-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
Lám, műszaki a téma?
Öt órára Mozaikba, hajh de hajh de jó.
De legalább újabb két évre ezt is elfelejthetem.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #35642 üzenetére
Nekem a hétvége elég volt, tegnap már csak a felniket sikáltam a ma reggeli műszakira...
---
Hogy lehet valaki akkora faszláma baromarcú gyökér, hogy hebrencs kutyája van, de nem rak rá pórázt? Megyek kanyarban, belső íven oszlop mögül kiugrik és utcán játszadozva futkározik egy kutya. Majdnem elcsaptam, és valszeg én is mentem volna vele. Nagyon gondolkoztam, hogy megálljak-e és legyen-e egykét keresetlen szavam esetleg tettlegességig fajulva a gazdája felé... de végül győzött a 3:50-es kelés miatti fáradtság, inkább hazajöttem.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Tegnap én is sz--rá áztam, pont a legnagyobb felhőszakadást kaptam el. A csizmám még ma délután is nyirkos volt..
Megyek le munkaidő végével, gondolom még megyek valamerre naplemente előtt; de egy ideje a kuplung ráadásakor ránt egy picit, megnézem a láncot. Hát persze, hogy lóg. Hát persze, hogy a tengelyre az anya úgy rá van gyógyulva a tengelyre, hogy a motort már elhúzom, de az anya meg sem mozdul... S persze, hogy nincs nálam csavarlazító...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"mindenki papirkutya volt, nem jottetek kakucsra."
Mentem volna, csak nekem munkanap volt tegnap és ma is Úgyhogy nekem már csak este jutott idő, motorszerelés után. Na halljátok, sötét, köd, hideg, nyirkos idő, néhol nedves aszfalt, az a 80-90 km, amit mentem, azzal is szétfagytam, mire éjfélre hazaértem.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz vendingo #36108 üzenetére
Csak kíváncsiságból, merre mentek?
Én idénre arra a környékre Montenegrót terveztem be, valahol Budva környékén letáborozva.Hülye időjósok, miután a héten párszor csúnyán eláztam, ma a riogatásaikra hallgatva későn keltem és nem mentem sehova. Erre eddig napsütés és kellemes idő volt
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Újabb helyen kezdett el szétjönni a csizmám
Eddig azt terveztem, hogy majd a nyaralás után cserélem, de úgy tűnik, hogy mégis meg kell az út előtt ejtenem.
Próbáltam körbenézni, de bőség-zavara, ránézésre meg nem mondom, hogy melyik mennyire bírja. Tippeket fogadnék a következőkkel:
- biztonság első: védjen csavarodástól és bokát hátulról is
- gyakran megyek motorral kirándulni, szoktam párszáz métereket, kilométert gyalog is megtenni -- lehessen benne gyalogolni is, annyira ne legyen merev és ne törje fel a lábat
- kibírjon kisebb esőt beázás nélkül
- örülnék, ha 3-4 évnél / 30k km-nél többet kibírna, mint a jelenlegi
- lehetőleg 50k HUF körül / alattÉrdemes-e ezért (is) Bécsbe kiugrani egy hétvégére? Bike Expert, Louis, egyéb?
Ha már ott vagyok, akkor lehet, hogy sisakból is vennék újat (jövőre terveztem).
- zárt
- legalább üvegszálas
- jó kilátás
- beférjen szemüveg
- napszemüveg, megbízható mechanikával
- pinlock jó ha van
- dupla-D
- kibírjon 5 év használatot
- felfújhatós és egyéb elromlás-gyanús megoldások nem érdekelnek
- 50-60k HUF / -egyenérték alattKörbenézve, LS2 FF396 papíron üvegszálas, van napszemüvege, pinlock, csak nem dupla-D, viszont 50k... használ valaki ilyen márkájút? Árban a következő Scorpion 900-as, 90k...
Agyrém, hogy üvegszálas 35k-tól van, napszemüveges 20k-tól is már, de a kettő együtt nem megy az LS2-esen kívül 80-90k alatt...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Senkinek semmi tipp csizmára?
Dellfanboy: valami Blytz márkájú, de csak matricázott, más márkával is láttam már pontosan ugyanilyet. A bokavédelme és protektorozottsága miatt vettem (az legalább korrektnek tűnik még most is), akciósan 28k-ért, de nem gondoltam volna, hogy csak ennyit bír.
A lábfej boka-hajlati részen a redőzés műbőr, már tavaly elkezdett fesleni, év végére már elég ronda lett, balnál a sok váltás miatt már a fele lejött és kilátszik a textil alatta. Néhány csavar nem volt rendesen meghúzva és kiesett. A bal lábujj koptatópár pályázás után feladta, a felfogatási váll átszakadt, azóta a lyukat kicsit kitágítva nagyobb fejű csavar tartja. A talp sarkánál valamilyen üreg tavaly beszakadt, folyton mennek bele kis murva és apró kavics-darabok. Az elején is valami átlyukadt, ha egy kis pocsolyába lépek, már nedvesedik a zoknim. A hétvégén a jobb talp eleje lenyílt. Tegnap pedig a lábfejen pár varrás kezdett el elengedni és szétnyílni. Szóval van nyűgje rendesen.
Igaz használtam is rendesen, azalatt a 3.5 év alatt 30k+ km motoron és legalább 100 km gyalog, egy része terepen, még kisebb hegyoldalra is másztam benne... (mi mindent meg nem teszek egy-egy fotóért )Azt meséltem, hogy múlt hétvégén volt péntek 13, ami szerint nagy szerencsém lesz?
Végre tiszta ég, alacsony pára, jó látótáv, mentem hát a Börzsönybe éjszakai eget, csillagokat fotózni. Motort leteszem aszfaltozott út legmagasabb pontján, és egy ösvényen elindulok felfelé, hátha a hegytetőn lesz valami tisztásabb rész. Megyek már egy ideje, az ösvényen egyre inkább látszik, hogy rég nem használták. Egyszercsak hallok valami neszt szembe ~50 méterről, valami át a bozóton. Na, egy természetjáró, megkérdezem, van-e erre valami. Természetjáró, addig stimmel, de nem ember volt, hanem egy jókora vadkan. Megáll: észrevett. Majd felhorkan és elkezd rohanni felém. Nosza én is sprint vissza Szerencsére csak elijeszteni akart, nem követett sokáig.
Szóval ugyebár péntek 13-an fekete macska balszerencsét hoz. De a malac az szerencsét hoz!Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #38460 üzenetére
Hehe, dettó - mondjuk én csak rövidebben mentem, ~350-400 km, mert késői ebéd után indultam, és Besztercebányán járkáltam és fotóztam a városban, majd felmásztam a Kálváriára és sokat vártam arra is, hogy végre kisüssön a Nap. Úgyhogy H. Nemcénél 51, utána 524, Selmecbányától viszont most Zólyom helyett már vissza, mert ment le a Nap, így is csak 10-re értem vissza Bp-re. Sok motorossal találkoztam útközben, köztük sok magyarral is.
Roli: én is nemrég olvastam. Anno régen még találkoztam is vele
Vendingo: továbbra is azt mondom, hogy DL650. Mész úgyis olyan utakon, ahol jól jön, jobb a szélvédelme, mint egy csupasz SVN-nek, s talán jobban is pakolható.
Fattyú: én is néztem őket, de eléggé nemolcsó sajnos.
Type-R: nem baj, ha távolabbról fékezéssel kezded, mert ezek sajnos útközben meg tudják gondolni magukat, ellentétben a bólyákkal.
Canniball: éjszaka, ha nem autópályán megyek, mindig jóval óvatosabban és jobban a közepe felé behúzódva megyek. Sokat motorozok este is, idén is már legalább 8-10 bambival találkoztam az utakon (és még mennyi macskával, nyesttel, egyébbel) (mondjuk a hétvégén találkoztam egy vicces macsekkel, faluban tisztes körbenézett és tisztes távolban ment át előttem - méghozzá a zebrán!! ). Találkoztam már bambival idén tavasszal még éjjel 1 után is.
Xaels: egyik régi nyugatis arcnak 990 Adventure-je van, Dakar verzió. A gépen, az körbeölelve 45 literes tank. S ha ez nem lenne elég, van még egy 10 l-es is az ülés alatt balra Mondta, hogy legutóbbi túráján Grúziába Mo. után Bulgáriában tankolt legközelebb, 840 km is kijön egy tankból.
Fattyú: 9.5 de te úgy is vezetsz: nagygáz-nagyfék, városon kívül csutkagáz.
Xaels: én meg tankolok sokfelé... Shell, OMV, Lukoil, még Auchan is... Eddig csak két nagyon noname helyi kútnál volt gondom, ahova kényszerből mentem. Azt leszámítva semmi. Mádárásteszkóval sem. Sima mezei 95-ös. Bár mondjuk nálam nincs ennyire kicentizve a vége, sőt, nem is tudom, hogy mennyi a vége
Kutak ára: igazán nagy különbség az autópályák és amellettieknél van. Ott láttam már 30+ Ft-nyit isFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #38536 üzenetére
De-de, amikor írtad, hogy arra is voltatok, akkor pont az ugrott be, hogy ott láttam egy Varát meg CB1300-at egy magyar csapatban
Akkor gondolom még nálam is később érkeztetek vissza, vagy oda már csak Zólyom után mentetek (vagy nem álltatok meg nézelődni)? Úgy emlékszem addigra már végeztem B.bányában a körbenézéssel, épp mentem át a Kálváriához felmászni és fotózni (na jó, ez is volt legalább másfél óra), onnan pedig már egyenesen Bp felé vettem az irányt, mert pont ment le a Nap.Ez olyan, mint amikor az egy sarokra dolgozó sráccal, akinek hasonló (csak 2002-es) gépe van, hónapokig nem találkozok, aztán egyszercsak valahol egy hétvégén Velence vagy Balaton körül jött szembe egy csapatban
Fattyú: igen, láttam már, biztos szép és jó, na de a hatszámjegyű ár kissé (nagysé) eltántorított. Még külföldről is drága. A mostani HJC bukóm 5 éves, a műanyag patentok már tavaly elkezdték magukat megadni, pedig a sisakcsatén kívül sosem használtam őket. Egy 5-évente vagy esés miatt hamarabb cserélendő fogyóeszköznél, amikor ~50k felett már a biztonság közel egál, kicsit sok annyi azért a bukóért.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz KoVee84 #38616 üzenetére
Az enyém széles és lapos. Lehet, hogy nélküle még jobban beférsz, de ezzel is lehet 200+-t menni a Freibahn Mo-i szakaszán
De ezt úgy mondod, mintha egy hátizsáknak nem lenne légellenállása és nem rángatná, húzná a vállad / felsőtested Meg mintha lenne plexidEgyszer láttam már egy srácot R1-en egy legalább 50-60 l-es katonai hátizsákkal... és húzta is neki. Na az sem lehet piskóta.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Integra #38619 üzenetére
A fizikum irreleváns, egyszerűen csak zavaró az, hogy a légellenállás és turbulencia miatt rángatja a táska a vállat / felsőtestet. Elvesz az útra figyelésből, fáraszt, veszélyhelyzetet is okozhat (ha pl. szűk előzés közben a turbulencia rossz irányba ránt). Hátizsákot csak akkor szoktam felvenni, ha laptopot is viszek, vagy ha csak rövid, kisebb-tempós útra megyek, ahol a tanktáska már épp kevés, és lusta vagyok nyeregtáskát pókozni-hevederezni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Yoshida #38673 üzenetére
Rendőre válogatja. Szabadság-híd budai tövétől két sarokra lakok, néha előzök ott ki. Volt már, hogy találkoztam rendőrrel, de csak annyit szólt, hogy óvatosabban
Vazz, idén már a második madarat fejelem le.
Fattyú: külön örömödre, számoltam egy fogyasztást mára. Kb. 60 km időre városi dugó-kerülgetés volt benne (tehát nem kímélős), amikor elindultunk. Rétsági tankolás: 5.87 l/100. Utána hazafelé még megálltam tankolni a városban: 5.89 l/100. S ez most úgy, hogy mióta visszakaptam szerelőtől, 5-10%-kal többet eszik...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #38680 üzenetére
Ivecohoz mentek ki, a péntek esti gyorsulásit meszelni. Még motorosrendőröket is kivittek a motorosokra, pedig eddig motorosrendőrök este nem jártak. Egyik régi nyugatis arcot is elkapták és reggelig benn is tartották, azóta még nem hallottam, hogy mi van vele.
Csizma-mizéria
Reggel voltam megint a Motorline-ban, végre nyitva is voltak, felpróbáltam a kinézett Vertigót. Lábujjnál keskenyebbek, mint az én lábam, rendesen nyomták a két szélső lábujjam Sajnos azon a részen, ahol egyik oldalon a protektor, másikon a váltó erősítése van, ami elég merev és nem tágul sokat, s alatta vékony a talp, tehát kitaposás sem jelent sokat. A 44-es után megnéztük a 45-öst is, ott már szélesebb a lábujjaknál, viszont hosszabb és magasabb annyival, hogy már nagyon lötyög benne a lábam
Hazafelé benéztem a Shoxba. Forma Ice széria dettó, a kislábujjam be volt gyűrve.Akinek Vertigója van/volt, tágult még valamennyit a lábujjaknál?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz DigitXT #38738 üzenetére
Még nem találkoztál vele. Én már nem tennék ilyen kijelentéseket
---
Elkezdett szakaszosan nyúlni a láncom -- most feszítettem meg, legszorosabb részén befelé van kívül, máshol meg épp kifelé van kívül van a szervizkönyv szerinti tartományon. Pedig még csak 25-28k lehet benne, és a hátsó lánckerék is még jól néz ki. Amilyen nyugis a gázkezelésem, valamivel hosszabb futásteljesítményt vártam volna. 1-2 ekm-t remélem még kibír, mert pont a héten indulnék motoros-nyaralni, s csak rendelésre láttam a lánckerekeket, plusz még láncot cserélni...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz vendingo #38742 üzenetére
Még csak Pécs mellé majd onnan Horvátországba gondolok leugrani 1-1 hétre. Anyám annyira parázik attól, hogy egyedül mennék Montenegróba, hogy előbb csinálok egy közelebbi és onnan egy már kevésbé közeli, de annyira mégse távoli kört kempingezve, aztán ha minden oké, akkor talán lenyugszik.
Montenegrót aug. elejére tervezem 2 hétre (Perszeidákkal egybeesve; hétvége 2 napja alatt le, majd azutáni hétvége két napja alatt vissza), de mivel az is olyan lenne, hogy fél- vagy egész heteket egy helyben vagyok, és napközben (strandon henyélve ) távmunkában dolgozok, ezért annyira nem hirdettem. De ha bárkinek kedve lenne csatlakozni, legalább anyám is megnyugszikFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Voltam egy éjszakai (fényképezős) körre Dobogókőn. Esztergomtól Dobogókőre majd Pomázig a következőkkel találkoztam az úton vagy mellette kukucskálva:
Róka: 6
Őz: 1
Vaddisznó: 1 (most én kergettem el, hehe!)
Bagoly: 1 (ott csücsült a szalagkorláton)
Menyét: 1
Pocok vagy vmi más kis rágcsáló: 2
Kóborkutya: 1
Macska: párIlyentájt szokásos, hogy ezzel-azzal találkozik az ember arrafelé, de hogy ennyifélével, ez új rekord. Éjszakai motoros szafari
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #38770 üzenetére
Az állatkákról sajnos nincsenek képeim, annál gyorsabban elmennek, minthogy a tankáskában lévő fotóstáskából elő tudnám kaparni a fényképezőgépet, sisakkamerám meg nincs. Fényképeket csak a csillagos égről készítettem, pl. ez itt Dobogókőn (remélem a Ph-s tömörítés után is látszani fog még belőle valami -- épp halványan felsejlik a Tejút):
Mosquito: Backspace: csillagfotózás miatt sokat járok éjszaka hegyekben és elhagyatott részeken, tudom jól. Volt már, hogy egy út alatt 4 őzet láttam, egyik egy kanyarban állt és várt, majd amint a kanyarban felbukkantam, csak azután cammogott le az útról. Tegnap is, miután Esztergom iparterülettől nem sokra belefutottam 3 rókába, utána már csak annyira mentem, hogy a foltokban vizes aszfaltú úton is meg tudjak még állni vagy nyugisan kikerülni, ha kanyarban bármi felbukkan.
A másik meg, hogy azért hűs volt, még a Szentendre-Békásmegyer részen sem húztam neki annyira, mint szoktam.szerk: jól megkavartak az aváitok
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Backspace #38774 üzenetére
Kösz, pedig eredetileg nem ezt terveztem. Végre jó volt az idő: se eső se felhők, alacsonyabb pára, jó látótáv. A sötét ég térkép alapján kinéztem Kesztölc közelében egy tavat, aztán a faluhoz érve láttam meg, hogy göröngyös, lyukacsos félig-döngölt földút vezet a tóhoz. Adventure time! 2-3 km kátyú-szlalomozós döcögés vágott-slickes sportmotorral, s kiderült, hogy zárt horgásztó, körbe kerítéssel és kutyákkal; a mellette lévő másik tó pedig közben építési terület lett, és egy brutál-erős reflektor világította be a környéket -- ennyit a fényszennyezés-mentességről... Visszadöcögtem a következő domb mögé, oda meg már belátszottak két másik település fényei. Úgyhogy onnan csak egy lemenő vörös sarlós kép lett (sajnos csak ekv. 100 f2 volt nálam a leghosszabb).
Pedig a túloldalt már végre kezdett felsejleni a Tejút, csak ne lett volna akkora a fényszennyezés... Aztán gondoltam, hogyha már ott vagyok nem messze, a dobogókői út még sötétebb, hátha ott valami. Út melletti, félreállós-parkolós, jó kilátású sötét rét/fennsík viszont ott sincs, vagy Pilisszentkereszt fényei, vagy fák vagy kerítés a tetején... Úgyhogy akkor ha már, akkor felmentem Dobogókőre.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #38875 üzenetére
S akkor még Sjaak világjáró R1-eséről még nem is szóltunk.
Pár hete találkoztam az egyik nyugatis arccal, aki KTM 990 Adventure-rel már É-Amerikát, Európát és fél Ázsiát beutazta. Ő pedig pár héttel előtte összefutott Sjaak-kal talán Bulgáriában. Sjaak még most is rója a köröket. Alaszkától Floridáig, méghozzá Alaszkában és Kanadában jégen, szöges kerekekkel. Annyira hideg volt, hogy a motor-utánfutó hálófülke, amiben aludt, még a motor elejét is be kellett húzni, különben "reggelre" összefagyott. Dél-Amerika, Amazonas, derékig sárban. Afrika, homokdűnéken. Mindezt R1-gyel. S hogy most mit tervez? Déli sark!
Asszem 42x xxx km volt akkor az R1-ben...Videó, asszem már ez is egy re-upload, pedig 2006-os
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz citkar #38909 üzenetére
"Hosszú túrára én csizmát veszek, de jó motoros cipő lehet sokszor elegendő lenne. Én olyat cipőt nem láttam, ami a mindennapokban nekem jó lenne, így rövid úton mezei cipőt veszek (persze ez nem ideális), komolyabbra pedig csizmát."
A balesetek többsége a lakóhely pár-km-es környékén történik, a "rövid úton".
A motoros cipők sem védik rendesen a bokát és attól felfelé a lábat, a mezei cipő meg annyira sem. Egyáltalán nem látom a motoros cipők értelmét, motoros lábbelit a védelméért hordana az ember, ebből meg pont ez hiányzik.---
Vertigótól felfelé a Sidik állíthatóak. De az 68k, az azalattiak is már hiába drágák, mégsem állíthatóak.
S az utóbbi pár hétben x csizmát végigpróbálva, még a Vertigónak sem az igazi a bokavédelme. Azon az árszinten a TCX S-Speed, S-Race és Gaerne GRW jobb volt, meg valszeg az Alpinestars SMX6 is az lenne, hiába csak féloldalas (azt (még?) nem próbáltam).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz citkar #38932 üzenetére
Szinte az összes fűzött küllős kerék belsős. Csak pár kivétel van, pl. Aprilia Capo Nord. Pedig csinálhatnák többön is, mert a belső nélküli sokkal biztonságosabb: az ha kilyukad, szép nyugisan leereszt. Míg a belsőssel még a mai napig lehet durrdefektet kapni, amihez nagyon nagy szerencse kell nagyobb baj nélkül megúszni.
Dexar: a crossosok ezért visznek magukkal tartalék belsőt. Nem ártana megtanulni megcsinálni, mert anélkül nehezen jutsz bárhova egy lyukas belsővel, feltéve hogy komolyabb sérülés nélkül megúsztad...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Szakbarbár #38944 üzenetére
Amit linkeltél, az pont a tömlő nélküli.
Tömlős pl. ez. Kerestem egy videót, ahogy néhány krosszos a sivatagban a semmi közepén mutatja be, hogy ott hogy kell, csak a motor kis szerszámkészletével, de most épp nem találom Ez viszont hasonló, útszéli körülményeket mutat.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #38951 üzenetére
"A vagott slicknel barmelyik hasznalt gumi jobb."
Gurulok A "jó az elhasznált kockás felkeményedett öreg gumi" Dexar az észt osztja a gumikról. Ó, az irónia
Dunlop KR106 és KR108 vágottak vannak fenn. Előtte utcai BT-003RS és R10 voltak fenn, mindkettő az akkori csúcs utcai sportgumijaik voltak. A 003 ugyan már régebben volt, de az R10-zről váltani, bizton állíthatom, hogy sokkal jobb volt. Pedig első utam vele tavaly Vendingoval a horvát-bosnyák túra volt, a horvát határig olyan sűrű esőben, hogy látni is alig lehetett: beálltam egy nagy piros teherautó mögé, mert azt még láttam, míg egy elhaladó autó után csak a felvert fehér vízoszlopot és esőfüggönyt. Mégsem korcsolyáztam, teljesen stabil volt. A túrán is kiválóan viselkedett. Az R10 lassabban melegedett és jobban csúszott. Ezek a slickek jól tapadnak már egész alacsony hőfokon is. Voltam már vele tavasszal Dobogókőn, szemerkélő esőben 8-10°C-ban. Persze olyankor már óvatosan kell vele menni, de az R10 olyankor már még bizonytalanabb volt.
S a vicc, hogy már több km van bennük (9k, és még 1-2k belemehet), mint az R10-ben volt (8-nál cseréltem le, profilmélység már elég közel volt a határhoz).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #38958 üzenetére
"Akkor ugy mondom,hogy felfogd"
Hűha. Fél év alatt a "jó lesz ebayről látatlanban a régi kemény kockás elkopott használt gumi" szintről eljutottál a vérprofi gumiszakértő szintre, aki száz km távolságból fotelből megmondja, hogy én mit tapasztaltam a két top utcai gumin és pályagumin megtett többszörannyi km-en, mint amennyit te összesen nagymotoron megtettél. Gratulálok
Bár a tudásod lenne annyi, mint amekkora az arcod.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mike- #39089 üzenetére
Szép a kilátás. Ugyan mentem már a Ninjával is eleget földúton, de ezen inkább csak cross vagy enduroval vágnék neki.
Vendingo: a fejtetőn rögzített halszem-lencsés kamera miatt csalóka. Egy terepjáró kényelmesen elfér rajta, és lassan is megy. A gáz csak az lenne, ha szembe is jön valaki...
A motorod meg remélem lesz hamar másik.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Na és én meg hogy jártam...
Lementem motorral egy hétre Pécsre.
Hétfőn munka után indultam, este érkeztem és mivel aznap nem volt szállásom, sátraztam. Aztán leszakadt az ég, annyira, hogy a sátor is beázott. Na de nem csak az... Még bementem Pécsre átcuccolni a szállásomra meg bevásárolni, aztán amikor délután mennék vissza, épp elkezdett cseperegni, amikor indultam a motoromért, mire odaértem, egy még nagyobb égszakadás lett belőle, pár perc alatt csurig áztam. Várok fél órát, hogy lenyugodjon, ha már szétáztam, hát kimegyek b..sza meg, megyek a motorhoz, kulcs elfordít, megy vele lámpa és műszerfal fel, húzom a szívatót, nyomom az önindítót, és puff sötétség, minden el. Olajnyomás, üres ledje halványan pislákol.
Próbálom betolni, de nem hagyja magát. Aznapra feladom.
Másnap, két nagyobb eső között csak csöpögésben megint lemegyek, a csöpögés miatt nem tudok az akkura és biztosítékokra ránézni, de megpróbálom betolni, egy kis segítséggel már beröffen, felvillan a műszerfal, de egyből le is áll. Lámpa, helyzetjelző teljesen ki - na így már végre betolás után jár tovább, műszerfal feléled. Talán világítás lett zárlatos? Hagyom pár percet járni, hogy töltse az akkut, utána festőfóliával letakarom, hogy ne kapjon több esőt.
Csütörtökön volt egy kis eső-szünet, átnézem a biztiket: mind jó. Akkun a saruk is. Csatlakozókat, madzagokat is megmozgatom kicsit, hátha csak vmi kis kh. Beindítom lekapcsolt lámpákkal: jár. Fék, index működik. Akkor talán haza tudok vele menni nappal majd.
Pénteken egész nap esett, nem tudtam ránézni.
Szombaton végre már nem esett napközben, megyek le, beindítom lekapcsolt lámpákkal, megy, pár percig, majd puff lepadlózik megint, olaj és üres ledje is csak halvány. Pedig lámpák nem voltak kapcsolva. Próbáljuk betolni, de amint a tolásból eredő mozgás megszűnik, totál padló, a mutatók, amik bekapcsoláskor egyik oldalról a másikra tesznek egy kört, félúton megálltak.
Úgyhogy a vége az lett, hogy szombaton, amikor már végre jó idő lett és mehettem volna a Mecsekbe motorozni, meg este még a fesztivál utolsó napjára, ehelyett tréleren vittük haza
Tippre: kontakt-hiba, generátor, vagy fesszab.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #39109 üzenetére
Nem, nekem motorom van
Látott már az enyém is elég esőt, volt már, hogy többszáz km-en és órákon át folyamatos vastag esőfüggönyt, de olyat, hogy még látni is alig láttam; sőt, Alpokban már kapott jégesőt is. Dobogókőn meg félméteres havat is látott már, igaz én csak mellette, a párfokos elkotort úton mentem.
Éppen ezért, meg amiket össze-vissza csinált, én inkább valami kis nyamvadt kh-ra gondolok. Pl. generátor és akku között. Nyamvadt elektromos rendszer a legótvarabb fajta hiba bármely járművön.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #39244 üzenetére
Ha motorozni, akkor úgy hallom, hogy szépen felújították a Tát-Bajna-Tata szakaszt.
B-kalász - Dobogókő (+kilátó) - Esztergom (bazilika) - Tát - Bajna - Gerecsén át Tata - Környe - Csákvár
Kb.De mennék én is... ha működne a motorom
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #39262 üzenetére
Nemrég újították fel, akik mesélték motorosok nagyon dicsérték. De nem tudom, hogy végig, vagy csak a Tatához közelebb eső része.
Nem, még nem. Most annyi a meló ("már csak egyet kell aludni az augusztusi go-live-ig!"), most hétvégén is dolgozni fogok, úgyse lenne időm motorozni. Méréspontokat és madzagokat kimérni (nagyon valószínű, hogy kh) pedig egy hosszú dolog, az otthoni munkaóra-díjakkal legalább nem sokszámjegyű...
Grillo: T9?
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Type-R #39294 üzenetére
60 l-es tanktáska? A nyeregtáskám 50 l-es és baromi nagy. A tanktáskám 19 vagy 21. Dingonak volt valami 40-50 l-esre szétnyitható tanktáskája, ~90 felett szenvedett is vele a motor és ő is.
Mennék én is motorozni (a meleg csak állva rossz, ~50-től már kellemes a menetszél), csak még ha a motor is működne, még mindig annyi a munka...
Klíma itt sincs, csak méteres falak.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Djuree #39342 üzenetére
Látom nem csak én gondolkozok hasonlón... Lakóautó, hátul motor...
Bár nálam egy kicsit más a cél / terv: több országot bejárni, köztük elhagyatottabb zugokat is, tehát terepjáró képesség sem árt. Itt viszont sajnos nagyon megbonyolódik a dolog: a készen kaphatóakat expedíciós lakóautónak hívják és iszonyatosan drágák. Másrészt teherautókra épülnek, míg én szeretném 3.5 t alatt megúszni, mert úgy még B-kat jogsival vezethető, és sok korlátozás, különleges szabály alól is mentesül.
Építeni is nehéz megfelelő alanyt találni:Unimog:
+ kiváló terepjáró képesség, jó ergonómia, megbízható
- 3.5 t felett alapból, még a régi is drágaGAZ-66 KUNG (parancsnoki, rádiós dobozos)
+ olcsó, jó terepjáró képesség, megbízható, könnyen szerelhető, keleten sok alkatrész
- 3.5 t alapból KUNG nélkül, szovjet ergonómia, elavult, magas fogyasztásPinzgauer, Volvo C303
+ kiváló terepjáró képesség, jó ergonómia, megbízható, könnyű
- drága, ritka, alkatrész-ellátottságUAZ-452
+ olcsó, okés terepjáró-képesség, megbízható, könnyű
- hogynézmá'ki... felépítmény kicsi, szovjet ergonómia, elavultIveco Daily 4x4 (pár generációval korábbi)
+ okés terepjáró-képesség, modern, ergonómia, fogyasztás
- drága, nem military-specMitsubishi L400
+ jó terepjáró-képesség, modern, ergonómia, fogyasztás
- ritka, kicsi felépítményFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #39350 üzenetére
Azszép... a GAZ-66-os nem eszik annyit, pedig egy önmagában 3.5 t-s, +2 t teherbírású nagy dög...
Ahhoz képest már egy páncélozott se sokkal több. BRDM lakóautó, na?Még motor is van rajta
Mosquito: láttam már, de alacsony a hasmagassága, a 4WD-t leszámítva semmivel sem jobb a terepjáró képessége, mint bármely normál 4x2 lakóautó, amit már készen is kaphat az ember, használtan olcsón.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39353 üzenetére
Nem csak aszfalton - ahol egy mégannálisjobban felmálházott motor már nem móka a maga 3+ mázsájával. Meg jó dolog egy esőben is bárhol instant lakás. Odamegyek, leszedem a motort, bejárom a tájat, visszamegyek, motort felteszem, befekszem; másnap csak elfordítom a kulcsot és már megyek is tova, lakással együtt.
Pl. nem lenne rossz egy Mediterrán-kerülő. Vagy nyugisan elkocsikázni egészen Dél-Ázsiáig, bejárva az útbaeső országokat, köztük észak-Indiát, Mianmart, Kambodzsát, Vietnámot, stb.
Fenébe már, megint túlcsordult a biliFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39356 üzenetére
Aszondják elég nagy a gaz, nyírjak már füvet.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Fórumba belépve nézem, hogy este 7-es indulásom óta jött 12 új hsz, micsoda pörgés van.
Ja, hogy ebből a 12-ből 8 egyazon személy floodja?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Kolondrum #39434 üzenetére
Ecsém, ez ám a hozzáállás.
Ahelyett, hogy egy kicsit észre vennéd magad, hogy ez nem a személyes rant-flood-blogod, hanem egy közösségi fórum.Gábor: uhh, ez szívás, hogy csizma nem volt rajta, és pont ott is kap egy nagyot... gyors felépülést. Szerencséje, hogy a többit megúszta, még akkor mi lett volna, hogyha úgy lett volna csak beöltözve (=póló, rövidgatya), mint ahogy robogóra szoktak.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39427 üzenetére
Biztos jó, de k.... drágák. Közel fele áron is akadnak azért már jó csizmák, sokan elég régóta nyúznak egyes Sidi, Alpinestars modelleket. Nemrég vettem én is egy új Gaerne GRW sport-sporttúra csizmát (mert formában se a Sidi, se a Forma nem passzolt a lábamhoz, még a legfelső darabjaik sem, a kipróbáltak közül csak a TCX és Gaerne, azokból is TCX S-Speed és Gaerne GRW közül az utóbbi tűnt szimpatikusabbnak, jobban fogja a bokát, mégis könnyebb benne gyalogolni), 50k-ból kijött.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #39444 üzenetére
Ez nem bug, ez fícsör S azt még kívülről nem is látod, hogy az egész első része a lábujjaknál belül meg van erősítve.
Vannak olyanok is, amikben a védelem belül van, pl. Dainese Torque / TRQ (abból is inkább az In verziók), Alpinestars Supertech R, az előbb emlegetett Daytona.Kódok, szmájlik: akkor látom ez nem csak engem szívat. Ma már emiatt 2x indítottam újra a böngészőt, tiltottam le noscriptet... Még jó, hogy olyan rég vagyok már itt, hogy fejből vágom a kódokat... csak macera beírni őket...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Sianis #39454 üzenetére
Ha sima szöveges, esetleg pár statikus képes reklámok lennének, még azt mondom oké. De az ilyen színes-szagos, kisfilmes, többmegás vackok kiérdemelték maguknak. Ennél már csak az rosszabb, amikor egyszercsak beúszik teljes képernyőre egy layer, és keresd meg a lezárógombját, hogy alatta az oldalhoz hozzáférj. Az auto-lejátszós videókat készítőknek pedig remélem a pokolnak egy külön bugyra van.
Amikor én az Alapelveket elfogadva regisztráltam x éve, akkor még nem ilyen volt.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz alvaro #39485 üzenetére
A definíciódat követve jártam már olyan úton, ahol az ideális ív az út mellett volt az út teljes széltében volt egy gödör... mit gödör, árok, tankcsapda. Igen, Magyarországon volt, gondolom mondanom se kellett
Hogy én mekkora gyökér voltam ma. Lánc teljesen kisuvickolva brigéciollal, többször átmosva, és ami eddig szakaszos megnyúlásnak tűnt, kiderült, hogy mégsem annyira vészes: kicsit azért így szakaszos, de inkább csak pár láncszem volt nem-mozgóra beragadva. Nosza akkor húzzunk utána a láncnak. Combból tolok egy harmad fordulatot az anyán, de csak még nehezebben jár. Várjunkcsak... ak...va, másik irány, csak még jobban ráhúztam Annyira, hogy onnan meg se tudom mozdítani, és a sasszeg lyukát is eltakarja. Holnap reggel kereshetek valami szombaton is nyitva tartó gumiszervizt, hogy pneumatikus csavarozót kuncsorogjak
Holnap átfordul a 70k...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Csak megyek békésen a városban, kb 30-40, mert épp keresek valami címet és piros van előttem, kint 32 fok, a köztéri hőmérők 37-et mutatnak, talpig beöltözve, csizma, hosszú farmer, térdvédő, testpáncél, bőrkabát, kesztyű, maszk, sisak, csak plexi felnyitva, erre a semmiből előtűnik egy darázs és beszáll a sisakomba. Koetschoeg. Jól halántékon csípett. S utána meg kiszáll, mintha mi sem történt volna.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok