-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tothm
őstag
Hali! Esetleg valakit nem érdekel egy Honda@?
-
busman
veterán
válasz Topiccsendőr #4483 üzenetére
Benzinbe öntenék egy kicsit,csak az illata miatt.....
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
ett
aktív tag
válasz Runner_fxr #4503 üzenetére
Láttam már runnert, engem a tiéd érdekelt volna. Vagyis csak képek róla, mert benzintemetőt nem akarok venni, csak ha kúttal együtt adják.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
busman
veterán
-
busman
veterán
Honda DIO AF 35-öm van erre szeretnék 70 es hengerszettet,megoldható?Mit kell még cserélnem?
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
ett
aktív tag
Megoldható persze. Bár én csak egy 70-es hengert láttam rá, valamilyen taiwani gyártmányút. Nem tudom bevállalálnám-e. Találtam egy sportkiput, azt írják csak ez kapható hozzá, viszont jó 50-es hengerhez is. Technigas next-r a fajtája. Na ezt már rá merném tenni, aztán egy kis hangolás és már fürgébb is a gép.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
busman
veterán
Olcsó tuning : tuning Polini kevlár szíjhoz kell 6-7 grammos görgő,Ezek után gyorsulással sem lesz gond, simán 70 fölött lesz a vége .Leszabályzott elektronika is marad.
A 70 -es hegercsere a tartósság rovására megy..[ Szerkesztve ]
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
busman
veterán
Első teleszkópot javitott valaki házilag?Vagy ha javítattott ,akkor mennyibe fájt?
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
ett
aktív tag
Miért menne a tartosság rovására? Bizonyos mértékig igazad van, de ha nem versenyhengert veszel, csak egy sima sportot, akkor elég sokáig kitart ha torodsz vele, és azért a gyorsulás sokkal átutobb mint az 50-essel.
Na meg ha így tudod, hogy mi mivel jár, akkor miért kérdezted, hogy kell-e neked 70-es henger? Ezek szerint neked nem kell. Mondjuk ha csak egy félét választhatok és az sem valami ismert, akkor én sem venném meg.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
busman
veterán
Minden fórumon mást javasolnak: A megoldás alapja, hogy a DIO egy nyomatékos motor. Egy kicsit rövidebb szíj azt eredményezi, hogy amikor a görgők szétnyomják a variot, akkor a hátsó tárcsán már sokkal kisebb íven forog a szíj (gondoljunk a váltós biciklikre: ha a hátsó keréken kisebb fogaskerékre váltunk akkor nagyobb a sebesség (csak nehezebb tekerni)). A variot persze át kell hangolni ezután, vagyis más súlyú görgőket kell belepakolni.
Ennyit az elméletről. Íme a gyakorlat: Polini 248.035-as számú kevlár szíj (640x18-as méretű). Fontos, hogy kevlár, de legalábbis jó minőségű szíj legyen, különben hamar szakad. Ehhez nagyjából 6 grammos görgők kellenek, de ez utóbbiak persze minden mocin mások lehetnek, ezért egyedileg kell a súlyt kitalálni. Mivel nem kell jobban pörögnie ehhez a mocinak, ezért nem kell tiltás nélküli elektronika.
Ezzel a változtatással egy alap DIO, ami 55 körül ment (saját óra szerint), 65-70 km/h-t fog tudni, egy egész kicsit rosszabb gyorsulással.
A másik pedig elektronika cseréjét javasolja.
Akkor most mit?[ Szerkesztve ]
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
ett
aktív tag
Ez egy rendszer, ahol az alkatrészeket egymáshoz kell hangolni. Nem tudom hogy milyen elektronika van a dioban, korlátozott, vagy nem, de a lényeg, hogy ha változtatod egy tulajdonságát a mocinak, akkor az egy másik tulajdonságának rovására mehet csak. Akarsz nagyobb végsebességet meg gyorsulást? -> hetvenes henger. Valamivel rovidebb élettartam, de ebben is nagy a szorás, viszont sokkal jobb menetteljesítmények és hát igen, sajnos a virgonc lovakat tobbet is kell etetni.
Ha meg az 50-esnél maradunk, akkoris lehet azért javítani rajta. Ha vastagabb szíjat raksz, nagyobb lesz a végsebességed, de kisebb a gyorsulás. Ha vékonyabb a szíj, akkor meg fordítva. Aztán ha raksz bele másik variátort, akkoris lehet javítani rajta, vagy a karbiba nagyibb fúvoka és nagyobb átereszto képességu szivacs a szurobe.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
golyani
őstag
válasz Topiccsendőr #4515 üzenetére
lehet h többet fog menni de rosszabbul fog indulni....
havernak anno volt egy 125-ös NSR-je na azzal odavert egy 180-as tuningmentes runnert.
én most azt tervezem h a roxra felrakok egy Gianelli Extra-t és egy Polini SPC Eco Kit-et.
[ Szerkesztve ]
-
csibor
addikt
125-ös robogóban gondolkodok,mire figyeljek,és melyiket érdemes megvenni?
-
Topiccsendőr
addikt
Esetleg, ha valakinek kellene egy picit nagyobb henger léghűtéses Minarellibe, akkor szóljon rám! olcsóé adok egyet:
ímeExplosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Van kis A jogsid? Mindenképp rendszámost vegyél. Runnerek dögösek, de rengeteg fajta van 125-ből Piaggio, Gilera, meg a többi japán. Olaszban és japánban nem csalódhatsz túl nagyot, viszont nagyon meg kell nézni, ha használtat veszel. Olyanokat össze tudnak még lapátolni eladásra, hogy uh...
Explosión de dos tiempos
-
csibor
addikt
válasz Topiccsendőr #4520 üzenetére
Lassan 20 éve Elsőre ami szimpatikus Kymco Agility 125,vagy ami még árban nagyon jónak tűnik Linea,riasztó,abs,viszont semmit sem találok róla neten.Abszolút ismeretlen ez a kategória.utoljára 12 éve motoroztam,igaz akkor még gsx-r750 volt
-
Jarod1
addikt
Sziasztok
Nincs Valakinek Malaguti F12 robogóhoz 13 fogas végáttétel? -
CL Smooth
tag
Szia! Én kb 10 éve foglakozom robogókkal, hobbi szinten. Szeretem őket szerelgetni is illetve rengeteg robogó megfordult a kezem alatt. Amit tudnék neked tanácsolni először is, hogy a kínai csodákat felejtsd el! Nagyon gyenge minőségűek, és sok gondod lehet velük, de ami a legrosszabb, hogy nincs hozzájuk alkatrész! Sok esetben csak legyártatni lehet hozzá igen borsos áron! Szerintem a kínai robogót felejtsd el ha jót akarsz magadnak! A legtöbb szervíz ha meglátja már eleve nem fogalkozik vele, ezt tudom. A japán és olasz gépek mindenképpen jók! Egy olasz robogó sportosabb motorral rendelkezik mint egy japán. De ugyan olyan megbízható. Az olasz robogóban talán az elektromos vezetékek nincsenek olyan precízen elvezetve mint a japánon, de nem vészes. Azt hogy milyen motort lenne érdemes venned, ehhez tudni kéne mik az igények fogyasztás, menetteljesítmény szempontjából illetve akarsz e 2 személlyel menni. Ha fontos hogy keveset fogyasszon mert mondjuk melóba jársz vele illetve sokat mész, akkor mindenképpen 4 üteműt vegyél. A 125-ös 4 üteműben szerintem elég gyenge, vehetsz pl 200-as gilera runnert 4 üteműt, 3-3,5 litert eszik, max 4 liter de akkor csőgázon mész vele. És nagyon erős 21LE 130km/h körüli sebességre képes, gond nélkül repít 2 személyt is. Illetve aprilia leonardo 150-es 4 ütemű az is nagyon jó gép, sőt van belőle 250-es 4 ütemű az meg pláne jó gép, fogyasztása kb az mint a 200-as runnernek. Esetleg ha kell az hogy nagyobb kereke legyen aprilia scarabeo lehet jó választás itt 4 üteműben van 125, 150, 250
és még 500-as abs-es is! A 125-ös tulajdonképpen szinte alig eszik kevesebbet talán fél literrel mint egy 200-250 köbcenti körüli 4 ütemű, de cserébe jóval gyengébb!
Viszont egy kínai 4 ütemű 150-200 köbcentiben is nagyon gyenge tud lennni, Kipróbáltam többször is kínai 4 üteműket és nem hittem el milyen gyenge egy olasz 4 üteműhöz képest. A kétütemű gépek az igazán sportos robogók, főleg nagyköbcentiben. Viszont jóval nagyobb a fogyasztásuk. Egy 150-180 köbcentis 2 ütemű nyáron 6 litert is elfogyaszt, télen ez lehet 7-8 is! Viszont az élémény az nagyobb, sokkal pörgősebb masinák, erősebb gyorsulás, agresszívebb motorok és a tuningolásra is sokkal fogékonyabbak, de ezt csak akkor tudnám ajánlani ha nem számít annyira a fogyasztás, és fontos ,hogy egy igazi vadállat robogód legyen. talán egy kis kompromisszum egy 125-ös vagy 100 köbcentis 2 ütemű, ott még azért a fogyasztás annyira nem ugrik meg és megvan a 2 ütemű feeling. olyan 4-4,5 literrel elmennek ezek a masinák ha jól be van állítva. pl runner 125 kétütem, illetve yamaha aerox 100-as 2 ütem, malaguti f12 100-as kétütem.
2 ütemből Gilera runnert ajánlanám 180-as 2 ütemű, aprilia sr 150 kétütemű, illetve piaggio skipper 150-es 2 ütemű. Én olasz robogókat ajánlottam neked, ezeket én jobban szeretem, szerintem az olasz robogó az igazi robogó. De persze a japánok közt is vannak jó gépek és azok is megbízhatóak, de olaszt szerintem robogóban érdemesebb venni. Autóban már nem annyira. Motorokban viszont nagyon jók![ Szerkesztve ]
-
CL Smooth
tag
válasz CL Smooth #4524 üzenetére
Ja és a szervíz kérdés. A 4 ütemű hátránya ,hogy sokkal bonyolultabb mint egy kétütemű, ebből adódóan költségesebb lehet egy javítás ha a motorjához kell nyúlni. sokszor duplája is lehet. De ha ha értessz a motorokhoz akkor nem hinném hgy át tudnak verni, és észreveszed amikor egy széthajtott motort akarnak rádsózni, azért elég egyértelmű jelek vannak, füstöl mint a gyárkémény (megjegyzem a 2 ütemű az füstölhet elég rendesen ha hideg, ez nem feltétlenül hiba, de amint bemelegszik ennek drasztikusan csökkenie kell az a normális.)
alapjáraton zörög csattog és természetesen erőtlen a gép! Illetve pár perc alapjáraton ketyegés után lefullad. A lefulladás nem egyértelműen szar motor miatt van persze, lehet egy szarul beállított karburátor vagy nem rávaló kipuffogó miatt is. De kopott hengernél is álltalában elmegy az alapjárat.
Ja és még annyit a kínai gépekről, hogy sok embert azért dönt melettük mert ugye jön a kérdés. Újat vagy használtat? Nos igen a kínai robogó álltalában annyiba kerül újonnan mint egy 5-6 éves olasz vagy japán. De ennek ellenére én azt mondom nem szabad engedni a csábításnak mert százszor inkább az 5-6 éves olasz vagy japán mint egy vadzsi új kinai szemét![ Szerkesztve ]
-
csibor
addikt
válasz CL Smooth #4525 üzenetére
Köszönöm!125 4 ütemű ez a biztos pont,és hogy kisméretű legyen.A sebesség nem nagyon érdekel,70-80-at vigye kis fogyasztással,rövid távra használom,persze ha veszek.A Kymcot nagyon dicsérik,egyelőre hozzá keresek alternatívát.Április végére tervezem a vásárlást,még csak tájékozódok.
-
ett
aktív tag
-
CL Smooth
tag
Ha nagy emelkedőkön nem használod , illetve nem szállítasz vele utast akkor, elég lehet a 125-ös 4 ütem, de ha nagyobb emelkedő jön ott elanyátlanodik kicsit, és lehet hogy kerülgetnek majd az autók. Figyelj a kymcot én annyira nem ismerem, lehet nem olyan rossz erről nem tudok egyértelmű véleményt mondani. Viszont mindenképpen zsákbamacska szerintem. Én biztos nem vennék. És itt most nem csak a motorjáról van szó, hanem a futóműve, az egész tervezése nem lehet olyan mint egy Piaggio-é vagy yamaha-é, innen onna összelopkodnak a nagyobb márkáktól és lesz belőle valami. Új motort akarsz venni?
-
CL Smooth
tag
-
busman
veterán
Kis gondom vvolt ,40-nél darált a motorom...néha nem is ment.. újraindítás után néha jó volt....
Kipufogó csere....16K f@sza...I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4530 üzenetére
Bírom ezeket a mondatokat:
"Annyira nem ismerem, nem tudok egyértelmű véleményt mondani... mindenképpen zsákbamacska szerintem"
Nem fika, de ha nem ismered akkor tényleg nem muszáj róla véleményt mondani.
Nem tudhat mindent a halandó ember...
píííszExplosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4524 üzenetére
Mivel a kisköbcentiseknél ugyanolyan blokkokat raknak japánba meg olaszba azaz Minarellit szerintem semmi különbség nincs köztük. Az olaszoknak szerintem nem az elektromossággal van bajuk, hanem a vákuumcsöveikkel, meg a benzincsöveikkel. A japánban kibír 15-20évet egy vákuumcső, egy olaszban 6-8 évet.
Explosión de dos tiempos
-
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4538 üzenetére
Lehet nem volt teljesen egyértelmű a fogalmazás, de azért mondtam hogy zsákbamacska mert olyan csudajó biztos nem lehet egy kymco! Lehet nem olyan szemét mint egy keeway és társai, de egy gilerával, apriliával vagy yamahával nem hasonlítanám össze. Mert valószínü a közelükbe nem ér! Bár nekem még nem volt kymcom ,de nem is lesz az is biztos!
A minarelli blokkot úgy tudtam csak a yamaha aerox ba tették, hogy minden kisköbcentis japánba olasz blokk lenne ezt most igy nem tudom lehet igazad van.Nem azt mondtam hogy gond van az elektromossággal hanem azt, hogy elektromos vezetékek kicsit igénytelenebbül vannak elvezetve az olaszban mint egy japánban, ezzel már találkoztam. A vákumcsövek, benzincsövek meghibásodásával én sűrün nem találkoztam. Talán egy esetre emlékszem. Persze ettől még lehet igazad van és a japánban tartósabbak. Az olaszok itt ott kicsit slendrihánabbak mint a preciz japánok, ez egy dolog. De egy olasz robogónak sokkal nagyobb feeling je van szerintem mint egy japánnak. És azért igencsak megbízhatóak. Bírják a gyilkolást is.[ Szerkesztve ]
-
Mazka05
őstag
Ez nálad bevált?! Csak azért kérdezem, mert bnőm kapott tavaly tőlem egy Suzuki addresst 50-es most kb 70 a vége kicsit többet szeretnék kihozni belőle... De nem túl sokat akarok rá költeni mivel nekem van egy 150-es leonardom...
Ebben a világban megtanulod, hogy a szar is le van szarva..
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4539 üzenetére
Ne fokozd. Mondom, nem muszáj véleményt alkotni, ha nem volt vele szerencséd. Előítélete mindenkinek van de az akkor is az marad, ha elé teszi az ember, hogy nem azért mondja hogy... de...
de mondok egy általam átélt példát MBK, Yamaha Aerox, ugyanaz a hosszú Minarelli blokk, mint az Aprilia Area 51-ben volt. És sorolhatnám naphosszat. De még a kis enduróikban is ugyanaz van a japánoknak, olaszoknak, spanyoloknak. Minarelli AM blokkExplosión de dos tiempos
-
csibor
addikt
válasz Topiccsendőr #4544 üzenetére
Ez természetes.
-
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4543 üzenetére
Bocsánat ha megsértettelek, gondolom neked kymcod van. Ezért vagy ennyire melette.
Azt akarod mondani, hogy egy kymco az ugyan olyan jó mint pl egy gilera, aprilia, yamaha?
Erről van szó? Mert én ez az amit megkérdőjelezek. -
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4544 üzenetére
Minden rendszámot kap? 50-es is? Ez mondjuk már sokszor említették, de ez nem hiszem hogy bekövetkezik!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4547 üzenetére
Nem séretettél meg. Csak végletekben tudsz gondolkodni? Bazz mostmár tudom, miért van kettészakadva ez az ország Valahova tartozni kell mindenáron?
Pont hogy én nem vagyok sem ellene, sem mellette, mivel nem volt, nem ültem rajta, nem próbáltam ki. Neked is ugyanúgy kellene reagálnod, mint nekem, ugyanis neked is ugyanannyi tapasztalatod van vele, mint nekem. Erre akartam kilyukadni.Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest