-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #137126 üzenetére
Tapadásban igen, picivel jobbnak tűnik, gördülési ellenállásban, hajtás hatékonyságban nem igazán, amiben én másnak érzem, az a csillapítás, rezgés elnyelés, nem ráz annyira, mint belsővel. Mondjuk ez sem ilyen egyszerű, mert pl a könnyű-vékony Maxxis Rekon 3C MaxxSpeed TR EXO gumival már nagyon jól csillapított és jóval kevesebbnek éreztem a nyomást, mint amennyi benne volt, egyszer le is kellett emiatt csekkoljam útközben nyomásmérővel, mert azt hittem eleresztette a levegőt valamiért, de aztán kiderült, hogy mégsem . Viszont most a NOBBY NIC ADDIX Performance hajtogatós picit jobban ráz, gondolom azért, mert jóval vastagabb az anyaga, kb. olyan lehet, mint a Maxxis extra vékony belsőkkel. Szal ha a rezgéselnyelés fontos, akkor olyan gumit kell venni, ami viszonylag vékony. Nyomásban azért nem mentem én sokkal alacsonyabbra, terepen belsővel elöl 1.8 bar-on használtam, hátul 1.9 bar-on, tubelessel meg 1.7 + 1.8 bar-ra fújom.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #137215 üzenetére
Úgy emlékszem rá, hogy a 2014-es Fox széria gyári hibás sorozat, de lehet hogy a 2013-as volt az, pontosan már nem emlékszem.
Villából újat vegyetek, használtat csak ismerőstől vennék, ha pontosan ismerem a villa előéletét.
FOX Rhythm villa szerintem jó á/érték arányú. Én lehet azt vennék. Finomabban indul meg mint a Rock Shox.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz deny330 #137215 üzenetére
A CTD csillapítású FOX-ok erről híresek. Haveromnak is volt, úgyhogy tapasztalatból is tudom mondani, nem csak olvastam . Utána jött a FIT4, arra már nem volt olyan panasz. Én csak azt nem értem, hogy felső kategóriás gyártóként hogy volt pofája a FOX-nak ilyen telót piacra dobni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #137282 üzenetére
A régebbi modelleket nem ismerem. A CTD fokozat állító közepén, nincs esetleg egy imbusz fejű csavar, ami állítható? Fox néhány modelljében arra teszi rá a low speed damping-et. Ha maga a ctd kar fokozat nélküli akkor amit írtam az nem valószínű, mert értelmetlen lenne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #137282 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy csak a CTD-s villákat érintette. És inkább a 2013-as év rémlik. Illetve 2012-2013 között volt egy Fox visszahívás is, az evolution 32-34 villák konkrétan balesetveszélyesek voltak! A CTD-s nem volt baleset veszélyes csak szarul csillapított.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #137463 üzenetére
Ja, nem rossz, nekem a szürke three tetszik igazán. Van egy visszafogott, mégis elit hangulatuk ezeknek a BMC-knek, mint régen a Volvo meg Saab autóknak volt, de lehet csak én látom bele. Meg valahogy mintha mindíg más hullámhosszon vannak, mint a többiek, de mivel felénk a városban van kb. egy tucat BMC, már megszoktam a látványukat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #137463 üzenetére
Ha növeled a csillapítást (damping), akkor az a telszkóp összenyomását fékezi, tehát adott idő alatt kevesebbet, tehát lassabban mozog befelé és kevesebbet használsz a rugóútból, így a felfüggesztés kevésbé érzékeny.
Nyilván a csillapítás növelésével már nem olyan finoman simít ki minden egyenetlenséget, de cserébe csökken fékezésnél a bringa bólogatási hajlandósága és pedálozásnál a nem kívánt rugózás is visszafogottabb.Tehát alacsony csillapításnál mozog finomabban és többet a teló, azt vagy low damping vagy descend móddal szokták jelölni és általában a kart az óra mutató járásával ellentétes irányba tekerve szokott legkisebb lenni a csillapítás. Ha kipróbálod a két végállást és megnyomkodod a kormányt rögtön látni fogod a különbséget.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #138658 üzenetére
Eléggé.Nem is az a fontos,hogy újan mennyi,hanem az,hogy a gyártó mit mond,meddig koptathatod.Ott látod jobbra Min.TH 1,5 mm,bár azt csak tolómérővel tudod megmérni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #139355 üzenetére
Na végre . Én is ezt éreztem az elején, jobban csillapít, jobban gördül, más. Milyen szélesek azok a gumik és mennyi a súlyod? Mennyi tejet öntöttél bele? Ha 50ml-t és nem tartja majd rendesen a levegőt, pár nap múlva önts bele még egy ennyit .
2.3 vs 1.8 bar között én is nagyon megérzem a különbséget, aszfalton az 1.8 bar csak rövid távon jó, picit hosszabb távra már 2.5 bar-ra pumpálom újabban, amióta megvan a műhelypumpa (minipumpával 2.2 bar-ra is nehéz felpumpálni ) . Terepen viszont nekem a 66 kilómhoz az 1.8+1.7 bar tökéletes, már nem ráz annyira és a múlt hétvégém amilyen terepen zúztunk, ha ott nem üttem fel, valszeg sosem fogom...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Massmurderer
őstag
válasz deny330 #139518 üzenetére
Sima 520-540-en altus rendszerel van,hajtás,váltók.Ez is ott van: KORLÁTOZOTT FELHASZNÁLÁS:
All mountain, Enduro, BMX Kerékpározáshoz nem megfelelő! Igy nyilván más cucc azért van beépitve.Nálam félintegrált volt a kormánycsapágy,most is az mert újat vettem bele.Hajtásrész monoblokkos,ami megint úgye nem ép terepre való,ezt saját tapasztalatból mondom[ Szerkesztve ]
-
Yahhher
aktív tag
válasz deny330 #139518 üzenetére
Szia.
Az a bajom csak a Decás bringákkal, hogy nem telik egy úgy kb. fél év ( vagy lehet 1 év, mindegy is), hogy ne lenne váztörés miatti visszahívás. Pont tegnap láttam újat, asszem 520/540-re vonatkozóan.. Pedig 100e alatt én se vennék máshol, főleg nem a növésben lévő gyerekemnek. A tavaly vett bringáját is kinőtte, de 45-50e volt, nem vág földhöz, és alapvetően semmi gondja nem volt.
Persze lehetne vitatkozni ezen, hogy a visszahívás alapvetően jó-e, mert törődnek vele ( bár ha jól tudom a kifüggesztésen kívül nem értesítenek máshogy), de többféle kerékpárra is láttam, nem csak montira az elmúlt években. Nem hinném, hogy a többi márkánál is ennyi gond lenne. De remélem nem az van, hogy nem törődnek vele - amit kétlek - mert akkor szomorú lennék.Üdv B.
-
deny330
aktív tag
válasz deny330 #147427 üzenetére
Bocs bocs, nem fért bele a szerkesztési időbe.
Más: valaki múltkor (jóóó múltkor még) linkelt egy kormánycsapágyat, ami elvileg 1,5 fokkal dönt a fejcsőszögön. Ez tényleg létező dolog? És ha igen, gondolom egy Enduro váznak ez nem okoz problémát?!
Kicsit agresszívabbá akarom tenni a bringát, a tubeless átalakítás óta az időm 90%-át terepen töltöm. )
-
-=RelakS=-
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #155524 üzenetére
Az új Shimano 11-12 sebességes szettek most nem olcsóbbak? Kuplungosok is, állítólag a váltás is kifinomultabb, szal elvileg egész jól sikerültek az új Shimanók, valszeg simán beérték az Sramot.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #155526 üzenetére
Személy szerint én nem hinném, hogy kompromisszum mentesen működne az nx/gx váltó 3x9-en, de kitudja. Elvileg amúgy a régi 9 sebességes Sram váltóknak is erősebb a rugója, mint a Shimanoknak, szal, lehet az is elég lenne neked, nem muszáj nx/gx-el kisérletezz.
Ha már témában vagyunk, nemrég én is azon agyaltam, hogy váltsak idén 1x11-re slx váltókarokkal, slx hajtókarral, xt hátsó váltóval és sunrace 11 sebességes 11-50T fogaskoszorúval (talán így lehet a legolcsóbban megúszni az 1x rendszert úgy, ha 12 sebességes szettek nem játszanak az agyam miatt és nem akarok lemondani az 50T-ről hátul), de szerintem lemondok róla, a 3x9 még mindíg sokkal olcsóbban jön ki, mert ahhoz csak a sort és a hajtókart kell megvennem, ha elkopik a hajtás .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
válasz deny330 #155524 üzenetére
nekem erős kétségeim vannak, Sramon belil is úgy tudom, hogy csak az azonos fantázianevű családok kompatibilisek, mint az X-actuation önmagával, asszem Exact Actuation is van, de az már más, stb.
De ha jól utánanézel, kiderülhet más... A Shimanónál mindenesetre sokkal homogénebb ez. De pl. ugyanaz a (Sram Apex) országúti hátsó váltó jó a 10 sebességes Sram karhoz, és a 11 sebességeshez is :) Majdnem olyat vettem, de 10 sebességesben nincs kis 10-es kánckerék, ami pedig nagy jóság.ja: tegnap fizettem ki egy keveset használt GX (10-42) sort, 5 darab ezres volt az ára, + posta 8)
Jó, ez extrém, de általában sem olyan horror,mint a 12-es sorok.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz deny330 #155524 üzenetére
Talán picit segít, ezt már régebben is megtaláltam, ebből is (meg a termékleírásból is) kiderül, hogy azért jó a SRAM 10 sebis montis váltó 11 sebességes országútihoz, mert azoknak pont egyezik a bowdenhúzása.
[link]
De ilyen keresőszavak mentén biztos van még infó: cable pull ratio, rear derailleur compatibility, stb..szerk.: ez mekkora:
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156214 üzenetére
DHR II-t sokan használnak elől is nem csak hátul. A 3C verziókból ebből is van maxx terra és maxx grip verzió is.
Nem xc gumi, amire kitalálták arra viszont nagyon jó, nem véletlen az egyik legkedveltebb enduro és dh körökben. Nálam eddig elől hátul ez volt pont az eltérő keverékekkel, tehát elől maxx grip hátul maxx terra. Idén kipróbálom elől az assegai-t (pusztán kíváncsi vagyok rá) hátul maradok a dhr II-nél maxx terra komponensen. -
maximilian4
addikt
válasz deny330 #156214 üzenetére
Sajna annyira szétmentek a felnik már, hogy nem merem tubess használni. Az elsőt még ma sem kaptam vissza. Viszont beszéltem pár emberrel, megvan az utódja. Düroc35 felnikbe lesznek átfűzve a kerekek, hála istennek a TW-nek simán rajta marad a szélesebb felniken is, ilyen gumi+felni kombóval gyárilag is jött már ki bringa. Átépítés után újra tubeless lesz, a hétvégére jobb idő lesz, felmegyek valami hegyes vidékre, aztán megírom mik a tapasztalatok.
Maxi
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156220 üzenetére
Néha érdemes próbálgatni más gumikat, engem is a kíváncsiság hajt elől az assegai kipróbálására elől.
Annyit pontosítok, hogy a WT az azt jelöli, hogy ahhoz szélesebb 30-35mm-es belső szélességű felni kell és azokon terül jól.
1,6 bar az elég alacsony, főleg ugráshoz, nem csodálom, hogy lefordult. Túl alacsony nyomással a köpeny stabilitása nem éri el a gyári ajánlást, aminek az általad tapasztalt mellékhatásai lesznek.
A napi használati elképzelésnek megfelelő guminyomást érdemes beállítani, tehát ha kanyarogni kell, akkor érdemes lejjebb menni, míg ugratni, freeride naphoz némileg magasabb nyomás a célszerű, sőt a talaj típusához is lehet igazítani a nyomást. -
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156333 üzenetére
Érthető, hogy gumi kísérletezésbe már az új bringádon akarsz majd. Van már elképzelésed mit akarsz venni?
Kíváncsi vagyok, hogy egymás után átülve a "modern" gépre mit fogsz érezni.
Hátul nekem is ez az 1,8 bar környéke ami még biztonságosnak tűnik, kő, defekt és egyéb veszélyekre tekintettel. Míg ha csak ugrálni megyek akkor feltolom elől 1,8-ra hátul 2-re, akkor úgyse kell tapadás. -
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156440 üzenetére
Jó gépek ezek mind. Az új endurora mondják, hogy tiszta mini demo. A capra külföldön elképesztően népszerű és szeretik is, nem csoda, hogy tetszik és hasonlóan a canyon-hoz az YT is a jó német direct sales modell, így árban jóval kedvezőbb mind két német gép mint a speci, magyarul azonos pénzért több bringát (jobb felszereltséget) kapsz.
Canyonnál nézted a torque-ot? Az a két másiknak a megfelelője rugóútban, súlyban stb... , A strive az egy enduro versenygép, mászni a 3-ból azzal a legjobb, így kicsit kilóg a sorból, de nem foglak arról se lebeszélni, mert nagyon jó, de a másik kettőtől picit rövidebb rugóúttal.Ha idén akarsz gépet rendelj, mert utána hosszú lesz a várólista...
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156603 üzenetére
A mostani torque-ok között mind levegős hátsó taggal szerelt, ha nem az van benne az vagy jóval régebbi, vagy utólag cserélték. De mindegy is, a felhasználásod szerint ahogy írod is, ahhoz nem kell 180-as mozgás, egy hosszabb rugóutas trail gép lehet a legjobb választás, az említett 3 favoritodból pedig így az én szememben is értelmet nyeri a strive (vagy spectral). Viszont az új 2-es shape shifter-rel szerelt stive az igazi, az sokkal jobban működik és kevesebb gondozást igényel mint a korábbi. YT-nél pedig akkor a capra helyett a jeffsy-t lenne érdemes nézed az 160-at mozog és könnyebb súlyú, míg a fejcsőszöge annak is elég lapos.
Jól el fogsz szórakozni mire megálmodod mi lesz
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156629 üzenetére
2020-ra mindkét gép esetében csak a felszereltséget udpatelték (új 12-es shimanok bekerültek a listára a sram eagle mellé), már 2019-ben is ilyen geoval adták. Nekem egyébként egy 2019-es spectral van, aminek pont a hosszabb rugóút volt az újdonsága a 2018-ashoz képest, de a fejcső már a régebbin is 66 fokos. A Jeffsy-re is igaz, hogy nem ma kezdték a 66 fokot és náluk a 160mm-nek is régebbi múltja van.
Ezek a gépek egyébként baromi sokat bírnak. Spectrallal bikeparkba is járok nem keveset, igaz nem a dh line-ok a kedvenceim (azon fosos vagyok) inkább a piros és kék vonalakat szeretem. Eddig még nem volt kevés a rugóút, ellenben itthon ezzel még lehet tekerni. Sajnos korlátlan bringa tárolására nincs helyem, így ebben láttam azt, hogy a legtöbb helyen elvagyok vele, ami igaz a jeffsy-re is. Mentem már capra-val (egyik barátomnak van), nagyon király gép, bejövős az is, miközben egyértelműen nehezebben mászik.
Ja a Wibmer videó engem is megkavart, egyszerűen nem értettem, hogy ilyen géppel megy, mert a spirálrugós tag nem állt össze egyik vázzal se, amin szimpla vállas teló van. Aztán leesett, hogy az egy custom torque.
-
itouchfan
senior tag
-
ZolkoW
őstag
válasz deny330 #160001 üzenetére
Az ice-tech az a 86-os, de a 76-os és a 66-os szerintem fékerőben egyforma... van mindkettő, annyi előnye van az alubakosnak, hogy kevésbé fordul elő vele, hogy meghullámosodik a tárcsa attól, hogy rászáll egy légy... és...nehezebb (igen, az alubakos).
Egyébként a 66-os szerintem best buy.
Fékbetétnél nem tudom, ugyanolyanból nem "teszteltem" még mindkét verziót ugyanabban a fékben.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #165481 üzenetére
1 1/8-1 1/2 az elterjedt méret MTB vonalon, szinte az összes villa ma már ez a méret. A belépő kategóriában pedig a végig 1 1/8 az elterjedt. A kormányszár szempontjából viszont teljesen mindegy, hogy végig 1 1/8 vagy tapered, az a lényeg, hogy felül egy 1 1/8, mert erre megy rá a legtöbb MTB kormányszár. Dupla vállas villák végig 1 1/8 nyakkal rendelkeznek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mercedes topic
- Filmvilág
- Python programozás
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- LED világítás a lakásban
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs