Új hozzászólás Aktív témák
-
pip
aktív tag
Nos, ugy latom nem vagyok egyedul a gondolatommal, [link] Svajcban is korlatozni akarjak az autok tomeget es CO2 kibocstasat
Bar szerintem meg mindig tul sok az a 250 g/km, az elobbi hozzaszolasban emlitett Jazz modell pl 126 g/km kibocsatasu.
-
Integra
titán
[link]
én szívesen ledobálnám a fémlemezeket az intiről, de kétlem, hogy a honda ilyen régi típusokhoz lefog gyártani bármit is
pedig 1130kg helyett 850kg nem volna rossz...
a karbon háztető meg egyenesen horror árban van még mindig, vagy 100-120e ft..
annyit egyszerűen nem ér meg ca 15kg mínusz... -
pip
aktív tag
Nos, amikor ezt a topicot nyitottam, valami ilyesmi miatt tettem: [link]. Nagyon sok lebogest kaptam, szerintem leginkabb azert, mert rosszul fogalmaztam meg az indito hozzaszolast. Meg hat persze a kisautosok szemszogebol szoltam, ami azonnal "savanyu a szolo" tipusu megjegyzeseket vonzott. Sokan azt probaltak bemagyarazni, hogy a nehezebb auto nem veszelyesebb a kisebbekre nezve, masok szerint meg amugy is neheznek kell lenni egy autonak, epp a beszerelt biztonsagi cuccok miatt. Lehet sokfelekeppen magyarazni, a lenyegen nem valtoztat, a ketkedok nezzek meg a belinkelt videot vagy vegyek elo a hatodikos fizikakonyvet. Ket osszeutkozo auto akkor indulhat csak egyenlo eselyekkel, ha a tomeguk azonos. Hogy ebbe a tomegbe mit zsufolnak bele a gyartok, az mar nagyot valtoztathat az utasok tulelesi eselyein. Velemenyem tovabbra is valtozatlan, ha tehetnem, azonnal uniformizalnam az autok tomeget, es inkabb alacsonyra, mint magasra tennem a szintet, az energiatudatossag neveben. Nem akarom a vitat feleleszteni, csak a belinkelt videot szeretnem nepszerusiteni.
-
7600 GS
addikt
Egyébként a Volvo az XC90-be beépíti a kisebb autók biztonságát szolgáló gyűrődőszerkezetet:[link]
-
7600 GS
addikt
Hello!
Szerintem te lenézed a kisautókat.Ha az az opel corsa a taurosoddal ütközne 60-nal,tepsibe vinnének haza.A nagy orr nem jelent biztonságot,ha nincs tervezett gyűrődőzóna,légzsák,megrövidülő kormányoszlop,stb.Ja,és egy 2,3-as T5-ös 250 lovas V70-es volvónk van,nagyon kényelmes,Euro 4-es.Nem kell 4000 köbcenti.
-
Te nagyon sötét vagy! Mikor szóltam én hozzád? Belémkötsz, elmondod hogyan motorozok, meg vagánykodok, macsózok, miközben nem is ismersz. Most meg játszod itt az agyad, meg sajnáltatod magad.
Biztosra veszem, hogy kisebbségi komplekszussal rendelkező, szánalmas egyén vagy.
Amit meg itt összehordtál a motorosokról, nem más, mint egy demagóg szarság. Szánalomra méltó vagy, és jó lenne, ha elgondolkodnál, mielőtt a véleményed rámondod egy olyan emberre, akit nem is ismersz. Nem azért vettem a motort, mert ettől áll a pöcsöm, hanem azért, mert szeretek motorozni. Fel tudod ezt fogni? Kétlem. -
degu
senior tag
Ajm!
Neked cimezem a valaszom,mert Te igen mertektarto vagy!
Hogy Neked miert nem szoltam be!
Egyszeru!
Mert elejetol kezdve pozitivan alltal hozzam!
A moderatorokat/ha nem lennenek ilyen kontrollalhatatlan tomegben...es ha jogom lenne hozza...ertekelhetnem!/
Ra kellet jonnom,hogy nagyon erosen befolyasolja a moderatorokat,hogy hogyan viszonyulnak az userhez!
Neha...erdemtelenul nagyobb laufot kapok egy ingerult,esetenken megalapozatlan hsz.-em utan,mint akkor,amikor nem lepem at a licencet!Es nagyon okos dolgot irokcsak nem szimpatizal velem az a moderator,aki eppen minosit...
Es most az erdemi munka...
I_Am
(MODERÁTOR)
Nem értem a Te postod miben is kapcsolódik a hozzászólásokhoz, de azért azt vedd észre, hogy a ''nagyarcoskodást'' jelenleg Te kezdted Jim-el szemben és jó magas lóról indítottál, aztán mikor visszaszólt, akkor sem szálltál le, csak ironizáltál.
Exceru!
Jim vett egy kover motrot,es villogott,hogy...*mennyire irigyellik Ot*
Miert irigyellenek en egy pszichot,aki abban teljesedik ki,hogy motorjat bogetve...
megeroszakol?Nem erdekel engem,hogy O hogyan viszonyul a loerokhoz,a teljesitmenyekhez,a motorokhoz,meg hogy mit hisz rolam,vagy mit nem...
Es hogy attol lesz ferfi,hogy 78 LE tombol a laba kozott!
Csak hagyjon engem IS elni!
Milyen jogon eroszakol meg engem,hogy hallgatnom kell a 78 LE bomboleset?
Vagy ket vilag van?
Az egyik a motorbuzike,aki dongetnek megallas,es kontroll nelkul,vagy egy masik vilag is van,ahol szeretnenek elvezni a csendet,a madararfuttyot?
A nagyarcoskodasrol meg annyit,hogy hasonlisd ossze l.sz. a ket hsz. stilisztikajat!
En velemenyt nyilvanitottam,vitapartnerem meg minosithetetlen hangnemben sertegetett!
Es itt elvalnak utjaink! Ajm!
Ki nagyarcoskodott?
Idezem ezt az IQ-betyart...
. Teljesen hülye vagy, ugyanakkor rém szánalmas.
Mi a fene ertelme van az internetes topikoknak?
Hogy lealazzuk egymast,hogy sertegessuk a vitapartnerunket?
Vagy hogy velemenyt csereljunk?
Nos? -
Nem vitázok veled, de továbbra sincs 10e-t pörgő, 300-at menő motorom. De ha lenne, akkor sem tudom, honnan tudhatnád, milyen stílusban használom. Miért kellene mindenkinek 300-zal mennie, akinek motorja van. Ha érdekel, összesen 2 szériamotor képes átlépni a 300-as sebességet, és alig páran vesznek ilyen motort.
Egyáltalán nem értem, mi alapján ítélsz meg, ha nem ismersz.
Szánalmas mindkét hozzászólásod, az első azért, mert semmi alapja, a második azért, mert még Te játszod a mártírt, holott Te voltál az, aki sértően beszélt rólam. -
I_Am
veterán
Nem értem a Te postod miben is kapcsolódik a hozzászólásokhoz, de azért azt vedd észre, hogy a ''nagyarcoskodást'' jelenleg Te kezdted Jim-el szemben és jó magas lóról indítottál, aztán mikor visszaszólt, akkor sem szálltál le, csak ironizáltál.
Nekem miért nem szóltál be?Hiszen engem is kinéznek néha a verdámból a suzukisok.
Lényeg, hogy az ilyesfajta emberismeret gyakorlását ne látatlanba és 1-2 hozzászólás alapján gyakoroljátok, hanem nyugodtan, elsőnek kérdezve mit miért irt a másik és mire is gondolt.
Mert tudod mi a magyar mentalitás és virtus? Egyből mindenkiből a rosszat kinézni és jól oda is szólni. Ez van manapság mindehol hazánkban. Aztán ha a másik már hozzászokva az ilyen mentalitáshoz nem is válaszol, hanem egyből földbedöngöl, akkor mártírként feltüntetni magunkat, mert mi nem hibáztunk... -
degu
senior tag
...Szegyenlem is magam!...
Miutan megismertelek,es rajottem,hogy Te milyen intelligens,empatikus,es eszes vagy...
Egyebkent mindig tanul az ember valamit...Hol bolcsesseget,hol turelmet,hol toleranciat,hol meg azt,hogy nem csak az en velemenyem lehet a helyes...
Neha meg azt is meg lehet tudni,hogy egy bivalyeros,10.000-ret porgo,300 km-es vegsebessegre kepes hig-tech motor...tk csak egy roller...nem sportmotor,mert csak az a sportmotor,amin a gyorsasagi vilagbajnok versenyez.../Hiszen tegnap is lattam,hogy a Jani-bacsi Bivalyb@nadon 750-es Kawasakival ment a kocsmaba!,mert az 1000-es Hondaval a Mari-neni ment tejer.../
Egyebkent a hsz-eddel minositetted is Magad,mert nagyresz az ilyen mentalitasu emberektol ilyen ez a vilag... -
degu
senior tag
válasz
Jim Tonic #190 üzenetére
*nézik meg az irigyek a motorokat. Van, aki odajön és megcsodálja, és van, aki már azért utál, mert nekem van.*
Kicsit nagyon tevedsz!
A legtobb ember azert nezi meg a motrodat,hogy hogyan kerul a csizma az asztalra?
Valaki hihetoen el tudja magyarazni,hogy mit keres egy durva sportmotor a kommunalis zonaba?/ Es miert ott szaguldoznak?Pl. ejjel fel egykor gyorsulasi verseny a Bajcsin?/
En kitiltanam a sportmotorokat a lakoovezetekbol /mint a kamionokat/
Ha Teged azert neznek meg a sportmotoroddal a varosba,mert irigyelnek,akkor Te azert veszel sportmotort,hogy nagy legyel,mint allat,es mindenki Teged csodaljon!...Igy leszel Te macso macso! A loerok szama nagyban noveli az emberi kivalosagot /Es a nagydolgodat is rajtunk vegzed el!/
De lehet,hogy Neked van igazad...en imadok geppisztollyal lovoldozni...lehet,hogy veszek egy AK-t,mert az olyan dogos,es a Bajcsy-Zsilinszki uton fogok celbaloni...es mindenki irigyel majd...Es felelmetesen nagy leszek...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Ollé, pont egy ilyet akartam venni, de aztán kaptam céges autót, és beleöltem motorba a pénzem. Arról megint lehetne beszélgetni, hogyan nézik meg az irigyek a motorokat. Van, aki odajön és megcsodálja, és van, aki már azért utál, mert nekem van. Kb. erről szól ez a topik is. És én vagyok a szemét, mert nekem nem elég egy kicsi Simson.
No mind1. -
Thyb
senior tag
Jó az amit irtál, csak tudod a kisebbségi komplexuson a nagy kocsi ne msegit. Nekem céges kocsim van és hacsak tehetem akkor ott hagyomn az utcában napközben parkolva, hogy másnak ne legyen helye. Ja, teszem mindezt azért mert amikor csak lehet bringán járok melózni (11,5km oda meg ugyanennyi vissza). Max akkor ülök kocsiba ha bringázásra teljesen alkalmatlan az idő.
Viszont ha te otthon vagy szabin, akkor mi a francért nem viszed ki a porszivódat valamelyik hipermarket parkolójába, hogy ott fogja a helyet, ne a ház előtt??? -
I_Am
veterán
Mert meg van oldva a tehermentesítés és csak akkor hajthat be, ha van engedélye.
Nem a környezetszennyezés miatt, hanem a közlekedés miatt.
Külvárosi részen raktár hegyek és onnan 3.5 tonnásokkal az áru terítése.
Nagyautó - nagyarc témához.
Van mikor a kisautósok hozzák ki az emberből, van mikor csak röhögök rajtuk. Nincs nagy autóm, hazai viszonylatban midsize, és még igy is sokszor látom, hogy mikor szépen letakarítom, akkor kinéznek a kocsimból. Csak azt nem értem akkor Ő miért nem vett ennyiért ilyet mint én? 2 literrel többet eszik városban? Viszont van ami kérpótol ezért.
A pip által felvetett témához, hogy magasabb a károsanyagkibocsátása, hát no comment.
Akkor már inkább ki a dieselekkel legyen a kampánycélod. -
Zenty
őstag
Aki új mercit vesz vagy hasonloat avval ugy érzi ,hogy megérdemli ,és kiváltja a kreszt is maga alól. Az még szánalmasabb ,hogy egy rozoka 20 éves kocsival ami max a márkája ami hires avval gizdul az útakon, mint ha egy új társa lennel+ a majdnem vadi új suzukisok ellen lenézve ...
Szal ilyeneket le kéne állitani meg a tul lassan vezető csurgó mazsolákat is...
Jah és egy valami mindenkinek smartott! Haveromnak van egy szallonja hát ez a kis auto ütt! Egyszerüen budapestre van kitalálva!
Ha nem lenne olyan rohadt drága szerintem mindenkinek alap-nak kéne lenije mint a kb most a suzuki! ( ugy értem hogy nép autó szint legaláb)
Megoldodna a csucs problémak, parkolási gondok!
[Szerkesztve] -
VladimirR
nagyúr
''Ellenben az gyakran megfordul a fejemben, hogy ezek a szabálytalankodók, kreszt be nem tartók mit keresnek előttem az utakon''
es itt van vege a mondatnak
mert tobbnyire nem a ''nagy hodalyok'' vezetoi azok, akik urgalnak
sokkal inkabb jellemzo ez az ujszuzukisokra es a szakatzsigasokra -
fasyrt
őstag
válasz
Rover623 #179 üzenetére
Egészen egyszerű: lekezelnek, és ezt a (kisautót) vezetők nagyon nem tudják tolerálni. Szerintü(n)k ugyanannyi jogunk van közlekedni, mint a bömösnek. Nagy autót vezetők általában ezt meg nem igazán tudják megérteni, hogy mi is, ők is csak emberek, és ugyanazokat az utakat koptatjuk.
Mikor autóban ülök, az a legutolsó gondolatom, hogy a k élet, mennyi hazug, csaló ember van Mo-n. Ellenben az gyakran megfordul a fejemben, hogy ezek a szabálytalankodók, kreszt be nem tartók mit keresnek előttem az utakon, pláne egy nagy hodályban.
Bármennyire is meglepő, én is nagyon jól érzem magam az egyliteres swiftben, és szeretek vele közlekedni, a sok lehetetlen sofőr (nagyarcű, szőke pics@, öregapám, kamionosok...) ellenére.
Viszont szerintem abban egyetértünk, hogy fel kéne kavarni a vizet a jogsiszerzés környékén, mert botrányos, ahogy megy. Sem az oktató, sem a vizsgabiztos nem vállal felelősséget döntéseikért (mehet vizsgázni; megkapja a papírt). Emlékszem mikor másfél éve vizsgáztam, suli után kezdtem, nyár elején, elmélet + pálya egyből megvolt, egész jól ment (elméletet meg kell tanulni, a rutin meg jól ment, mert mikor balcsin voltunk, egy hétig napi 1-2 órát gyűrtem a kocsinkat valami elhagyatott földúton... Elindulás, megállás, Y, párhuzamos parkolás (a 2 méteres parlagfű-bokorhoz), kézifékes indulás... Rengetegett segített.). Aztán jött a forgalom, augusztus végén, persze oktatónak ideje alig, így szept. elejére csúszott a vizsga, de meg is lehetett volna, ha nem robbna le az oktató autója, így az 20 forgalmi órából lett 13-14. Nagy hibákat nem vétettem, de a tanpályára visszamenet meglett a max. hibavonal. Ez van, az oktató persze utólag sumálokt az el nem számolt órákkal (úgy kezdte, hogy írja alá az összes órámat, formalitás... persze; jól be is néztem a formaiságot). Mind2 vizsgámon az oktató (pénzsóvárságától eltekintve korrekt volt
, egy ideig biztos nem felejtem el, ahogy felkiáltott, hogy odanézz! micsoda muffok [szó szerint], rólam meg ömlött a víz, hogy úristen mit nézzek, minek megyek neki?
) Naszóval mindkét vizságámon az oktató avval kezdte, hogy leírta a vizsgabiztost, hogy mire számítsak. Mondta, hogy a többség pénzre megy, jónéhány elfogad természetbeni juttatást is elfogad, és sokan élnek ezekkel a lehetőségekkel. Amíg ezt nem szüntetik meg, és nem szigorítanak jelentősen ezen a rendszeren, nincs rendszeres újravizsgáztatás, nincs sok trafi, szigorú rendőrök, kemény büntik, nem tudom, hogy mi a nyavaján vitatkozunk, hogy kisautó, meg nagyautó... Mindkét kasztból ki lenne szűrve a rossz vezető. Igaz, nagyapámat, aki mogé néha félek beülni, mert csillióval pörgeti a lada motorját, hogy teret görbítsen (vmi aláírásban volt, nem eredeti szöveg
), tényleg könnyebb kiszűrni, mint a 120 kilós kigyúrt vadkant.
Na jó nagy off, eléggé elkanyarodtam a topiktól, de úgy kellet, sry.
A progit meg jól lehetett használni... míg egy gyenge pillanatomban eszembe nem jutott, hogy munkacsoportot módsítsak a gépen. A progit nem lőttem ki, úgy taknyolt el, ahogy kell. Holnap új win felállítás (mert persze ghostolni nem ghostoltam...), és újra az egészet, mert most meg tök feleslegesen keyboard & máúz errorra nyafog. Saját kárán tanul az ember, nem a manual végigolvasásából (mert persze bennevan...).
-
Bendőke
tag
Hali!
Elnézést, h csak így belepofázok, de sztem itt, ezen a fórumon úgysem tudjátok megváltani a világot. Az EU-s politika porondján sem lennél túl népszerű ezzel a mindenkinek kis fogyasztású kis autót programmal. Sajnos olyan a világunk, hogy az autó státuszszimbólum, és az emberek gyakran anyagi lehetőségeiket meghaladó autókat vesznek, gyakran látok ltp elött parkolni drága kocsikat. Ugyanígy státuszszimbólum az autó mérete is, ezért vesznek a tehetősebbek SUV kategóriájú autókat. A politikusok azért nem fognak sohasem ilyen indítványt támogatni, mert nekik gyakran hivatalból jár a MB S 600, v Audi A8L, és legtöbben magánéletükben is a nagy autókat részesítik előnyben, mert megtehetik. Az más dolog, h nem fogod megtalálni a vagyonnyilatkozatukban, mert az anyuci nevén van, aki azzal hordja a csemetét iskolába (ami nagyon durvát láttam, a csemete biciklizett, anyuci mögötte ment lépésben CRV-vel).
Én személy szerint a kis tömegű/méretű, erős motorral szerelt autókat szeretem (v inkább szeretném), ld Lotus Elise (190 LE 860 kg)
Még egy link ide a végére: http://totalcar.hu/magazin/velemeny/halalvagy/
Üdv mindenkinek! -
Rover623
félisten
Igen, megkaptam...elraktároztam kicsiny agyvelőmben az infókat, hasznos lehet egyszer még...
Nem gondoltam hogy válaszolnom kellett volna rá, de igazad van, ennyi legalább jár: köszönöm...!
Kár hogy nem válaszoltál...én komolyan gondoltam.
Valóban előfordul a nagy autó = nagy arc összefüggés...de ennél sokkal gyakoribb amiről én beszéltem...
A kisautósok jó része (tisztelet a kivételnek) komoly komplexusokkal küzd...vagy anyagi gondokkal...és ezért agresszív, nagyarcú...magyarul kompenzál...
Hátrányban érzi magát, szorong (képletesen és szó szerint is) az autójában...és ezért dühös...és ki másra lehet dühös, mint a ''nagyautósra''...?
Mert az a köcsög! A nagy dög autójában...biztos lopta rá a zsét...persze mert neki nagy dögje van, neki mindent lehet...hát nehogy má', majd én megmutatom neki...
Pedig szinte kizárt hogy a ''nagyautós'' legyen a felelős azért mert neki kisautóra futotta...pláne hogy már soxor megbeszélték/megbeszéltük sok helyen: pl. az én autóm (sajnos ebben a nyomorult országban már ez is ''nagyautónak'' számít) jelenlegi használtpiaci ára és egy új Suzuki Swift ára közti különbségből én sok évig tankolok...
Én viszont jól érzem magam benne, kényelmesen (és ha kell, lendületesen) autózom, szívesen ülök benne...nem kell minden reggel úgy beülnöm a csilli-villi vacsiúj ''mi autónkba'', hogy forr bennem az epe...
Ez sokkal komolyabb gond, mint az hogy a nagy autóból esetleg fitymálva néznek ki...az nem baleset- és közveszélyes... -
tiv83us
veterán
Eltekintve attol, hogy a Taurus szerintem (itt!) egy vicces kis auto, szeretnem felhivni a figyelmedet, hogy itt a az arc merete es a kocsi merete en esetemben nincs osszefugges, en szivesen vezetek Polski-t is funbol. Nekem ez ''fobiam'', hogy magasan uljek, belassam az utat es biztonsagban erezzem magam. Ha arcolni akarnek, akkor valoszinuleg nem amerikai tomeggyartmany SUV-t vennek, hanem mondjuk egy Z4-es BMW-t, vagy egy Vipert.
Egyebkent meg megegyszer; mindenkinek legyen mar maganugye mivel jar, akinek a Swift jon be, az jarjon azzal. De ne korlatozza mar le senki azt, hogy en kamionnal jarjak-e, vagy kis polakkal, csak azert mert ha utkozunk akkor neki nagyobb baja lesz. -
fasyrt
őstag
válasz
Rover623 #171 üzenetére
Elkezdtem írni a választ, de aztán leesett...
Hamá ide belebeszéltél nekem, megkérdezem, hogy a privátot megkaptad, mert egy bakfiggyet nem reagáltál rá...
tiv83us:
Akkor képzeld el, ha nem taurus lenne alatta, hanem egy 'midszájz'. Nekem már ez az arc is sok volt. Látod, hogy mekkora arccal jár. Most lehet elmélázni azon, hogy de nem is, mert nagy autóm van, de normálisan vezetek, de sztem nem kifejezetten az a csoport olvassa a ph-t, akinek nagy autója és nagy arca is van. Aki odáig elér, hogy számítógép, internet, ([alapjában] számítástechnikai) fórum, értelmes megnyilvánulás, annak már valószínűleg nem 6 kiló arany lóg a nyakában, nem kötelező tartozék a 'napszemcsi', halálvékony cica, nagy autó. Legalábbis úgy, általánossában.
A lehetetlen mondatom nem csak hozzád szól. Remélem értitek, hogy mit akarok leírni vele, lehet nem a legjobban sikerült. -
fasyrt
őstag
Bek@phatod, nekem legalább ugyanannyi jogom van ott parkolni a modern papírjaguárral (swift), ahol te szeretnél a taurusoddal. Sőt, mazsolaként is ugyanúgy mehetek a nagykörúton autóval, ahogy te, a szépséges, okos, ügyes, hét nyelven beszélő, szinkrontolmács autóddal.
Miért nézed le azt, akinek nem tellik/akar ekkora autót venni, fenntartani, tankolni?
Egyáltalán miért van az (általánosságban), hogy a nagy autóhoz nagy arc is tartozik? -
Márk
senior tag
Max. mekkora méretű képet lehet beszúrni?
Köszi. -
Márk
senior tag
Tisztelt Fórumtársak!
Szerintem az autók súlya nem áll egyenes arányban a biztonságukkal, ergo nem is kellene minimális súlyhatárt szabni nekik.
A shev7 kolega által belinkelt videón a legelső kocsi, ami ütközik, egy kínai Jiangling Landwind fostalicska terepjáró. Mint a videón látható, ütközéskor a kocsi karosszériája összeomlik, a légzság teljesen hatástalan marad, ugyanis a kormány pofánnyomja a sofőrt. Pedig ez a terepjáró - ha jól rémlik - 2300 és 2500 kg között van. Ez egy életveszélyes kocsi, ennek ellénére Németországban már forgalmazzák.
Családunkban egy 3/4 éves Toyota Yaris van (ez már az új). Mindössze 990 kg, de az Euro NCAP törésteszten 5 csillagot kapott, ez az egyik legbiztonságosabb kisautó a maga kategóriájában. Ha választanom kéne a Yaris és a Jiangling között, hogy melyikben ülnék egy frontális ütközéskor, a Yarist választanám. (Pedig a Jiangling legalább 2,5-szer nehezebb.)
Magyarul a nagy súly - szerintem - nem jelent már önmagában nagyobb biztonságot. Megfelelően megtervezett karosszériaszerkezet kell, ami elvezeti az energiákat az egész kasznin, továbbá nagy szilárdságú acélt kell használni a megfelő helyeken.
Továbbá csak olyan új autókat engednék forgalomba helyeztetni, ami elérte legalább a 3 csillagot az EuroNCAP törésteszten! (De ez csak az új autókra vonatkozik, a használtakra nem.)
Írom mindezt úgy, hogy heti 800-900 kilométert egy 25 éves VW Passat 1,6D volánja mögött vezetek le, ami csak 54 lóerő és 980 kg, átlagba 4,6 liter gázolajat eszik 100 Km-en. És imádom.
És valamiért még csak eszembe sem jut, hogy bármi bajom lehet, pedig nem nyolcvannal járok vele országúton, hanem százzal, ha sietős, akkor meg 120. Ezzel az egész balesetekkel, karambolokkal úgy vagyok, hogy szerintem nem szabad, hogy az ember egyfolytába rágondoljon, attól féljen, hogy jaj, mikor csattanok valakivel, valamivel. Szerintem ugyanis a balesetek nagy részét egy jó képességű sofőr az esetek nagy részében el tudja kerülni, ha gáz van. Például nézzétek meg a főútjainkat, nagy részük van olyan széles hogy 3 autó ha szűkösen is, de elfér egymás mellett úgy hogy a két szélső lemegy az út széle melletti füves-homokos részre egészen az út szélét jelző fehér oszlopokig. Továbbá van az autón fék is arra az esetre, hogyha látod azt, hogy aki szemből előz nem tudja befejezni az előzést időben, akkor te előzékenyen fékezel, hogy elkerüld a csattanást. Már én is jártam úgy számtalanszor, hogy a kedves szemből előző túlbecsülte autója képességét, és csak az én hathatós segítségemmel tudtuk elkerülni a frontális ütközést.
[Szerkesztve] -
Rover623
félisten
jól van az, hogy csak azért, mert csupán egy kisautóra van pénze, kisebb esélye van túlélni egy balesetet, mint egy olyasvalaki, akinek van pénze nagy autóra? Számomra ez nem elfogadható.
jól van az, hogy csak azért, mert csupán átlagos gyógyellátásra van pénze, kisebb esélye van túlélni egy balesetet, mint egy olyasvalaki, akinek van pénze magánkórházra, külföldön végzett soron kívüli szervátültetésre? Számomra ez nem elfogadható.
És még lehetne sorolni...de a magadfajtának szvsz teljesen felesleges...
Csak még egyet:
jól van az, hogy csak azért, mert csupán 60kg vagyok, kisebb esélyem van túlélni egy kocsmai verekedést, mint egy olyasvalaki, aki 120kg-osra gyúrta magát? Számomra ez nem elfogadható. -
VladimirR
nagyúr
válasz
Rommel6600 #160 üzenetére
gondolom a #134-es hozzaszolasom alapos atolvasasa utan
-
GReddy
tag
Ez jogos. DE! Szerintem a gondot igenis az iszonyatos (többmilliós!!!) tömegben, száz év részletre vett KISautók okozzák! És most nem azért, mert másfél tonnás vassal járok.. De nézd csak meg, ma annak nincs szutyukija, aki NEM AKAR! Akkor is megveszi, ha nem kell neki! Csak mert a szutyuki a mijautónk! Van pl a házunkban egy p..csa. Van egy iszonyat kávédarálója, fiat furcsacsentó vagymi. Az a szarházi mazsola a rohadt kávédarálójával megáll úgy, hogy HÁROM autó helyét foglalja el. És nem érti, hogy miért ordítok vele... Kedvenc sztorim: Nagykörút, hozom a taurust haza. Két méteremmel, mázsámmal FEKSZEM a kocsiban, élvezem a térdfűtést, a légpárnás üléseket, etc. Mellettem a csávó opel korza (új ám!) plusz anyuci, meg HÁROM gyerek! És az az irigy tekintete...
Gondoltam magamban, úgy kell neked, kávédaráló. De nem is ez a legjópofább az egészben. Múlt héten szabin voltam (lakótelep, tizedik emelet) és azt kellett döbbenten látnom, hogy a népek legalább 60-65 %-a nem használja a kávédarálóját! Csak ott porosodik... Busszal (gondolom) olcsóbb dolgozni járni... de akkor meg minek vesz az ilyen autót??? Hogy ne tudjak megállni??? Vááááá...
Szaal jogos, max annyi legyen, amennyi vasárnap délelőtt. Zúzdába az összes tonna alatti tragaccsal!!!
-
helkis
veterán
a légszenyezésre: [link]
a tömeg egy dolog, ha jobb erőelnyelő anyagból van felépítve egy autó relatív kis tömeg mellett is lehet nagyon biztonságos, de koránt sem olcsó. aki olcsón akar közlekedni menjen vonattal, busszal, a jegy árában biztosítás is van..
amúgy az élet káros az egészségre, szóval bele kell kalkulálni bizonyos faktorokat ahhoz, hogy ne egy felesleges kockázatvállalás, miatt pusztulj el. de még ekkor sincs garancia semmire, főleg ha kifejezetten szar géneket örököltél..
legjobb lenne egy borg-kockában élni, ott elég nagy az egyenlőség..
[Szerkesztve] -
shev7
veterán
válasz
Predator666 #155 üzenetére
Nezd meg ezt a videot: [link]
1:15nel a szurke auton latni, hogy ''szinte'' egybe maradt az utaster, pedig nem konyebb autoval utkozott. Megneznem, hogy ket corsa ekkora sebessegu utkozesenel is ilyen alapotban maradna-e az auto. Szoval tovabbra is azt mondom, azert, hogy a topicnyitonak a biztonsagerzete novekedjen nem kene elvenni masoktol a tenyleges biztonsag lehetoseget. Ha egy matizzal nekimesz a falnak 120szal akkor abbol nem valoszinu, hogy kiszalasz. Ha ket matiz utkozik frontalisan abbol sem valoszinu, hogy kiszalsz. Tehat lehet, hogy a topicnyito jobban erezne magat, ha azonos tomegu autok lennenek csak az utakon, de a problema az alapkoncepcioval az amit mar az elobb is emlitettem, ezzel azt ernenk el, hogy az o biztonsagerzete(!) novekedne teszemazt az en biztonsagom karara. Mert gondolom az egyseges tomeget nem 3 tonna korul gondolta a topiknyito -
pip
aktív tag
válasz
Predator666 #155 üzenetére
szerintem jól látod. Es pont erre lett kitalálva a crash-incompatibility fogalma (lásd [link] )
-
pip
aktív tag
hat mindez nekem is lejott, plusz meg az is lejott, ami elott te keptelen vagy meghajlani, hogy a kisebb tomegu egyszeruen lepattan a nagyobb tomegurol. De van itt nehany kep meg [link] , nezd amikor a Smart a levegoben van, visszapattanas kozben, eleg beszedes foto.... Nem talalom az eredeti cikket, hogy betegyem neked a mercedesben es corsaban mert gyorsulasertekeket. Mar regen olvastam a cikket, az is lehet nem az interneten, hanem valamilyen autos magazinban.
-
Predator666
aktív tag
minél inkább gyűrődi ka kocsi annál jobb mert annál több energiát nyel el, ugye. A merci kevésbé gyűrődött de nem hiszem hoyg azért mert kevesebb energiát tud elnyelni, hanem mert kevesebb energiát kellett elnyelnie. A corsa potn a fordítottja miatt gyűrődött meg ennyire. Szerintem.
-
shev7
veterán
hat nekem ebbol a videobol az jott le, hogy a merciben a motorhazon kivul semmi nem serult, a dragabb autokra jellemzoen el tudom kepzelni, hogy szinte akadas nelkul lehetett nyitni az elso ajtokat is, mig a corsa jelentosen meggyurodott, ami nem azert van mert konnyebb mint a merci (vagyis kozvetetten azert) hanem azert, mert nincs olyan jol osszerakva. Raadasul itt nincs is akkora kulonbseg a ket auto tomege kozott. (Csak egy gyors kereses google-lel: mb s osztalyra elso talalat szerint 1800kg. Opel corsa: 1200kg) Szoval nem kell 2,5-3 tonnas ''monstrummal'' utkozni ahhoz, hogy osszgyurodjon a kocsid, ha biztonsagi szempontbol ''szar'' pl.: egy s osztalyu mercivel szemben. Ha ennek a mercinek a tomeget csokkented, lehet, hogy pont azt erned el, hogy ugyanugy gyurodne egy ilyen utkozesben mint a corsa. Es ezzel nem novelned jelentosen a corsaban ulok tulelesi eselyeit, de csokkentened a merci ben uloket.
-
tiv83us
veterán
válasz
Rommel6600 #139 üzenetére
'' A légkondiról meg annyit hogy vezess el Vegasba légkondi nélkül, lehúzott ablakkal. Elmondhatatlanul meleg van a sivatagban, 80km/h mellett kitettem a kezem az ablakon és a menetszél ellenére éreztem azt az embertelen meleget...''
Ki a picsa mondta, hogy vezess lehuzott ablakkal?
Egyebkent en is megjartam mar autoval LA, Las Vegas, Arizona, Nevada, mint ahogy Sarasota-Asheville-it is, ami egy ropke 800merfold. De mint mar elobb emlitettem, nekem kell a nagy auto, szeretem belatni az utat es hogy egyben a topicnyito felvetesere is valaszoljak;
ha akarok akkor 16 kereku semi truck-al jarok meloba, vagy ha akarok akkor maganrepulovel, ami 160x annyit fogyaszt mint egy Escalade.
Megartott a szabadsag odaat, hogy ennyire korlatozni kene?
ui: De ha jol emlekszem az volt az alap felvetes, hogy mindenki jarjon kis autoval, hogy ne csak o haljon meg ha csattanunk, hanem mi is, szoval nemtudom hogy jutottunk el ide a kobcentikig... -
pip
aktív tag
válasz
Nightmare #148 üzenetére
Akkor mindenki üljön puntoba;corsába;suzukiba;Clioba?
na látod, te is félremagyarázod a szavaimat. Nem mondtam én ezt, azt mondtam hogy uniformizáljuk valamilyen szinten az autók tömegét. És ezt sem azért, mert a szocializmust akarom, már ez is volt a szememre vetve.... Csupán azért lenne jó, mert akkor sokkal kevesebbszer fordulhatna elő a videón is látható probléma.
természetesen lehetne az egyik autóban nagyobb túlélési esély továbbra is. Amiért hasonló tömegűek, lehetne az egyiket kompozitból meg szénszából készíteni, több légzsákot tenni bele meg bármilyen csúcstechnikát beleszorítani. Valószínűleg a drágább továbbra is biztonságosabb lehetne. De ez a +biztonság nem volna negatív hatással a másikra, ütközés során. A súlytöbbletből eredő +biztonság ezt a kritériumot nem teljesíti és számomra ez elfogadhatatlan, bármennyire is felháborít egyeseket ez.
szóval értsétek már meg végre, hogy nem a SUV-tulajok jogait szeretném korlátozni, nem szenvedek szomszéd-kertje-szebb-szindrómában sem, nem akarok mindenkit matizba ültetni, egyeszerűen csak úgy képzeltem, ha az utakon futkározó autók tömege közelebb állna egymáshoz, akkor az biztonságosabb lenne úgy általában véve. Amint azt sokan jól megállapították,ez továbbra sem javítana a buszokkal/kamionokkal való ütközésen, de ezekből jóval kevesebb is van. -
#00809728
törölt tag
Szia!
Ez is egy probléma.
Szfváron 8-as elkerülő aránylag jó minőségü ut.Jöttek a 20tonnás homokszállító szarok ami 30-35tonnát is elvisz és az ut ettől kivájusodott.Megcsinálták kb 1 éve és már járható is volt egy db-ig amig megint nem jőttek a nagy otromba szarok és a megengedetnél nagyobb ősztőmeggel megint szétkapták az utat.
Kérdem én ez mekkora lové kb 5km utszakasz?
Környezet védelmi problémádat megértem. -
pip
aktív tag
Itt egy video [link] egy mercedes és egy corsa ütközéséről, nagyon jól lehet átni rajta mindazt, amit a 138. hozzászólásban írtam. Lehet hogy mégiscsak a nagy tömegű van előnyben már egyszerűen azért is, mert jóval nagyobb gyorsulásokat okoz a kisebbikben ülők számára?
-
Nightmare
senior tag
Szvsz baromság ez a topic.ne vegyél nagyobb klímát;mert több áramot fogyaszt.Ne vegyél nagy kádat;több víz.Ne vegyél ezt;ne vegyél azt...mert nagyobb;károsabb.Ne fuss;mert több zoxigént használ a tested.Röhej.Környezet barát technológiákat kellett volna kitalálni és bevezetni az embereknek és akkor nem kéne sírni.De amíg olaj van;addig ez lesz...sajnos.Ne érts félre;jópofa gondolat;de értelmetlen.Ide radikális változások kellenének;nem pedig ilyenek.
-
pip
aktív tag
Számomra ez az egész gondolat igen furcsa, hiszen egyrészről korlátozná már az emberek szabadságjogait(hiszen nem vehetnek olyan autót amilyet akarnak)
már most is korlátozva van, egy kicsivel többet még csak megbírnánk ha ettől jobb lenne.... Most sem gyártanak bizonyos súlyhatáron felüli személyautót, mert nem szabad. Ezt a határt kellene kicsit lennebb hozni. -
pip
aktív tag
igen, az útszéli fák nagyon veszélyesek. Volt egy ismerősöm, motorbalesetben halt meg, mert fának csapódott. A szakértői vizsgálat szerint valamilyen okból leblokkolt a hátsó kerék, talán levette a láncot és becsípte. Egyedül volt az úton, szóval ha szabadon tud sodródni, akkor simán túléli, de ott voltak azok a fránya fák. RIP
-
Rommel6600
őstag
Az a gáz h voltam már kinnt, egy Honda accord-al furikáztunk (asszem, nem vok benne biztos de az tuti hogy <2000ccm), nem is keveset (Arizona, Nevada, California, Vegas-ba is elmentünk, Mexicoba átruccantunk, San diego - Los Angeles - San Francisco stb). A légkondiról meg annyit hogy vezess el Vegasba légkondi nélkül, lehúzott ablakkal. Elmondhatatlanul meleg van a sivatagban, 80km/h mellett kitettem a kezem az ablakon és a menetszél ellenére éreztem azt az embertelen meleget...
Egy miami nyc távolságot meg sztem már lerepülném (ahogy szerintem sokan mások is) nem vezetném le, szóval ez nem érv - számomra.
[Szerkesztve] -
pip
aktív tag
Nem azert vagy nagyobb veszelynek kiteve, ha nagyobb tomegu autoval utkozol mert az autod konyebb, hanem mert gyengebb a biztonsagi felszereltsege
ezt cafoltam is azonnal a második pontban, csak te nem találtad meg a választ (...Ha adott az a kiindulasi feltetelnek az azonos a biztonsagi felszereltseg, akkor miert vagyok nagyobb biztonsagban a nehezebb autoban?...)
valasz: számolj utána, mi történik ha ez a két ugyanolyan biztonsági elemekkel felszerelt autó ugyanolyan sebességgel összemegy. Az egyik tömege 2x nagyobb mint a másik. Az érintkezés pillanata után még a másodperc néhány töredékéig a két autó egymás fele közeledik, gyűrhető zónáik gyűrődnek. Ezután a kisebb autó sebessége nullára csökken, mivel kisebb mozgási energiája felemésztődött, a nagyobbik viszont még mindig előre halad. Ez azzal jár, hogy a kisebb autót hátrafele kezdi tolni, miközben a kisautóban tapasztalható gyorsulásértékek a következőképpen alakulnak: teljes gyorsulás = lassulás + hátrafele gyorsulás. Tehát a kisebb tömegű járműben nagyobb negatív gyorsulásnak vagy kitéve, mint a nagyobb tömegűben. Ez akkor azonos biztonsági felszereltséged va igaz (pl. ha mindkettőben fixen vagy rögzítve, vagy ha mindkettőben légzsák van). A fizika az fizika marad, efölé nem lehet emelkedni, bármennyire nem tetszik. -
fasyrt
őstag
Tudtam ám, hogy nem kéne beleirkálnom, de most még1x bele kell, mert nem értem. Igaz, mostmár átnyargalok tiv83us-re is egy kicsit.
''Nekem senki ne magyarazza azt meg, hogy a Fold egeszsege erdekeben levezetne egy 1.5-os Opellel egy 1000 merfoldes tavot, minthogy egy kenyelmes 4000cccm-es SUV-ban.''
Jó, ne legyen Opel, és ne legyen másfél liter. Sőt, légkondi is legyen benne, valahol hozzá tartozik. De attól miért lesz kényelmes egy autó, hogy 4 literes? Nem elég egy fele akkora lökettérfogattal rendelkező darab? Vagy egy 2,5-ös? Tudom, hogy megint nem kéne beleszólnom, de nem bírom megállni, térdepeltess kukoricára, vagy nemtom. A leghosszabb táv amit egyhuzaban kocsiban töltöttem valami Ford Orion volt talán 1.6-os motorral volt ellátva, a fene se emlékszik már. Ellenben nagyon kényelmesen eljutottunk a horvát tengerpartra.
4000ccm-en túl is van élet: Suzuki Swift 1.3 Budapest-Barcelona (melletti kis üdülőfalu). Habár ez már kicsit extrém.
Szerk.: ez most nem tudom hogy off, vagy nem off. Most lesz nem off.
[Szerkesztve] -
tiv83us
veterán
válasz
VladimirR #134 üzenetére
Nekem is baszta a szemem mar a 10. ora vezetes utan, jol kell beloni, hogy ne az arocdra fujja
Amugy lehuzott ablakkal csak a bogarak jottek befele, a fulem csengett...stb.
Personal preference.
ui: Sivatagban is van, csak ott maximum nem latsz annyi tablat. A torveny szerint, ahol nincs feltuntetve a maximum sebesseg 70mp/h. Az mas kerdes, hogy a rendorok +10-15mp/h-t elneznek a kozlekedesi viszonyoknak megfeleloen. -
tiv83us
veterán
válasz
VladimirR #131 üzenetére
Nem akarom magyarazni, mar elmondtam, nekem ez nyujt megfelelo biztonsag erzetet, kenyelmet es nekem ez jo. Nekem senki ne magyarazza azt meg, hogy a Fold egeszsege erdekeben levezetne egy 1.5-os Opellel egy 1000 merfoldes tavot, minthogy egy kenyelmes 4000cccm-es SUV-ban. /Ha jol teved egyszer mar utkoztek a velemenyunk a legkondi letszuksegevel kapcsolatban is, miszerint 100km-t levezetni lehuzott ablakkal majd' ugyanaz az erzes, mint felhuzott ablakkal es legkondival....persze az utobbit bekapcsolva a kocsi tobbet fogyaszt, dehat ugye ez is ''kell''/. Ha megtehetem, akkor miert ne? A tobbi mar csak bullshit, ezzel az erovel kimehetne az osszes pesti, es kordont allithatna a buszoknak, mert hangosak es nagyon szennyezik a kornyezetet.
Olyan nincs, ahol nincs sebesseg korlat, az viszont igaz, hogy szinte mindig van egy szakasz ahol utepites van. Epp ezert sok idot toltunk az autoban, legyen is tagas, legyen benne hazimozi, legkondi, cooler, kave tarto...stb. -
tsar
aktív tag
Nem csak azautók tömegével van baj, de mindegy.
Az embereknek meg lehet magyarázni, hogy miért kell több literes motorral szerelt SUV, luxusautó, miért kell 2km-re autóval menni, ...stb.
De a természet nem fogadja el ezeket, visszavág és ő fog győzni.
-
VladimirR
nagyúr
vezettem kint, f-150-et, gmc savana-t, kis, 4 ajtos hundai-t is (pontos tipust nem tudok, de kisebb, mint zsiga-ek vectra-ja), platos teherautot es meg mittudomen mit
az egyetlen kulonbseg, a kenyelem
az a 70mph meg nem mindenhol 70, amerre en voltam, ott inkabb 55-60 volt (persze tudom, van, ahol meg nincs is korlat), de ezt sem igazan lehetett elerni a folytonos utepitesek es korlatozasok miatt (az Integra altal linkelt ketkerekuvel gyorsabban tudtam volna haladni)
ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne vegyen mindenki akkora kocsit, amekkora jolesik, csak ne akard mindenaron megmagyarazni a miertjet -
tiv83us
veterán
válasz
Rommel6600 #128 üzenetére
Persze hogy nem, de erezni a konnyedseget ahogy az auto gyorsul es nem zug mint az allat.
70mp/h a korlat, de nem errol beszelek. Errefele kicsit mas a forgalom, 2x8 savos autopalyakon es korgyurukon kell a kraft, ha be akarsz ferni oda, ahova akarsz.
De komolyan sracok, gyertek mar ki ket hetre es vezessetek 1.2-es meg 1.5-os kocsikat es utana ezt ujra targyaljuk
ui: Itt egy allam akkora mint Mo. Az idojaras kurvara szelsoseges, a szomszedallamban 35 fok van, 3 oraval kesobb pedig mar 20-cm-es hoban kavarsz a hegyoldalon. Es ez nem egy evben egyszer van. Komolyan, gyertek ki egy Swiftel es tegyetek meg egy Miami-NYC tavolsagot. Ha utana nem akarsz atulni egy 3.5-os kocsiba, akkor atkovertalom magam japanna. -
Phantom Lord
aktív tag
Totál hülyeség amit írsz. Pont a sok biztonsági eszköz miatt növekedett meg az autok sulya.
Attol még, hogy neked nem telik rá én vehetek magamnak biztonságos autot. -
shev7
veterán
'' Egyebkent meg ha stacionarius tereptargynak utkozol, akkor a kis tomeg elony, mivel kisebb mozgasi energianak kell eltunnie. Mindezen tul varosban valo kozlekedeshez hatarozottan idealis a kis kulso merete okan.''
Tehat ha ne adj isten nekimegyek a falnak mondjuk 70nel, akkor egy matizban nagyobb biztosagban vagyok mint pl egy v40-es volvoban? -
tiv83us
veterán
válasz
zsiga667 #123 üzenetére
Igen, tudom, az amerikai autok szennyezese fogja megolni a Foldet
Hogy mitol jobb egy ketszer akkora motor? Lenyegesen halkabb, mivel konnyebben viszi a kasztnit es a rajte levo terhet. Jobban kezelheto, ha gyorsulni kell akkor tud gyorsulni, motor nem szenved.
Azt elhiszem hogy edesapad Parizsba jarkal az autoval, de nem hiszem hogy minden masodik ember 1000 merfoldeket tesz meg az autojaval ily' gyakran. De a fasznak magyarazok ennyit, ha elnel itt par honapot, esetleg egy evet, akkor rajonnel hogy miert is kell a nagy auto. Egyebkent meg itt sem ugy kell elkepzelni, hogy minden ember 4-5000cccm-es autokkal jarkal. Itt is megvannak az 1.8-as, 2.0-es...stb kocsik. En szeretem a nagy autokat, szeretem a feelinget es azt, hogy biztonsag erzetet nyujt. Egy evig en is Mazda MX-3-al jartam, aztan egyszer nekem jott egy Honda SUV. A csaj kiszallt az autobol, hivta a 911-et, majd megnezte mi baja lett a kocsijanak. Engem veres fejjel huztak ki, agyrazkodas, kocsi totalkar, 3 hetig nemtudtam melozni, ket honapig terapiara jartam. Akkor eldontottem, hogy megegyszer nem veszek szemelyautot. Ha ezzel elosegitem a Fold halalat, akkor keruljek pokolra. -
zsiga667
addikt
Hanem mi miatt?
Szerinted mi teszi tönkre éppen a Földet ha nem az elégetett fosszilis energiahordozók?
Lehet hogy 180-nál többet eszik (konkrétan olyan 10-11l/100km légkondival), de 130-nál már nem hiszem. És menjünk bele légyszíves, mert komolyan nem értem hogy mivel tud többet a te autód, mivel jobb? Ez is kényelmes akármilyen távon, ebbe is befér akármi, ez is elég nagy, csak épp nem 3500-as motorja van, de ha kell ez is tud jól menni.
Ez a nem magyarországi távolságos duma meg hülyeség, apám 3-4 évente vesz új autót, és 180-200ezer km körül adja el az előzőt. Legutóbb pl. Párizsban volt vele, kb. 1000 mérföld, az még felétek se kevés azt hiszem. -
fasyrt
őstag
válasz
Predator666 #118 üzenetére
Aaaz, hogy a vízbül vennéd ki a zokszigént...
Megyek totalcart olvasni asszem.
Sz.: off
[Szerkesztve] -
corlagon
senior tag
válasz
Predator666 #109 üzenetére
Pill, egyszerusitem a problemat:
''Korlátozni kellene a személyautók tömegét!''
Korlatozva van a szemelyautok tomege. Itt is, az EU-ban is, mindenhol.
Persze lehet kezdemenyezni a megengedett legkisebb / legnagyobb ossztomeg modositasat. Varom, hogy a t. topicnyito pontosan kiket zarva ki a forgalombol a sajat es masok biztonsaga erdekeben (kispolak, trabant, papirsuzuki vs ML Merci).
A nagy fajlagos szennyezoknek ugyanazokat a szigoru korny.ved. normakat kell teljesiteniuk, de emellett relative joval nagyobb okoadot, zoldadot, sulyadot stb. szokas kivetni rajuk, hogy a korny.baratabb megoldasok valasztasara osztonozzek a nepesseget. Szinten fel lehet vetni ezeknek a szigoritasat (melyiket, miert, mennyire), igy pl. meg akar ertelme is lehetne a topicnak. -
''matiz, 850 kg -os autók = zéró biztonság. És most itt a tereptárgyakkal, uton átugró vadakkal való történő ütközésról beszélek.''
A Matiz tipikusan varosi auto, es mint ilyen, realisan nezve leginkabb csak koccanasoknak van kiteve, azok ellen meg adekvat vedelmet nyujt. Egyebkent meg ha stacionarius tereptargynak utkozol, akkor a kis tomeg elony, mivel kisebb mozgasi energianak kell eltunnie. Mindezen tul varosban valo kozlekedeshez hatarozottan idealis a kis kulso merete okan. Kar volt idehanyni a buta eloiteleteidet.
(Disclaimer: igen, nekunk is van egy Matizunk varosban rohangalashoz. Mellette meg regebben egy Eclipse most meg egy C5.) -
fasyrt
őstag
válasz
Predator666 #115 üzenetére
A halál tudja, én az abs-t tudtam csak megjegyezni. Ez kb. olyan, mithogy SUV meg ilyenek. Csak nézek értelmesen, bólogatok, és leülök.
Sz.: gúgli alig talál a témához kapcsolódót. Lehet most lepleztem le az autóipar legújabb (még meg se jelent) elektronikai csodáját?
Sz2.: Tényleg leülök.
[Szerkesztve] -
tiv83us
veterán
válasz
zsiga667 #111 üzenetére
Ha valamiert is a gyerekeim vagy az unokaim szivni fognak, az nem az olaj miatt lesz.
''és mégis csak egy 1,8-as motor kell bele hogy kényelmesen menjen megrakva 180-at''
Ollala, szerintem a ti megkrakott Caravanotok 180-al kb ugyanannyit fogyaszt, mint az en 3.5-os SUV-m 120-130-al...
Egyebkent meg felesleges most ebbe a vitaba belemenni, itt nem olyan tavolsagokrol van szo, mint Magyarorszagon. Kell a hely, kell a nagy kocsi, ez itt nem luxus hanem letszukseglet. Igy alakult ki errefele, don't blame it on me. -
fasyrt
őstag
Ez kb. annyira megvalósítható, mintha minden típusú járműnek külön, párhuzamos utakat építenénk. Egy a kamionoknak, egy a buszoknak, egy a kistehereknek/terepjáróknak, egy a nagy szgk-nak, egy a kisebbeknek, egy meg a motorosaknak, egy a biciglistának, min. 60 centis betonfallal elválasztva.
A példámat ugyanúgy nem lehet megvalósítani, mint a topikindítóét, csak más okok miatt. A környezetvédelem meg... Te milyen jogon jársz kiskocsival (Matizt emlegettél), mikor millióan éheznek/szomjaznak/... Majd jön a hibrid/elektromos/hidrogénes/egyéb alternatív hajtású jármű, és nem lesz ([ennyire] káros) kipufogógáz. Akkor meg lehet vitatkozni, hogy az 122672817843 sz. emberke miért használ fel x energiával többet, mint a 8414634565631 számú. A világ, míg világ, egyenlőtlen marad. Örülj inkább, hogy a jobbik felében vagy.
El kell fogadni, hogy ez van, vegyél olyan autót, ami a törésteszteken hibátlanul teljesít, sok-sok légzsákkal, abs, esr, mindenféle ilyen segítséggel, és legyél mindig résen. -
zsiga667
addikt
''A fogyasztast illetoen pedig...az en dolgom mennyit koltok a kocsimra.''
Na látod ez a szomorú, fel sem merül benned (meg úgy általában senkiben ott a vízen túl) hogy ezzel a hozzáállással épp a saját gyerekeidet és unokáidat szívatod meg...
Érdekes, mi kényelmesen elférünk négyen a Vectra Caravan-ban, a csomagtartóba meg még befér a fél Tesco (ha meg esetleg a hátsó üléssort beáldozzuk akkor egy mosógép és egy sütő mellé még egy méteres plazma-TV is elfér), és mégis csak egy 1,8-as motor kell bele hogy kényelmesen menjen megrakva 180-at, akár ezer kilométeren át. Ne mondd hogy ez nem felelne meg akár a ti igényeiteknek is... -
shev7
veterán
válasz
Predator666 #109 üzenetére
Ne huzd fel magad, ha ugy latod, hogy van ertelme annak, hogy minden auto egyforma sulyu legyen akkor szivesen varom a te valszodat is az alabbi kerdesre: ''Ha adott kiindulasi feltetelnek az, hogy azonos a biztonsagi felszereltseg, akkor miert vagyok nagyobb biztonsagban egy nehezebb autoban?''
-
jhos910
senior tag
nemtudom h előttem írták e ezt de az én véleményem az hogy nem lehet mindenkit egy szintre hozni (pénz ügyben) mint ahogy próbálták már többször a történelemben pl egy tök átlagos példa, nemesek közt is volt csóró (bocskoros nemes, aki kiment a szántóföldjére kotorni) meg olyan gazdag hogy nemtudott mit kezdeni a pénzével.
egy gazdag ember nem fog venni egy töpszli autót azért mert a másiknak nagyobb kárt fog okozni a dzsipjével.mondhatni lesz...rja. a gazdag ember megvásárolja a kényelmet a luxust és a márkát is , szerintem ha te (a topiknyitó) zsír gazdag lennél nem egy matízt vásárolnál hanem egy Cadillac Escalade-t vagy akármilyen más luxusautót.
A CO2 kibocsájtásról meg csak annyit hogy a hibrid autóké a jövő meg az elektromos autóké. Természetesen nem a holnap jövőjére gondoltam ............ de csökkentsék csak a CO2 kibocsájtást .... nekünk nem lesz tőle rosszabb. Habár csekély mennyiségű autó fog épülni ebben az elképzelésben (120g CO2/km) sokkal több autó épült a régi konstrukció szerint és azok fognak szerintem mérvadók lenni! (jó évente több milla autót adnak el csekély mértékben de javítani fognak a tendencián)
Az elektromosságot mindig elő lehet állítani nemúgy a benzinnel vagy gázolajjal ellentétben. Egy elektromágnes nem romlik el de kőolaj az elfogy!
A Földet meg teljesen kihasználjuk, elroncsoljuk ezt már csak késleltetni tudjuk! Én a 16 évemmel pont ebbe csöppentem bele , nekem már cska az unokáim fogják érzékelni hogy mennyire rossz h nagyapa meg a többi bácsi elb. ta a bolygónkat.
Remélem nem untatok senkit, ezek csak az én elképzeléseim, felfogásom. Nemvagyok túl öreg de nagyjából ismerem a kor fejlesztéseit és én ezekben bízok.
Üdv. -
corlagon
senior tag
Hagyjuk a gyaloglast is, jarjon mindenki loval mint eleink...
Ahh nem jo, mert valaki rogton kovetelni fogja hogy ''tiltsuk be a 700 kg-nal nehezebb lovakat''!
Kisse komolyabban: az eredeti javaslat 1300kg-ja nevetseges, egy 4x4-es csaladi kombi uresen 1.7-1.8 tonna. Ha realisan gondolkozunk, valahol 3-3.5 tonna korul lehet az elfogadhato sulyhatar. Hopp, a KRESZ szerint epp 3500 kb a megengedett ossztomeg szemelyautokra. Gratulalok az otlethez, topic zarhato. -
b-max
senior tag
hát meg szerintem akkor tiltsuk be a 1,4 tonnánál kisebb autókat !!!!!!!
Mindenki vegyen drágábbat !
Egyébként értem a logikádat, de alapesetben a nem másik autóval történő ütközés biztosnságos túléléséhez kell a nagy kaszni és a nagy tömeg.
Ha nem engednéd hogy nagy autóm legyen akkor korlátoznád a biztonságom.
De gondolkozzuk reálisan megint. Ez a szegényebbeknek lenne jó.
A világot pedig nem ők irányitják. (hanem csak eltartják.) -
Predator666
aktív tag
mellesleg amikor a labdába rúgsz akkoris érvényesül a hatás-ellenhatás, de a labda nem olyan erővel rúg vissza, különben nem repülne el
Na de mindegy is. Tisztelem, hoyg még nem borultál ki, mert engem eszméletlenól felhúzna, hogy vannak oylan emberek, akik gondolkodás nélkül, zsigerből elküldenek a kurva@ @nyádba mert az neki jó lesz. Ellenben, szerintem is rossz az alapgondolat, mert nem az autók súlyát kellene kiegyenlíteni, hanem az árukat kellene csökkenteni, így mindenki ugyanúgy nagy autóvaljárhatna, de ezt mind tudjuk, hogy kik nem akarják. Egyszerűen nem éri meg a cégeknek, azaz nem annyi profitot 'generálnak' amennyit elter4veztek, hanem sokkal kevesebbet. MErt ugye aki nek sok pénze van, az még többet akar, mindig. Ezen sajnos nem lehet változtatni. El képzelhetőnek tartom hogy ez az ötlet megvalósul amit te mondtál, de nem úgy hoyg korlátozzák, hanem az autókára csökkenni fog, így a szegényebbek is jobb, nagyobb autót engedhetnek majd meg maguknak. ez idővel fog kialakuni, de sajnos addig felesleges olyan problémákon törnöd a fejed, amin holt biztos hoyg nem változtathatsz. Én is szeretném pl, ha nem írtanák az esőerdőket, mert azokat a fákat lehet mesterségesen is termeszteni, csak ugyebár nem éri meg, ill. megéri, csak kevesebb a profit. Szóval napoljuk a vitát 20 évvel el szerintem
álláspontom továbbra is: MONNYON LE! -
tiv83us
veterán
Temahoz hozzaszolva;
Ha en es a csaladom utazunk, akkor azt ugy szeretnem tenni, hogy legyen hely a csomagoknak, hatul a kolykoknek dvd-screen, elol nekunk a ket ules kozott cooler az italoknak. A fogyasztast illetoen pedig...az en dolgom mennyit koltok a kocsimra. Nekem kell a ter, a nagy motor, a stabil, biztonsagos auto es ettol nem fog az visszatartani, hogy mas matchbox-al jar es ha esetleges karambolra kerul a sor, akkor ''mas'' jar rosszabbul...
Nem a sulyt kene korlatozni, hanem az idiotak kiszoresere kene koncentralni.
Amugy tenyleg, ezzel az erovel a buszt is kikene szoritani, sot a repulogep-forgalmat is, mivel ha rad zuhan egy 747-es akkor valoszinu te is szarul jarsz. -
mykos
aktív tag
Jelenleg a 10milkás sportautók nem 1000kg-osak, ezekszerint sehol. A tömeg nagyban hozzájárul a teljesítmény átviteléhez és ezt ki is használják.
más: Egy nagy motoros 4x4-es hajtáslánc önmagában simán 500kg-al is nehezebb lehet mint mezei társai..viszont vannak emberek akiknek erre VAN szükségük, nem vagizásból...én inkább abban látom a megoldást mint sokan mások...a közlekedési szabályok megsértését sokkal komolyabban büntetni, és komolyabban ellenőrizni. -
Integra
titán
holnaptól mindenki ilyennel fog közlekedni!!!!
lenne nagy móka és kacagás
Új hozzászólás Aktív témák
- Goddess of Victory:Nikke
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fotók, videók mobillal
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OLED monitor topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Krom Karrier 4-in-1 RGB gamer készlet! Egér+Billentyűzet+Headset+Egérpad
- Gamer Pc - Ryzen 5 5500, 3060Ti, 512gb SSD
- Gamer PC - i5 12400f, 3070, 32gb RAM
- Szimulátor Playseat + Garanciális Logitech G29 kormány + ajándék váltó
- Apple Watch Series 6 44mm GPS Black 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Edge Prémium dizájn, AI-élmény a zsebedben 12/512 GB
- LG L192WS monitor eladó: 19" 1440 900
- ÚJ Lenovo ThinkPad T16 Gen 4 - 16" WUXGA - Ultra 7 255U - 32GB - 1TB SSD - Win11 - 3 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro E-SIM 128GB Gold-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3508, 100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest