-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16142 üzenetére
Nekem EZ a tesztköröm. Véletlenül alakult így. Karbiállítás után kitaláltam,
hogy csak le kéne tesztelni, hogy jól sikerült-e, így elindultam "céltalanul",
hogy majd kb. 50 km után visszafordulok, és meg is lesz az eredmény...Hogy én kit akarok, meg nem akarok útitársnak azt hagyjuk... Nem írtam a
feltételek közé, hogy csak akkora arcúak jöhetnek, akikre jó az L-es sisak!
Őszintén megmondva élőben mindenki egy nagyságrenddel normálisabb.
Írásban sokszor nem jönnek át a hangsúlyok + a szurkálódás is félremehet.
Meg aztán amíg nem volt személyes találkozó, addig személytelen a fórum.És a személyes találkozó se arról szól, hogy megverekedünk, vagy ilyesmi!Élőszóban pl. azonnal reagálhatsz. Nem egy "monológot" gépelsz be, amit
majd órákkal később vki félreért/atomjaira szed, vagy megsértődik rajta stb.Az a vicc, hogy az amúgy jó arcokkal jól el lehet beszélgetni. Motorozni is!
De ott már lehetnek problémák: pl. egyik unja magát, elkezd jobban menni,
a másik nem akar lemaradni, kepeszt utána. Vérszemet kapnak: 140+...
True story. Aztán lehet egymásra mutogatni, hogy most ki is száguldozik?!Szorosan kapcsolódik ehhez, hogy számít-e az aszfalt minősége? Nekem,
ennél a konkrét fogyasztástesztnél NEM: max. lassabban megyek, ha sz.r.
Felfoghatjuk "KRESZ-krúznak" is, ergo egy 125-össel* is le lehet tolni.
Oké-oké, mint írtam volt, a két végsebességteszt megvolt benne most is.
Ott a kisebb gépek lemaradnának, de be lehet várni egymást, nem kell 140.
Mivel "tuningolt" a hajtásom, meg kell nézzem a végét, s akárhol nem lehet.
Páty után pl. ritkasz*r az út, de legalább technikás egyenes: lehet nyelezni!
Óra szerint mentem 147-et most ott, azért ez Dr.Pulley-val több is volt anno.
Na nem mintha erre a tempóra találták volna ki a Madisont... durván zajos a
szél, majdnem tiltásig forog a motor, kicsi a kerék az egyenesfutáshoz, stb.
Mindenesetre a különbség rosszabb, mint ahogy kinéz: valósban 9 km/h!
Ráadásul ~400-zal magasabb fordulaton. Eléggé közel a leszabályozáshoz.
(Összenéztem a GPS logot, meg az UTCOMP logot, és a kamerafelvételt..)*: itt jegyezném meg, hogy tök jó, hogy az SW600-zal 1 óra alatt meg lehet,
de ha vkinek nem az "őrült száguldás" a mániája, hát nem jó (fogyi)tesztnek.
Nem életszerű... És azért vannak benne kőkemény 40-es kanyarok: kint van
a 40-es tábla, és az TÉNYLEG az, különben mehetsz a susnyásba.
Nem azt mondom, hogy sok ilyen van, de már kezdem kiismerni a trükköket.
Ettől függetlenül, amikor "hosszú féktávot vettem", a BMW-s állva hagyott.Pici magyarázkodás az időkről: annak idején nem volt menetrögzítő cuccom,
sem kamerám, így az időpontok a tankolások (fizetés@pénztárgép) idejének
alapján kerültek megadásra, alapvetően most is így írtam fel, azaz így néz ki:
2017.03.24. 16:08 (46922) - 18:03 (47028): 4,1L/100 km
Viszont ez nem menetidő! Ahogy írod, max. a Google szerint autóval, lassan.
Motorosan "szabályosan" (de nem száguldozva!) 16:11-17:58 volt a menetidő:
ez sem valami nagy eresztés, tudom. De minél kisebb fogyit szerettem volna,
ami azért reális, ergo nagyjából betartva a szabályokat... de ha kell előzgetve.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #16156 üzenetére
Piliscsaba és Tinnye között az szabályosan halálút. Anyám férjének az öccse is ott halt meg motoron. Igaz ennek már több évtizede, de a helyzet nem javult, sőt...
Jóformán minden héten van valami pittyputty.És ha belegondolok hogy a Garancsi tóban még lehetett fürdeni 20-30 éve, rá is jövök hogy vén fütyi kezdek lenni
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16156 üzenetére
nem akar abbamaradni, sőt, még csökken a sugara is
Hát igen, én is majdnem ott maradtam (pont ott) pontosan 2 évvel ezelőtt,
nem véletlen készültem rá nagyon most, és nem kergettem a BMW-t.
Hadd menjen. Nagyobb motor, nagyobb kerekek, nagyobb tapasztalat, stb.Mit kell szervizelni a gépen, amiért a Dreambe viszed: valami nagyszerviz?
Mondjuk pont tegnap láthattuk, hogy egy otthoni olajcseréből is lehet gáz.
Természetesen olvastam olyat is, hogy a szerviz szakította bele a csavart,
de annyival előrébb vannak, hogy helyben van a motor, és gariban javítják... -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16232 üzenetére
A busz kikerülése után odalépett, eszement hangja volt, és nyúlt el szépen.
Ott konkrétan lenyeleztem (mikor láttam, hogy húz el), és a lejtő ellenére is
csak ennyire futotta. 90-nél vettem el kb. de később hagyta magát.Nem tudom melyik kanyarokra gondolsz: elsőt levágom, az tény, másodikat
nem (azt viszont az R8 vágja). A buszt túl agresszíven kerüli, jöttek szembe.
Jobbosokban előzünk. Passz: jobb oldalon van a sisak kamerám mint látod,
a visszapillantó meg nagyjából középen a doboz alatt. A balos visszafordítót
szűken veszem és a piros furgon közel van, de nem a felezőn jön, nem para.Abban a kanyarban konkrétan egyszer majdnem elszálltam a Majával, azért
megyek óvatosan, és a szűkítés is erre jó, hogy legyen hova kiereszteni, lol.Volt még korábban egy felezőzés: egy autó áll a szélén. Az R8 is konkrétan
középen megy, mert azért számítani lehet rá, hogy valaki esetleg kiszáll...üszök: gyanítom, hogy nem megy annyira, mint az FXR. Az tényleg jól megy.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16255 üzenetére
Ugyanazt a "cikket" (cikit) nézzük? Ennek nagy "potroha"? Az a SpiderMax 500.
Ennek viszonylag formás a valaga. De ha még nagynak is tűnik, sajnos a fél ház
nagyon nem fér bele, mert a tank ott van körbe az idom alatt. Amúgy most, hogy
megnéztem gépen is a képet, röhögni fogtok, de nem 400-as Madison van rajta...kcsa: hát igen, még azt is írhatta volna, hogy "Kiscsillagom, mire számítottál?"
Ui: amúgy a SpiderMaxnak messze nem a segge a legproblémásabb része.
Hogy is fogalmazta Runner? (Ez az a robogó, amire csak sötétben tudna ráülni?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16266 üzenetére
Sajnos a T-Maxnak is ez az egyik baja, ami nem tetszik benne. Nálam alap, hogy
berakom a csomagtartóba a gerincvédőmet, és a kabátomat, ha megérkeztem.*
Még a Benelli Velvetbe is befért, pedig annak is jelképes a csomagtartója.*: fontosnak tartom említeni, mert volt aki akkora fasságot magyarázott erre, hogy
ez nem releváns, hiszen a hátadon hordod a gerincvédőt (nem a csomagtartóban).
Ja, főleg, ha leparkoltam a motorral: sisakot sem kell dobozba rakni, elfér kézben!Pár napra rá vettem a Madisont. Ugyanott. Szerk: a hondabótban, tudjátok.
Aranyos ez a naivitás. (Olcsó volt, de remélem csak apróságokat kell rákölteni.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16294 üzenetére
Ácsi, én nem arról beszéltem, hogy minél olcsóbban egy kilométert! Abban
szerintem toronymagasan vezetek a Madisonnal, főleg így tuningolva: mármint
negatív értelemben "vezetek", azaz qrvasokat locsoltam rá, és nagyon keveset
gurulok vele, tehát egy km az nagyjából.. Várjál... 135,4 Ft/km-re jön ki. Hehe!
És ebben nincs benne, hogy megrendeltem a gyári szilentblokkot az éjjel.Szóval a lényeg az, hogy nincs zsebben egyben 7-800K motorra. Szóval nincs
pénz drágábbra, hát vesz az ember egy olcsót. Aztán úgy is jár vele... Valóban
nem racionális! Lehet, hogy jobban járna, ha vesz fel pici hitelt, és kamatokkal
együtt is kevesebb a végső összeg, mint az olcsó folyamatos pofozgatása...
(És annak járulékos költségei, mondjuk BKV bérlet ára, amikor dögrováson van
a gép, vagy mondjuk egy komplett tartalék motor vásárlása, amíg szerelőnél...)Ha olcsó km-re akarnék gyúrni, biztos NEM vennék 400-as motort a városba!
Ahogy a szomszédom fogalmazta, ez már inkább az élvezet rész. Mondjuk egy
250-essel már ki tudnék békülni (a 180-as is elég volt, csak már untam na!), sőt
még egy 125-ös is jó lehet, bár azoknak elszálltak az árai a B125 miatt, sajnos.Amúgy a 250-es Maja 30,4 Ft/km-rel ketyegett nálam mindent egybevetve.
Szerettem is, azzal volt a legkevesebb gond, noha gondos szerelőt előttem már
rég látott, így azokat az apróságokat kellett kijavítani/kitakarítani/lecserélni, stb.A 60K-s vételárú történet, és a végeláthatalan mennyiségű szerelés, még ebben
a topikban is extrém, hisz ott eleve a vásárláskor tiszta volt, hogy ez lesz belőle.
De nem kell ezért bántani senkit: van műhelye, szerszáma, és IDEJE - csinálja!Mondjuk nem ártana egyszer forintosítani a munkaórákat, lenne ám meglepetés!
(Én is csak azt írtam fel, hogy mennyi volt az alkatrész. Munkabért NEM fizetek
magamnak. Azt csak a szerelő kér el 4KHUF/óra mértékben, zsebbe persze.)Szerk: a Madisonhoz inkább a 180-as Maja esete áll közelebb. Ott volt tuning is.
Viszont csak 62,4 Ft/km volt így is a teljes birtoklási költség. "Csak..."Szerk2: ha már említed kcsa fórumtársat, neki mi van az SH-jával? Olcsón vette
ő is, vagy most éppen miért fosta össze magát a "sohaelnemromló" technológia?Szerk3: ez egyfajta szórakozás, hobbi nálam. UTCOMP, mérések, videók.
Mindnek csak költségei vannak (legutóbb kifogtam egy Sony AS200-at 60K-ért!),
de legalább van mit csinálni. Más meg túrázik... (Én meg túrázni nem szeretek.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16306 üzenetére
A motoros cuccokat szerintem nem kell beleszámolni, mert az nem szigorúan az adott járgány költsége, hanem úgy általában a motorozásé. (Ha csak valaki mögé felülnél utasként, akkor is kellene, hogy legyen védőfelszerelésed. Ez ilyen...) Tegyük fel, hogy átülsz az Africa Twinre: viszed magaddal a felszerelést. Onnantól minek a költsége? Az új járgányé, vagy a régié? (Persze nem vagyok könyvelő.)
Én is úgy vagyok vele, hogy csak írom a proggiba az eseményeket: a km költség az csak egy statisztikai adat, amit érdekességként osztottam meg. De amúgy az nem prioritás nálam... Főleg azért, mert nem a benya a drága (még 6L fogyinál se). Nem azt mondom, hogy elhanyagolható (az inkább az adók, meg az átírás teljes időtartamra vetített értéke!), de a drágább alkatrészek és a tuning viszi a zsét.
Hát igen, HA a szerelés jól sül el, egyfajta szórakozás... Amikor nem, az a szívás.
Amúgy érdekes dolog ez a vételár/eladási ár különbsége: kis Maját 218-ért vettem, és 300-ért adtam el. Igaz, egy csomó tuningcuccot adtam hozzá, tehát jogosan. Nagy Maját meg 250-ért vettem és 275-ért vitték el, tuningcucc annál nemigen volt. (Később odaadtam a srácnak a Pulley görgőket ingyen, nekem az 5K-ba fájt, na...)
Mosquito34: bár azt nem írta, de 2 évesen csak nem volt 1,85MFt az az SH...
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16308 üzenetére
Nem tudom, miért pörögsz folyton az ABS-en. Mármint, hogy a tiéden
nincs. Nekem sincs. (Csak én sajnálom!) Nekem kéne... Mert nem
csak vészfékezésnél jó ha van, hanem elég hozzá, hogy nagyobbacskát
kellene fékezni, bizonytalan útfelületen, mondjuk eső elején a takonyban.Amúgy ha egy adott szitut lekezelsz kis fékkel, akkor nem kell ABS, ez
tiszta sor. Akkor van gond, ha megijedsz és pánikfékezel egy erősebbet,
majd fetrengsz az út szélén, a motor meg romokban 50 méterrel arrébb...Tök jó, hogy 20K km alatt nem történt ilyen, és kívánom, hogy SOHA NE
is történjen! Én annyit mondok, hogy ha választani lehet, hogy 100-200K
többletért inkább az ABS-es modell legyen (ha már ráköltök 1.X milliót*),
akkor rádobnám. Nekem nem volt választásom, Madisonra nincs ABS...
Az már az én hülyeségem, hogy kétszer megmentett volna, ha lett volna.*: mint írtam volt, egyelőre ez a veszély engem nem fenyeget: osszuk le
a Madisonra eltapsolt ~2M-t arra a 4 évre és lássuk be, hogy sosem volt
a pénz egyben a kezemben, csak a motorra. Ebből 1 év/fél milla: benzin.B*sszameg, sántít a statisztika: van az már 2,5M is és még csak 3,5 év,
cserébe a benzin a mai tankolással együtt (5.2 L/100**) csak 436.286 Ft**: ezt nem is értem amúgy, mivel a J.Costához képest megy, mint állat!
De tényleg nem fért bele több... (165 km, 8.59L) Ennek most örültem.
Noha a 6L/100-at is kifizetném, nem párszáz forinton múlik a boldogság.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16310 üzenetére
Á nem, inkább 200 körül, csak most ráértem, gondoltam megtankolom.
Épp csak elkezdett diszkózni a csóróságjelző. 12-es a tank. De 12,5 is
beleerőszakolható, azaz, ha veszélyesen szeretek élni megyek 240-et.
(5.2-es fogyival elvileg annyi belefér, de amúgy nem centizem ennyire.)Talán ha túrán csapattam majdnem 300-at, akkor sokat mondok.
Szerk: tényleg sokat mondtam. Emlékszem, mikor Vecsésen tankoltam
mennyire siettem előtte az M0-n, hogy odaérjek, mielőtt kifogy a benya:
253 km-re ment bele 10,41L, aztán bugyogott ki a kereszteződésnél.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16312 üzenetére
Ha amúgy tépni szoktad a szarvát, akkor szerintem még kevesebbet enne!
3.4 az jó. Igaz a 4.1 sem szar egy karbis vén kecskétől, de 150-nél szvsz
beszippantana 8-at is. Most kicsit pesszimista a fogyimérőm, 5.6-ot jósolt,
de emelkedőn bemért akár 20-30L/100 km-t is hazafelé, ha lenyeleztem.Szerk: zavart érzek az erőben, a kereső szerint nem is annyi volt: benéztem
volna a dátumot, és a 253 km az egy másik (mini) túra eredménye volt?[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #16314 üzenetére
Illetve a valtoba mi van, vagy milyen modositasok vannak azt nem tudjuk.
Mas: Lehet meg van a szij csattogas oka. Nincs "ures" fokozatom. Kicserelem a hatso kuplung rugokat erosebbre. Alapjaraton is van hajtas, es mivel rovidebb fektavokat veszek, nem tud uresbe valtani, vegig van hajtas, ekkor becsattog a szij, foleg akkor ha valtas elott elkezdem huzni.
Szerinten itt lehet a hiba. Nincs olyan allapot, mint ha behuzott kuplunggal gurulna a motor. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16328 üzenetére
2 és fél év (19 ezer km) szinte kizárólag országúti 125-ösözés (benne 2 Erdély-körút hasonló motorok társaságában) alatt jöttem rá, hogy igenis kell a nagyobb motor/jogsi: ha nem tudom a forgalom ritmusát bármikor felvenni és tartósan tartani, akkor nem leszek hosszú életű. A motorkáknak sem tesz jót a konstans nyélgáz, a forgalommentes utakat leszámítva meglehetősen stresszes tud lenni a napi párszáz km velük. - pedig nekem nem közlekedési eszközként volt rá szükségem, hanem kizárólag kikapcsolódásként, szórakozásként a napi gálya után, szóval pont a stressz nem hiányzott.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16330 üzenetére
Az állandó "gépészkedés" az számomra sem a kicsivel, sem most a naggyal nem volt szenvedés, sőt! A kicsivel az volt a legrosszabb, hogy "csinálhatsz te bármit", a román kamion a se*ggedben egyre közelebb ér...
...és meg fog előzni akkor is, ha éppen jönnek szemből. Országúton, gyenge 125-össel az időd felében a visszapillantót kell bámulni.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16332 üzenetére
Ha Pesten laknék, és napi 10-20-30 km-t kellene menni a melóhelyre, akkor szinte biztosan egy 125-ös (automata) robogóval járnék és is (nagyobbnak nem is látnám értelmét a dupla fogyasztás miatt), de a rendszeres hétvégi kiruccanásokra, hosszabb kirándulásokra tartanom kellene egy nagyobb motort is, csak hát az már nem kis költség így együtt. Én vagyok rá az (egyik) élő példa, hogy nagyon messzire is el lehet bóklászni 125-össel, de az nem pihentető, hanem sokkal inkább fárasztó tud lenni. Persze ha olyan helyre ér az ember ahol nulla a forgalom, akkor jó dolog 80-nal bóklászni és csak nézelődni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #16330 üzenetére
Nekem bemondásra hidd el, te is gutaütést kapnál ha a 300-asról vissza kéne ülnöd egy 125-ösre.
Anno amikor váltottam 125-ről 250-re konkrétan úgy éreztem magam mint a Vályi Pista anno az X5-ös BMW-vel a Kiscelli múzeumnál, idézem: "ez egy kibászott űrhájó"
Egymilliószor leírtam, de megteszem még egyszer: 10 év városi robogózással (minden kategóriában jártam, 50-től 500-ig), a költség/teljesítmény/kényelem optimuma az a 250/300-as robogóknál van. Alatta gyenge, felette drága.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16336 üzenetére
Velem a 125-ösözés szerettette meg a motorozást, motorral kirándulást (majdnem 50 éves voltam, amikor az A1/B125-öt kíváncsiságból megcsináltam, azt sem tudtam hogy egyáltalán tetszeni fog-e a két keréken gurulás - nem robogóztam előtte soha). Nagyobbra sem pénzem, sem bátorságom nem lett volna, az biztos. Viszont amint a környékbeli forgalommentes alsórendű utakra "ráuntam", és egyre messzebbre merészkedtem, úgy jöttem rá a kis kategória hátrányaira is (párszor "bele toltak" az árokba, pedig nálam a konstans nyélgáz lett ekkorra már az alapértelmezett üzemmód).
Szerk: a mostani vassal is csak 15-20 km/h-val járok gyorsabban, bár néha - igaz, csak percekre - elgurul a gyógyszer. Viszont no stressz, a forgalom ritmusát bárhol fel tudom venni és tartani, a 100-110-es jellemző országúti tempómhoz kb. negyed gázállás tartozik, ha utolérek egy teherautót, akkor azt másodpercek alatt teljes biztonsággal magam mögött tudom hagyni, és vissza állhatok a kényelmes papás tempóra. Nem hátrány az sem, hogy a kis csopperhez képest ezen van futómű, és rendes fék is. Amit viszont visszasírok, az a kicsi stabil 2,7-2,8 literes fogyasztása - nyélgázon! (Erdélyben volt 2,45-ös is a lassabb tempó miatt)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16338 üzenetére
3,8-4,5 között, tempótól függően. Totál átlagom kerek 4,0l/100km, 11500 km-re vetítve.
Szerk: a többi GS-tulaj inkább 4,5-5,0 literről szokott beszámolni, tehát látható, hogy nem száguldozom, hanem nyugisan tolom neki: nem "motorozok", hanem "motorral kirándulok"[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #16328 üzenetére
Nincs semmi baj az N-Max-al, csak azt szerettem volna közölni, hogy nem pont N-Max-om van, de 125-ös. Viszont az N-Max kisebb, könnyebb, lehet, jobban is megy, mint az X-Max 125. Sajnos a 6-oson, 7-esen nagyon határon kell menned, de Törökbálinton át nincs ilyen gond.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16369 üzenetére
Beb*szna, ha csak annyit tudna, mint a nagy Maja, az kifejezetten lomha volt.
Szerk: érdekes a táblázatod. De számomra fura adatokat emeltek ki benne.
Mármint a 0-110-et nem nagyon tudom hova tenni. A 400 méter az teljesen okés.
(Szerk2: attól eltekintve, hogy azt sosem tudtam normálisan mérni, mert 300-nál
már nagyjából fékezni kellett, ha meg akartam állni a következő pirosnál, LOL...)ON: lehet, hogy újra kell gondolnom a hajtást, mert jól megy, csak elmelegszik,
viszonylag rövid távon, és viszonylag kevés 0-100 teszteléssel. Legalábbis, mire
beértem, baromi hülye hangja lett indulásnál, arra gondolok, hogy csúszik a szíj.
Kíváncsi vagyok a felvételre. A végén megvan a Dorsoduro hangja is, "véletlenül".[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #16379 üzenetére
Hát...(-al nem kezdünk mondatot) bárcsak lenne annyi húszezresem, ahányszor láttam már hátulról mérést. De azt véletlenül úgy szokták, hogy nem veszik ki az autóból a kamerát, hanem be van állítva a csomagtartóba vagy a két első ülés közé. Aztán vagy észreveszed a fehér autót, vagy nem.
Árpád fejedelmen rendszeresen így csinálják, néha a külső Bécsi úton is.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Burt1793 #16469 üzenetére
Végül is... Van egy Cygnusom (Szentkuti kolléga vette a nevére, de még nem fizette ki). Beszámoltam Majába, de neki kellett, így én pénzt kapok csak... Agyalok rajta mi lesz a következő projekt... Amíg a Swiftet nem adom el, nem igazán akarok venni semmit, de azért nézegetek, hátha van valami jó...
www.dongosofor.hu
-
Burt1793
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16509 üzenetére
Hypermiling. Kicsit életveszélyes, kicsit bosszantó (főleg másoknak!),
a legkevésbé sem szórakoztató (már ha robogni neked az lenne), de
a végén lehet lobogtatni a tankolás számláját Siófokon, hogy ennyi...
Azért is viccelek vele, hogy a 110-120-ból van hova visszavenned.Szerk: nem akarok hülyeséget mondani, de vmi 1.8L/100 km rémlik.
Mondjuk értelemszerűen az a vadállat motor nem igazán ment jól.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Burt1793 #16509 üzenetére
Egyik ismerősömnek volt Nc700 DCT-s 3L körül evett. Másik meg NCX75O van 3,5L utassal,igaz még csak valami ~650Km van benne. Egy éhező művész gép, bár én ahol simán előzök ő kettőt rúg vissza. Szóval nem megy de nem is fogyaszt sokat.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16533 üzenetére
Lámpa nélkül sosem megyek. Minimum helyzetjelző, az meg elég egyedi.
Szóval vki más volt. Emlékszem, mikor AndrewTdi látni vélt, én meg külföldön
voltam... Mondtam, hogy ha biztos benne, hogy a Maja volt, akkor ellopták...
Azt hitte szívatom, hiszen még piros kesztyűje is volt: mondom azt is elvitték?
(Benne szoktam hagyni a dobozban. Természetesen a pincében volt a gép.) -
Debilon
addikt
válasz Burt1793 #16602 üzenetére
ez a kevesebb fogyasztás úgy lett, hogy szerpentinezés közben gáz-fék-gáz-fék, elég kevés egyenes és egyenletes sebességű szakasz jutott arra a tankolásra. előtte és utána itthoni tankolás, ahol több egyenletes sebességű szakasz volt, mégis több lett a fogyasztás
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #16690 üzenetére
Két hete nekem is elkezdte azt a rezonálást, és kuplungcsapkodást amit neked: ma nekiálltam* és kitakarítottam a kuplungot és a variátort.
Legalább annyi retek volt benne mint nálad, annyival módosítottam a takarításon, hogy a kuplungpofákat nem csak papírral, hanem reszelővel is letakarítottam. És így kifejezetten simán indul
A (kiérdemelten) közutálatnak örvendő RMS görgő meglepően jó, semmi kopás nincs rajta, egyelőre jó vételnek minősítem. Kymcoban a Polini ennyi idő után már kockás volt.
* az elképzelésemhez képest kétszer annyi ideig tartott: az újonnan vett hosszabbítón ott a helyszínen kibontás után vettem észre, hogy a villásdugó egyik dugója eredendően hiányzik (nem volt a zacskóban sem), a másik full görbe. Kínaiak b+
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #16885 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy ugyanaz a lehúzásos módszer lenne itt is, mint a GreenGo-nál, mert a havi előfizetési díj lehúzás a nem kevés km díj mellett. A másik, hogy ezzel az elektromos fossal pillanatok alatt ki lennél vasalva a pesti forgalomban. Bog szavahihetősége meg erősen kérdéses a telefontesztjei után.
Szóval ez így megint valami hipszter faszságnak elmegy, de másnak nem.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #16925 üzenetére
Na, most megnéztem pár youtube videót gyorsulásról, hát ez is fokozatmentes, akkor nem ez az egyszerű fajta? Valaki mintha mondogatta volna itt, hogy a t-max más.
A régi tmax 500 csak 40 lóerős volt. Motorkarakterisztika diagramot végképp nem csatoltak sehova...Ma viszont mentem egy kicsit 125ös váltós motorral, nagyon érezhető a motorerőhiány a 600as fazer után. Azt egyszer se forgattam el 9ezerig, ezt meg végig.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16926 üzenetére
Szerintem ne "szakérts" olyan témában, amiben hiányosak az ismereteid.
CVT a T-Max. De van benne egy szekunderjhajtás is. Papi nyelezte: ennyike.Nem tudom mit kell rágörcsölni, hogy egy 400-as nem mehet úgy, mint egy
500-as. Egyes modellek szerint a dongó nem lehet képes repülni. A dongó
meg másképp tudja... Nem a tényeket kell tagadni, ha a modell a hibás...
És nem kell többet belelátni egy hozzászólásba, mint amennyiről szólt. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16926 üzenetére
Egyébként abban más a T-Max, mert a rugózatlan tömege sokkal kisebb, ezért
van szükség szekunder hajtásra (a motorblokkját a vázban hordja, nem a hátsó
keréken). Egészen motorkerékpárokra hajaz a meghajtás: az újabb modelleken
az is szíjas. De ettől még nem félautomata duplakuplungos vmi! Hanem CVT.2004-ig volt karbis és (jól írod, hogy) "csak" 40 lovas (szóval bőven nem 50-60!),
valamint, ha gyári hajtása van, akkor azt nyomatékmaximumra állították, s nem
teljesítménymaximumra. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban, itt megnézheted...
(Hint: messze nem áll rendelkezésre mind a 40 paci a gyorsításhoz. Csak 33.)Na és, ha nekem kipörög a 30 LE-re a gép az "okosított" hajtásom miatt, akkor
akkor mi abban a hihetetlen és meglepő, hogy tud tartani egy 10%-kal erősebb,
de 15%-kal nehezebb motort? És nem, nem típusokat hasonlítottam. Hanem
egy adott szituban 2 db konkrét motort (amik műszaki állapotát nem tudhatjuk).De tuti, hogy a papi benne volt a versenyben/le akart nyomni, nem sikerült neki:
ha leszarta volna az egészet, nem vár meg megdicsérni a gépet, hogy jól megy.
Ennyit akartam írni. Minden más szócséplés és túl van tárgyalva. Mindenesetre
meglepne, ha gyárilag 7,5 mp-et "kéne" tudnia egy (öreg) T-Max 500-nak. Mivel
akkor hova lenne értelme feltuningolni, J.Costa varióval, másodperceket nyerve?Sajnos ez a videó is mobillal műszerfalat kamerázós, de a leírásban pl. őszinte:
Today we test the J Costa Evo 2 Racing Variator.
Stock 0-60 for T-max: 9 Sec
With Jcosta Evo II Racing Variator: 6:20
Shaving almost 3 secs off! Man, this thing is AMASING!!!Ha az összes mérése mérési hibával terhelt, még egymáshoz képest mond vmit.
-
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #16956 üzenetére
2012ben 4e volt benne, ezt en is le tudtam kerdezni. Keveset hasznaltak, ennyi. Minden gyari meg rajta,. a gumin a fektarcsakon minimalis kopas van. Lattam eleget hogy nez ki egy atlagos import 25ezerre tekert motor. Nem is kerdezgettem hogy mi a story. Atneztem amit tudtam, motoroztam vele egy nagy kort, es elhoztam. Esztetikai hibakbol van sok, de ez annyira nem erdekel. Hasznalati targy lesz, jobb is hogy nem kell annyira félteni.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Burt1793 #16956 üzenetére
Be kell nézni egy Burgman 400as vagy itt a motoros fórumba. Robisnál nem ritka a 10éves gépekről szedik le a gyári szerelésű gumikat, vagy motoros Mr ABS HSM évi ~3ekm városi használat,még gyári gumival kruzolgat.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest