-
Fototrend
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ribizly
veterán
Sziasztok! Van bárkinek valami info-ja, hogy mikor mászik ki bétából az M.2. support? Feltettem volna a bétát, de itthon nem elérhető, VPN-el (lehet localization-el is) meg nem akartam vacakolni. Jelen állapotában viszont még csak bele sem tehetem, mert a konzol nagy kegyesen kiírja, hogy nem támogatott eszközt talált a gépben és kikapcsol.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz KoNZoLik@ #80169 üzenetére
Kemény.
Én mondjuk nem rendelkezem XSX-el, de a PS5 (lemezes) mellett többször levettem a fejhallgatót, hogy jól hallom e... a semmit. Igaz 1080p@60Hz-et már illik is hang nélkül teljesíteniük.
Simán el tudom amúgy képzelni, hogy a GPU + CPU több hőt termel a XSX-ben, mint önmagában az APU a PS5 esetén, de az is lehet a renderelés folyt más natív (az, hogy hova és mit skáláznak szerintem alig lehet tudni) felbontáson a két konzol esetében.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz Bencus88 #80724 üzenetére
Még én sem szaladtam neki újra, de nekem már elsőre nagyon hiányzott a 60fps. Főleg, amikor hirtelen kellett döntéseket hozni és sokszor alig lehetett látni, mert az ide-oda nézelődést már a PS4PRO 30-al sem bírta. Szóval ha nem is lesz tőle kétszer olyan jó játék, de élvezetesebb biztosan.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz Szabi® #81949 üzenetére
Hát igen. Amikor átvettem soncity-ben, akkor a srác tőlem is azt kérdezte, hogy "Megy majd fel eladásra?". Ami azért elég elszomorító, hogy már ezek szerint annyian vettek még így max 1 darabos rendelésre is a nyerészkedők közül, hogy ez a "természetes".
Én amúgy azok helyében, akiknek lett plusz rendelésük valahogy családon, baráti körön belül adnám csak tovább.Ha valakinek amúgy nagyon kell, akkor rászánja azt a pár napot és körbejárja a közeli konzol boltokat, Media Markt-okat és felkeresi a Sony márkaboltokat (személyesen, telefonon, email-ben). Ahogy elnéztem a kommenteket (pl. Facebook csoportban) aki akart, az 1 hónapon belül kapott mostmár.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
-
ribizly
veterán
válasz KoNZoLik@ #81958 üzenetére
Ez egy nagyon kifordított helyzet. Régebben az ilyen nyerészkedő f***kalapokat elküldték melegebb éghajlatra és befuccsolt az "üzlet". Most meg aki tőlük vesz még kb. "hálás" is, mivel végre hozzájuttatta az adott vásárlót a vágyott termékhez.
Sok időbe telt, mire eljutottunk a mai piacgazdasági állapotba és nem éppen azon alaplult eddig, hogy hiánycikkek árait szabadon emelgetik az egekbe apróhirdetéses felületeken az 2nd hand eladók. Ez minden csak nem egészséges.
Ha nem lennének ezek a férgek, akkor sem jutna több termék feltétlenül a felhasználókhoz, de legalább normális áron kapná mindenki. De sajnos a "féregség" nem ismer határokat és mit is tudhatnának ezek az létformák a betyárbecsületről...
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz Kendek #81960 üzenetére
Van már néhány cikk róla (pl.: [link] ). Elvileg nem lesz limitálva márkára, meg típusra, de bizonyos paramétereknek meg kell felelnie ("NVMe PCIe 4.0 SSDs with a sequential read speed of 5500MB/s, 250+GB").
Ezekről lehet olvasni legtöbbször:
Seagate FireCuda 530
Western Digital Black SN850
Crucial P5 Plus
Gigabyte Aorus NVMe Gen 4 7000S
Patriot Viper VP4300
Samsung 980 Pro
Sabrent Rocket 4 Plus
Corsair MP600 Pro
Inland Performance Plus
Adata XPG S70 Blade
MSI Spatium M480Én a magam részéről már behúztam egy 1TB Samsung 980 Pro-t, kapott egy Thermal Grizzly hűtőbordát és várakozik az asztalon.
Speciel a TG bordát még itt lehet kapni általában:
[link]Mondjuk kellemetlen lenne, ha a végén a firmware leszűkítené a lehetőségeket 1-2 modellre.
[ Szerkesztve ]
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz Kendek #81966 üzenetére
Az az SSD gondolom jó lesz, de a "borda" lehet nem. Azért ezek már nagyon termelik a hőt. Nem biztos, hogy azzal a lappal elegendő hőleadó felületet nyersz. Mondjuk elvileg lehet borda nélkül is használni ezeket, de egy pár ezrest lehet megér akkor már valami hatékonyabb megoldás, ami később ugyanúgy használható másikon is.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz Aciduzzu #81972 üzenetére
Azért PS5-ön (vagy esetleg PC-n) azért mindjárt más az élmény. Én a napokban szereztem be a PS5-ös Miles Morales Ultimate-et és ránéztem az SM Remastered-re. Már anno PS4Pro-n is voltak pillanatok, amikor kicsit nyűgösnek éreztem a 30 FPS-t. Hát akkora flash volt hirtelen, hogy csak pislogtam. Sajnos érik egy újrajátszása néhány címnek PS5-ön szerintem nem csak Nálad (GoW 2018, Spider-Man R, GoT, Days Gone, Horizon, Infamous, TLoU2, ...), mert nagyon megugrik az élvezeti értékük így.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz -secret- #81976 üzenetére
De megy. Egészen addig, amíg nem egy PS5 verziós játékkal akarsz játszani. Akkor szól a konzol, hogy oda egy Dualsense kell.
Azokkal a címekkel, amik csak performance patch-et kaptak (vagy azt se) és "backward compatible" futnak PS5-ön mindnél lehet használni a DS4-et.[ Szerkesztve ]
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz bgunne #81980 üzenetére
ÓÓÓÓÓ Hát ez mondjuk nem rossz ötlet.
Annyira hiányzik a Back Button a Dualsense-ről nekem, hogy azt elmondani nem tudom. Pedig sok szempontból sokkal jobb volna. Reméltem pedig, hogy a mostani event keretein belül az is jön. Hát nem.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz Imilenni #82108 üzenetére
Ez így... igénytelen.
2021-ben next-gen címként szégyen kategória, hogy kb semmivel nem szebb, mint mondjuk a Warzone PS4Pro-n, ami ott 60 fps-el szaladgál és megoldja "RT" nélkül ugyanezt.Egyébként ez az egész Dishonored széria egy ilyen fekete bárány nekem. Az első részt a Unreal Engine 3 hajtotta, ami bár nem tud sokat, de ahhoz a visual design-hoz tökéletes volt.
A 2-t már Void (id Tech 6) engine-re építették, ami hiába volt új meg fejlettebb, ám semmivel sem lett jobb a képi világ, csak nagyobb lett a gépigény.
Állítólag ezt is a Void (ki tudja milyen variánsa) hajtja, de ilyen áron kár RT-t implementálni.Jól mondják már itt többen is, ezt megint mi, játékosok szívjuk meg. Ez a játék simán menne RT nélkül akár 120FPS-el jobb fény-árnyék effektekkel, de így kevesebbet kellett dolgozni. Bár azt gondolom, hogy ez most itt egy szándékos butítást is kapott, mert nehéz elképzelni, hogy egy ilyen fejlett engine ezt ne tudná helyből.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
Hááát. Rockstar, Valve, Ninja Theory, Insomniac, Housemark, Guerilla Games, Naughty Dog és esetleg a Sucker Punch. Én más AAA fejlesztőben nem nagyon bíznák ezügyben.
Talán még 1-2 indie kitalálhat valamit.
Egyébként poén lenne, de azért lutri egy ilyet csinálni.Egy Portal szerű játékot mondjuk el tudnék képzelni, ahol ez is bejátszik, de valószínűleg inkább olyan lesz, mint a Physx volt. Ahol van ott vagy szívunk (lásd Deathloop, mert lassabb, nélküle mert "ocsmány"), ahol meg nincs azt meg nem lehet eladni "next-gen" címen.
Milyen érdekes, hogy pl. egy Horizon, Hellblade, Days Gone, The Last of Us 2, RDR2 mennyire odavert látványban, pedig nem RT-ztek (legalábbis nem így, mert a TLoU2 és RDR2 is megoldották ezt, csak volt hype-olva).
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
-
ribizly
veterán
Én??? Nem.
Mérnökinformatikus végzettségemmel (BME VIK-INFO, de csak azért írom le, mert konkrétan volt szó ezekről a technológiákról) pontosan tudom mekkora gond ez. Nagyon örültem, hogy elindult a fejlesztés ezirányba, de látni lehetett nem állnak készen erre (még egy részére se) a hardware-ek. És még sokáig nem is fognak. Cserébe kapjuk a "szebb grafikát" (vagy inkább mondjuk úgy pontosabb effekteket) 30fps-el.
Ezért haragszom itt a fejlesztőkre. Szándékosan lebutítottak 1-2 apróságot, hogy legyen látványos a különbség. Pedig az engine simán tudná.Na de mindegy is. Befejeztem. Szép amúgy a játék, majd egy leárazáson PC-n megnézem.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
Én egészen pontosan ezen (vagyis ennek hiányán) "vergődök": [link]
De mint írtam ez nem akkora gond. Ettől még szép még performance mode-ban is. Csak nem tetszik az irány, ami felé haladunk. Ezek az első lépések egy nagyon csúnya jövő felé.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz Szabi® #82170 üzenetére
Bocsánat, de ezek alapján úgy tűnik, mintha nem tudnáok pontosan miről van szó. A Ray-Tracing az alapja mindennek. Csak marha erőforrásigényes.
A mai engine-ekben található közelítő megoldások (global illumination, árnyékok, shader-ek, stb.) mind az RT 1-1 elemét próbálják helyesen megjeleníteni sokkal "olcsóbban". Abban a nagyon szerencsés időben élünk, hogy ezek nagy része szinte ugyanolyannak tűnik (igen, csak tűnik, mert bizonyos helyzetekben tetten lehet ezeket érni), de vannak olyan finomságok, amikre nem képesek (ajánlom mindenkinek figyelmébe Digital Foundry Metro EE elemzését a témában). A legszembetűnőbb különbségek amúgy a visszaverődött fényekben keresendő, mert azokkal általában nem foglalkoznak, de RT esetén sem automaikus (visszaverődések számának növelésével válnak láthatóvá).
Azok a full RT címek (Minecraft, Quake II RTX, Metro EE), ahol tényleg nincs korlátozás, meg hibrid megoldás azért nagyon más képet mutatnak. Ám van olyan eset (pl. Metro EE), ahol ezzel jelenetek visual design-ja nem annyira adja vissza azt a hangulatot, amit eredetileg akartak (és kézzel megalkottak), mert nem elég "darkos".Én nagyon várom, hogy minden full RT-vel (sok bounce-al) minden is 60+ FPS-el 4K-ban konzolon, de attól szerintem olyan messzire vagyunk, hogy lehet meg sem élem.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
Ó, akkor majd lesz lehetőség rendesen szimulálni a fizikát (anyag, statika, részecske, akármi ), a hangokat is lehet RT alapján kezelni, még részletesebb modelleket alkalmazni, meg még ki tudja mit. Meg aztán addigra már annyi saját címe lesz mindenkinek, hogy jöhetnek az ezen feature-ket alkalmazó remaster/remake/definitive/reboot edition mindenből újra.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz Szabi® #82181 üzenetére
Pontosan. Számomra még mindig etalon az Uncharted 4, The Last of Us 2, Red Dead Redemption 2, Forza Horizon 4, stb., ha látványról és profizmusról beszélünk.
Nálam már sok éve elérték azt a szintet, ami már "elég szép". A kiemelkedő alkotások persze mindig kicsit emelik a tétet. De többre értékelem sok fancy effekt helyett a stabil, magas fps számot.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
Nos. Nekem nem akarja felismerni, hogy került bele egy SSD. Nem dob fel semmit, nem látja.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
Na közben kiderült az SSD-vel nem stimmel valami.
Most futhatok a pénzem után.
Remélhetőleg megoldódik...|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
Korábbi M.2. SSD kanosszámhoz szeretnék némi kiegészítést tenni.
Cserélve lett az SSD és láss csodát: azonnal működött is! Igaz a FW nem a latest rajta (Azt amúgy tudja valaki, hogy ha azt upgrade-elem utólag, akkor a rajta lévő adatok megmaradnak e?), de így legalább nem melegedik annyira. Szóval patent módon működik a dolog egy (ahogyan azt sok helyen olvasni lehetett) Samsung 980 Pro-val is.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
Alapvetően ugyanaz, de játékok esetében kicsit más.
A Ray-Tracing magát a technológiát (minden egyes fénysugár irányának és transzformációinak, felületekkel való ütközéseinek a szimulációja) jelenti.
A Real-Time Ray-Tracing ("RTRT", jó, hogy nem R2D2 ) azt jelenti, hogy mindezt valós időben (bocs a tükörfordításért), tehát akkor csinálja a HW, amikor te effektíve a virtuális térben a viewpoint-oddal nézelődsz és akciókat hajtasz végre.Kicsit másképp megközelítve:
Vannak olyan előre renderelt képek, filmek (animációs filmek pl.), ahol nem kell "valós időben" ezt az igen erőforrásigényes számítást megcsinálni, mert ráérsz. A gépek ha 1 évig render-elik a végeredményt, akkor addig csinálják (pl. anno a Final Fantasy: The Spirits Within animációs filmjét több hónapig csak render-elték a gépek), ameddig csak kell.
Amikor viszont játszol és előtted kell megjelenjen minden rendesen, akkor ott ms-ok vannak a HW számára, hogy megkapjad a 30+képkockát másodpercenként, különben akadozni fog...Messze vagyunk még attól, hogy ez úgy menjen, mint kéne, de megközelíteni már tudják a mai HW-ek bizonyos limitációk mellett.
[ Szerkesztve ]
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz N@idia #83959 üzenetére
Egyelőre. Ami eddig megjelent akármin jól elfut.
Majd a generáció közepére (PS5Pro?) már lehet kevésbé lesz ez ennyire egyértelmű. Viszont az tény, hogy jelenleg kb. senki nem hiszi el, hogy arra az 5.5GB/s-es teljesítményre szükség lesz az egyszeri betöltési sebességen felül.
Én azt tudom elképzelni, hogy esetleg 8K-vagy 16K-s textúrák dinamikus behúzásánál kellhet. Esetleg 1-1 pályaváltás (portálon keresztül haladván) esetében az új map betolása a memóriába még kérhet komolyabb teljesítményt. De akkor az sem lesz 0 pillanat, ergo vagy hagy majd a lassabb SSD-knek is egy kis időt (pufferelési idő), vagy akár egy pillanatra megáll majd a game a lassabb cuccokon.
Ráadásul mindez csak akkor probléma, ha az a textúra, map nagyobb, mint ~3GB, mert ugye a "gyengébb" M.2.-esek annyit már azért tudnak.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
Én ezt speciel nem tartom fontosnak.
Persze "hetero, fehér, kaukázusi férfi"-ként lassan ott tartunk, hogy elnézést kell kérnem, hogy élek.
Az említett játékok nekem ezt a trend dolgot nem tolták az arcomba (legalábbis én nem így éltem meg). Számomra emberi sorsokat és életutakat mutattak be nagyon szépen megjomponált környezetekben, történetekben és profi játékokon keresztül.
A TLoU2 itt várakozik egy NG+-ra mióta megvan a PS5. Életem egyik legjobbnak tartott játéka.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
válasz WhiteWalker #84341 üzenetére
Ha tudsz, akkor nézz rá az SSD-re PC-n. Ha nem, akkor írj a support-nak, hogy ebbe futottál bele. Túl új a feature, még nincs nagyon tapasztalat róla.
Még azt megpróbálhatod, hogy tolsz rá egy format-ot a konzolon. Lehet az helyrerakja és akkor "csak" újra leszeded rá amit szeretnél.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
ribizly
veterán
-
ribizly
veterán
Hát akár kap akár nem, de egy egér billentyűzet támogatást pattinthatnának bele. Múltkor nekimentem, hogy a PS4-re megjelent résszel játsszak, de borzalmas volt. Az első olyan esetben, ahol már 2+ ellenfél jelent meg kb esélytelen voltam.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Autós topik
- Gaming notebook topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Óra topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen autót vegyek?
- Robotporszívók
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- PLAYSTATION 4 BAZÁR!!! KONTROLLEREK TARTOZÉKOK
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Xbox Series X ÚJ 2026.05.12. Microsoft garancia
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel!
- Beszámítás! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel