-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz vendingo #30255 üzenetére
Meg Szlovénia.. oda is el kéne már nézni, sok szép képet láttam onnan is. Sőt. Még itthon is rengeteg szép helyről hallottam, amiket nem láttam. Sok hely, kevés idő...
Ulcinj egy seggel kicsit hosszú lesz Durmitort tervezem, már mondtad párszor.
Sisakok: 60k alatt, üvegszál sisak napszemüveggel nincs is? 50k-ra gondoltam, ha 4-5 évente úgyis cserélni kell...
Vicces, hogy már 35k-ért vannak üvegszálasak ill. napszemüvegesek, de a kettő együtt csak 60k-tól....Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Bujjék, bujjék boldoguljék a következő év is
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #30351 üzenetére
Télen-nyáron. Két sima pamut darab (egyiket még 600-ért vettem), 4 éve felváltva (egyiket hordom, másik tartalék / mosás után szárad), csak most kezd az egyiknél varrásnál kijönni szálak a tetején.
Hagynak mintát rendesen a fejemen, ha sokat van rajtam, utána még egy pár óráig. De inkább, mint a sisakot kelljen mosni, annak a bélése így is túl könnyen jön ki...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #30567 üzenetére
"fc moto danke"
Nyugtával a napot. Rendeltem tőlük a Forcefield Harness Flite-ot. Először nem ment át a rendelésem. Másodjára nem vettem észre, hogy a bankkártyás fizetés nem volt beikszelve, és nem kért megerősítést a rendelésre, már írta is, hogy köszöntük a vásárlást. Írtam egyből nekik a rendelési számmal, válaszoltak másnap, hogy nem találják a rendelésem. Megérkezett egy hét múlva, és a Flite helyett az Adventure-t küldték (amiért végülis nem panaszkodom, de mégsem az, amit rendeltem).
Több helyről is hallottam, hogy sisakok, ruhák nem a rendelt méretben, színben érkeztek. Tehát inkább élőben érdemes velük üzletelni...
De remélem esetedben minden klappol.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Integra #30688 üzenetére
Szép Zephyr. Ja bocs...
Viccen kívül: tényleg szép darab. Nem értem, hogy a Kawa miért állt le / miért nem hozza vissza a Zephyrt, mert a cikk állításával ellentétben az (Z1) volt a 70-es évek legmeghatározóbb gépe.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dr_ace #30817 üzenetére
Egyik Nyugatis srácnak van asszem pont ilyenje, ő is sokat hordta a kabátot, de nem panaszkodott rá. Én is néztem Probiker ruhát anno, teszt ezekről se sok van, amit találtam júzer-beszámolót, ott azt írta, hogy a nadrágban valami pár használat után elszakadt, de ezen kívül egy fél év és egy kisebb csúszás után is még úgyahogy rendben van. Végül Mugent vettem, s nincs vele különösebb bajom, 4 év, sok motorozás és pár kisebb esés van benne. Kicsit kemény / nem túl rugalmas, a kabátot nadrággal összekötő zipzár még mindig marha nehezen jár (de cserébe masszív), a nadrág a térdemnél egy pár menet pályázás után kicsit kényelmetlen, de lehet, hogy többi is ilyen.
Bázismotorban asszem tavaly 80k-ért is lehetett Probikert rendelni. Mugen pedig Superzone házimárkája.Zsolt: ez amolyan konstans-akciós fajta Amikor 4 éve vettem, akkor is 100k-ra volt leértékelve 200k-ról.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz zsolt19900 #30870 üzenetére
Ne az alkatot nézd, hanem az általa nyújtott védelmet
Az a kép durva. Az idomra, nem csal a szemem, ZX12R van írva, ti is úgy látjátok? Láttam már élőben pár olyat, az egy hatalmas bálna -- mégis hogy eltörpül alatta
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #30897 üzenetére
Csomagolás kérdése. Nálam egy közepes tanktáska szinte csak fotós cuccoknak, szintén "50 l-es Lajosos" hengertáska (a tiéd fekete? nekem már csak szürkék maradtak ) a hátsó ülésen, valamint egy hátizsák még rajtam -- egy bő másfél hetes Horvát-Bosnyák motoros-sátoros túrán így voltam, illetve több más hetes motoros-sátoros túrát mentem így. Legközelebbi túrára még kevesebb cuccot viszek, mert most is volt pár dolog, ami csak a helyet foglalta (pl. vittem cipőt, tartalék hosszú-, és rövidnadrágot, de egyiket se vettem fel).Fattyú: sirály, ennek örülök
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #30901 üzenetére
Sportmotorra oldaltáska nemigazán
Igen, mivel nekem "hasalós" (előredőlős), így a hengertáska és egy közepes méretű hátizsák még megfér egymással. Én se szeretem túlzottan a hátizsákot, de nem volt más választási lehetőség.Mivel tengerhez mentem, csak papucs volt nálam, különben a motoros csizma.
Farmer volt rajtam, abban mentem. Esőruha volt nálam is, ahogy egy 0.7 l-es kulacs és egy kis hideg kaja is. Odafelé még a sátor is a hengertáskában volt, visszafelé már nem bajlódtam a betuszkolással, hanem csak hozzákötöztem.
Sőt, azt nem is meséltem, hogy még elektromos pumpa is volt nálam, kb. egy literes tejesdoboznyi helyet foglal teljesen feleslegesen
Pár napnyi fehérnemű, vékony pulcsi, kicsi esőköpeny, 2 fürdőgatya, törölköző, papucs, napkrém, rövidgatya, hálózsák, felfújható matrac, sátor, étkészlet (pohárral, edénnyel), pár zacskósleves és -tészta, lámpa (220-as és zseblámpa is), forraló, pár méteres hosszabbító t-elosztóval, piperecucc, néhány gyógyszer, szúnyogírtó, kb. ennyi. Ez így kb. a hengertáskában is elfér a fehérnemű mennyiségétől függően. Tanktáskába meg megy kulacs, szendvics, fotós cucc, papírok-térképek.DigitXT, Canniball: kilátott Ő is majd' két méter
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #30909 üzenetére
Egész sok, van benne: defektspray, szerszámkészlet, szivargyújtó és belé dugható usb töltő, étkészlet-bicska, elsősegély-készlet, sisak-szatyor, meg asszem még pár dolog. Még a tárcsazárat szoktam néha belerakni, ha tanktáska nélkül mennék.
Anno a 110 cm hosszú 8 mm-es lánc lakattal, szerszámkészlet, elsősegélykészlet belefért, igaz az már passzentos volt, a lánc miatt (amúgy önmagában 4-5 kg).
Nesze nektek Inti és Ali, akiknek egy pénztárca sem fér beleBogyó: én is így voltam az első motoros-sátras túrámon, polifoamot vittem, nem tudtam a rajta keresztül is kiálló kövek és gyökerektől aludni, másnap reggel mentem is a Tecsóba venni egy felfújható matracot
Defektre defektspray van nálam, az töm és valamelyest felfúj, azzal óvatosan és lassú tempóval el lehet jutni a következő szervizig.
Nálam a gyári szerszámkészlet van. Olajat nem viszek, nem fogy az olyan gyorsan (sőt, eddig semennyi nem fogyott nálam), aztán csak kapni külföldön is (pl. Vendingonak is ez volt, ott vette észre, hogy kevés az olaja, de kaptunk a közeli városban. Igaz, vagy 10 helyen kérdeztük meg és egy fél napot kerengtünk érte, mert mindenhol csak autóolaj volt meg 2T robeszokba való )Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #30922 üzenetére
Házibarkács, az akkutól közvetlenül egy biztosítékkal, meg asszem egy kis fesszabályzó áramkör is van még hozzá. Én direkt nem akartam előre vezetni, mert az már jóval bonyolultabb, beázhat, zárlatos lehet, stb. Ez pont csak arra való, hogy valamelyest védett helyen (a csomagtartóban) van egy szivargyújtó, amivel végszükség esetén tudom tölteni a gps-nek használt telefont, ha lemerülne. Remélem most már kevésbé fenyeget ez a veszély, mert ez az új(abb) Sony már egész jól bírja. Ha abszolút nem nyúlok hozzá, csak hever magában, ~9, talán akár 10 napot kibír. A 4-5 éves előző okosteló ~5 napot bírt, de ami rosszabb, gps és navi-programtól elég gyorsan merült.
Ja meg amúgy van egy kis külső hordozható akkum is, pont ilyen kütyüknek, 7800 mAh, és tenyérnyi méretű. Igaz ezt túrák kivételével általában elfelejtem berámolni...[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz zsolt19900 #30994 üzenetére
Ennél az egynél elhiszem, hogy "hölgy tulajdonostól"
Bár amit eddig láttam néhány motoros lányt, ez a "hölgy tulajdonostól" duma nálam nem biztos, hogy előny
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
Kötve hiszem, hogy a magyar hivatal-apparátus egy ilyen könnyen elvégezhető és könnyen visszaalakítható változtatást engedélyezne. Főleg, mivel neki a "súly" (teljesítmény) adóból és reg.adóból amilyen nagy nyeresége van.
Meg nekem is olyasmit mondtak anno, amikor a gépet vettem és átírattam, hogy ami a forgalmiban van, az úgy is marad, nem lehet sem a teljesítményen, sem a tömegen változtatnom.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz TommyGun #31193 üzenetére
Nem csak neked...
Múlt héten voltam röviden Angliában, pár fokkal van több, az ég szürke helyett csak felhős időnkénti napsütéssel és időnkénti enyhe szitálással, még vígan járnak a motorosok...Tüzi: hja, más. Jó munkát, aztán majd postolj te is képeket az ottani viszonyokról, ha már van gép Olyan ismerősöm is van, aki ott dolgozott, örömmel gondolt vissza rá, biztos jó hely az is.
S hogy mennyire más külföldön, épp ezen sírok most:
a hétvégén indulok el pár érdekes helyre. Rendeltem egy új fényképezőgépet Angliából 11.-én. Angliában vidéken délután f5-kor adták fel, este 10-re már a londoni logisztikai központban volt, másnap hajnal 5-kor meg már gépre tették. Ez hatékonyság, ez szolgáltatás.
Németországban már elkezdtek egy kicsit tökölni, számomra érthetetlen okokból 3 helyen is megállt (egyáltalán minek állt meg Németországban) és várakozott; de ott is átment az országon másfél nap alatt.
Na de aztán...Nurnberg, Germany
01/17/2014
10:56 P.M.
Departure ScanVecses, Hungary
01/21/2014
6:00 A.M. Arrival ScanVecses, Hungary
01/21/2014
6:30 A.M. Destination ScanVecses, Hungary
01/21/2014
8:45 P.M.
Your package encountered a delay at the UPS delivery facility. We expect delivery to be postponed by one business day.Németországban pénteken gépre adták, Mo-ra szombaton érkezhetett meg. Hétfőn semmit nem csináltak. Kedd reggel végre bevételezték. Gondoltam aznap kiszállítják a csomagot, de nem. "Fennakadás" státuszba rakták. Ma reggel is még "Fennakadás" státuszban volt bármilyen update nélkül, felhívtam őket. Nem találják a csomagom. 24 órán belül visszahívnak, ha megtalálták, ha nem. Én meg szombaton utazok.
Szóval Angliában vidékről Londonba viszik és repülőgépre teszik délután f5-től másnap hajnal 5-ig.
Magyarországon szombattól szerdáig nem csak nem szállítják ki, de még el is vesztik.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #31196 üzenetére
Épp a másik nagy hárombetűs szállítónak a számlázási szoftver projektjén vagyok PM2 / PMO lassan 2 éve, nekem nem kell magyaráznod Mondom, az, hogy megállt Németországban 3x, az még oké, bár lehetett volna gyorsabban is. Na de hogy szombat óta mi történt, és hogy vesztettek el egy csomagot már Departure scan után, na az...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Milyen kitartó ezeknek a rotyogóknak az akkuja.
Áll itt a sarkon szombat-vasárnap óta egy valami robesz, nem láttam rajta márkajelzést. Azóta egyhelyben, ugyanúgy odaláncolva. Amint elmegy egy villamos (amiből itt jár 5 fontosabb vonal), beriaszt 5-8 mp-re. Nem tudom, hogy a riasztó fog-e előbb kifogyni vagy valaki türelme......Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Integra #31243 üzenetére
Mondták már neki, hogy nem a súlyzót, hanem inkább a hátsó kereket kellene pumpálnia, mert nagyon leeresztett?
Pár hét után először néztem rá a hírekre. Lehet, hogy mégse megyek tavasszal Csernobilba?...
Vagy egyből a haditudósító szerepkört is kipróbálhatomFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #31264 üzenetére
Jó esetben kihúzza addig...
Az én sisakom, ugyan üvegszálasok között akkoriban az egyik legolcsóbb volt, 4 éves korában eltört a dupla-D lógó szárát rögzítő patentje, majd utána a bélést tartó egyik patent is kezdett elengedni, most már ott tart, hogy minden levételnél kinyílik.
Úgyhogy nálam a terv az, hogy még szezon előtt tavasszal egyik hétvégén kibuszozok Bécsbe, aztán jól bukót meg városnézek.
Ja, jó, hogy jön egyre több olyan, ami szemcsis és dupla-d-s, na de olyan, ami
- szemcsis
- dupla-d
- legalább üvegszál
- normális árban van (mondjuk 50-60, ha úgyis 5évente dobhatom)
na olyan, ami mind a 4-et tudja, olyat még nem láttam.Hehe, Duke
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #31266 üzenetére
A vicc az, hogy már 30 aljafelé látni olyan sisakot, ami szemcsis, d-gyűrűs, csak épp fröccsöntött. Mivel a legolcsóbb üvegszálas sisakok 35k-tól kezdődnek, az ember hihetné azt, hogyha az +15-20k a fröccsöntött bukóhoz képest, akkor 50k körül is már lesz szemcsis üvegszálas bukó. "Lófászt, néhogymá". 70k a legolcsóbb, amit eddig láttam
Jaja, megjött szerencsére. Pár telefon még szerdán, és kora délutánra kihozták, este már meg is sétáltattam. Szép is lett volna, ha nem jön meg, mert szombaton repülök 3 hétre, 4-5 ország távol-keleten, közben kínai újévet megnézni... A régi géppel is tudtam volna képelni, de ez az új gép az azonos szenzor-méret ellenére is egy minőségi ugrás, főleg este.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz csongi #31268 üzenetére
"Mondjuk ezt a 3-4 evente cserelelst nem igazan ertem evente legyen egy atlag hazsnalat 60-120 ora kozott a fejen."
Kocamotoros. Nem is, bocs. Kocarotyogós
Nekem sokkal többet volt a fejemen. Tavaly szerintem a felső értéknek is akár dupláját.Nálam a műanyag patentok adják egymás után meg magukat, ez hamarosan csak egyre rosszabb lesz.
Amúgy a fröccsöntötteket 3 évente illik, mert a naptól meglágyul, az üvegszálas-karbonokat pedig ~5 évente, mert annyi hordás után az ütéselnyelő hab összepréselődik már annyit, hogy kevésbé védjen.Dellfanboy: ne.
Daywalker: szerintem a totálkár már megint elveti kicsit a súlykot és megy a hisztikeltés. E85 is már mióta van a kutakon, és? Nem tankolok belőle, meg van oldva. Sőt, dízelt sem tankolok. Ezt se fogok. Csak míg az előző kettőből ha véletlenül tankol az ember, akkor a motornak annyi, addig ezt még túléli.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Üdv urak,
Hamarosan már jövök haza.
A 2014-es szezont megkezdtem, eddig ~250-300 km. Két napra Hordás lettem Honda Icon 125 4T robesz de mégis felvitt kettőnket a 881 m-es Raya hegyre, helyenként 15-20%-os lejtőkönFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Nézőpont kérdése írtam, hogy felfelé (is) mentünk rajta.
Mivel naplementére értünk fel, és elég sötét lett, mire elindultunk le, a világítása pedig röhej kategória, így óvatosabban jöttem le.
Egy kevés motorféke azért volt.Csongi: felfelé faja? Háát... azért még egy pár ló elfért volna... s engem nem zavar a váltogatás.
Fattyú: hja, ott meg akkortól Előtte néztem, hogy a helyiek miért hordanak fordítva és félig felvett széldzsekit robogón, esés ellen nem véd, gondoltam max egy hirtelen jött zuhé ellen (először Szingapúrban láttam tavaly, ott ez megesik). Aztán amint én is elmentem a robesszel, hamar rájöttem... 1-2 óra déltáji napfény hatására úgy leégett az alkarom, kézfejem, lábfejem, hogy csak na, utána én is hosszúujjúban és zokniban mentem
Symbian: "Nem nyúlok hozzá, mert nincs rá keret. Megy ameddig megy." -- na ilyen mentalitás a használt-motor piac mumusa
Bogyo: nem csak teljesítmény kérdése, keveréké is. Nekem is az első gumim szinte nem is kopott, de cserébe nem is tapadt... 3x csúsztam el vele, mióta lecseréltem, azóta talán nem is.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #31963 üzenetére
A japán hogy lenne nevetségesebb, mint a mi rutin-vizsgánk? Pont ellenkezőleg, tartalmazza mindazokat az elemeket, amiket a miénk, méghozzá keményebben (szlalom -- szűkebb kanyarokkal; kigyorsítás felváltással és vészfék is megvan; bólya helyett egy sokkal keskenyebb palló); s ezen túl olyanokat is, amik a magyarban nincsenek, de kellenének (megállás és elindulás lejtőn fel illetve le; egyenetlen terep; vészkikerülés; felfestések, lámpák, stb). Szóval pont, hogy ahhoz képest a miénk nevetséges.
Bogyó: pedig indexelt rendesen, nézd meg jobban, figyeld a bal kezét. Az első másfél percet megnéztem, mindegyik "úti" kanyarodáshoz indexelt (csak a szlalomhoz nem).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Komolyanmá', itt Mo-n mindenki csak okmányok nélkül árul enduro / cross motorokat?
~450k alatt csak mutatóban van (kínai) okmányos 150-400 ccm közötti; okmány nélküli bezzeg vagy száz. Forgalomba helyeztetni, okmányoztatni meg tudtommal gazdaságilag értelmetlen.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #32025 üzenetére
Nem. Locsolom a pénzt ezerrel. Inkább bele se gondolok, hogy idén már mennyit szórtam el (utazás pár országban, új fgép, 4 új obi, új állvány... jáj). Aztán ha már lúd,...
Komolyra fordítva: ezt már pár éve mondogatom, hogy kéne egy dobálós moci rendesebben megtanulni motorozni, amit nem sajnálok ejteni; illetve amivel aszfaltról is le lehet térni -- meg kéne ott is tanulni valamennyit. Idén is már majdnem megszívatott egy kis homok, úgy túrta el az első kereket, hogy csak néztem.Digit: ~15 éves korig bezárólag nézelődök. De ezek többségéhez sztem semmilyen papír nincsen.
Dingo: épp ez az, hogy nem akarok addig elmenni, hogy még egy olyan értékű motort vegyek, mint a sajátom, dobálósnak. Egy sima, egyszerű, megbízható, léghűtéses 4T 2-300 ccm kategória, amiből nyugatabbra és keletebbre is rengeteg van, itthon viszont valamiért hiányzik. Itt mindenki az 50/125-ről egyből 4-600-ra ül, nincs ez a racionális, egyszerű, olcsón fenntartható kategória, vagy ha akad is néhány, az nem okmányos
Lassan már azon gondolkozok, hogy 125 2T, abból nagyobb a kínálat, s bár ott is döntően okmány nélküli, de nagy számok törvénye alapján nagyobb az esély okmányosra is. Ha a 125 4T robesz kettőnket (úgy, hogy a másik srác ~90kg) felvitt arra a hegyre, olyan emelkedőkön, illetve velem egyedül nem kellett a szemét kinyomni tartós 80-hoz, lehet, hogy már ez is nyugodtan bírja az autóút-tempót.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz vendingo #32034 üzenetére
Na ja, én is ettől félek Vicc az, hogy robogóból könnyebb rendszámosat találni...
OM-D E-M5-re. Hiába csak egy generáció különbség, de az EVF, a 2 helyett "5-tengelyes" stabi, és a régi Pana helyett új Sony szenzor elég nagy minőségi ugrás.Dexar: egészen addig, amíg el nem kapnak. Mert akkor szabálysértés, adócsalás, biztosítási csalás, mindent a nyakadba varrhatnak.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Azért előfordulnak 1000 ccm alatt is sporttúra ill. túraendúrók, 600-700 ccm körül vannak az ezresek kisebb testvérei. Ha meg 250-es is van a társaságban, akkor úgyse kell erőgép az együtt haladáshoz.
Konkrét motor-javaslat előtt előbb azt kérdezném meg, hogy a keret mit fedez?
Ha még nem tetted volna meg, számolj ~200k-t ruhára, bukóra, csizmára, kesztyűre, gerincprotektorra, alsó hangon (lehet többet is, pl. a hát- és mellvért, amit mindig hordani szoktam, önmagában 100k itthon újan).
Továbbá egy 40-50k-t még előtte egy vezetés-technikai tréningre sem árt. Sok hasznos dolgot meg lehet tanulni, amit a jogsinál nem tanítottak. Lehet, hogy autóval nem volt baleseted, de ott művészet felborulni, míg itt elég könnyen megy. Jobb, ha már most megbarátkozol a gondolattal, hogy fogsz esni.Túrára naked motort nem ajánlanék. De választásod még így is bőven van. Pl. Yamaha Fazer (sor4), Suzuki SV650F, DL650 (V2, utóbbi túraenduró), GSX750 (sor4), Kawa ER6F (párh2), Honda CB600F (sor4), stb stb. Ezekre hátulra doboz-konzol, és kész a túragéped. Munkába járni pedig leszeded a dobozokat, vagy csak az oldalsókat, s ezek még városban is kezelhető méretűek.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz SSlyTR #32120 üzenetére
Esetleg kibuszozni (orange 7.5k oda-vissza vagy volán/euro 3-7k) vagy autózni / motorozni Bécsbe, van ott egy-két nagyobb bolt is, hazaiaknál nagyobb kínálattal a nevesebb gyártóktól is, és kirándulásnak sem utolsó. Dingo a Louis helyett inkább valami más, ruházatra specializált boltot ajánlott, Trek-valami, de most épp nem ugrik be...
Szerk: na kell nekem dolgozni fórumozás közben, jól elkések
Alienpapa: persze, hogy vannak ilyenek. Pl. Kawasaki W800 ugrik most be, ami egy retrós kinézetű, de belül modern (jelenleg is gyártásban lévő) darab, de biztos van még pár, aztán még ott vannak a nem csak retrósnak kinéző, hanem tényleg korabeli darabok is.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz alienpapa #32131 üzenetére
Első motorizált járműnek 600 ccm, 112 lovas sportmotoron kezdtem (na jó, talán gokart meg dodzsem meg játék-motorcsónak még voltak előtte -- de se autó, se simo, se robesz), és még élek
Persze, vannak kisebbek is, csak nagyobb méretű és teljesítményűnek ez ugrott be.
"Cruiser" a kategória neve, ha erre gondolsz -- egy gugli képkeresés és kiderül, hogy igen vagy nem. Ha nem, akkor hasonló retrósabb kinézetű, de idomos a "café racer"; vagy ott van még a külsőben nem annyira retróra hajazó, sportosabb, idomjaitól megfosztott "naked". Vagy pedig a hátradőlősebb, hosszabb első villájú, a "chopper". Sztem ezen kategóriák közül valamelyiket keresed.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Teasüti #32161 üzenetére
Mint látod, pont ez a téma.
25-26 évesen, semmilyen előzetes autós-motoros tapasztalattal, nekikezdtem első jogsiként az Ak-nak, majd amint meglett a jogsi, egyből mentem is Honda vez-tech tréningre, Safety 1. Utána gyűjtöttem a felszerelés, s csak miután már bukó, bőrruha, gerincprotektor, kesztyű is volt, akkor mentem motorokat nézni.Fokozatosság: első motorom (és egyben első járművem) egy 600-as sportgép 112 lóval.
Ennek ellenére még élek. "Fejben dől el", kell megfelelő mentalitás, óvatosság, tisztelet.
Az első 10k km (közút + időnként pályázás) után visszanézve tűnődtem ugyan, hogy hogyan úsztam addig meg olyan kis tudással... szóval kellett annyit motorozni, hogy valamennyi tényleges rutint összeszedjek.Csinálnék-e most valamit máshogy?
Igen: vettem volna kezdésnek egy ~250-es endurot, amit nem féltek elejteni, s azzal többet gyakorolni, alaposabban megtanulni motorozni -- korábban és egy biztosabb rutin lett volna meg. Utána / mellé jöhetett volna a 600-as sportgép.250 már egy jó belépő. De egy 600 sor4-gyel is lehet kezdeni, ha az ember ésszel használja.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #32197 üzenetére
1.) A Totalbike továbbra is egyre bulvárosabb
2.) A gyártóknak is nagy részük van ebben. Nyomatják drágán a nagy gépeket. 125 és 500-600 között egy űr tátong, nem csak köbcentiben / teljesítményben, hanem árban is. ~150 feletti új váltós, nem-noname kínai motor kb nincs 1-1.5 milla alatt, jól sejtem? Az emlegetett Távol-Keleten is a középméretű, racionálisabb, közlekedésre való 250-350-es kategória tarol váltósból (alatta meg 125-150 robogóból). Indiában ilyeneket 3-500 kHUF között is kapni, a nagy nevektől is. Értékesítsék itt is ennek a feljavított verzióját, egy egyszerű, racionális, kényelmesen közlekedhető ~300-as 4T cruiser / városi enduro 5-700k-ért. Egyből lenne kereslet.
Az egyenként kisebb haszon, de nagyobb volumen helyett foggal-körömmel ragaszkodnak a nagyobb haszonnal értékesített prémium modellekhez (lássuk be, itt a többségünk prémium modelleket használ, nem szögegyszerű közlekedőset).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #32206 üzenetére
Nagyon elviszed a noname-ek felé, pedig direkt azt írtam, hogy nem-noname darabokról van szó. Ha a Honda Indiában 2-300 ccm-es gépet ha jól emlékszem 4-500 kHUF-nak megfelelőért tud árulni, s azon már fékek, lámpák, index, minden működik, akkor itt miért nem? Itt is megvan a hálózata, szervizháttere, és ezeket sem lehet drágább bevizsgáltatni, engedélyeztetni, mint másokat.
S láttam már itthon hirdetve új, engedélyezett, rendszámos Zhongsheng, Bazuka, Kymco, Keeway, stb. ismeretlen vagy kis márkákat is. Ha ezeknek összejött az engedélyeztetés, akkor másnak is. Szóval szerintem most egy kicsit túlmisztifikálod. Inkább akarás kérdése, ami a gyártóknál jelenleg egyáltalán nincs, sőt. Nem akarják behozni az olcsóbb darabokat, mert akkor a magasabb profitrátás darabokra még jobban visszaesne a kereslet.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz longwild #32422 üzenetére
Túl sok a HA
Az max. az optimista forgatókönyv. Jobb inkább egy enyhén pesszimista szerint tartalékolni, akkor a meglepetéseket is át lehet vészelni.Nem pusztán hobbi, de nagyrészt az. Aki közlekedni vesz, az városba 125-ös robeszt, városon kívülre 125-250-es enduro-jellegűt vesz, kicsit sarkítva ezen felül a többi már hobbi.
Fattyú: látszik, mennyire másképp motorozunk. Nálam már legalább 4 év és ~30k km (ennyi ideje van nálam, s ezalatt nem volt cserélve) van a betétekben (EBC, nemtudommelyik) és tárcsákban (gyári Kawa), eddig még csak a hátsó betétet kellett 1x cserélnem (még a gyári volt), az elsőnél a betétek és tárcsák még mindig jók. Satuzni tényleg csak vész vagy pálya, közúton ha látom, hogy már piros vagy mindjárt az lesz, gázt visszaeresztem és szép nyugisan kicsorgok. Meg Kecsó, Kakucs, Ering sem az a nagyon fékezős pálya.
DigitXT: ez válasz a kérdésedre?
Szóval mint látod, 30k km, vegyes közút és időnként pálya (for fun, nem időre megyek, látszik is), és ekkora a különbség. Pont, hogy csak vezetési stílustól függ.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #32445 üzenetére
A felüvegesedés az más szint. Ez még fog -- lehet, hogy egy harapósabb betéttel még nagyobbat bólintana, de eddig még ezzel sem voltak megállási gondjaim, és minden évben ellenőrizve van szervizben ez is. Másrészt pedig, nem a normál közúti használattól üvegesedik fel, vagy abból nagyon szélsőséges változat. Harmadrészt, én sem hosszan szoktam fékezni, csak a normál nyugis megállósat, mondhatni "progresszív közepeset".
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #32469 üzenetére
A városban, kisebb távokra szintén bringázok, nagyon szar idő esetén békávézok; munkába nem kell járnom; kocsim meg nincs. Mit nyertem?
S nincs is szükségem kocsira. Max. majd ha (valaha) asszony, gyerek, akkor nagybevásárolni meg nyaralni. Addig viszont csak felesleges értékvesztés és adó, mert ritkán használnám, és a környéken parkolóhely is elég ritkán van.Daywalker:
Én ezért használom csak a régi bringámat (még gimis koromban vettem, kb 15 éve, akkoriban kemény 18k + 6k HUFért), ez már megszolgálta az árát, és bár még használható karban van, ránézésre látszik, hogy nem új és csilivili és nagyonértékes darab. De persze ezen is mindig egy jó vaskos u-lakat van.Amúgy több helyen és több más országban is láttam már ezt, hogy napi használatra még ennél is puritánabb, szakadtabb, régibb bringákat használnak, azzal járnak boltba, dolgozni. Hétvégére meg ott a garázsban a komolyabb darab.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ha már előkerült a csizma téma: nekem is lassan cserélnem kéne, mert nagyon jön szét a lábfejnél, bőr helyett valami vékony műbőr bevonatú textil volt ott 30k-s csizma, 3-3.5 év... de legalább volt boka- és láb hátsó részének védelme (sőt, az egész elég Sidi-koppintásnak nézett ki).
Kb 50k-ig mit ajánlanátok? Védelem az első szempont, de örülnék, hogyha egy keveset gyalogolni is lehetne benne, illetve ha a jelenleginél jobban bírná...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #32509 üzenetére
Máshol is vannak vele gondok sajnos... talpa is már ramaty, bélés pár helyen 1-2 év múlva szét fog jönni, a koptatók csavarjai is lötyögnek, stb. Nem tudom, hogy megérné-e ezt még javíttatni.
Gábor, ne tartsd magadban (pm-ben is jöhet). FC-Motot néztem, de a jobb Sidik 200-280 GBP voltak, ott sem olcsóbbak. Márciusban még lehet, hogy kimegyek Bécsbe, hogy sisakot és csizmát ott vegyek, de sajnos nem sok helyen vannak kiírva árak, így pedig kicsit zsákbamacska.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #32572 üzenetére
Volt Hondám. Két napig. Akkora egy vackot
Amúgy itt jól elviccelgetünk rajta, de sajnos ezt néhányan tényleg egész komolyan gondolják, és lenéznek minden más márkát. Hogy mire fel, sosem fogom tudni megérteni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...