Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Ez tényleg nem hangzik valami jól. Úgy fest most beigazolódik a rossz előérzetem.
Na de azért ne mondjunk még előre ítéletet, főleg egy rumor oldalon írtak alapján.Titkon abban reménykedem, hogy mint minden újdonság eleinte túlárazott, de idővel azért minden a helyére kerül és talán itt is így lesz. Nem lepődnék meg ha év végéig teljesen átrendezné a kategóriáit a Pana. A G3 lehetne idővel a viszonylag olcsó belépő EVF-es modell, a GH2 beállna a G2 árszínvonalára és az év második felében pedig jöhetne egy igazi zászlóshajó, ami a GH2-vel ellentétben már építésben és funkciókban is alátámasztaná a magas árát.
Ez utóbbi természetesen egy fémvázas L1 like micro váz lenne beépített EVF-el és gyári minőségi opcionális markolattal.Na de asszem megint kicsit előreszaladtam..
-
Mercutio_
félisten
Genya
Béláim, ha kizárólag jpg-ben fotózom mi szól a GF1 GH1-re cserélése mellett és a méretkülönbségen túl mi ellene? Igaz maga a nagyobb méret nekem már elég gond
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
FEDman
addikt
Igen, így első körben elég ütősnek tűnik. Persze korai még ítéletet mondani, de így szemre a szenzor hozza a GH2 teljesítményét. Ami meglepett, hogy ezen felül Jpeg motorban viszont mintha határozottan előrelépett volna a Pana a GH2-höz képest!
Az EVF-ig még nem jutottam el.
-
FEDman
addikt
Pont az a durva a G3-ban, hogy a vele készült képeket nézegetve nekem egyáltalán ne tűnik extrémnek az iso3200, beleértve a színeket és a dinamikát is.
Ráadásul mindezt Jpeg-ben.Raw-ra nagyon kíváncsi leszek. Lassan azon se lepődnik meg ha e téren is jobb lenne kicsit a GH2-nél.
Ami meg az új csoda 16 megás Sony lapkát illeti, tényleg nagyon jól sikerült!
Ugyanakkor az épp aktuális legjobb 43-as lapkánál mindig is kicsit jobb lesz az épp legjobb APS-C szenzor. Ezt az ember vagy elfogadja, vagy nagyobb lapkás gépet vesz. -
Szulita28
senior tag
Nem azt mondták, h náluk 12 MP a maximum?? Költői kérdés persze
Csak jöhetne már tényleg vmi, ne csak a szájukat tépjék (nem mintha vázat cserélnék egy darabig, a PL2 nagyon kis szerethető darab )Kis segítség: CSAT, dicsér, egyelőre, hadd, hagyj, higgy, hirtelen, kulturált, kisebb, lesz, légy szíves, mindig, muszáj, itthon/otthon, sulykol, szerviz, tökély, tudnék.
-
FEDman
addikt
Engem a markolat annyira nem zavar, ki kell próbálni milyen. A Samu NX10-esnek is egész kellemes a fogása pedig a képek alapján nem gondoltam volna.
Viszont az nem tetszik, hogy lespórolták az EVF-ről a szem érzékelőt. Nagyon hasznos dolog, sokkal energiatakarékosabban lehet vele használni a gépet. Ehhez hozzájön még a kisseb kapacitású akksi. Na ez e kettő így együtt nekem kicsit fájó pont.
Ezzel szemben a GH1 nem csak energiatakarékosabb és nagyobb kapacitású, de még ráadásul a G1-es akksijaimat is megeszi.
Szóval nehéz kérdés..
-
FEDman
addikt
Na ezt én is olvastam, pont ezért is kérdeztem rá.
Erről a képről írták a fórumon, hogy a kék csatorna nem az igazi, de én ezzel vitatkoznék kicsit.Eleve szerintem nem rossz a kép ahhoz képest, hogy iso800-on és 1/4s mellett készült. Szerintem minimális a zaj és relatív nagyon részletgazdag is ahhoz képest, hogy a szutyok 14-42-vel készült.
Viszont a zaj szerkezete az én szememnek is fura volt, de megnézve az EXIF-et hamar kiderül a miértje, ezt a képet Raw-ból Silkypix-el konvertálták.
A Silkypix magas iso-s teljesítményéhez képest pedig ez egy kifejezetten jó eredmény. -
madgie
titán
Az az igazság, hogy a Panának volt ideje erre a szenzorra, utoljára elég rég csináltak állóképre kihegyezett cuccot. Hogy miért? A GH1 szinte minden porcikáján látszik, hogy videózásra való, a GH2 ehhez képest finomodott, teszteken kicsit kevésbé kitűnő, de a gyakorlatban jobban használható fotózásra, mert nem bandizik. Szóval tekinthetjük úgy, hogy a GH1 volt a kiinduló alapja. A "sima" G-széria meg az összes Oly gép közben éveken át ugyanazon a 12 MP-es szenzoron osztozott, ami mai szemmel már kicsit fapados. Szóval kijöttek egy minden tekintetben mai szenzorral (ideje volt), én örülök neki, sőt, ha ezt belepakolná az Oly az E-P3-ba, valami kihajtható LCD-vel megspékelve, akkor asszem magam alá csinálnék örömömben
-
FEDman
addikt
A régi szenzorok csak simán elavultak, a ronda a Pana Jpeg motorja volt. Magas iso-n olyan csúnya dolgokat művelt ami bizony nem csak pixelkukkolva volt zavaró. Nem véletlenül tartották sokan eddig a Panát szigorúan Raw only váznak. Hozzá teszem teljes joggal.
De a G3-ra ez már nem igaz. Persze az Oly Jpeg motorja még mindig talán a legjobb a piacon, de szerintem most már a Panának se kell szégyenkeznie. -
FEDman
addikt
Még a Oly E-PL1-en is kezdenek eltorzulni a színek iso3200-n és látványosan eldobja a kontrasztot is. Ezek sokkal nagyobb problémát jelentenek mint maga a zaj mennyisége, mert ezek pixelkukkolás nélkül is nagyon szembetűnő dolgok.
Erre mondom, hogy a G3-nál az iso3200 se tűnik extrém értéknek, mert meglepően szépen tartja még itt is a színeket és a dinamikát.(Amúgy én is várom már nagyon az első Pen vázat ami már új generációs szenzort meg beépített EVF-et is kap.)
-
Degeczi
nagyúr
"a kretén blende a 14-42-ben"
azt mondod, ez a pontatlan, szabálytalan formájú rekeszállítás nem egyedi hiba, hanem 14-42 jellemző?
akárhogy is: a G3 ismertetőben másként néz ki a 14-42 mint eddig - kérdés, vajon belül is változott-e
-
FEDman
addikt
Majd meg látjuk, de szerintem dinamikában is a GH2-re fog hajazni.
Ami biztos, hogy így Jpeg-ben iso3200-n a régi szenzorhoz képest már monitor méretben látványosan jobb dinamikában. Az a szenzor ami magas iso-n jobb dinamikát mutat az meg többnyire alap iso-n is jobb.
A sample képeket nézve amúgy nekem nem volt hiányérzetem e téren.De ebből a szempontból igazából majd a Rawokra leszek kíváncsi.
-
Degeczi
nagyúr
külsőleg legalábbis változott a 14-42 - hátha belül is...
-
FEDman
addikt
Egy X100 tulaj találkozása egy Pana GF1-el.
Halkan hozzáteszem később kiderül, hogy mindezt úgy, hogy a Panán a lassú fókuszmotoros 20/1,7 volt.
-
FEDman
addikt
Azért én ezt nem intézném el egy vállrándítással. Mindenki csak a sebességet látja egy AF rendszerben, de én már évek óta pont azt próbálom sulykolni, hogy a Pana AF-e nem is elsősorban a gyorsasága miatt olyan meggyőző, hanem hogy kevés fényben is milyen határozottan, pontosan és megbízhatóan teszi a dolgát. Ez számomra nagyon fontos és nem véletlen, hogy végül a Pana melett kötöttem ki.
Ami engem illet én kifejezetten szeretek kevés fényben fotózni és ha egy X100-al hasonló helyzetbe kerülnék, hogy csak szenvedés vele a fókusz akkor én nagyon hamar eljutnék oda, hogy már nem is érdekel a komoly építés, a hybrid kereső, meg a retro külső és már csak legszívesebben földhöz vágnám az egészet.L1? Az egy DSLR volt. A Fuji is gyártott DSLR-t, ráadásul nem is csak 2 típust mint a Pana.
Viszont egy nagy szenzoros mirrorless kontraszt AF rendszerének nem soka köze van a DSLR-ekhez. Sokszor hallom mikor kijön valami konkurens, hogy ez még csak az első próbálkozás..
Na de a Panának meg a G1 volt az első ilyen gépe, még 2008-ban. És bizony a ma már őskövület G1 AF rendszerénél azóta is csak egy gyártó tudott jobbat alkotni, de az is a Pana volt.Vágyok én is baromira egy minőségi retrós vázra, de hogy a megbízható működést nem adom érte cserébe az tuti!
-
FEDman
addikt
Már az elején azt mondtam, hogy nekem nagyon szimpatikus, de mielőtt ítéletet mondanék róla ki kéne próbálnom, mert van pár fenntartásom vele kapcsolatban.
Például ha már Steve Huff-ot említed, legutóbb azt írta a kis Fujiról, hogy az optikai keresője max tájképeknél használható, de amint kicsit közelebbi téma kerül a képbe el lehet felejteni, mert a keresőben jelzett fókuszpont nincs fedésben a valósággal. De persze ettől még sikeresen becsippan valahová máshová az AF, csak hát nem oda ahová szeretted volna. És mivel ez egy sima átnézeti kereső semmit nem fogsz abból látni hogy pontosan hova is ment.
Írja is Steve, hogy emiatt az esetek 90%-ban az EVF-et használja.
Ha meg EVF…Szóval remek kis gép az X100-as, az én szívemet is meglágyító köntösben remek képminőséggel, csak hát a semmilyen AF és a nagyon korlátozott körülmények között használható optikai keresője finoman szólva lerombolja bennem az összképet.
-
FEDman
addikt
A vitát én indítottam a belinkelt felhasználói véleménnyel, ami pont az AF-ról szólt.
De félre ne érts én nem ellened beszélek, csupán leírtam a saját kis véleményemet az X100-ról.
Arról az X100-ról ami a hybrid keresőjével felforgatta a fél fotós társadalmat.
Arról az X100-ról amit mindenki ünnepel az OVF-e miatt.
Arról az X100-ról aminek az optikai keresőjéért még a mindenért lelkesedő Steve Huff se rajong és ezért 90%-ban inkább az EVF-et használja.
Arról az X100-ról ami véleményem szerint az utóbbi idők legnagyobb parasztvakítása!Akárhogy is, egy biztos egy sima átnézeti kereső miatt még soha nem volt ekkora felhajtás az tuti!
Abba meg ne menjünk bele ki gyártott előbb normális vázat, mert lehet a Pana nem jönne ki jól a történetből.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Neked lehet hogy nem, de hidd el a nagytöbbségnek igen.
Mindenhol máshol azt olvasom, hogy a lelkendezés legfőbb oka az hogy végre OVF került egy ilyen gépbe. Sőt, mióta kijött az X100 azóta a micro fórumokon is szinte követelik, hogy mFT vázba is tegyenek ilyen hybrid keresőt.
Ha a jól kezelhető retrós váz önmagában elég lenne akkor az L1 is hatalmas siker lett volna, de nem lett, mert tartalmilag sajnos nem nyújtott semmi pluszt a többi DSLR-hez képest.Nem rossz gép az X100, a kialakítását én is nagyon díjazom. A paraszt vakítás része meg nálam ott kezdődik mikor sokan annyira bezsonganak az OVF puszta lététől is (legyen az akármilyen), hogy ebay-en az 1200 $-os listaár többszörösét is megadják ezért a gépért.
Az L1 féle micro vázat én is nagyon várom. Sajnos az L1 a Panának elég nagy bukás volt anno, így aztán ennek fényében azt hogy eddig nem lépték meg én inkább óvatosságnak mondanám, de majd rá jönnek..
remélem!
-
FEDman
addikt
"másik példa: mind az evf-en, mind az lcd-n, mind az elkészült képen alapvetően triviális dolog volna, hogy alul egy sávban az alábbiakat lássam: blende, záridő, iso, wb, hisztogram."
A G1-emen most is így működik.
A Panákon be lehet állítani, hogy a sok biszbasz a keresőképen vagy azon kívül legyen alul egy sávban.Amúgy teljesen egyet értek veled az alább írottakkal.
-
FEDman
addikt
Mondjuk úgy hogy érdekes.
Eddig az egyetlen értelmes obi a 16-os volt. Kicsit kompromisszumos, de legalább olcsó.
Most mindjárt jön ez a 30/3,5 macro. Ha azt vesszük, hogy egy macro obi teljesen normális a mérete, csak hát tényleg túl rövid ahhoz, hogy mint macro komolyan lehessen venni.
Általános fix obinak viszont tökéletes a látószög, csak annak meg kicsit nagy és szörnyen fényerőtlen. Konkrétan amellett, hogy fényerőtlen majdnem pont akkora mint a kit zoom.
Viszont erre is igaz, hogy de legalább olcsó.
Aztán ott az 50/1,8. Hogy miért fejlesztenek direkt APS-C-re 50mm-es obit nem tudom felfogni. A Sony megtette ezt már DSLR vonalon is. Fene se érti, pedig tényleg elég lett volna pár plusz mm a boldogsághoz.
Ami az ábrát illeti szerintem téves. Kizárt, hogy egy NEX-re tervezett sima 50/1,8 ekkora legyen. Vagy ha mégis az mókás lesz.
Na de a lényeg, hogy mindent szemet kápráztató króm borít! -
FEDman
addikt
Az E-PL1 stabija mennyire hatékony a 14-150-el? Egy EV nyereséget talán maga az új szenzor is hoz. A nagyon fényszegény helyekre meg amúgy is fényerős fixek kellenek majd, mint pl a most várható 2 Oly fix.
A 12-50 szerintem teljesen emészthető méretű lesz, de kicsi meg olcsó az biztos nem.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Érdekes, nekem a G1-el pont ellentétes a tapasztalatom, sokkal hosszabb záridőket tudok kitartani mint korábbi tükrös gépeimmel. Például manuális 50-essel stabi nélkül a 1/10s se jelent gondot, míg korábban ez elképzelhetetlen volt a számomra.
Lehet a Pana zárja finomabban jár? Vagy csak én hangolódtam nagyon a G1-re?Váz ügyben én is őrlődöm. A G3-nál érzem először azt, hogy erre már érdemes lenne lecserélni a G1-et. Viszont a kisseb kapacitású akksi elbizonytalanít. A fogásával pl szerintem nem lesz gond, ellenben hogy mennyire esik majd kézre az AE lock az már kérdéses, ki kell majd próbálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen