Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
addikt
válasz
Mr.Pear
#1167
üzenetére
Szerintem kár tölteni vele az időt, ha a két gyárilag kivezetett csatlakozója között mérsz 1,5-2V-ot, akkor, egyéb trükkel pedig többet, akkor abban az akkuban valami megsérült és kuka, bármit is csinálsz vele, mert az úgy már nem fog rendesen működni !
Ha mindenképpen ksíérleteznio akarsz, akkor szerezzél egy másik lemerült, de ép akkut és azzal próbálkozz, de mondom, hogy deszulfátor nélkül nem sokra fogsz menni egyikkel sem.
Üdv.
-
And
veterán
válasz
Mr.Pear
#1161
üzenetére
Annyira csökken, amennyire a terhelés leszívja, vagyis ezt nem az akku határozza meg. Az viszont valóban az akku kémiájától függ, hogy mekkora (cella-) feszültségnél tekinthető kisütöttnek. Zárt ólomakkuk esetén ez az érték terhelőáramtól függően 1,6..1,8V / cella körül van. Vagyis egy hatcellás (12V-os névleges feszültségű), relatív kis árammal terhelt VRLA akku 10,5..10,8V-nál már lemerültnek vehető, de nagy (>1C) árammal sem szokás 9..9,6V alá meríteni. A feltöltés végfeszültsége is függ használati módtól: ciklikus üzemben 14,4V a szokásosan megengedett, készenlétben ennél kevesebb, 13,6V körül, ± néhány tizedvolt.
-
Batman2
addikt
válasz
Mr.Pear
#1158
üzenetére
Igen a desulfatort értem alatta !
Az van, hogy jó, hogy valamennyit most produkál az akkud, de valszeg azért pezseg, mert már a jelen állapotban, ezzel az elektrolittal "tele van", vagyis nem igen tud többet felvenni, másrészt igencsak cella zárlatos, ami szintén pezsgést, majd lemerülést okoz.
Üdv.
-
Batman2
addikt
válasz
Mr.Pear
#1147
üzenetére
A nagy csatlakozóknál nem kellene kifolyjon, legfeljebb ha már felvágtad !

A savas ólom akkuba nem csak ioncserélt víz kell, hanem rendes elektrolit, vagyis megfeleően hígított (1,28g/dm3 sűrűségű) kénsav oldat !
Ebben valszeg az összes sav beépült már ólom szulfát formájában, így nincsen benne elektrolit !
Híg kénsavval, vagy boltban (esetleg még) kapható akkumulátor savval töltsd fel, ha nem fész a sav össze-vissza folyásától, és hogy mindent kilyukaszt.

Üdv.
-
Batman2
addikt
válasz
Mr.Pear
#1124
üzenetére
Az hogy ízzót közbekötsz (sorosan) az akku és töltő közé és az nem világít, de amúgy töltővel mérsz feszültséget az akkunk, mindkettő azt jelzi, hogy gyak. 0A- az áramfelvétele, teljesen halott !

Csak az akku regenerátor kapcsolásokkal van bármi értelme is próbálkozni, semmi mással !
Ezek a kapcsolások nagy frekvenciával kapcsolgatnak az akkura kicsit terhelést, majd nagy feszültségű és áramerejű töltőimpulzust, ami enyhén döglött, vagy döglődő akku esetében még szétbombázhatja, megbonthatja a masszív, reakciót gátló, lemezekre lerakódott ólom-szulfát réteget, és ezután már újra lesz szabad lemez felület és reakció az akkuban, újra fog áramot felvenni és természetesen ledani is, fel lehet tölteni egy normál töltővel.
Az esetedben viszont ennek is a csodával határos az esélye, de persze próbálkozhatsz, ha van kedved és időd rá, tanulságnak jó lesz !

Üdv.
-
-
And
veterán
válasz
Mr.Pear
#1124
üzenetére
"ha összekapcsolom egy adapterrel vagy valamivel amin viszonylag nagy fesz van azt a multi méterrel vezeti(kijelzi a nagy feszt)"
Nem tudom, mit értesz a multiméter "vezetése" alatt (amit jó esetben egy feszültségmérő nem tesz), de az teljesen természetes, hogy ha egy szakadásra, vagy jó nagy ellenállásra - mint a halott akku - feszültséget kapcsolsz, akkor az megjelenik rajta. Ebben nincs semmi rendkívüli. Az áramot kellett volna mérni, nem izzóval indikálni.
"Esetleg ha rákötöm pl egy autó aksi töltőre viszonylag hosszú időre vagy ilyesmi akkor fel éled egyszer...?"
Nem tudom, mennyi idős az az akku, de ennyire kisütve szinte teljesen reménytelen, főleg ha jó régóta állt már ebben az állapotban. Ha 12V-os, akkor 6 cellát tartalmaz, és bármelyik rossz, az akku használhatatlan. Ezen bármilyen beavatkozás csak halottnak a csók. szétszedni / feljavítani nem lehet, ezért ahogy említették már: kuka. -
Batman2
addikt
válasz
Mr.Pear
#1119
üzenetére
Mármint mi ingázik 0,03-0,05 között, a fesz, vagy az átfolyt áramerő ?

Bár szinte mindegy, mert így is-úgy is gyak semmi, szóval sokkal inkább nevezhető szigetelőnek, mint vezetőnek.
Lehet az elektrolittal is baj, a kiszáradás, bár ha felitatott elektrolitu (amit feltételezek) és teljesen zártak a cellák, akkor erről nem lehet beszélni,
szerintem sokkal inkább totál elszulfátosodott, emiatt szigetel, nem vesz fel semmit és nem is ad semmit, mert nincs benne semmi reakció !
Minden bizonnyal semmit sem lehet már vele kezdeni, csak megívelni,
de ha sok időd és kitartásod van, akkor próbálkozhatsz egy akku regenerátor, deszulfátor áramkörrel, persze abből is csak olynnal, ami nem az akkuból veszi az energiát, hanem külön tápról, merthogy az akkuban nincs semmi !
És hátha csodát látsz !
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad P1 Gen 4 i7 32GB RAM 512GB SSD NVIDIA T1200 16 2560 1600 Garancia
- Dell Precision 7550 i7 32GB RAM 512GB SSD NVIDIA Quadro T1000 FHD
- Dell Precision 5560 i7 32GB RAM 512GB SSD NVIDIA RTX A2000 FHD+
- BOMBA áron eladó új Microsoft Surface Laptop 4 garanciával! AMD Ryzen 5 /16GB 512 SSD/TOUCH/13.5"/
- Dell Latitude 7420 i7 / 32GB /1TB SSD / FHD IPS
- Asus Zenbook 13 laptop
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2137, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





