-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bikkrom
senior tag
válasz Vhiktor #55704 üzenetére
Köszönöm szépen a választ! Ilyen esetben mi degradálódik? A chipek mennek tönkre vagy valamelyik optika, szűrő? Tehát tudjuk mi a hibás ilyenkor és cserélhető értelmes pénzen, vagy ilyen esetben kuka a projektor?
+1 kérdés mindenkihez: Adott a fentebb linkelt Sony VPL-HW55ES az izzó már az élettartamát túllépte. Egyik este pukkanás. Se kép se hang. Izzó ment ki, vagy valami más, vagy ez így megmondhatatlan? Vagy kérdezem úgy, hogy ki mit tapasztalt mikor az izzó megadta magát?
Azért vacillálok a megvételén, mert habár első izzó, de 5000+t ment. Se takarítás, se hamarabb izzó csere, amint pont 50 kommenttel ezelőtt tárgyaltatok, hogy ezeknél a Sony-knál a legjobb az lenne ha 1500-2000 óranként takarítás, izzó csere, hogy megelőzze nagy eséllyel az ember. Ergó nagy az esélye, hogy degradálódott vagy fog, de ki sem tudom próbálni izzó nélkül... Kezdek letenni róla, pedig nagyon jókat írtak róla annó. Szerintem ezt elengedem.
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
BIGi75
senior tag
válasz Vhiktor #55731 üzenetére
Ezt azért így kijelenteni, hogy több mint 50% kuka a 4k-s gépeknél pár száz óra után, erős túlzásnak érzem. Nem azért, mert sonym van, hanem azért, mert ha így lenne már rég szétkapták volna a sonyt. Ilyen témával erősen keresve itt-ott találkozni a neten és nem minden második sony felhasználónál.
-
péjé
őstag
válasz Vhiktor #55731 üzenetére
Oké, én elfogadom a véleményed meg a mérésed. Multicégnél dolgozom, autóipari megrendelések is vannak (audi, porsche), véresen komoly a minőségbizosítás. Ilyen esetekben a 2. tulaj nem megy vissza a sony-hoz egy kérdéssel hogy xxx gyártási számú gép egyik legfontosabb tulajdonsága sérült xx vetített óraszám után? Persze mivel lejárt a gari nem lesz semmi de higyjétek el ha kap több ilyen visszajelzést akkor a gyártó ilyenkor elkezdi visszakeresni ezeket a gyártásokat. Elismerni tuti nem fogják de biztosan lesz belső vizsgálat ami akár ki is derítheti hogy mi történt. Ez egy prémiumtermék, nem fogják nagydobra verni a hibát de kezdenek vmit vele ha kapnak ilyen infót. 50% nagyon magas érték, lehet megérne egy misét a sony supportnál, persze mérésekkel alátámasztva.
[ Szerkesztve ]
-
LuSa
csendes tag
válasz Vhiktor #55745 üzenetére
Ez most nagyon laikus lesz, javíts ha tévedek.
Amit eddig láttam kontraszt mérés grafikonokon, hogy a szoba kialakítása nagyban befolyásolja ezt az értéket. A gyári mérés elvileg a referencia szint, amit nem tudok milyen körülmények között mérnek. Mindegy is. Szerintem akkor úgy lehet megállapítani a kontraszt csökkenést, hogy új korában telepítéskor mérem, majd, x idő múlva az eredetihez képest történt változást nézem, mínusz a lámpa öregedése.
Ha már meglévő szobába használt gépet telepítek, akkor nem tudom hogy mennyi az adott helyen elérhető referencia kontraszt, így nem tudok messzemenő következtetéseket levonni csak a gyári értékhez képest.
Lehet én bonyolítom. -
Khaosz55
addikt
válasz Vhiktor #55752 üzenetére
80 óra körül kalibráltad az 590-et. Izzó csere után ami kb 1500 óránál lesz takarítással ismét mérünk és összehasonlítjuk. Megvan minden mért adat.
Igaz nem mostanában lesz, még csak 200 óra körül járok, szóval ez minimum 1.5 év ha lesz megfelelő mennyiségű film mert sajnos sorozatba nem találok nekem megfelelőt.
Viszont ha kalibrálod a volt 270-et akkor már lesz adat.[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
válasz Vhiktor #55756 üzenetére
Még egy dolog. A vászon nem szól bele a natív kontrasztba? Anno amikor megvolt a fehér vásznam szemmel látható volt, hogy a 270 natív feketéje (YT videó) világosabb volt fehér vásznon mint a ALR-en. A mostni ALR-nek meg akkora a gain érte mint a volt fehér vásznamnak. Ez látszik is a fehéren
Most már sajnálom, hogy elajándékoztam a vászont. Jó lett volna ALR összehasonlításhoz mért értékekkel.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #55760 üzenetére
Nem is vagyok túlzottan szürke vászon párti. Gondolom környezeti visszaverődést jobban kezeli ha nem is annyira mint az ALR. De inkább íriszt preferálom, ill. a fényútba beépített különböző szabályzókat amivel be lehet lőni a fényerőt (kontraszt javulással párhuzamosan), mintsem elpazarolni egy elnyelő anyagon.
ALR-ről is már leírtam a véleményem, legutolsó megoldásként nyúlnék hozzá. Most jön majd a TCL 98" tv-je, ami egyfajta áttörés lehet mert nem egy ingatlan árába fog kerülni hanem talán egy alsókategóriás autóét sem éri el. Minden LCD-s kín ellenére elgondolkodtató egy vetítésre kompromisszumos környezetbe ahova méregdrága ALR vászon kellene és egy minőségi vetítő./人◕ ‿‿ ◕人\
-
BIGi75
senior tag
válasz Vhiktor #55678 üzenetére
Erről mi a vélemény?;
ANSI mérés HCFR+i1 Studio (hogy a beállítások jók-e, nem tudom, még sohasem mértem).
Alany: Epson9200
A lényeg: volt itthon Screenline Ambra vászonmintám (hátulról vetítős, 2.5 gain), ráragasztottam egy kis darabot az i1 érzékelőjére (elkerülendő a fényszennyezést ANSI mérésnél) és szembefordítva mértem a projektorral. Tehát Display sensor módot használtam az i1-nél, nem Telephotot vagy Ambientet.
Eredmény: [link] -
BIGi75
senior tag
válasz Vhiktor #55779 üzenetére
"Vásznon mérd a visszaverodo fényt. Mind az on off mind pedig az ansi kontrasztot is."
Na jó, akkor pont az amatőr kísérletem lényegét nem vetted: A vásznon mérem, vagyis azon a kis vászonmintán ami a szenzor előtt van közvetlenül (gyakorlatilag hátulról vetítek), hogy ANSI mérésnél a fehér négyzetek fénye ne "szóljon bele" a fekete négyzetek megvilágításába.
A folyamatosan kapott 120-as ANSI érték egyébként ebben a helyiségben, ahol mértem 50-50%BW-nél 9200 esetében nem teljesen földtől elrugaszkodott dolog: -
BIGi75
senior tag
válasz Vhiktor #55781 üzenetére
Az én gondolatmenetem az volt, hogy vászonról nem lehet pontosan kimérni az 50%os ANSI tábla feketéit, mert a szenzor kb. 50 cm-re a vászontól világosabbnak "látja" a fekete négyzeteket, mint akár az előtte ülő ember, mert a fehér négyzetekből is kap fényt. On/off-nál, ez ugye nem játszik, az korrekt és egzakt vászonról. ANSI-nál azt próbálják, meghatározni, mennyit világosodik a fekete az off-hoz képest, ami függ a projektortól és a helyiség fényvisszaverésétől (ha amúgy full sötét van). A hátulról vetítős vásznon keresztüli mérés eredményét szerintem ugyanúgy meghatározza a projektor és a falakról visszavert fény, (hiszen az is rákerül a vetítési oldalra, és a vászon átengedi a szenzorhoz uaúgy, mint a projektor fényét), viszont kizárja a fehér négyzetek által okozott mérési torzítást a fekete négyzeteknél. Persze lehet, hogy csak túlpihentem magam a téli szünetben és nem is helyes a gondolatmenet...
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #55812 üzenetére
Ahol lehetett ott rendbetettem ezzel a programmal a projektort, de ha elojon a degradacio igazán akkor azon nem tud semmi segíteni:(
És az a gáz, hogy ezt valahol tudja szerintem a sony és jvc is azért léteznek ezek a programok hogy egy ideig lehessen kompenzálni, de nem a vegtelensegig.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
BIGi75
senior tag
válasz Vhiktor #55812 üzenetére
Nem azért osztottam meg a linkeket, hogy új vitát indítsak vagy újra előhozzam a témát, de úgy látom sikerült. A bejegyzésben egy új projektor színhelyes, de mégis rossz kalibrálásáról tesznek említést (mivel a kontraszt lement egy "átlagos" projektror szintjére), amit aztán a gyári programmal sikerült helyre tenniük. Nem is szeretnék ebbe mélyebben belemenni, mert sajnos nem vagyunk egy szinten a témában, kb. felét értem annak amit írsz (egyenlőre). Mindössze azért akadt meg a szemem a bejegyzésen, mert (ha igaz, amit leírnak) ha nincs meg a spec. szerinti gyári natív kontrasztérték, az nem feltétlenül hardveres hiba, lehet az egy jónak tűnő, de mégis rossz beállítás, és gondolom ez akkor általánosan is igaz, márkától függetlenül. Az meg hogy saját fejlesztésű programot ad ki egy gyártó egy komolyabb géphez...., hát én már láttam ilyet nem egyet.
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #55821 üzenetére
Én a degradacios hibát nem úgy akartam beallitani, hogy minden sony, jvc tulajnak rettegnie kell.
Szó sincs erről.Csak annyi célja volt a hiba ismertetesenek, hogy aki HASZNALT gépet szeretne venni és adott esetben elkölt rá milliót vagy többet(vagy pár 100 ezeret), az ne egy gazdaságilag totalkaros gépet vegyen, inkább ellenőrizze le.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
válasz Vhiktor #55926 üzenetére
w2700nak papiron a duplaja a kontrasztja a w2000hez kepest (ha nem standardizaltan is mer a gyarto, sajat product lineon belul azert konzekvensnek kene lenniuk). elvileg pont, hogy HDR contentre jobb. kozvetlen tesztet viszont nem talaltam.
viszont ez durva, hogy az LSP7/LSP9 feketeszintje magasabb. reviewre kivancsi leszek.
Ijk: meret azert nem mindegy, moziszoba kivetelevel nem elhanyagolhato.
0.94es gepet hasznalunk meloban, meretre es hangra is kb 2-3 porszivorol beszelunk. a 10 fos eloadoban egy idoben visszatero poen volt a fizikai adottsagai miatt, bar sajnos feher falak + reggel 10kor vizszintben eso nap mellett csodak nincsenek.
Ájvé: 6.5"es mobil kijelzo kb ugyanilyen tavolrol, 1:1es standardizalt tavolsagbol nezve. mondjuk a forumon tenyleg eleg kevesen vagyunk, aki ebben a meretben latja a 4k vs 1440p kulonbseget (es meg nyer valamit a ~650 ppin). 6.5" 1080p (~410 ppi) szerintem zavaroan es eszmeletlenul pixeles. papiron a retina ppi 330.
ezt viszont kizarolag tartalomfogyasztasra mondom, monitornak 32"@1440pt hasznalok szovegszerkeszteni (kodolni).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Vhiktor #55934 üzenetére
es tenyleg, ugy nez ki kizarolag dinamikus irisszel eri el a w2000 kontrasztjat.
jaja, vagom. namost a w2000 feketeszintje szerintem eppen oke, cserebe ennel fenyesebb ne legyen mert igy is ki tudja sutni a szemem fenyes feher kep mellett ECO mode + RC709 beallitassal is. pl Inception utolso fel ora a fagyott tajon, mondjuk az a jelenetsor szo szerint oda a kontraszthoz, fenyerohoz es feheregyensulyhoz.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Ájvé
veterán
válasz Vhiktor #55933 üzenetére
De valós kalibrált érték a 3000:1 kontraszt ha nem kalibrált akkor ennél magasabb is lehet, ALPD nagyon sokat javít a kontraszton.
Tessék Fengmi Cinema 2 teszt, látom pont erről az oldalról linkeltél, csodálom hogy még nem nézted (pedig itt a fórumon fikázták ezt az oldalt), ez a tesztelő nagyon nyomja a Xiaomi/Fengmi projektorokat, általában mind nagyon jó értékelést kapott. -
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #55943 üzenetére
A 425:1 natív kontrasztot el tudom hinni, ennyit tud ez a DMD. A 2600:1 vagy szimpla hazugság, vagy a lézerrel trükközik. Magam részéről már el sem fogadnék szimpla fekete-fehér kép mérést natívra, hanem egy kis fehér kockával fekete háttéren egyidejű mérést.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #55946 üzenetére
Samsung premiere LSP9T-ben speckó alapján 0.66-os dmd lehet. De ott is lesz 1500:1 natív kontrasztod, továbbá nekem vannak fenntartásaim ezekkel az UST optikákkal. Mindez 2 millióért. Hülye lennék őszintén szólva egy Sony vagy JVC helyett venni.
Egy SIM2 Nero 4S már érdekesebb lehet, ja de várjál az 30.000$[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ájvé
veterán
válasz Vhiktor #55943 üzenetére
SDR 16 fl-t ír, HDR 26 fl-t. Nem tudom mi az ellentmondás, ha a teljes táblázatot linkeled rajta van hogy mekkora SDR 16 fl és HDR 26 fl képet tud megjeleníteni, erre van kalibrálva. Ha meg dinamikus kontrasztra gyanakszol akkor tesztben nem volt különbség köztük, gyári dinamikus kontraszt? Biztos lehet benne turpisság, ugyan melyik gyártó nem próbál trükközni, elég a 4k xpr-re gondolni ezt nem kínaiak találtak ki, valamit biztos tudnak ha papíron ilyen értékeket érnek el, de Appotronics úgy tudom az egyik vezető lézer projektor gyártó a világon nem csak házi moziban, Barcoval is együttműködik. Csak nem akkora kamu, hogy teljesen fals legyen egy tesztben, de én nem értek hozzá. Nekem Mijia ALPD 3.0 van és elégedett vagyok vele.
Ja hogy most ANSI kontrasztot nézzük inkább, de ha Sony vagy JVC fényágyúkról van szó akkor jó az on/off mert az mindjárt legalább 10k-nál kezdődik. Vajon ezeknek mennyi a valós ANSI kontrasztja? Ja erről szó sem esik.
Na látod itt kezdődik a részrehajlás, tesztben amúgy amit linkeltél így is nagyon pozitívan nyilatkozik a tesztelő, mert hát ő sem hisz a szemének ...#55939:
Igen jelenleg ALPD 3.0-át használnak, Fengmi egyébként az Appotronics saját brandje, idén már lehet lesz ALPD 4.0-ás is 3+1 lézerforrással.BIGi75:
Nem tudom mi alapján mondod, Alien Covenant fotókról van szó? Én nem láttam a filmet, de alatta van egy összehasonlító videó a Benq v7000i-vel ott én nem látok ilyen problémát. Egyébként 60% rec 2020-at tud, nem tudom jó-e vagy nem W2700 kicsit jobb ennél (66% rec 2020).
Ijk:
Igen a Samsung LSP9T 0,66 DMD-s, tesztben is írják.[ Szerkesztve ]
-
-
Ájvé
veterán
válasz Vhiktor #55956 üzenetére
Nekem nincs ilyen UST-m pedig tényleg érdekelne az igazság. Akkor ez is kamu? 1049:1 on/off meg kb 760:1 ANSI kontraszt.
Egyébként kontraszt egy dolog, hiába van OLED Tv-m mégis inkább projektoron nézem, hiába a tökéletes kontraszt, nagy kép akkor is jobb ha csak 500 körüli a valós kontraszt.
ALR screen biztos dob még rajta egy kicsit én elégedett vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Ájvé
veterán
válasz Vhiktor #55965 üzenetére
Most én se találom, de korábban benne volt a tesztben, 700 fölötti értéket, most csak annyi áll a cikkben, hogy a "piac egyik legjobbja" ami az ilyen belépő szinten még igaz is lehet, nem 10 éves felső kategóriás gépekhez mérve. 9-re kíváncsi lennék azért, 0,66" DMD-vel.
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #56007 üzenetére
Bár a PC-s dolog lehet, hogy nem jó ötlet, attól függ, mert szerintem a screenshotot a gpuból szedi ki a program pixel szinten.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
makkmarce
őstag
válasz Vhiktor #55991 üzenetére
hát, azért sajnos lehet rosszat venni. Ugye több dologtól függ:
1. van e árnyékolás, mert kispórolható, prémium szegmensben többszörös árnyékolás is kapható (mondjuk 2-esével, érpáranként amit a szabvány is megkövetel, de pár méterig lehet megy annélkül is).
2. van e elég rézvastagság, különben nagy lesz a vezeték belső ellenállása, ez mennyire minőségi ötvözetből van, minőségi e a réz, etc.
3. megfelelő e az érpárok elrendezése, gerjesztik vagy kioltják a zavart
4. megfelelő e a csatlakozó, ott a bekötés, annak árnyékolása.
5. minden ér be van e kötve, nehogy valamit spórolásból kihagyjanak.@BBéci:
tehát van a kábelek közt különbség, nem is kicsi, de amint megy a kábelen a jel stabilan megfelelő sebességgel, onnantól nincs különbség. Az, hogy mondjuk aranyból lenne az egész kábel, és emiatt a jel fogadó 3.1v-ot lát 2.9v helyett nemigazán érdekes, mivel a vevő abból úgy is 1-et vagy nullát csinál, ez a digitális jel szépsége. Ha meg hiba van, akkor egy tömörített adatfolyamban kb kő kövön nem marad (minimum abban a blockban borul minden).
Jó minőségű kábel kell, de a képen nem tud javítani, nem lesz szebb, ha mondjuk kisebb a feszültségesés a kábelen. 1 feladata van, tudja azt a sebességet ami kell.
A gond a HDMI szabvánnyal van, mert bármire bármit ráírhatnak, volt is erről egy cikk itt valahol.
Ugyanez a helyzet az UTP kábelekkel, ott is van keverés, hogy melyik, mit, hogy , de nem fog jobb minőségben megjelenni a netflix, vagy a youtube, ha aranyozott kábelt használunk[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
válasz Vhiktor #56007 üzenetére
nem kell pixeleket nezni, eleg a bitfolyamot is, hogy ugyanaz a kuldo es fogado oldalon. az tippre sokkal egyszerubb es megvalosithato. kep processalasnal bejatszhat a feldolgozo, pl ha nem determinisztikus a kimenet, akkor adott esetben ket, ugyanugy kikuldott kep kozott is lehet elteres (ennyire nem vagom a feldolgozochippeket, hibaturo jelatvitelt viszont elegge).
a kep kizarolag akkor lehet mas, ha a kabelek kozott savszel elteres is van es fallbackel. ha egyezik a HDMI spec ami atmegy es rendben van a handshake (van kep, nem szemetel piros pottyokkel), akkor viszont nem lehet elteres.
BBéci: ott vagy el akartak nektek valamit adni, vagy csak siman az egyik kabel szuk keresztmetszet volt.
digitalis audiofil kabelek egy resze nem tudja a specifikaciot, ld az audiofil sata kabel par eve ami kozrohej targya volt, mert az alap specifikaciot se tudta. audifil halokabellel szinten probalkozott egy gyarto, az is eleg vicces volt.
makkmarce: mondjuk a tobbszoros arnyekolas helyett van ultra highspeednel optikai kabel is, ha valaki mindenkepp egy magnes vagy egy ipari motor alatt akarja athuzni a kabelt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
makkmarce
őstag
válasz Vhiktor #56041 üzenetére
engem mindig csak az zavar, hogy sohase mérnek.
Tegyük fel, ez a csodakábel működik, vagyis csinál valami hasznosat.
Hol van egy sima mérés, ami ezt bizonyítja?
Bejött a jel, a végén kiment a jel, és ez vagy az történt (vagy épp nem történt, mert nem torzult)
Arról nem is beszélve, hogy házilag kár a hálózatot szűrni a táp előtt, mert a szomszéd bekapcsolja a flex-et vagy a hajszárítót az látszik a hálózaton(hát még most a napelemek), összevissza rángatja minden, ezért is kell normális méretű kondenzátort berakniuk. Azon a kb 1 méteren már semmi se múlik(na jó, ha összesodrod a jelvezetékkel.. de olyat miért csinálnál?)okoskodom, tehát vagyok
-
BBéci
titán
válasz Vhiktor #56046 üzenetére
"Persze, hogy nem mérnek, mert akkor bezárhatna egy csomó üzlet ami az ilyen drága kábelek árusításából él, megveszi 500-ért azt eladja 50.000-ért méterét "
Csomó üzlet? Sorolj néhányat!
Nem mellesleg az üzletek a nagykertől, azok a gyártótól vásárolnak, akik nem adják olcsón a termékeiket, tehát a boltok árrése nem magasabb a szokásosnál.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Vhiktor #56062 üzenetére
Azok a video stream bitsebességét mutatják, nem? Engem konkrétan a hardveres HDMI átvitel sebessége érdekel a kanócon Gbps formájában. Ez felteszem egy statikus érték kéne legyen az éppen aktuális kép formátumnak megfelelően, sima desktop háttérrel is PC-n. Nem erre ment ki a játék?
[ Szerkesztve ]
-
-
makkmarce
őstag
válasz Vhiktor #56065 üzenetére
A HDMI ha tömörít nem így tömörít, ahogy nézem csak jeltömörítés van (TMDS), maga a digitális jel nem változhat. Persze a szín mehet átkonvertálva YCbCr-re(a lejátszó által!), ez nem tudom mennyit ront a helyzeten.
Ahogy nézem a hasznos adat mennyisége más, mint a teljes átviteli sebesség, gondolom a crc és paritás miatt, ezért 4k30hz 16bit-es színmélységnél már nem elég a 2.0-ás kolbász se, csak az ultrahighspeed 48gbps-es. (bár szerintem nincs nagyon lejátszó ami tudná a 16 bites színmélységet, és olyan forrást se találni, max interpolálják).okoskodom, tehát vagyok
-
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #56071 üzenetére
Úgy érzem kellene fejleszteni saját eszközt erre, kb 100 dollárból bőven megoldható lenne és szénné lehetne gazdagodni
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Robogó, kismotor
- iPhone topik
- EA Sports WRC '23
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen