Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Hondában elő volt írva ott cseréltem mindig szervizkönyv szerint. Opelben nem cseréltem, nincs hivatalos csereperiodus, de még módszer se nagyon rá, mert a C corsán a váltón nincs azt hiszem leeresztő csavar. Motorjaimban meg közös a motor és a váltó olajzás
KIA-nál még nem néztem a könyvet, hogy a DCT váltóra mit ír.
ui.: suzukiban is cseréltem amikor hozzám került
[ Szerkesztve ]
-
Robi_73
őstag
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Gyárilag 120e kilométerenként javasolt cserélni a váltóban az olajat, a kezdetben 90e kilométer volt ez az érték. Én 45e kilométerenként cserélem, sok japán márka is ezt a hatótávot javasolja a cserének. Az Opelokban nincs leeresztő csavar, de az alsó váltódekni leszerelésével lelehet engedni az olajat a váltóból. Legrosszabb esetben egy tömítést kell cserélni ami pár száz forint, de a legtöbb esetben a tömítés épségben túléli a beavatkozást. Vagy pedig vákuumos olajleeresztő készülékkel kell kiszívni az olajat a feltöltő nyíláson keresztül.
Robi73
-
[CS]Blade2
addikt
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Én is gondolkodom rajta.
A Ford-ban szólt a szerelő 21 év után, hogy elég fekete, lecseréljük-e. A csere után lett egy kis hangja, de egyébként semmi nem változott, jól lehetett váltani. Télen reggel volt, hogy az első váltás nehézkesebb volt, azt hittem, hogy ezen segít a friss, de ez sem változott.
Sokaknál van, hogy a csere után sz*rabb, amit azzal magyaráznak, hogy hamarabb kellett volna. (Ez alapján az élettartalma vége felé már nem érdemes, mert csak rosszabb lesz.)Nekem most van a váltóban 167.000km, 4 éves a kocsi, így az olaj is.
Az biztos, hogy a gyári töltet az jóval jobb, mint aki cserélgeti flakonosból, szóval, ha cseréljük, akkor már rendszeresen érdemes.Nem tudom, hogy érdemes-e, ill. mikor lenne optimális elkezdeni.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Érdekes mert nem. Illetve persze olvastam de szökőévente van vele gond DCThez képest amivel teli van minden. Arányaiban tippre 10.000 hibás DCT / olajevős G4FGre jut egy darab kézi váltógond.
De sztem itt is az érvényes mint toyotanal. Ha vhol 70k-110.000km közt cserélteted akkor soha nem megy tönkre ha meg nem akkor 200k-800.000kkm közt vhol majd megadja magát.
@Robi73: Sever használat esetén. Aminek mondjuk a taxizás megfelel.
@Tboy: És jogos is mert 2év az előírás de 3-4évente sztem elég és btw MOon jellemzően a soha dívik. Amúgy olajat is lehet 7500km/félévenként severnel (pl full városi használat) az az előírás emlékeim szerint.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5315 üzenetére
Már megint járattam a pofám. Visszavonom az egészet. Véletlenül elrontja levegős lesz aztán baleset meghal csakis márkaszervíz 2évente. (Ahol aztán esetleg ki se cserélik.)
szerk: Anno rég még nagyon csóringer voltam egy betonelemekből kirakott árok fölé álltam leterítettem egy kidobásra itélt szakad lepedőt és úgy ment az olajcsere. Fehérjésdobozba ment az olaj, MOL kutaknál lehet leadni ingyen. 30perc melóval spóroltam 10.000Ft anno egy nap alatt kerestem annyit meg azért jó érzés amikor magadnak csinálod.
Fékfolyadékot műszaki elött szoktam csinálni és műszakiztatásnál leadom.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Akula
őstag
válasz kisza25 #5348 üzenetére
Olajcsere perióduson kívül még annyi mindenen múlik, hogy meddig bírja a kocsi.
Már a gyárban a futószalagon is eldöl, hogy jó kocsi lesz-e, vagy valaki beszopta, mert toleranciák vannak, más beszállító más anyagminősége, sokminden. Ez véletlenül szerencsés volt."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5350 üzenetére
Mennyi km van benne?
Édesanya 2015ös G4FAja 132.000km körül jár az is 0 olajat eszik. Olajcsere változó gyakorisággal 7- 11.000kmenként. 90%város ráadásul napi 3 vagy több hideginddítással.
Láncra rá lett nézve jó egy éve akkor még semmi nyúlás nem volt.
Szelephézag még nem volt nézve azt nem vállalta szervíz aznapra.
Katalizátort nem nézték még soha ahova édesanya hordja lokál mindenes szervíz "nem motivált".Van a sajátom G4FC az most 29.000kmel van ezidő alatt volt 4 olajcsere még szép nem eszi.
És ismerek egyet 220.000kmel annak sincs baja, nem eszi. Kevés város 15.000kmes olajcsere. Lánc ott is gyári. Szelephézag ott se volt még nézve ami oroszrulett.
2013 akármitől új cikkszámmal van a láncfeszítő elvileg onnan nincs a régi komoly láncfeszítős átugrik gond. Ettől még láncra ránézni nem nagy munka ellenben a szelephézaggal
Amennyire net alapján látom a fő gond a DIs motorkkal van gammaval főleg amiben jelentős szerepe van 2év/30.000kmes olajcsereperiódus.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5356 üzenetére
Nem tudom minek spórolták ki a "hidrotökét". Szervíz szerint ráadásul ellenörzés nagy 4+h munka, gyakorlatuk sincs benne, ha valamelyik nem stimmel pontosan és 150.000km+ után ennek érdemi esélye van akkor "csészéket" nem tartanak raktáron, rendelnek az idő míg megjön...
Márkaszervíz érezhetően nem rajongtak a gondolatért, hogy édesanyáét odavigyem. Mondjuk nem is lesz ilyen édesanya elöbb vesz újat mint, hogy 2-3 napig ne legyen autója.btw sok város miatt "kormánycsillag" csere rövidesen esélyes. Rengetegen foglalkoznak vele "szériahiba" de Pécsen nem találtam senkit. Márkaszervíz meg agyament drágán csinálja.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5358 üzenetére
Linkelek a köv esetben amikor szembejön videot. Az egyik leggyakoribb hiba de ha kérdezed neked nincs gondod.
Anmúgy ez.[link] Nem drága az alkatrész de ez is mint a szelephézag. Melós. Szakszervízben 100K+. Maszeknál 25-30K.
szerk: pl [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
válasz kisza25 #5394 üzenetére
Jelentem a kopogás az megszűnt, egy sokkal puhább kerék volt bent, nem volt szétmenve, de nagyon puha volt. Valamilyen csillapítás a szerepe.
Viszont a közép állas szorulását nem oldotta meg, az kormány összekötő csere lesz, most szétszedve megmozgatva kiderült[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz kisza25 #5395 üzenetére
Vissza vonom, ma mentem autópályán és az is meggyógyult tőle, hogy közép állásból nehezen mozdult ki
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Jobban odafigyelve jön az szembe. De így is töredéke a DCTs gondoknak miközben azért manualból az elmúlt 10évben többet adtak el felénk.
Az olajcsere valószínű jelentősen csökkenti a problémát 100.000kmnél már láthatóan el van használódva nem csoda ha 150.000km után egyszer csak recs.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Akula
őstag
válasz kisza25 #5516 üzenetére
Az, hogy 35k-ért adnak egy kapcsolót ami 700Ft-ba se kerül, nem lep meg. De azt nem gondoltam volna, hogy amúgy ezek az extrák alapból be vannak építve, csak egy kapcsoló miatt nem fész hozzá. Gondolom a kerék fordulatszámot méri és az ABS-ből kiolvassa az adatot és az már rendelkezésre áll. Az, meg hogy legyen benne egy PID az ECU-ban benne van.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5521 üzenetére
Édesanya kitalálta akar mégegy "utolsó" új autót (74éves). Legyen kívül pici belűl nagy és ne a földre üljön. Mivel a kissebb egyterű kategória megszűnt ilyen nincs. (Honda Jazzt azért még megnézzük.)
Elektromos vonal erősen necces mert 74évesen már nem állsz át arra, hogy be kell dugni nem tudod minden faluban megtankolni, fél óra min egy tankolás. És hát elektromos vonalon vannak kiforratlan dolgok...
Ezen felűl műszakilag legyen automata, ne rohadjon, bírnia kell a napi 3-5 hidegindítást 3-10kmes távokkal.
És akkor itt elakad a folyamat gondolkodok de akármi lesz erősen kompromisszum.
@bajnokpityu A szerelhetőség, csereaku a fő csapásvonal. Régen lehetett. 2023ban nem. Az aksi meg öregszik és elöbb utobb meg fogja adni magát.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5524 üzenetére
crossover nagy orral = méreteihez képest kívül nagy belül kicsi másrészt
automata váltó kia/hyundai DCT + ld használatot = 2-3év múlva majd bele kell borítani ~1milliót. Aztán újabb 2-3év múlva megint.
+1 Kia/Hyundai vonal ha kivesszük a 7év garit az nagy minusz. És hát ld pl DCTt mennyire gariztatják 2éven túl...elöző héten a lexus UXet néztük volna meg ami detto crossover ráadásul bár a legkisebb lexus de azért így is nagy de se telefonos, se írásos tesztvezetésre nem regált a lexusbuda.
manual váltó: Így hogy odafigyelek jönnek sorba a gondok. 2-3as szinkron adja meg magát egy reccsenéssel. Inkább az új tipusokat érinti venga csoportokban (abban ~15éves manual van) még nem olvastam róla.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz kisza25 #5534 üzenetére
Miért nem?
Nem kell hozzá nagy dolog.
32A-ig a szolgáltató köteles adni, abból meg már simán lehet tölteni lassan. Délután este hazaérsz, ha nem mész utána sehova reggelig van 8-12 óra legalább simán visszatölti amit kiautózol belőle pár óra alatt. Feltéve ha rövid távokat megy az ember nyilván... napi munkába járás meg bevásárlás pl ilyen.Igazából már kevesebbel is akár, csak kell egy intelligens töltő, ami akkor tölt amikor van szabad kapacitás éjjel-hajnalban pl.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
racskobalazs
senior tag
válasz kisza25 #5542 üzenetére
Használt vásárlás utáni ilyen átnézős general. Olaj, olajszűrő meg ilyesmi csere + alapos átvizsgálás.
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
nagyúr
válasz kisza25 #5538 üzenetére
Viszont, ha 3 autót lecserélnél, az baromi gyorsan visszahozná ezt a kiadást.
De szerintem otthontöltéssel még egy autó is pár év alatt max visszahozza ezt.
Csak üzemanyag és szervízköltségen.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
racskobalazs
senior tag
válasz kisza25 #5554 üzenetére
A0-val (most kezdtem) 90k csak a kötelező... I20 1.2 75LE 2018
Hát nem volt kellemes kifizetniAz elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
nagyúr
-
Akula
őstag
-
Ocean
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Trollok komolyan
- EAFC 24
- BMW topik
- Arena Breakout: Infinite
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen