-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
válasz uffneked #19756 üzenetére
Milyen objektív ez pontosan? Csak mert egy régi-régi Pentax 28-105-ön kívül nem találtam olyat aminek forogna a frontlencséje. Ha jól értem még csak tervezed megvenni, tehát még nem volt a kezedben, lehet hogy csak téves infót láttál a kiszemelt obitól.
Egyébként úgy ahogy mondod, befókuszálsz majd betekered a CPL-t, esetleg ha gyorsan mozgó, közeledő-távolodó objektumokat fotózol, ahol nincs idő erre, akkor megfoghatod a CPL szélét, az obi meg betekeri a fókusz, úgy hogy a szűrő állása nem változik.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz mrmarkus #19762 üzenetére
Csak éppen a kézremegésbe is belenagyít a Crop szenzor... érted. Az általános reciprok-szabály alapján már kell az 1/200s, hogy a kézremegés ne látszódjon a képen.
(#19758) uffneked: De, beletrafáltál abba az obiba amit én is találtam. Bármelyik másik 28-105 nem forgós Egyébként igen, egy jó CPL finoman, "olajozottan" forog, én az enyémre még egy kis pöcköt is ragasztottam (egy kisméretű nyomógomb volt valamikor) így könnyebb forgatni, megfogni.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
válasz Fotonhámozó #19816 üzenetére
"Néha jó ha telével tájfotózol, néha nem." Ezzel egyet értek, ahogy adja magát a táj, ahogy adja magát hogy hol vagy hozzá képest, és onnan mivel tudod bemutatni azt. Én is csak alternatívát szerettem volna mutatni, mert szinte kizárólag nagylátó kerül szóba, ha tájképről van szó.
És nem tudom, lehet velem van a baj, de nekem a tele-tájak sokkal inkább adnak mélységérzetet, mélyen belelátni a tájba (bár második, 28mm ekv. képed is ilyen, szinte ott repülök a hegy felé)
Szóval jah, nagyon szép képek!
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Fotonhámozó #19816 üzenetére
No várj, te három vagy négy képet illesztettél be? Csak 3-at látni.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Fotonhámozó #19825 üzenetére
Ja bocsánat akkor összekevertem a kép alá/fölé írást, my bad, tehát a második képre amit írtam ok, csak a 28mm nélkül.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Alx.Mercer #19837 üzenetére
Viszont a háttérelmosás mértéke (nem minősége) f/1,4-re jellemző, nem f/1,8-ra, és ez akkor is marad ha beteszünk elé egy ND1000-et: az áteresztés nagyon alacsony lesz, de a kép jellege megmarad.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Monya78 #19844 üzenetére
Igen, filmforgatásnál ezért is fontos ez, mert a záridő fix, az érzékenység fix, így a pontos T értékkel kell számolnia az operatőrnek vagy fővilnek, mikor a fénymérővel ott áll a helyszínen és kéri a világosítót, hogy állítson a fényeken, amíg jók nem lesznek a mért értékek. Még ha nem is nyitva mennek, akkor sem mindegy, hogy 4 vagy 4,8 mondjuk... Persze ma a digitális gépek képernyői sok segítséget adnak, hisztogram nem újdonság, vektorszkóp, zebra, stb. meggyorsítja a munkát.
sajtc5 (#19846): én is csak ajánlani tudom, 18 megapixelt is tisztességgel lerajzol, sokszor a Bayer mozaikot érzem hátráltató tényerőnek, az obi tudna még élesebbet is.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Real_Necro #19874 üzenetére
Akkor a lencsevédő kupakok alá tenni 1-1-et
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
Uhh, van egy ára annak az AF-es 1,4-nek...
Van Samyang 85 /1.4, modern, jó képpel, de a 100e alatti árának az ára, hogy szintén manuál fókuszos.
Ez még nem lenne baj, de K200D még nem tud élőképet...
Nekünk egy Sigma 30mm /1.4 van hozzá (melóhelyen) kegyetlenül vadássza a fókuszt, nagyon lassú, és sokszor pontatlan... nem tudom, hogy ez az obi hibája-e amikor csavarhúzó AF van... (rohadt Sigma kispórolta ebből és a Sony bajonettesből a HSM motort... )100/2,8 Macro sem rossz, és két legyet ütsz egycsapásra, egyrészt nagyon jól rajzol, másrészt makrózhatsz is rendesen.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Tamron 90mm f/2.8 és még Macro is. Az a +5mm felfelé az semmi már ezen a tartományon.
(#20039) bedzsik: Mire szeretnéd használni? Van elég erős állványod ami Megtarcsa? Mert hogy ezek nagyon gyenge fényerejű optikák, hosszú záridő és statikus témák kellenek hozzá, napsütéses idő, különben bemozdul a kép... Az olcsóbbik azért 50k, mert nincs AF, és csak néhány lencséből áll az egész, inkább távcső DSLR-re alakítva, a másik viszont AF-es, Zoom obi, nagyobb fényerővel, ezért drágább. A Sigma 50-500 ("Bigma") elvileg jobb minőségű.
Kezdetnek lehet hogy elég lenne neked egy Tamron 70-300 VC, olcsóbb is, stabilizátoros is, ugyan nem olyan hosszú, de emiatt könnyebb megtartani, nagyobb a sikerélmény esélye.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
Szerintem pár éve jelent meg... (Vagy van egy új kiadás belőlük?) Arról azért akad itt róla vélemény.
(#20056) delibab: Kérdés, hogy nagy átfogást, vagy nagyobb fényerőt szeretnél. A legbélesebb zoom obi amit még belátható összegből megvehetsz, az a Tamron 17-50mm f/2.8 (nem VC).
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz schawo #20112 üzenetére
"elektronikuson korlátozták, hogy csak a BMPCC-n működjön"
Miért jó ez a Metabones-nak, így jóval kevesebben (csak a Pocket tulajok) veszik azt az adaptert.
Vagy a Blackmagic Design nem engedélyezte egyéb kamerái számára az adaptert ami szintén érthetetlen. : \
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz schawo #20116 üzenetére
Ja, hogy hiába szabvány m4/3 csatlakozós a BMPCC,
a redőny kicsit hátrébb van, és ezta plusz helyet hozzá való speed booster ki is használja a belógásával, ami más gépnek odaverhet, ha jól értem. Így világos a tiltás oka.Szerk.: Ja igen, sokkal nagyobb arányú képkör összehúzást is tud a BMPC-s adapter: 0,58x-os csökkentés, (ez nem is fedné le a 4/3-os szenzort), míg az m4/3 adapter "csak" 0,71x összehúzást csinál.
Szerk2.: és igen, jogos megyek megiszom egy kv-t, majd felfrissítem az ismereteimet is.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
-
.DLL
veterán
Ingatlan témához: borús esős napokon, ha rossz kedvetek van, üssétek fel ezt az oldalt: Gecó, de jó a kecód! szem nem marad szárazon!
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz schawo #20170 üzenetére
Huh, ezeknek utána kell olvasnom, így váltogatva két ilyen kép között nem is értem még mi történik.
#geccodejoakecod: sajnálattal látom, hogy átköltöztek a 444-re, azóta nem az igazi szvsz, 2013 decemberétől visszafelé jó a helyzet, natúr képaláírásokkal a natúr kacagásért.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
válasz Deadzone41 #20244 üzenetére
Vagy az obi, vagy a bajonett, vagy a szenzor, de valami tényleg nem kerek. (mondjuk a szenzor, mert az téglalap)
Ennek hatására, majd én is letesztelem az enyém különböző gyu- és tárgytávokon, és beszámolok róla, hogy van-e ilyen hibája.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Deadzone41 #20253 üzenetére
Annyit elöljáróban, hogy az enyémnek 17mm-en eléggé megbízhatatlan a fókusza, 24-től fölfelé már pontos (50mm-en nagy élvezet az EF 50/1.8 II után, hogy mindig hajszál éles ) de a tesztet nyilván MF, LV és 3láb segítségével végzem, hogy csak az optikai/geometriai hibák jöjjenek ki.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Szűknek érzed a 18mm-t? 50/1.8 II másra való, amolyan mindenre, de semmire igazán (APSC-n) viszont olcsó. Én szembe szoktam menni a klasszikus tájfotókészítéssel, és a ritka és nehéz utat választom: telével keresem a szép tájakat, de ha nagylátószögű kell, akkor most egyértelműen a Canon 10-18mm STM a nyerő.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Schuby #20297 üzenetére
Amikor én kerestem 11-16-at Canonra, akkor meg csak Nikon véggel volt eladó
A listádból 3 darab van amivel érdemes foglalkozni:
- Sigma 10-20 F4-5,6: olcsó, jó, fényerőtlen, de ha úgy is F6,3-8 között használnád ezeket akkor mindegy.
- Sigma 8-16: brutális látószög és széthúzás
- Tokina 11-16: ha kell a fényerő mégis, képközépen már nyitva is éles(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs