-
Fototrend
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
Renwick
őstag
válasz zoli62 #85851 üzenetére
Igen, de cserébe egy esetleges káresemény során kifizetett összeg sem inflálódik. Itt nyilván nem teheti meg a szolgáltató, hogy mostantól tudom is én havonta csak 3,8 GB-nyi adatot ad 4 helyett, ha nem fogadod el az árkorrekciót.
I see you blaming each other -- And I love you still
-
4Grider
nagyúr
válasz zoli62 #85851 üzenetére
Mivel kétféleképpen lehet módosítani az előfizetői szerződést (kétoldalú, egyoldalú), így elég egyértelmű a válasz. Az egyoldalú előfizetői szerződésmódosításról tudni kell, hogy csak a kötbér elengedésével jár ha olyankor az előfizető x napon belül felmondja az érintett szerződést. A készülékkedvezményeket és részleteket viszont egy összegben vissza kell fizetni. Nem véletlen, hogy egy év múlva tervezik csak érvényesíteni az emelést.
-
Renwick
őstag
válasz 4Grider #85853 üzenetére
Ezt szerintem rosszul látod, megtalálták a módját annak, hogy az emelés sem egyoldalú, sem kétoldalú szerződésmódosítással nem jár, ezért felmondási alapot továbbra sem képez senki számára. Úgy tűnik, jogszerűen, mivel az NMHH állítólag erre rábólintott. Cserébe kivették az összes bizonytalansági faktort a képletből.
I see you blaming each other -- And I love you still
-
Diák66
őstag
válasz Renwick #85854 üzenetére
No akkor nincs gond, mert úgyis 2023 januárig él a mostani mobilnetem náluk. Bár ez érdekes dolog, mert ha az ügyfél leszerződik és 2 hónap múlva +500 Ft-ot fizet az fájó lehet. Na meg azért csak sérülnek a jogok. Mivan akkor, ha pont azért választ valaki szolgáltatót mert 200 Ft-tal olcsóbb volt havonta a díjcsomag, de végül 2 hónap után 300 Ft-tal drágább lesz. Ilyenkor versenyjog nem sérül? Elvégre ha szerződéskor erről nem tud az ügyfél, érezheti magát átverve. Mennyi idővel kell előbb bejelenteni majd egy ilyen árkorrekciót? Amúgy Én azt mondom, alkalmazzák ezt csak a flottásokra, akik amúgy is "olcsósított" előfizetők, a publikus csomagoknál meg csak az új előfizetőknek emeljenek.
-
Renwick
őstag
válasz Diák66 #85856 üzenetére
Ha az ÁSZF-ben transzparensen benne van, hogy díjat korrigál évente, és ezt mely feltételek mentén teszi (jogszerűen), akkor azt elvileg úgy kell tekinteni, hogy te, vagy bármilyen másik új ügyfél ennek tudatában választottad őket - ergo ez a pénztártól való távozás után reklamációnak nincs helye tipikus esete.
Az értesítési kötelezettség azt hiszem továbbra is 45 nap, bár lehet ebben tévedek, a flottások kapcsán pedig ki kell ábrándítsalak, éppen rájuk nem fog vonatkozni ez az egész, mivel az ő tarifájuk nem szerepel az ÁSZF-ben.
I see you blaming each other -- And I love you still
-
4Grider
nagyúr
válasz Renwick #85857 üzenetére
A flottánk keretszerződésében ez legalább 4 éve benne van, szóval max. a publikus csomagoknál új a jelenség. Az más kérdés, hogy nálunk nem mertek az elmúlt 10 évben emelni, de jelzés értéke van, hogy nem kaptunk tőlük új ajánlatot, miközben a határozott idejű szerződésünk már lejárt.
-
sifarr
senior tag
válasz Renwick #85854 üzenetére
... megtalálták a módját annak, hogy az emelés sem egyoldalú, sem kétoldalú szerződésmódosítással nem jár, ezért felmondási alapot továbbra sem képez senki számára.
Ebben tévedsz.
Az új ÁSzF módosítás teljesen megfelel a jogszabályoknak. Viszont nem csak a közleményt kell nézni, hanem a korrigált ÁSzF szövegét is, amely márciustól hatályos.
A közlemény a 7.1. módosításának lényegét foglalja össze. A konkrét ÁSzF-szöveg ennél bővebb, de nincs vele gond. Viszont a közlemény nem említ meg egy másik változást.
A márciustól hatályos ÁSzF 12.1.2.2. b) pontjába be/visszakerült ez a szöveg:
b) a határozatlan időre kötött (hűségvállalást nem tartalmazó), illetve a határozott idejű (hűségvállalást tartalmazó) előfizetői szerződés esetén a Központi Statisztikai Hivatal által a megelőző naptári évre meghatározott fogyasztói árindex mértékével történő emelés esetén. Ilyenkor a Telenor a szolgáltatás díját – amennyiben az ezt megelőző naptári évben ez nem történt meg, úgy kumuláltan, a korábbi naptári év fogyasztói árindexének figyelembevételével – módosíthatja.
A február 21-i ÁSzF e pontjában "szerkesztésre fenntartva" szöveg szerepel. A 2021. novembertől (jelenleg is) hatályosban viszont az újjal egyező szöveg szerepel.
A 12.1.2.2. pont a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosításának eseteit taglalja. Ez muszáj részletezni, mert a jogszabály csak azokat az egyoldalú módosítást engedi, amely az ÁSzF-ben szerepel. Viszont attól, hogy abban szerepel, attól még egyoldalú, azaz felmondási alapot keletkeztet.
Lényegében a mostani ÁSzF-változás is felmondási alapot keletkeztet (ez szerepel is a közlemény végén), és minden "inflációs emelés" az ÁSzF szerint egyoldalú módosításnak tekintendő, azaz felmondási jogot keletkeztet.Még egy érdekesség. Az új 7.1. mintegy automatikussá, kötelezővé" teszi az inflációs korrekciót. Viszont a 12.1.2.2. már így fogalmaz: módosíthatja.
-
Renwick
őstag
válasz sifarr #85859 üzenetére
Értem, hát ehhez én már kevés vagyok.
Pár órája beszéltem egy telenoros jogásszal, aki határozottan állította, hogy nincs felmondási alap, mivel a hatóság elfogadta az osztrák esetre hivatkozó jogi érvelést.
Azt mondod, hogy az inflációs korrekció ciklikusságát illetően most akkor ezek szerint ellentmondás van az ÁSZF két pontja között? Mert ugye a hatóságnak az is volt a kifogása, hogy nem előrelátható, nem kiszámítható a korrekció, illetve annak mértéke, ezért szűnt meg a visszamenőleges érvényesítés lehetősége, illetve ezért fixálták (tették kijelentő módba), hogy 2023-tól minden évben lesz díjkorrekció.I see you blaming each other -- And I love you still
-
sifarr
senior tag
válasz Renwick #85860 üzenetére
Azt mondod, hogy az inflációs korrekció ciklikusságát illetően most akkor ezek szerint ellentmondás van az ÁSZF két pontja között?
Nem igazán ellentmondásról beszélnék. A 7.1. kvázi kötelező érvényű emelést fogalmaz meg. A 12.1.2.2. b) pedig a szolgáltató döntési kompetenciájába helyezi az emelést. Az első eset kógens szabályként is érthető, míg a másik mintha diszpozitív lenne. Nem ez az igazán fontos kérdés.... beszéltem egy telenoros jogásszal, aki határozottan állította, hogy nincs felmondási alap, mivel a hatóság elfogadta az osztrák esetre hivatkozó jogi érvelést.
Nem vitatom, hogy a hatóság elfogadta. Csak ez önmagában kevés. Írtam korábban, hogy az osztrák eset honi alkalmazásához a magyar jogszabályt módosítani kellene.
Jelenleg a az Eht az ÁSzF-be foglalt szolgáltatói egyoldalú módosítás esetében pl. a "díjak" módosítását az ügyfélszámára hátrányosnak minősíti. Nincs kivétel pl. egy inflációs korrekcióra nézve. Tehát a díjváltozás felmondási jogot keletkeztet. A Telenor új ÁSzF-je az inflációs emelést az egyoldalú módosításhoz sorolja. Ez nincs ellentétben a 7.1-gyel, a kettőt együtt kell nézni. Az inflációs emelésről is tajákoztatni kell majd az ügyfelet. Na, itt lesz kérdés, hogy mit tartalmaz a tájékoztatás. Mert ebben a szolgáltatónak kell közölnie, hogy a módosítás (emelés) felmondási jogot keletkeztet-e. Az Eht szerint igen, és ezt közölni kell.Szerintem az NMHH és a Telenor tárgyalásán azt történt, hogy megegyeztek. A Telenor bevezeti a módosítást teljesen jogszerű tartalommal. Viszont 1 évvel halasztódik a gyakorlati hatályba léptetés. Addig pedig a jogszabályokat hozzá lehet igazítani az EU-s direktívához. Most, a választásokhoz közeledve törvényt nem fognak ezért módosítani, NMHH rendelet módosítása pedig nem biztos, hogy ehhez elég lenne. Majd a választások után visszatérnek a kérdésre.
Egyébként pedig az egészről az a véleményem, hogy ez vihar egy pohár vízben. A lezárt csomagokra nézve értem egy ilyen emelés bevezetésének indokát (bár ott is lenne jobb megoldás), de az elérhető csomagok inflációs emelése a gyakorlatban abszurd helyzeteket eredményezne. Ha akarod, kifejtem.
-
M.David2017
újonc
Sziasztok. A csekk alapú számlabefizetés kerül valami pluszköltségbe a Yettelnél?
Köszi előre is.
-
4Grider
nagyúr
válasz M.David2017 #85862 üzenetére
A Telenor eKomfort-ot nem tudod rá választani, így 300-1000 Ft kedvezménytől esel el.
-
#76055552
törölt tag
Srácok én elköszönök tőletek, sikerült ismerős által audis voda flottába bejutni, annál jobb nincs és nem is lesz publikusban.
-
MODERÁTOR
válasz M.David2017 #85862 üzenetére
Nem a befizetés, hanem a számla kiküldésének módja az, ami számít.
Ha papír alapon kapod a számlád, de a tarifád e-Komfort csomaggal együtt annyi, amennyi, akkor csekkes számlázás esetén plusz költséged lesz, ahogy 4Grider is írja.Samsung Galaxy A54
-
Diák66
őstag
válasz #72445440 #85870 üzenetére
Az a baj tudod, hogy túl tisztességes vagyok, ahhoz, hogy ezt megtegyem. Kifizetem, a szolgáltató meg tegye a dolgát. Ha ez nem sikerül, akkor szétválnak útjaink, ahogy ez most a Vodafone mobilnetnél fog megtörténni. Bár lassan egy éve még abban a hitben éltem, hogy lesz optika. Nem lett, azóta azt se lehet tudni mi lesz, mert a SZIP határideje lejárt. Kaptam egy elfogadható ajánlatot ettől a szolgáltatótól, amit már elfogadtam. Ennek ellenére, ha összeszedi magát a Vodafone (tarifacsomagok terén is) visszatérek. De így, hogy megszűnt a legnagyobb homenet csomag és nincs alternatíva házon belül, marad a 2T (és a yeti volt a befutó) kénytelen voltam lépni. A hangalapú előfizetésem lejárt, az vagy marad hűség nélküli, vagy átmegy kártyásba.
[ Szerkesztve ]
-
érték_elek
csendes tag
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy ha egy hétig nem volt bekapcsolva a telefonom, akkor bekapcsolásakor hány nappal korábban küldött SMS-t fogok megkapni?
-
4Grider
nagyúr
válasz érték_elek #85873 üzenetére
Alapból 14 nap a tárolási idő.
A hívásértesítő viszont csak az elmúlt 2 napról értesít sms-ben. -
MODERÁTOR
-
4Grider
nagyúr
válasz Viktor0610 #85875 üzenetére
Küldött sms-ről írt, az nem feltétlenül jelenti az elmaradt hívásokról értesítést...
-
MODERÁTOR
-
4Grider
nagyúr
válasz Viktor0610 #85877 üzenetére
Így van, de a hívásértesítő sms nem ugyanaz, mint az előfizetőnek küldött sms. Utóbbit az sms központ maximum 14 napig őrzi. (ÁSZF 1/A, 2.1)
-
#76055552
törölt tag
válasz simpley #85872 üzenetére
Hwsw-n írta Ináncsi nevű felhasználó, és egyet értek vele ebben: "Új brand, első intézkedés: árat emelünk... Bemutatkoztak az új tulajdonosok"
Mindenki várja az új tarifákat...Megsúgom: nincs mit várni, nem lesz olcsóbb a magas díjakkal operáló cseh O2-nél. Márcsak azért sem, mert a PPF csoportban a magyar leánynál a legmagadabb az ARPU....
Szóval nem a telenor név volt az akadálya az elmúlt 3 évben az élhetőbb díak bevezetésének...nem a névváltás fogja elhozni azt a szemléletváltást...
Az milyen kicsinyes volt, amikor a nemzetközi hívások díját korrigálták a Huf/Eur változás miatt....hetvenakárhány forintról 78 Ft-ra...(miközben a diginél 5FT a percdíj).
De tudnék több ilyet írni.
Szóval engem ez az üzletpolitika taszít.
Ennyi. -
veterán
-
Somatom
veterán
válasz INGJOKE #85883 üzenetére
"Mitől jó a vodás flotta?"
-Németországban van rendes Voda háló. Bár a Voda Yeti roaming partner, de a Yeti kártyát nem engedi fel 4G -re, csak max. 3G -re. Azt meg ugyebár lekapcsolták.
- A svájci roamingot is EU 1 -es zóna szerint számolja.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
simpley
őstag
itt lesznek a fontosabb változások: [link]
új csomagok egyelőre nem jönnek, legalábbis nem látok a márc 1.-től hatályos akciók között ilyet..
signed by simpley.
-
simpley
őstag
A tegnapi székházas-bejelentés publikus? [link] ennyit találtam
signed by simpley.
-
MODERÁTOR
-
simpley
őstag
válasz Viktor0610 #85892 üzenetére
engem érdekelnének a beszédek, úgyis elszoktam az angoltól a sok német után...
signed by simpley.
-
#08176384
törölt tag
válasz INGJOKE #85897 üzenetére
Nem hinném. Ezeken a vezetői szinteken az éves bónuszokat beleszámítva és visszaosztva havi 9-10 millió Ft az átlag jövedelem a külföldi, múlti nagyvállalatoknál. 6-8 havi fizetésből kijön egy ilyen kocsi. Plusz ilyenkor az ember már valóban tud értelmes összegeket befektetni és az is jövedelem egy pont után. Nekem is van ismerősöm aki egy francia-amerikai multinál pénzügyi vezető és simán van neki a garázsban egy Porsche 911 Spyder is egy családi Mercedes suv mellett.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby rádiós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Trollok komolyan
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari