-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz yodamastah #1809 üzenetére
Nemrég érkeztem haza, viszont már 404
Szerk: most látom, épp az előbb írtad. Kár, majd megpróbálom megtalálni a neten
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz boogie84 #1856 üzenetére
Én is motoroztam volna még sokkal többet, időm nem sok volt idén gurulni:
- májusban előszedés és szerviz között 2 hét
- júliusban szerviz és baleset között 1.5 hét
- legközelebb csak augusztus végefelé ülhettem motorra
- szeptemberben sok munka
- s most október 15.-én már el is raktuk télire.Azaz nettó 2.5 hónap munka mellett, így csak 4200-4300km ment bele. Vannak, akik ezt egy hét alatt beletekerik
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #1877 üzenetére
Ez lehet annyi is, hogy mivel forgalmi szerint smkp, ezért nyitott sisak volt rajta, amit még be se kapcsolt, az pedig könnyen lejön. Képeket nem láttam a sisakról, de az, hogy nem volt bekapcsolva, tuti.
A döntő momentum szerintem pedig az volt, hogy a beton csatornaelemnek ütközött mellkassal ill. csapódva fejjel. Feltételezem, pánik (nem húzta be a kuplungot) és fixáció (a beton csatornaelem), na meg a hülyeség (nem bekapcsolt sisak).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz runner 125 #1879 üzenetére
Akkor bocs... munkahelyen nem minden kép töltődik be...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Integra #2184 üzenetére
Az odavert sisaknál nem az a gond, hogy lepattogzott a lakk és ezért az UV megsüti a héjszerkezetet, hanem az, hogy az ütéselnyelő habtöltet már elnyelt egy ütést, és a következőt már nem fogja olyan hatásfokkal elnyelni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Javaslom fuss újra neki a 2191-es hsz-emnek...
Egy 10 éves sisakban az ütéselnyelő hab se biztos, hogy már olyan jó állapotban van, hogy egy komolyabb esésnél megfelelően védjen. "Mennyit ér a fejed?"Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #2199 üzenetére
Nem tudom, nem vagyok vegyész, de:
- több helyről is ezt hallottam, olvastam
- a nyáron szüleimnél egyik szekrényem kipakolva előkerült egy régi bringás sisakom, az is van bő 10 éves, talán kicsit több is. Az ütéselnyelő hab, amely eredetileg kemény-puha, rugalmas volt, most rideg, morzsolódós lett. Lehet, hogy nem ugyanaz az anyag, lehet még ezernyi más tényező is (pl. abban a szekrényben, amiben volt, egy fűtéscső megy mellette, amitől télen kap elég meleget; viszont uv nem érte), de ha egy motoros sisakkal is ez történik, akkor az már legfeljebb csak dísznek jó.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #2275 üzenetére
Aszondod jól mutatna uvfényben? Esetleg egy uv-s fénycsövet az aljára téve pimpelnéd?
Amúgy határozottan nem rossz De a fehér nekem kicsit túl homogén-egyszínű.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Mindjárt sajnállak
Amúgy csak nekem tűnik úgy, hogy mióta egyre rosszabb idő van, egyre több motorosrendőrt látok? Nyáron alig láttam egyet-kettőt, most pedig tényleg naponta, legfeljebb kétnaponta botlok beléjük... Kíváncsi vagyok, hogy ők még meddig tolják, és hogy viselik ezt az időt.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #2362 üzenetére
Nem írták azt el: €15000 (kb. 4,5m HUF), amiből már most előre (mivel még csak prototípus fázisban van) le kell szurkolni 1500-at.
Amúgy vicc ez az egész. Várom már, hogy beinduljon a verseny és a kínaiak lenyomják az árakat. Egy benzines motor összetettségéhez képest sehol sincs, mégis aranyár.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz runner 125 #2372 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy rohannék kínai motort venni, hanem azt, hogyha ők is beszállnak, akkor nyugati cégek is kénytelenek lesznek árakat csökkenteni -- és akkor azokat is olcsóbban meg lehet majd kapni.
A Hyo amúgy nem koreai?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #2381 üzenetére
Igazad van, megjegyzésem inkább általános volt, az tény, hogy itt azért tényleg vannak extrák, és a korábbiakkal szemben árazásban kevésbé elszállt. De amint fellendülne kicsit jobban a verseny, egyből esni kezdenek majd az árak. Biztos benne van az is, hogy most elég különleges kisszériás alkatrészeket kell hozzá használni (nagyteljesítményű bldc motorok, nagy kapacitású de könnyű LiPo akkuk), ami a tömeggyártással egyből javulni fog, de még így is sokan (oké, nem elsősorban ennél) sokkal többet elkérnek érte, mint amennyit ezek az alkatrészek indokolnának. S ez a saját versenyképességüket is rontja.
Szvsz.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
En is egy honapja tomegkozlekedek, es nem telik el ugy tomegkozlekedessel toltott ot perc, hogy nem tamadna kedvem visszavaltani motorra... falra maszok a sok barom gyalogostol, nyugdijastol, uton legalabb van kresz...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz zsoltee10 #2585 üzenetére
Erről az a vicc jut eszembe, hogy
Férj: nem találom a cukrot, hol van?
Feleség: nemigaz, menthetetlen eset vagy. Hogy lehet valaki ilyen béna? Ott van balról a harmadik felső szekrény legfelső polcán, a gyógyszerek mögött, a tartalék-fűszerek között egy dobozban, amire az van írva, hogy liszt...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
S ha a K&H oldalán kötöd, akkor lehet, hogy még kevesebb. Nekem legalábbis a netrisknél olcsóbb volt, mert van valami kedvezmény arra is, ha közvetlenül náluk kötöd.
A túramotor kedvezményt nem tudom, ZXR-rel nem volt képem beírni de valami megkötés rémlik, hogy chopper vagy ilyen-olyan típusú túramotor.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz (ÉN)közPONT #2648 üzenetére
Szerencsére Kutyának volt pont a napokban egy cikke a motor fenntartási költségéről, lusta lennék leírni és számokkal alátámasztani A benzin egy apróság a többihez képest, főleg, ha a gép és a felszerelés amortizációját is beleszámoljuk.
Ha nagyon spórolás a cél, akkor valami injektoros robogó városba: olcsó (kisebb amortizáció, szerelés) és fogyasztása is alacsonyabb.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Vicces módon pont tegnap láttam először, kicsit más kontextusban: tavaly már linkelte valaki a japán motoros gymkhanásokat, azt az arcot is, aki 07 CBR600RR-rel tolja. Na most van olyan is, aki egy ilyen kis behemótot használ azokra a szűk fordulókkal tarkított pályákra. S ha ez még nem lenne elég, nő...
[link]Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz NINJA_V #2709 üzenetére
Én viszont azért tartom rendkívül nagy felelőtlenségnek, mert a különbözeti vizsga 3 óra elmélet és csak 2 óra gyakorlat, ami lesz nettó 1.25-1.5 óra. Ennyi idő alatt egy váltó nélküli robogó viselkedését sem ismeri meg egy autós, egy váltós motort pedig főleg nem. S ezt az időt nem is evvel, hanem a rutinvizsga pályájának betanulásával fogják tölteni, tehát gyakorlatilag 0 tapasztalattal fogják a forgalomba engedni őket... Én váltó nélkülihez min. 3, váltós motorhoz min. 7,5 óra gyakorlást írnék elő.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #2723 üzenetére
"A jó magyar hozzáállás
Csak az A jogsisoknak a privilégiuma "nagymotor" a többi hajjon meg, ha ennyi lóvét adtam érte."Szerintem pont amellett érvelek, hogy a többi ne haljon meg
Abszolút 0 tudásról (nem mindenki 50-esről fog váltani, sőt) 2 óra alatt nem fogja megtanulni még az alapvető motor-, kuplung- és váltókezelést sem, s közben még a vizsga tanpályáját is begyakorolja. Ez egyszerűen nem reális.
Persze, én is örülök neki, hogy több motoros lesz, s egy motoros és annak rokonai ezután autóban is jobban figyel, jobban vigyáz a motorosokra; viszont ilyen kevés órával szerintem csak feleslegesen sok baleset lesz. Egyik oldalon a balesetek elkerülése érdekében így mérik szigorúbban a sebességet, úgy zéró tolerancia, amúgy ilyen-olyan biztonsági előírások; másik oldalon viszont 0 technikai, motorkezelési tapasztalattal engednek forgalomba embereket? Saját érdekükben tartom kevésnek ezt az időt.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Áá, már megint rámjött
Kéne egy jó pár fokkal jobban megtanulnom motorozni. Még ha nem is az előző oldalon linkelt moto-khana szint, de a kis-közepes sebességű kanyargásra és döntögetésre rá kéne gyúrnom, mert érzem, hogy ebben elég gyenge vagyok. Legalább évi egy képzésre továbbra is fogok járni, (meg ki pályára is), de sokkal többet kéne gyakorolni, azt pedig saját motorral kicsit költséghatékonyabb A ZX6R-t viszont sajnálom dobálni.
Mennyire erős / gyenge egy 50 (-70) ccm 2T supermoto-jellegű gép erre? Döntésből kihúzásnál nem fogy el könnyen az ereje? Aprón egész elfogadható áron (150-200k) vannak fiatalabbak is (5-6-8 éves Derbi Senda Xtreme, Yamaha DT). Esetleg városban mászkálós motornak is jó lehetne, keskenyebb és jobban viseli az útegyenetlenségeket; s talán aszfalton kívül is, ahova a ZXR-rel nem szívesen szoktam merészkedni. Az 50 másik előnye, hogy nem kell kgfb és súlyadó.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz #81556480 #2731 üzenetére
100 fölöttől igazán messze állok, teljes felszerelésben nem érem el a 70 kilót, anélkül pedig 60-65
Közlekedni egy dolog, de döntésből gázzal kihúzni egyenesbe megint más. Nyomatékkal hogy állnak? A gyártó sem azt, sem a LE-t nem árulja el.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz runner 125 #2735 üzenetére
A 125-tel csak az a gond, hogy a legtöbbnek nincs papírja -- 50-esnél ez még kevésbé gond, mert ott nincs is rá szükség, de egy 125-nél már igen. Nekik lehet, hogy van képük 50-esnek mondani, nekem már nincs. Szívem szerint 250-est vennék, de az errefelé ritka, és árban is egy jóval nagyobb ugrás.
Meg azért az 50-esnek is megvan még az a néhány előnye, hogy se papírok, se rendszám, se biztosítás nem kell.Próbát természetesen próbálok majd intézni, csak az előzetes vélemény érdekel, hogy érdemes-e evvel egyáltalán foglalkozni, vagy inkább felejtsem el.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz runner 125 #2749 üzenetére
"250-et bezárólag már kapni nagyon jót, épp' most küldtem párat privátban Manitou-nak, ő is ilyen projekten dolgozik."
Ha ez nekem szólt: ez engem is érdekelne, mert sajnos nem nagyon találok jót. SM-ban vannak az 50-esek 200k-ig, majd utána egy tátongó lyuk, s a következő árszint már 400-500k fölött -- annyi pedig nekem gyakorlásra sok. Enduróban ugyan már vannak, de inkább régebbiek, és alaposan terepen használt, viszont kevésbé takarított darabok, így itt-ott rozsdát találni, amint az ember közelebbről is megnézi.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Három csapás elve minimális közlekedési vétségekre, és egyéb nyalánkságok
Na ez már nekem is kicsit sok, lassan én is a külföldi munkára kényszerülök, ha ez így megy tovább...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dewil666 #2871 üzenetére
Sportmotor.hu (és egyéb) fórumról keresd meg Kutyát, azt mondják, hogy nála vannak a legjobb áron a lánckerekek. S ahogy Daywalker is mondta, nézd meg a lánckerék-gyártóknál a listát, gyártanak ők mindenfélét. Az enyémre is jó volt x darab.
Btw. miért növelnéd az elsőt? Én pont ellenkezőleg, csökkenteném, hogy így alacsonyabb sebességnél nagyobb legyen a nyomaték, jobb a gyorsulás. Ha növeled az áttételt, akkor ugyan a végsebesség nagyobb lesz (amit úgyis kétlem, hogy ki tudnád használni), viszont alul gyengébb lesz.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dewil666 #2873 üzenetére
"És tudjuk hogy kisebb fordulat hosszabb élet és kevesebb benya."
Vagy nem
Sportosabb sor4-eknél 3000 alatt nem megfelelő az olajnyomás, nem elég a kenés --> erősen rövidebb élet. Na jó, ez extrém példa
Valaki valahol kimérte, fokozattal és fordulatszámmal játszadozva, hogy adott konstans sebesség mellett szinte mindegy, hogy 4 vagy 8000-e a fordulat, minimális (szinte hibahatár) volt a fogyasztásbeli eltérés. Szerintem az többet számít, hogy hogyan indulsz vagy hogyan lassítasz: nagy gázzal vagy nyugisan, illetve nagy fékkel vagy szépen visszaengedve a gázt, motorfékkel odacsorogva (és lámpánál lehetőleg nem is teljesen megállva, hanem még gurulva kivárni a zöldet), ha már nagyon benyát akarunk spórolni. De majd jön Alvaro és ad még tippeket
Bár mondjuk a 3.8-4.5l egész kellemes, nekem a legjobb volt eddig 4.2l (lassú, nyugis-tájnézős szerpentinezés), a mindent (város, autóút, vidék, ringezés) tartalmazó nagyátlag 5.25 körül van.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Bandit ZM, retrós idomzattal... még szerintem is egész jól néz ki
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz zsoltee10 #3037 üzenetére
Ejj, amióta eladtad a Kawád és megvetted a második Hordát, egyre inkább hasonlítasz Intire
Persu: külsőre nekem továbbra is a fekete-arany festésű Bandi tetszik jobban, de belsőre tényleg érdekesebb gép... anno képes voltam végignézni és vadul szótárazni a japán promo / technikai bemutató videóját nemrég láttam is egyet apróban, olcsón, van is tippem, hogy miért...
Amúgy ja, elmennek a fenébe. Értemén, hogy otthonra az ottani szabályok és korlátozások miatt kihoznak csúcstechnikás 250 és 400-asokat, de ha már ezek megvannak, miért nem árulják itt is? Nálunk már az 500-asok is kihaltak/nak (GS, CB, ER), s már 600 a "legkisebb", pedig itt is lenne igény közepes motorokra.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Hehe... egy fél órája láttam egy motorost végigvágtatni a Váci úton, fekete talán R1, teljes Berik bőrruhában... valahol irígylem is meg nem is
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Hmm kétrészesben nem sok púposat láttam még... de az alatta hordott gerincprotektor szerintem többet ér. Náluk nagyobb motorosboltról pedig nem tudok, a többi kisebb.
Persu: elvonási tünetek.
Ja és mi lett itt, gyúrós topik?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Hidd el, a lájtos pályázás is nagyon poén A kanyaroktól-nem-megijedéshez pedig az, vagy tréningek, és sok gyakorlás kell. Javaslom a Safety-Hungary-s képzést, úgy tudom, hogy idén is lesz OBB által támogatott kedvezményes fedettpályás tanfolyam, ott a motorod sem kell sajnálnod, mert helyi felbukócsövezettet kapsz (választhatsz VTR250-est is, az közelebb áll a motorodhoz V2 lévén és teljesítményben, igaz súlypont meg kanyarodás kicsit más).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz predakon #3278 üzenetére
"Ráadásul engem több dologért is lehetne:
led index
xenon
ledes hátsólámpa integrált indexel
leo dob és k&n légszűrő"Led indexért és ledes hátsó lámpába integrált indexért miért kéne? E-betűs, nem?
Légszűrőt se fogják ott röntgenszemekkel megmondani, vagy darabokra szedni, hogy milyen.
A dob, hogyha kulturált, nem ordít, akkor abba sem szoktak belekötni.
Viszont a xeont már több helyről is hallottam, hogy nem kifejezetten csípik. Vagy lehet, hogy csak a vezetőjét nem, mert mondjuk vadbarom módjára vezet, és akkor ez az ürügy.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #3312 üzenetére
Még sok boldogat!
Érdekes kombó lehetett ez nálad, 31 buli, 1 kijózanodás, 2 buli, 3 kijózanodás?Találkozókban idén is benne leszek, csak szóljatok jó előre, mert kicsit nehézkes szabit kivennem.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #3326 üzenetére
Tényleg, Kakucsringen nem is voltunk még, pedig Inárcson, Euroring felé félúton van. Sajna a weblapját azóta is hanyagolják, de úgy tudom, hogy méretben és árban is Euroring és Kecso között van.
Neked is sűrű éved lesz, kitartás
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz boogie84 #3391 üzenetére
Estem (csúsztam) már pályán is (közúton sokkal többször), mégse törtek még szét az idomjaim. A pálya szerintem fontos, hogy megtanuld kezelni a motort, kiismerni magad rajta, hogy mi az, amit még tud. Nem a másodperceket hajkurászni járok ki, hanem tanulni, és élvezni a döntögetést, dinamikát. Emellett biztonságosabb is, itt úgy döntheted be a motort, hogy nem kell azon aggódni, hogy a kanyarban milyen kátyúk és egyéb úthibák, olajfolt, homok, sárfelhordás, vagy a sávodba átcsúszó szembejövő autós vár rád; s ha kicsúsznál, nem szembesáv, korlát, árok vagy fa fogad, hanem üres bukótér, utána pedig gumifal.
Szívesen járok ki pályára, közúton mégis sokkal nyugodtabban megyek, mint a nagyátlag (autós-motoros együttvéve). Tehát nem feltétlenül igaz, hogy aki pályázik, az vadabbul közlekedik.Amúgy nem olyan drága a pályázás, már ha eleve motorozol. Kecso 3k fél nap, Euroring 6k az esti (1,5-2h, bőven kifáradsz alatta). Gumi kicsit jobban kopik, de egyáltalán nem vészes, a mi amatőr szintünkön minimális a fogyásbeli különbség. Szvsz.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #3463 üzenetére
Ha jól látom (nem nyálaztam végig), Dyn 4T-ből csak 10W-50 kapható 2550-ért, tehát ez sajnos már nem olyan extra-akciós (1k/l), mint nyáron-ősszel volt -- hasonló viszkozitású Repsolt olcsóbban, illetve hasonló áron vagy nem sokkal drágábban már Motul 5100-ast is kapni... meg hát, a benzinhez képest az olajár már lassan a leszarom kategória. Tavaly 82k-nyi benzint (215l) motoroztam el 4100 km-rel - s egyik tankolásomon sem érte még el a 400-at a benzinár, most bezzeg...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #3479 üzenetére
A 10W-40-es sem rossz, meg a könyv szerint is azt kéri. Szerintem nekünk, csak alkalmanként és csak lájtosan pályázóknak, az is bőven elég.
A Repsol 10W-50 nekem jó volt, sőt, avval simábban váltott, mint most a Motul 5100-zal. Igaz azóta a léptetővilla cserélve lett, de eleinte a Motullal jóval keményebb és darabosabb volt a váltó; most, 3-4ekm után kezd olyan sima lenni, mint volt.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #3534 üzenetére
Bocs, hogy belevau, pont én, aki hozzátok képest töredékét tudja, de:
én úgy tudom / tanultam / hallottam / tapasztaltam, hogy a nagyfékhez is jól jön egy kis hátsófék az elején. Ha a fékezést tizedmásodperccel előbb egy hátsófékkel kezded, a hátsó kerék húz vissza, a hátsó rugóstag összeül, a súlypont lejjebb és hátrébb kerül; így amikor utána rámarkolsz az első fékre is, mivel hátrébb és lejjebb a súlypont, elsővel nagyobbat tudsz fékezni anélkül, később ágaskodik a hátulja. A hátsót utána fel lehet engedni, amikor bemész a kanyarba, akkor már csak egy kicsi motorfék van a hátsón.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok