-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
egy 1.gen focus se törik szerintem jobban, mint egy 156-os mondjuk. az enyémet névre írva! 760-ért vettem, 286ezer km-rel, vezetett szervizkönyv, BOSE hifi, tempomat, xenon. Minden működik rajta, nem volt törve, nem rohad, nem kopog a futóműve, új a féke, normális felniken normális gumikkal adták. 1.9JTD 16V, 140ló és nincs az a lefosott keserűdízel szaga, mint az akár dupla ennyibe kerülő németeknek.
-
rbalint88
addikt
Juli vege/3500km. Eddig nulla hiba jott elo a veteli allapothoz kepest. Nyolcadik autom, volt 3 passat (1.9tdi, 1.8t, v6tdi), 2 golf (I 1.3, IV 1.8t gti), 1 bmw 535i, 1 avensis d4d. Ugyanaz a fos mindegyik, csak mas szinhazba veszel jegyet. A nemetre es a japanra is rakoltod a gatyad, csak mashogy. Legalabbis nekem ez a tapasztalatom es ismerosi kor elmondasaibol is azt szurom le, hogy adott kategoria adott penztarcat ker, max 10-20% diffi van a koltsegekben.
-
Integrale
veterán
Az én 145-ös Alfámra pl pont nem kell költeni semmit. Kötelezők cserélve vannak rendszeresen, nincs elspórolva és nincs gond. Évi 30e beleugrik hiba nélkül.
Nem tudom, hogy egy Corollára mennyivel lehetne kevesebbet költeni, ritkábban kell olajat cserélni?
Nyilván gyertyacserénél dupla ár, vezérlés cseréje minden második alkalommal drágul a vezérlésmódosítóval, de ezek még mindig a kötelező szerviz számlájára írhatóak, nem a megbízhatatlanságéra.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
Ne almát a körtével hasonlíts össze, adott kategórián belül nincs jelentős különbség fenntartási költségeket tekintve, de szerintem ezt írtam is, csak értőn kellene olvasni. Újonnan a 156-Avensis-Passat egy kategória volt árban, felszereltségben. Most, 10-15 évesen fenntartásban is egy kategória a három típus. Annyi, hogy míg mondjuk az Alfának gyakrabban van valami apróság, a németnél a kötelező szervizek alkalmával derülnek ki a pluszköltségek, a japán meg megy sokáig és utána összeomlik, de úgy, hogy a fél autót meg kell venni.
-
hobizoli
nagyúr
az a JTD motor 3000-nel 80loero, de 200Nm-t ugyanugy tudja lent, mint a 105lovas a Bravo-ban, sw-s butitas
meg nincs benne kettostomegu lendkerek
a 80 loeros JTD egy olasz torvenyre keszult motor
digoknal 23evnel fiatalabb nem vezethet 80lonal karajabb autot, hogy nehogy a is ifjonc Giovanni ellopja apa Ferreari-jat jaszkarizni a dizsi ele a tinisunak elott
ezert pont 80loeros az 1.2 16v is, mert a mk1-ben az meg 86 volt, de ott ugye volt tobb kisebb telejsitmenyu is
es ezert van minden tomegmodell olasz autobol egy ~80 loeros is, vagy azt alulrol nagyon megkozelito modell, pl Marea SW-bol is volt 1.4 12v 80loval belpiacra a torveny miatt, igazi OMG WTF auto, nagy bode azzal az eleve halal motorral...több drón kell ;P
-
nagyúr
+1 a Punto II-re. Anno majdnem vettem Stilo-t, csak féltünk az 1.4-es gyenge motortól, és a család akkor még azt mondta, 1.2 16V Punto II-re van zsé, az 1.6-os vagy milyen stilo már csak fapad közelivel fért volna bele, de mennyire tetszett
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
hobizoli
nagyúr
a mk2 Punto 1.4-se az nem az az 1.4-s motor, mint ami a Bravo 1.4 12v-ben volt
a kettonek semmi koze egymashoz azon kivul, hogy egy volt gyartojuk
a mk2 Punto-e 1368ccm 72x84, ez egy FIRE* motor, 16v-kent SuperFIRE-kent is nevezik, ezt robotok rakjak ossze amiota vilag a vilag, ezert ez is a neve
a Bravo-é 1370ccm 82x64.9, ez egy eleve tok masik blokk is, ez valoban egy halom fos, 3-4 ev utan ki is lett kukazva
a mk1 PuntoGT-e Tipo/Tempra/Uno 1.4-se meg 1372ccm, 80.5x67.4, es ez is egy tok masik blokk* The FIRE (for "Fully Integrated Robotised Engine") is a series of automobile engines from Fiat Powertrain Technologies, built in FCA's Termoli, Betim and also in Dundee (only in 1.4 Multiair versions) plants. It was designed by Italian design firm Rodolfo Bonetto. It is constructed by robot assembly plants ("Robogate") to reduce costs.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
1.4 16v 9.6sec alatt van 100-n, azert az nem szar
van vmi diffi a TJET-knel is, de a 120lovasra siman feltoltik a 150lovas sw-t
szoval olyan tul nagy trukk nem lehetha jol emlexem vmi olyan diffi van, hogy a dugattyuban a hajtokar csapszeg furata direkt nem teljesen kozepen van, de ez lehet a szivo es a turbos kozotti diffi, mar nem emlexem
evekkel ezelott beszelgettem errol egy mukival, aki markaszervizes szerelo, neki is 120lovas GP TJET-n van a 150lovas Bravo TJET sw-e vagy 5-6evetöbb drón kell ;P
-
lsc
nagyúr
sokkal kevésbé bírja a rossz utakat. Akkor ha finomabban fogalmazok kényes, ha őszintén akkor gyenge vagy rosszul tervezett. Csak ezt már sok helyen láttam/hallottam hogy mindenről a magyar utak tehetnek, de akkor egyes autók /nem csak az avensis/ meg miért bírják ugyanezeken az utakon?
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Egy autó alapján elég meredek általánosítani, ráadásul a boldogabbik felén az eu-nak még divat márkaszervizben cseréltetni a cuccokat, tehát nem tudom mi garantálja hogy még gyári volt. De legyen volt egy olyan, de ezzel az erővel az sem kizárt hogy szinte csak pályán volt használva, arról semmilyen szervizkönyv nem tájékoztat.
Találkoztam bontatlan és nagyon ducató dízellel 650e-es futással /a kasztni már szó szerint lyukas volt/, de azért nem általánosítanék hogy mindegyik ezt tudja.Fordok, bmw-k, mercik szintén nyűgösek? Ott is azért sok típus van már multilinkkel, ennyire nem kényesek ahogy hallom/látom, pedig az utak nem másak azoknál sem.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
A végével egyetértek amit írsz, jellemzően a nagy többség csak hajtja a passatot /~bmw vagy a kívánttal behelyettesítendő/, de ha költeni kell akkor arra már nincs se akarat se tehetség.
Kivételek mint írtam/ad vannak, csak nem ez a jellemző, sajnos a passat futóműve nem a magyar utakra való, külföldön lehet jobban bírja, de sajnos mi itthon élünk.
Mod #122423) [rvilike] : OK, ezek bmw-k, mercik, de írhatnám még a konszerntestvér a4, a6 a8-at is, azok sem bírják? Ezen még rugózhatsz egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
TheProb
veterán
Az itt leírt vélemények/tapasztalatok alapján a TDI preferáltabb, mert jobban is megy, meg kevesebbet is eszik. Magyarul akkor azaz 1.4-es tdi nem a legjobb?
Végülis egész korrektül néz ki az az 1.6-os focus, csak 200km-re van. Ezáltal ha úgy van akkor az lenne a jó ha el is lehetne hozni egyből, ha úgy van. Mert 2x megjárni azt a távot nem a legjobb. Nemtom igazából ez pontosan hogy megy.
Közben találtam egy ilyet, árban elég baráti és képek leírás alapján is jónak tűnik, ha igaz persze.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
Már ez is kulturáltabb, de amire én gondolok az már Granda Punto néven megy konkrétan. Ez kifejezetten tetszene, de ez már ár.kat. lesz.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
footy
addikt
A 100 lovas fabia csak felul (3500+RPM)megy jobban mint a 75 lovas, alul szarabb. A gazpedalnak pedig van egy bo masodperces kesese. Ha hirtelen gazra kell lepni inkabb fullad mint kilo. A punto 1.2 8v-vel nyomatekosabbnak erzik hetkoznapi hasznalatban mint az 1.4 100LE fabia.
[ Szerkesztve ]
-
TheProb
veterán
-
Kornel
veterán
Az a gond, hogy van nyoccaza atirassal, szervizzel, de egy vezerlescsere olajcsere plusz ha vann egy ket aprosag, akkor rogton 100k...
Ha a hatso futomure kolteni kell, az 100k alaphangon, ha jo is meg, fel ev.mulva elojon mi van, all a kertben majd? Mondjuk attol meg megy vegulis...
2000-2001-es peldanyok vannak max.ennyiert, 15-16 eves lesz jovore...
Tesom 98-as escortjaban ennek az 1.6-os motornak az egyik valtozata van, szinte nincs olyan honap, amikor gond nelkul futna, egy termosztat, egy jelado, minden honapra jut valami, pedig gyari alkatreszekkel javittatja... Csak hat a kor, az ido vas foga ellene dolgozik.
Es akkor a szokasos rozsdarol nem is beszeltem.
En nem vennek fokat ennyjert jelen tapasztalataim szerint. -
m3tr0
senior tag
A vastagon szedett mondattal értenék egyet.
Egyáltalán nem böszmeség.Vegyük a mi példánkat, édesanyámmal egyszerre váltottunk autót.
Én vettem egy 97-es japánt, ő egy 2006-ost.
Mindkettő jó állapotban volt. Az enyémet egy sofőr srác használta, gondosan figyelt rá. Édesanyámét hosszú távú utakon, egy 50-es ember, viszont beletolt 200 ezret.
Szerinted mennyit költött rá édesanyám és mennyit én?
Segítek, én a Civicre kb. 300 ezret, anyukám a Swiftre olyan 80 ezret.Ez az elmúlt 3 évben,és ebben nála benne van egy szett téli gumi is, az enyémben meg egy téli-nyári szett. A felniket meg az ilyen egyéb cuccokat nem számoltam.Azt is elmondom,hogy a Civicet imádom és tényleg nem volt semmi komoly baja, egyszer volt,hogy a fesz.szabályzóm elszállt,ezen kívül csak a szokásos dolgok amik egy 18 éves autón előjönnek.
Mert hibába japán, az idő nem kímél semmit sem.[ Szerkesztve ]
-
-
TheProb
veterán
Hát amikben eddig tartósan ültem azoknak olyan hangja volt, mint mikor a turmixgépet maxon forgatom, azokhoz viszonyítva jó hangja volt
Amúgy egyre jobban tetszik az mk2 is. Árra visszatérve, nemtom, 800tól kezdődnek az 1,4-es motorral szereltek és azok is 2000-2003 között mozognak.Amúgy visszatérve az én helyzetemre, látva,hogy mit össze nem szenvedek már az autóválasztással kapcs. Gyűjtögessek inkább még? Talán ez lenne a legjobb választás, nem?
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
800 a nagyon max és igen, mindennek benne kellene már abban lennie. Ezért gondolom, hogy akkor csak az autónak 500-600 között kellene lennie max.
Megane 1 nagyon nem begyere, akkor inkább még vonatozok/helyijáratozok még 1-2 hónapig és utána veszek jobban kicsit többért.
Punto 2 már egyre inkább tetszik, szal azon elfilózok.
Viszonyításként: Ma vezettem kicsit többet muter új, már emlegetett 1,3-as mazda 2-esét. Kb folyamat vigyorogtam, olyan szépen ment, szóval lehet az 1.2-es punto is tetszene, mert oké, hogy kicsit kisebb a mocija, de könnyebb is, mint a mazda.
u.i.: Én nemtom mit csinálok HaHu-nál, de már megint leszarta magát az oldal....
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
-
TheProb
veterán
Magyarul amiben van klíma az csak HLX lehet?
Saját fejegységet hogyan lehet ezekbe applikálni? Mert látom, hogy azaz egész elem a gyári rádióval egyben van, azt kell cserélni?
(#122867) Qru: Ja már látom, meg a jobb oldaliból ki is áll vmi fehér izé, bár ez lehet nem jelent semmit.
Ha bumm volt akkor az kiderül átvizsgálás alatt gondolom, ha így volt akkor azonnal felejtős, mi?[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
Ez van a HLX-hez, ugye? Igazából minden cucc megvan (erősítő, fegyegység, mélyláda), de lehet akkor ez is elég lenne.
Amúgy ezzel szemezek most, árban majdnem 200k-val olcsóbb (bár ez lehet jel is, hogy szar) és van hozzá téli-nyári gumi szett is + a fejegység beépítőkerettel se kellene szarakodni.
Egyébként ez az "azonnal elvihetős" dolog hogyan zajlik a gyakorlatban?
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
-
CactuS
Arcképgyáros
Camry Prius hajtáslánc, csak picit nagyobb. Ha elviselhető a cvt neked, akkor az is vicces fogyasztással eljár. Itthon olyan 7 liter körül eszik a hybrid camry.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs