-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #28756 üzenetére
nagytányértól elhúzós módszerrel nagyjából meg lehet ítélni
#28755) bigdady: ha patentszemes, akkor leveszed és megméred, az a legegyszerűbb és legpontosabb
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #28831 üzenetére
Viszont akár mennyit megyek az XC-vel, egyre inkább erősödik bennem az igény egy BodyFloat-ra. Már hetekkel ezelőtt leadtam a rendelést, de nem lepődnék meg, ha előbb rakok össze egy prototípust a cégnél, mint hogy ők utolérik magukat az előrendeléseket illetően.
Kicsit számolgattam és a 80k-s árban végső soron alig van túlzás. Csapágyakból is a gagyinak 1200 darabja, az SKF-nek 6000 darabja és kell belőle 8 db. Az alapanyag és gyártás költség se kicsi, főleg kis szériában (30-40k a beugró kb, ha leadom a rendelést a cégemnél) és nyeregcsövet még mindig fingom sincs honnan rendelek, amiben nincs dugó, csak egy csupasz cső - de jó lenne ha még lakkozva és festve is lenne, nem csak egy darab nyers karbon cső lenne. "Konfekció" rugókból meg éppen hogy csak lenne ilyen méret idehaza, ott árajánlatot még nem is kértem. Szóval alig lehet kihozni olcsóbban és akkor még én dolgozok vele haszon nélkül.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Teasüti #28945 üzenetére
Igazából semmi, bírja látszólag, de már nyöszörögnek a küllők nagyobb sebességnél. 135kg-al kezdtem tekerni a bringát, sokat kapott a felni az elmúlt 2 év alatt.
Profillal kapcsolatban a felni oldalfalának magasságára gondoltam, ami a Kelly's Quartz-on van Alexrims, nagyon magas az oldala, a Rodié pedig legalább 1/2 centivel alacsonyabb, azaz gumival együtt is nyerek 1/2 centit, ahová sár fér Ha jól gondolom.rétisün: Akkor ezt rosszul gondoltam, ezek szerint gumit kell olyat választanom, ami alacsonyabb?
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #28935 üzenetére
Én általában nagy tányéron használom a gépet még kisebb emelkedőn felfelé is (itt a környéken 1-2 hely van Ausztriában ahol visszaváltok kisebb tányérra, de Magyarországon nagytányér mindenütt. Mondhat a Shimano bármit, a láncai nagy nullák, a többi alkatrész bírja a keresztbeváltástól kezdve mindenféle megpróbáltatást így nem aggódom. Másrészt minek váltsak le nagytányérról ha bőven felhajtom azon is a gépet, nem értem.
-
gyulank
addikt
válasz Teasüti #29019 üzenetére
Utolsó sorban így értettem a kerék rögzítését, hogy ne tudjon forogni, ezért hurcolászni kelljen, viszont így hurcolászni nincs értelme, ezért hihetetlenebb, mint simán kerék nélkül, bár az is hülyeség, mert ha nem muszáj, inkább a kereket vinné az ember a biciklihez, mint fordítva.
Visszatérve saját problémáim egyikére. Igazából még mindig csak sejtem azt is, hogy MTB-m van, hisz ilyesmi nincs ráírva.
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #29024 üzenetére
"...semmivel sem biztonságosabb az imbuszos gyorszár, mint a közönséges karos."
Ezzel egyszerűen nem értek egyet.
@Crytec210
Városi bringán nekem Alivio és Altus cuccok vannak pár noname kiegészítővel, és teljesen megfelel az igényeimnek. Bár az igazság az, hogy a "fullos" bringám is csak Deore.
Ha az ár/teljesítmény a fontos, akkor szerintem kazettás 8-as rendszert építs. Van amiből szerintem elég az egyszerűbb/olcsóbb - fék, fékkar - de van amiből számomra városi használatra is kevés a Tourney - váltók, agyak -. Ezekből Alivio van.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Because
őstag
válasz Teasüti #29024 üzenetére
talán a legjobb az lenne ha 2 gép lehetne mindenkinél, de ez akár helyhiány miatt is kérdéses... most vadászok egy egyszerű acél vázra és remélve, hogy az összeturkált alkatrészekkel együtt nem lesz több a bicó mint 15000, azt meg ha elviszik legalább építhetek másikat
-
gergo5991
őstag
válasz Teasüti #28968 üzenetére
Ha már korizás is szóba került védőfelszerelés kapcsán, én a sportbolt ahol vettem egy rollerblade korit ott vettem nem tudom milyen márkáju védőket. Massziv meg minden volt, 1 hétig vígan koriztam, 1x estem el, úgy hogy rajtam volt a védő, onnantől kezdve a térdem olyan k0-t kapott, hogy most rá 2 évre is bajok vannak vele, orvosok meg persze ló..t se képesek csinálni. Röntgen nem mutat semmit, specialista orvos ránézés nélkül felírt egy kisebb vagyont érő orvosságot, ezek után én már orvoshoz se szivesen járok. Védőkben nem igen hiszek, hiszen így is elég baj történt. Hozzáteszem, a görkoriról kiderült, hogy hibás is volt, simán emiatt is eshettem, szó nélkül vissza kaptam a pénzt. Kár hogy ez nem Amerika, mert akkor többet is kaptam volna, mint amennyit kéne.
-
Solad
őstag
válasz Teasüti #29016 üzenetére
Jogos, a szohasznalat kicsit csaloka lehetett. Lehetseges, hogy vagas ellen nem ved, utanaolvasok majd. Hasonlo koris vedokben szokott lenni kevlarszovet, ha ebben is van akkor a vagas ellen is oke.
Ha jarsz valamikor borsod fele, tudok mutatni egyet.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #29054 üzenetére
Érdekes témakör egyébként ez a védőfelszerelés vs. nem védőfelszerelés. Nem rég olvastam egy ausztrál tanulmányt (állami megbízásból készült), ami azt állapította meg, hogy a kerékpáros sisakok (nem full face, hanem a szokásos sisakok) kis balesetnél védenek, és a kisebb sérüléseket segítenek elkerülni (értsd: nem az arcoddal szántod fel a betont), viszont komoly balesetnél akár nagyobb kárt is okozhatnak, mint ha nem lenne rajtad (a konkrét tanulmányt nem találom, de a lényeg ugyanez: [link])
sanzi89:
Teasüti :"...semmivel sem biztonságosabb az imbuszos gyorszár, mint a közönséges karos."
sanzi89: "Ezzel egyszerűen nem értek egyet."
Pedig van benne némi igazság. Ha úgy indulnak neki, hogy mindenképp lopunk valamit, akkor visz magával imbuszkulcsot, hogy pl. nyerget és ilyeneket tudjanak vinni. Ha van imbuszkulcsa, akkor semmivel se lassabb elvinni egy imbuszos kereket, mint egy gyorszárasat. Ha nincs imbuszkulcsa, és nem valami látványosan értékes felniről beszélünk, akkor meg nem fog csak egy kereket elvinni, főleg ha van a közelben olyan bicikli amit egészben el tud vinni. Sokkal kevésbé gyanús ha valaki szöszmötöl egy biciklinél, majd felül egy biciklire és elteker, mint ha szöszmötöl egy biciklinél, majd egy kerékkel a hóna alatt elsétál. Továbbá ők minél gyorsabban túl akarnak adni a biciklin. Fekete piacon a dolgok kb. az értékük 10-20-át érik, ráadásul alkatrészeket nagyon nehéz eladni. Szóval ha veszel egy kereket, ami érjen mondjuk 10k-t a rendes használt piacon, azt ő mondjuk el tudja adni 500 Ft-ért. Egy doboz cigi se jön ki belőle. Nem igazán éri meg vele tökölni.(#29074) bigdady:
Örülj neki, csomó grammot spóroltál a biciklin így -
nagyúr
válasz Teasüti #29132 üzenetére
Kilazult szegecses center-lock-os tárcsát cserélni javasolt a biztonság kedvéért. Pár mm-nyi lötyögés még nem vészes, de csak rosszabb lesz. Meg lehet kicsit ütögetni a szegecseket satun kalapáccsal, hogy megszoruljanak, de csak ideiglenes megoldás lesz, illetve lehet vele így is menni, de nem tartom biztonságosnak egy adott mértékű lötyögés fölött. A gond ugye az, hogy ha egy keményebb fékezésnél elpattan egy vagy több szegecs, akkor a síkjából kimozduló tárcsa eltörheti a féknyerget vagy az adaptert, rosszabb esetben a váz is megsérülhet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Solad
őstag
-
belaazallat
addikt
válasz Teasüti #29126 üzenetére
Üdv!
"Amennyire én tudom a trekking villák piacán hiánycikk a felső- és középkategória.
Levegősről nem is tudok, h létezne. Illetve olyanról sem, ami többet mozogna 63 mm-nél."Van levegős is treckingben, valamint 20" nál nagyobb vázakba 75mm-es rugóúttal rendelkező teleszkópot raknak be.
Az, hogy nem tudsz róla, még nem jelenti azt, hogy nincs!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
vendingo
veterán
válasz Teasüti #29126 üzenetére
Ja, itt (is)
Sv elment.Próbáltam keresgélni 63mm-es trekking telót, de 35 ezernél drágábban csak 2-t találtam, az egyik 115k a másik 46k.
Ez egész jónak látszik, csak a lock-ot hiányolom róla, abból nem szeretnék engedni.
Semmi vad csapatás nem lenne vele, de tegnap sima göröngyös földúton kihasználtam a telóm 90%-át.Közben találtam ezt is, ebben van lock, de ez meg túl van a tervezett kereten.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
belaazallat
addikt
válasz Teasüti #29164 üzenetére
"Engem viszont még mindig érdekelne, hogy belemenne-e egy 29er villa, a montis vonal azért mégiscsak komolyabb szintet képvisel ezerszer. Csak nincs rajta sárvédő szem, meg egyéb bizbaszok, amik egy trekkingre jól jöhetnek."
Bele megy, mert ugyan akkora a villa szár átmérője, a rugó út a kérdéses, ha az sokkal nagyobb, akkor elrontja a vázgeometriát. Valamint a becsúszók átmérője egy kicsit vastagabb, mint a treckingeké, ezáltal masszívabb kinézete van.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
csokszi
tag
válasz Teasüti #29500 üzenetére
Nálam csak az új jöhet szóba!
Valami alternatíva esetleg?
Egyik ismerősömnek ilyen van [link]!Esetleg valami hasonlót tudtok ajánlani keret 250-280ezer!
Szeretném aszfalton és erdei utakon is használni! 30/70 arányban
Csak hétvégi hobbi célból! Nem lenne extra nagy igénybevételnek kitéve de szeretném ha hosszú ideig kitartana!
Hétköznapra van egy munkába járós Hauser Grizzly azt gondolom nem lesz nehéz überelni!Nem tudom melyik volna nekem ideális a 29" vagy a 27,5" 175cm magas 65 kiló vagyok plusz érdekelne egy másik is a páromnak 160-180 körüli értékben ő 170cm magas
Solad: Nem ragaszkodom a KTM-hez még nem sokat néztem de ez nagyon bejött nekem! Tudom hogy nem ez számít de dizájnban ez tetszik!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #29535 üzenetére
XC30 van benne. A normálisabb teleszkópot nyilván az alap, csillapítás nélküli, rugós suntour és társaihoz mérten gondoltam. Azokhoz képest normális, amúgy nyilván egy alap teló ez is, de legalább már van valami csillapítása. Valóban érdemes cserélni, ezt a bikemag tesztben is leírták.
Mondraker nekem is nagy kedvencem, erősen gondolkodtam, hogy olyat veszek, csak valahogy a 2014-es design nem jött be. Viszont 2015-re nagyon összekapták magukat: 2015 Foxy XR Carbon Egyébként a 2014-es Foxy a világ egyik legjobb AM mtb, több teszt szerint. Azt is írták egy tesztben, hogy azon vették észre magukat egy nagyobb teszten a tesztelők, ahol volt vagy 10-15 különböző teszt mtb, hogy mindenki a mondraker foxy-val akar menni. Szóval biztos nem lehet rossz gép.
Ha a Dune is hasonlóan szép lesz, akkor nincs kizárva, hogy 2015-ben lecserélem egy Mondraker-re a Bergamont-ot.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Teasüti #29734 üzenetére
Nem szeretem, nem áll kézre, ennyi. Ezt a fajta Sramot szeretem a legjobban, meg országútin Shimano fékváltókarjait.
(#29736) Teasüti: Felesleges kötekekedni meg okoskodni, nem szeretem, egyéni dolog. Felőlem győzködhetsz még, attól nem fogom szeretni. Vagy kezdjünk el azon is veszekedni kinek melyik szín tetszik?
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #29734 üzenetére
Én is annó amikor baromira nem értettem a bringákhoz (1.-3. generáció) akkor nagyon odavoltam a markolatváltóért, mert tényleg nagyon gyorsan lehetett váltani nagyon sokat. De amint kezembe került a Hai Deore váltóval, eszem ágában se volt a marokváltóra gondolni. Arról nem is beszélve, hogy elég sokszor sikerült váltanom akkor is amikor nem akartam, ha felkaptam az elejét vagy hasonlók.
Ettől függetlenül az edzőbringámon marokváltó van, elvagyok vele.
#29736:
Látom lejött a lényeg
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Teasüti #29736 üzenetére
Sram X9-el egy húzzással 5 fokozatot tudok váltani, le és fel váltást tudom kezelni 1 ujjal. Marokváltóm csak aszfalt gépen volt eddig, de gondolom ugrálásnál, kemény terepnél összevissza váltogatnék akaraton kívül, és nekem montim most csak terepre van, outi meg aszfaltra. Nekem ezért nem kéne marokváltó.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Teasüti #29739 üzenetére
Sramot nagyon tudom ajánlani. Nálam X9 minden, brutál pontos, nagyon erősek benne a rugók, kb akármilyen terhelés alatt váltassz fel meg sem kottyan neki. Kb még sosem esett le a láncom, pedig tavaly nyáron meglátogattunk 1-2 DH helyet, meg ugrálgattam is vele dirt pályákon.
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #29736 üzenetére
Én régen sose hordtam kesztyűt (most se, de már legalább vettem --> csak szép fokozatosan ) és izzadt tenyérrel rohadtul nem ment a váltás, akkor untam meg
Felfelé nagyon sokat nem szoktam egyszerre váltani, de Deore váltóval és karral én is leváltom a 9-es sort max 2 másodperc alattMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
jackbacsi87
senior tag
válasz Teasüti #30362 üzenetére
2 részlet amúgy az ÁSZF-ből:
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves (a termék általánosan elfogadott árától jelentősen eltérő vagy rendszerhiba miatt megjelenő pl.: 0 Ft / 0 Ft) árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlja a helyes áron történő szállítást, amely ismeretében a Felhasználó elállhat a vásárlástól.
A www.bringaboard.hu weboldalon keresztül összeállított elektronikus megrendelés leadásával és annak a Szolgáltató által történő visszaigazolásával a Felek között magyar nyelvű szerződés jön létre.
Szóval kicsi rá az esély.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen