-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Lacerta #277180 üzenetére
Ugye megy a tervezgetés.
A régi váz elfáradt, ha (pl. Máriusz) megcsinálja akkor elfog törni valahol máshol, szerintem kuka.
Nekem az acél vázamnak először a váltópapucsa tört el (javítható) majd rá 2 évre az első villa a muffolás mellet (csere).
Ha megint valahol törik a váz akkor selejtezem.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Lacerta #277187 üzenetére
Ha gondolod, ez a váz még megvan: 2006(?)-os Giant Iguana, alu. Nem mondom, hogy esztétikailag tökéletes állapotú, egy festést elbírna, de annyira nem vészes. Tárcsát és V féket is fogad, de a féktüskék nincsenek meg. 19"-os, a 174 cm-es magasságomhoz nekem kicsit nagy volt, de ettől függetlenül 6 évig hajtottam. Szívesen neked adom, de el kell jönnöd érte ( XIV. ker. ), postával nem foglalkoznék.
-
addikt
válasz Lacerta #277341 üzenetére
Nincs olyan, hogy 29"-es kerék. 622-es felni járatos manapság, arra, ha jó vastag külsőt teszel, 50 mm szélességtől kezdve beszélhetünk kb. 29"-os gumikról. Ez anno engem is megtévesztett, totál baromság az inch-es méretezés.
Milyen magas vagy? Nekem lehet, hogy van egy eladó Nature EXC-em, de XS-es
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
addikt
válasz Lacerta #277404 üzenetére
Hát, valamit tutira nem jól mértél, vagy én nem tudom. Az én 163 cm magasságomhoz van 77 cm átlépőm. Majd' 10 centivel magasabban csak 1 centi lenne az átlépő különbség De, ja, ha a magasságod jó, akkor kicsi neked az XS.
vallas: ezekkel, ha olyanom van, eldumálgatok. Megírom, hogy utaltam a pénzt, meg megadok valami totál kamu címet.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277404 üzenetére
Váz vételekor nem is az a lényeg, hanem hogy elfér-e a 29"-os kerék. Sok klasszikus trekking vázban elég szűkös a hely a keréknek, bár elvileg be kellene férnie (hasonló a helyzet a 26"-os váz és a 27,5"-os kerékkel). Főleg a cross trekking vázak szűkösek, azokban sokszor nagyon keskeny gumi van.
fulton: Garancia miatt nem aggódnék. A kopó alkatrészekre gyakorlatilag nincs is. A váz, villa talán a legfontosabb, hogy ne legyen gyártási hibás (egyáltalán létezik ilyen még?). Nem hinném, hogy bármi baj lesz a jövőben.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Lacerta #277431 üzenetére
vigasztaljon az, hogy a tacskóláb ( ) bringavásárlás esetében alapvetően szerencsésebb, mint a hosszú láb + rövid törzs kombináció.
Dark Archon sokkal rosszabb helyzetben van, neki hosszúak a bringák. (én szívok - 180 cm /86 cm, a gyári méretkalkulátor kuka)
[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz Lacerta #277439 üzenetére
Mivel gumit keresek, böngészgettem, és nekem nem úgy tűnt, hogy - legalábbis minőségi gumiban - egy 32-es gördülési ellenállása számottevően magasabb lenne egy 20-asnál. Kényelemre viszont annál inkább.
Nézd meg a GP5000 összehasonlítást a méreteket illetően: [link]
Az egyes méreteket, ha az ajánlott nyomáson használod, valami 1W különbség van. Azonos komfortszinten meg semmi.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Lacerta #277431 üzenetére
Oké, tehát van ilyen is Csak hirtelen tök furcsa volt. De, hogy ezek a nők milyen kegyetlenek tudnak lenni, az nem lep meg
Fall-N: ezek a modernebb cross/trekkingek (=túrakerékpárok) mind ilyenek. Amire te gondolsz szerintem, az a klasszikus városi gép, amint vékony külsők vannak (<= 28 mm).
Kíváncsiságból megnéztem, a Merida Crossway XT-t gyárilag 40 mm széles külsőkkel szerelik. Az neked keskeny? Pont a legjobb méret egy túragépre, én is azt használok nyáron. De télre is jó lenne, ha nem akarnék sárban dagonyázni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Tin
veterán
válasz Lacerta #277446 üzenetére
Nem akartam okoskodni, csak most nézek utána, és ezeket találtam, gondoltam megosztom. Egy alsópolcos guminál valószínűleg jóval nagyobb a különbség, de ha gumit veszel, te döntesz, milyet. Ezen az oldalon elég sok guminak fent vannak az adatai, gravel is, neked gondolom az kell. Érdemes majd megnézned, bár mint írtad, először elhasználod azt, ami rajta van.
-
Tin
veterán
válasz Lacerta #277456 üzenetére
Én kezdőként hónapokon át kőkeményre fújt gumikkal mentem, merthogy a komfort biztosan sokat levesz. Hát azon kivül, hogy mérföldekkel kényelmesebb bringázni alacsonyabb nyomással, semmi hátrányát nem tapasztaltam.
Múltkor néztem egy videót, ott a túrabringás srác azt tesztelgette és állapította meg, hogy a gördülési ellenállás hatása még a kerék (gumi) súlyánál is sokkal fontosabb. Ami abszolút jogos, de valahogy az emberek mégis grammozgatnak a felninél, pedig a súly leginkább gyorsításnál számít, míg a gördülési ellenállás mindig. Tehát néha jobb egy tényleg jó gumiba beruházni, mint 100 grammokat nyerni egy felnin, vagy pl. tubeless-esíteni hogy az ember elhagyhassa a belsőt (terepen maximálisan megértem). Főleg, ha az ember nem commuter, és lassít-gyorsít egyfolytában.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277464 üzenetére
Kitámasztót nem érdemes középre tenni, de az új bicikiken már rég nem a középcsapágy mögött van. Van amikor a hátsó támvillán van két fúrat és oda kell csavarozni a kiszámíthatót [link] vagy van a sokkal jobb megoldás, ami univerzális. Nekem ilyen van, KLS KickUp, amit a hátsó háromszögre kell csavarozni: [link] Ehhez nem kell semmit támogatnia a váznak, az én vázamon nincs is semmilyen lehetőség rá.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Lacerta #277462 üzenetére
Remélem az új inkább a fele lesz
#277463 f4lcon: köszi a kiegeszítést, neki (nekem) többnyire aszfaltra/murvára kell, de persze mások a szempontok egy monti esetén, ahogy mások egy kihegyezett menetben is. A videó, amit láttam, egy hosszútávú túrás csatornán volt, ott meg szintén "minden is" számít, de a pár watt különbség nem. A srác a különbségeket eleve ilyen 100 km távokra vetítve adta meg, hogy hány percet buksz így vagy úgy. Nála az volt a fő mondanivaló, hogy ne kell aggódni 5-10 kg plusz súly miatt, hanem sokkal fontosabb a jó gördülési ellenállású gumi, még ha az nehezebb is.
-
Friczy
senior tag
válasz Lacerta #277464 üzenetére
Régebbi Cube bringám van gyári sárvédővel és csomagtartóval, világítással (öt éves), tehát nem biztos, hogy releváns a tapasztalatom. Ráadásul gravel.
A csomagtartó szerintem roppant keskeny, amikor a bevásárlásból szatyorban hoztam haza a cuccokat, rendszeresen lefordult a csomagtartóról.
A beépített világítás nálam egyáltalán nem kapcsolható, ha megyek, világít Meglepő volt, de megszoktam (mellesleg az azőta vett ebike-on is állandó világítás van, mivel én elsősorban aszfalton közlekedem, ez nem is olyan nagy baj).
A Deuter packodat nem ismerem, nekem az Ortlieb táskáim gond nélkül használhatók a csomagtartón. Ahogy elnézem, a Deuter megoldása hasonló, mint az Ortlieb. (az Ortliebhez adnak több betétet az akasztónál, hogy a csomagtartó csővastagságával össze lehessen passzolni). -
Ringman
nagyúr
válasz Lacerta #277464 üzenetére
csomagtartókról talán ezt nézd meg: [link]
a jó nem lesz olcsó, Tubus Logo Classic 60eur (valós teherbírása 40 kg a gyártó szerint, csak valami gyerekszállítási szabvány miatt 25-nél többet nem írhatnak rá, mert gyerekkel nem tesztelték) ibera pakrak meg 40euraz új cube-okon támvilla-láncvilla találkozásánál belül van a csavar, ki kell venni a kereket le- és felszereléshez
touring/bikepacking bicikliket nézz, cube nature kb az, csak nehéz, de kb az a legolcsóbb ebből a vonalból. (én hasonlót rakok most össze, csak koskormánnyal).
vázakból nem nagy a választék -
nagyúr
válasz Lacerta #277464 üzenetére
cubenak saját kitámasztója van. a vázon ki van furatolva előre neki a hely. viszont kb. arany árban van 8-10e jó magyar forint.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Lacerta #277431 üzenetére
No, nem bírtam ki, megmértem ismét az átlépőt.
A 780mm amit írtam az 780mm, itt finoman érinti a farpofáimat a vízszintező, a zacsik érződnek, de még OK.
800mm-nél már szoros fenékben a léc.
830mm-nél koppan a léc a medencémen, oda már erővel kell húzni.Most akkor melyik a releváns?
Mondjuk mind S-es vázméret a 171 centis magassághoz.
-
Tin
veterán
válasz Lacerta #277564 üzenetére
Ne így mérd. Fogj meg egy vastagabb könyvet, állj a falhoz, vedd le a cipőt/papucsot, és a könyv rövidebb oldalát rakd neki a falnak, majd a gerincét húzd fel magadnak annyira, mintha a nyergen ülnél. Azért jó a könyv, mert a fal miatt biztosan vízszintes lesz (hacsak nem valami hülye építette a házad), és kb olyan vastag, mint a nyereg, tehát nem fog túlságosan felcsúszni. Ha megvan a magasság, a falra rajzolj egy vonalat oda, ahol a könyv gerincének teteje van, és utána mérd le a földtől.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277499 üzenetére
Minek rendeletek csavart, főleg Kinából, úgy őszintén? Egy sima mezei csavarboltban vagy vasboltban lehet kapni ilyet, semmi speciális nincs bennük. Ha "igényesebb" csavar kell (eloxált, csillámpóni színű, oil slick), akkor bármilyen nagyobb bicikli boltban is van, ők is tartanak a szervíz miatt. Ezért várni napokat, heteket tök fölösleges. Kábé 10 Ft egy darab csavar, de ha rendes a bicikli boltos akkor még sokszor pénz sem kér érte (főleg ha szokott járni oda az ember).
Rendelni én is rendeltem már hazai boltból, hogy meglegyen például az X Forint az ingyenes szállításhoz vagy a zöld hétfőhöz, hogy meglegyen a minimum összeg. Persze akkor már színes lett.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277647 üzenetére
A torx sem életbiztosítás. Vettem anno egy használt Bontrager Disk sárga feknis szettet, azon torx csavarokkal voltak a tárcsák feltéve. Mondanom sem kell, hogy hitvány szar minőségűek, jópár fején szét is ment a kulcsnyílás. Alig tudtam azokat kiszedni. Tektro tárcsák voltak, azt nem tudom, hogy a gyári csavarjai voltak, vagy az előző tulaj szerezte valahonnan.
Na utána imbuszos csavarokat vettem (létezik olyan is tárcsához), rozsdamentes acél csavarok. Ismerős szervizes sráctól kértem, ő is valami nagy boltból rendeli.
Van itthon egy szett A2Z ezüst szinű torx tárcsa csavarok, de még nem cseréltem ki rájuk.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Lacerta #277464 üzenetére
No, szűkül a kör, ez eléggé tetszik és még a keretbe is beleférne.
Nyilván nem ennyiért, hanem mondjuk a bike-discount.de-től rendelve.Kéretik megsavazni, illetve jobb tippeket adni.
A fék tudom hogy alap, de tekintsük úgy, hogy a mostani 4 ujjas V-fékemhez képest biztosan hiperűrugrás lenne. -
-
szimpláncsak
tag
válasz Lacerta #277794 üzenetére
@Dark Archon-nak úgy emlékszem olyan van a bringájában
-
avl
aktív tag
válasz Lacerta #277811 üzenetére
ahogy TE is írod: "ha elérjük, akkor az túl van húzva"
es pont ezt irja a cikk is illetve amit beideztel belöle az elöbb: "ha túl erősen húzunk meg egy csavart, akkor az visszafordíthatatlanul megnyúlhat"
ha csak a sajat elöfeszitese, es nincs uj erö, akkor nincs mas terheles
...de siman lehet is :-) (T valtozasbol, hidegben meghuzza ..plane fulton a fekete biciklit napon hagjyja ugy megmelegszik, hogy szettagulná magát
egyeb erökböl mint hengerfejcsavar, hajtorud stb.)meg 1 szer: nem mondom, hogy minden biciklicsavarnal ennek jelentösege van (inkabb nagyon kevesnel); de van olyan csavaralkalmazas, ahol van
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277794 üzenetére
Teljesen jó aszfaltra. Nekem NCX D Air van, ugyanez, csak nincs rajta az "ebike ready" ajánlás, amúgy ugyanaz.
fulton: Addig húzd meg addig, még nem kotyog, majd bekopik és nem fog nehezen forogni.
# 277799: Hasaggymeg: Elvileg azt írták egy PR cikkben, hogy a Cube majd a Newmen kerekeit fogják használni. Ehhez képest van még Fulcrum.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Lacerta #277855 üzenetére
Anno én azt tanultam, hogy a méretes kéziszerszámok nyele ( pl. villáskulcs, imbuszkulcs ) méretezett, olyan hosszú, hogy érzéssel meghúzva ne tudd tönkretenni a csavarkötést.
mindig is tudtam, hogy k...rva erős vagyok.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
RexpecT
addikt
válasz Lacerta #278131 üzenetére
Alapvetően én is a fogyasztói társadalomnak n+1-edik termékének találom amit túlerőltetnek, de attól még nem igaz amit írsz.
Sima biciklit is lehet úgy használni, hogy nem izzadsz meg, és ebikeot is lehet úgy hogy ugyanúgy leizzadsz.
Ettől függetlenül nekem is van egy olyan érzésem, hogy a többség az alacsony saját teljesítményt és a legnagyobb rásegítést preferálja.
De ez már alapvetően emberi tulajdonság és nem e-bike specifikus. Legyen minél nagyobb, erősebb, szebb, újabb, menőbb valami, és lehetőleg a legminimálisabb erőfeszítést kelljen kifejteni a használata közben.[ Szerkesztve ]
-
válasz Lacerta #278131 üzenetére
+ Speedy007
Van amúgy egy szűk réteg, akinek erre kell az ebike, az ilyet helyre kell tenni - magadban mindenképp, ha jár a szája, akkor nekem speciel nem gond beszólni sem. Itt is volt kolléga, aki nagyon kemény volt a kiütött korlátozásos ebike-kal dombnak felfelé, kapta is az ívet rendszeresen.
Ezt a terepre ebike dolgot amúgy az én gyomrom is nehezen veszi be, de egyébként meg nekem aztán rohadtul nem fáj, ha valaki ezt élvezi. Ha meg belekever a komokba, akkor flagelni kell, és átrakják ebike kategóriába, már ilyen is van külön a straván. Ha magától nem ezt használja, lehet szívni a vérét.
Én személy szerint abszolút nem érzem szükségét a rásegítésnek, annak viszont örülök, hogy nejemnek megvettük, sokkal konfliktusmentesebbek a közös tekerések, és munkába is egyszerűbben, szívesebben jár biciklivel, ha szembeszélben, meg a dombon felfelé nem az életéért kell küzdenie. Kb amúgy 4-5 kmph-val nőtt az átlagtempója, nagyjából ennyit veszel észre a statisztikáin. Meg hogy az emelkedő nem fogja meg, és nem izzad csatakosra. Eddig olyan 18-20 között volt az átlaga, most közelebb van a 25-höz. Ami nekem is jó, amikor együtt tekerünk. Amúgy meg októberben futotta az ötödik maratonját, szóval beszólhatsz neki, hogy tápos, de csak ha utánacsináltad.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
tknof1871
őstag
válasz Lacerta #278132 üzenetére
Üdv!
A 10 golyó kicsit gyanús mert a páratlan számút szokták preferálni.
Megnéztem a kerékpártároló padlóját, de nem találtam golyót. A kerékagyban se látni (ugye most nincs benne a tengely és átlátni).
Összesen van 20 golyó. Ha páratlan szám lenne, mondjuk 21, akkor gyanús lenne.A 10 golyó kicsit gyanús mert a páratlan számút szokták preferálni.
A kerékagyra nem írják rá, hogy hány golyó kell bele? Sok helyre nem lehet eldugni egy feliratot, ezt értem. Csak én semmi jelzést nem látok ezen. Esetleg az agy valamelyik méretéből egyértelműen következik, hogy hány golyós? Átmérő?
OK, veszek 22 csapágygolyót és megnézem 11 hogy fér el. Legrosszabb esetben marad 2 ami nem fér be. Szóval nem egy nagy probléma. De kicsit zavar, hogy találgatni kell. Használt kerékpárnál az ember nem lehet biztos, mert lehet, hogy valaki már javította és nem annyi golyót tett bele amennyi kell. Szerintem így nem sokat jelent, mennyi golyó volt benne mikor szétszedtem.
A gyártók részéről egy kis odafigyeléssel (valami gravírozott írással az agyon, hogy 3/16 és darabszám) a userek élete egyszerűbb lenne.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lacerta #278281 üzenetére
Nem kétled, hogy létezik 10 golyós? Nem is érdemes kételkedni benne, mert a legtöbb alap kónuszos első agy ilyen. Az egy más kérdés, hogy léteznek prémium kónuszos agyak, köszörült kónuszokkal, sokkal több golyóval is, de ettől még az alap az 10 golyós.
Ismerem az Autol TOP 2000-et, van egy ismerősöm aki szintén szentül meg van győződve róla, hogy az ugyan az mint a zöld motorex. Tény, hogy nagy a hasonlóság, de dolgoztam mindkettővel, szerintem nem pont ugyanaz. A Motorex kicsit jobb, ragacsosabb.
Emlékeim szerint a Shimano sem ugyan az.Ha valaki veszi a fáradtságot és évente átzsírozza az agyakat, akkor az olcsó csapágyzsír is megteszi, ettől még én nem vitatkozom azzal, hogy a kifejezetten kerékpárcsapágyakhoz való Motorex Bike Grease 2000 sokkal jobb. Tudom, hiszen csapágyakhoz már csak ezt használom, még az ócska vackokhoz is, mert tudom, hogy jobb és a legtöbb ember nem rohangál évente nagy generálra szervizekbe. Ha a motorex-et beleteszem, az sokáig ott is marad.
Hozzáteszem, a legtöbb kerékpár szerviz csak a prémium csapágyakhoz használja a prémium zsírt, az összes lim-lomhoz valami olcsó, nagy kiszerelésű, gazdaságos vödrös zsírt használnak. És ez nem csak Magyarországon van így.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #278303 üzenetére
Igazság szerint biciklihez a legolcsóbb zsír is megfelel. Mire kijönne az előnye a zsírnak kábé lehet is újra kenni az alkatrészt. Egy alap kónuszos agy sem fog szebben forogni ha Motorex zsír van benne. Ahogy írod, sokszor ugyanazt kapod más címkével. Például létezik KLS zsír is és kötve hiszem, hogy a Kelly's tudna gyártani kenőanyagot. Valakitől ők is veszik és nyilván nem top gyártótól, mert elég olcsó.
Ahová tényleg más kell, azok a telók, tagok, kerékagyak. Illetve másfajta viszkozotású/sűrűségű zsír kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Netfone
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Dragon Age: Origins
- Elektromos autók - motorok
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Ismét mozgásban a Kingmakers
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen