Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz Topiccsendőr #61365 üzenetére

    "Ha szamlaval, munkalappal tudja bizonyitani, az eleg biztato. Csak a szoveget nem ertem. "Megvannak a cseredarabok, azok is jo allapotuak, csak hasznaltak." wtf???
    Baszki egy nagygeneralt nem csinal az ember csak ugy.
    "

    Van ott más is. Írja, hogy nemrég festve, szinterezve. A váz festése elég kókány munka, több alkatrészen a festés már kopott. S ilyenért 500k...
    Meg kell majd nézni, csak jussak valamikor odáig... Ma is most az előbb "fejeztem be" (hagytam abba) a munkát, bleh :(((

    "Lc4 tudtommal nem problemas blokk"

    Nem is a blokkal van ott a gond: kuplung, elektromos rendszer, nagyon erős vibráció, meg még emlegettek pár dolgot. Ha maguk a tulajok beszélnek le róla, hogy nem az a nyugis túrázós motor, amit én keresek, akkor hiszek nekik :)

    "csak ugy rakerestem, jopar dr 350 van, eredieti matricak, es fennyel, 27-56e km kozotti futassal. 1500 eur tol"

    Igen, néztem én is, de azok közül mindegyik a régebbi, berúgós verzió, és pont annál a berúgást a tesztek a nagy negatívumai között hozták. DR 350 SE az elektromos. A matricások fele nem gyári matrica. Ugyan 1500 a legolcsóbb, de a többség 2000 vagy felette van. Ellenben valószínű, hogy jobb állapotúak, mint itthon, és ott visszajön a különbség...

    Baboss: "Daywalker (már rég halottunk róla,nagyon eltünt)"

    Mentőzik ezerrel, az főállásnak sem egyszerű, nemhogy másodállásban...

    Amikor megláttam a fehér fejidomos plexit, pislogtam, hogy azt a keletnémet rettenetet képes voltál rátenni, de utána lefestve és azok nélkül a bumszli-nagy indexek nélkül meglepően pofásan néz ki. :C

    Ali: "Erdekel valakit egy megmaradt (bontatlan) villaolaj? :) repsol 5w40"

    És valakit egy (nem-bontatlan) motor? :DDD Hajh, még ezt is kéne intézni... ott áll halomba a sok szétbontott alkatrész, meg még egy másik rakás, pl. bontatlan gyertyák, kanna olaj, stb.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Topiccsendőr #61421 üzenetére

    Asszem ezeket sorolták: leégett kuplung (persze ez felhasználás-függő is, az illető supermotos volt), elszakadt kuplung-bowden, leégett fesszab, zárlat, lelazuló akkusaru, vibrációtól kilazult és elveszett csavarok, vibrációtól és terheléstől elrepedt alkatrészek. Mókázásra nagyon jó motor, de nem az a napi sokszáz km-t megtevős, világból kimenős fajta. Az a vibráció... ugyan nem ültem rajta, de láthatóan remegett az egész gép :DDD
    Ha nem gond az ilyen kisebbeknél a berúgás, az biztató :)

    Baboss: ha megnézed, a keletnémet rettenet arra a fehér kukásautó fejidomra vonatkozott, a Lada-indexekkel. :P Értem én, ízlések és pofonok, vagy inkább nosztalgia. Feketében, indexek nélkül már nem olyan feltűnő, de a fehér azért erős. Meg annak a túlméretes fejidomú piros talán Jawanak a képe is (a két fekete-fehér kép alatt). Oké, lehet még fokozni. Tartom és emelem: 暴走族
    ;]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Something_ #61489 üzenetére

    "plusz 10 éves, így a gumi is "elöregszik" (szvsz)."
    "Szarabb nem lesz :D"

    Kivéve ha valami el van szúrva. :) Akkor viszont ott is maradhatsz...
    20 éves fékcsövek is még simán működnek. Persze jobb idő előtt cserélni, meg törődni vele, de lassan már annyit tolsz a motorba, flinc-flanc kiegészítőkbe és drága felszerelésekbe, hogy abból más már egy második motort vett volna :P

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Topiccsendőr #61563 üzenetére

    Az kemény. Tényleg alaposan átépítették őket.
    De legjobban azok a virslick tetszenek ;]
    Bocs :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz p87 #61676 üzenetére

    "Magas, vékony vagyok, lehet ez is benne volt, de szerintem inkább a nagy motor tapasztalat hiányára gondolhatott."

    Lel. 2009-ben csináltam a korlátlan A jogsit. 192 cm, akkor kb. 60-62 kg lehettem. 0 motoros tapasztalat, Simo, robesz se, de még autóra se volt jogsim. Mégis meglett az A. 2010-ben vettem egy 600-as Ninját, 5 év alatt 50k ment bele úgy, hogy munka miatt szabira alig mentem, döntően hétköznap esténként és hétvégén motoroztam, 1-naposnál hosszabb többfős túrán csak 1x voltam. Szóval ez nehogy visszariasszon.

    Vlevi: jégmotorozás, motoros szán? :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz AndrewTdi #61842 üzenetére

    "Mennyire van értelme törekedni a minél kisebb súlyra?"

    Ha versenyzel...
    Amúgy 10% alatti különbségekről beszélünk a karbon esetében. 30-40k-s üvegszálas fölött a kényelmet, extra fícsöröket, kidolgozási minőséget és leginkább a nevet fizeted meg, védelemben már nem lesz egetrengető különbség.

    Polimorf: az elég fura, rajtam naphosszakat volt a bukó, motoroztam reggeltől éjszakáig, nyakamra viszont nem nagyon panaszkodtam. Más lesz ott szerintem. Esetleg a plexi a sisakra tereli a szelet? Kamera a fejtetőn, vagy valami más, ami elrontja az aerodinamikát?
    Vagy, ahogy tanult kollégám is mondja, keveset headbangelsz, menj koncertre gyúrni :DDD

    Fireblade: elég sok sisakon hagynak helyet a szemüveg szárának, de ez még csak az egyenlet egyik oldala. Én pont a motorozás és sisakok miatt választottam titán-kereteset. Az acél előtte elhajlott többször is sisakban betételkor, kivételkor, vagy mozgástól, és volt, hogy útszéli visszahajlítgatás után kicsit furán láttam (mindkettő elég vastagon cilinderes). Csak sajnos az ilyen nem olcsó mulatság.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Találtam egy olyan motort, amit keresek, de külföldi papíros... Meg van pár egyéb fura dolog is, pl. 98-as létére "csak 18k km" (persze, én meg a Télapó), és bár 98-asnak mondja, látom, hogy a 95-97-es modellév, nem a 98-as újabb futóműve... szóval azt számolgatom, hogy érdemes-e egyáltalán elmenni megnézni, vagy csípőből ejthetem.

    Külföldi papíros vs lejárt papíros vs érvényes ha jól értem így nézne ki?
    A motor 1998-as (elvileg), 349 ccm-es, ahol a számításhoz ezek az adatok kellettek

    1. Adás-vételi (mind)
    2. Adás-vételi hiteles fordítása (k, ~6500)
    3. Származás ellenőrzés (k, 10900)
    4. Forgalomba helyezéshez külföldi és/vagy lejárt papíros esetén
    4/a.) k: Honosítás, ha a külföldi papírok még érvényesek: 8000
    4/b.) k: Egyedi forgalomba helyezés, ha már nem: 22800 + 4360 műszaki
    4/c.) l: műszaki 4360
    5. Regadó (k, tfh 16 év és 349 ccm: ~15000)
    6. Eredetiség-vizsga (mind, <500ccm 15500)
    7. Átírás: vagyonszerzés, forgalmi, törzsköny - mind, 18 év, 349 ccm: 18600
    8. Rendszám + matrica: k, ~6k
    9. Biztosítás (mind, változó)

    Tehát a költségek:
    érvényes papíros: 34100 + bizt
    lejárt papíros: 38460 + bizt
    külföldi érvényes papíros: 80500 + bizt
    külföldi lejárt papíros: 99660 + bizt

    Kihagytam valamit?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Topiccsendőr #63279 üzenetére

    "Most me? Porog a topic."

    Hádde baszki. Egy 3-4 hetet kihagyok. Átlag más topikokban, amiket követek, max párszáz hsz. Itt? 1176 új hsz. Benézek az utolsó oldalra. HSM ABS, olaj, cséplés és szófosás ezerrel. Kösssz ;]

    S amiért benéztem:
    f4 tájt rohanok a fogorvoshoz, kilépek az ajtónkon és áll előtte egy fekete motor. Kawa, Zephyr. Típusidegen fejidommal. :)) Lepacsiztam volna Babossal, de körbenéztem és sehol nem láttam motoros öltözetűt, én meg időpontra siettem.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz baboss #63303 üzenetére

    "ha jól emlékszem akkor volt is valami malőr a túrád alatt hazafele."

    Nem kicsi, majdnem ottmaradtam. Közös gurulásunk is ezért nem volt még, mert azóta még nincs új motor.

    Motoflug (+ Persu): hasonló cipőben evezünk, én egy egyszerű, megbízható, könnyű, moderált teljesítményű ösvényjárós endurót keresek, már egy ideje. A régi vasak (DR350, XR400) elnyűttek, utolsó túlméretes dugóiknál tartanak a blokkcsere előtt; a DRZ-kből az olcsóbbak mind az üzemórás E verziók, az utcai nem-üzemórás papíros S-ből 720k most a legolcsóbb (amin mindig kiakadok, mert akkoriban 1.4-1.6M körül árulták őket; s ennyiért sokkal több technikát tartalmazó, hasonló korú vagy fiatalabb, új korában 2.4-2.8M-ért árult sor4-es sportmotorokat is kapni).

    A másik, ami ma eléggé felidegelt, és sajnos jellemző a magyar piacra: pár hete volt egy rendszámos Husq WR250-es hirdetve, elég jó áron. Sajnos pont elvitték előttem. Ránéztem ma a hahura, és lám, egy rendszámos WR250, hasonló szín, matricák, nézem a képeket, és -- ugyanúgy hiányzó bal idom... A kurva anyját annak a rohadék faszfej neppernek. :(( Elhappolta előlem, csak hogy 120 vagy 150k-val drágábban felrakja. :( Tehát ha valami véletlenül jó áron kerülne fel a hirdetőoldalakra, valami faszfej nepper le fog rá csapni, és bezsebeli a különbözetet.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Topiccsendőr #63458 üzenetére

    lol Tomi, látom nagyon kiverte már a biztosítékod, bár nem csodálom.

    AndrewTdi: voltam, bár persze gyalog. Igaz nem csak én, voltak ott mások is, akik még baleset utáni rehabot töltik.

    Somatom: ez most annyiban volt más, hogy szezonindító, rendőrös felvezetéssel, városban erre-arra, Andretti végállomással.
    Bár a rendőri felvezetés most sajnos nem ért sokat -- pár kanyarral a Cita után egy taxi kifordult a motoros-oszlopba, fellökött egy nagyrobogós srácot, kórházban van, belső sérülések, légmell... Nem az übert kellett volna betiltani, hanem a f@szfej taxisokat, motoron és bringán is elég sok majdnem-balesetem volt miattuk.
    A Cita amúgy már ritkább, sokáig a Nyugati volt a szokásos gyülekezőhely, pár éve a Fröccs.

    Polimorf: grat! :C

    HSM: "Azért mert kettőtöket irritálom, még nem biztos, hogy mindenki kiszavazna. :P"

    Ne fogadj rá ;]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Genesistibi #63624 üzenetére

    Az eredeti De Puniet fején van. :P
    Ezek mind replikák (amit linkeltél, az is), mivel a De Puniet (vagy akárki) által abban a versenyszezonban viselt sisakok festésének hű másolatai.

    Tomi, vazz ezek a szövegek :))
    Szerintem kár vele foglalkozni, én már simán csak átgörgetem, mert eddig értelmeset és hasznosat még nem nagyon láttam tőle.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz sqpp #63647 üzenetére

    Csizma: arra nem árt költeni, és még inkább, jópárat végigpróbálni. Én legutóbb Sidi, Forma, TCX, Berik, Mugen fél kínálatot végigpróbáltam, és a szimpatikusok közül TCX két modelljén kívül egyik sem passzolt jól a lábamra (csak azok TCX-ek meg elég drágák voltak). Aztán még a moto.hu-ba benéztem egy Gaernét kipróbálni, és jött is velem; pedig 50k-s árával olcsóbb is volt, mint a többi (a legjobban tetsző TCX 107 vagy 109k lett volna). S a Gaerne sem egy noname, igaz inkább crossban népszerű. A csizma elég korrekt darab volt, s (sajnos) már bizonyított is.

    Amikor tavaly ütköztem és estem vele, kb. 100-140 közötti tempóval, lehet, hogy a bal lábfejemmel elkaptam még valamit, mert az a rész és pár lábujjam eléggé fájt, sötétlilás-fekete lett, de ezt leszámítva semmi törés, se ficam. Ja és a csizma is elég jó állapotban megúszta, csak a bal kicsit kopottas.
    Térdvédőből egy sima 10k-s feltépőzárazható külső keményműanyag 1-csuklós, a balt elég rendesen megdarálta az aszfalt (bal térdre, lábra, kézre, vállra érkeztem kb), az a vékony lábam miatt egy idő után elfordult rajtam, így a bal térdem is egy kicsit bibis lett, a leérkezés ütődésétől is (másfél-kétszeresére volt dagadva, sárga-zöld-lila-fekete foltok), meg sebes is lett.

    Még a bőrkabát alatt volt egy Forcefield mell+hátvért. Lehet, hogy anélkül is egy nagyobbat kaptam volna, mert a hátam egy kicsit még fájt utána.

    Naja, a jó cuccnak megkérik az árát, de néha elég sok múlhat rajtuk.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    .mf - Kawasaki ZX-6R 2001 Suzuki DR-Z 400S 2005
    :)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Bogyó bá' #64677 üzenetére

    "Mi az oka, hogy a képminőség alapvetően jó, de periodikusan, kb. 5 másodpercenként elromlik?"
    + HSM
    + Geresics

    Mielőtt nagyon megfejtenétek kanapéból, az adott eszközzel 0 tapasztalattal, Capt. Obvious to the rescue: juhtyúk? :U

    Az AS20-as felvételeimnek nem volt ilyen baja a gépen nézve. Youtubera rengetegen panaszkodnak, hogy a feltöltött anyag minősége újratömörítés miatt rengeteget romlik, élesség, részletesség, tömörítési hibák.

    Geresics: "+ az AS20 1080p@60 az valójában 720p felskálázva asszem! :U"

    Szomszéd Pistike barátjának a nagybátyjának a húgának az ismerőse úgy látta, hogy valaki úgy hallotta? :U
    Mint volt AS20 tulaj mondom, hogy teljes tévedésben vagy.

    HSM: "a képminőség elvette a kedvem... Szemre a ~20 000Ft-ot érő okostelefonom körberöhögi videó-képminőségben"

    Igen, Mr. ABS, akkor ragaszd a telefonod a sisakodra. Lehetőleg a plexi elé, mert menni úgyse szoktál vele, csak fotelfilozofálni ;]
    1080p60-ban 25 Mbps-os videót tolt ki magából, szép éles és részletes képpel, a telefonod mennyit tud?
    Pár összehasonlítót megnéztem az azóta kijött akciókamerákkal: 40-50, de inkább 60k az a szint, ahol a képminőség kezdi utolérni. S még mindig nem biztos, hogy a motorozás adta nehéz körülmények (kép nagy részét kitöltő gyorsan mozgó sok apró részlet az út mentén, gyorsan változó világos-sötét, fény-árnyék) mellett azok is jól helyt tudnak-e állni, az AS20 előtti kínaim is motoron vérzett el igazán látványosan.

    Bogyo: "Tavaly - egyik topiktárs révén - én is megvettem a bagóért árult teszkós AS20-at, hogy majd nyáron Erdélyben útifilmet forgatok vele, elsősorban nem a motorokról/motorozásról, hanem a "meghódított" tájakról. Aztán megnéztem ugyanilyen kamerával készült 50-60 filmecskét a Youtube-on, és annyira elkeseredtem a látottakon, hogy el sem vittem a kamerát. Igazság szerint több mint egy éve megvan, de még az udvarról sem vittem ki, mert minek."

    Fetrengek, sírok. Ha most megnéznél a motorodról pár juhtyúk videót, ahol szídják, meg ahol a gyorsulását hasonlítják össze egy litergixerrel, azután rá se ülsz, hagyod az udvaron állni? :))
    Komolyan már... Egy éve ott van nálad, tedd fel, vidd ki, szerezz saját tapasztalatot vele... 1080p30, stabi ki, oszt' go.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Geresics #64710 üzenetére

    Bárki, akinek ilyen van és végigpróbálta a módokat, azzal kezdi, hogy ezt alapból kikapcsolja, és csak akkor kapcsolja be, ha nagyon muszáj. Enélkül rendes szép éles 1080p van, nem felskálázott HD. Sisakon pedig nem is létszükséglet a stabi.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Ájmbekk :)
    Az elmúlt hónap 3000 hozzászólását (wtf szófosós banda, motoroztok ti egyáltalán vagy csak a billentyűzetet koptatjátok? :P ) engedelmetekkel / vagy anélkül, de skippelem.

    Enduros sárgyúrós mini kalandtúra
    Péntek este rámírt Persu, hogy szombaton még itthon van, megyünk-e egyet endurolni. Az én motorom is épp kész lett a héten (karbi fúvókák, elsősorban az alapjárati volt eltömődve, képes volt pirosnál üzemmelegen is leállni), és aznap reggel jutottam el végre bukót is venni, úgyhogy mentünk, eső ide vagy oda.
    Nos, mint említettem, friss bukó? Fel is avattam! 1-esen egy körforgalom előtt egyszercsak a földön találtam magam, és nézek ki a fejemből, hogy ezmivoltez. Hát olajfolt! A nedves aszfalton egészen addig meg sem láttam, amíg Persu meg nem mutatta. Szerencsére a sebesség kicsi volt, motoron csak a kézvédő és minimálisan a kipufogót takaró idom lett karcos, én a térdem és a két kezem vertem oda, de mentünk tovább. Meglátogattuk a kedvenc kis "mini krosszpálya a senki földjén", ahova párszor jártam ki tanulni. Csakhát akkor száraz, napos idő volt, most pedig egy-két hete ilyen esős. Ez önmagában még nem vész, de a talaj valami agyagos retek. Na most azt képzeljétek el, hogy mentek előre, és hiába fordítjátok a kormányt bármerre, a motor fittyet hány rád. Gázból megoldani? Na, akkor mindezt keresztbe seggel :DDD Amikor a végére értünk, leszállok a motorról, és egyhelyben állva csúszok lefelé :DDD Csodálom, hogy keréken maradtunk, főleg Persu, aki jobban húzta is neki; én az olajfolt után finomkodtam. Miután megvitattuk, hogy ez nem állapot, új célpontnak vettük az irányt. Egy volt szovjet rakétabázis egy dombon, ahova egyik irányból olyan földutak vezetnek, amiken kivételesen nincsen se természetvédelmi övezet, se magánterület, se behajtani tilos táblák. Kis kavargás és betontalpfákon, murván hegyrebaktatás után megtaláltuk az utat a falu végén. Az utolsó ház kertjében UAZ, Unimog, Pinzgauer álltak, előjelként, hogy mi vár ránk. Sár, még több sár, és térdig érő nyomvályúk :DDD Ugyan már nem az a sárga agyagos, hanem barna föld, de ez is csúszott mint a takony. "De ha már itt vagyunk, legyen kaland!" Csúsztunk, kapartunk, fulladtunk, rúgtunk, toltunk, de csak felértünk :)
    Innen jött volna a könnyebb szakasz: ugyan nem mentem rajta végig, de tudtam, hogy innen egy betonút van Érdig. Na de hogy ne legyen annyira egyszerű, Persu kuplungbowdenje elszakadt. A betonút előtti murvás szakaszból térdig érő futóárkokat mosott ki az eső, amit lentebb deponált, a betonon vízátfolyások hordalékai, valamint egy-két kisebbfajta tónak is beillő agyagos tócsa formájában. N+1.-ik majdnemmotoreldobás. Na de amit a gugli műholdas nézete nem mutatott, hogy az út végén egy sorompó is van. Az út két oldala rézsűs, 1-1.5 méteres domboldal, rajta méteres vizes fű, igazi csúszda; a sorompót patkó alakban egy szűk ösvény kerüli meg, ott "csak" combig érő az emelkedő. A bukón keresztül is éreztem, hogy Persu arcára a "Persze, még ez is" kifejezés ült ki, ahogy leszállt róla, és egyesben tolva nekiindult kuplung nélkül áttolni a gépet. Vazelin nem kellett, elég csúszós volt a sár is, kapart össze-vissza. Pár próbálkozás és pár perc után csak átszenvedtük, aztán fordultam vissza, hogy hajj, most rajtam a sor, kuplungom ugyan van, de jóval nehezebb a gépem, tuti jobban fog csúszni lefelé, meg szélesebb is, ha eddig nem, most ám esélyes, hogy eldobom. De nézzük csak azt a sorompót, hátha n--- és nem volt zárva! :DDD Vagy egy percig röhögtem :DDD
    A nap és a torkosborzolás persze még nem ért véget, Persunak kuplung nélkül kellett átmennie a város túlfelére. Hogy miket összegépészkedett ott a váltóval :)) de csak megcsinálta, szerencsére a 2T DT-vel ezt még meg lehetett, a Dörzimmel már nem.
    Ja és a sár... A benzinkútnál talán többet pénzt költöttünk a nagynyomásúra, mint benzinre :)) Rohadt ragaszkodó retek, a motorhoz bezzeg tapadt...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák