-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3ss
veterán
#62741Bikkrom hehe en se ertem a hushboxozast. sot tovabbmegyek, szamomra megmagyarazhatatlan ez az f32 orulet ami itthon van. azt gondolnam, hogy sokan nagy szemekkel neznenek ha beulnenek egy szovetes moziszobaba es megneznenek egy jo nativos sony / jvc vetito kepet. de lehet egy 9400-at is...lehet sokan atlagos nappaliban lattak ezeket a gepeket, ahol nem jon ki a tudasuk, es azert beszel mindenki a dlp elessegrol, mert nem idealis korulmenyek kozott errol lehet kb beszelgetni. beteszed a random nappaliba feher vaszonnal es nezed az 500:1-et 5%-nal, meg a 70-es ansit mindket vetitonel. persze hogy a kepelessegrol beszelsz...
kulfoldon szo sem esik ezekrol a vetitokrol. nem ertem hogy lehetett ilyen kultuszt epiteni korejuk.
egy tesztet nem talalni roluk, hany dB, mennyi az ansi merve...semmit.
kivancsi lennek fej-fej mellett mit tud egy benq w2000-hez kepest...ami halk, olcso, 3d-s, rugalmasan elhelyezheto. raadasul ugy latom mintha w2000-nel is ilyen 500 koruli ansirol irogatnak..amit nem is tudom el lehet-e hinni. hogy duplaztak meg a w1070 ansi kontrasztjat ugyanakkora dmdvel? ha tenyleg annyi, akkor tenyleg lehet ez a legjobb allaround vetito ar/ertekben.
es nem a dlp vetitokkel van a bajom, becsszo. a kepi vilaguk is jobban tetszik. 200e alatt nem is kerdes mit vennek. de a filleres f22-ot is megertem, ha vki befogja a fulet. a 3 chipes dlpt is megertem, pedig sose lattam meg. de 400-600 ezrekert nehogy mar 1000 watton duborgo dupla lampas porszivo hangu fullhd csodat nezzek, jo esellyel vizsim bright szinkerekkel. se 3d, se hdr, lens shift van legalabb meg motoros lencse memoria?
550e lehetett az en x7900-am? vmi ilyesmi, mar nem is emlekszem. szellemkepmentes 3d, 100% p3 filterrel, 90% filter nelkul. 1 lampas dlp gepekhez kepest egy fenyagyu. lens shift, lencse memoria, alacsony input lag, hasznalhato tonemapping es frame interpolacio. 1% adl mellett 8-9e kontraszt (elvileg), low lampan full nema, high lampan is ha pd-hez hasonlitod
ha kesz lesz a fuggonyom komolyan mondom veszek egy pd-t, mert meg akarom erteni hogy en vagyok vakon vagy ti. sajnos kb. 1 napot tudtam csak nezni a bright f22-ot, akkor is feher mennyezetem volt. raadasul azota lattam par vetitot..kivancsi vagyok. ami igazan tetszett benne, az amirol soha senki nem beszel itt, hogy milyen durva 3d pop-ot tudott a fluorit lencsevel. durvan 3d-s volt minden (2d) film vele..de nem egy elmosott hatteres jelenetet kell elkepzelni, ami amugy is segit a tererzeten ,planet earthben egy szuk rekeszes random felho az egbolton es az a felho le akart ugrani a vaszonrolna trolloff
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Atomgeszi
veterán
Az a baj a JVC-kkel is, hogy nem tudnak olyan arányt, mint mondjuk egy EN43 lencsés F32.
Nekem pl. Mindegyik JVC és Sony kiesett, mert nem tudnak 1 körüli vetítési arányt, legalábbis amennyiért vettem volna nem.
Cseneles mért nem egy PD F32-t, avx-en fent vannak az eredményei.
Motors lens shift is van. Még hozzá rohadt nagy.
90% DCI-P3 is megvan..
input lag is extrém alacsony
W2000 nagyon jó gép. De azért még mindig nem egy ligában van az F32-vel, hangban sem sokkal halkabb. Annyi az előnye, hogy kisebb.
Nem véletlenül használták ezeket mozikban régen.
Szerintem kérj majd kölcsön egy F32-t, ami Vizsimes, DCI-P3-ra van kalibrálva. Mondanám, hogy kölcsön adom az enyémet, de nincs kedvem lebontani körülötte a hushboxot.
Nyilván mindennek megvan az előnye és hátránya, és mindenki úgy válogat, ahogy a lehetőségei adottak
- ár
- vetítési arány
- elhelyezés
- 3D, és egyéb extrák kérdése. -
péjé
őstag
Ha vkinek a szeme a dlp-t kedveli akkor azt is fogja keresni....Láttam Csenelesnél rendberakott F32-t, nagyon jó képe van. Runco LS5 ráver arra is 1 kört, a jvc x7900-et is megnéztem és ezeknek a képéhez hasonlítva nem tetszett...Runco LS5-t nem cserélném el rá pedig elvileg a jvc felette áll tudásban. Cseneles 3 chipes Runco-ja után meg szerintem simán leszerelnéd a jvc-t....:-)
troll of...:-) -
m3ss
veterán
válasz Atomgeszi #62755 üzenetére
Cseneles mért nem egy PD F32-t, avx-en fent vannak az eredményei.
nem onoff kontrasztra vagyok kivancsi. vagy mertek ansit is? az sem baj, ha vetitovel szembe forditva. kivancsi vagyok mennyi.
igen input lagban pd is jo.W2000 nagyon jó gép. De azért még mindig nem egy ligában van az F32-vel, hangban sem sokkal halkabb. Annyi az előnye, hogy kisebb.
az a baj, hogy keves konkretumot irtok. mik a parameterek ami alapjan nincsenek egy ligaban? mert ha igaz a w2000 500-as ansija akkor szemre nem nagyon fogsz kontraszt kulonbseget latni a ket gep kozott sztem. max a muszer latja majd. pali jol artikulalt marketing dumaja a jozan itelokepessegedet hazavagja.
ugyanigy pj irja, hogy az ls5 kort ver az f32-re. hogy ver kort ra? papiron nem marginalis kulonbseg van kozottuk kontrasztban? ezt szem nem lathatja szvsz. vagy ha most jottok a 8e kontrasztos dinamikus irisszel ami nagyon gyors, akkor keretik azt is megerositeni, hogy 1% adl-nel is latni az irisz hatasat merve? mert az onoff kontraszt nem erdekel.
elessegben hogy lehet ket ugyanolyan felbontasu gep kozott ekkora kulonbseg ha mindketto szuper uveggel van szerelve? tobbet nyom a lattban, hogy melyik gepnek milyen reklamot csinaltak neked sztem elotte a forumon. es azt fogod latni...vak teszt kellene ide is. de lehet nincs igazam. tenyleg veszek egyet majd, ha nem ad vki kolcson.a 3 chipes tortenet biztosan jo amugy, igy latatlanul is. egy 4-6e koruli nativ kontraszt mar siman jo, plane ha jo ansival parosul. ezeknel a gepeknel inkabb elhelyezes a problemas, zajszint, elerhetoseg, 3d hianya, ar..
Ha vkinek a szeme a dlp-t kedveli akkor azt is fogja keresni...
tehat akkor mar neztetek jo nativ kontrasztos sony / jvc vetitot szovetes vaksotet moziszobaban? ha nem, akkor persze hogy nem azt keresitek..Nekem pl. Mindegyik JVC és Sony kiesett, mert nem tudnak 1 körüli vetítési arányt, legalábbis amennyiért vettem volna nem.
ott a khaosz altal multkor linkelt wide angle adapter. alig ront az elessegen. film kozben ez nem fog feltunni, max tesztabrakat nezegetve. hol vannak a 3.5-4 meter szeles 1.4 gain feluletre vetito barsony alagutas legenyek? csak nekem vannak ilyen gondolataim, ti a vetito kore epitett ólakról álmodoztok[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
Alacsony ADL mellett nyílván nem lesz akkora a kontraszt mint egy JVC-n, mert az on off kontrasztnál nem lehet nagyobb semmilyen ADL sem.
W2000 on off kontraszt aránya nagyon maximum 1500:1 körül van. ANSI-ját majd megmérem ha feltettem a Triple Black Velvet Plusht
Az biztos, hogy egy f22-nek sokkal, de sokkal élesebb képe van mint a W2000-nek.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Q
senior tag
válasz Atomgeszi #62759 üzenetére
Nem merek a fejem fölé egy szekrényt építeni Inkább kattintok hármat lefele a LED Poweren és máris nincs táp hang.
#62755
Az RGB LED-es gépeknek meg még nagyobb a színtere. A régebbi gépem 100% DCI-P3 mellett 87% REC2020-at tudott és nem kellett hozzá semmilyen filter. Közben a kalibrált fényrő sem csökkent. A mostani színtérben kicsit szerényebb, viszont 50%-kal nagyobb a fényerőm.Igen, a jó lencsék egy belépő gép ára is lehet, de olyat veszel, amilyen kell. Nagy kép, nagy fényerő, nagyobb kontraszt, mindenhez találsz lencsét. Ráadásul ezek a lencsék felfele is kompatibilisek. Max. egy adapter kell és mehet a fiatalabb gépekbe is. Az NV/EN4* sorozatú lencsék is megfizethetők már, amik a lézeres gépeket is ki tudják szolgálni. Ha Te is megcsíptél egy NV43-at, akkor azzal sokáig ellehetsz. Ilyen minőségű optikákkal csak sok millió feletti mai gépekben találkozhatsz.
-
Atomgeszi
veterán
Ansit felesleges mérni, mert azt mindenhol ugyanott kéne mérni..
De igaz, nem ansit mért.
W2000 egy tényleg jó gép, de nem csak az 500-as amsi miatt lesz jó a kép. Az optika legalább ennyit számít, a DMD chip mérete stb. stb.
LS5 nem láttam sajnos, mivel ahhoz egy alagút kell, hogy meg tudja vetíteni, ami kellene nekem képméret.
"tehat akkor mar neztetek jo nativ kontrasztos sony / jvc vetitot szovetes vaksotet moziszobaban? ha nem, akkor persze hogy nem azt keresitek.. "
Te sem láttál ilyen gépet, csak találgatsz.. Szóval tényleg jó lenne, ha tudnál venni egyet, aztán legalább magad el tudod dönteni.
Az biztos, hogy akinek eddig ajánlva lett ilyen gép, nem ment haza csalódottan, hogy mekkora foshalmaz.
"Ott a khaosz altal multkor linkelt nagyito lencse. alig ront az elessegen. film kozben ez nem fog feltunni, max tesztabrakat nezegetve."
Bocs, de nekem az "alig ront az élességen" már nem fér bele, néztem azokat az ábrákat.
Tényleg jó lenne, ha egymás mellett meg lehetne nézni azonos körülmények között ezeket a gépeket, addig mindenki csak lövöldözi a saját tapasztalatát.
Egyébként mindegyik remek gép és bármelyiket is veszi az ember, mindegyikkel öröm lesz a mozi. Itt tényleg nüansznyi és ízlésbeli dolgok a különbséget.
-
Q
senior tag
Én nem nappaliban vetítek és nem szeretnék a mostani kínálatból 3milló Forintig vetítőt magamnak, amikor az öreg gépek képe jobban tetszik.
Kergetheted a számokat, nem számokat nézel a vásznon, de csak számok alapján van véleményed, hiszen nem használtál még öreg DLP-t. Az sem számít, hogy milyen tesztjeleneteket nézel meg amikor vetítőt vizsgálsz. Mindenki azt fogja neked mutatni, ami a legjobban mutat a vetítőjével. Ülj le, és használd napokig, hetekig és talán utána el lehet dönteni, hogy melyik a jobb. Tudom, hogy ez nem életszerű, de fél óra egy óra tesztelés alig számít valamit.#62763Atomgeszi
Nem jött össze az összenézés, pedig nagyon rajta voltunk. Minden rosszindulat nélkül mondom, de egy modern gépes tag sem akarta, hogy össze jöjjön.[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
Kergetheted a számokat, nem számokat nézel a vásznon, de csak számok alapján van véleményed, hiszen nem használtál még öreg DLP-t.
igy tudom objektiven megfogalmazni amit latok, gondolok. szamokkal. enelkul pont annyit er ez az egesz, mint amikor a hifi forumban olvasom, hogy tobb honap tavlatabol meseli vki, hogy egyik erosito mennyivel jobb mint a masik. en ezeket nem tudom hova tenni. nalam ez pont olyan, mint a kiemelkedo kepi dinamika. tessek nekem megmondani mennyi az 1% kontraszt, meg az 50% kontraszt. akar vetito fele merve, akar vaszon fele deneverbarlangban. aztan majd eldontom en, hogy kiemelkedo vagy semAnsit felesleges mérni, mert azt mindenhol ugyanott kéne mérni..
lehet vetitovel szembe forditva is ansit merni, kozel a vetitohoz, letakarva mindent. csomo ilyen ansi meres van modern vetitokrol, par %-os elteressel mindenki hasonlo ansit mert a tesztelok kozul az uj gepeknel, szoval van ertelme a meresnek.Az biztos, hogy akinek eddig ajánlva lett ilyen gép, nem ment haza csalódottan, hogy mekkora foshalmaz.
ez nem bizonyitja azt, hogy ar/ertekben annyira jok. az atlag betevedo orul a feher falra vetitett kepnek is, mert nagy a kep...mindig fura, ha egy mikrokozossegben van felkapva csak vmi. na nalunk ez tortent ezekkel az ipari pd vetitokkel.
de lehet amugy a mintavetel csaloka...lehet nalunk is tobbszor annyi 9400 tulaj van, mind pd, csak ok megvettek a vetitot, nezik es nem forumoznak, nem is hallunk roluk.Bocs, de nekem az "alig ront az élességen" már nem fér bele, néztem azokat az ábrákat.
sztem mozgokepen senki nem mondana meg, hogy fel van tekerve ez a lencse a vegere vagy nincs. de allokepnel se, ha film lenne a kepen...lehet a sarokelesseget nezegetni az abrakon, de film kozben...de megertem, vkinek ez a fontosabb. en ha nem tudnam vakteszten filmjelenetet nezve azonnal megkulonboztetni a nagyito lencses kepet az eredetitol, akkor nem foglalkoznek vele. termeszetesen teljes meretben normal nezesi tavrol. nem belenagyitgatva pixelpeepelve a kepeket..https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
de gondoltam hogy ez lesz, mondjuk en kezdtem, mit csodalkozok ez egy orok vita. es nagyon durvan megvaltoztathatatlan velemenye van mindket tabornak valamiert...kicsit olyan ez, mint a politika, hitvita. ritka az, amikor partatlanul tud valaki nyilatkozni ezekrol, es elismeri az egyik oldal hibait, elonyeit stb.
persze en sem vagyok sokkal kulonb ugy latom mondjuk en nem vetem meg teljesen a dlp vetitoket, csak a 400-800e koruli kategoriaban nem latom a letjogosultsagukat.
de amugy ha elkezded bogaraszni a kulfoldi forumokat, elvetve talalsz ilyen vetitoket...itt nalunk forumon meg minden 3. ember pd vetitovel vetit.amugy a 9400-at is dicsertem tobbszor mar, sony vetitok kepet is. nem annyira a sajat vetitomet promozom, bar teny, hogy sztem ar/ertekben eleg jo cucc ez a jvc. en inkabb a kontraszt fontossaga mellett, ezaltal a technologia mellett kardoskodok. de mindhiaba, ugyhogy csak leszokok majd rola
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
-KP-
addikt
Milyen mindkét tábornak? Én nem érzem magam semmilyen tábor tagjának, függetlenül attól, hogy perpillanat mit használok, mert ez nálam simán változhat bármikor. Az LCD-nek és a DLP gépeknek is vannak előnyei, de ugyanúgy megvannak a hátrányai. Főleg azokban az ársávokban, amiket az itteni fórumozók többsége használ. Mindenki a saját preferenciái igényei és szobájának adottságai szerint eldöntheti mely szempontok a fontosabbak, vagy kevésbé fontosak.
[ Szerkesztve ]
-
BBéci
titán
válasz Bikkrom #62750 üzenetére
A nappalim 5,2x4,2 méteres, ami bőven belefér az átlagosok közé.
Az LS-5 előtt volt nálam tucatnyi másik vetítő, mindegyiket ugyanarról a polcról használtam és semmi probléma, gond nem merült fel.#62751Atomgeszi
Semmiféle szerencse nem játszott és játszik szerepet. Legalábbis a szóban forgó témában.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
MrZenan
junior tag
Abban tudtok segíteni, hogy egy [ilyen] vászon képminőségben előrelépés lenne a [jelenlegihez] képest?
Csak kíváncsiságból kérdezem, ha egyszer elhatároznám magam..
-
Bikkrom
senior tag
válasz MrZenan #62770 üzenetére
Igen is meg nem is.
Képre, feszítettségre biztosan. De a 100" eleve vetítési határeset, a 92" már hátralépés. Van AVX-en fix keretes 90-es is, nem kell az embereknek, mert akkor már inkább TV. Tehát inkább 110-120" felé nézelődj ha már keresel. Feltéve ha elfér és a gép is kivetíti onnan.Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Cseneles
őstag
Mertem jopar helyen ansi kontrasztot is viszon meg sotet moziszobaban sem sikerult 50/50es abran 200:1 felettit mernem. Termeszetesen a szobaval egyutt tortentek a meresek nagyjabol 30cm meresi poziciobol a vaszontol.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
m3ss
veterán
válasz Cseneles #62772 üzenetére
ezt de jo tudni. pont erre voltam kivancsi amugy. lesz mihez hasonlitani a fuggonyzest. kivancsi vagyok, hogy 3.5 meter minden iranyban (kiveve szemben) hozza-e majd a moziszoba szintet. kivancsi vagyok mit fogunk merni, foleg vhiktor a dlp-vel.
amugy a topic osszefoglaloban levo tripla barsonyos szoba sotetitos videos srac random kommentje, hogy miert is rugozunk ezen ennyit..
Our studies at projectiondream are to convince people that optimizing the room is priority number 1.
That's why we have 3 curves:
White room
Optimized room
Projector (perfect room)
Our optimized room got about 90% of the max ansi contrast on the screen.
itt eleg sokan meregetnek ha vki unatkozna, kicsit beleolvasva en is hasonlokat tapasztaltam..ahol festett feluletek vannak, meg ha fekete meg sotet is 130 koruli ansit mernek max vasznon. en is 110-et mertem dlp-vel forumtarsnal mennyezetet kiveve full sotet szobaban, de nem szovetezett dedikalt szoba volt. itthon meg 70-80 kornyeket.
kivancsi vagyok szepinel mit tudhatott az a 295 sony amit demoztam. azt tippelnem, hogy 6e kornyeki 1%, meg 200 feletti ansit nezhettem. azt szeretnem latni itthon, hogy legalabb 6-7e 1%, es 140 ansi, ami a mostani duplaja kb. aztan hatradoles filmmaraton indulhttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Ijk
nagyúr
Kicsit upgradelni akarom a rendszert, viszont projektorcsere egyelőre kiesett hely problémák miatt (PF F22 ahol elfér éppen kevés másik gépet lehet betenni). Szóval ha minden jól megy januárra lesz egy anamorf prizmám (Prismasonic P100R). Persze ilyenkor jön a fejlesztési kaszkád, mert felbontást ugye az 1080p-s anyagokból nem lehet nyerni mert szimplán kisebb a 2.40:1 arányú filmek felbontása, tehát 4k kell. De ha 4k akkor érdemes a tartalmak elérhetősége miatt HDR anyagokat is kezelni, szóval kell egy VGA is, találtam egy RX480-at erre a célra amit majd berakok a HTPC-be, aztán kezdődhet a madvr-ezés is.
Nyilván képminőségben és telepítésben is sokkal jobb lenne egy modern lézeres vagy ledes 2.40:1 képarányú projektor, pl. Bragi Cinemascope, csak hát az áruk jelent némi megugorhatatlan problémát./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Atomgeszi
veterán
"ritka az, amikor partatlanul tud valaki nyilatkozni ezekrol, es elismeri az egyik oldal hibait, elonyeit stb."
Senki nem vitatta ezeket. Mindig le van írva, hogy melyik oldalnak mi az előnye és hátránya, itt egyedül te álltál bele, hogy miért az F32, miért számít jónak a Barco vonal stb. stb. Eddig mindenki leírta, hogy mi van kerekperec.
Vegyél egyet, lehetőleg Batyo újabb izzójával, és úgy nézd meg.
"de amugy ha elkezded bogaraszni a kulfoldi forumokat, elvetve talalsz ilyen vetitoket...itt nalunk forumon meg minden 3. ember pd vetitovel vetit."
És??
Mennyi mindenben van az, hogy a tudatlan "pénzes" tömeg eladja a "régi szart" , mert kijött az új, és csak azért kell, mert új , meg jobb a marketing, és sehol semmi. Ez nem csak itt ide igaz, ez rengeteg helyre igaz.
-
Atomgeszi
veterán
Nappalink nekünk is van ekkora, de ott nem akartunk moziszobát csinálni.
A hálószobában viszont 3.4 méter max vetítési távot tudok, a nézési táv ugyanez. Ahhoz viszont nem fogok egy 90, vagy 100" vásznat nézni, mert már 10 éve is ekkorát néztünk, és akartunk nagyobbat. Tehát már kiesett rengeteg vetítő, így muszáj olyanból válogatni, ami tud 1-es vetítési távot. -
m3ss
veterán
válasz Atomgeszi #62778 üzenetére
nem baj, csak erdekes ez, hogy itthon ekkora kultusza lett. teny, hogy nalunk azert jobban fogynak az 500k alatti vetitok mint kint, ez is kozrejatszik. de sztem pali is. en pl amikor betevedtem ide ujra, ittam a szavait. jo olvasni hozzaertok torteneteit, anekdotait ilyen temaban. sztem ez legalabb annyit lenditett a nepszerusegukon.
valszeg tenyleg veszek majd egy gepet, pusztan kivancsisagbol. valojaban a mozgasmegjelenitesre, elessegre vagyok kivancsi igy 2 ev epsonozas/jvczes utan. pl. mozgokepnel mennyire jon ki a dlp elesegbeli elonye, ilyenek.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Atomgeszi
veterán
Egy W1070-nek ugyanekkora kultusza van/volt itt.
"valojaban a mozgasmegjelenitesre, elessegre vagyok kivancsi igy 2 ev epsonozas/jvczes utan. pl. mozgokepnel mennyire jon ki a dlp elesegbeli elonye, ilyenek."
Na igen, ezt nem fogod ansi kontraszttal, meg számokkal megmérni az biztos, ezt látni kell.
-
m3ss
veterán
válasz Atomgeszi #62781 üzenetére
azert, mert akkor oriasi szam volt a w1070. abban az idoben megfizetheto 3d-s fullhd vetito ilyen throw ratioval 6x szinkerekkel ez full gamechanger volt, vilagszerte rengeteget adtak el belole.
#62782-KP- ok, gondolom kulon topikjuk van. mashogy fogalmazok. bele-beleneztem avsen az adl kontraszt topicokba, kontraszt meresekbe, black velvet, meg moziszoba topicokba, ujabb projektor (jvc, sony) tesztekbe es alatta a hozzaszolasokba. 100 jvc tulajra jut mittudomen 50 sony tulaj, 60 epson es 1 pd. o neve mellett is magyar zaszlo figyel ha elindul egy ilyen adl kontraszt vita, akkor 10 jvcs ember magyaraz az 1 dlp-snek. nalunk megszolal a jvc-s es jon egy sereg pd tulaj
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Atomgeszi
veterán
Igen, és a mai napig egy remek vetítő, és nincs neki alternatívája még 3x áron sem.
" 100 jvc tulajra jut mittudomen 50 sony tulaj, 60 epson es 1 pd."
És? Hogy téged idézzelek a mai politikát tudnám csak mondani. Attól, hogy sokan valamiben hisznek még nem biztos, hogy igazuk van.
Egyébként szívesen vettem volna JVC-t, de nem tudott egyik sem 1-1.1-es vetítési távot, és ráadásul 3 milliót sem akartam elfüstölni erre a projektre.Sony-t is szívesen, de annál az ansi kontrasz romlás elbizonytalanított, illetve az,hogy mindenki azt írja, hogy nem elég éles a képe.
Nézz meg egy EN13-as lencsével egy Gemini Man-t, vagy bármelyik filmet.. lehetőleg 2160p verzióban.. még a miteszereket is meg lehetett számolni Will bácsi arcán..
De mi pl. a Stranger Things-et néztük F32-őn, és konkrétan az élességet vissza kellett venni, mert annyira tűéles volt a képe, hogy a hajnál már szinte zavaró volt.
De bárkinek mutattam, mindenkinek le volt esve az álla. Amikor meg elmondtam, hogy 15 éves projektor akkor meg végképp fogták a fejüket.
-
Khaosz55
addikt
válasz Atomgeszi #62781 üzenetére
"valojaban a mozgasmegjelenitesre, elessegre vagyok kivancsi igy 2 ev epsonozas/jvczes utan. pl. mozgokepnel mennyire jon ki a dlp elesegbeli elonye, ilyenek."
Mozgásbeli élességhez azt tudom hozzá fűzni, ha egy filmbe ha nem párbeszéd van akkor a komplett kép fossá van motion blur-rel tolva. Tehát a képpontokat összemossák az akciós jelnetnél. Amikor megállítasz egy filmet akció jelenetnél akkor pont ezért van az hogy nem tiszta kép mert tele rakják blur-rel.
Akciókamera videókat szerkesztek Daviciben, és a számos tutorial videó van arról, hogy tolják rá MB-t mert akkor jobban néz ki. Én nem használom, mert nem azért vettem olyan kamerát, hogy a részletgazdag képét mozgását egy homállyá mossam össze. Csináltam motion blur teszteket, és sajnos egyik sem jön be legalábbis akciókamera esetében. Természetesen filmél 24P esetén elégedhetetlen.
Ez meg az 4 éves kamerám képe blur nélkül [kép] , nem csilliós mozi kamera. Most vettem másikat aminek még részletgazdagabb képe van. -
Vhiktor
veterán
A te triple black velvettel majdan elfüggönyözött szobád miért ne számítana mozi szobának. Jobbnak kell lennie így mint bárki másnál akinek nem ilyen anyaggal van borítva a fala. Nem tudok az országban senkit akinek lenne ilyen.
Sok dedikált moziszobaban még csak nem is fekete a fal, de mint írtam a feketére festett fal sem a tuti, onnan is van tovább.Az emlékekkel is vigyázni kell mert csalóka ám, ez olyan mint amikor visszaemlékszik valaki a ps1-es játékra hogy milyen szép volt, mikor még újra berakja látja milyen ocsmány és 1000szer jobbra emlékezett.
Hozzáteszem, hogy szerintem nem fogja azt hozni ez az anyag sem, amiről a külföldi fórumokban írnak. Én jonesetben annak a 70%ra tippelek, de ne legyen igazam.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
m3ss
veterán
válasz Vhiktor #62786 üzenetére
meglatjuk. titokban en is abban remenykedem, hogy itt arcoskodok majd a hihetetlen vasznon mert 1% kontrasztommal
70%-kal kiegyezek, en kb azzal szamoltam ezeket a vart kontraszt ertekeket. egy uj x7900-on lencsen merve 10900 az 1% kontraszt. vetitonk allapota, meg az, hogy nagyon kozel lesz mindkettonknek a fuggony valszeg szamit majd...de valojaban mind1 is, ennel tobbet nem tehetunk.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
Én abban biztos vagyok, hogy ezzel jelenleg az elérhető maximum lesz kihozva. Kivéve ha azt az anyagot vesszük ami elnyeli a fény 99%át (vanta black)
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz Atomgeszi #62789 üzenetére
Sajnos nincs. Otthon van blackout fuggonyom, az biztos hogy kb dupla annyira fekete és kétszer annyi fényt nyel el mint a fekete festék. Szóval az is jobb mint a festék. De nem fekete az a függöny, mert az verte vissza a fényt, csillog, kicsit más színe van, de sötétebb.
de utalok telefonon potyogni....
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
thomasrc
tag
Én úgy látom, hogy az F32 szimplán az elérhető ára és a univerzalitása miatt terjedt el. Gondolok itt az objektívparkra, a lens shift tartományra és a fényerőre. Kábé bárhová be lehet tenni és még tartalékok is vannak benne, amit tuningba vagy nagy vászonba lehet fektetni. Az F30 még nem VIDI-s, az F35 jóval drágább, az F22 meg korlátozott elhelyezhetőségű, ezért logikus, hogy aki ezen a vonalon gondolkodik az valószínűleg az F32-nél köt ki. A fordulópont akkor volt, amikor pali bereklámozta és eloszlatta a kételyeket a javíthatóságot és lámpabeszerzést illetően. Sokan felkapták a fejüket, mert nyilvánvaló vált, hogy van ember és beszerzési forrás a javításához és innentől már egyenes volt az út az elterjedés felé.
-
mandju
senior tag
Mindkét technológiának megvannak az erősségei, és a hátrányai is. Én DLP fannak vallom magam, annak ellenére, hogy most egy JVC Z1 lézeres gépet használok. (Látom a hibáit, de szükségem volt a 4k felbontásra. 0.8:1 nézési arányom van és az éles DLP itt már azért hozott némi problémát... pl csirkeháló. Ha egyszer észreveszed, onnantól sajnos nem tudod nem keresni...)
Christie 3 chipes dlp-t használtam, tuningolt objektívvel, 5000:1 kontrasztaránnyal. 96% DCI P3 és 650:1 ANSI és ehhez 120 nit csúcsfényerő madVR-rel... Sokszor visszasírom.
A közel 5 kg-os objektívvel olyan éles képet vetített a teljes vászon felületén, hogy ezt nehéz überelni egy kommersz géppel. Amikor élességről beszélünk, akkor érdemes nem csak az objektív élességére gondolni. A pixelek közötti "elkülönülés" további élességet kölcsönöz a képnek. Én pixelkontrasztnak hívom (sok külföldi fórumossal egyetemben). Nem mindegy, hogy egy-egy pixel mennyire tud különálló életet élni a a szomszédjától.Én ezt tartom az lcd technológia egyik problémájának. Nincs éles elhatárolódás a pixelek megjelenítése között. Ezáltal a kép kevésbé tűnik élesnek és kevésbé érzed kontrasztosnak. Pl. Lucy jelenet, amikor fekete háttéren megjelenítik az agyi kapacitás százalékát... DLP-n teljesen máskép néz ki, mint egy LCD-n. De mondhatnám a kép homogenitását is. Egy 100% fehéret vetítve az LCD hát hogy is mondjam... nem összehasonlítható egy jó DLP-vel.
De ezek mind-mind egyéni preferenciák. Mindenkinek más dolgok fontosak a vetített képben.
Az idei évben teszteltem egy barco bragi CS-t a mozimban, egy sony xw7000-et. A bragi a led-del kevés volt fényerőben, a sony sajnos homályos volt... így nem is történt váltás. Pedig a csirkeháló miatt meg voltak számlálva a christie napjai.
Jött a JVC Z1 és ez már van olyan szinten objektívet tekintve, ami felveszi a versenyt a DLP-vel. Kellett egy kis idő, amíg elfogadtam, de a 4K felbontás miatt (és mert ezt meg is tudja az optika jeleníteni) maradt. Az új lézer blokkal szintén 120 nites képet tudok nézni egy nagyon jó kontraszttal és jó lézervezérléssel.
Ennek ellenére szó nélkül lecserélném egy christie rezegtetős 4k gépre, ha beleférne a keretembe. Az élesség, ANSI, a mozgásmegjelenítés, a videojel feldolgozás mind-mind olyan pozitívum az LCD-hez képest, amit én szó nélkül becserélnék a gyengébb on/off kontrasztra.
Én úgy látom/gondolom, hogy ahogy nő a vászon méret, annál inkább jön elő az objektív minőségének a kérdése és a magasabb fényerejű gépek. Nagy vászonra (3 méter, illetve felette) jó alternatíva volt az F32. A kommersz gépek egyszerűen nem tudták tartani velük a lépést.
Használtam én is a régi szobámban 230cm széles 1.4-es vásznon sony hw55-öt, jvc x35-öt, epson 9300, majd a dreamvision siglos +3-at... aztán amikor elkészült kint a szobám, 315cm széles vászonnal, 0.75 gain-nel... hát 8-10 fL-tel pislákolt a dreamvision... aztán jött az f32 először Palitól, majd jött egy majdnem új barco f32... 24-25 fL... feljött a nap és a mosoly az arcomra. Ezután a cineo82 az első 3 chipes dlp-m. Aztán életem egyik legjobb projektoros döntése a christie hd10k személyében. Tuning nélkül is teljesen jó volt. A tuning után viszont egy teljesen új élmény tárult elém.
Azt elfogadom, hogy ezek lakószobában nem túl jó alternatívák a hangjuk miatt. Viszont, ha el tudod helyezni egy technika szobában, akkor a hang már nem befolyásoló tényező.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
m3ss
veterán
#62793thomasrc + mandju
el kell ismerni, a nagy objektiv park miatt tenyleg sok helyre lehet telepiteni. na meg a 2 lampa miatt nagy vaszonra, vagy veszteseseges feluletre tenyleg nincs ennyiert nagyon altertnativa. erre nem gondoltam.hogy volt homalyos a 7000-es sony?
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Ijk
nagyúr
válasz mandju #62794 üzenetére
DLP élessége, amihez tegyük hozzá nem csak a DLP chip sajátosságai járulnak hozzá, mert itt azért akárhogyis 10+ éves gépek, általában csúcskategóriásak és azok az objektívek akkor önmagukban többe kerültek mint egy felsőkategóriás mostani LCD gép, az egyik összetevő, a másik az ANSI kontraszt. Ez a két paraméter adja a "lemászik a vászonról" érzést.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
mandju
senior tag
nem lehetett normálisan kiélesíteni.
bal oldala a közepéig éles volt, akkor a jobb oldala volt totál homály... vagy pont fordítva. Nekem ez DLP után nagy csalódás volt. Jeleztem fotókkal, videóval a kereskedőnek. Azt mondta, ezek ilyenek, és ha jobbat akarok, akkor vegyek gtz380-at.Nem vettem.
ljk:
ugyanezt írtam, kicsit bővebben.
[ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
Khaosz55
addikt
válasz mandju #62794 üzenetére
Ami a leírtakból látszik hogy te a projektor userek 0.1%-ba tartozol. Kevesen szerencsések annyira, hogy ilyen és ennyi féle projektor megfordul a keze alatt. 2-8 milliós kategóriában a sony és jvc megy. Sosem a Magyar piacból kell kiindulni. Nyugaton több vásárló van nagyobb tőkével. Ott is van réteg aki használ régi csúcs dlp-t, biztos kevesebb mint az aki megveszi a jvc vagy sony gépeit. A másik meg hogy a pl nálam a régi dlp gépekkel (nem mindegyikkel) 75" lehet vetíteni, illetve ritkán van a használt piacon. Ahhoz képest hogy mennyi sony vagy jvc gépet adnak el németbe elég kevés a használt is. Új dlp gépek közül melyik van ebben az ársávban party-ba a jvc vagy sony gépeivel?
Láttam én 4-5 milliós rezegtetős 0.47-es SIM2-t. Na az tuti nem volt velük partyba. Nyílván mindenkinek megvan, hogy mi az tulajdonság ami zavarja egy vetített képben és mi az ami fontos paraméter. Ez összegezve mindenki el tudja dönteni melyik a legmegfelőbb a számára. -
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #62799 üzenetére
Bolti uj aron nincs dlp brutto 14-18milla alatt ami hozza a 10eves csucs dlp-k kepi vilagat! Ezek a muanyag dlp,sony,epson gepek hogy is mondjam… kommersz kategoria a vetitestechnika vilagaban. Hiaba tobb millios a vetelaruk. Jvc gepek jol osszerakottak kivalo uveg optika viszont a folyadek kriszaly az folyadek kriszaly…. Nz9-el azert hosszutavon egyutt tudnek elni de ha hasonlitanom kellene a 3chipes dlp gepemhez a kepet, nem fizetnek erte dupla arat sem, nem hogy 4 szereset.
Egy altalam rendberakott es tuningolt F32vizsim geppel is meglehetne szorongatni ugyan azon a vasznon durvan egy Barco Baldert…. Pedig az egyik gep beszerezheto feltuningolva rendberakva 5-700.000ft korul a masik meg 16-18milla.
Egy regebbi Christie hd sorozatu gep is lazan ver barmit a piacon 10 millaig bezarolag. Bar ez nem veletlen… egy mai lezeres rezegtetett 4k 3chipes lezer gep csak egy rezgo uveggel es a lezer fenyforras amiben kulonbozik tole cserebe elkernek 40 millat. Objektiv, feny ut, dmd block ugyan az.Nincsenek csodak! Ami regen draga volt es csucs, az ma is az csak tobbszorosen deagabb! Ugyan azt a Konika Minolta objektivet hasznaljak teljesen mindegy milEn muanyaggal fedik el, legyen szo Barco, Christie, Digital Projection stb..
Az F32, Christie HD, a sajat Runco VX22 gepem, Marantz vp15s1 es sorolhatnam meg….9-50-70.000$ arszegmensben elhelyezkedo gepek voltak. Nem is ertem sokan miert varjak a csodat a mai Sony , Epson es tarsai gepektol ezekkel szemben…
Ertem en, h na de a fekete szint , 4k es itt ki is fulladt barmi amit a mai gepek mentsegere fel lehet hozni.. A 4K-t ki is huzhatjuk a sorbol mivel ezekkel a muanyag vacak objektivekkel keptelenek a reszleteket a szemunk ele tarni!
Szamtalan 4K gepet takaritottam, teszteltem es szinte mindegy volt melyik dlp gepet huztam ki a szekrenybol reszletezobb kepet vetitett! Hala a minosegi objektivnek.
En 2 olyan folyadek kriszalyos valodi 4k vetitett kepet lattam eddig amire azt tudtam mondani, h na ez igen….JVC nz9, es Zozi JVC z1 gepe. Koszonhetoen a bennuk rejlo objektivnek.
Szemüveges forumozok jobban ertik mirol beszelek, feltehetoleg talalkoztak polikarbonat es uveg lencses szemuveggel, koztuk levo kulonbseggel. Igy eltudjak kepzelni h egy objektiv altal ez 5-10* (lencsetagtol fuggoen) jobban erzekelheto a vaszonra kivetulve.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Új hozzászólás Aktív témák
- Family Link
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- Gombász topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Proxmox VE
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen