-
Fototrend
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sarkanyolo2
őstag
Mit gondoltok, szerdán folytatódik a DKJ hozamcsökkenés?
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ /LG OLED55A13LA / Kanto YU6
-
keselyumadar
csendes újonc
válasz vnorbi #96250 üzenetére
Köszi. Pont abba az irányba is küldenék, írja hogy spec és nem is lehet. DKJ-t nem írja
"Nem végezhető el értékpapír átvezetés,
amennyiben a kezdeményező vagy a jóváírandó számla jogi személy vagy jogi
személyiséggel nem rendelkező szervezet, gyámhatósági, Start-számla vagy TBSZ." -
swoody
senior tag
válasz aujjobba #96248 üzenetére
Persze, de magas jövedelmnél már a Porsche szervíze is fix kiadás.
Viccet félretéve, tényleg azt arányt próbálnám meg belőni, mert lehet takarékodni akár 70%-al is csak ugye mi az élet értelme úgy.
Most elsőnek kifogom próbálni az 50 30 20 arányokat, utánna meglássuk. Bár az is kérdés, hogy egy pl. egy korlátlan internet a telefonra már fix vagy szórakozás? Ugye havi kiadás és az elvileg fix. -
-Mike-
addikt
Vissza lehet jönni a reptérről, kicsomagolni a bőröndöket, bezárni a külföldi apartmankeresőt:
1EUR=378HUF -
üzenabakusz
tag
"A várakozásunk szerint idén 18,6 százalékos lesz az átlagos infláció, jövőre pedig 3-5 százalék, tehát a 2025-ben kifizetendő PMÁP-kamat 4,5-6,5 százalék körül alakulhat,"
Jól látom, hogy ez a szakértő téved? A legtöbb PMÁP 2025-ben a 2023-es infláció alapján fizet. -
veterán
válasz swoody #96247 üzenetére
szerintem ne foglalkozz ezzel. ha a hobbid csak a fizetésed 5%-kát emészti fel, akkor megerőszakolod magad, hogy elkölthesd a maradék 15%-kot?
neked kell megtalálni a sweet spotot, ahol maximalizálhatod a megtakarításaid és az életszínvonalad is adott bevétel mellett. nyilván a maximalizált életszínvonal mindenkinek mást jelent. de a megtakarítás tudatosítása magadban már egy fontos dolog.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Mercutio_
félisten
válasz üzenabakusz #96255 üzenetére
Ami 2 év késéssel fizet azok a régebbi PMÁP-ok, azokat aki nem aludt be már lecserélte újabbra, ami az előző évi inflával számol.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
SzGee
aktív tag
válasz üzenabakusz #96255 üzenetére
jól gondolod, ez elírás
2024-ben a 2022-es infláció szerint kapjuk a kamatot (a 2030/I,J legalábbis biztosan így fizeti a 16%-ot 2024 februárban és márciusban), 2025-ben pedig a 2023-as szerint (kb 20%-ot)If you leave me, can I come, too?
-
SzGee
aktív tag
Nem
a 2022-es infláció +1,5%-ot (16%) fizeti 2023.02-2024-02 ig, kifizetve 2024 februárban
a 2023-as infláció +1,5%-ot (kb 20%) fizeti 2024.02-2025.02-ig, kifizetve 2025 februárbanMagyarul a 2025-ben kifizetendő kamat a 2023-as infláció szerint fizetendő
If you leave me, can I come, too?
-
üzenabakusz
tag
válasz Mercutio_ #96257 üzenetére
Biztos vagy benne, hogy így van?
Szerintem a jelenleg elérhető legújabb verzió (2030/J) is a 2 évvel korábbi alapján fizet:
Az első kamatperiódus esetében - értve ezalatt a 2023. március 28.
napjától (ezt a napot is beleértve) 2024. március 20. napjáig (ezt a napot nem beleértve) terjedő időszakot - a kamatbázis megegyezik a 2022. évre vonatkozóan a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett átlagos fogyasztói árindex-változás százalékos mértékével, melynek mértéke 14,50% p.a., azaz évi tizennégy egész öt tized százalék.Tehát 2024-ben a 2022-es infláció alapján fizet, 2025-ben pedig a 2023-as alapján.
-
Rolly
veterán
válasz swoody #96253 üzenetére
nekem is ez most a dilemmám, hogy meddig lenne érdemes nyújtózkodni...
jelenleg
- a feleségem cirka 50%-ot tud megtakarítani a béréből ha odafigyel ha nem akkor 25%-ot.
- én pedig cirka 66%-ot takarítok meg és 33%-ot költök el havonta - de ha nincs kiadás akkor a 75-25% is összehozhatócsak hogy mi értelme van a nagy megtakarításnak ha nem élünk
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
SzGee
aktív tag
válasz fokukac #96268 üzenetére
Az eredeti felvetés ez volt:
"A várakozásunk szerint idén 18,6 százalékos lesz az átlagos infláció, jövőre pedig 3-5 százalék, tehát a 2025-ben kifizetendő PMÁP-kamat 4,5-6,5 százalék körül alakulhat,"
Erre mondtuk, hogy ez téves, mert a 2025-ben kifizetendő kamat bizony még 20% lesz, nem 4,5-6,5%
If you leave me, can I come, too?
-
Paxker315
addikt
Hmm ez az árfolyam (EUR) nem rossz. Bár nyárra volt tervben köv ETF vásárlás, így több pénz van most júliusi lejáratú DKJ-ban, de, ránézve a folyószámlámra, úgy gondolom, olyan 1600 EUR körül tudnék most nélkülözni ilyen célra. Megéri ennyiért venni, vagy inkább jövő hónapban majd? Nyilván a 7EUR min illetékdíj applikál, s gondolom, tételesen nem olyan számottevő veszteség most lebonyolítani (JPGL még egyelőre, legutóbb olyan 30 EUR körül láttam).
Korábban volt róla szó, hogy akár 1000EUR esetén is érdekes lehet ETF-t venni, mert, nem olyan hatalmas érvágás a 7 EUR-s minimum illeték nem "kimaxolása".
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Resike
tag
válasz Mercutio_ #96239 üzenetére
Pont ez volt az egész lényege, én személy szerint nem fogok beülni egy ilyen autóba nemhogy venni egyet. Nem viccből drágább az 5 csillag.
Amúgy a deformáció az egy dolog, az hogy a Dácsiába a sofőr lefejelte az anyósoldali A oszlopot 30 kilométernél a hiányzó légzsákok meg a szappantartó váz miatt miatt meg a másik.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz bandus #96267 üzenetére
családi ház ami hiányozna nagyobb telken ... bár ez a megtakarítás célja is lehet... persze lenne sok-sok kívánt tárgy / vágy amire fordítanék összeget, de összességében értelmetlennek gondolom... mert jó lenne például márkás óra, de minek ha jó az 50 ezer ftos LG smart watch (amim ráadásul 4 éves már)
-
Segal
veterán
válasz Resike #96271 üzenetére
Menj már át valami autós témába ezzel. Mert itt a kutyát sem érdekli ez...
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
üzenabakusz
tag
Igen, akartam én is írni, hogy nagyon sok az off mostanában, tulajdonképpen korlátozni kellene, például napi max. 1 off felhasználónként, de maximum csak havi 5.
Topicgazdát nem zavarja? -
szőröscica
addikt
Én ha most kifizetjük a lakást, onnan kezdve két dologra fogok gyűjteni az elkövetkezendő 5 évben:
-hobbi: imádom az autókat, és szeretnék valami klassz hétvégi verdát
-szabadidő: ha összerakok kb. 100 milliót, visszamegyek 6 órába szerintem, még úgyis bőven 50% feletti megtakarítási rátám lesz, ellenben sokkal több szabadidőmMásra számomra felesleges, drága órák, ruhák, stb. nem érdekelnek.
-
-
addikt
válasz D1Rect #96276 üzenetére
Na, ez viszont lehet kicsit on is. Szóval a hány havi kereset dolog nyilván sávosan értendő, bár nem emlékszem már a kiszámoló cikkre. Akinek 2-3 misi beesik havonta, az többé-kevésbé bármilyen verdát megvehet (a józan ész határain belül), mert úgyis tudja finanszírozni. Aki meg az átlagot keresi, az gondolkodjon racionálisan. Számára egy használt alsó, esetleg alsó-közép kategóriás verda a realitás.
-
JoinR
senior tag
válasz D1Rect #96276 üzenetére
Kinek mire van igénye...a magyar átlagautó 15+ éves, ahhoz képest ez a Duster is jól törik. A szöveges ítélete nem olyan vészes, mint amilyennek a videóról tűnik. Nekem pont ilyen Dusterem van, kb. másfél havi fizum, de így is fáj a havi kb. 70 ezres tőkeköltsége, mert az én futásteljesítményemmel az így is kb. 70 Ft/km.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz szőröscica #96275 üzenetére
én is hasonlón gondolkodom... hogy még 10-12 évet le kellene húzni a mostani jövedelemmel és akkor már jöhetne a nyugdíj 50 évesen... ,
de lehet jobb amit te írsz heti 3x10 órára csökkenteni a munkaidőt ... és 4 napos hétvégét csinálni
-
Szada85
aktív tag
válasz bandus #96267 üzenetére
Az a baj, a legtöbbször olyan dolgokról mondana le (a legtöbb ember), amikre nincs is igazán szüksége, csak egyfajta önigazolás, társadalmi elfogadás/megbecsülés miatt érezné fontosnak ezeket.
Viszont én nem feltétlen érezném azt lemondásnak, ha amiatt próbálsz többet megtakarítani, hogy azt befektesd, amiböl aztán idövel még több lehet. Én is gyülölöm a "mi lett volna,ha" felütésü dolgokat, viszont visszatekintve én is bánom, hogy nem ismertem meg korábban a befektetést, annak lehetöségeit, csak relatíve késön.
-
veterán
egyik kollégát próbáltam beszervezni egy pénteki meetingre, de közölte, hogy bocs, rájött, hogy több pénzt keres mint amire szüksége van, így megbeszélte a 4 napos munkahetet, péntekenként nem dolgozik. egyébként 25-26 éves, nemrég fejezte be az egyetemet, brüsszel mellett lakik a haverjaival valami nagyobb házban és rohadt jól elvan
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
-
Hi!King
őstag
Egyébként az a baj ezzel az ökölszabállyal, hogy nem mindegy, hogy egy új alsó kategóriás autó vagy egy régi felső kategóriás, mert teljesen más a kettő fenntartási költsége, ha ugyanannyiba kerül a kettő, és mindkettő belefér a 3-6 havi fizetésbe, attól még nem biztos, hogy utóbbit is megengedheted magadnak, mert alapból is sokkal drágább lesz a szervizelése és a cserealkatrészek, az életkora miatt pedig sokkal többet kell majd javíttatni. Ezzel nem az új autó mellett akarok érvelni, hanem amellett, hogy aki újonnan vagy újszerűen nem engedhet meg magának egy nagy darab prémium autót, és ezért régit vesz ilyen kategóriában, az jó eséllyel a régit sem engedheti meg magának, de nem az ára miatt. A gyakorlatban sajnos ez Magyarországon úgy néz ki, hogy nagyon sok a korrupt módon műszakin áttolt, rossz állapotú autó, amit csak annyira foltozgattatnak sufni szereldékben, hogy még épp menni tudjon. Nem csoda, hogy ebben a társadalomban hülyének nézik, aki új Dacia-t vesz, mutogatva arra, hogy két kategóriával jobb 10 éves autót lehetne venni az árából, pedig egyébként a legtöbb ember, akinek egy új Duster reálisan belefér, annak nem férne bele egy olyan autó, ami 10 évesen kerül ugyanannyiba, mert arra sokkal többet kellene rendszeresen rákölteni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"Akinek 2-3 misi beesik havonta, az többé-kevésbé bármilyen verdát megvehet"
akinek ennyi a jövedelme, annak úgyis céges autója van
#96247 swoody
szerintem nincs ilyen 50 / 30 / 20%-os "szabály". Tegyél annyit félre, amennyit tudsz, de azért ne nyomorogj, érezd jól is magad.... Neked kell eldöntened, hogy mi lesz ez az arány.
Ha már megvan és ki van fizetve a lakásod, és még nincsenek gyerekeid, és van jól fizető fehérgalléros állásod, akkor elég brutál mértékben lehet félre tenni...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
forceberg
veterán
válasz Oppenheimer #96282 üzenetére
Az új(abb) autók esetében sok esetben ilyen társadalmi megfeleléskényszer a motiváció.
Pl. fater kérdezte, hogy az akkor 8 éves középkat. kombim helyett mikor veszek SUV-ot?
Mondtam sohanapján kiskedden, majd ha már más nem lesz.
Rengeteg pénzt fel lehet élni valójában "szükségtelen" dolgok miatt, de tegyük hozzá, hogy ezek a dolgok is pörgetik a gazdaságot...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
addikt
válasz fokukac #96284 üzenetére
A céges kocsi már nem biznisz vállalkozóként. A bárpapírján pedig nagyon kevés embernek lesz nettó 2-3 millió, és ők is ritkán kapnak céges verdát. Illetve ilyenkor az már aprópénz. Arról nem beszélve, hogy alkalmazottként eléggé lecsoffadt kocsik választhatóak (alsó-közép kat. általában).
-
szőröscica
addikt
Én nyugdíjat klasszikus értelemben nem szeretnék, mert elhülyülnék. Akkor vagy valami egész más dologba kezdenék, kitanulnék valami érdekes kétkezi szakmát, vagy inkább a mostani, szellemi kihívást nyújtó munkámat csinálnám, okos emberek között, de nem heti 40+ órában. Már az is hatalmas előrelépés volt, hogy a heti 50 órából 40-et sikerült csinálnom idénre.
-
Gallmix
aktív tag
válasz PredatorZoli #96027 üzenetére
Remélem marad....
-
Hi!King
őstag
A céges autó HR szempontól a közepes és nagyvállalatoknál jó biznisz, mert erősebb ottartó ereje van, mint a nagyobb bérnek, főleg ha az adott cégnél intézik is az autóval kapcsolatos ügyeket.
Szerk.:
Feleségem munkahelyén van az, hogy csoportvezető szinttől céges kocsi van, sőt vannak kivételek is, amikor valaki sima beosztottként kap, de ágazaton belül bőven alulfizetettek az alkalmazottak autóstól is, ennek ellenére akiknek már van céges autójuk, ott alacsony a fluktuáció, alatta egyébként viszonylag nagy.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz D1Rect #96276 üzenetére
ON:
Nekem az csak a feltételem, hogy hitelből nem veszek autót, csak olyan amire egyben megvan a pénz.
Félig OFF:
Nem hiszem, hogy egy 15 éves Honda-ban ottmaradok egy koccanásos baleset miatt, kicsit túl van azért ez gondolva.
Gyűrődési zóna van már benne nyilván, halom légzsák, stb.
Nem vagyok alapvetően spúr, de ha a kocsim szerintem biztonságos, üzembiztos is, szerviz igénye most is alacsony, akkor mi a fenének cserélném le?
Szeretem a dolgaimat tartósan használni, tudom a mai fogyasztás-alapú használom-eldobom-újat veszek gondolkodásnak nem felelek meg.Pár év múlva megint lesz egy 5-10 éves valami aztán kész.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz aujjobba #96290 üzenetére
én meg csak hitelből veszek autót minek fizetném ki egyben? Cégemből a költségeket el tudom rá számolni...
például jelenleg (számok nem pontosak): nettó 8,6m volt az autó 4,3m beülő 1,5m maradvány érték...
havi törlesztő 80-110e nettó (ennyire ment fel most a kamat emelésekkel) 4 éves leasing.
2024ig fizetek összesen az autóra 9,1 millió forintot mint cég és 1,5 millió forintot mint magánszemély. Az autó jelenlegi értéke (10millió várhatóan az infláció miatt az értékcsökkenést fedezi az infláció) így lesz 8,5m forint adózandó nyereségem, tehát adózás után marad nettó 7.225.000 Ft-om. És 4 évig minden autós költséget cégből tudtam fizetni (biztosítás, gumicsere, szervíz).
Ha simán kivettem volna jövedelemként a 9,1m forintot akkor 10% TAO + 15% osztalék adót kellett volna fizetnem, akkor 6.961.500 Ft-om lenne adózás után.
Ha valamit rosszul számolok akkor jelezzétek -
donat_sz
senior tag
válasz Paxker315 #96270 üzenetére
1600€-t én már nem egyszer vettem adott hónapban.
Nyilván az ideális a 2000€+. Ettől függetlenül némi rugalmasság szükség szerintem és 1600€ nálam még éppen belefér. De amúgy ez is mint itt megtakarítás témában szinte minden egyéni preferenciák kérdése.Hasonló a válaszom #96253swoody részére is. Neki kell érezni, hogy mi az amiről még le akar vagy egyáltalán le tud mondani. Ehhez szerintem elengedhetetlen tisztázni a rövid és hosszútávú célokat és nem mellesleg tisztába lenni azzal, mi az ami tényleg fontos a számodra, mitől érzed jól, netán boldognak magad!
(Egy sétától a pároddal? Egy családi túrától az erdőben? egy hosszú hétvégétől egy luxus szállóban? vagy 2 hónap a világ másik végén? ...) -
aujjobba
addikt
Egyrészt nekem nincs lehetőségem hasonló céges megoldásokra.
Másrészt, miért vennék új autót beugróval, havi törlesztővel, lízinggel meg hasonlókkal, ha egy 10éves használt kocsival is megvagyunk 5-6 évig és nincs újabbra/szebbre/jobbra igényünk?Értem, hogy neked így 4 évente új autód van, de nekem erre semmi szükségem, ráadásul írtam is a hozzáállásom a hosszútávú használathoz.
-
addikt
Megugró kamatokat és cégautó adót belekalkuláltad? Én végigpörgettem vagy 20x, és nem igazán érte meg a matek. Persze ha jókor szálltál be, akkor ebben a pillanatban jól állsz, hiszen a kocsik ára nagyon elszaladt. De ezt nem lehet általános szabályként behozni, lásd: aki vett egy Teslát fél éve, az kapásból hatalmas bukóban van az árcsökkenés miatt.
-
PredatorZoli
Topikgazda
válasz swoody #96253 üzenetére
Az 50%-ba csak az számít bele, ami ahhoz kell, hogy életben maradj. Ez kb a lakhatás és alap rezsi, kaja, és annyi közlekedés hogy fapad módon bejuss a melóba (nem autóval, ha van busz is). A fullos mobilnet az nem abba megy hanem a 30%-ba, mert az egy vágy hogy te annyit netezz amennyit akarsz.
A definíció nem úgy van hogy az 50-be megy ami fix, 30-ba meg ami nem fix, hanem 50% az a szükséglet, a 30% a vágy, a 20% meg a vagyonépítés. Az egy gyakori hiba, hogy összekeverik az emberek a szükségleteket és a vágyakat, így lesz a drága nyaralás szükséglet egyesek szerint, meg a drága autó fenntartása.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Deminem #96297 üzenetére
Hjaa, elektromos a verda. Hát, igen, ezzel is számolgattam, de ami nálam tényleg játszana (praktikus okokból), az a Tesla 3/Y LR, de ennyit most nem adnék egy autóért. Ha céges, ha magán. De a kamat így is ott van, az önerő/maradványérték áfája ugyanúgy. És 100%-ban lefedezni a nyilvánvaló magánhasználatot útnyilvántartással...hát.
Amúgy ez is egy érdekes téma (és talán megint ontopic), hogy a céges pénzzel valahogy sokkal könnyebb kézzel bánnak az emberek, mint a magánnal. Merthát az a cégé. Na de a cég a tied, érted.
[ Szerkesztve ]
-
Deminem
csendes tag
Szerintem nyíltvégű a lízing nála, emiatt nincs nála céautó adó. De majd kijavít ha rosszul értettem. Pontosan emiatt tud elszámolni szervízt, üzemanyagot, stb-t. És ha alacsony a kamat, akkor ezek miatt éri meg neki az egész. Ha a cég tulajdona lenne az autó, nem részesülne ennyi előnyben. Közben meg fogja a céges pénzt és beteszi DKJ-ba.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest