-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz Integra #22293 üzenetére
Rendben.
Akkor lenne egy kérdésem részecskefizikával kapcsolatosan.
Hávazze most komolyan, Motoros és műtrágya topik? Mik vannak...Topik-találkozó: felőlem lehet róla szó, már többször is emlegettem, bár inkább pályázás köré szervezve.
Helyszínnél azt is számoljátok bele, hogy egy Pécs Bp-ről (az aktív topiklakók többsége tudtommal itt van) nem öt perc.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Azért itt élnék a gyanúperrel, hogyha csak nem egy kanyar után volt ez, igenis a traktoros a hibás. Nem adta meg a szemből érkezőnek az elsőbbséget, amikor balra lekanyarodott az útról. Még ha 200-zal is jött, azt is már messziről látni-hallani, és a traktorosnak csak egy irányba kell figyelnie, a szembesávba.
Meg egy traktor vontatmánya is gyakran ilyen ekés-késes-tüskés éles vacak, azon 50-nel is meghalsz.Voltam én is motorozni egy olyan 150-200km-t (ebből egy bő fél óra pesti dugókban szlalomozás), melegnek meleg volt, de túl lehetett élni, volt már rosszabb, és még az sem volt kibírhatatlan.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ki mondta, hogy 200-zal jött? Magyar másod-, harmadrendű utakon annyival nehezen mész, szétráz. Az egy hónappal ezelőtti csúnya felnisérülésem 60-70-es tempónál szedtem össze. És mondom, traktor késes-tüskés-ekés vontatmányába még ha csak 20-szal mész is bele, akkor is meghalhatsz.
Még ha 200m-ről is van szó: olyan távon a traktorosnak rég látnia-hallania kellett, tudnia, hogy a szemből érkezőnek van elsőbbsége, ezért fel kellett volna mérnie, hogy nagy sebességel jön, neki viszont sokáig tart átkelnie, ezért meg kell állnia és elengednie. A traktorosnak NEM szabad gondolnia, hogy szabályosan jön, neki azt kell gondolnia, hogy ELSŐBBSÉGE van. És igenis a traktoros hibája, és igenis megölte, még az általad vázolt sarkított körülmények között is, nincs mit menteni.
Nekem is volt már több hasonlóm, pl.: esteledett, 5-ösön jöttem, hosszú nyílegyenes szakasz. Szembe néhány kocsi messze, egyik indexel és kijön a másik mellé - először azt hittem, hogy előz, de utána látom, hogy csak el akar kanyarodni. De ott maradt, pedig még rohadt messze volt, még 6-8 mp volt, amíg mentem, még gondoltam is, hogy milyen türelmes papa lehet. Erre amikor odaérek féktávon belülre, a faszláma aki eddig várt ilyen sokat, akkor kezdett el kifordulni elém! Azt a maradék 2-3 mp-et, amíg elmegyek mellette, már nem tudta volna kivárni, hogy dögöljön meg? Satufék és a szembe sávba kerültem ki, még jó, hogy nem jött semmi. Normális az ilyen, amikor már látja, hogy ott vagyok, akkor jön ki?
Hőség: talán ha megnéznéd, a traktoros eset szövegétől dupla enterrel választottam el, ahhoz nincs köze, arra írtam, hogy itt annyian panaszkodtak a hőségre. Hogy sikerült ezt a kettőt összekombinálnod?
Djuree: nyúlsz a fékbe és nyomsz egy refit. Meg lehúzódsz a sáv szélére. Amúgy nem sebesség függvénye, nekem már volt olyan, hogy városon belül lefelé lejtőn beláthatatlan kanyarban záróvonalon egy Punto előzött egy buszt az én sávomban... ha nem fékezek és húzódok ki a sáv szélére, abból csatt lett volna, pedig mentem vagy 40-nel a kanyar miatt...
Kovee: nájsz
Inti: ma még hiába mész, holnap délelőtt nyit
Fotosopp: a festés jól néz ki, de igazán kopi-pasztázhattak volna az ezres bléd helyett valami kevésbé ortopéd, annál aerodinamikusabb fejidomút...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Xirtam #22573 üzenetére
Kár, hogy szinte biztos, hogy nem igazi.
Elég csak ránézni, hogy "R4", mégse 400-as, hanem 250-es. Ahogy Gábor is mondta, ilyen fékeket, futóművet, ekkora gumikat sem raknak ilyen kis motorra. A logókat sem így szokták...Az újban benne van, hogy amint kitolod a szalonból, egy jókora értékvesztést már elkönyvelhetsz. Amint először elborulsz, elesel vele (kezdőként márpedig fogsz, mint mindenki), jön a következő. Amint már leteheted a korlátlan A-t és lecseréled (nagyon valószínű, egy 250-est egyetlen motornak nem fogod eléggé dinamikusnak érezni), már csak egy részét fogja érni, jókora bukóval adod tovább.
Ott a Kawa ER5 olcsón egy megbízható motor. Kicsivel drágábban Honda CB500. Vagy sportosabbnak kinéző idomos a Suzuki GS500.
250-es sport(osnak kinéző)motornak pedig a Kawa Ninja 250R-t és Hyo 250-est itthon is forgalmazták, van szervíz- és alkatrész-háttér, ami a többi japán belpiacos 250-esnél nincs.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Kawásoknak: régi gyári alkatrészek kiárusítása
Garázs-vásárDöntő többsége mondjuk ilyen-olyan csavar, alátét, gumigyűrű, meg így kiárusítással is csak fél-aranyárban vannak, de lehet, hogy valakinek hasznos lesz...
S hogy másoknak is legyen hasznos cucc:
Sportmotor lista bontókrólFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #22634 üzenetére
A Tanabata ünnepével egybeesés véletlen vagy direkt?
Hogy egy kicsi témánál maradás is legyen:
Vasárnap indulok Sopronba - a Volt ugyan csak szerdán kezdődik, de addig egy kicsit élvezkedek az osztrák szerpentineken
Alsó-Ausztria (Mariazell, Wildalpen, Türnitz) van tervben, távolabb nem tudom, hogy lesz-e kedvem, meg időjárás-függő is.S ismét felteszem a kérdést, aug. közepére (20.-ával együtt) egy hetes (mondjuk 17-25 = 3 nap szabi, ha 19 és 20 is munkaszüneti nap) horvát kiruccanás érdekel valakit?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #22668 üzenetére
Majrécsíkot nem is közúton kell (az ön- és közveszélyes, a kiszámíthatatlan útviszonyok és úton heverő dolgok, kátyúk, olajfoltok, valamint a tapasztalat, rutin hiánya miatt), hanem pályán - ott viszont pofonegyszerű, a biztonságosabb és nyugisabb körülményeknek hála. Nekem egy elég fos megkeményedett nem-tapadó túragumival is meglett elsőre. A kis pályák még nem is annyira drágák, pl. Kecsó 1k / 20 perces etap; a környékeden viszont sajnos nem tudom, hogy mi van.
Érdemes hozzá a kanyarodás technikáját, elméletét is átolvasni: pl. "Motorozás mesterfokon", illetve ha az angol megy, akkor "A Twist of the Wrist II." Keith Code-tól, nagyon hasznosakat és tanulságosakat ír benne (van néhány videó is youtube-on, de azok csak egy-egy témát emelnek ki a sok közül).
Turbobusa: mindegyik modern (mondjuk 90-es évektől) japán sornégy kezes, ha úgy használod: ha kicsit húzod, kicsit megy, ha ész nélkül húzod, akkor ész nélkül megy. Alsó fordulatszám-tartományban (3-6k) alig van erejük, ott lehet velük szép nyugisan menni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz turbobusa #22673 üzenetére
0 előzetes motoros tapasztalattal (se Simó, se semmi hasonló) első motorom egy ZX6R, és még egyben vagyok. Viszont már eleve 26 évesen kezdtem, és alapvetően nyugis-laza vagyok. Fejben dől el.
Igaz látom értelmét annak is, hogy kisebb motorral kezdjen az ember, főleg olyannal, amire bukócsöveket lehet rakni, mert béna elesés, helyben-eldőlés lesz az elején, amire egy ilyen szép gépet sajnál az ember. Ha egy eséseket jobban viselő motorral kezdtem volna, valószínűleg gyorsabban és jobban megtanultam volna motorozni (az első pár év után visszanézve sokáig még nem volt motorozásnak nevezhető az, amit műveltem...)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz vendingo #22689 üzenetére
Fenébe, hogy nincs ingyenwifi sehol Bécsben, nem láttam, hogy írtál
Persze, motorral mentem múlt vasárnap, szerdáig Bécs ill. Alpokalja, majd onnantól nappal Alpokalja, este VoltSrácok, meggondoltam magam. Horvátországot ott eheti a fene, ahol van. Ausztria! Alpok! Szerpentinek! A vigyor alig fért be a bukóm alá, gyakran naponta kétszer (vagy akár háromszor is) végigjártam a 27-es út Reichenau-Schwarzau szakaszát Onnan tovább Mariazellig is rohadtjó a 21-esen (azt hallottam, hogy utána Wildalpenig, bár szép, de rosszabb az út).
Gyönyörű tájak - a 27-es a Rax és a Schneeberg között a Schwarza nevű patak által kivájt völgyében fut, két oldalt a két hegy, fenyvesek, sziklák; az út mellett pedig a kristálytiszta (talán még iható is) vízű Schwarza. Amikor először mentem arra, alig tudtam haladni, párszáz m-enként megálltam fényképezniSok kanyar, de a lendületesebb fajtából, nem nagy visszafordító hajtűk, mivel völgy / szurdokban fut (a 21-esen viszont vannak olyanok is, mivel az felmegy a hegyre, igaz nem Stelviora kell gondolni).
S az útminőség is egész jó, valamint hétköznap reggel és estét leszámítva kevesen járnak arra, sokszor több motorossal találkoztam, mint autóssal.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #22948 üzenetére
Nekem "idomba süllyesztett" kis indexek vannak fenn, majd délután / este készítek róla képet, hogy szemből mennyire látszik. Eldőlést, kis esést még átvészelik, kicsit nagyobbnál már reped a búra.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Srácok, további kedvcsinálónak tettem fel fb-ra még képeket - elvileg reg nélkül is működő link
Aug. 20 körüli hosszú-hétvége, első nap megszállás még magyar határon innen, második nap 27-es és 21-esen fel-alá, megszállás helyben, harmadnap tovább Großglocknerig ha aug. közepén még nyitva lesz, megszállás helyben; negyednap vissza 21-27, megszállás magyar határon innen vagy akár egyenesen haza. Kb. 2.5k-3k km. Na?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #22997 üzenetére
... s most a múlt héten még hányszor trafiztak le Osztrákiában
Sok helyen nincs is kiírva, hogy Radar meg ellenőrzés, csak van az út mellett egy szürke doboz, vagy valahol rendőr kézitrafival a kezében (több ilyet láttam röpke egy hét alatt, mint itthon több év alatt) aztán több ilyen mellett elszáguldás után jöttem rá, hogy ezek nem közlekedési lámpa irányító-dobozok, hanem trafik... Néhány még festéssel is álcázva van. Egy-két hét/hónap, és kiderül, hogy mennyire szívtam be, sok jóra nem számítok. Lakott területen oké, tegyék, ott normálisan is mentem, de könyörgök, ennek többsége elválasztott 2×2 sávos nyílegyenes autóút volt, és a köcsögök néha lófasz-semmi kereszteződés miatti 80-as táblák mögé rakták a trafit...Ezek fényében a magyar helyzet eddig szvsz "tökjó" -- lakott területen kívül notórius gyorshajtó vagyok, mégis eddig még csak 1x büntettek meg, ami minősíti, hogy mennyire működik az egész rendszer. Azt az egyet is városon belül, és az is az én hülyeségem miatt, mert benéztem egy szakaszt, azt hittem, hogy 70-es, amibe a 84-es sebességem még közigbírság nélkül belefért volna. "Csoda", hogy nem volt több.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #23013 üzenetére
Attól félek, ez nemrég (egy-két éve) változott, és már külföldre is küldik a csekkeket - legalábbis több helyen is ezt hallottam, olvastam
Szingapur nem rossz, szép meg érdekes, de kicsi. Első nap bementem megnézni pár dolgot, második nap másik útvonalon másokat, aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy de ismerős, s kiderült, hogy előző nap csak egy utcával voltam arrébb; ezután már kvázi kiismertem magam a "történelmi belvároson". Pár épület, pár park és botanikus kert, néhány múzeum - 3-4 nap alatt már szinte mindent láttál. Érdemesebb egy 2-3 hetes távol-keleti körútba csak egy állomásként befűzni, főleg, hogy a repjegy drágább, mint Japánba vagy Malajziába.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz boogie84 #23138 üzenetére
3 literes, ebbe kb. a személyid, mobilod meg egy fél literes palack fér... még az én "19 literesem" se egy hűdenagy, amíg munkába jártam vele, váltócipő, egy kajásedény és a lánc belefért, kis rábeszéléssel...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Jó szórakozást
Ajánlom az alábbi útvonalakat: Gloggnitz-től 27-es, majd 21-es Mariazell-ig; majd onnan kicsit tovább majd fel 20-ason Türnitz.
Bécsbe ne menj motorral. Az egész város egy rohadt Einbahn. Komolyan, több az egyirányú utca, mint a sima. Minden lámpa piros. A pirosnál motorral nem szabad előrearaszolni - s általában hely sincs rá, szűkek az utak.
Vigyázz az útmenti szürke vagy egyéb álcázott dobozokkal, mert radar, s hátulról fényképeznek. Lakott területen is gyakori a kézi radaros mérés, s sokszor árnyékból, sarokból, bukkanó mögül, stb. nehezebben észrevehető helyen állva mérnek.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz vendingo #23389 üzenetére
Natessék, mondogattam itt Horvátországot, majd utána az Elő-Alpokban gurulászást, de mivel itt nem volt semmi komolyabb reakció, letettem róla, hogy innen megyek vkivel, erre most megint előhúzod?
Jól hangzik, bár jobban szeretem a "motorosabb" (kikapcsolódásként is szerpentineken kanyargós, meg tájnézős) túrákat, mint a strandon punnyadósat. Igaz az sincs ellenemre, főleg, ha nem egy emberekkel teli homokos víz alatti sivatag, hanem egy még élővilággal rendelkező rész.
Odafelé legalább a hegyekben?
Plitvicét még belevenném, nem tudom, voltál-e már ott. Igaz kicsit gyaloglós, de nagyon szép.
6-7 nap, sőt, akár előző + adott hét hétvégéje (azaz 9 nap) is lehet részemről.
Aug 15-22 kár, hogy kiesik, pont a közepén van. Nekem aug. 3-tól 28-ig jó, sőt, szept. 1 után megint, csak akkorra ott már kicsit kiszámíthatatlan az időjárás, meg jönnek a viharos szelek, ha jól emlékszem.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
A mai autósnak, aki szivatva kihúzódott elém, hogy ne férjek el mellette, majd utána amikor előzni kezdtem, kijött elém előzni és mellé még röhögött is, valami ilyesmit kellett volna:
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz csongi #23508 üzenetére
A tietek nincs perforálva?
Az enyémen elég sok a perforáció, így még 40 fokban is, ha már haladok legalább 30-40-nel, már elviselhető. Igaz, az enyém fehér-fekete; de mindig rajtam van nyakig bezipzározva, s van még alatta egy FF mell- és hátvért is.Steven: jó szórakozást!
G@ß, Hufantom: én is 11. ker-i vagyok, s én is Zuglóba jártam ki Hartmann Ádámékhoz (ők az sosjogsi, ha jól emlékszem). Nagyon rendes srác, velem - mivel előtte még kocsit se vezettem - az előírtnál többet is levezettetett (rámfért), s nem kért el többet.
Gumi: hja, még idén cserélnem kell nekem is, pedig tavasszal vettem... Bár az is igaz, hogy idén már 7.5k-t mentem, ebből az R10 kapott 6.5-7k-t. Jól tapad, de fogy is.
Páran (nem innen) nagyon ajánlgatták nekem a vágott slicket, viszont amennyire már ez az R10 is képes kihűlni és csúszkálni esőben, gondolom az még rosszabb lenne. Mondjuk esőben úgyse igazán tervezek menni, ha meg elkap, akkor majd óvatosan, mint ahogy ezzel is.
Vagy pályázott gumik között mi szokott gyakoribb lenni, ami utcára is jó, és kibír egy 10k km-t? Yoda, esetleg van tipped?
Bryant és Brekit javasolták még a régi gumisom helyett (jó gumikat ad, csak kicsit drágán)Vendingo / topik-nyaralás: készülget a nyaraló kipofozása, aug.-ban ha gondoljátok hétvégére itt is lehetne valami topik-találkozó. Siófok külterülete, gyalog 10 percre van egy este 6-ig fizetős (de utána ingyenes) strand, a szabadstrandhoz max motorra ülünk. Van 6 ágy, elég csak hálózsákot hozni. Érdekel valakit?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #23589 üzenetére
Benzinkút helyett boltból sokkkkal olcsóbb. Vagy nézz körül sportmotor.hu apróján, a képesmotoron, vannak, akik postázzák is.
Nálam Castrol fehér teflonos van pár flakonnal, olcsón tudtam szerezni. Bár többen is mondják, hogy ezt könnyebben leveri a lánc, nekem az a tapasztalatom, ha hazaérkezéskor a meleg láncra ráfújod és estére úgy hagyod, ez se fröcsög.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz HUfantom #23627 üzenetére
Fantom: egyrészt nézesd meg a motorod, másrészt (és inkább ez áll a háttérben) tudat alatt rettentően parázol még mindig. Neked kell eldöntened, hogy mész-e tovább. Javasolnám a még több motorozást és egy vezetéstechnikai tréninget, valamint egy kisebb pályán (Kakucs, Kecsó) egy-két menet, hogy visszahozza a bizalmad. De ez ember- és személyiségfüggő, fejben dől el, meg stb. - én a legnagyobb esésem után is alig vártam, hogy újra nyeregbe ülhessek és mehessek. Aki megy is, az esik - ezt egyszerűen el kell fogadni, túl kell lépni rajta.
Ali: ehhez képest amerre én jártam (nem a közismert "túrista látványutak", hanem eldugottabb szerpentines részek, amiket a helyiek ismernek jobban), nekem pont ellenkező volt a tapasztalatom: az itthoni átlagnál (amit ugyan megdob a sok 2003-6 között hitelre vett fiatalabb sportmotor) alig volt fiatalabb a géppark. Sőt, még a sajátomnál idősebbeket is láttam, 2000 előttieket! De olyanok is szaladgáltak, mint Duki 916, kettőt is láttam belőlük
Viszont egy dolog szembetűnő volt: hasonló korosztály ellenére sokkal jobb karban voltak...
Ja és amikor levették a sisakot, sokszor nem csak a motorok voltak idősek. Konkréten őszhajú faterok is szálltak le sport- és sporttúra gépekről.Daywalker: hazucc kutya Amikor legutóbb együtt voltunk a Lime Partyn, mondtam meg mutattam is, hogy néddmá', egy pályaidomos új ZX10R... Utcán is láttam már egyet. Igaz, ez eddig tényleg nem nagy előfordulási sűrűség...
Persu: jaja, nekem is ugyanez volt a tapasztalatom. Van minden, öregebbek is, viszont jobb karban.
A másik feléhez viszont: Japánban nem azért vették a csúcstechnika 400-asokat a hasonló árú 600-asokkal szemben, mert "tisztaban van azzal is hogy mit vasarol, azaz kultura is kell hozza a penz mellett". Egyszerűen a 400 egy határ, onnantól sokkal drágább a biztosítás és keményebb jogsi kell.
Másrészt: tényleg csupa hegy ország, a hegyek szerpentinjein pedig vígan elvagy a kisebbel is, nem jön ki a nagy végsebességbeli előnye. Ami amúgy különben sem, mertegy rendőrállameléggé erős a rendőri felügyelet.Inti: ráülnék, de nem tartanám meg. Mint egyszerű hétköznapi, időnként hobby szinten pályázó kocamotoros, az az űrtechnológia alám felesleges. Hávazze, a gépem karbis és tudtommal még csak nem is csúszókuplungos mégis elvagyok vele. Egy olcsóbb motor, és elmotoroznám, javításra félretenném a különbséget. Ugyanezt tettem, amikor ezt vettem: az eredeti keret feléért vettem motort, a többi ment javításra, felszerelésre, benzinre. S ez a motor is bőven kiszolgál. Nem pénzhiány beszél belőlem, mert én is külföldön dolgozok - egyszerű racionalitás.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz zsolt19900 #23673 üzenetére
"Nagyon örülni fogok, ha egy ilyen kis nem kimérés miatt kell plusz költségbe vernem magamat ismét
"Az már eleve benne volt, tehát előbb-utóbb amikor előjön, akkor kellett volna plusz költségbe verned magad...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #23681 üzenetére
Fogadni merek, hogy Hordás
Igen, itt úgy tűnik, hogy csak mi tudunk kimozdulni egy-két kisebb közös gurulás erejéig. Mindenki más punnyad.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #23691 üzenetére
Akkor lehet, hogy kihagyom... Fezen után valszeg úgyis sok lenne.
Tavaly is ~1.5 óra alvás után hazazúztam Voltról, gyors kajálás után úgy bealudtam, hogy bár pont az ablakom alatt robbant szét a főfalui főnyomócső és okozott kétméteres szökőkúttal tarkított kisebb áradást a környéken, rendőr-mentő-tűzoltói felvonulással, én fel se ébredtem rá
Akkor majd Lime Party.
Illetve sportmotor.hu Kawa fórumról páran még mondják aug 17. KunmadarastFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Srácok, mai tanulság: bulihelyek környékét elkerülni vagy csak extra óvatosan.
Majdnem elcsaptam egy hülyét.
Jövök Bajcsyn, Gödörtől következő lámpa (csak sárgán villog), erre amikor már elég közel vagyok, elkezd átrohanni előttem a zebrán. Kuplung-fék, igyekszek kerülni, meg helyezkedek, hogyha mégis nekemrohanna, motoron maradjak. Közben kapcsol, hogy eléggé jövök, nem kéne erőltetni, ezért megáll. Látom megáll, engedem vissza a kuplungot, fel a féket. Talán látja, hogy lassulok, vagy talán azt se, de elkezd megint futni. Vazze Bambi effektus, látja a közeledő fényszórót, és nem el-, hanem belerohan. Centiken múlott, ott suhant el a befüvezett bamba feje mellettem. Baromállat.
Visszafelé megint a Gödör mellett másik irányba. Nekem már zöld, faszparaszt középső járdaszigetről meg még akkor lép le, és még neki áll feljebb... agyameldobom.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz shiNIN #23731 üzenetére
Asszem egy kicsit félreérted.
Nem útibeszámolókról van szó, azt én se nyomatom túl sűrűn, pedig idén már 8k-t beletettem a gépbe és szerintem 11-12k-ig meg sem állok az év végéig.
Hanem arról, hogy annyiszor emlegettük már, hogy kéne gyakrabban összefutni, együtt elmenni motorozni. Ehhez képest marha ritka az, hogy bárki is jönne.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #23747 üzenetére
Jól megpakoltad
Nálam pont ezért van MILC, azon belül is m4/3 -- jóval kisebbek az üvegek, sokkal kisebb helyre elfér. APS-C méretben az EVF keresős NEX-6 a PZ 16-50-nel is egy elég kompakt páros, de sajnos a NEX obi-parkja sokkal szegényesebb.
A polifoam nekem is első túrás tapasztalat volt, az első éjszaka után másnap már mentem is gumimatracot venni... Helyet is kevesebbet foglal, összehasonlíthatatlanul kényelmesebb, viszont fel kell fújni és le kell ereszteni.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Integra #23853 üzenetére
Hehe
Ali: most péntek munka után nekem továbbra is Fezen Jövő héten otthon leszek. Akkor talán még munka utáni ivászat is belefér, mert esélyes, hogy akkor lesz a motorszerelés a horvát út előtt. Máskülönben azt mondanám, hogy munka után de nem sör, mert akkor nem lehet motorozni
Mocsanisi: felengednek térdvédővel. Múltkor is volt fenn egy arc protektoros kordura ruhával és farmeron térdvédővel. Meséltem is itt, ugyanolyan kolbászzsírmetál Hornetje van, mint Alinak, s tolta rendesen, minden második kanyarban karistolt a lábtartó. A Hornet fos futóműve és a nem túl jó gumi ellenére is nagyon jól nyomta.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Csendes riasztó témához:
Otthon szüleimnél a "garázsban" (oda kocsi már nem áll be, Apám berendezte műhelynek és raktárnak) is van olyan riasztó, ami csak nálunk a lakásban szól, Apám szerelte fel. Pár évvel ezelőtt decemberben egy szombati hajnalon betörtek hozzánk, s jelzett a riasztó. Az egyiket sikerült elkapnunk, a rendőrök elvitték. A másikat fél évre rá kapták el, háromnegyed év múlva volt a tárgyalás. Nem tudom, hogy végül mennyi időre csukták le őket, de legalább addig is ki voltak vonva a forgalomból, s a környéken kevesebb betörés volt. Nem tudtak semmit sem elvinni (nem tudták, hogy szól a riasztó, ők még szép nyugiban rámolgatták, hogy mit visznek), annyival megúsztuk, hogy Apám kapott egy kisebb tüdőgyuszit mert pizsamában rohant le.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
12.2-3 már dög-alacsony (12.8-nak kéne lennie), a 10-11V pedig már abszolút.
Nem biztos, hogy csak az akku, sőt, ha ilyen hirtelen jelentkezett, esélyes, hogy nem (csak) az.Én is hasonló cipőben járok, nálam nagy valószínűséggel a generátorral van gond (a hétvégén szedjük szét). Akku lett már benne cserélve, először simán a kora miatt arra tippeltem, mivel töltőfeszültség, ugyan a szervizkönyv által megadott tartománynak alján, de volt. Csakhát akkucsere után is elkezdte az első intő jelet: indítózás után ha be volt kapcsolva a tompított, alapjáraton állva remeg a fénye.
Nálam ez egy lassabb folyamat volt, egyre gyengébb lett a fény és erősebb a remegés, utána nehezebben tekerte az indítómotort, majd már nem is bírta beindítani, úgy kellett betolni. Ha nálad ilyen hirtelen jött semmi előjel nélkül, nézd meg az akku kontaktjait, savszintjét, valamint hogy egyáltalán tölti-e az akkut, s milyen feszültséggel. Utána lehet vizsgálni a fesszabot (az már kicsit macerásabb) majd a generátort (ahhoz olajat is le kell ereszteni).
Gyurikám, ne osztogasd itt már megint az észt féltudással
Inti, hogy hány ilyet tudnék... tegnap Szfvár -> Siófok -> Bp (balatonos forgalom) -> Kecsó (repnapos forgalom) -> Bp (repnapos forgalom), remélem el tudod képzelni, mennyi faszlámát kerülgettem... Rendszeres volt az olyan, hogy 110-120-szal belső sáv, mellette semmi, mögéállok, ráhúzódok, nyomok refit, semmi. Hagytam a csába, kielőztem jobbról. Másik kedvencem, aki negyed sávot húzódik ki jobbra, hogy férjek el... kösz.
Tegnap a prímet viszont a következő vitte: 4 sáv, ebből 2 viszonylag tömött, találd ki melyik. Igen, a belső kettő. Legbelsőben mennek 120-130, mellette -5-10, két külső teljesen üres volt, egyetlen kocsi sem volt ott! Nem akartam elhinni, ezek is azt hiszik, hogy a B-kat az "Belsősáv"-ot jelent?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Djuree #23989 üzenetére
Meg azt, hogy egyik napról a másikra önmagában tönkremegy. Legfeljebb, ha zárlatos, máskülönben mindig vannak jelek.
Képzeld, az én generátorom olajban úszik, nagyonhozzáértő barátomPersu: persze nem egyből nekiugrunk a legkeményebb diónak, de arra a környékre tippeljük a zűr okát. A feszültség a szervizkönyv szerinti minimum körül van, de van. Mégsem tölt rendesen. Amikor az új akku feltöltve belekerült, minden rendben volt; de pár nap-hét után elkezdett megint remegni a tompított alapjáraton. Apám elektromérnök, szerinte a 3 fázis közül az egyiknél kiment a dióda, vagy az egyik tekercsnél kh lehet. Amíg nem kezdjük el az egészet ellenőrizni, szétszedni, kimérni, addig nem tudjuk meg. Előbb még egyben lévő motorral a töltésre mérünk rá, fordulaton is; majd a fesszabra, mert azt is megúszni csak kisebb bontással; majd legvégül a generátor, mert az már bonyolultabb.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Djuree #23995 üzenetére
Akkor nekem / nekünk volt eddig szerencsénk
Attól még a generátorom olajban van, ez viszont biztos. Én is csodálkoztam, hogy autóban nem így szokás, meg kicsit megbonyolítja a dolgokat, de ez van.Doc: Bécsi úton vettem asszem akkumax.hu az url, náluk volt készleten legjobb áron agm-es Varta; Yuasa is náluk volt legjobb áron, csak az kicsit drágább.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
A sor4 ZX6R + cuccok is volt ~210kg, mégis betoltam a magam 62-63 kilójával Sztem a megfelelő sebesség elérése a kulcsa a dolognak, tehát nagy nekifutás, plusz ha van, akkor lejtő.
Akku: ált. a motor service manualjában is le van írva, hogyan csináld. Én azért még a biztonság kedvéért feltöltés után csepptöltésre tettem.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Párral feljebb írtam, akkumaxban vettem, náluk volt a legjobb áron, s készleten is (jónéhány másiknál csak rendelhető volt).
Gondozásmentes Yuasa jó, csak drága. Én egy egyszerűbb agm-es Vartát vettem.Szerk: meg amit Daywalker mond, először a méretet nézd meg, mert anélkül nem sokra mész.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Na, egyiken feltűnök én is pár másodpercre
---
F@szért locsolják éjszaka az aszfaltot a városban. Főleg körforgalomban. Legalább rendesen lemosnák a szutykot, de nem, csak felöntik, hogy jó nyálkás-csúszós legyen. Lánchíd budai oldalán a körforgalomban akkorát csúsztam... kanyarodok be a körforgalomba, döntés jobbra, segge kicsúszik balra, kormány teljes kitérésének felén tartom az egyenest, és így csúszok legalább másfél másodpercet, ami akkor kicsit többnek tűnt, és elég nagy esélyt adtam annak, hogy ez most perec lesz...
Szerencsére észnél voltam, tartottam tovább leheletnyivel kevesebb gázzal, aztán csak betapadt és egyenesbe jött.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #24073 üzenetére
"Nem tudom miért kell mindenhez így hozzáállni. Az EU-ban árult termékekre nem lehet csak úgy ráírogatni mindenfélét, hogy hol készült, mi van benne stb. "
Olyan apróbetűsök, kiskapuk vannak minden ilyenben, hogy lehidalsz. Fogadni merek, hogy ez is egy "csavarhúzó-üzem" - a majdnem-kész árut hozzák Kínából, majd az összeszerelés utolsó fázisát itt végzik el (pl. rápattintják a tetejét) és csomagolják. Máris ráírhatják, hogy Made in EU.
Ez csak egy marketing-paraméter, nem kell vele törődni, nem lesz egyből jobb attól, hogy Made in EU. Lehet Európában is szart és Kínában is jót gyártani. Gyártástechnológia, megfelelő alapanyagok, minőségellenőrzés, ezeken sokkal jobban múlik.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz sketchifun #24085 üzenetére
Nézd meg megint, mit írt: azt nehezményezi, hogy az ár állandóan akciós, és ez megtévesztő. De az az ár amúgy tényleg elég jó, sok más hazai bolttal összevetve, úgyhogy tekinthetjük akciósnak is. Szóval csak ennyi az "átbaszás".
Ha nem bízol a Mugenben (én három éve nyúzom a kétrészes bőrt, pár kisebb esés benne van, s elég sokat, kb kétnaponta hordom - eddig még meg vagyok vele elégedve), nagyon jó áron kapni (olcsóbban, mint sok nagy külföldi áruházban) Beriket is, nem sokkal drágább.G@ß: ekkora barmot, fékezni nem tanult meg?...
Stifi: akkor valamit rosszul csinálok
Vigasztal a tudat, hogy nem csak én vagyok ezzel így. Tegnap jópáran a nyugatis arcok közül átvonultunk a Gödörhöz. Pár lány oda is jött, volt, aki még egy körre is elvitette magát, de egyik se volt még egy telszámra sem hajlandó, "menniük kellett", aztán még tíz perc múlva is ott voltak. Döntő többségtől pedig semmi reakció. Varrassak Deákokból öltönyt, arra harapnak mostanság?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Na, még, még, eddig elég gyenge volt ez az oltás
Doc: kicsit meleg van ahhoz. A sisak alatti maszk nem elég? Plusz a Forcefield, azzal olyan tekés kinézetem lesz, kéne még fegyvernek látszó tárgy, meg egy tábla, hogy "Szex vagy nekrofília, választhatsz", "and then we will score! <höhöhö-höhö>"
Stifi: ok kösz, azon a környéken posztoló hölgyeket még nem ismertem.
Így van, jó terv, nem? És mégse jönnek azok a luvnyákok, hát micsoda dolog ez...Mivel itt mindenki annyira hiperaktív, ha összefutásról van szó, velük sokkal többet lógok, mint veletek. Ha visszaérek egy karikából de még nincs kedvem hazamenni, ki szoktam oda nézni, hetenként 1-2x -- kis túlzással már mondhatni, hogy haverok. A gödör is csak egy időnként előkerülő program. Ott legalább megfordulnak csajok, és motorral együtt szem előtt vagyunk - aztán ha valahol van valami pozitív reakció, arra a rámenősebbek már mennek is. De eddig még nem láttam olyat, hogy bevált.
A többi 1000 utat is szívesen hallgatomFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #24103 üzenetére
Afenébe, akkor most hova menjek
Ezt a "majd jön az magától" dolgot tudod, hányszor hallottam már? Minél többször hallom, annál kevésbé hiszem, ellenben egyre inkább erősödik a "ha nem teszel semmit, nem változik semmi". Nevezheted midlife crisisnek a következő kerek szám közeledtével, vagy aminek akarod. Az mondjuk jó is, legalább perspektíva, hogy a fele még hátravan
Persu:
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...