-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mike-
addikt
-
AndrewTdi
addikt
válasz runner 125 #46186 üzenetére
Én legutóbb Ipone Scoot/L]ot toltam bele.
-
SzlobiG
félisten
válasz AndrewTdi #46204 üzenetére
Nem is láttam még ezt a márkát.
Én most is maradtam a castrolnál.
-
szmissz
senior tag
Van itt valaki aki a Hungária körúton nyomja a mocizást reggel, délután melóba? Keresem a sorstársakat.
Én ezen a szakaszon az Arénától megyek a Szerémi/Hengermalom sarkáig. A villamos felújítás miatti lezárások és dugók miatt vettem a robogót és nagyon élvezem, főleg, hogy külön buszsávokat is kialakítottak nekem.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Rico45
őstag
Sziasztok!
Írjatok nekem robogós webáruházakat! Honnan szoktatok rendelni légszűrőt,olajat,alkatrészeket?
Valahogy ma a gugli nem a haverom :-(
Előre is köszönöm!
Üdv
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
DigitXT
nagyúr
válasz Rico45 #46212 üzenetére
Érdekes, a találatok közt több is van, ahonnan már rendeltem.
Szerk: de szólj, ha szemét g*ci vagyok... Fejből azért nem
sorolnám fel, hogy mi minden jött honnan. De mondjuk légszűrő
innen, kuplung innen, tuning alkatrészek innen, még ki tudja mi.Szerk2: olajat meg már többször rendeltem innen. Persze ez nem
kifejezetten robogós webáruház, de az olajrendeléshez nem is kell.
Érdekesség, hogy emlékeim szerint PayPalt is elfogadnak.[ Szerkesztve ]
-
Rico45
őstag
válasz DigitXT #46213 üzenetére
Szemééééééét
Na jó csak viccűűtem te gyeeerek! Nem vok olyan sértődős fajta
A céges gépen szar keresgélni:-) Zsibbad össze-vissza a különböző reklám banneroktólAz volt a gáz hogy egy helyen akartam volna 3 különböző terméket rendelni,és az istenért sem volt .-(
Mert ugye akkor egy fuvardíjjal jönne a motyó.köszi a választ!
[ Szerkesztve ]
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
DigitXT
nagyúr
válasz Tothgera30 #46215 üzenetére
Bizony. Motorradban már 70 körül utánad dobnak egy ilyet, csak tudnám,
kinek kell ez? (Akkor már inkább egy Jog / Tact, aminek nem műanyag a
vezérműtengelyétől kezdve mindene, és valamennyire még megy is.)Bocs, rosszul emlékeztem, meg volt az 80 is. Akkor meg de pláne.
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #46216 üzenetére
Hát, merő véletlenségből ismerem aki árulja. Láttam is a portékát - mintha most bontották volna ki gyári csomagolásból. Ennek van némi felára
Iszonyat vicces jármű, lenne egy kupac felesleges Mátyásom, egyet vennék, csak úgy elrakni és örömködni vele
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
-
beci
őstag
Sziasztok.
Miután még sosem állítottam féket,ezért lenne egy kérdésem.
Van egy tárcsás hátsó fék a robogón.
A külső betét hozzá ér a tárcsához.Ha sztenderen kicsit felpörgetem,és kézzel óvatosan kijebb húzom a féknyerget,akkor már nem ér hozzá.Hogyan tudnám beállítani?A tárcsa nem üt.Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
DigitXT
nagyúr
A tárcsaféket nem kell állítani. Annak teljesen normális állapota, hogy hozzáér a betét a tárcsához, nincs benne visszahúzó rugó. Gond akkor lenne, ha ez a hozzáérés több az érintésnél, és állandóan fékez a motor. Azt amúgy nehezen tudom elképzelni, hogy a féknyerget hogyan húzod kijjebb, tekintve, hogy a hátsó nyergek általában fix rögzítésűek szoktak lenni, egy dugattyúval. Robogó típusa, esetleg fotó illusztrációnak? (A többdugattyús első nyergek szoktak úszó típusúak lenni.)
-
DigitXT
nagyúr
No lám, egy kétdugattyús, úszónyerges hátsó fék... Milyen robogó is ez? A hozzáérés továbbra is normális jelenség, ilyen szinten ez nem állítható. Menet közben úgysem hallod, max. amikor tologatod a garázsban. Ettől függetlenül, ha túlzott a jelenség, akkor lehet, amit csongi ír. Mondjuk kicsit szorul a dugattyú. Ez viszont teljes szétszedést igényel: hozzáértés nélkül nem ajánlott. Ha folyamat fékez a motor a jelenség miatt, s nem csak hallod a "zajt", elvinném szerelőhöz.
Egy Benelli x49: érthetetlen, hogy egy kisköbcentis robogóra minek hátra (!) ilyen komoly fék. A 400-as Madison is elvan egy sima egy dugattyús fix nyereggel hátul, aztán mégis le tudja blokkolni a kereket, ha nagyon rárántok. De ez itt off.
[ Szerkesztve ]
-
beci
őstag
válasz DigitXT #46230 üzenetére
Egy Benelli x49.
Holnap majd rakok fel egy videót,amin hallani is lehet.
Hát én nem szedem szét,marad a szerelő.
Ami furcsa számomra,hogy a tárcsa alsó részén látok kopást inkább,a felsőn annyira nem.
Nem fogja vissza a motort,csak a hangja idegesítő.[ Szerkesztve ]
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
csongi
veterán
válasz DigitXT #46234 üzenetére
Ha tiszta a munka henger egy picit vissza mozdul, mikor vissza engeded a fékkart. meg is figyelheted. Sosem mértem le, lehet egy tized sincs amennyit vissza mozdul.
Ha kezedben van a munkahenger vagy tedd rá a kezed és be kell húzni a fékkart. ekkor nyomás lép fel a munkahengerbe, de a tárcsát nem lehet össze nyomni, ellen tart, mikor megszűnik a nyomás visszafele mozdul egy minimálisat, pont annyit hogy a betét ne érjen a tárcsához. Plusz hiba lehetőség a betétet tartó lemezek koszossága is, ezeken a lemezeken nehezen mozog a betét, és felszorul, ezt persze a munkahenger leküzdni, de nem tud eltávolodni a tárcsától. Ha minden rendben akkor is hozzá érhet minimálisan. Nekem is picit hozzá ér az első, ha olyan pozícióba tolom, de normál helyzetbe nincs hangja a fékemnek.
Rendes takarítás, nem csak immel-ámmal. A lemezeket is le takarítottam, a betétekről egyes helyeken a festék többletet is le kell csiszolni, ha szorul a helyén. Dugattyú falát fémtisztára úszócsapokat ki.
Én brigécióllal elmosom az egész nyerget, majd forró víz, lefúja,t zsírba tesz, és úgy vissza.[ Szerkesztve ]
-
urbi73
senior tag
válasz Bogyó bá' #46236 üzenetére
Te írtad le jól . .Tehát a dugattyú a tömítőgyűrű visszanyomó ereje következtében húzódik vissza alaphelyzetbe, a nyomás megszűnése után.
De ez csak abban a helyzetben igaz , hogy ha tiszta a dugattyú , vagy ha nincsen enyhe mértékben eldeformálódva a tárcsa . Nekem is beleér egy kicsit , lehet fel kéne szabályoztatni a tárcsát .[ Szerkesztve ]
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #46237 üzenetére
Nálam például az a gond, hogy a dugattyúnak a karmantyún kívüli részén (tehát ahol a víz is érheti) néhány pici pöttyön sérült a keménykrómozás, értsd: esős idő után ha nem használom egy pár napig, akkor ott - pöttyökben - képes megkapni a rozsda, olyankor szorul egy kicsit. Pár fékezés után "bekopik", akkor megint jó a következő vizes, párás időig.
szerk: pucolgattam én is, sőt felpolíroztam, de a bevonatot természetesen nem tudtam pótolni, új dugattyú kellene....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
hori-zoli
tag
Szívok a fékkel én is.Az Aerox-ba vettem előre betétet, nem is gagyit, hanem Malossi-t. Olyan szinten csikorog, sípol, hogy mindenki megfordul az úton mikor fékezek. Előtte nem tudom milyen volt benne, de az halkan tette a dolgát.
Vissza mentem a boltba ( Kelomotor) és elpanaszoltam a dolgot. Olyan ürüggyel ráztak le, hogy rosszul van kopva a tárcsám, és ezért csikorog!!! Eddig senkinek semmi panasza nem volt, ezért csere nincs!! Röhej már csak azért is, mert 27 éve autószerelőként dolgozom, és egy sutyerák megakart vezetni!!! Nem az a 2500 ft hiányzik az éhenhaláshoz, de ez a tahó hozzá állás miatt, az agyam rendesen ledobta a szíjat!!!
Rendeltem web shop- ból másikat, ők meg költsék koporsóra azt a 2500ft-ot!!! -
csongi
veterán
válasz hori-zoli #46241 üzenetére
Nekem a Toyotába volt ilyen betétem, de nem fékezéskor, hanem egy bizonyos sebességi tartománynál, rázkódásra éppen érintette a tárcsát, és sípoló hangja volt, de aztán ahogy kopott abba maradt.
Nem fog félre a fék? nem lóg vagy ilyesmi? Vagy annyira magas a fém tartalma betétnek? -
DigitXT
nagyúr
válasz hori-zoli #46241 üzenetére
Azért ez nem biztos, hogy lerázás volt. A rezonancia az alapja a visításnak, azt meg a tárcsa okozza. A csikorgás az más. Mivel nem a betét hibája, emiatt nem cserélhetik, és tényleg lehet, hogy bekopik, aztán elmúlik. Meg vannak még rá trükkök. A másik betét, amit vettél, nem csinálja?
-
szmissz
senior tag
Ma délután bekerült a motorba a riasztó. Használ valaki itt ilyesmit?
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #46243 üzenetére
Megint nem teljesen értek veled egyet kolléga Bizony van olyan, hogy bizonyos tárcsa+fékbetét kombinációk csikorgásra hajlamosabbak, mint mások. Jellemzően azonos gyártótól származó párosítás nem hajlamos erre tapasztalatom alapján (pedig én nem vagyok 2x éve szerelő ).
Autóban nálam amikor megvettem, akkor került bele vadiúj tárcsa+betét még az eladó által, és bizony első azóta is csikorog, pedig eltelt két év
szerk.: a malossi betétek asszem amúgyis szinterbetétek, azok egyébként is zajosabbak.
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
Nem baj az, abból lehet tanulni. Én visítást írtam, te meg csikorgást,
amire én is írtam, hogy más, tehát nem ellentmondtál: kiegészítettél.
(Mondhatni csak lusta voltam hasonló tapasztalatokról pötyögni.)Az AP Racing betétem (6,5 pénz, Maja) hátul csikorog. De nem visít.
Elöl meg (+6,5K) csendben van, és baromi jól fog (hátul is). Ja, hogy
anno az új féktárcsa nem kapott rögtön új fékbetétet, és visított? Ja.
Akkor még nem volt ennyi fék "tapasztalatom". (Negatív/pozitív se.) -
Rico45
őstag
Sziasztok!
Melós suzuki sepia robogóm olyan hibát produkál menet közben,hogy ha rámegyek egy úthibára,bukkanóra akkor olyan mintha kihagyna a gyújtás :-(
Ránéztem a gyertyára(sepiánál nőgyógyászati beavatkozás ) minden rendben van vele+ a csatlakozók,vezetékek is!
Mi lehet még? Esetleg valami zárlat?"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
beci
őstag
Videó a hangjáról.
Ma elvittem,gariba cserélik,de a mocit is ott kellett hagynom.Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest