Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
Mára már van kötelező bizonyos kategória feletti rollerekre nár óta. Nem is filléres tétel Bár mostanában nem néztem a fizetős kategóriában mire jutottak az árazásban. Amikor indult a kötelező igen csak színes sávot nyújtottak az éves roller kötelező árral a az évi pár ezertől a több, mint 100 ezer éves biztosítási díjig. Simán látszott, hogy a biztositóknak fogalmuk sincsen hová árazzanak be egy roller biztosítási díjat. Illetve a 25 km/h szintig nincsen biztosítás a tollerekre. azt hogy most
-
Robitrix
senior tag
Amúgy egy időben volt robogom is. Egy Piaggio robogó gyári tuningos változata úgy 8-9 lóerővel 160 KM/h beirt sebességmérővel. És a 100 kg-os súlyom mellett is képes volt felgyorsítani 130 KM/h-ig, ha volt az embernek elég helye és ideje.
Bár rendszáma nem volt És névlegesen csak 50 köbcentis volt, de rendszám nem volt rajta és a teljesítménye alapján inkább úgy 70-90 köbcentis lehetett inkább. Igaz meghajtva megzabálta 85 kg-os robogó létére is az 5 litert 100 Km-en.
Olyan széles kerekei voltak, mint egy quadnak szinte.
De ennek ellenére nem volt egy élmény vele az út szélére szorulva a forgalomban az uthibál és kátyuk közte. Pedig jóval nagyobb kerekei voltak, mint egy rollernek. De nem túl jó érzés, mikor egy kamion elveret az ember mellett 40 centire...
-
Robitrix
senior tag
válasz
Victoryus #10 üzenetére
egy autó sokszor tényleg csak pocsékolás. a városban mozgó autok 80%-ban 1 ember utazik. A saját súlya mellett átlagosan mozgatni kell 1 tonna tömeget pluszban. Ehhez képest egy elektromos roller a maga 15-35 Kg tömegével gazdaságos. aztán az egy másik kérdés, hogy milyen az idő és milyen a távolság. Egy időben rolleroztam tavasztól késő őszig(december eleje és március vége közt) Akkor 2,6 km-re dolgoztam a lakhelyemtől a külvárosban. Csendes mellékutcákon el tudtam jutni a két hely közt. Ennek ellenére simán megakartak ölni autók 3 év alatt vagy háromszor. egyszerüöen tudomást se véve rólam nem adva meg az elsőséget. Pedig lámpával mentem egy kisebb főútvonalon pár száz métert erre oldalról keresztbe hajtottak. nem is jobbról érkezve, hanem balról. egy olyan keresztezésben, ami simán belátható mert az épület vagy 5 méterrel beljebb van az úttól. Csak azért nem ütöttek el vagy repültem keresztbe az autó motorházán, mert sikerült éles kitörő manővert tennem a rollerrel hogy legyen ideje a vakegér autósnak észre venni. Ennek ellenére háromszor taknyoltam rollerrel egyszer csak egy parkolóból elém hajtó autó miatt és kétszer késön észrevett kátyú miatt. Ami egy elegáns tripla leszúrt ridbergert eredményxezett a kormányon keresztól előre. és szserintem volt egy borda repedésem is, mert vagy egy hónapon át fájt a bordám utána. A végén márt volt rajtam könyök és térdvédő is, miután első taknyoláskor véresre horzsoltam a térdemet. Gyakorlatilag nem is a hideg miatt tettem le a róllert télira, hanem a késői világosodás és a korai sötétedés miatt. Azért a roller simán megtesz 6-7 métert még 25 km/h korlátozás mellett is. Ami bőven elég, hogy rossz fény viszonyok mellett simán beleszaladjon az ember az úthibába. Amiben a roller 20 centis kereke úgy megakad mint a cövek. Persze egy roller simán ki van szorulva egy út szélére, ahol a legtöbb az úthiba a kanális és egyéb kellemetlen útminőség. Nem is járkál igazán olyan helyen az ember egy rollerrel, amit nem ismer becsukott szemmel már. pár százszor arra haladva, Aztán az élet megoldotta a roller kérdést. Az ut szétbaszta 3 év alatt rollert teljesen. És mielött komolyan eljutottam addig, hogy vegyek egy több százezer forintos komolyabb darabot. Hajlottam a dologra. elköltöztem máshová. Így ma úgy 14 km-re lakóm a munkahelyemtől. olyan helyen ahol az út egy részét már csak főuton lehetne megtenni a forgalomban az életemet kockáztatva. De oda vissza 15 km már erősen határ volna amúgy a rollernek kapacításban. Még egy jobb roller esetében is, ami elvben 45 km körüli kapactással bír, Ami a kb. a 95-100 kg körüli súlyommal a gyakorlatban jóval kisebb. Így vélhetően a rollerezés 3 éve ott maradt a szétszerelt roller mellett...
-
buherton
őstag
válasz
mefistofeles #25 üzenetére
Elméletben nem is lennék a roller ellen de valójában szvsz nem ismered ezt a területet és helytelen következtetésekre jutottál. Nem vitatom, hogy az autóval kényelmesebb főleg esőben, de a többi minimum vitatható és vannak teljesen cáfolhatók. Legyen akármilyen autó képtelen felvenni a versenyt gazdaságosságban a rollerrel szemben. A roller:
- a karbantartási költsége (kerekek, fék, futómű, kormány, rozsda, motor, váltó, kuplung, stb.) konvergál a nullához
- nincs KGFB
- nincs műszaki
- "tankolni" fillérekbe kerül
- nem kell a parkolásért fizetniNekem a legnagyobb előnyei, hogy:
- nem kell parkolóra vadászni
- nincs dugó -> szinte percre pontosan tudom, hogy mikorra érek oda#28 GoodSpeed: helyes-helyes, így nem fog letörni ha nem akarod
.
-
-
Van egy ötödik is nálam:
Mamba Phantom:A többiekhez meg megérkezett a sok pótalkatrész.😅
-
Narxis
nagyúr
válasz
hombre[EU] #6 üzenetére
Én se a fenntartási költségeket jelölném meg elsődlegesen amiért nincs autóm. Én amíg nem futárkodtam addig nem tudtam, hogy mennyire stresszes dolog városban vezetni, ugyanis se előtte se azóta nem kellett sűrűn kimozdulnom viszont csúcsidőben én életemben annyi bunkót, ön- és közveszélyes őrültet nem láttam az utakon. Fél évig bírtam idegekkel, el nem tudom képzelni, hogy lehet napi 8 órát vezetni heti 5 nap vagy ünnepek alatt heti 6 napban egy városban. Nem is csodálom, hogy az ideggyengék közül egyre több a büntetőfékes. Egyszerűen ezt nem lehet bírni és bringával/rollerrel jobban el lehet kerülni. Nem nagyon tömegközlekedek de nemrég buszra szálltam, hát az se volt semmi amit ott láttam, a buszos többször anyázva, dudálva jött ki a buszmegállóból mert a nagy forgalom miatt nem akarták beengedni. Ami a magyar utakon van az a színtiszta őrület. Nem kell hozzá Budapesten lenni, a megyeszékhelyek is ott tartanak, hogy bedugulnak és nagy a forgalom csúcsidőben.
-
Elméletben nem is lennék a roller ellen de....
Télen fázol, esőben ázol, az autósok fingnak néznek a gyalogosok utálnak. Arról nem is beszélek, hogy azokkal a mini kerekekkel a hazai utak minősége miatt, minden megtett kilométer netto életveszély. Ha elromlik az aksi (nem bír túl sokat) akkor érdemesebb új rollert venni mert kurva drága.
Én városban egy suzukival járok, 5 literrel el vagyok városban és 10 évig fix, hogy semmi sem romlik el. -
8th
addikt
válasz
patex1983 #20 üzenetére
Az ötvenes robogókat hasonló okból kötelezném rendszámra és rendszeres műszaki vizsgára. Fék és világítás nélküli műszakilag a végletekig elhanyagolt kétes eredetű szarokkal közlekednek közöttünk kamikaze módon. Lazán lehet venni a közlekedési szabályokat hiszen a sofőr beazonosítatlan, az arcát sisak takarja egyedi azonosítója pedig nincs. Neked mennek a forgalomban és a járdán simán elhajtanak te meg ott maradsz a károddal. Esélyed sincs semmire. Legnagyobb baromság amúgy is. Lopsz magadnak egy robogót hamisítasz egy adásvételit és onnantól a tiéd. Pont. Ha ellopják soha a büdös életbe nem bizonyítod be, hogy az a tiéd volt mert nem szerepel semmilyen nyilvántartásban, nincs forgalmija, nincs rendszáma. Van egy darab adásvételi a birtokodban amivel kb. kitörölheted. Semmit sem ér. Kész röhej, hogy 2025-ben a smkp kategória még létezhet.
-
-
buherton
őstag
Nekem G30-am van. 30 km/h-val megy és 4500 km alatt volt egy defektem (a gumik gyárilag defektűrőek szóval ez nem gond) és letört a hátsó sárvédő. Egyébként teszi a dolgát
.
#20 patex1983: ezek szerint az elektromos rollert nem neked találták ki. De azért mert te baromságnak tartod attól még más hasznosnak találhatja. Személy szerint imádom az elektromos rolleremet és végtelenül hasznos eszköz. Egyszerűbb mint egy motor és sokkal olcsóbb is.
-
patex1983
őstag
válasz
GoodSpeed #17 üzenetére
A sisakban még sz@rrá ázol, fázol, megsülsz. A tested többi része nincs védve a környezeti hatásoktól.
Illetve a bevásárlás/szállítás sem megoldott egy rolleren.
Én személy szerint a legnagyobb baromságnak tartom az elektromos rollert, főleg így, hogy nincs a használatára vonatkozó semmilyen törvényi előírás és száguldoznak vele a járdán, meg ahol épp kedvük tartja (szinte hangtalanul), nem gyengén veszélyeztetve ezzel a szabályosan ott közlekedőket.... -
válasz
Victoryus #10 üzenetére
"Nekem is van autóm, de évi 5000km-t megy"
6 éves a kocsim és 26700km van benne.
Így akkor okés?
"aki a suv-ot reklámozta. Az már 2T"
SUV-om van, 1400kg, semmivel nem fogyaszt többet mint az az előtti nem SUV-om ami "csak" 1160kg volt.
"elektromos "postàs" bicikli lenne"
Akkor járjál csak vele esőben, hóban, -10C-ban reggel 6-ra dolgozni 10km-re. Majd rájössz az első bőrig ázásod után. -
válasz
hombre[EU] #6 üzenetére
Nos 8 lakásos társasházban lakom, a nagykapu osztatlan közös tulajdon
.
Itt jön képbe egy másik dolog. Azt vallom, hogy egy kocsinak garázs is kell, és nem a csillagos ég alatt célszerű tárolni.A 8 lakásból hátul 4-nek lenne garázsnak helye, egy épített, egy másik fészert intézett, a harmadik meg alapozást, de garázst már nem húzott fel rá (állítólag ellopták az anyagot a "mesterei").
Tehát elméletben van még egy hely, de mivel KK nincs, így vagy önkényesen csináltatja az ember annak minden ódiumával, vagy mindenkitől engedélyt kér, de bárhogyan is, milliós tétel.Kerékpáron fázna az arcom, de ebben a felszerelésben:
A plexi véd. A sisak meg télen nyáron abszolút megfelelő, a mínuszokat sem érzem benne, és ez már 4-5 éves tapasztalat!
#7Gyurka6: Ami nekem fontos az a súly! Mivel 1. emeleten lakom, és nincs lift, meg ugye az, hogy össze lehessen csukni. Ez a két dolog azért behatárolja a lehetőségeket.Érdekes a prioritáslistád.
Az írásodból, a négy rollerből egyértelmű, hogy vehetnél bármit, nem számít a pénz.
A roller a lehető legéletveszélyesebb eszköz, ráadásul bevásárlásra, közlekedésre is iszonyat kényelmetlen még egy biciklihez képest is.
Na a robogós időket kicsit nosztalgiázva szoktam felidézni.... amikor a zsugor ásványvíz a lábam és a kormány között... majd az ALDI-nál leborult a a STOP táblánál álló rendőrautó előtt... szinte biztosra vettem, hogy meg fognak büntetni! Nme büntettek meg!
#10Victoryus: Nekünk is volt kocsink, Nagypapámnak az volt a szokása, hogy igyekezett telepakolni emberekkel. Egyedül sosem ment vele szinte! Akkor biciklizett inkább. Így van, ahogy mondod, feleslegesen megy 1 tonna az úton 1 emberrel városon belül. Városok között sem ideális, ha egyedül ül benne valaki. Franciaországban nagyon népszerűek a mopedautók.
Csak mondjuk annyiba kerülnek, mint a gyorsabb, erősebb társaik, de ott megvan az oka. Idehaza nem terjedtek el, annak is megvan az oka. -
V.Milán
aktív tag
válasz
szabonagyur #12 üzenetére
Azt írtam, amit látok. És igen, tömegközlekedés csak akkor ha van. Nem is a te esetedről beszéltem, hanem Pestről, ahol 5 percenként megy járat mindenhová, és metró+busszal 35 perc alatt kint vagyok a belvárosból Kispest belsejében
-
Jarod1
veterán
válasz
hombre[EU] #3 üzenetére
arra felesleges az autó hogy órákat álljon a dugóban...
-
8th
addikt
válasz
Victoryus #10 üzenetére
Évi 5000 kilométerért autót tartani baromság.
A helyes irány a fedett, elektromos "postàs" bicikli lenne.
45 km/h végsebességgel? Ki a franc akarna azzal kimenni az autók közé? Unokaöcskös vett egy 125-ös robogót, hogy majd azzal fog átjárni Bonyhádról Szekszárdra melózni (~25 km). Úgy gondolta a 90km/h végsebesség majd megóvja a bajtól. Hát nem. A harmadik héten elcsapták hátulról mint a szart. Motor ripityára tört. A könyöke szétment, bal lábszárcsontján nyílt törés a jobb térdében levált egy porc darab és elszakadt egy keresztszalag is. + agyrázkódás test szerte zúzódások stb... ami kell. Mindez négy éve történt. A térde még mindig szar fél évente jár feltöltő injekcióra vele. Igen. Ő is úgy gondolta, hogy az autó baromság. Már nem gondolja úgy.
szerk.: SUV kérdésben egyetértünk. Kőkeményen megadóztatnám.
-
szabonagyur
félisten
Mibol gondolod, hogy az adott autoban indulaskor is 1 ember ult, vagy haza is egyedul ment?
De ha egyedul is megy lehet, hogy mashogy nem tudja megoldani.Otthon nagyon sok munka nem megoldhato, vagy Covid alatt lehetett, most ,rg megint nem.
A tomegkozlekedes sok varosban, akar megyeszekhelyen is csak disz. Nekem melo kocsival 17 perc, busz 1 ora, es van 1 oda, 1 vissza. Szerinted hanyszor kestem le mikor 10 eve azzal jartam? Aztan setaltam haza 12 km-t vagy taxi arany aron.
Kerekpar vagy roller nekem nem opcio.
-
V.Milán
aktív tag
válasz
Victoryus #10 üzenetére
Ezzel a hozzáállással tudok a fentiek közül leginkább egyet érteni. (Meg a tömegközlekedéssel, ha az elérhető a településen). Itt Pesten amikor csúcsidőben busszal, vagy rollerrel megyek, látom az utakon, hogy városon belüli ingázásra mindenhol 1 autó - 1 ember a bevett gyakorlat, és a szerencsétlenek ott ülnek az autóban örülve neki, hogy milyen kényelmes... Otthon nem lenne jobb? (A költségvetésről ne is beszéljünk)
-
Victoryus
addikt
Az autó egy baromság. Minimum 1T felesleges tömeget mozgatunk egy 100 kilós ember miatt. Erre pocsékoljuk el kőolajat. Egy idióta barom volt, aki a suv-ot reklámozta. Az már 2T, és a 60 kilós szőke cicákat fuvarozza.
A helyes irány a fedett, elektromos "postàs" bicikli lenne.
Nekem is van autóm, de évi 5000km-t megy, hétköznap kizárólag biciklizek. -
8th
addikt
válasz
hombre[EU] #6 üzenetére
Pontosan! Ismerősöm novemberben vett egy használt c-zero-t. Csúnyán jégvert és az aksija is elég gatya így le tudta alkudni 2000euróra. A mostani fagypont körüli hőmérsékleten stabilan tudja a 60 km-t városban. Egy ilyen kis fospisztolyt kéne néznie neki is. Tudom a 2k ójró relatív sok pénz pláne egy roller árához képest de a fenntartása egy normál autóhoz képest nem kerül egy sokba, baromi olcsón gurul és mégsem egy nyomi rolleren fagyoskodik az ember amivel a "hatalmas" kerekeinek hála a legkisebb úthibán is akkorát lehet zakózni mint az állat.
-
Krugszvele
senior tag
Érdekes a prioritáslistád.
Az írásodból, a négy rollerből egyértelmű, hogy vehetnél bármit, nem számít a pénz.
A roller a lehető legéletveszélyesebb eszköz, ráadásul bevásárlásra, közlekedésre is iszonyat kényelmetlen még egy biciklihez képest is.
De ott van az autó.
Az összes közül a legsokoldalúbb, legbiztonságosabb.. és a legdrágább, de ezt már látjuk, hogy nem számít.
Okosítsd fel a nagykaput és tegyél rá egy elektromos nyitó-csukót
Egyszer esel és törik egy végtagod, egyből rájössz, hogy kár volt spórolni 2-3-5 százezret.... -
Gyurka6
őstag
Szerintem sokkal több embernek kellene használnia ilyen közlekedésre alkalmas eszközt! Nem túl nagy távolságra szerintem a legalkalmasabb, ennél csak a bicikli jobb. Nekem egy rollerem van, igaz kisebb távolságra használgatom, amikor jobb az időjárás. Máskor bicikli a városban. Azon lehetett volna elgondolkozni, hogy strapabíróbb tipust venni, bár a drágább nem feltétlenül jobb. Az enyémnek a hátsó lámpája hol világít hol nem. Már a ledet cseréltem másikra, de a helyzet nem változott.
-
hombre[EU]
nagyúr
szerintem nem annyival drágább a fenntartása,mint amennyivel kényelmesebb lesz az életed. nem fázol,nem ázol meg, nyáron hūtve vagy, 100+literes bevásárlások, elviheted anyádat/csajodat fogorvoshoz stb
haverom vett még 15éve egy 1.2 szívós mk2 puntot, manapság a lánya jár vele suliba (szintén napi 10-15km). 2 havonta teletölti egy cipō áráért, a világból kimegy csak olaj legyen benne
én is szeretem a környezetem, de azért nem kell szálkás deszkán aludni ebben a csöppkis életünkben -
válasz
hombre[EU] #3 üzenetére
Robogóm volt. Újonnan vásároltam, elkezdett garanciális időn belül rozsdásodni, a végén már a dobfék is berohadt.
Megjegyzem ponyva alatt volt tartva. Eladtam.
Kerékpár: elektromos rollerek előtt rengeteget használtam, viszont két dolog is ellene szól:
1. Nem olyan kényelmes mint rollerezni.
2. Az elektromos rollerren a bukósisakomban nem vagyok nevetség tárgya - sok év gyakorlati tapasztalata - de kerékpáron vazze... A biciklis sisakok meg nem védik az arcot és az állát az embernek.
Autó:
1. Az is elromolhat.
2. Sokallom az adót, súlyadó és társai
3. A benzin is marhára drága
4. Macerás mindig nagy kaput nyitni beparkolni
5. Bár robogóból is elektromos volt, de autóból szvsz nem tart ott a technika, hogy a benzinesek hatótávjával felvegye a versenyt .
A Xiaomi rollereim 100 km 1.1 kWhot fogyasztanak, az 43 Ft 100 kmenként, vagy 86 ha kifutottak. A rezsicsökkentés csökkentésből. -
válasz
hombre[EU] #3 üzenetére
Vagy akár 1 motor, 1 kerékpár.
-
hombre[EU]
nagyúr
szerintem neked nem négy rollerre,hanem egy darab gépkocsira van szükséged
-
-
Jarod1
veterán
Hmm. jó érvelések, egyébként mennyire hibásodnak meg? Mi a maximális sebességük,
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Nintendo Switch
- Mobil flották
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Nem minden arany, ami AI
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- Macbook Pro 2019 15"// i7 // 512GB // Számla+Garancia //
- iKing.Hu Samsung Galaxy S25 Plus Navy 12/256 GB Használt, karcmentes állapotban 3 hónap garanciával!
- Ikea Eilif Paraván, asztali elválasztó
- Apple iPhone 14 Pro 256 GB Space Black 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Honor 400 Lite / 8/256 GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest