-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
hegyimorc
senior tag
válasz vtomi2 #89016 üzenetére
"Osram FX35-öt és a Sigma Buster 200-at nézegettem, sajnos élőben nem tudom megnéuni őket, képek meg csalókák.
Ilyen árkategóriában mit ajánlotok?"
Az Osramot tudom ajánlani. Megbízható, kiszámítható, időben jelzi, ha merül de vihetsz akár pótakkut is, ha kell csere.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
-
hegyimorc
senior tag
válasz vtomi2 #89029 üzenetére
"nem gondoltam volna, hogy kb sehol nem árulják már "
Én sem gondoltam, merthogy árulják. Még az is ott van, hogy mennyi van raktáron:
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
hegyimorc
senior tag
válasz vtomi2 #89101 üzenetére
"Külföldi vagyok, és nálunk pár helyen árulják csak, de egyik sem bejáratott üzlet, és inkább nem rendelek olyan helyről"
Értem. Ez jó hely, többször is rendeltem tőlük, szerintem külföldre is elküldik. Kérdés mennyiért.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Caldera1
tag
válasz vtomi2 #89016 üzenetére
Szia!
Kb. 30 euróért lett volna FX-70 (Lumenetről) tavasszal, de végül nem azt választottam, hanem egy NiteRider Lumina 600-at. Kiváló összerakási minőség, hatalmas fényerő. Megéri a pénzét. Az FX_70-hez hasonlóan van nappali menetfény funkciója. Igaz én elsősorban emiatt vettem, mert elegem lett abból, hogy nem adják meg az elsőbbséget (többnyire nem szándékosan, hanem egyszerűen valamiért nem látják a tempósan haladó bringást) és nem szerettem volna úgy járni, mint a korábban a kanyarodósávban elütött bringás videón.
Tavaly már egy Cateye-t használtam erre a célra (a feleségemtől kértem kölcsön) és az egész szezont azzal nyomtam végig. Érezhetően javult az autós közlekedési morál a szemszögemből. Tavasszal visszaadtam a páromnak a Cateyet és jött a NIteRider. Brutál jó. A minapi egy éjszakai bringázáson élesben is bemutatkozott, nem okozott csalódást. A kátyúkat időben észrevettem tempós haladásnál is.
Talán majd a testbikere is teszek fel véleményt valamikor. Abszolút zsákbamacska volt a cég, csak youtubeos források alapján figyeltem fel rá. Eddig nagyon bejött. -
chubby2o6
senior tag
-
Ringman
nagyúr
válasz vtomi2 #222408 üzenetére
nem jó irány - a térdízületek szempontjából sem - a nehéz áttét+lassú tekerés. sima pedállal kb 80-as pedálfordulatot el lehet érni.
ha 1×-re "rendesen" váltasz, akkor mindegy a láncvonal, mert nem fogja ledobni a láncot, ha nem, akkor tényleg jobb a kisebb bezárt szög, de az 50÷20 így se nagyon alacsony áttét egy trekkingnél
a gravelre-könnyű terepre használt 1× rendszerek nem szoktak 40-42T-nél nagyobb lánckerékkel szereltek lenni, túra/trekking/városinál meg 36-38T-s tányér sem rendkívül alacsony (11-40 vagy 11-42-es fogaskeréksorhoz)
-
jjeahh
nagyúr
válasz vtomi2 #222408 üzenetére
Valahogy lehet megoldható, de ahogy írták, nem jó irány, ugyanakkor már most sem úgy használod, ahogy kellene, szal sokkal rosszabb nem lesz a dolog, csak nem lesz jó . Egyrészt a 9 sebességes hajtást nem erre tervezték. Másrészt ha jót akarsz magadnak, szokj rá a magasabb pedálfordulaton tekerésre. Jót tesz a láncnak, meg az egész hajtásnak, mert tovább tart, a térdednek, ízületeknek szintén. Hosszú távon izomból tekerve a térdeid valszeg tönkre fognak menni. Az összehasonlítás kedvéért 6030D kolléga elöl 32-es tányérral tuti állva hagyná a fél topikot, 50-es tányér meg országúti bringákon van, amikkel 30km/h fölötti átlagsebességeket mennek, versenyen 40 fölött.
#222409 chubby2o6: Ringman videója alapján sikerült, de most sem tökéletes, hátul a 17T-re nem mindíg akarja ledobni a láncot és a nehéz fokozatok felé kissé csúnyán vált.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz vtomi2 #222414 üzenetére
Csak nézőpont kérdése, egy teljesítmény orientált bringás szemszögéből a lassan, izomból tekerés tűnik idétlennek, ha megfigyeled, kb az összes pro versenyző nagyrészt pörget.
Igen, megszámolod egy perc alatt hányszor fordul az egyik pedál. 80-90-es pedálfordulatnál szerintem elöl a 40T is sok lesz . Én már nem emlékszek mennyi tűnt nekem kényelmesnek, asszem pont 80-90, de mintha 120-at is tudtam tartani. Ha megszokod a pörgetést, valszeg picivel gyorsabb is leszel, de hozzá kell szokni, mert az elején magasabb lesz a pulzus. Szóval időt kell szánni rá, de pár hét alatt át lehet szokni és a térdednek, hajtásodnak, pénztárcádnak is jót tesz, lehet még gyorsabb is leszel.
szerk: ja, amúgy ne ugyanolyan fokozaton kezdj el pörgetni, hanem válts könnyebbre, akkor nem fogsz kifulladni.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Fall-N
veterán
-
válasz vtomi2 #223442 üzenetére
Hogyne lenne felnifékes karbon villa. Hogy a 38-as gumi belefér-e, az más kérdés, mert általában országútikon szokott ilyen lenni. Nekem is van egy alu országútim karbon villával, és felnifékkel. Illetve kettő.
Amúgy amennyire bírom a tárcsaféket, én nem ragaszkodnék hozzá, egy jó felnifék közúton, vagy bicikliúton bőségesen elég. Trail, dh más kérdés, ott már nem árt, meg ha valaki országútival sokat, illetve intenzíven, vagy szar időjárási viszonyok között is lejtőzik, de ez azért elég extrémnek számít.
balintbaba: Nagyon kemény az a bianchi, igen jól néz ki. Ez a szín ennél ütősebb már csak egy hetyke kis pinarellon lenne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Ringman
nagyúr
válasz vtomi2 #223483 üzenetére
teleszkópot merev villára úgy tudsz cserélni, hogy kompenzálod a rugóutat, "geo adjusted rigid fork" kell neked.
mekkkora a beépítési magasság és mekkora a villanyakátmérő?
én a trekkinghez 40-60 mm-es 1"-os villanyakátmérővel nem találtam merev villát.
-
Fall-N
veterán
válasz vtomi2 #223694 üzenetére
Én nem használnám. Ezért sem elterjedt az 50 fogas. A legtöbb váz nem erre van tervezve. A trekking 48 fogas három lánctányérnál az MTB 46. A mostaniak meg általában 2x vagy 1x(11 vagy 12), oda meg nem kell 36-nál nagyobb.
Defekt dologra meg, ha sokáig van a tűző napon, akkor felforrosódik a gumi, megnő a nyomás és szétdurran a belső. Ez főleg akkor ha a nyomás a maximum érték körül van.
Asszony járt így egyszer régen. Elég volt pár perc a 40 fokon és mire kijöttünk a boltból volt durrdefekt. Külső is ment neki a kukába.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz vtomi2 #225144 üzenetére
Gratula, jó bringa lesz az. Viszont meglepne ha egy ilyen "régi" országútiba belemenne a 32-es kerék, csak mostanában lett divat az ilyesmi. Régen a 25-ös is széles gumi volt :) A felnifék is behatárolja, szóval mielőtt beleugrassz mindenképp méregess.
ISThun, Bromptonon félsz 60-nál, hát én bármilyen bringán félek annál a tempónál, de mind mások vagyunk. Mindenkinek respect aki ilyen járgányokkal nagyobb távokat megtesz :)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vtomi2 #225166 üzenetére
Mintha a papucsokban nem lenne rendesen benne a tengely...ha mégis, akkor a váz csálé.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vtomi2 #225170 üzenetére
Ezért ne vidd vissza, egy új gyorszár ne nagy tétel.
Gaben92... nem pattan a helyére? Mivel fújod? Ha nem megy tényleg a legjobb már hagyni és holnap folytatni, gyakran csak ennyi kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vtomi2 #225179 üzenetére
Attól függ, ha alsóbb kategóriás menetes csőtengely akkor mehet rá alátét+anya, de ha jobbféle akkor nincs is menet a végein, nem tudom neked milyen van. A gyorszár nem rossz, csak jó minőségűt kell használni.
#225180Gaben92...én fújnám, hisz képzeld el a max ajánlott mennyire megy fel használat közben mikor pl. ugratsz egyet. Enyéimet (Race king, Fast Trak) egyből 3,5-re fújtam, felpattant, majd tejjel benne utána újra 3,5-re (akkor még nem is olvastam el a Stans csak 3-ig bírja ) és úgy is hagytam másnapig...nagyon csodálkoznék ha az nem bírna meg simán 4 bart is. ...persze nem tejjel hanem csak szárazon elején, mert ha mégis lerobban bizony lesz ott cumshot.
#225184parandroid...nagy a szárazság ezért épeszű emberként nem mondhatom kár, de ma biztos kibaxott velem rendesen. ...a Zországban csak itt esik.
...na ezt is szépen megszerkesztettem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vtomi2 #225198 üzenetére
Tudtommal ez 5mm-es, de nem zárom ki belemegy a 6, sőt talán 7 is...ugyanakkor én nem mókolnám, új menetes zár és kész. Mondjuk azt sem értem, hogy Shimi agy és Campa tengely...🤔...egységesen biztosabb szokott lenni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz vtomi2 #225239 üzenetére
a kényelmesség az adott típuson kívül még függ a keréknyomástól (alacsonyabb -> kényelmesebb) és attól is, hogy van-e belső a rendszerben, vagy tubeless hajtod.
a defektvédett touring gumik jellemzően vastagabbak, így merevebbek, keverékük kopásállóbb-keményebb és nagyobb nyomáson kell használni őket, ergo kényelmetlenebb lehet, mint egy vékonyabb, jobban kopó puhább gumi, - pl. panaracer gravelking sk vagy ss, vagy egyéb slick/semi slick gravel gumi, de ezeknek meg nem nagyon van defektvédelmük, ehelyett a tubeless rendszer véd meg a defekttől.
de az hiszem Maximum1 topiktárs jár belsős gravelkinggel, viszonylag kevés defekttel.
-
válasz vtomi2 #225239 üzenetére
Nekem az országútin gp5000 van, az aszfaltosított cross trekkingen 32-es contact speed. Mind a kettő igen jó aszfaltos gumi, az utóbbival én az erdei ösvényeken is végigtépek 30 körüli tempóval. Felnit szerintem ne féltsd, sose volt vele gondom, pedig extrém magas nyomásokon használom a gumikat. No meg felütni úgyis inkább alacsony nyomáson szokták, ami ha belegondolsz, logikus is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Alg
veterán
válasz vtomi2 #225239 üzenetére
Cinturato is jó lehet (sajna P-Zero csak 28-ig van itt)
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
válasz vtomi2 #225264 üzenetére
Hüvelykujj átfog a fvk-on, mutató+középső ujj a fékkaron, gyűrűs+kisujj a fékkar alatt, így nem szokott gond lenni a fékezéssel.
Nagyobb tempónál vagy ha nagyot kell fékezni (lejtő, szerpentin) meg úgyis lent fogom, úgy pontosabban lehet adagolni is a féket és a súlypont is lejjebb van.
Féket úgy kell beállítani hogy kb. 1/3 húzásra már fékezzen, és ne tudd behúzni a kormányig a fékkart.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Fall-N
veterán
válasz vtomi2 #225239 üzenetére
Felütés ellen semmi sem véd csak a megfelelő keréknyomás. Az összes defektvédelem a külső hatások ellen véd, de szó szerint a külső felületre összpontosít. A felni és a belső között csak a felniszalag van, de az sem véd a "snakebite" ellen. A tubeless rendszer a megoldás az alacsony nyomás és a felütésvédelem ellen. Ha virsli gumis lennék akkor én elgondolkodnék a belső nélküli keréken. Bár MTB alatt is ajánlott ha van rá keret. Akár még városba járóson is, mert ott különösen ki van téve az ember a szúrásos defektnek (fűvágás és a tüskék esete).
[ Szerkesztve ]
-
vtomi2
őstag
válasz vtomi2 #225632 üzenetére
Fent a másik is, azt már agresszívan csináltam, n volt annyira szenvedős. (tuti a defekt ). Felpumpáltam őket, de csak 5 bár köré sikerült a pumpámmal, 6,5 maximum 8 bár van ráírva, elég ez is, vagy vegyek jobb pumpát?
Csak az egyik keréken hallottam 1 halk kattanást, de megpörgetve egyenletesen pörögnek, akkor elvileg beültek a helyükre ugye?
-
Friczy
senior tag
válasz vtomi2 #225672 üzenetére
Amikor vagy tíz év után megdöglött a műhelypumpám bementem a közeli bringaboltba (RideBike) és szétnézve megvettem az első szimpatikusat. Arra érdemes figyelni, hogy nyomásmérő legyen rajta (ez azért elég alap), és tudjon legalább 10 bart a leírása alapján (akkor a 8 biztos menni fog vele). Ez épp egy SKS volt, ez többé-kevésbé megbízható dolgokat csinál (bár pont egy minipumpával megjártam ebből a márkából), azóta szépen teszi a dolgát. Dual szelepes, automatikusan vált a két szelep közt. Ha olyan van, ahol a fej tömlővel együtt cserélhető, akkor érdemes olyat választani, korábbi pumpámon volt, hogy a fej elkopott, nagy nyomáson már lerepült a szelepről, csővel együtt cseréltem, aztán évekig használtam az új fejjel.
-
flash-
veterán
válasz vtomi2 #225672 üzenetére
én ezt használom már vagy 6 éve, és nekem még mindig bírja,teszi a dolgát! minden tekerés előtt használom tehát heti rendszerességgel nyúzom és még jó.
Bikefun airforce one (nyomásmérős) nekem a fekete van, az már lehet nem kapható de mintha világos színben még árulnák vhol
(talán ez ugyanaz belül..)
8 bart elég könnyen tudja.Annyi van hogy amikor rádugom az első nyomás relative nehezebb olyan mintha már nem bírná de amint lenyomom utána már könnyen megy a pumpálás.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Mata összteleszkópos kerékpár
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen