-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Teasüti #86925 üzenetére
Hát 3 barral odacsípni mindkét felnit úgy, hogy nem borultál egy nagyot. Az is érdekes. Hány kg vagy?
Mindenesetre a 3 bar sok bele. Belsővel használod vagy nem?
(#86930) Teasüti: a vázat már elvetettem. Arra gondoltam, hogy valami kifutó akcióban vehetnél mondjuk egy Cube vázat a BD-ről, ami valószínűleg már nem lesz annyira merev támvillájú, mint ez a 10-15 éves váz. De aztán rájöttem, hogy 26", abból meg nem nagyon lesz.
A fullyt pont az elmúlt napokban tárgyalták ki, miért nem érdemes elkezdeni építgetni 26"-ra.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
6030D
Ármester
válasz Teasüti #86944 üzenetére
Aha, de csak a 3,5 %-os jó belőle, az tömít.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
h_benjamin
aktív tag
válasz Teasüti #87182 üzenetére
Hát szerintem csapágy nélkül használja Aki össze rakta nagyon pihent agyú lehetett. De gondoltam hátha nevettek egyet annyit mg ér szerintem a bicó meg venni szerintem senki nem venné mert nincs értelme XD
i5 10600KF + Z590 + MSI GTX 980 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Teasüti #87351 üzenetére
Terepen használom, ott kimondottan jól esik a puhasága lejtőzésnél. 2,4-es gumit azért nem könnyű felütni, padkázni meg csak ritkán szoktam, akkor is kis tempóval.
(#87355) 6030D: Én is pehelysúlyú vagyok, 86kg, így simán bemegyek 2bar alá(Lidlis pumpa szerint ). Meg amúgy nagypapás tempóban megyek, teljesítmény nem érdekel csak a kényelem.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #87361 üzenetére
2.0 bar körül megyek a 2,35-ös külsőkkel, még nem volt belőle gond.
2.0 bar felett érzem, hogy megy el a tapadás. Persze ehhez nyilván kellenek azok a tempós kanyarvételek ahol ez érződik.6030D: Nekem már volt párszor, hogy megcsúszott az első kerék, és sikerült megfogni.
Jellemzően akkor amikor valamivel 2.0 bar felett volt a nyomás. Tempós kanyaroknál egyszer csak éreztem, hogy másik oldalra az eleje. Szerencsére csak egy pillanatra megcsúszott, de nem lett belőle esés.Hasaggymeg: Azért van hangja, mert bolygóműves az agymotorja. Direkt hajtású az teljesen zajmentes.
És mennyit mentél vele? Egy kört a ház körül?
Egyszer próbálj ki egy rendeset is, nem ilyen játékszert. -
veterán
válasz Teasüti #87351 üzenetére
Legutóbb mikor megálltam kúton rendesen fújni a kerekeket, 1,2 bar volt kb mindkettoben. Nem is ertem
De a hátsó kereket mindig úgy érzem, hogy odacsapom. Egyszerűen nem tudom eléggé megemelni, nem tudom, miért, vagy mert bemozdul a talpam a cipőben, vagy a pedálon a cipőm, vagy a szokásos, hogy balfék vagyok, de akkor is zavaró, hogy nem tudok rendesen felmenni egy padkára meg mindig rá kell lassítanom..[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #87559 üzenetére
Nem sokat ment a gép. Nem tudom ki nem használt anno egy ilyen csúcs bringát, de majd én bepótolom. Ja, az a szelep azonosítja be a felülről jövő ütéseket. Sprintnél rugalmas, de nincs még beállítva rendesen a tag. Nem tudom mennyire megbízható, de egyenetlen talajon zseniális. Nem pattog az ember a nyeregben, meg a hátsó kerék is többet van a földön. Próbáltam már 29er fullyt, de az csak másfél óráig volt nálam. Ez jobban tetszik. Megszokott 26er üléspozíció, és nagyobb kényelem. Alacsonyan és hátul van a súlypontja. Lefelé nagyon stabil, nullkezezésnél a kormány szokatlanul instabil, és imbolyog. Nem bunny hopra termett gép, egykerekezni viszont egyszerűbb vele.
(#87560) Crytec210: Nem, de nincs egyenes nyeregcsövem.
(#87561) zack: Passz, balra lett anno felszerelve. Tavasszal letérdeltem egy esésnél jobb térddel a kart. Most nem fogom.
Ezzel a vázzal nyertek néhány versenyt. Remélem én is fogok.
-
Strezi
őstag
válasz Teasüti #88256 üzenetére
Igen, naponta kellet, BikeWorks Dry Lube volt. Hirtelen ez volt a helyi boltba póbára.
Azon a héten éppen felvitellel lejtőztünk elég intenzíven, olyen napi 25 - 30km lejtmenet lehetett. Volt pár csepp eső de por is helyenként. Új volt a lánc és a sor is a hét elején, de úgy a harmadik naptól már kívánta a kenést így is...Ebből nem vonok le messzemenő következtetéseket, ott akkot nem működött ez a kenőanyag. Amúgy Rohloff olajozok, az sokáig tart, csak nemszeretem már a dzsuvás láncot. Ezért nézelődök alternatív megoldások után, lehetőleg nem klasszikus olaj vonalaon.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #88258 üzenetére
Én szeretem ha tiszta a hajtás. Egyébként úgy tapasztaltam, hogy jobban jársz ha sűrűn áttörlöd és vékonyan olajozol, mintha ritkábban tisztítod, mert rengeteg kosz tud felhalmozódni, és azt sokkal nagyobb meló eltávolítani. Nem egy nagy művelet ez, pár perc alatt megvan, ennyit rá tudok áldozni minden nagyobb tekerés után. Mondjuk a városi bicajommal ennyit nem törődök az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Dottore
addikt
válasz Teasüti #90515 üzenetére
Kizárólag márkás (Richey, Renthal, Syntace, stb) karbon kormányt vennék ha szükségem lenne rá. Az eBay felejtős mert ott mindent hamisítanak. Marad a szaküzlet vagy a népszerűbb online oldalak, pl, BikeDiscount.
A Kínai olcsó karbon kormányokkal az a legnagyobb probléma, hogy soha nem lehetsz biztos a minőségben. Hiába teszteled, el tud fáradni az anyag később is és ha láttál már kormánytörésből eredő balesetet, akkor nem kockáztatsz ezzel. Ellenben a márkás, ezért drágább termékekkel, ahol garanciát vállal a gyártó, hogy megfelelő használat mellett nem fog eltörni (remélhetőleg).
Szóval én továbbra is azt mondom ne használd.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Teasüti #91537 üzenetére
Keresd meg őket,vagy őket telefonon vagy e-maiben (ne a kínálatban keresd! ),szerintem beszerzik neked.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Teasüti #158931 üzenetére
igazából nincs sok adatra szükséged, mert a 26" vázak nagyrésze 9mm ejtőpapucsos volt
ami esélyes, hogy ha találsz valamit, akkor a nyeregcső nem lesz jó bele, illetve lehet első váltót is cserélni kell (alul- vagy felülhúzós, 31,8 vagy 34,9) de ezek apróságok
150mm villához ritka lesz azért a váz amit még nem fingottak le mert azok a vázak amik 150-et mozognak főleg lejtőzésre vannak itthon használva...
bolha.testbike.hu apro.bikemag.hu és különböző Facebook csoportok illetve Marketplace lesz a hely, ahol ilyesmibe belefuthatsz.
ez mondjuk jó is lenne, ha alacsonyabb lennél (bár nyilván a tag miatt ilyen olcsó, kevesen értenek hozzá és még kevesebbnek van alkatrésze)
van még hasonló, foglalkozós váz egy Coilair ami szemre akár jó méretű is lehet, de utána kell kérdezni a magic link rugónak, illetve 10 ezerért azt a szervizt is megcsináltatnám az eladóval előtte...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #158931 üzenetére
Szerintem ebbe csak akkor vágj bele, ha kifejezetten szeretnél építgetni, mert például szórakoztat! De ha nem, akkor jobban jársz ha eladod a 26”-os XC-t és veszel egy komplett fully-t. A régi 26”-os Am bicók nem a jó tekerhetőségről híresek. Én inkább a 29”-es felé mozdulnék el. Persze kérdés mennyit szánsz erre?
186 centihez L-es vázakat érdemes próbálni, azzal is számolj, hogy a modern geo hosszabb, egy régi 26” fully L méretben rövidebb mint egy mai M. Akkora kereket kell tenni egy vázba amekkorára tervezték![ Szerkesztve ]
-
MZsoltee
veterán
válasz Teasüti #158941 üzenetére
Imperátor, javasolták a pécs topicban is. Köszönöm. Asszem az marad. Régen is voltam náluk nem vettem észre semmi rosszat. A két kérdés a fékkel kapcsolatban meg a reális munkadíjjal kapcsolatban még áll. Arra van ötlete valakinek?
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #159119 üzenetére
2005-ös elvileg. Alkatrészeim passzolnak hozzá.
Méret elvileg jó: 19" vázméret, 22" felső cső, 18" láncvilla. Jelenleg 20,5"-os XC vázam van (186 cm vagyok), hosszra egész hasonló, ez a Speci picit hosszabb lent és picit rövidebb fent. Meg picit alacsonyabb nyeregvázcső. Szerintem belefér. Kicsit kijjebb húzom a nyeregcsövet, kicsit hátrébb tolom a nyerget és kb ugyanott vagyok.
RS taggal odaadná 150 fontért postával együtt. A fényezés le lett csiszolva, elvileg nem sérülés nyoma.
Egyedül annyi zavar benne, hogy láttam már ennél szebb vázat is, vagyis ennél csak szebb vázakat láttam.
Valószínűleg dög nehéz is...
De legalább olcsó lenne az átépítés.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #159120 üzenetére
Senki?
Mindegy. Megalkudtam rá féláron. És mindkét tagot megkapom hozzá.
Ennél olcsóbban sztem képtelenség lenne fully-t építeni.Kérdésem volna:
Ugye létezett freeride a most hangzatos divatszavak előtt is, mint átütő tengely, boost (erre még nem jöttem rá micsoda, de sokat emlegetitek), 27,5", hidraulikus nyeregcső, 1x12?
Kibír egy normál 10 mm-es kazettás aggyal szerelt kerék egy letörést, ha trail riding érdekelne? A többi alkatrészről van fogalmam mit bír, vagy mit nem. De a kerekek meg ugye az ejtőpapucsos villa kérdéses (RS Revelation) .[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Teasüti #159306 üzenetére
a szilikon zsír sok villában a szimering halála, vannak ennél speciálisabb zsírok mondjuk a PrepM ami a leghíresebb a témában
az "oil weight" az a wt értékre utal, jellemzően ezekbe a modern villákba 7,5wt olaj kell
motorolajjal nem lehet kiváltani, de szerencsére motorolaj áron vannak teleszkóp olajok is, sőt még nagyobb szerencsére a motorosok is ilyen olajakat használnak, szóval tudsz válogatni [link] [link] a tizes és az ötös 1:1-ben keverve értelem szerűen 7,5-es lesz de ha nem akarod keverni [link] [link] [link]“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #159321 üzenetére
Az nem olyan kis tubus! Még szervizben is elég sokáig elég egy olyan 180g-os tubus. Ebből nem kell sok, csak a szimmeringet kened belülről, illetve a légkamrába kell még, nagyszerviz esetén meg az o gyűrűkre is kell tenni, de ezek is kis mennyiségek. Ha csak neked kell otthoni használatra akkor kb sose fogy el. Nem tétel.
Gépzsírt nem javaslok, 2 féle megoldást tudok ami bevált és jó. Az egyik az előbb említett Motorex Prep M, a másik meg a Sram butter. A legtutibb a Sram butter, de ha nem felső kategóriás telóba kell, akkor bőven jó a Prep M is. A WT szerintem ugyan az mint a W. Rock Shox telóhoz megtalálod a manualt a Sram oldalán, ott le van írva milyen viszkozitású olaj kell bele és a mennyiség is. Vehetsz gyári Rock Shox olajat, vagy helyettesíted Motorex olajjal, én ezeket szoktam használni.[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz Teasüti #159393 üzenetére
Tudsz, nyilván tudsz, csak ez az általános mondás amiből egy átlag ember érti, én is simán futok úgy 175-180 pulzuson hogy közben csevegek...
A másik része pedig, hogy beállítottság vagy nem...neked kell beállítani, ettől tudatos edzés amit csinálsz vagy legalábbis valami hasonló. A pedalfordulat meg nem határozza meg az erőkifejtést.
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Maximum1
őstag
válasz Teasüti #159489 üzenetére
Akkor ezt Neked találták ki, nekem tapasztalatom van, Neked meg elég lesznek a számok.
Engem is előztek meg már összecsukható Csepellel, de az volt megalázó hogy közben még dohányzott[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Teasüti #159489 üzenetére
Amíg sima az út a kerékméret mit sem számít a sebességnél. [link]
(#159490) ZolkoW...az nem olyan gányolós? Vannak erre gyártott szűkítők. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Teasüti #159497 üzenetére
Ereszkedésnél sok más tényező is játszhat,mint súly,légellenállás,vagy éppen a gumik mintájának,és persze a csapágyak ellenállása....aztán besúrolhat valamelyik tárcsa is,amit nem is hallasz de fékez egy keveset.
(#159511) jjeahh ...és mi van a rendőrökkel,hogy most amint végre bekeményítettek ők is,te elkezdtél bringázni rendesen?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #159557 üzenetére
Mivel a motorok mozgása sokkal dinamikusabb mint az autóké, így a motor nagyobb hangja figyelem felkeltő lehet, ami nem egy hátrány. Ezért az autósoknak van idejük reagálni egy motor gyors felbukkanására. Ha ugyan ezt a gyors mozgást hang nélkül végzi, könnyebben ráhúzod az autót, pl egy sávváltáskor. Igazán ezt akkor érzed át ha autót és motort is vezetsz.
[ Szerkesztve ]
-
nrg.960
tag
válasz Teasüti #159556 üzenetére
Az a csúnya, hogy egy top fullyért is elkérik ezt a pénzt..pl: S-Works Epic AXS
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #159561 üzenetére
Ezt nem lehet kijelenteni, hogy minden a motoroson múlik, már csak azért sem, mert egy vakegér ha úgy hajt ki eléd, hogy már nem tudod elkerülni a csattanást, akkor az onnantól már nem rajtad fog múlni! Vagy úgy fog sávot váltani amire nem számítasz. Én elhiszem, hogy Te szuper tapasztalt autós, motoros vagy, de a legtöbben meg nem azok, elbambulnak az autókban, stb, én személy szerint még senkire nem húztam rá a kormányt mert figyelek, de néha motorok úgy bukkannak fel, hogy már ott sincs, reagálni nincs időm, durrogó kipufogóval közlekedő motorost van esélye az autósnak, hogy előbb észrevegyen. Persze ha a motoros is ésszel megy, nincs ez a probléma. Mindenképpen a motoros húzza a rövidebbet, így értelemszerűen neki kell jobban figyelnie, ez nyilvánvaló. Elég régóta megyek motorral én is, többet mentem motorral mint autóval. Én meg azt vallom, hogy az a legjobb ha autót és motort is vezetsz, így mindenkire jobban tudsz figyelni.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Teasüti #159591 üzenetére
Nem mondom, hogy ez gyakori lenne, de előfordult már. Én nem hallgatok zenét kocsiban, szóval a hangosabb motorokat meg tudom hallani, autóm hangszigetelése se túl erős, 23 éve ebbe a kategóriában nem volt szempont
Az utóbbi időben viszont mintha kicsit kulturáltabban közlekednének a motorosok is, de lehet csak azokon az utakon, ahol én járok, mert félnek a kátyúktól és kanyaroktól.'92 Honda VFR 750
-
6030D
Ármester
Új hozzászólás Aktív témák
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- BestBuy ruhás topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Motoros topic
- Revolut
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- DIGI internet
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen