-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
M3aN
senior tag
válasz Di Natale #1848 üzenetére
Turizmus nem csak repülővel létezik, hanem lehet utazni vonattal is. Ha már nyaralás és kirándulás, szerintem sokkal izgalmasabb is.
A probléma az, hogy nincs rendelkezésre álló infrastruktúra ahhoz, hogy alternatív lehetőségeket válasszon az ember. Utazok Törökországba, szívesen mennék vonattal is, de kizárólag olyan lehetőség van, ami 35-40 órás menetidővel bír. A 35 óra vonat a 2 órás repülőúttal szemben esélytelen. -
cinemazealot
addikt
Arról nem is beszélve, hogy míg egy sok órás repülőúton nem tudsz felállni/sétálni normálisan, folyamatos a hajtómű alapzaja (nekem egy 5 órás út végén nagyon megfájdult a fejem), lehetetlen szellőztetni, aludni, kis ülőhelyre/lábtérbe vagy beszuszakolva (194 cm magas vagyok), addig vonaton ez a probléma nem áll fenn. Oké, 10-szer annyi idő, mire eljutsz A-ból B-be, és az éjszakán át tartó vonatút képes volt a vesekövet is kirázni a vesémből... ...de nekem valahogy akkor sem kívánkozik újra repülőzni.
-
kenguru99
aktív tag
válasz cinemazealot #1852 üzenetére
És a vonatot lehetne zöld elektomos árammal hajtani. A repülőt meg sosem.
"folyamatos a hajtómű alapzaja (nekem egy 5 órás út végén nagyon megfájdult a fejem)"
Nekem is, de fúj de utálok repülni pont emiatt. Egész nap fáj a fejem utána. -
M3aN
senior tag
válasz cinemazealot #1852 üzenetére
Lényegtelen, hogy komfortosabb-e vagy sem, ha összehasonlíthatatlan a kettő a menetidő miatt mindössze 1300 km-en. A vonatnál 34 km/h (harmincnégy) az átlagsebesség. Jelzem, hogy ezt egy edzettebb kerékpáros tudja tartani hosszabb távon!
Nincsépeszűember, aki pl. egy 3-4 napos utat repülő helyett 6-7 naposra tervez CSAK azért, mert vonattal megy, ami oda-vissza közel 3 teljes nap. -
-
cinemazealot
addikt
"vonatnál 34 km/h (harmincnégy) az átlagsebesség"
Ez nem tudom, hogyan jött ki, de mi ~1000 km-t tettünk meg ~11 óra alatt, ami cimborák közt is ~90 km/h átlagsebességnek felel meg."Nincs
épeszűember..."
És ez egy nagyon komoly probléma. Azért tartunk ott, ahol.De játsszunk el egy gondolatsorral: tegyük fel, hogy létezik a teleportálás technológiája, aminek révén egy ember egy szempillantás alatt eljuthat a Földön A-ból B-be, legyenek azok bármilyen távolságra is. Viszont a teleportálás során olyan rádióaktív szennyezés kerül a környezetbe, mint egy kisebb atombomba (vagy nukleáris létesítmény) felrobbanásakor (hogy hol, az most lényegtelen, de természetesen itt a Földön). Használnák a technológiát a kiváltságosok, ha tudják, hogy néhány utazás után a bolygó olyan állapotba kerül, mint amilyenbe egy III. világháború után kerülhetne?
-
M3aN
senior tag
válasz cinemazealot #1856 üzenetére
Úgy jött ki, hogy nem olvastad el a menetidőt a távolság mellett.
Az a baj, hogy nem tudtok a gyakorlati realitás mentén mozogni, és emiatt köpködik a szakmát, mint környezetvédelem. Mondom ezt úgy, hogy nekem ez a szakmám, míg nálatok csak a szélsőséges “rossz és ártó minden” gondolatot látom.
Rádióaktív Innentől vagy teljesen komolytalan és vicc.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Világosíts fel, kérlek, mert momentán nem találom, mit kellett volna elolvasnom ahhoz, hogy kijöjjön a 34 km/h átlagsebesség!
Azt is kérlek, idézd már be, hogy pontosan hol köpködte itt bárki is a környezetvédelmet! Eddigi tapasztalataim szerint itt pontosan arról szól a diskurzus, hogy átbeszéljük, hogy az egyes környezetvédelmi elképzeléseknek milyen gyakorlati realitása van. Természetesen sokan nem szakmabeliként ugatjuk a témát, de pontosan ezért vennénk örömmel, ha sértődés és személyeskedés helyett inkább Te is hozzáadnál valamit az eszmecseréhez. Érvelj reálisan és jól követhetően! Annak alapján majd eldöntöm, leborulok-e Előtted, mert "Neked ez a szakmád".
[ Szerkesztve ]
-
válasz cinemazealot #1856 üzenetére
Magyar alföldi vonal: átszállás miatt 30km/1óra. Átszállás nélkül 3/4ed óra, és akkor még csak a békéscsabai vagy gyulai vasútállomáson vagy, helyi buszjárat vagy visz az úticél közelébe, vagy nem, de inkább nem.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Di Natale
aktív tag
válasz cinemazealot #1860 üzenetére
Ha azt nézzük, hogy Mo. tranzitország, akkor figyelembe kell venni.
-
M3aN
senior tag
válasz cinemazealot #1858 üzenetére
Tessék, 7db hozzászólással kellett volna visszanézni a topikot: [link]
"emiatt köpködik a szakmát, mint környezetvédelem."
Mi az állítás? Hogy köpködik a környezetvédelmi szakmát.
Ki köpködi a környezetvédelmi szakmát? Ők (rejtett alany)
Kik az ők? Többesszám harmadik személyben utalás történik a beszélgetésben nem résztvevő, külső személyekre.
+1: Hogyan? Úgy, hogy lenézik a környezetvédelmet azáltal, hogy tévesen szélsőséges dolgokkal sokan a technika és technológia ellen vannak értelmes gyakorlati és megvalósítható(!!!!!!!!!!!) ötletek és fejlesztések nélkül.Hidd el, nem sértődtem meg és nem veszem személyeskedésnek, de nehéz úgy beszélgetni, ha se nem olvasod el amit más posztol, ha pedig elolvasod, akkor nem tudod, vagy nem jól tudod értelmezni a leírtakat.
Nem kell leborulni előttem, közel sem várom el, csak hidd el, van egy kis segédfogalmam mindahhoz, ami alatt a környezetvédelmet értjük, ha gyakorló mérnökként ebben dolgozok
A sötétzöld gondolkodás nem környezetvédelem.
1. Ha védeni szeretném a környezetet, akkor mindennek tudok benne helyet és funkciót találni aszerint, amire az a leginkább alkalmas.
Maradva a fenti példánál: A repülő alkalmatlan országon belüli vagy rövidtávú közlekedésre, legalábbis jó esetben így kellene gondolkodni. A vonat viszont alkalmatlan nemzetközi és interkontinentális közlekedésre.
2. Mindent teljes életciklusában kellene vizsgálni, ideértve az externáliákat is, amikkel sajnos szinte senki nem számol, bár védjem őket: közel lehetetlen velük számolni.
3. A környezetvédelem nem egyenlő a (feltételesen) megújuló energiaforrásokkal. Azt lássuk meg, hogy az energiasűrűségük miatt ezek korlátozottan használhatók, főleg nem szabályozhatók egy villamos irányítási rendszerben úgy, hogy az az ipart maradéktalanul kiszolgálja a jelenlegi technológiai fejlettségi szinten.
4. Nem megtiltani, beszántani és elásni kell azokat a technológiákat, amikre rásütjük, hogy környezetszennyező, hanem fejleszteni őket és szabályozni. Az aviatika területén belül brutális fejlődés volt az elmúlt 30-40 évben és kell is neki a jövőben. -
Espla
aktív tag
pont volt róla cikk: Az Európán belüli rövid repülőjáratok betiltását kéri a Greenpeace
-
Di Natale
aktív tag
Kicsit vegyél már vissza ember. Nem kell minden kommentnél megemlíteni, hogy "szakértő" vagy.
-
M3aN
senior tag
válasz Di Natale #1864 üzenetére
Köszi Lehet az is kulcsa lenne ennek, ha nem akarnátok hülyének nézni, akkor nem hoznám fel, hogy miért nem hülyeséget beszélek Ezt nehéz másként megmagyarázni, ha olyan kérdéseket teszel fel te is, hogy "miért van egyáltalán turizmus, amikor léteznek szép képek a világról".
Espla: Köszi a cikket, ezt még nem is láttam, de akkor szintén alátámasztja amit írtam.
[ Szerkesztve ]
-
válasz cinemazealot #1860 üzenetére
Része a problémának. Bár a fővonalak ennyire nem lassúak, de így se fél óra egy Sopron-Szeged. 100%-ban vasútpárti vagyok, de mindenképp kell egy összkontinentális összefogás a hálózat modernizálására, alaphangon egy Francia TGV-szint elterjesztésére Ankarától Tromsø-ig, Gibraltártól Moszkváig.
Szóval a kedves grínpísz ne betiltogatásért protest-tüntetgessen, hanem valami komoly ÉPÍTÉSÉÉRT szálljon végre síkra.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Di Natale #1867 üzenetére
Az is, hogy egy klímakonferenciára 400 magángéppel repülnek össze a bolygó minden csücskéből és az egész haszna nem fogja elérni egy jobbfajta csésze kávé elfogyasztásának élvezeti értékét. Mindezt olyan másfél év után, amikor még a kisiskolások olvasásórája is zoomon zajlott.
OK, aláírom, ha INDIA és KÍNA ott ültek volna 100% odafigyeléssel és prezentálták volna, hogy garanciákat vállalnak a SZUMMA kibocsátásuk felezésére 10éven belül, AKKOR megérte volna a repkedős cirkusz. Ez így egy nagy zöldsemmi.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
M3aN
senior tag
válasz Di Natale #1867 üzenetére
Szerencsére ez nem is jellemző a társadalom szignifikáns részére
Az, hogy a COP kudarcba fulladt nulla eredménnyel pedig jól megmutatja, hogy mennyire veszik komolyan a környezetvédelmet a világ vezetői, sajnos.
Egyébként ne utazzunk máshova, maradjunk kis hazánkban, ahol nincs önálló szakmai minisztériumi szintű irányítása a környezetvédelemnek.[ Szerkesztve ]
-
Ez van, x sebesség felett van hang. Olyan rengeteg tehervonat SAJNOS nem jár - ez is megérne egy mesét, hogy miért is furikázunk mindenféle árut aszfalton - esélyes, hogy a menetrenddel lehetne úgy játszani, hogy belefér napi 2 tgv-száguldás, a cammogók pedig azon kívül használják a pályát.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
cinemazealot
addikt
Oké, nyelvtanozzunk és értelmezzünk hozzászólást jól! Ezt írtad:
- "Az a baj, hogy nem tudtok a gyakorlati realitás mentén mozogni, és emiatt köpködik a szakmát, mint környezetvédelem."
Tehát azért, mert ti (T/2), tehát jelen topic hozzászólói nem tudnak a gyakorlati realitás mentén mozogni, ők (T/3, rejtett alany) köpködik a szakmát. Minden világos! A személyeskedést is félreértetted, ugyanis Te személyeskedtél velem, amikor ezt írtad:
- "Innentől vagy teljesen komolytalan és vicc."
De alaptalanul is általánosítasz:
- "nálatok csak a szélsőséges “rossz és ártó minden” gondolatot látom."
- "ha nem akarnátok hülyének nézni"Ezt kérlek, hagyd abba! Nem méltó egy szakértőhöz, amikor az egyébként képes lenne emelni a topic értékét és az olvasók szakmai rálátását is. Összességében szerintem sok mindenben egyetértünk, de valami miatt komoly bizalmatlanságot érzek Részedről a topic többi lakójával szemben, amit reményeim szerint sikerül mielőbb feloldani.
De hogy témánál maradjunk: az, hogy én hogyan vélekedek a repülőzésről, az én személyes preferenciám. Ezt jogom van itt megosztani másokkal, másoknak pedig (pl. Neked is) jogában áll ezt nem így gondolni. Örömmel veszek, elfogadok és meg is becsülök minden érvvel megtámogatott ellenvéleményt, de amikor a környezetszennyezésre hozok fel egy radioaktív példát (csak hogy érezhetően fájdalmas és valószerűtlen legyen), az miért kell, hogy személyeskedésbe forduljon?
Én pl. nem gondolom úgy, hogy a vonat alkalmatlan nemzetközi közlekedésre. Szerintem tökéletesen alkalmas lenne rá, ha bizonyos (pl. TGV, német IC vagy Sinkanszen) szintű minőségi elvárásoknak meg tudna felelni. Nyilván egyszerűbb és olcsóbb lebetonozni egy telket és kikiáltani repülőtérnek, vagy országos szinten az aszfaltozást nyomni (csak mert autó összeszerelő ország lettünk), de ez véleményem szerint rövidtávú gondolkodásra vall.
#1871 t72killer
"miért is furikázunk mindenféle árut aszfalton"[ Szerkesztve ]
-
, így legyen. Sok autópálya alacsonyabb rendű úttá degradálódik a folyamatos kamionvonulástól, ráadásul állítólag kontinens-szerte (nemcsak a wrexitelő angoloknál) sofőrhiány szivatja az áruszállítási szektort. Több szempontból is kellene az upgrade.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Di Natale
aktív tag
válasz cinemazealot #1873 üzenetére
Jól van. Akkor nemcsak én érzem azt, hogy az aszfaltozott gépjármű forgalom egy zsákutca.
-
Espla
aktív tag
válasz t72killer #1874 üzenetére
Azért marad még sok majd az utakon, ezek trolikamionok lesznek, felsővezetékes autópályákon haladnak majd
-
Rive
veterán
Környezetvédelem és 'haladás' ürügyén mostanában veszett sok őrült sületlenséget szokás kitalálni.
Csak úgy hirtelen belegondoltam milyen jó buli is lenne majd egy felsővezeték-szakadás amikor a drótosok is a hirtelen bedugult pályán próbálják megközelíteni a helyszínt...Ezeket az infrastruktúra-duplázásokat és triplázásokat nyugodtan el lehet felejteni. Az ára is horribilis, az anyagigénye meg alapból tökönböki az összes lábnyom-számítást.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Espla
aktív tag
-
Rive
veterán
Természetesen ha valahol szakad egy ilyen vezeték, akkor a javítás idejére le fogják zárni azt az oldalt ~ teljes szélességben.
Hibrid nem igazán segítség. De akkor újrafogalmazom neked: a hosszútávú áruszállításra létező környezetbarát infrastruktúra környezetszennyező alternatívájának életben tartásához annak súlyosan anyagigényes kibővítését ajánlják mind az álló- mind a mozgóeszközök terén.
Na?
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
fsdb
aktív tag
Ezeket látom mostanában teherszállításra, hidrogénnel:
Faurecia wins a major award for hydrogen storage systems for Hyundai trucks
Faurecia’s vision for hydrogen mobility
Olvasom, hogy azokra is kiterjesztenék a felsővezetékes megoldást.[ Szerkesztve ]
-
Espla
aktív tag
"a Mol az évtized közepén megkezdheti a szén-dioxid tárolását a föld alatt."
-
Espla
aktív tag
A nagy autógyárak többsége nem írta alá az új kibocsátási célt
"A klímacsúcs egyik lényeges megállapítása, hogy a jelenlegi kibocsátás mellett a Föld átlaghőmérséklete 2,4 fokkal nőhet 2030-ig, az elfogadhatónak ítélt 1,5 fok helyett"
"Az autóiparra vonatkozóan azt fogalmazták meg a szervezők, hogy 2040-ig teljesen le kellene állni a közvetlen károsanyag-kibocsátással üzemelő járművek forgalmazásával szerte a világon, de a nagyobb piacokon már 2035-től törekedni kellene erre. "
-
Rive
veterán
A fejlett országokat kivéve a többinek ehhez alkalmazkodni csak akkor van esélye, ha mindent teleraknak szénerőművel.
A kínaiak legalább részben tolnak atomot is de gondolj bele mi kellene Indiának, Pakisztánnak (!!!) EV átálláshoz.
Ez így nagyon gáz, nem csak, hogy irreális de valszeg épp a rossz irányba visz[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Espla
aktív tag
Igen, pl. Lengyelországban is károsabb az elektromos autók töltése mintha dízelt/benzint égetnének
-
Rive
veterán
És az a táblázat még erősen optimista is
Őszintén szólva a kitűzött célokat elérhetetlenek látom. Egyedül az élvonalnak van megfelelő mértékű/jellegű gazdasági tartaléka, az összes többi azzal lesz elfoglalva, hogy gazdaságilag beérje az élvonalat és ehhez a legkézenfekvőbb erőforrás a szén.
Ahhoz, hogy az élvonal ne a saját tökét fényezze majd tovább hanem a többinek segítsen kiépíteni egy szénmentes gazdaságot (kihagyva a szenes expanziót), alapvető hozzáállásbeli változások kellenénk.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Espla
aktív tag
Volvo: zöldenergia nélkül nagyot csökken a villanyautók előnye
"a villanyautókba töltött áram eredete - az energiamix - alapvetően meghatározza azok környezetbarát működését"
"a villanyautóknak köztudottan magasabb az előállításkor jelentkező kibocsátásuk, ami a hagyományos XC40 és az elektromos C40 esetében 70 százalékos különbséget jelent"
-
Mi a garancia arra, hogy a klímaegyezményt telibeszaró India nem gründolna instant egy dízel-benzin techre alapuló autókonszernt? Sőt, nem is kell gründolnia, szépen meghívja valamelyik nagyot, aki Európában vagy Japánban becsukja a boltot. Ok, a zsugorodó EU piacra nem fognak tudni exportálni, de a világ igencsak nagy EU+USA-n kívül.
2040 környékére már igencsak számolni kell több nagy Afrikai ország kibocsátásával is, ahogy Nigéria, Etiópia, stb fejlődgetnek PLUSZ szaporodnak. Igen valószínű az ő prioritási listájuk legvége felé lehet a kibocsátás ügye.
#1890: ezt ugyemár a német ADAC is megmondta kb 3évvel ezelőtt, egy azóta a net nagyrészéről eltüntetett(!!!) tanulmányban. A következő kérdéskör: mennyire zöldek a "zöldenergiák"? Mert a huszontonnás szélkerekek, amit 25év forognemforog után ELSZÁLLÍTANAK majd elásnak a földbe, igen messze áll a valódi zöld fogalomtól. A napelem lehetséges, hogy jobb, de ott is át kéne nyálazni a számításokat kevesebb vallás+több ráció/körültekintés elve mentén.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
MrChris
nagyúr
Külszíni fejtéssel könnyen kitermelhető, kiváló minőségű és olcsó fekete szenük van. Mivel bazi nagy ország ezért a tájsebeket letojják. Napelemhez a napfényes órákkal is jól el vannak látva, helyük is lenne, de annyira nagy az árkülönbözet, hogy nagyon nem éri meg. Urán is sok van, de nem építenek atomerőművet, mert a sötétzöldek törvénnyel megpuccsolták.
-
Espla
aktív tag
lol
-
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Espla
aktív tag
válasz t72killer #1871 üzenetére
vasút digitalizálásában még vannak lehetőségek
Automatikus vonatközlekedés: "Az eddigi gyakorlati alkalmazások során harminc százalékos a vonal, a vonatok kapacitás-növekedése, ugyanakkor harminchét százalékkal csökkenhet az energia-felhasználás mértéke."
"Az automatizálás előnyei
a precíz mentrend-betartás,
komfortos gyorsítás és fékezés,
maximális fékenergia-visszatáplálás a hálózatba,
energiatakarékosság és
az üzemi fékek kímélése,
adaptív haladás a domborzat függvényében és
ütemesebb menetrend valamint
kényelmesebb munkavégzés a mozdonyvezetőnek." -
Egy ideális világban, ja. Csak a menetrendi csúszások, egyebek kivitelezéséhez egy fizikailag közel tökéletes rendszert is le kell tenni az asztalra, nem "csak" a humánerőforrást lapátra tenni. Fizikailag tökéletes rendszerrel meg akkor is mennek ezek, ha ember ül a mozdonyban.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Újrahasznosítás téma:
Valakinek van ötlete, hogy temérdek régi lábosokat és konyhai eszközöket (rossz lyukas) felhasznál-e valaki, ha igen hogyan, vagy hova lehetne lerakni őket, kiknek lehet odaadni felhasználásra, esetleg valaki megvesz-e felvásárol-e ilyet?
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
MrChris
nagyúr
Ami fémbűl van csak ki kell tenni a kapu elé, gyorsan elviszik.
Nekünk eddig elég rossz a tapasztalatunk az egyéni akcíókban. Bratyóm egyszer vitt el zöldtudatosan fémet és papírt leadókba, de nem egy életbiztosítás, mert konkurenciának nézik. Még a papírlerakónál is.
Anyám egy régi törött vaskályhát(~1.5q) vitetett volna el vasasokkal, telefonon hívta őket. Mikor felrakták a szakadt kocsira mondták, hogy 2000ft, anyám mondta, hogy tartsák meg. Félreértés, annyit kell(ett volna) fizetnünk.[ Szerkesztve ]