Új hozzászólás Aktív témák

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Ezekiell #165 üzenetére

    Hadd bontsam meg, mert szerintem ez két téma minimum:

    1.
    Határozottan állítom, hogy több igény lenne rá, mint ami lehetőség adott. A kérdés a mértéke az én szememben, mert:
    - Mo. többsége most is használt autót vesz. Nem csak panelról beszélek, ez inkább jövedelmi okok miatt van így, mindegy ki hol lakik.
    - Az első EV-k már elég régóta velünk vannak, hogy kialakuljon a használt piac, lévén most is importáljuk a használtakat, lszi ne hozd fel érvnek a Mo. EV vásárlások számát. Nem nagy, de elég ahhoz, hogy a kínálati oldal megvalósuljon. Nem szeretek link nélkül írni, de nagy kedvem nincs hozzá, hogy előkeressem a cikket, ami ha jól emlékszem a holland 1st gen. Amperák kapósságáról szólt (tényleg sajnálom, de kollégád annyira komolytalanul vitatkozik, hogy nem érzem szükségét előkeresni a cikket).
    - a belsőégésű masinák és az elektromosok ára közti új ár is csökken, még csak azt sem mondanám, hogy lassan. Az EU "büntetései" a flottakibocsátás kapcsán, a szigorodó környezetvédelmi normák mind emelték, és emelik, és emelni is fogják még a hagyományos autók (hadd rövidítsem így pls) árát. Az elektromosoké pedig folyamat csökken. Tényleg parádésan jó lenne, ha valaki utánanézne, hogy jelenleg mekkora a használt piacon egy hasonló hagyományos, és EV közti különbség. Emlékszem voltak olyan hangok, akik a jelenlegi olcsóbb "tankolási" költség miatt már hangoztatták az elektromosok olcsóbb fenntartási költségeit (de copy fentről: tényleg sajnálom, de kollégád annyira komolytalanul vitatkozik, hogy nem érzem szükségét előkeresni a cikket). A gondolatmeneted pont arra épített, hogy a csórik miatt nincs szükség töltőkre, ami első látásra igaznak is tűnhet, de a fentiek alapján nem tudom eldönteni, hogy azért nincs terjedőben, mert aki akarja (konkrétan pl. én) sem tudná tölteni korrekt módon, vagy azért nincs töltő, mert nincs EV autó a paneleken. De egy biztos: lesz. És valamilyen úton módon meg kell oldani majd a töltést. Sry, az nem opció, ha 30 km-t kell utaznom (fél óra), hogy feltöltsem (fél óra), 30 km-t vissza (fél óra), mert nincs lehetőségem másként megoldani. Az biztos, hogy egy közös parkolóhelyre nem fog senki töltőt kiépíteni, ha más szabadon odaparkolhat, és az sem fair, ha a kevés parkolóhelyek mellett nem parkolhat senki egy üres helyre, mert ott el. töltő van.
    - az elektromos hova való jelenleg igazán, ha nem városba, de most őszintén. Ez az ahol igazán domborít, pont a panelok tömegei imádnák: nem füstöl senki orra alá, nyomatékos, töltése jelenleg olcsóbb, kevesebb karbantartási költség (de copy fentről: tényleg sajnálom, de kollégád annyira komolytalanul vitatkozik, hogy nem érzem szükségét előkeresni a cikket), a hatótáv sem igazán lényeges szempont.
    - lassan mi is haladani fogunk nyugattal, és számítanék arra, hogy ha nem is olyan durván korlátozni, de min. anyagilag ellenérdekelté fogják tenni a hagyományos autók tulajdonosait a városon belüli közlekedésben.
    A serpenyő pozitív felébe nálam már inkább több kerülne, ha lenne rendes töltési lehetőség, de ez nem adott.
    Nem szeretném a saját egyedi preferenciáimat általánosként megfogalmazni, és egy aduászként bemutatni, csupán árnyalni próbáltam, hogy vannak a leegyszerűsített sztereotípiákon kívül más szempontok is.

    2.
    Semmi nem mutatja a kormányzati szándékot, hogy pozitív irányba mozdítsák előre a helyzetet, és ez több mint aggasztó. Lehet mondani, hogy lesz elég töltő mindenhol, de mitől, ha nincsnek ráutaló jelek?
    - 2030-ig a kormány nem számol az elektromos autók terjedésével (fenti hozzászólásaimban a link)
    - 2030 és 2050 közötti időszakról nem találtam részletes, hazai, állami szakanyagot (mást se nagyon :) )
    - az EU pénzek egy részét pont be lehetne csatornázni ilyen, ha lenne ilyen irányú terv
    - elég magas szintű állami vezetők szájából hangzik el a klíma válság megkérdőjelezése sokadszorra. Mivel politikusokról van szó, ezért nem állítom, hogy komolyan vehető kijelentések, de pl. Kövért egy elég karakán politikusnak tartom ahhoz, hogy jelenleg nem releváns közegben a saját meggyőződését hangoztassa - őt pl. klíma szkeptikusnak érzem, nem ellenesnek, de szkeptikusnak.
    - erre a célterületre semmilyen fókusz nem volt -> könnyedén a piaci szereplők fogják megszabni az irányt, nem pedig az érdekeltek dönthetik el mit szeretnének a lehetőségek közül

Új hozzászólás Aktív témák