-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #161806 üzenetére
egyszer próbáltam lógatósan, de az egysebis lánc volt, szóval nem tudom összehasonlítani a többivel. szerintem muszáj lógatni, csepegtetés nem juttatja be a belső helyekre. ráadásul teljesen át kell melegednie a láncnak is a hígfolyós lötyiben, különben vastagon rajra marad,nem csorog le. (úgy tudom, paraffinolajjal is higítják, nem tiszta viasz, de én méhviasz+paraffin elegyét használtam,mert eleve volt ilyen cuccom) Az eredmény így is elég hasonló volt a Squirt waxhoz, csak első használatig jobban egyben (mereven) tartotta a láncot a viasz.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #161811 üzenetére
Tökéletesen nem viszi le róla a waxot a víz, de ha nem vagy elborult tisztaságmániás, nem is kell, mert nem fog gyűlni rajta a por, a wax szép lassan lenyomja magáról. Mostanában felénk is nagyon poros a terep, de a láncomon ez egyáltalán nem látszik, pedig a csapágyak környékére vastagon meggyűlt . Most olajjal szívnék rendesen, mert minden tekerés után olajsáros lenne a lánc. Anno amikor olajat használtam, képes voltam emiatt akár hetente leszedni a láncot és kimosni benzinben.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
INTELligent
senior tag
válasz bardi #161820 üzenetére
bardi: Néztem azokat is (igazából olyat akartam első körben), de azok olyan nagyok. Meg M volt a legkisebb méret, nekem az meg egyszerűen óriási. Ez van, több csokit kellene enni .
P11: ha írsz települést, akkor könynebben tudunk segíteni .
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz bardi #162319 üzenetére
Na akkor megyek és én is nekiállok forgatni egy kicsit a kormányt, ugyanis nekem is gyakran zsibbad a kezem (mondjuk mielőtt bringázni kezdtem, azelőtt is zsibbadt sokszor). Ezek szerint ami számszerűleg kicsinek tűnik, annak nagy a hatása. Nem tűnik logikusnak, de a gyakorlat megcáfolt.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Teasüti
nagyúr
válasz bardi #162563 üzenetére
Pedig a váz az nem képvisel különösebb értéket ebben az árkategóriában. Egy full Deore szett jóval többet ér, mint a főbb vázelemek együttvéve 100k-ért használtan. Csak hajtókar árából veszel másik vázat akár. Sőt, én olcsóbban árulom most a merev XC vázamat aprón, mint amennyiért szintén apróról tudnék venni egy Deore hajtókart tányérokkal.
Persze én könnyen beszélek, mert nem volt nagy kihívás átépíteni a bringát. Van aki nem nyúl hozzá. De nem hiszem, hogy a szerviz horror áron végezné el, ha leviszed hozzájuk a donort és az új vázat. Gyakorlott kéznek talán egy munkaóra. Én egy sör mellett egy délután alatt megvoltam.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bardi #162577 üzenetére
Én kb 1 hét után ráakadtam a vázamra. Persze ez monti, amit előszeretettel tuningolnak. Lehet niche vázat tényleg nem könnyű találni.
Akkor meg majd eladja és vesz könnyebbet, ha elérkezik a fejlesztés ideje! De addig se kinlódik egy Tourney/Acera szettel. Főleg egy nőnél, akinek egy 3x9 váltást se könnyű elmagyarázni. Akkor legalább legyen patent a működése, még ha keresztbe áll is a lánc!
De amúgy mekkora szórás van súlyban a vázak közt? Nem gondolom, hogy lényeges eltérés kellene legyen egyazon méretben egyazon anyagból két márka közt.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz bardi #162619 üzenetére
nem a kicsik, nagyíts bele, amik a kanyarban vannak, az ilyen alkar vastagságúak tudnak meglepni, de lehet a montit is meglepi, nem tudom, csak merev villás bringáim voltak.
Sleek: akkor meridastore vagy bringaland, ott tudsz szerezni tesztre gravelt.
Én mivel inkább 60+ os távokat megyek így nekem jó választás volt, nagyon kényelmes.
Nekem 105 van a vason, aszfalton hasít, a terep az meg kompromisszumos, GRX-el lehet jobb lenne terepen az emelkedő, de aszfalton gyengébb lenne.
Az nem bringa amelyiken nincs kos kormány és legalább 50T lánckerék.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz bardi #162795 üzenetére
Az gondolom valami préselt lemez, ezek meg öntvények vagy kovácsolt cuccok. Ha csak úgy lehetne hajlítgatni, akkor nem bírná azt, amikor a 80-90 kg ember röpköd vele, majd földet ér, nem mindig szerencsésen.
Ezt amúgy akartam is írni a fenti 160 kg-os témához, hogy valaki tudományokban jártas kiszámolhatná, hogy milyen erők hatnak a bringára egy 160 kg ember alatt, aki csak tekereg az aszfalton, meg mondjuk egy 80 kg alatt (ne adj isten 90-100 kg), aki veret az erdőben, és néha elnézi a kereszt vízmosást, és odaveri a bringát. Oszt' mégse rottyannak meg ezek a gilisztáknak gyártott alkatrészek.
Az egyik ismerősöm pl simán van 160 kg, és vígan tekereg itt a Dunakanyarban egy KTM trekkinggel, ráadásul rugós teleszkóppal, meg rugós nyeregcsővel. Na mindegy, véletlenek nyilván vannak.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Kempetlen
tag
válasz bardi #162795 üzenetére
Mi jön még, "bezzeg az alu kiskanál"? Ne hasonlítsuk már a 6061-es és 7005-ös alukat egy kurva ablaktörlőhöz! Ráadásul a kettő közt is rohadt nagy különbség van. A 7005-ös sokkal merevebb, többet bír, nem hajlong annyit, de hirtelebb módon is törik. A kormánytöréseimnek pl. semmiféle előjele nem volt, és az az egyik legveszélyesebb, ami csak megtörténhet.
Abból pl. kiderült számomra, hogy egyik kormány sem bírja, legyen az vastag, egyenes 6061-es, vékony, de szintén egyenes 7005-ös vagy bármilyen acél, egyedül a hajlított, all moutain alu kormányok azok, amik tudják hosszútávon garantálni azt, hogy megmaradjon az arcod. Karbonokat meg nem próbáltam, de igazság szerint 3 kormánytörés túlélése után már nem is kockáztatnék.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
xy.zsolt
őstag
válasz bardi #163483 üzenetére
én ahogy írod konkrétan azon ülök....de egyelőre tényleg nem fáj, nem zsibbad. 100-120 km-nél hosszabb köröket amúgy sem tervezek....szerintem azoktól már nem leszek edzettebb csak fáradtabb Ennyi idősen nekem már a szinten tartás a lényeg....rövidebb vagy dombosabb távok gyorsabb teljesítésével.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #164053 üzenetére
Oda inkább ne!
Sefter...taposóval kezdeném,aztán ha cserés ráérsz gondolkodni.Továbbá ha valami harapós taposót veszel (pl.amit Toobee ajánl) vigyázz mert azt is szokni kell,szereti a sípcsontbőrt és vádlihúst.
metrion...vidd valami normális helyre,látszólag ez már meghaladja a helyi pékek szintjét és kár érte.Fordítva kötni be a telókizárót,meg levegő nélkül adni át a telót?!...ááhh
jjeahh...az elnyűhetetlen jelzővel csak csínján!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #164059 üzenetére
Itt rá is mutattál a Decathlon gyengéjére,vagyis a szakértelem.Most mit tegyél? Vidd vissza oda ahol láthatóan nem értenek hozzá? Vidd máshova és aztán esetleg elveszítsd a garanciát mert hozzápiszkáltak? Én vennék egy telópumpát (amúgy sem árt,rendes pumpával mission impossible,visszacsapó szelep kell legyen benne,hogy a befújt levegőből semmi sem jöjjön vissza) felfújnám és azonnal kiderül van-e valami baja.Továbbá (mondjuk egy jútyúb videó alapján) szépen bekötném a lock-out rendszert.Aztán ha így sem jó,visszavinném b@sszák meg...ugyanakkor tudom ez nem mindenkinek járható út (szerszám,kis szakértelem nélkülözhetetlenek),de ha neked sem,akkor simán vidd vissza és el se hozd amíg nem tökéletes,hívd akár az üzletvezetőt,hátha seggbe rúgja pékeit és kapsz egy beállított kerékpárt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
-
itouchfan
senior tag
válasz bardi #164184 üzenetére
Én is így jártam ma Budaörsön, ugyan nem bringát akartam nézni, hanem cuccokat venni, de teljesen le volt fosztva az egész... legtöbb gatyából, mezből S meg 2XL volt csak... nagy nehezen túrtam magamnak a felpróbált de még nem visszarakott áruk közül 2 M nadrágot...és brutálisan sokan vettek ma is bringát meg teljes kezdő "szettet" ott - elképesztő forgalom és bevétel lehet.
Mondjuk félszemmel néztem az eladókat, "szerelőket", hogy hogy állítják be az új bringákat... hát, én azt mondom magamról, hogy fogalmam sincs a szerelésről, csak a legalapabb dolgokat tudom magamnak is csinálni, de jobban ment volna nekem, mint nekik...
Viszont a bringák xc50, xc90 jók. Jól is néznek ki. Csak az a Rockrider plecsni zavar„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #164729 üzenetére
Milyen bringád van? Mai, modern xc-t már nem tudnék mondani, amin 90mm-nél hosszabb stucni van, sőt, még az is ritka, inkább XL, XXL méretben jellemző. De persze lehet csak én nem láttam . Friss modelleken általában 60-90mm között szokott lenni, a kormány meg 700-760mm, néhány belépő Cube meg Kellys bringán még előfordul a 660-680mm is. De végülis mindegy, a lényeg, hogy milyen összeállítással érzed jól magad.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #164731 üzenetére
Gyárilag 60mm-nél rövidebb stucnival szerelt xc-t még nem láttam, de ha te jónak érzed, az a lényeg. Igazából én is próbáltam 55mm-t, de az már nem tetszett, a formáján is látszott, hogy inkább trailra szánták, túl vaskos volt. Egyet mondjuk tudok, amin még ennél is rövidebb, 45mm stucni van, de annak a gépnek eléggé trailos a geoja, szal azt mondanám, hogy csak a rugóút miatt xc: [link] . No de a lényeg: kíváncsian várom Hassagymeg fákra felakadós tapasztalatait az új kormánnyal
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz bardi #164782 üzenetére
Nem, csak edzésként bringázok. Az össztáv fele-fele MTB- outi, időben nyilván sokkal több a monti, azzal lasabban gyűlik a km.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
trialboj
őstag
válasz bardi #164805 üzenetére
Ha mindketten megúsztátok tört tagok nélkül, szép mutatvány lehetett. Keress rá neten, tuti van video ahol megmutatják, hogy kell szétszedni a kart. Van benne csavar, vagy egy kis u alaku fém gyűrű amit le kell pattintani. De ha valóban nincs rajta törés repedés nyoma, csapasd kicsit vízzel, hátha sikerül kioldani akieoda került, lehet kő v ág darab is.
jjeahh-nak üzeném, még hogy a fék nem kopó alkatrész , Még egy lánc is tovább bírja alattam, mint ez a jóféle seliksz.
marel09: biztosan nem folyik az olaj a fék testből? Ha poros urom jársz kellene látszódjon ahogy ráragad, hogy valahol nedves. Folyó víz alatt zsiroldoval megkenva a két fékpofát egymáshoz dörzsölni, utolsó megoldás ha megsütöd de az organikus ezt nem annyira kedveli. Ha a fenti. mosás után sem lesz csendesebb érdemes cserélni. Féktest belsejében a dugattyúknál sem ereszt?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #165009 üzenetére
Mindegy, a lényeg, hogy nem értünk egyet . Ilyen enduro-t próbáltam amúgy, M-esben a gyártó szerint 15.1kg, L-esben pedállal és kulacstartóval 16-ot mértem: [link] . A rugóútra mondjuk rosszul emlékeztem, 170mm. Ez egy nagyon vaskos monstrum brutális gumikkal, hintaló, az első kerék valahol messze elöl rombol és mindenen átmegy, aszfalton kb. tekerhetetlen, teljesen más az egész mint az enyém, amire én használok egy bringát, arra ingyen sem kéne.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ggeleven
őstag
válasz bardi #165050 üzenetére
Hú, nekem nagyon tudja piszkálni a csőrömet, amikor látom, hogy lehetne valamit sokkal jobban is csinálni és az emberek meg nem úgy csinálják hiába is mondom. Akár munkában, akár pl bicóval váltásnál...most tanítgatom a 8 éves gyereket a váltásra és nem elég ott sem elmondani 3szor.
(#165042) atees
Látom pontosan érted mire gondolok. Akkor addig vegyél bicót, amíg van készleten.Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #165043 üzenetére
Más az elmélet és más a gyakorlat. Én úgy gondolom, hogy a választ erre csak akkor tudod megkapni ha végigpróbálod az összes kategóriát, mert akkor érzed, hogy a Te felhasználási területednek mi passzol a legjobban és onnantól már tök mindegy, hogy ki mit mond. Egyébként 100 és 120mm-es fully között elég jelentős különbség lehet. 100mm az még nem is adja igazán a fully élményt, inkább csak egy komfortosabb XC gép. 120mm egy kicsit laposabb fejcsőszöggel, hosszabb Reach-el, már egész más kávéház, sokkal vadabb, virgoncabb lefelé. 140mm-től meg már igazi romboló egy mai MTB. A legszembetűnőbb egyből az lesz, hogy teljesen más nyomokon fogsz menni egy 100-120-140 stb. montival. Nagyon kijönnek a különbségek, de azért is összetett kérdés ez, mert a rugóút mellett a geometria és a felhasznált alkatrészek minősége is nagyban hozzájárulnak az összhatáshoz. Hiába a 140-150mm-es rugóút ha pl van egy 32mm-es becsúszóval szerelt villa a bringában, sokkal kevésbé lesz pontos, stabil a durvább terepen mint egy 35-36mm-es becsúszós villával szerelt. Én azt gondolom, hogy a 20mm-es lépcsők nagyjából jók, jól lefedik az igényeket (persze vannak gyártók ahol 10mm-es lépcsőkben is van), 100-120-140-160-180-200+. Amit kicsit túlzásnak éreztem, amikor az E-MTB piacra is átvitték ugyanezeket a kategóriákat. Ott sokkal kevésbé van szükség a 10-20mm-es lépcsőkre, mert nem kell annyit agyalni, hogy mi lenne nekünk a legideálisabb, mivel a nehezebb tekerhetőséget megoldja a motor. Ha túrázós/kezdő vagy akkor 120mm elég, ha gyakorlott, zúzósabb akkor meg 160-180 aztán kész, másra nincs is szükség E-MTB fronton, de analógban sokkal agyalósabb a történet, mivel meg kell hozni a legideálisabb kompromisszumot a rugóút, felhasználási terület, saját bringázás stílus és a tekerhetőség között.
[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz bardi #165384 üzenetére
Szia,
A mérnöki véleményre pl. olyan dolgoknál gondoltam, mint amit f4lcom kolléga idézett (a sematikus képek) ez a Shimano egyik érve a kónuszos mellett, amit egy laikus, mint pl. én simán el is hihetek közben meg egy nagy ámítás is lehet.
Szerintem, legalábbis ez a tapasztalatom, úgy méretezik az anyagokat, hogy a kónusz amit lehet cserélni az legyen a leggyengébb az kopjon el.
Ahhoz, hogy a belső csapágyfelület berágódjon, ahhoz sokat kell kopott kónuszokkal és golyókkal közlekedni, ennek elkerülésére van kitalálva a karbantartás, persze fontos a jó beállítás, ami nem a gyári mert az nagyon szoros.
Nekem még nem volt berágódott futófelület egyik általam használt agyban sem, pl. most cseréltem hátul kereket amibe én tettem 12 ezret, az előző tulaj nem tudom mennyit, és tökéletes az összes futópálya a kónuszokon és az agyban. Pedig egy általam nem ismert egyszerű kazettás cucc, mondjuk amikor használtan megvettem a bicajt kicseréltem Shimano-ra a kónuszokat és a golyókat.
Új hozzászólás Aktív témák
- KábelszatNet-2002 Kft.
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Politika
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Távoli asztali kapcsolat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs