-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
RexpecT
addikt
válasz Lacerta #284091 üzenetére
Én a LoveMTB-s csávó videóit szoktam általában nézni, ott a Shimano hub grease-t használ: [link]
De a Shimi oldalán is biztos fent van az adott váltóhoz tartozó doksiban, hogy a gyár milyen zsírt ajánl.
dom1n0:
Köszi, bár ez azt mondja, hogy fogadd el a csomagot, csak legyen róla jegyzőkönyv, hogy sérült. Legalábbis az under reserve státusz gondolom erre utalna. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #284116 üzenetére
Itt látod, enyém is így mozgott a vékony zsírtól (és újan is! ), itt látod a súrlódás helyét mely a középső kis, csakis egyik irányba forgó henger és az ezt körülölelő állítható feszességű szorító fémpánt között történik. Ott váltásoknál amolyan pár milliméteres egyik irányba történő csúszás megy végbe. Tehát abban fémpántban amolyan fékezett csúszást kell végeznie a hengernek, a kettő közé kell a kenőanyag.
#284117
szuszinho...a Csepeles képeken COOP, majd meg jönnek a Cube-os képek West End City-ben az emeleten.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #285372 üzenetére
Nagyon csodálkoznék ha a résbe zsírt, vagy egyéb kenőanyagot kellene tenni, hisz ha az rákerül a nyeregcsőre (mondjuk becsúszik, vagy forgatod mikor irányba állítod) akkor a csúszást meggátló karbonpasztát semlegesítheti.
Szerintem inkább #2853706030D...+1, simán a bilincs alá ajánlja a zsírt."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Lacerta #285693 üzenetére
hivatalosan egyik sem
1x12-ben 9-52 a legnagyobb difi szerintem, de hogy mennyire jó váltási élmény/teljesítmény, azt passzolom.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
őstag
válasz Lacerta #285718 üzenetére
sosem értettem, hogy a grammb*zuláson kívül mi értelme van?
minek mi értelme van? az 1x rendszereknek?
az, hogy az egységsugarú júzernek nem kell gondolkoznia. ha nehéz, vált. ha könnyű, vált. és a következő fokozat mindig az aktuális előtt, vagy mögött lesz. 3x rendszernél a következő áttételi fokozat nem biztos, hogy ugyan azon az első lánckeréken van, mint amin éppen tekersz, tehát egy-egy könnyeb vagy nehezebb sebességi fokozat kiválasztásához többször kell használni az első ÉS a hátsó váltót is egymás után.
plusz, hogy könnyebb, plusz mivel a Shimano-n kívül senki nem tudott rendes elsőváltást csinálni, a gyártóknak ez jobb is.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #285718 üzenetére
1x: grammbuzulás, gyorsabb váltás, kevesebb gond elöl a sárban, több hely a keréknek/forgáspontoknak. Cserébe érzékenyebb a beállításokra, gyorsabban kopnak az alkatrészek, kisebb átfogás, nagyobb ugrások. Nem véletlenül terjed olyan nehezen - de a divat nagy úr ám - országúton, gravelen, túrabringán...
-
addikt
válasz Lacerta #285718 üzenetére
2x-ről váltottál 3x-re? 3x van a Cube crossomon. Az országúti Canyonon 2x, de eszembe nem jutna 3x-esíteni. Ez pont jó, és nem kell annyit variálni az első váltóval. 10-12%-os emelkedőt meg tudok mászni a legkisebb 36/34 áttétellel.
Nem mondom, hogy nem esne jól egy 1 alatti áttétel, de mivel az ilyen mászás ritka, és leginkább földúton fordulna elő, ami meg outival nem fordul nagyon elő, túlélem, és legalább combosodom.
Meg persze az egész sebességfüggő, 30 km/h utazósebesség körül már elmosódik a világ, nem mindig látni előre, mi következik
Meg azt is most értettem meg, az outisok miért nem látnak, meg miért esnek akkorákat. Egyszerűen olyan a póz, hogy 50 métert nem látni előre rendesen nyaktörés nélkül. Csak pörget az ember a kerék elé nézve, boldogan mereng az élet értelméről, erre a semmiből elé ugrik egy kocsi, fa, vagy ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lacerta #285780 üzenetére
Nálam az első váltó miatt nem fér el szélesebb gumi és sárban is az első váltó hámozza le a gumiról a ganyét, majd rányomja a láncra, hadd daráljon. Kétszer is volt már olyan, hogy emiatt ledobta a láncot meredek emelkedőn, hirtelen megállt a bringa és eldőltem . Az egyetlen előnye terepen valszeg az, hogy lejtőkön elöl nagyobb tányérra váltva távolabb van a lánc a láncvillától, így ha a váltó is feszes, kevésbé csattog a lánc.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #285780 üzenetére
Mondjuk vidékiek vagyunk, biztos nem fejlődött ki az agyunk rendesen...akkor nagyon vigyázzatok nehogy véletlenül kipróbálja valamelyik mert ugrásszerűen fog agya kifejlődni, majd megfertőzi a többi vidékit is ezzel a halálos elégbővenegytányér kórral.
#285782jjeahh...ami a lánccsattogást illeti én is tapasztaltam, hogy lejtőzésnél értelemszerűen kisebben pörgeted hátul, ergo közelebb van a lánc a villájához (nálam ráadásul "csak" 32-es elől ) és a feszesre állított XT kanál ellenére is néha hallom koppanni a láncot a villán. Ezt persze lehet korrigálni egy gyors felváltással a nagyobbakra hátul, vagy tovább feszíteni kicsit a váltókanalan, amit minap olvastam, hogy mérni is szokás (4,5-5,5Nm) a felső görgő csavarjánál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
avl
aktív tag
válasz Lacerta #285776 üzenetére
igencsak hasonloan / egyforman latom a regi elöl 3 tanyer letjogosultsagat, szerepet
"Ez mondjuk kb. 30 évig senkit sem zavart, ennyit hülyült a biciklis társadalom? " ...a választ tudjuk, de kibövitve: igen; elhülyült a tarsadalom (nem csk a biciklis)
#285789Friczy teljesen "adom", nekem a 6600-asbol van az 52-39-30, hatul 12-13-14-15-16-17-19-21-24-27 nem divatos, de igen jol hasznalhato
ilyen szeles es ilyen finom lepesü (12-töl 17-ig egyesevel) 1x vagy 2x cuccokbol "ritka"
vagy széles
vagy finom lépések
ha valamelyikre nincs igeny, akkor az is joés a legfontosabb téma ez lenne: #285625Hasaggymeg es #285651Ixion77
a taplalkozas
kell-e taplalekkiegeszitö (vitamin, halolaj, magnezium,...) vagy csak "egy drágább vizeletet termelsz ...egy igazságot kiragadnak a sok infóból és azt meglovagolva millió dolláros ipart építenek rá"sok - szerintem vilagszerte ismert - szakertö egyertelmüen taplalekkiegeszitözik; klinikai tanulmanyok bizonyitjak az elönyöket
vs.
"több független kutatás is azt eredményezte, hogy egészséges ember változatos táplálkozása"
-> az valoszinü, hogy a sokoldalu taplalkozas mint alap elengedhetetlen,
-> az szinte biztos, hogy gyakorlatilag senki sem eszik elegendö mennyisegben és elegendöen sokoldaluan és megfelelö idöpontokban* (pl. zsiros halakbol, magneziumot tartalmazo elelmiszerekböl)*: több kutatas szerint szinte fontosabb a gyakorisaga** es a mikor, mint a mit (pl. CGM continuous glucose monitor szerint feherje utan a szenhidrat kisebb csucsot ad; )
**: regen volt a napi sokszor, mostansag szerintem a napi kevésszer elönybe helyezese [link] [link] [link] [link]
persze: milyen céllal ? ez modositja a valaszt is
hasonloan: szerintem igen különbözöek vagyunk (lasd covid hatasa kinek mi lett, de hasonloan: X mennyiseg Y anyagbol Z1 emberben tök mast okoz, mint Z2-ben es Y lehet Y1, Y2, Y3...Y500)...valoszinü a medicine 4.2 majd ez lesz: nem vakon szedünk (illetve az akkori generacio) ezt-azt, hanem mérés alapján tudja, hogy miböl van hiany (ma: ki az, aki mindig méri a D vitamint a verben, magneziumot, ... es az alapjan kapkodja be a dolgokat ?)
illetve: emberkiserletek erthetö okokbol nincsenek; es mindig felmerül, hogy mennyire hasonlitunk mihez (egerhez, patkanyhoz, hörcsöghöz, ....) ezen szempontokbol - kb. 30 eve bizonyos vizsgalatokban ez volt: bizonyos anyagok a hörcsögöknek igen rosszat tett, patkanyoknak semennyire sem (vagy forditva) es a kerdes: e szempontbol melyikhez hasonlitunk inkabb
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #285776 üzenetére
Szerintem - de nem csak én gondolom így - meg egyáltalán nem hiányzik az első váltó, főleg nem a 3x. Ha valaki nem elég erős hozzá, akkor maximum ott van a 2x12. De egy nem koca bringásnak bőven elég az 1x12. Outin persze legyen a 2x, de MTB-n fölösleges. Ha az áttételeken tovább lépünk, akkor is csak előnye van, hogy nincs első váltó. Én amúgy is mindig szükséges rossznak tartottam az első váltót, használni nem használtam. Ezért is ment a levesbe.
Azzal is egyet értek, hogy egy bizonyos szint fölött megbízhatatlanok voltak, az viszont túlzás, hogy csak a Shimano tudott csinálni jó első váltót. A SRAM sem csinálnált rosszat, igaz ők sosem gyártottak három lánc tányért csak kettőt. A 2x-es rendszert meg könnyebben lehet megcsinálni, mert két végállás van, még indexelés sem kell.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #286077 üzenetére
Nem terheled picit túl kezeidet? El tudod simán engedni a kormányt, vagy előre esnél? Ha igen akkor nyerget picit hátrébb csúsztatni illetve billenteni, hátha...mert gondolom a magasság az be van lőve már.
Ótópóz...nálam muszáj, van mikor Zasszonnyal órák mértéke a nettó-bruttó idők közötti delta té. ...a rögzítés meg mindig úgy megy, hogy felültem itthon óra indul, leszálltam a ház előtt óra leáll, mind1 mi is történik időközben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Lacerta #286216 üzenetére
Nekem kijön ezzel a metódussal szinte mm-re annyira, mint amire most van beállítva. De még mindig nem tudom megcsinálni, hogy tekerés közben, rápörgetés nélkül elengedjem a kormányt. De a hétvégi 70 km-es körön már "csak" a vállaim fájtak, nyakam okés.
A nyereg teljesen hátul van már, dőlészög picit hátra állítva. Tartok tőle, lesz még egy kör bikefittingen - mondjuk ez benne is van a pakliban, meg az árban.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
nagyúr
válasz Lacerta #287052 üzenetére
Nem tudom, h milyen lehetett télen, én legutóbb augusztusban jártam arra. Akkor még csak a földmunkák zajlottak, nem volt egyszerű átverekednünk ott magunkat (nyilván montival). De mostanra tényleg eléggé pofás lett, bár azt nem értem, h miért nem lett egységes az egész?!
A vékony aszfaltréteg még csak az alapréteg lehetett, arra ha jól tudom még további két réteg kerül (a legfelső a kopóréteg).Miskolci vagy te is? Milyen bringát tekersz? Gondolkodtam rajta, h vajon egy országútival milyen lehet ez a szakasz.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Lacerta #288989 üzenetére
Pont ezért nem ajánlott vétel
A kezdeti minimálisabb surlódás és élettartam hamar fordítottjára vált a jó minősegu japan acél csapágyakkal szemben. (Tesztek alapján)
Hogy ebből mit tapasztalnál a való életben? Szerintem semmit. Mindazonáltal ugyan olyan jó eredményeket érhetsz el ( ha már matek alapon nézzük) LLB acél csapágy használatával. (Igaz vannak hátrányai is ennek a tömitesnek, de ha csak a surlódást nézzük..)
Viszont igen kerámiákat..arany áron adják.. versenyeken (top profi kategória) valszeg jó, de ott nem is sok ezer km használat a cél.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #288974 üzenetére
Elméletileg sem tennék bele, mert hiába bírná jobban maga a golyó, a golyópálya, azaz a kónusz és az agytest menne akkor tönkre azaz szétkoptatná. Érdemesebb akkor már ipari csapágyas agyra cserélni. Azzal 0 macera van. Másrészt hiába lenne erősebb a golyó, a retek ugyanúgy bejut a rossz tömítettség miatt és ugyanúgy szétkoptatná belül a csapágyat, így szét kéne szedni ugyanúgy karbantartásra.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #289056 üzenetére
Az elmélet meg a gyakorlat két különböző dolog. Nulla súrlódás nincsen, így kopás is van. A kenés csak csökkenti a kopást, teljesen kiküszöbölni nem lehet. Akkor minden zárt csapágy (ha kizárják a szennyeződést) örök élet lenne.
A V-fékes dolgot nem értem. V-fékhez a felninek kell lennie fékező felülettel ellátottnak, az agy oly mindegy, hogy tud fogadni tárcsaféket vagy sem (azaz 6 lyukas vagy CenterLockos). Jövő szempontjából jobb ha támogatja amúgy, emiatt kellett már nekem is új kerekeket vennem.
Fordítva lényeg, hogy az agy tud-e fogadni tárcsát, V-féknél a felninek kell kompatibilisnek lennie.
Ringman: Ez elvileg road, az első 100 mm O.L.D.-dal elmegy, de a hátsó 130-as papucstávval nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #289069 üzenetére
Szerintem meg inkább előny ha nem kell állítgatni a kónuszokat. Szeretek szerelni, de tekerni jobban. Azaz "fölösleges" karbantartásokat nem szeretem. Azaz ha nem muszáj és ki lehet váltani, akkor inkább ne kelljen állítgatni.
Ezért van már erősen tervben a lánc olajozás helyett a wax. Tegnap amikor átépítettem mindent az új vázra, akkor már megcsináltam a takarításokat is. Na ami olajsár volt a Funn hajtómű belső oldalán. Pedig szoktam tisztítani a lánctányért is, mégsem férni oda mindenhová. Ha lesz időm és főleg kedvem, megy a teljes hajtás zsírtalanítás és a wax. Csak jönnek ilyenkor a járulékos szerelések mellé. Ha kiveszem a kereket, fék beállítás stb.
Tárcsafékes agy meg ne zavarjon, a CenterLockos agyon amúgy is sokszor van műanyag védő ha nincs fent tárcsa. Ha nem használod ki, akkor sem árt. Csak közben nem szűkíted le fölöslegesen a választékot. Így is kevesebb találat lesz, mert a 135-ös papucstáv is ritkul. De ha van időd és kedved a Deoret karbantartani, akkor jó az is.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #289148 üzenetére
Hát ha évente, 2 évente cserélni kell(ene) az tényleg nem (lenne) valami jó buli, ugyanakkor egyrészt ezek a csapágyak, sőt, belőlük a beszereltnél általában sokkal jobb fajták is (ha találsz jó méretet, és miért is ne találnál )mintegy gombokért vásárolhatók, másrészt még a sok kiütés/bepréselés sem okozhat több kárt mint az amikor az agy részeként berágódott golyópálya miatt kukázod az egész kereket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #289148 üzenetére
Én például aszfalton használom csak a biciklit, így közel sem kap annyi retket, hogy tönkremenjenek a csapágyak olyan gyorsan. Még nem sok ideje van meg az új iparis kerékszett, de szerintem évekig el fog menni szétszedés nélkül az agy. Ha tönkremegy, akkor veszek bele jobb minőségű, japán csapágyakat (pl. Koyo) és még el fog menni sok-sok évet. De addig 0 karbantartás és 0 kónusz állítgatás, zsírzás kell neki. Egyáltalán nem vonz, hogy 3-4 havonta, vagy sűrűbben szét kellejen szedni a kerékagyat, ahogy a kókuszosnál kellene. Sőt egy erősebb terepezés után elég ha kap sarat és az már elég ahhoz, hogy belejusson a retek. Van aki szedi is szét utána rögtön. Na ez nekem nem hiányzik egyáltalán.
Amikor szétszedtem a Funn hajtóművemet, akkor látszott, hogy a zöld Shimano zsír szépen kint tartotta a retket, így nem jutott a középcsapágyba semmi, szépen is forog, mint új korában. Meg lett takarítva és beszerelve a vázba új zsírral megintcsak el fog menni sok időt. Hasonló a kerékagy is. Évente érdemes kitölteni új zsírral a csapágy előtt, sokat számít. De ha elmarad akkor sem megy olyan hamar tönkre.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lacerta #289248 üzenetére
Ezt nem értem, én a csapágyakat asszem 2-4 euro kozött vettem, a kicserélése gyerekjáték és ezt leszámítva a Mavic kerekem 25.000+km óta gond nélkül működik. Én próbáltam kónuszos agyat szervizelni, inkább azt nevezném sz*pásnak, egyszerűen napokig szenvedve sem tudtam jól beállítani. Plusz sokkal kevesebbet is bírta, nálam 1500km-t futott a Shimano, de haveroknál is ezt látom, a legdurvább egy montis haver XT-je, ami 900km-t bírt. Persze nem mind ilyen sz*r, de szerintem mindegyiket nagyobb szívás karbantartani, mint az iparist.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #289254 üzenetére
Mivel hozzáértőnek tűnsz annál zavaróbb számomra, hogy "iparis"-nak nevezed a zárt csapágyat. Én nem értek annyira hozzá, de szinte minden csapágy ipari, vagyis nagyon kevés kézműves csapágy létezhet, legtöbbet ipari körülmények között gyártanak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #289264 üzenetére
+#289262
mauimagic...tehát a kónuszos és zárt csapágy megnevezés lefedi a kerékpár kerékagyakban használatos 2 rendszernek 95%-át és sokkal közelebb áll a valósághoz mint az ipari megnevezés...vagy nem? A flex az más, amint a nikecell, vagy ytong, ahol egy túlterjengős márkanév helyettesíti a termék valós megnevezését. Az angoloknál pl. minden porszívó húvör, sőt a porszívózás igét is a Hoover márkanévkölcsönözte
nekik.#289265
Ringman...az...de 200e forintért mit is akarnánk? ...ugyanakkor ha így haladunk lesz karbon is annyiért.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
User_2
tag
válasz Lacerta #289264 üzenetére
ehhez hozzátenném, hogy nem minden kerékpárban használt iparinak mondott csapágy kapható kereskedelmi forgalomban.
ez inkább az alacsonyabb árazású kerékpárok középcsapágyában található, ami sokszor monoblokk-nak mondott. kb 3-5000 ft-os áron.
kinézetre ipari, zárt, talán szabványosított is. pár mm-rel tér el az általánosan bevett ipari sztenderd méretektől. bár semmi nem indokolja a speciális méretet.
a csapágy önállóan kereskedelmi forgalomban nem kapható.cserébe a két darab csapágynál magasabb áron, a teljes kazetta, csapággyal, tengellyel, csészével kapható.
amúgy két pillanat lenne cserélni csak a csapágyat a tengelyen, de nem kapható.
sehol máshol nem használják ezt a méretet, csak a "kerékpáripar"ban. -
nagyúr
válasz Lacerta #289277 üzenetére
ó, ott ennél sokkal nagyobb disznóságok is vannak. méretpontosan ugyanaz az alkatrész, eltérő brandeléssel. a németnek külön szava is van rá, gleichteil.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #289627 üzenetére
Azt ajánlotta a Cube támogatás mikor érdeklődtem mivel préseljem be majd a hajtóműcsapágyat.
#289629 6030D...+1, amióta becsatoltam
legalább 50x odakoccintottam a pedált, vagy éppen lábamat valamihez (kő, gyökér, fa, talaj) melyből legalább 20x úgy, hogy ki is csatoltam az ütéstől. Ez utóbbiak melyek, mintegy kifordították lábam, biztos a cipőm orrát, oldalát érő ütések lehettek.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
aktív tag
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #289645 üzenetére
Hát nem tudom mire jó még az, de nekem már van minden zsírom, Shimano általános, Shimano freehub grease, Manitou prep grease, Sram Butter... ...vagyis acél csapágyat karbon vázba bepréselni kellene csak, minimális mennyiség.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #289664 üzenetére
Amint azt már írtam, ennél a pressfit bepréselős csapágyaknál még mindig nem egyértelmű mi is a legjobb. Becsúszni kellene valami síkosító, de utána mozogni, recsegni már nem, ugyanakkor majd valamikor kiütéskor sem kellene széttépje a karbon fészket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Lacerta #289850 üzenetére
+1
Csodálkozva olvasom a sok nyafogást/panaszkodást a Garmin navijára.
1, a Garminról nem lehet mondani, hogy nem tud navigációt készíteni, már 10 éve is gyártott navigációt.
2, sk tapasztalat, tökéletesen tervez és navigál a 830 EDGE. A Balaton déli partján a berekből olyan biztosan vezetett ki, hogy csak pislogtam. Ismerte a legapróbb mezőgazdasági utat is.
3, a navi nem csodaszer.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen