Új hozzászólás Aktív témák

  • shaft72

    tag

    Szerintem az autópályán vezetés kultúráját ugyanúgy el kellene sajátítani, mint a városi közlekedését. Kb. 8 éve aktívan autópályázok itthon is, a környező országokban is, és nagyon változó, akár itthon is, hogy melyik pályán mennyire lehet haladni. Azt is jó lenne felmérni, hogy milyen autó van alattunk, és annak megfelelően végrehajtani az előzéseket. Tapasztalaimat egy közel 200 lovas Accord, és egy 85 lovas Ducatora alapozom :)

    160-as tempó vagy afelett már értelmetlen kimenni a külső sávba, mert csak ide-oda cikázás lesz a dologból, meg a mögötted jövők is hülyének néznek. A belsőből sokkal hamarabb kihúzódnak a "lassabb" járművek, ha érzékelik, hogy konstansan jön belül valami, mintha egyszer csak kicsapódnál a seggükbe jobbról, és nincs idejük a sebességedet érzékelni.

    Ha én látom, hogy nagyon jön mögöttem valaki, akkor igyekszem előle kihúzódni, és nem verem magam arra, hogy márpedig 130 a szabályos a belső sávban, kapja be, donornak megy stb... Húzódtam már ki M6-os BMW, meg Seicento elől is - aki jó kocsival van azt el kell engedni! :D Az is tipikus, hogy megyek a belső sávban, jobb oldalt kamion, mögötte az autó még kis gyorsítással beférne elém, villogok is, de semmi, marad mögötte! Másik jellegzetes példa, amikor valaki mindenféle tükörhasználat nélkül KIVÁGÓDIK a belsőbe, hiszen neki most előzni kell, aztán a másik kocsin meg van fék, majd megáll! Ilyenkor fordul elő, hogy egymásra 50 cm-re rámennek, a hátsó tol mint az állat, az első be van fosva a mögötte jövő és a kamion mögött - ilyenkor én már húzódok is ki jobbra és lassítok, nézve, hogy mikor kell esetleg satuzni, mert az ökörállat belemegy a másikba.

    Az autópálya lényege a folyamatos haladás, ha 180-al, ha 130-al, vagy ha 110-el megyünk, akkor is. Hány olyan hülyét láttam, aki 160-al előzte a Ducatot, majd később én előztem meg, majd később megint visszaelőzött, utána megint megelőztem. Az én sebességem végig 125-130 volt. Minél lassabban haladunk, annál tudatosabban, előre kell terveznünk, hogy mikor fogunk előzni, anélkül, hogy a saját sebességünket csökkentenénk, és anélkül, hogy ezzel jelentős fékezésre kényszerítenénk a belsőben haladókat! Persze a legtöbb rutintalan csak megy a külsőben, aztán hoppá csak utolér egy kamiont, és csodálkozik, miért ragad be 10 percre mögé, ha előz, akkor meg miért villogja le mindenki!

Új hozzászólás Aktív témák