-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz Teasüti #25747 üzenetére
Ami viszont hatalmas szerepet fog kapni 5 éven belül az a rezgéselnyelő carbon vázak.
Például el tudom képzelni, hogy standard lesz 5 év múlva az összes gyártónál ezt a fajta carbont használni.
Videó:
BIANCHI INFINITO CV PRESENTATIONfpeter07:
Pinarello Dogma F8
Ez az aerodinamikai fejlesztés is inkább csak a profiknak számít, ahol számít az a plusz 20-30W 50 km/h-nál szökésben, vagy a mezőnyben mikor elől van, amúgy mezőny közepén, vagy hegyen jelentősége nulla.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Teasüti #25756 üzenetére
Egy faék egyszerűségű kerékpárra nem mintha kellene bármiféle fejlesztés véleményem szerint úgy jó a jelenlegi technika ahogy van, de szimplán hozzá nem értés ilyet kijelenteni, hogy fejlettebb a mtb az outinál.
Runner_fxr:
"a Magyar körülményeket tartom rossznak"Nem létező problémákról rinyálsz.
Nem tudod mennyivel elfogadottabb a kerékpár a közúton, mint 2-3 éve.
200/1 lecentiz, régen 10/1..Ameddig nincs fogalmad róla szerintem tartsd magadba ezeket a problémákat és ne vedd el ezzel mások kedvét.
Jó irányba halad a magyar körülmény is, csak az ilyen meglátású emberekkel van a probléma mint amilyen Te is vagy, aki szerint életveszély és öngyilkosság magyar honban a kerékpár és különben is az országúti kerékpár a járdára való, vagy a gyalog-kerékpárútra.undefined
-
lsebestyen
addikt
-
lsebestyen
addikt
-
#48525824
törölt tag
válasz Teasüti #25824 üzenetére
Criteriumot lattal mar? Amit palyageppel nyomnak vagy az nem szamit spotteljesitmenynek? En pl. azokat a tavokat amit mas outival nyom le en fixivel. Akkor en nem vehetek ra jo hajtast csupan azert, mert fixi? Azon kivul, hogy nincs x sebessegem, mi olyan nagy kulonbseg van az outi meg a fixi kozott, hogy a fixit ledegradaljak sokan?
Valakinek fixin is fontos a jo vaz, a hajtas, a kerekek stb., mert pl egy ragados joytech aggyal kicsit nehezebb letekerni 140km-t, mint egy michevel.
-
Maximum1
őstag
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #25756 üzenetére
Izgalmasabb terület, nagyobb a kihívás a gyártók részéről
Ha az UCI nem rögzíti 20 évvel ezelőtt a szabályzatában, és köti meg ezzel a gyártók kezét, hogy egy országúti/TT/pályakerékpárnak a gyémántdizájnt kell követnie, akkor hidd el, menne ott is a látványos ötletelés. Így a geometriai forradalom helyett marad az anyagtechnológiai és aerodinamikai fejlődés.Rottweiler89: nem tűnik nagyon lestrapáltnak, de a teleszkóptól eltekintve eléggé vérszegény a felszereltsége. Nem tudom, mennyire használt az a Fox, az a kulcstényező az árban. A többi alkatrész rajta kívül körülbelül azon a szinten van, mintha most bemennél a boltba, hogy 140e-ért szeretnél venni új hardtail MTB bringát. A súlyadatot illetően nekem kétségeim vannak, hogy csak ennyi.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
#48525824
törölt tag
válasz Teasüti #25850 üzenetére
Priviben barkinek elkuldom a strava linkemet, ahol latszik mennyit tekertem es mennyivel, eleg sok szegmensben eleg jo eredmenyeim vannak, miert ne lehetne egy 2,7-3-as attettel kitekerni akar azt amit az outisok? Vagy miert masabb fixivel letekerni 140km-t, mint outival, ezt a felfogast nem ertem.
De reszemrol nem kivanom folytatni ezt a temat, mert teljesen felesleges. :-)
-
válasz Teasüti #25737 üzenetére
18ért tudok gyárimatricás Z6-ost... igaz 5 éves, vagy 6, de akkor is már... új hátsó papucsot (continental) 30-40 közt lehet venni. Conti sport attack 36-ért van itthoni kereskedőtől (180/17es)
Néztem tegnap a bicóra a conti s4000-est, 30ezer a két darab? wtf? 200 gramm az egész, egy motorgumi meg 5 kiló, aztán annyiba kerül két bicajgumi, mint egy motorgumi? Ne márどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz Teasüti #25892 üzenetére
ez nem buga...
le is zárhatjuk jam
érzek némi lehúzást ebben a gumis dologban, ennyit szerettem volna mondani.amúgy teljesen igazad van, de azt a 200 grammos súlyt ellensúlyozza, hogy a motorguminak ki kell bírnia a tartós 300-al járó centrifugális erőt, és a 200 lovas zzr-en a nyélgáz-satufékkel járó terhelés-változást is.
teccikérteni?nincs itt proli előítélet, nem sajnálnám a bicótól ezt a conti papucsot, csak azért van nálam egy "józan ész" határa, ami fölött leold a biztosíték az agyamban.
jó, tudom, magyarország nem piac, és valszeg egy átlag német bérből pont lesz.rnám, hogy 50euro vagy 32.
ennyi[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
#48525824
törölt tag
válasz Teasüti #25892 üzenetére
nincs nekem olyan jó teljesítményem, csupán szeretnék állóképességet növelni, meg tényleg vannak kitűzött céljaim, amivel nem másnak akarok bizonyítani csak magamnak. tényleg csak az zavar, hogy néhányan "lenézik" a fixit, pedig ezzel is lehet akár komoly sportteljesítményeket elérni, csak ugye itt egy áttételed van amit a feladathoz jól kell megválasztani. és ha már teljesítmény, akkor most hétvégén a fixedxhungary két emberkéje fixivel letekert 450km-t "egyhuzamba", tehát azlrt látni, hogy ehhez az ágazathoz is kellhet a komoly bicó és ezért is lehet egy fixi drága, annak ellenére, hogy "semmi" nincs rajta. A városban krúzolgató, járdán suhanó fixiscsoport az más kategória.
Tüzi: ha legközelebb kéne gumi szólj, megoldhatjuk kintről beszeráron.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #25739 üzenetére
Az szubjektív hogy kinek mi a durva. Ami viszont tény, hogy többen jelezték (részben publikusan, részben privátban), hogy azoknak a vitáknak a hatására nem fogják többet látogatni a topicot, mert nincs kedvük ezt olvasni. Jó részt (de nem kizárólag) tipikusan azok a "keményvonalas, régi montisok", akiket hiányoltak páran az elmúlt napokban.
Persze innentől megint szubjektív, hogy ez kinek mennyire tetszik... -
Zola007
veterán
válasz Teasüti #26021 üzenetére
ha nem maradna meg rajta (többféle bowdenátmérő van), akkor nyomj bele egy kis gombóc blue-tack-ot és abba nyomd bele a bowdenvéget
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
szjoci
őstag
válasz Teasüti #26173 üzenetére
1. Én csípőfogóval szoktam, utána kör alakúra formázom és a belső csövet is megigazítom valami vékony hegyes cuccal (én az imbuszkészletből szoktam kivenni a legkisebb imbuszkulcsot, azzal szép kör alakúra lehet igazítani azt is).
2. Nem bowdenházvég az amit keresel? -
szjoci
őstag
válasz Teasüti #26173 üzenetére
2-re: Nem olvastam figyelmesen... Én elektronikával foglalkozom, ebből a szakmából talán az érvéghüvely az, amit fel lehetne használni erre a célra. Olyat már csináltam amikor nem volt otthon bowdenvégem, hogy befuttattam cinnel, szépen megfogta . Ez is megoldás lehet.
Üdv,
Joci -
imyourfriend
őstag
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #26179 üzenetére
Az új belső és a külső közép behajtogatom pár rétegben a régi belsőt, ha felfújom megtartja egy darabig. Ugye svájci bicska mindenkinél van bringázáskor?
Vagy ráragasztok több foltot, volt itt valami videó, hogy energiaszelet papírt tett közé pár rétegben, lapulevelet, valamit, bármit.@TayRol
Testbike, Bikemag. Esetleg az árazásban tudnak segíteni a kollégák.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
PS7A
tag
válasz Teasüti #26272 üzenetére
Mansi - igyekszem.
Teasüti - összefoglalva annyi a lényeg, hogy ha a gatyában lévő betétet átizzadod és sokat mocorogsz rajta akkor az kidörzsöli a bőrt a fenekeden. Ez eddig nálam sem volt probléma, mert átlagosan kevesebbet megyek egy huzamban mint 150km. Viszont a legutóbbi hosszabb tekerések alkalmával már kellemetlenné vált. Kicsit utána néztem a témának és versenyző ismerős is a vazelint javasolta.
Persze vannak különböző porok, púderek és kenőcsök a piacon, de ár-hatás arányban ez a nyerő.
Taszítja a vizet, így nem pállik be a bőr, nem dörzsölődik ki.
De ha van itt olyan aki ezt tudja cáfolni, vagy van jobb ötlete szívesen meghallgatom. -
zoli03
őstag
válasz Teasüti #26277 üzenetére
Ezeknek a lámpáknak kb 99%-a alul van hajtva, jellemzően az eBay-esek méginkább. Ha valamelyik webshopnál van vélemény valamelyikről, érdemesebb azt venni.
Egy ilyen lámpa még 3 LED hőtermelését sem tudná elvezetni, nem hogy 7 db-ét.
3A-en kb 7% különbség van az U2 és a T6 között. Még egymás mellé rakva is nehezen vennéd észre.
Ha van hozzá leírás (eléggé ritka), vagy értesz hozzá, akkor talán tudsz rajta tuningolni. Másik drivert nemigazán fogsz kapni bele. -
sssent
senior tag
válasz Teasüti #26359 üzenetére
"A kerék pattogni fog?! Na ne röhögtess!"
Nem a kerék, hanem én. De a pattogás nem volt a legjobb szó, nevezzük inkább rázkódásnak.A csillapítatlan rugó egy buckát követően oszcilláló mozgást végez egy ideig, csökkenő amplitudóval. Ha elég sűrűn vannak a buckák, akkor a rugó még nem lesz nyugalmi állapotban, amikor a következő felüti. Ha éppen összenyomottabban, akkor ez nagyobbat üthet, és oszcillálok tovább őrülten. A csillapított rugó hamarabb visszatér nyugalmi állapotába, nem oszcillál annyi ideig.
Te a csillapítás iránti igényt irányíthatósági kérdésként vizsgáltad, én meg kényelmiként. Aszfalton jellemzően nem kell túl nagy buckákat kirugózni, vagy ugrálni, ellenben a rázkódás folyamatosan jelen van, és amikor már zsibbasztja az embert, az elég kényelmetlen.
-
yodamester10
őstag
válasz Teasüti #26393 üzenetére
Sajnos jelen esetben csak egy f100 -ra futotta,ami lock out karos a kormányról.Gondolom a belseje a lényeg,meg a súlya.A vázam taperedes,úgy hogy a köv. telóm is az lesz,az erősebb.Van amelyik csak levegős,az enyém olaj a jobb oldali,levegő a baloldali kamrában.
Nagyon finoman mozog,nem gondoltam volna míg be nem szereltem.Használtan vettem,igaz kicsit félve,de nem csaptak be tényleg jó állapotban van.Lecseréltük az olajat,ősszel meg kap új szimeringet.[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
válasz Teasüti #26403 üzenetére
Fontos kérdés,hogy hol használnád?Ezek a bringák ilyen helyre valók.
-
Manitou
addikt
válasz Teasüti #26408 üzenetére
RS u turn az tekerős, a régieknél, ott fokozatmentesen lehet állítani az útját( újabb útállítós RS-ek már asszem nem ilyenek, de nem veszek rá mérget , pl RS Sektor 150-120 , szerintem ezt simán karral leülteted 120-ra 150-ről)
A talasok meg kezdetektől fogva 3 beállítással használhatóak ( pl: 100-120-140, de van többféle fajta Vannak 150-es 160-at mozgó talasok is 32, 34, 36-os becsúszóval ja meg 40 is van, de abból szerintem nincs talas ), van kormányról vezérelhető változata is.Természetesen rövidebb lessz a villa. Pont az a lényege hogy mászásnál leveszi az ember mondjuk 100-ra, mikor meg ereszti lefeleé akkor kiengedi 140-re. Én így szoktam
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Teasüti #26423 üzenetére
Nem vagyok kocabringás, nem is tekerek nagyon sokat, kb olyan közepes.
Sort meg ilyesmit nem akarok cserélni, jó régi országútim van, mindent kéne cserélni, de ősszel nagyon valószínű valami új lesz, erre már nem nagyon akarok költeni. Lánc viszont nagyon ki van nyúlva, érződik is hogy valami nem okés. Gondoltam még az utolsó hónapjaiban kap egy új láncot mert nem valami drága.
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #26423 üzenetére
legolcsób shimano lánccal 10 éve még mentem vagy 6-8000 ezret, nem tudom most a pc-951 mennyit fog bírni
#26429) HollyBoni: erre szoktam mondani, hogy legalább kenve volt rendesen
egyébként ez még nem durva, láncod lemérted?
15 pár szemet csapközéptől csapközépig mérj le úgy hogy megkérsz valaki, hogy a hátsókereket fékezze, közben meg hajtókarra taposson rá, hogy feszüljön a lánc[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
sssent
senior tag
válasz Teasüti #26381 üzenetére
Simán lehet igazad, mert logikus amit írsz, az én fizikatudásom meg elég kopottas, és a tapasztalataim sem épp reprezentatív mintán alapulnak. Az általam próbált (és sajnos nem birtokolt) néhány komolyabb villa aszfalton is sokkal kevésbé rázott, mint a saját sima rugós-elasztomeres csodám. Nem azt mondom, hogy nem éreztem az úthibákat, de közel sem volt olyan kézzsibbasztó a rázkódás. Ugyanakkor úgy érzem, hogy rugózni, azért az én villám is hajlandó már. Ebből szűrtem le azt, hogy valószínűleg a csillapítás adja a komfortot.
Amikor oszcillációt emlegetek, nyilván nem arra gondolok, ahogy egy régi amerikai tepsi ringatózik. Nem vagyok tisztában a bringán fellépő erőviszonyokkal, így lehet, hogy tévedek, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy jelen van olyan mértékű oszcilláció, amit látni már nem látsz, viszont érzésre rázkódásként tapasztalsz. Kézzel nyilván nem tudom behintáztatni a telót, de egy-egy úthiba szerintem nem is pont olyan erővel üti fel a villát, ahogyan én kézzel nyomkodnám, a berugózás közben érkező újabb és újabb felütésekről nem is beszélve.
A saját tapasztalataimmal sajnos az a gond, hogy úgy alsó hangon egy 10-es árszorzó is volt a gagyi és nem gagyi mintáim között, középutat még nem volt alkalmam próbálni, pedig engem is pont az érdekelne, mint továbbfejlesztési lehetőség. Ezek szerint azt mondod, hogy ha pusztán a menetkomfort növelése a cél (rázkódáscsökkentés rossz aszfalton, macskakövön, traktornyomban), akkor semmi értelme egy mondjuk 300 EUR körüli villára fejlesztésnek? A kérdés bárkinek szól.
(#26461) Teasüti:
Shimano UN26 nálam ~8K-t ment szinte kizárólag aszfalton (kevés döngölt földúton), amikor elkezdett időnként veszettül kattogni. Tekerés közben egyáltalán nem éreztem még kotyogást, csak a kattogás idegesített halálra. Csak 2-3 alkalommal áztam el vele (felülről), bár egyszer nagyon. Magasnyomásút nem kapott, slagot is csak óvatosan. A cucc elvileg megbonthatatlan, látszik benne valami gumigyűrű, de laikusként nekem fogalmam sincs, hogy az vajon tömít is-e érdemben. -
sssent
senior tag
válasz Teasüti #26522 üzenetére
Akkor azt hiszem kénytelen leszek hozzászokni a dologhoz. Városban, rövid idő alatt nem különösebben zavar a rázkódás. Zsibbadás akkor jelentkezik, amikor vastagon 30 feletti tempót megyek több km hosszan, kifejezetten rossz aszfalton. Ha ezek bármelyike nem teljesül, akkor nem zsibbad a kezem 100 km-en sem, ami alapján a geometriát nem gondolom nagyon rossznak. Kesztyűm van, de alig segít. Most 37-es gumijaim vannak, és ezeket is inkább keskenyebbre fogom cserélni, úh. a 2 bar nem opció. 5 helyett mondjuk 4-en még gurulhatnék, az valóban kicsit kényelmesebb, viszont a rázkódás csak néhány szakaszon zavar igazán, az alacsonyabb nyomás meg mindenhol. Attól tartok, hogy megint legyőzött a fizika
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #26548 üzenetére
Kép alapján erre nehéz válaszolni, élőben is látni kéne, de ahogy Manitou is mondja, ez egy nagyon régi darab. Carbon ide vagy oda, 250-et szerintem nem ér. Vagy is tulajdonképpen lehet megér annyit, de én akkor se venném meg ezt, újabbat néznék inkább. Én inkább valami ilyet néznék: [link] Mondjuk ennek meg furcsállom az árát, mert ez 250-nél többet ér.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Netfone
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Fűnyíró topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- World of Tanks - MMO
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest