-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #31175 üzenetére
Most te is csak viccelsz ugye?
Abba az opelba annyit ér a 100 as benzin mint egérbe a bióárpa.
Attól is csak megy de nem lesz szuper egér tőle.Ne felejtsük el, hogy létezik verseny benzin, de ahhoz a technikának is igazodni kell.
Vezérműtengely fokolás, befecskendező rendszer, nyomás szabályzás etc etc.
Szóval attól, hogy a benzin jobban adalékolt a technika nem igazodik hozzá.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #31179 üzenetére
Én csak azon csodálkozom, hogy giigz még nem talált meg azzal, hogy csinálj neki egy nulla/százas videót, hiszen nektek 1.4 8v-tek vanazt akét gépet lenne értelme hasonlítgatni, főleg, hogy a kategória is eggyezik.
Egyébként mennyire, vagya cuccal elégedett?
Renault power
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #31175 üzenetére
470,9 Ft literje, persze lehet, hogy Pesten lehet találni olyan MOL kutat ahol 10 Ft-tal olcsóbb, és még ugye ebből lejön literenként 5 "Ft", amit pontok formájában kapsz meg Szóval a sima 95-nél 35 Ft-tal drágább. De nem hülyeséget beszélek, nem szokásom kitalációkat mesélni, érzem, hogy másként viselkedik a motor, és tud reagálni a magasabb oktánszámra és/vagy plusz adalékokra.
Van ismerősöm, aki a MOL-nál dolgozott elég sokáig, tisztában van pár dologgal, és ő is mondta, hogy az EVO benzin nem véletlen drágább, annyival jobb is, de legnagyobb mértékben az autója válogatja, hogy hogyan hasznosítja az üzemanyagot. Pl. a Ford-unkba totál mindegy milyet rakunk, abba mindig sima 95 megy, ugyanolyan finoman jár minddel, nem lehet észrevenni a különbségeket.
Én viszont ha hiszitek, ha nem, a sajátomon észreveszem a különbségeket, eddig is észrevettem, ugyanis egy viszonylag kopott, 16 éves 230k km-es motorról beszélünk, amit szerintem az előző tulaj eléggé elhanyagolt, és nem jár már olyan finoman, mint ahogy kellene, mondjuk én sokat javítottam rajta, és most már elég patent állapotban van, de ettől függetlenül van a motornak egy járása, amin lehet hallani, hogy na most finomabban vagy keményebben jár... És amikor szinte porzott a tank, és beleraktam az EVO-t, a kútnál az indításkor már éreztem, hogy na ez most más, ilyen még nem volt... Halkabb volt a motor alapjárata, és ahogy elindultam, a váltásokat is finomabban vette, a kisebb rezgések, amik átjönnek az utastérbe, sokkal kisebbek lettek, és az autó érezhetően jobban ment, könnyebb volt gyorsítani, élettel telibb volt. Nem bebeszélem magamnak ezt, érzem, hogy mekkora a különbség.
Gondolom ezt tresh-nek és rob-nak sem kell magyarázni (akkor vajon miért nem értik...), már egy ilyen autó is, mint az enyém, érzékeli, hogy milyen benzin van benne, és ahhoz mérten állítja be a keveréket, dúsítást. Attól függetlenül, hogy 91-re van tervezve, tudja mi az a 100+ oktán, és mivel jobb a hatásfoka egy 100+ oktános benzinnek, pláne adalékokkal, ezért az ECU ahhoz állítja be a motor járását, tehát nagyobb hatásfokú benzint észlel, ezért máshogy dúsít, ezért máshogy fog járni a motor, és mivel magasabb minőségű benzint észlel, ezért szebben fog járni a motor. Tényleg nem viccből írom, jobb vele az autó, aki hiszi hiszi, aki nem, az meg olvasgasson még a témában, vagy kérdezzen meg szakértőket, azt nem mondom, hogy a sajátján próbálja ki, mert nem biztos, hogy az az autó is ugyanúgy fog reagálni.
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #31659 üzenetére
Legutolsó, kedvezményes, dupla ismerettség, baráti áron 8k
És ebben már az is benne van, hogy 3x hozott-vitt autóval városon belül, a letört belső kilincstartómat is megcsinálta, és még egy kis félreértés is volt, mondtam neki, hogy a kipufogó csörög, csinálja már meg azt is, de valahogy félreértette, és egyébként is volt egy másik gond a kipummal, valahol kifújta a levegőt a motor körül valahol az elején, és azt csinálta meg, nem a csörgést... Amikor nála volt, nem csörgött, viszont volt egyéb gond a kipufóval... Így most már nem fúj ki, egyrészt halkabb lett a motor, a másik pedig, de ezt lehet csak most beképzelem, könnyebben gyorsít...
Szóval 8k, nagyon jó ár ilyen munkáért szerintem
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #31712 üzenetére
Mindezt úgy, hogy az elején átírással együtt egy 500k-s limitet terveztem...
Amikor felvázoltam, hogy nagyjából mennyibe fog kerülni az autó a következő években, kompletten átírással 500k-t írtam az első évre, utána pedig évente 20-25k-val számoltam...
Majdnem így lett...
-
sladka_pani
aktív tag
-
Laraxior
titán
válasz AMD Power #31936 üzenetére
Nem oszt nem szoroz, itt Debrecenben amúgyis valami hulladék szart adnak el benzin néven, úgy kopog tőle az autó mintha harkályt tettem volna bele
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
sladka_pani
aktív tag
válasz AMD Power #31936 üzenetére
Az összes olyat kút kivonulhatna, amelyik átbasz, lehúz az amúgy sem alacsony árak mellett. Főleg vidéken, ahol 430felett van a legszarabb benzin is mostanság. A minőséggel annyira még nem jártam meg, de az óráikat nagyon megbabrálják egyesek! Önszántamból ellenőriztem pár kúton hitelesített 5L-es mérőkannával a kiadott mennyiséget, többnyire stimmel pár deci eltéréssel, a rekord az 2 Agip kúton egyszer 6.7 másiknál 7.2Liter ment bele az 5 literes csíkig, sík talajon. Mit húznak le vajon 1000literes tankoknál?? Épp az előbb ment el apósom, felháborodva, hogy többet tudott beletankolni a kocsiba, mint amennyit valaha is Mondom mit csodálkozik, ilyen noname kutakon. Bár biztos, hogy nevesebbek is csalnak. Egyedül az OMW-knél vettem észre, hogy a tankolás befejezte után nem szívja vissza lentre a szivattyú a nyálat, hanem tartja és ott folytathatod ahol az előző abbahagyta, vagy ha felemeled a csövet, kicsurog 2-3 deci lazán. Persze ha nem muszáj nem tankolok náluk, mert drágák és parasztok voltak velem párszor. Szinte mindig beütemezem hogy ugyanott ugyanannál a kútnál tankoljak, ami lassan 1 éve bevállt, ez pedig Mosonmagyaróváron az egyik Shell kút, ahol a mérésem során 5.1Liter volt amit beletudtam tenni a kannába, kocsiba telitanknál is 1-2 deci eltérés van maximum, az árak közepesek teljesen, a minőséggel semmi bajom nem volt még, a kiszolgálás kedves, nem siettetnek, ingyenes a WC, ablakmosás... sokszor ez is előny ha már levezettél 400km-t és picit meg is szeretnél pihenni
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #32346 üzenetére
Ha most meglesz a vezérlés nem lesz semmi izgalom, készülök már, hogy vajon mit tudnék kitalálni az izgalmasság érdekében... Most épp az jutott eszembe, hogy kicentizem a benzint...
Na jó viccet félretéve nem szándékos volt, engem is meglepett, még 10-30 km múlva akartam menni tankolni... Viszont nem látszik semmi jele, hogy felszívott volna valamit... Szépen járt a motor... Mi baj lehetne, ha felszív valamit?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #32351 üzenetére
Milyen hiba jelentkezett, hogy szervizelni kellett utána?
Én mentem azóta pár km-t, különöset nem veszek észre, amikor betöltöttem a benzint, utána nehezebben indult el, szépen elkezdte beszívni a benzint, végigért, aztán azóta rendben van, az indulás is pöccre megy. Viszont ez soha nem látott mégcsak kisebb nevű kutat sem, mindig MOL/OMV/Shell volt benne
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #32616 üzenetére
Neked is egy hűtőshöz kell elnézned, megcsinálja a szivárgást, átmossa a rendszert, lecseréli a fagyállót, aztán sok évig rendben van a téma Nekem is koszos a víz, nagyon ráfér már a teljes rendszer tisztítása
Mondjuk nekem most már csak az a lényeg, hogy a következő 2 napban ne legyen baj a 16 éves vezérléssel...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #32666 üzenetére
Leadtam neki a kocsit délután, holnapra lesz kész
Közben ahogy már a vezcserén voltam, kiderült, hogy azért nem folyik manapság a hűtőm, de mégis elmegy a víz, mert a kiegyenlítő tartály az illesztésnél ereszt, és ott megy el a víz...
Szóval a kiegyenlítő tartályt is megcsinálja, a hűtőt is, elvileg hőgombát is cserél, szerinte már egy 16 éves hőgomba nem úgy működik ahogy kellene, de megnézi, és ha kell cseréli. Aztán átmossa az egész rendszert, és feltölti fagyállóval.
Anyagilag sok jóra nem számíthatok
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #32744 üzenetére
Ha nem is sírtam, de rendesen bosszantott a dolog, sőt azóta is bosszant, és egészen addig bennem lesz, amíg ezt nem cserélem le, valami legalább olyanra, mint a Focus lett volna... Sajnos már nem tudok mit tenni, rossz döntések sorozata vezetett idáig, első autóm, szép kis tanulópénz, de úgy érzem, nagyjából mindent megtanultam, ami ahhoz kell, hogy következő alkalommal ne essek ilyen hibába.
1,5 év alatt 15k km ment bele, évi 10k km szinte pontosan. Most már marad még 1-2 évet, a következő műszaki előtt tervezem lecserélni, aztán vagy úgy lesz, vagy nem... Költeni már nem költök semmit rá amíg megy, most minden megvan, bármi hiba lesz, amíg megy, nem foglalkozik vele, ha meg megáll, felgyújtom... A következő 2 évben 1 olajcserét tervezek, semmit más pénzt nem költök már rá ezek után.
Egyébként tavaly szeptemberig ha eszmélek, még belefért volna a Focus-unk, de már csak idén tavasszal eszméltem, addigra meg már elment erre a pénz... 400k ment rá azóta csak a szervizre (gumi is, stb.), most pont annyi hiányzik a Fókához... De pár hónapot késtem felismerni, hogy ennek mennie kellett volna, és inkább egy újabbra cseréljem...
Ez van...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #32766 üzenetére
Kamu az egész, tipikus francia lejárató hülyeség.
(#32767) cellpeti: Azt nem tudom, nem arra írtam, ettől függetlenül lehet jó, csak alapjában véve viccesnek és szánalmasnak tartom, hogy minden M2 belseje szarrá van kopva viszonylag kevés km után. Nekünk a 151k km-es Fókában gyakorlatilag egy karc nem volt a beltérben, nemhogy valami elkezdjen kopni... A kilincs, könyöklő, gombok, stb. minden mintha új lenne. Ezekben a Megane-okban meg szintén hasonló km-nél szét van kopva az egész...
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #32766 üzenetére
Rossza cím, amit eddig nem tudtál az idióta tulajról.
Miért nem vitte el szervizbe ez is pékhez hordta a kocsit.
No és a generátorszíj szakadást felejtsük már el.
Nem a kínai fost kellett volna megvenni hanem a Gates, vagy dayco szíját.Imádom az ilyen szakemberek vezetett táblázatait.
De mindegyikhez oda lehetne írni itt fos alkatrészt vettem ezért a vételár 5szörösét buktam.Egyetlen hiba volt ami jogos az a testkábel az clió betegség de azt meg aki kicsit is utána olvas tudja és lehet orvosolni fillérekből,
Ezt mindegyik autóval el lehetne játszani, polo corsa akármelyik képes hülye gazdával lehetetlen hibákra.
Renault power
-
-=Tiger=-
tag
válasz AMD Power #32766 üzenetére
Ez egy f@sz, már ne is haragudjatok. Szüleim 2003-as Thaliája még az életben nem állt meg. A kopó cuccokon kívül egy generátort kellett cseréltetni benne külföldön és az is az én hibám volt. Igaz, max 120E van benne, de még egy izzitó sem hullott el benne, nem hogy adagoló stb...
szerk: ami most nagy hibája: km jeladó csere, jobb első és csomagtér kp. zár motor, kicsit kopog elöl a futómű. Tuti milliós költség.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #33129 üzenetére
Pl. az én autóm úgy volt beharangozva, hogy 1.4 8V faék egyszerűségű motor, jó konstrukció, nyugodtan vehetem, a sarki szerelő is ért hozzá.
Aztán kiderült, hogy az egész megyében 1 év keresés után találtam 1 embert aki ért is hozzá, az 1.4 8V faék motorhoz a pékek hozzá sem tudnak kezdeni, fogalmuk nincs semmihez. Minden típushiba az autón, gyári alkatrész horror áron, utángyártott sokszor fosszar minőségű, stb. stb.
Nem mondom, szeretem, kényelmes, keveset fogyaszt, jó érzés beleülni, de mégegyszer nem dőlök be annak, hogy 100-200k-val olcsóbb mint egy német, stb.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz AMD Power #36418 üzenetére
Ez kell a népnek 20-30%-al többért használt lefosott német,japán ami ráadásul idősebb is. Félre értés ne essék semmi bajom pl az ódimmal se de nem azért ülök benne mert minden vágyam ez volt. Diesel kellett ami ős technika beton alapokon. De ha megy egyszer akkor megint francia lesz vagy marad és jön mellé egy francia is
-
Lacy6
senior tag
válasz AMD Power #38355 üzenetére
Köszi!
Ebben a melegben szerintem minden autó pokol, főleg ha kint hagyod a napon.
Ezért kell erőteljesen használni a klímát és máris elviselhetőbb a hőség.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Autós kamerák
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- iPhone topik
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!