-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz #27813376 #72878 üzenetére
Komolyan mondom, mintha a németekről írnál.
Gyakorlatilag semmiben nem értek egyet.
1.: Felőlem lehet "dinamikus" vezetési kultúrájuk - saját hazájukban. De, itt (más országokban) vezessenek úgy, ahogy az itteni morál diktálja.
2.: Max nagy szerencséd volt, h eddig jó utakon mentél, a mellék utak minősége messze átlag alatti.
3.: Az út állapotából soha nem vonható le konklúzióként a vezetési stílus / morál.
..és a végére egy tanulságos cikk, aki megírja a frankót.
Ráadás vidi: 01
ui. Igen, autóval nem, de motorral megjártam/tuk 3 éve.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
werszomjas
őstag
válasz #27813376 #72893 üzenetére
Sajnos mindez a tényeken nem változtat, hogy itthon ha valami baleset van, a legtöbb esetben mit olvas/hall az ember: román kamionos/román kisbusz. Veszélyesek, jobb kerülni őket.
Főúton lehúzódni
Szted egy kezdő, vagy valami papa/mama mire gondol, amikor jön vele szembe 2 kamion, az egyik félig lent az útról, a másik meg mellette mindkét sávot elfoglalva? Életveszély.
[ Szerkesztve ]
üdv
-
válasz #27813376 #72893 üzenetére
Én az elmúlt három évben elég sokat ingáztam Kolozsvár -Szeged viszonylatban.
Fos, szar, életveszélyes. Ennyi. Az meg hogy valaki még le is húzódik...nos szerintem orbitális marhaság biztatni is aki amúgy is életveszélyes .https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
8th
addikt
válasz #27813376 #72878 üzenetére
Még ha alapvetően a furgon sofőrje a felelős a balesetért akkor is. Gondolj bele, mész kényelmes 150-el a belsőben látod, hogy ott egy kamion de nem fékezel mert minek az a külsőben halad. Majd az hirtelen fékez és berántja eléd a szerelvényt. Mivel addigra már bőven féktávon belülre kerültél ott te már hiába fékezel. Itt is ez lehetett. Egy kamiont látási viszonyoktól függetlenül qrva messziről meglátni és a furgon sem kétszázzal jött. Ha látja, hogy a kamionos indexel bőven lett volna ideje lefékezni legalább a kamion tempójára. Nem volt. Na most ehhez képest nézd meg a transit sérüléseit. Ott hirtelen irányváltás volt valószínűleg irányjelzés nélkül a mi váratlanul érte a sofőrt ezért nem is fékezett előtte. A nagyjából 1/3 átfedéses ütközés és annak mértéke is erre utal. Részben a saját hibája miatt nem volt ideje a furgon sofőrjének reagálni de teljesen biztosra veszem, hogy a kamionos egyszerűen ráhúzta a kormányt.
Egyébként felesleges itt a román sofőröket fényezned egyedül vagy ezzel az állásponttal. Kérdezz meg bárkit aki nemzetközi fuvarozásban dolgozik. Messze a román sofőrökkel van a legtöbb probléma nekik van a legtöbb balesetük. Talán nem véletlenül? Mikor az 51-es utat feltúrták hatvanas korlátozásnál nekem is jött már úgy a seggembe román kamion, hogy fékezni sem mertem mert teljesen biztosra vettem csak a kocsi tetejét látja a hátsó lámpáimból semmit sem. Mikor ott alszik egy gyerek a hátul becsatolva a gyerekülésbe és rádesik-lemarad-rádesik-lemaradot játszik egy buzi nagy kamion a seggedben máris nem annyira jó poén ez. Ha bármi váratlan történik ami miatt fékeznem kell simán lelök minket az útról. Az M0-is láttam már sávok között kóválygó román kamiont valószínűleg a sofőr épp elszundikált 1-1 pillanatra. Többször a mögötte haladó kollégája dudálására villogására tért vissza a saját sávjába. Legalább húsz autóból álló sor torlódott fel mögöttük mert senki sem mert elmenni mellette, aztán szerencsére eltértek az M5 felé. Nekem mondhatod, hogy te ennyit vezettél köztük és ők aztán micsoda jó sofőrök sőt előzékenyek meg figyelnek a többi közlekedőre kár, hogy ez nem így van. A helyi román viszonyok sem különösebben érdekelnek. Nem érdekel, hogy ott a fék nélküli veterán dácsiákkal is 110-el közlekednek ha kell ha nem. Ez itt Magyarország. Ha egy település határában 50-es tábla van kint nem szokták alá írni hogy kivéve románok. az 50 legyen 50 és ne 70-75-el döngessenek keresztül gyalogátlelőt buszmegállót útkereszteződést és mindent mást figyelmen kívül hagyva. Nem otthon van. Ha már úgy is annyit EU-zik kicsit szocializálódhatna már a román ha már egyszer otthon nem sikerült. Nekem meg ez a véleményem róluk."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
runner 125
nagyúr
válasz #27813376 #72902 üzenetére
"Nyilván nem értek egyet azzal, hogy lakott területen belül tolják neki."
Vajon miért csak egyedül szajkózod, h "márpedig a románok a közlekedés erkölcs mintaképei?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kornel
veterán
válasz #27813376 #72902 üzenetére
hogy engedsz el kamiont országúton belterületen? 65-el mész, és tol le. szembe végig autók. esélytelen. de ha valaki elém lép, akkor tuti elvisz hátulról.
évekig jártam a 4-esen pestről, szerencsére nem túl hosszú szakaszon, de érdekes módon mindig a román csinálta a fesztivált.
minden nyáron be van terezve egy szoboszlói kiruccanás, tavaly inkább kerültem, hogy ne a 4-esen kelljen menni, tavalyelőtt az út során 4 baleset volt amíg leértünk, 3-ban román is volt... az egy dolog, hogy fél nap volt, mire leértünk, de közbe még lehetett volna +10 baleset is, mert mindig jött szembe egy "szomszéd"mod: ez se igaz, hogy minden kamionosra igaz. a románok majdnem mind így nyomják, a magyarok közül is sokan (fele-fele), még egy kicsit nyugatabbra pedig még kevésbé divat ez... persze ezek az "okosba" vezető sofőrök oda is visznek árut, úgyhogy ez úgy sz*r ahogy van, az egész EU-ba egységesen, és kőkeményen kellene fellépni ezek ellen, hogy visszatartó erő legyen, mert ami most van, az egy vicc.
[ Szerkesztve ]
-
Vladi
nagyúr
válasz #27813376 #72878 üzenetére
Bocs, de ez nem megvédése a román sofőröknek. Az, hogy szabálytalanul közlekednek, mert jók az utak? Ez hol magyarázat?
az a minimum, hogy betartod a szabályokat. Ha nem, akkor ne mentegesd magad.
Mikor én legutóbb ott jártam, lakott területen, 30-as táblánál mentem kanyar felé, a román meg rámelőz 60-70-el. ténylegtökjó.(#72893) đension
Annyi van, hogy te már megszoktad. Nem veszi fel az ingerküszöböd. De attól még nem lesz etalon, sőt.
[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
8th
addikt
válasz #27813376 #72902 üzenetére
"Értelmetlen erről vitázni, ha egy úgy állítjátok az igazatokat a közlekedéssel kapcsolatban, hogy szerintetek magától értetődő, nem engeditek el aki haladni akar."
Mi van? Te miről beszélsz jóember? 60-as táblánál mentem 60-al és úgy tolt a kamion, hogy a két lökhárító közt nem volt két méternél több! Övé az út röhögve átlát fölöttem senki sem jön szemből, előzzön meg de ne toljon! Aradi illetőségű ismerősünk aki másfél évtizedig kamionozott most turistabuszt vezet megmondta a frankót. Ilyen helyzetekben (például útépítés, település belterület és mindenhol ahol bármilyen okból sebességkorlátozás van érvényben) a kamionosoknak valójában eszük ágában sincs megelőzni bárkit is sőt az a cél, hogy a lehető legtovább maguk előtt tudjanak tolni valakit mert úgy mindig a megengedett sebesség felett haladhatnak valamivel és még ha a mérnek is a rendőrök az előlük "menekülő" kocsiktól nem látszik a rendszámuk. Hát köszi, nesze neked ROMÁN sofőr mentalitás. A megoldás: el kell venni a gázt és lelassulni ha kell akár ötven alá is ekkor mind kivágnak és megelőznek. Ha gyorsítasz azzal csak adod alájuk a lovat. Én be sem engedném ezeket az országba határtól határig vonat és annyi akinek nem tetszik kerüljön a szomszédos országokon keresztül. Éves szinten vagy egy tucat (sőt) ember életét ontják ki román kamionosok csak nálunk. Ezek miatt az állítólagos jó sofőrök miatt emberek halnak meg csak mert öntörvényűek és magasról szarnak a szabályokra.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
runner 125
nagyúr
válasz #27813376 #72908 üzenetére
Egy 50-nel közlekedő autóst sorban előz meg az összes román falun belül. Ez nálad továbbra sem jelenti azt, h lakott területen belül tolják neki, értem.
Nincs több kérdésem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
válasz #27813376 #72898 üzenetére
1: nem vagyok előzgetős fajta
2: A sávom közepén megyek, ha tetszik, ha nem.
3: van alattam egy 180Le allroad, mégis tiszteletben tartom a szabályokat, és ha kell akkor lassabban megyek, de magamat és legfőképpen másokat nem sodrok kellemetlen, szabálytalan ne adja Isten veszélye helyzetbe csak mert én tudok gyorsabban is menni.
4: előzéskor megvárom amíg biztonságosan megtehetem.Ennyi Lassan húsz év vezetéssel összesen 2x volt gyorshajtási bírságom, mindkétszer városon belül. Viszont volt már hogy egy f@szparaszt román kanyarban kezdett előzni és miatta pici szerencsével nem egy bő 2méter mély csatornában kötöttem ki! Meg sem állt a trágyahalom hogy megnézze mi történt. Én meg választhattam hogy frontális vagy csatorna.
Még egy adalék infó. Sokáig a leghosszabb jumperrel nyomtam, uh nem csak személyautós tapasztalat van, még ha nem is a legnagyobb kategória.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vladi
nagyúr
válasz #27813376 #72908 üzenetére
Elég szánalmas már az itteni tevékenységed....
Jah én is tudok vezetni. Amikor a zikszhat letol, teljesen túlélem.
hagyjuk már.(#72914) 8th:
Hülye vagy, mert ha tudnál kocsit vezetni akkor a kocsival együtt tripla hátraszaltóval ugrottad volna át a kamiont és akkor hadd menjen, mivel a kresz is leírja, ha a kamion menni akar (mind a 40 tonnájával) akkor bizony neked uzsgyi.
[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #27813376 #86043 üzenetére
Nem de olyan szinten nem mérvadó a dolog, mert 0-50k km-ig volt nálam tehát kvázi vatta új korában. Nem tudom a többet futottak eszik-e vagy sem.
mod:
neduddki:
Feltöltési mennyiség:
Kenőanyag-kapacitás 4 liter (száraz töltési mennyiség: 4,3 liter)
Használat: Normál
Csereperiódus: Csereciklus 12000 km / 8 hónap
8100 ECO-CLEAN+ 5W-30
8100 ECO-NERGY 5W-30
8100 X-CLEAN 5W-30
6100 SYNERGIE+ 10W-40
4100 TURBOLIGHT 10W-40
8100 X-CLEAN FE 5W-30
Használat: Szigorú
Csereperiódus: Csereciklus 6000 km / 4 hónap
4000 MOTION 15W-40
2000 MULTIGRADE 20W-50
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
neduddki
nagyúr
válasz #27813376 #86079 üzenetére
HI!
eszi mert ez teremszetes fojjamat, hogy ennyot az itt a kerdes, nemt iskola tobbet, a turnyo meg asztan "habzsolja"
foleg ha fojjmatosan nagy terhelsen jarsz, gyik: pl otopajjaudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
runner 125
nagyúr
válasz #27813376 #86084 üzenetére
Milyen olajat használsz? Sok múlik az olajon is, kollégám CR-V-jébe félszinti Motul volt, erősen csipegette, most ő is Eneos Sustina-val töltette fel, azt mondja egyelőre semmi.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
neduddki
nagyúr
válasz #27813376 #86084 üzenetére
HI!
1dl/1Mm nmet turnyo? Tedd ossze a kezd hogy csak ennyi:- )))
udv
neduddki
mod: kornelka: na tessek tanulni over-tol igy kell ezt mondani: "Nekem sem változik a szint":- ) koszi over!
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
-
-
szőröscica
addikt
válasz #27813376 #99707 üzenetére
Nincs kizárva. E39-ekben volt a dízelek mellé kiegészítő fűtés (kályha), a Tiedben is lehet.
Nincs fura szaga néha hidegben indítás után, pár percig alapjáraton ketyegve? Általában a vezető ülés alatt van a kályha, és a kipufogója is, nagy hidegben látható is a füstje.
Mikor hallod a morgást, próbáld meg leállítani. Utána még 1-2 percig szellőztetni szokta magát, valami zúg az autó alatt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #27813376 #99695 üzenetére
Nagyon szép darab, a helyedben én sem adtam volna el, viszont én már letettem az E46-ról.
1) jó állapotú e46-hoz minimum 2M-al a zsebemben kéne nekiállni a keresésnek
2) jóval magasabb a szervizköltsége mint a mostani autómnak
3) most vettem a 7 gent és igazából nincs semmi komoly baja, gátlócsere után remélhetőleg nem lesz vele baj egy darabig, hülye lennék eladniMég csak 21 vagyok, majd talán 25-26 évesen újragondolom a dolgot, ha kijöttem egyetemről és lesz másik állásom is.
m3tr0 140le és 10.8 0-100-on 13L fogyi + automata? Szép állapotban van de erre nem cserélném le a civicet.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
runner 125
nagyúr
válasz #27813376 #100914 üzenetére
Tuti fogadásból csinálták meg.
"Igor, szar vagy, nem vagy képes rá. - Dehogynem, megmutatom én, hiába megy rá 3500 munkaóra."
Különben hol volt ez gazdaságos javítás? Ez egyértelmű totálkár, az egész meg volt csavarodva, de abban is biztos vagyok, h egyenesfutása nincs az autónak és mind a 4 gumi másképp fog kopni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz #27813376 #102823 üzenetére
én is éppen túl vagyok rajta.90nél jött ki, de elvileg az új lánc+feszitő vagy 2x ennyit fog bírni.
megoszlanak a vélemények, hogy 180e km, vagy élettartam lesz. Azért biztos, ami tuti, 90enként kihajintom.Qru: nekem 5.2 és 12között mindig annyit evett, amennyire nyomtam. ez egy 200lovas motortól azért korrekt.
a több éves átlag 7.5l, javarészt 90-110es tempónál. 130tól kezd komolyabban kajálni.
no, meg, ha retkes a légszűrő.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #27813376 #102840 üzenetére
Akkor az kb annyit eszik mint a 2,5i-m. Országúton 7,8-at mértem legutóbb úgy, hogy azért oda-oda lépek neki. Most sokat mentem az M0-on (jó volt benne egy hosszabb kergetőzés is egy Golffal) meg egy kis város így 9,11-et mértem (BC 8,6-ot hazudott rá).
Pályán viszont 12,5-et bekér de az fix 150-160-as tempót takar nálam. Kéne bele bakker az a 6. gang.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest