Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
janos666 #105 üzenetére
Nincs itt semmi gond, csak annyi, hogy keveredik az adat és a reprezentáció. A frametime-lista, mint forrásadat, rendkívül hasznos, majdnem az összes tesztemben azt használom. A frame-time grafikon, mint reprezentációs forma, két szempontból is problémás:
- Ha képként rakod ki, akkor muszáj leszel kvantálni, mert egy 1 perces, átlag 60 FPS sebességgel futó teszt kb. 3600 mintát generál, annyi pixeled meg nincs (vagy ha igen, akkor elveszted a két képernyő széles grafikonnal az olvasók 80%-át). Ezzel pont bukod azt, ami miatt a frametime-grafikont nézni akarod. Erre a problémára jó megoldás, amit a DigitalFoundry meg az értelmes videos oldalak csinálnak, de az már video, statikus cikkben nem megy.
- Ahogy írtam lejjebb, a frametime-grafikon smoothness-áttekintésre jó, de elemezni nem tudod. Az elemzéshez elő kell belőle állítani valamilyen jellemző számokat. Az átlagos FPS adja magát, és ehhez lehet hozzátenni egy vagy több minimum-jellegű értéket (abszolút minimum azaz leghosszabb frame, 1% min, 2% min, stb.), vagy a techreport-féle "mennyi időt töltünk xy frametime felett", vagy bármit.Jelen tesztsorozat céljaihoz az átlag / minimum páros ideális. Ehhez még hozzájön az, hogy a teszteket látom, és meg tudom mondani, hogy hol látok akadást (a DOOMban konkrétan egyetlen egy sem volt), ezt szükség esetén tudom ellenőrizni a frametime listában is.
(#90) Hannibhál: egyelőre a BF1 van tervben, de még változhat.
-
#16939776
törölt tag
válasz
janos666 #105 üzenetére
Ezzel csak a probléma jelenlétét tudod igazolni, de a problémát nem tudod beazonosítani.
1db esethez-rendelt, 1db frame time grafikon tényleg nem jelent semmit, még az sem garantált hogy amit rajta látsz az tisztán a CPU-GPU-játékmotor viselkedése okozza.Lehet rajta mintákat keresni (akár PC-vel) és azok meglétéből/hiányából egyértelműen bebizonyítani valamilyen környezeti tényezőn történt szándékos változását. De ez elég magas képességeket és jelentős erőforrásokat kíván. Szerintem ebbe az irányba nem sok értelme van elmenni, ha csak nem fejlesztő az illető, meg előásódnának olyan alap-koncepcióban lévő problémák, amit úgy sem lehet átlépni, jobb is abba előre beletörődni, vagy még inkább tudomást sem szerezni róla.
B@sz@kodok vagy 15 éve azzal hogy ne legyen, lag, szaggatás de egyre nehezebb "jól csinálni", mert a hardverek energiagazdálkodása, erőltetett kihasználása ellene dolgozik. És ezeken fejlesztik a játékokat, egyre kisebb erőforrást, figyelmet fordítanak arra hogy a játék ne kerüljön konfliktusba ezekkel, már már természetes hogy sz@r.
-
janos666
nagyúr
Én viszonylag zöldfülű vagyok a témában, mert az utóbbi pár évben (mióta divatossá vált a frametime grafikon) vagy nem érdekelt semmi (legalább is új, nem "retro") játék, vagy megvettem hozzá egy túlméretes hardware-t, és (viszonylag) nyugodtan játszottam (lassan 30 leszek = túl öreg ahhoz, hogy ilyeneken görcsöljek - hacsak esetleg nem pont ahhoz támad néha kedvem, mint pl. most
).
De most, hogy így belegondoltam, szerintem sokkal értékesebb információ a frametime, mint az fps, mert előbbiből egy-egy folytonos intervallumon bármikor előállítható az adott intervallum legmagasabb értékéig bezáró precizitásra vetített fps értékek is, míg fordítva ez már lehetetlen (legalább is külön CPU-ra és GPU-ra -> lásd később, hogy miért érdekes ez CPU/GPU/vegyes-limit vizsgálatnál...).
Lehet, hogy én vagyok autista, de szerintem egyáltalán nem kell hozzá sok gyakorlat, hogy a nyers frametime grafikont bámulva is "lássam" (gondolatban) azt, amit az fps grafikon mutatna, pontosabban attól többet is.
A probléma ugyan az, mint a fizika alapjaiban a mozgás vizsgálata. Ha nem konstans nulla a gyorsulás (tehát még a gyorsulásváltozás sem nulla, és itt a gyakorlatban egyik egyik sem az), akkor csak egy-egy diszkrét, nullához közelítően rövid időpillanatra lesz érvényes egy valós számként megadott sebesség (itt az f/s az m/s), számunkra pedig gyakorlatilag minden egyes képkocka releváns (míg nem járunk valahol 200-300 fps körül, ahol elkezd teljesen cserbenhagyni az emberi érzékelés), tehát az fps értéket is minden egyes képkocka után újra kell számolni. Ugyanakkor ha ezt a számot nézzük (egyébként célszerűen ugyan úgy egy grafikonon), az laikus emberi szemlélettel számomra megtévesztőbbnek hat, mint ha a nyers framatime értékek (*). Itt jön amúgy elő a gyorsulásváltozás vizsgálata, és talán érdekes megjegyezni, hogy egy mozgó járművön is a gyorsulásváltozást érzi meg leginkább az emberi szemlélő (a sebesség mindegy, a gyorsulás csak "belenyom a székbe", a gyorsulásváltozástól érzed magad "hullámvasúton" és az "próbálja átrendezni a beleidet").
(*)Ha fps értékeket látok, az én "paraszti eszem" elkezd arra asszociálni, hogy ha épp 100 fps van kiírva, akkor azt jelenti, hogy volt 100 darab képkockám a megelőző másodpercben, pedig ez az érték csupán azt jelenti, hogy ha megelőző 100 képkocka mind ugyan olyan gyorsan készült volna el, mint a legutóbbi, akkor lett volna 100 képkockám, de lehet hogy csak 10 volt, vagy 20, vagy 200 vagy 2000 ... ez csak akkor derül ki, ha végignézem a teljes 1 másodpercnyi intervallumot és megszámolom. Ellenben, ha frametime grafikont látok, akkor a "paraszti agy" csak azt keresi, hogy hol üti át a határértékeket, ami a folytonos mozgáshoz kell.
Egyébként ez ugyan úgy értelmezhető arra is, hogy milyen alacsony frametime kell a GPU kiszolgálásához, csak valahogy hozzá kell jutnod a CPU időkhöz, mint amiket például a Frostibe beépített perfoverlay is kirajzol neked. Ez már a konkrét vizsgálataid lehetőségein és korlátain múlik, de elvben nincs gátja a dolognak. Csak egymásra kell tenni a kettőt (CPU és GPU idő) és megnézni, hogy ahol a CPU+GPU együtt túlfutott a határértéken, ott a CPU és GPU közti táv, vagy a zerus és CPU közti táv lőtt-e túl a szomszédos képkockák értékén, és máris látod, hogy nagy valószínűséggel a CPU vagy a GPU miatt "köhögött" a játék (vagy esetleg mindkettő miatt, mert mindkét idő megnőtt, a CPU is, és a CPU-0 és GPU-CPU is).
-
jokeph
nagyúr
Üdv!
Nemcsak neki, nekem is kapóra jött
FX konfigot fogok leváltani (az aláírásomban szerepel), ezen cikk 1-2 részén kívül nagyon sok összeállításos (G4560 vs Core i3 7400 vs Core i 5 7400 vs FX 83xx CPU-k GF1050 Ti 2/4GB, RX460, RX470, RX480, GF1060, GF1070, GX1080 VGA-kal párosítva) tesztet böngésztem át, és szemernyi kétségem sem maradt afelől, hogy az új LGA1151-es platformom központi egysége a G4560 Pentium lesz (gyakorlatilag alacsonyabb órajelű (3,5 GHZ vs 3,9 GHZ) Core i3-nak felel meg - picit gyengébb integrált VGA-val)), illetve más topikban is megerősítettek abban, hogy jó felé tapogatózom.
Megjegyzem, az általános felhasználás (böngészés, multimédia) mellett kifejezetten célgépet állítottam össze, viszonylag költséghatékonyan, valamennyire azért előre nézve a jövőbe is - a kifejezett cél, a StarCraft 2 játékélvezhető, FPS dropp mentes futtatása - ehhez az FX sajna még 4,3 GHZ-n sem felelt meg maradéktalanul, mert az FX CPU sajnos egy szálon nem túl erős, ez a játék meg csak 2 magot használ.
Gyakorlatilag 30-35 %-os a CPU max. kihasználtsága (mind a 8 magra értendő).
Kíváncsiságból összedobtam egy ősrégi konfigot (MSI G41 P25 alaplap, 2*2GB DDR 1333 RAM, Intel XEON E3120 LGA 775 CPU - 2 mag, HT nincs, a VGA-t átemeltem az FX-es konfigból, R9 380 4 GB), és bizony jelentősen megváltozott a helyzet, a CPU 80-90%-on járt, de ami a legfontosabb, hogy nőtt a minimum FPS-em, kisebb lett az FPS ingadozása, és majd teljesen eltűntek az FPS droppok, megszűnt a "diavetítés, képregény" effektus.
A fentiek tekintetében ezek beszerzése mellett döntöttem:
Alaplap: Asrock Z270M-ITX/ac [link]
CPU: Intel Pentium G4560
RAM: G.Skill Ripjaws V 2x8GB DDR4 3000MHz F4-3000C15D-16GVGB
A HDD, SSD, VGA, ODD az FX-s konfigból kerül át.
Bocsánat, kicsit hosszúra sikerült.
-
fanti
addikt
Igen, ez javarészt így van, de kis pontosítással.
Rávilágított számomra arra a fontos tényre, hogy az én régi játékaimat NEM fogja limitálni még egy RX480 8GB esetében sem egy kisebb CPU, és ez a felismerés nekem 35k spórolást eredményezett. A Crysis 3 a legújabb régi játékom a BF1 után, ezért a Crysis 3 2 mag/4szál eredményeit etalonként kezeltem a döntésem során.
-
Ezen most jót röhögtem. Te próbálod felnyitni az én szememet?
Csak FYI, frametime grafikont 2010 óta használok, pontosan tudom, hogy mire jó és mire nem. Smoothness vizsgálatra kitűnő, analitikus elemzésre alkalmatlan. Úgy tűnik, még mindig nem jutottál túl a cikk első oldalán... Szóval igen, hagyjuk.
(#92) janos666: nekem viszont az a benyomásom, hogy csak az érdekli, hogy oszthassa az észt, ráadásul egy olyan témában, ahol iszonyúan felszínesek az ismeretei. Amúgy a videotesztek 80-90%-a használhatatlan, de a jó minőségűekkel nekem sincs gondom - viszont ez a cikk teljesen másról szól.
-
Redneck
nagyúr
válasz
Hannibhál #96 üzenetére
Azt viszont nem fogja megmutatni, hogy az eltérő frametimeokból adódóan mennyire folyamatos, vagy input lagos az egér és a megjelenített kép viszonya. Hiába tolja az ember 150 fps-sel a multit, ha beesik 80-ra, bőven érezhető. Az fps limit segíthet, de vannak motorok amik rosszul tolerálják.
Ez természetesen csak komolyabb multiban számít, nem mindenkit érint!
-
Hannibhál
őstag
Te tényleg nem tudsz olvasni vagy szöveget értelmezni
a cikk nem a játékélményről szól hanem a cpu limitről s azt a minimum fpseken keresztül lehet a legtisztábban mérni ha nem áll fent vram limit okozta akadás, illetve az általad mondott frapses mérésnél is igaz látszanak a tüskék de pl egymás mellé raksz 2őt mi alapján hasonlítod össze? Ránézésre? Mert egyenletesebb? Nem túl pontos. Ellenben a min fps (0,01%; 0,1% stb) az avg fps alapján már lehet mondani valamit de a legjobb összehasonlítási alaphoz egy hiszterézis diagram kéne.
-
Euromail
aktív tag
Csupán próbáltam felnyitni a szemedet hogy elavult és rossz az a teszt grafikon így nem volt pontos a mérésed mert lefogadom hogy volt benne rendesen laggolás de hagyuk is ha enyire értesz hozzá.
De azért próbáld csak ki majd 1x a fraps bench viewer progit hátha rájössz mirõl beszéltem. -
Euromail
aktív tag
Saját mérésem és azok a tüskék megmutatják a laggolásokat és a játék minôségét mennyire hullámzó az fps.
Multyban meg tényleg így van eléggé hátrányos a beszaggatás de pesze ez szubjektív ha téged nem zavar okés de ne mondjál valótlanságot. Mert én meg 3258-ról váltottam i7-re és van különbség.
Persze én is sokàig úgy voltam vele mint te nincs nagy külömbség meg a grafikonok is mit mutatnak pár fps mit számít csak épp ez az hogy rossz a mérési minõség mert egy átlag fps és egy minimum fps grafikon nem mutatja meg valòjában a különbségeket ott nem látszanak a szaggatások laggolások. -
janos666
nagyúr
Nekem az volt a benyomásom, hogy a frame-time grafikonok érdeklik, nem pedig az, hogy azok hátterében feltétlenül lásd magát a játékot videón, vagy épp hogy mormogjon alatta valakinek a hangja.
Aztán jön még ehhez, hogy ha viszonylag hosszú időtartamot szeretnél áttekinteni a grafikonból, és az apró kis tüskék érdekelnek, akkor akár még célszerű is lehet így görgetve nézni, mint a videókon.
Szóval..., szerintem egyáltalán nem ördögtől valók azok a videók, sőt... -
fanti
addikt
Igen, várjuk a folytatást!
Pl. én részben a cikkeid nyomán váltottam i5-7600-ról vissza Pentium G4560-ra.
És hálás vagyok ezért Neked!Végre egy ember itt a PH-n, aki nem csak azt szajkózza mint a papagáj, hogy i7, i7, i7....mert anélkül nem játék a játék.
Nyilván nem érdeke ilyen cikkeket megjelentetni senkinek, nehogymár még a végén egy 18k-s procival eljátszogasson a parasztja....beszéljük be neki, hogy i5 és afölött van élet csak.Köszönöm a munkádat!
-
Dehogynem, csak szükséges hozzá olvasó, aki gondolkodni is hajlandó, nem csak a képernyőt bámulni
Sőt, itt még olvasni is kell - szomorú, de így van.
Ha szerinted csak a videoteszt a rendes teszt, az nekem OK, viszont akkor fáradj oda kommentelni - itt pedig fejezd be az offolást.
-
Euromail
aktív tag
válasz
#16939776 #87 üzenetére
Pedig saját tapasztalatból mondom ez a rendszer elég jól megmutatja mert ebben a játékmenetben volt pár laggolásom amit jelzett is. (Pl: arty berobbantott mellém én pont céloztam teljesen belassult nem találtam el akit akartam. )
Bár aki nem hiszi el járjon utána egy tesztel: játék közben fraps-al F11 aztán a C:fraps/benchmarks mappából a csv fájlt behúzza a FRAFS Bench Viewer programhoz
-
#16939776
törölt tag
Csak annyiban játék függő, hogy az egyik érzékenyebb, a másik kevésbé az időben nem egyenletes CPU teljesítményre. lásd: HT, instabil OC.
Rövid rajzolási idők, erős vga esetén feltűnőbb, ennyi a differencia.
De nem a vga az oka, ha a frame nem érkezett meg időben, akkor nincs mit kiszínezni, hiába tenné meg ezt gyorsan. Ha jól tudom még mindig elég hosszú a frame buffer, ami felezi, harmadolja, átlagolja a frame time változásokat, így ami azon a görbén látszik, ahhoz képest az információ beérkezése az átlagos variációhoz képest 2-3x-os eltérést mutathat a valóságban. Na ekkora, hirtelen komplexitás változás nincs az egymás utáni képeken, ami ekkora rajzolási idő ingadozást okozna. -
Euromail
aktív tag
válasz
#16939776 #85 üzenetére
Nekem inkább az tűnt fel hogy egyenletesebb és sokkal kevesebb U vagyis bezuhanás volt az i7 görbéjén de tényleg játék függő
+Meg ugye ez egy Gtx 1080tiUgyan ez középkategóriánál
(hát eléggé nagy görbületet okoz)
[link]és volt valahol ryzen-es teszt is ami inkább ide illene cpu-k miatt de nem találom sajna
na mind1 lényeg hogy minél gyengébb valamelyik komponens az annál jobban limitálja a dolgokat és ugye itt a teszt üzem egyik komponense mindig egy full felső kategóriás cucc
most ez ott kezdődne érdekes lenni ha átlag gépeknél kezdenénk meg a méricskélést ahol egyik komponens sem fullos
ott jobban kiütközne az eltérés
(itt ph-n is írták hogy amit kaptak az inteltől az jóval erősebb mint a bolti verzió szóval előfordul hogy ilyen teszteknél még erősebb gépeken tesztelik a magazinok vagy a ph is ezért nem mindig jó példálózni egy techpower up-al vagy valami nagy névvel)
"Természetesen a tuningra is vetettünk egy pillantást. Némi kísérletezés után gyakorlatilag ugyanazt az eredményt kaptunk, mint amit bő egy esztendeje a Core i7-4770K-val, ami egészen pontosan 4,7 GHz-et jelent 1,26 voltos magfeszültség mellett. Igen ám, de mint később kiderült, akkor az Intel erősen válogatott példányokat küldött ki a tesztelőknek, így az elért eredmények nem voltak igazán reprezentatívak a kereskedelmi forgalomba került dobozos termékekre nézve."
-
fanti
addikt
Telibe találtad a lényeget.
Megvettem az i5-7600-ast, mert előtte i7-3770 volt, és gondoltam, hogy mivel az i7 bőven sok volt nekem, ezért elég lesz egy i5 is.
Elég is lett, olyannyira elég, hogy körberöhögte az összes nagy kedvencemet.
Ezért döntöttem úgy, hogy kimentek 35 ezret a dologból, és jó lesz nekem egy HT-s Pentium G4560.Nem az i5 és az i7 ellen beszélek, és jól tudom, hogy a sokszálú programok ideje egyszer eljön.
De addig az ideig mi a francnak unatkozzon az i5 a gépemben?
Leírtam a kedvenc játékaimat föntebb. Azokhoz bőven elegendő lesz nekem a kis Pentium.
Új játékok?
Bár csak jönnének gyönyörű játékok, amik le is kötnének, de az amit várok, az egyedül a COD új része, ami megint világháborúba kanyarodik vissza szerencsére. A többi egyszerűen nem köt le az újak közül.
Letöltöm én mindet, felrakom, kipróbálom, majd törlöm. Sajnálom, ez van, nem az én világom egyik sem.
Az újak közül a BF1 fogott meg csak, de az is elkocog a Pentiumon.És igen, tévedtem, amikor az i5-öst választottam, nekem nincs szükségem rá.
Ez van gyerekek, tévedni emberi dolog.De jókat mosolyogtam, amikor az RX480-as topikban ledorongoltak, hogy kicsi lesz az i5-7600 az RX480-asom kihajtására, i7 kellene oda. Na persze. Ha oda i7 kellene, akkor egy GTX 1080Ti alá mi kéne......?
-
Euromail
aktív tag
A minimum fps-el meg átlag fps-el semmit nem mutatsz meg sajnos
Nézz meg egy rendes tesztet ahol látni a platformok közötti különbséget melyik ami jobban berottyan a terhelés alatt és melyik az ami egyenletes teljesítményt mutat.
[link]Idáig én is tévúton voltam és leszóltam másokat pedig igazuk van. Mert ugye átlag fps meg minimum fps grafikonokon táblázatokon nem látni nagy különbséget.
-
janos666
nagyúr
Nem értek egyet, mert ha létezik bármi eltérés, akkor ma már szerintem a Win10 féle DX11 a reprezentatív, mert különben belecsalod a mérésbe a Mantle/Vulkan/DX12 javára azt is, amit időközben már a gyakorlatban is ténylegesen kihoztak a DX11-ből is pluszba a régi Win-hez képest (és nem tegnap jött ki a Win10, aki akart annak bőven volt ideje frissíteni).
Ez olyan, mint ha tudnád, hogy fél évvel ezelőtti driver-ekkel a Pascal és Polaris is lassabb egy bizonyos játékban, de míg a Polaris durván 15%-ot, addig a Pascal csak 5%-ot gyorsult időközben driver-ek miatt, és te direkt a fél éves öreg driver-ekkel tesztelnél, aztán arra hivatkoznál, ha számonkérik rajtad, hogy időközben javultak a driver-ek, hogy mivel mindkét gyártótól pontosan 6 hónapos driver-t választottál, így teljesen korrektül jártál el (és tegyük fel mindkét esetben ez volt a "game ready" driver kiadás, amivel nyomatékosítod az érved, hogy elvileg mindkét gyártó driver-e tökéletes a szóban forgó játékhoz, mert beleírták a changelog-ba is, hogy jó hozzá, szóval senki ne vádaskodjon semmivel).
-
Nem, mert nem hiszem el a látottakat
Jelenleg nálam az idő a szűk keresztmetszet, meg az, hogy magukat a méréseket a hátam közepére sem kívánom, úgyhogy baromi nehezen veszem rá magam, hogy elkészüljön az adathalmaz
A grafikonokat meg a szöveget sokkal szívesebben pofozgatom.
De ettől függetlenül jó ötlet összevetni a CPU-limitet a két OS között, alkalomadtán megmérem a Crysist 3-at és a DOOM mindkét rendererét, jó lesz bevezetőnek a következő epizódhoz.
DX11 vs Vulkan tesztnek akkor van értelme, ha ugyanazon az OS-en futtatod őket. Ez lehet bármelyik, csak egyforma legyen, ha a két renderert veted össze.A blur sztori vicces
(#61) ->Raizen<-: azért vette meg, mert azt hitte, hogy kelleni fog, de rájött, hogy nem. És ahelyett, hogy elkezdene ideológiákat gyártani, hogy miért kell a gyors, inkább elismeri, hogy tévedett. Szokatlan itt a pH!-n, ha valaki képes erre, de azért elítélni nem kell
Ha pedig eljön a 8 mag ideje, akkor nem sírni fog, hanem visszavált - pár generációval később.
(#67) Desy: mi a modernebb "rendszermotor"? A DOOM alatt dolgozó Tech6 az egyik legfrissebb a piacon.
A cikknek pedig nem az a célja, hogy bikás hardvereket villogtasson, hanem az, hogy a CPU-limitet mint jelenséget vizsgálja, és ehhez nem kell 6-8-magos CPU - de ezt az első oldalon leírtam.(#74) Euromail: egyrészt olvasd el az első oldalt, hogy miről szól a cikk (mert ez már a többedik hosszú hsz-ed, ami nem kapcsolódik hozzá), másrészt nézz utána, mi a minimum FPS.
-
domos
senior tag
Így már érthető.
Számomra a fogalmazás volt kicsit zavaros. Az IPC rendben van, a Base CLK viszont megtévesztett, mivel a BCLK az általában az a 100MHz, ami megadja a processzor órajelét, ha összeszorozzuk a multiplierrel (pl. Pentium G4560 -> szorzó: 35, BCLK: 100MHz, így jön ki a 35x100=3500MHz), illetve a BCLK határozza meg a SATA, PCIe, stb sebességét is. De így már értem hogy te simán a proci alap, gyári órajelére gondoltál.
i3-at szerintem totál értelmetlen venni, mivel a PentiumG4560 nagyon jó cucc, alig lassabb mint a sokkal drágább i3 procik. Ha valaki előrébb akar lépni, akkor i5 vagy valami AMD csodára lesz szükség.
-
jokeph
nagyúr
Nem fogalmaztam egyértelműen, igazad van.
IPC: egy órajelciklus alatt elvégzett műveletek száma - én ezt értem alatta.
Base CLK: base clock - itt az adott CPU gyári, alap órajelére gondoltam (G4560 Pentium 17-20e Ft - 3,5 GHZ, Core i3 7350k - 53-55e Ft - 4,2 GHZ)
Egyértelmű, hogy két CPU közül a magasabb órajelű a gyorsabb, ha az IPC képességük egyezik (ez esetben egyezik, 7. gen Intel kaby lake mindkét CPU), azaz a belső felépítésük - ezt nem tudom szakszerűbben megfogalmazni, jól jön bármilyen iránymutatás.
Tudatos vásárló képes eldönteni (ha nem konyít hozzá, nem rest utána nézni és kérdezni), hogy megéri e neki az i3 nem csekélyke +-35e Ft felára kicsit több teljesítményért, igaz a k-s i3-at jó Zx70 chipsetes alaplapban lehet további plussz teljesítményre sarkallni.
Meg azt is el tudja dönteni, hogy mire fogja használni leginkább (kell e a 4+ magos CPU, vagy sem) a leendő konfigját, határt többnyire csak a bűvös "keret" szab.
Ha tévednék a két említett fogalommal, kérlek javíts ki, nem vagyok irigy, osszuk meg a tudást.
-
janos666
nagyúr
Annyit hozzá-off-olnék, hogy az adott mozgókép élményhez szükséges fps érték durván eltérő lehet a megjelenítő működési elvétől függően. Ha a kijelző csak fel-fel villant egy-egy képkockát egy kis időre, közben pedig elfeketedik (vagy legalább is igyekszik minél jobban, most ne hasogassunk szőrszálakat a foszfor afterglow-al). A nagy mozgókép-felbontásra optimalizált és sikeresen, jól megvalósított (nem csak papíron dísznek odatolt) black frame insertion / impulzus mód (ki hogy szereti hívni, én magyaros konyhásan csak úgy, hogy "vibráló mód", az talán közérthető) durván a felére csökkenti a szükséges számot, tehát megközelítőleg olyan a 60Hz-es impulzus mód, mint a 120Hz-es sample and hold mód (a hagyományos LCD féle üzemmód, ahol folyamatosan világít a háttérfény és egyik képkockáról a másik képkockára frissül az LCD panel is előtte, közben nem vált az sem át feketére [annak általában nincs is erre ideje]).
Az impulzus mód hátránya viszont, hogy kvázi kötelező stabilan és szinkronban tolni a fix frissítési sebességet, különben azonnal durván megérződik (sokkal látványosabban, mint sample and hold módban, ahol maszatolódik/folyik minden, ami részben elfedi ezt), ha ismétlődik pár képkocka (pl. ha 60 alá esik az fps 60Hz-en), vagy akár csak időben egyenetlenül vannak elosztva a képkockák (pl. Fast Sync alacsony fps-el), ami nehezebb ügy, és gyakorlatilag nincs lehetőség G-sync/FreeSync szeű megoldásra sem (hanem fixen közepesen magas fps kell). Ezekből kifolyólag pedig jellemzően magasabb lesz a lag (bár ami csak amiatt jön be kötelezően, az nem olyan hatalmas érték, csak hát sok kicsi sokra megy és van akinek tényleg fontos lehet, hogy azt a végletekig lefelé faragja).
-
Euromail
aktív tag
Az Fps a minimum fps meg ez a táblázat rendszer elavult. Ha ilyen szinten akartad megnézni a dolgokat akkor pontosabb mérésre lett volna szükség.
Valami ilyen szintű ms (milliszekundumos) pontosságra van szükség hogy látni lehessen a laggokat
beszaggatásokat mennyit hibázott a rendszer.A táblázat azt mutatja hogy a képeket milyen sebességgel hozza létre a számítógép így pontosabban nyomon követhető a rendszer teljesítménye szemben egy átlag fps-el ami teljesen félre vezet mivel átlagolt értékről van szó és a minimum fps is szintúgy nem elég pontos mert ez is csak egy átlagolt érték átlagja az 1 másodpercnek 1000ms milliszekundumnak. Ezekből az értékekből nem fog kiderülni.
Az értékek hogy tisztába tegyük akiknek nem világos 16.7ms milliszekundum=60fps a monitor frissítési ideje. Az volna jó ha ez alatt maradna a grafikon de van egy másik határérték is a táblázatban 33.3ms a 30 Fps ami minimum kellene hogy még mozgóképeknek lássuk és 41.7ms 24 Fps ahonnan viszont már nagyon idegesítően állóképeknek érzékeljük a jeleneteket.
(24 fps amitől elvileg mozgóképnek érzékeled az állóképeket.)Persze az egészben ott van a szubjektív vélemény is kinek mit szokott meg a szeme viszont egyet biztosan nem senkinek se az állóképeket az biztos mindenkit idegesít.
(Aki elvesztette a fonalat a matek miatt annak itt van hogyan kell ki számolni 1000ms= 1s vagyis 1 másodperc.
1másodperc(1000ms)/ 60kép = 60FPS az az 16.7ms/képet jelent.)Két játék menet közti különbséget fogok megmutatni az egyik:
A World of Tanks átlag: 123FPS a minimum 126FPS
ami kitűnőnek mondható de itt is volt baki amit itt a táblázatban látni is lehet viszont egy ilyen gagyi grafikonon simán azt mondod hű ha de vaj sima tökéletes mert 100+ fps hova nem jó.
(de én is éreztem pont akció közben persze)Mafia 3
látni nem egy hű de jó vajkönnyű játékmenet pedig a minimum fps jóval 30 feletti és az átlag is jó 60+
(mégis én nem igazán élveztem és a játék is hirhedten rosszan optimalizált)átlag: 67FPS
Minimum: 42FPS -
Zicokuka
senior tag
Még netnél is észrevehető a gyorsabb proci előnye.Ha csak nem anyagiak az oka nem éri meg egy downgraden.Persze lehet az igényeknek a kisebb proci is bőven elég,de ha hirtelen beüt valami jó játék vagy bármi még mindig ott van hogy egy I5 jóval tovább bírja erővel mint egy Pentium.Ma már bár még mindig nem hemzsegnek azok a progik amik kihasználják a sok szálat,de már I3-ba se biztos megéri fektetni.Az I3 árával volt mindig bajom,mert ha utánagondol az ember egy I5 se annyival drágább mint amennyi előnye van.
-
domos
senior tag
Van itt azért fogalomzavar rendesen. Ne dobálózz IPC meg BCLK rövidítésekkel ha nem tudod miről van szó.
Azt én is aláírom, hogy ha össz-vissz egyetlen szoftvert futtatsz csak adott időben, ami ráadásul csak egy szálon képes futni, akkor oké lehet egy ilyen proci. De mihelyt elkezdene az ember multitaszkolni, bukta van egyből.
-
jokeph
nagyúr
Annak is van értelme, ha olyan szoftvereket használsz, ami kihasználja.
Átlag felhasználásnál szerintem a core i3,5,7 nem játszik.
(nem a benchmark-pistáknak szól, és nem is a legújabb címekkel 4K-s csili-vili hajlogatott monitoron aktuális csúcs VGA SLI/CF kombójával játszóknak
)
-
Desy
tag
... érdekes olvasmány, de csak az a gond, hogy a tömeg alatti szinten van. Mi van a kissé bikásabb rendszerekkel a modernebb rendszermotorokkal.... a hat vagy kétszer hat magos illetve erősebb meghajtással?
*ja, persze... még nem érkezett el az idő a végkifejletre és valahol el kell kezdeni a mai dolgok bemutatását. De ennyi erővel el lehetett volna indulni a 286-os rendszertől a win2.0 motorral és ecsetelni, mi megy jobban az autóverseny játék vagy az alien vadászat. -
jokeph
nagyúr
Nem értünk egyet.
Szoftverspecifikusan (app, game) van értelme.
Amennyiben az adott szoftver "erőből" dolgozik, és max. 2 magot használ ki (tehát a single-core azaz egyszálas teljesítmény (minél magasabb IPC) a mérvadó, akkor bizony egy G4560, G46xx Pentium és/vagy core i3 6xxx, 7xxx magas órajelen (minél magasabb a base clk, annál inkább), pariban van a 4,6,8 magos monstrumokkal (lényegtelen hogy Intel vagy AMD CPU), illetve jobb náluk, töredék áron.
Játék terén kirívóan jó példa erre az egyik legnépszerűbb esport game, a StarCraft II.
-
domos
senior tag
válasz
->Raizen<- #61 üzenetére
Két magos procinak már ma sincs értelme.
-
#16939776
törölt tag
válasz
->Raizen<- #61 üzenetére
Szerintem mire meg unja az 1 szálat használó játékokat, addigra 4 magos cpu-k régen nevetség tárgyai lesznek. De ha megbánná, vehet a platformba később olcsóbban sokmagos+HT-s CPU-t.
Én becsülöm azokat, akik tudják mire használják a PC-t és aszerint vesznek bele hardvert.
Nekem az alacsony órajel az ami zavarna benne, 4-5Ghz között is lineárisan nő a min FPS a stalkereknél.
fix 3,6-al nekem gázos volt, mert feleződik az fps, függően hova nézel.
Jelen konfigommal, visszavett árnyékkal és napsugarakkal 6ms körüli render idő az átlag, és 12-nél nem szokott rosszabb lenni, így elég pörgős, besz@ratós. -
janos666
nagyúr
válasz
->Raizen<- #61 üzenetére
Mert 20W is segít megmenteni az őserdőket. Mióta rájöttem, hogy a kokacserje csakis esőerdőkben terem, azóta én is aktív környezetvédő lettem.
U.i.: Vagy nem, hisz szanaszét van feszelve a 4 magosom. -
->Raizen<-
veterán
Semmi értelme a downgradelésnek sosem értettem ezeket az embereket megveszi a jót de jön ezzel a szöveggel hogy "áll a pénzem benne" ésatöbbi stb. Akkor minek vette meg? Már most van olyan program ami nem érzi jól magát 4 maggal/bf1 multi/ mi lesz később? Amd kijött a 8 magos procikkal, majd biztos az lesz hogy nem fejlesztenek rá programokat.. hát nem. A legkisebb procijuk a ryzen családból is 8 szálas. Szerintem csak hamar eljön az az idő hogy egy 2 magos proci dadogni fog mint az állat az új játékokban. És akkor lehet sírni.
-
janos666
nagyúr
Hú, de utálom az ilyet: minél tovább nézegetem, annál kevésbé egyértelmű, hogy mit csinál a Sharpness és melyik érték a "semleges" állapota (ami se nem élesít, se nem maszatol), avagy létezik-e egyáltalán ilyen (vagy valami teljesen más, nem élesítő szűrő, akár nem is post-process ez a cucc).
Még szerencse, hogy nem tervezek 100+ órát tölteni a játékkal.Screenshot egy távoli tárgyról 0, 1, 2, 4 állásban (bal-jobb,fel-le):
Ugyan ez közelről:
A 0 sokkal inkább néz ki úgy, mint egy pp-blur, mint akár a maximális 4-es úgy, mint egy pp-sharpen, szóval a 0 szerintem nem a "semleges", de a 4 már gyanúsan aliasing-es / zajos / kristályos, viszont enyiből passzolnám, hogy 1 és 3 közt melyik nyer.
Ez a játék se a videofób aszpergereseknek készült.Hogy kicsit ON is legyek: ahol ezt a screenshot-ot lőttem, ott mindig 50% felett volt mind a 4 CPU magom (2500K@4300MHz, GTX1070@2100MHz), jellemzően inkább 60-70% közt ugrált mind. és néha felnyalt egy-egy még 90% fölé is, miközben 200 körül járt az fps.
-
janos666
nagyúr
Nem azt mondom, hogy hinni kell minden ilyennek, de ez például nem kelti fel a kíváncsiságod, főleg ha már úgyis kéznél van mindkét OS, hogy feltedd rájuk ugyan azt a VGA driver verziót, és lemérj gyorsan egy-két játékot (csak úgy véletlenszerűen egy jelenetben, nem kell azonnal túlzásba vinni és alaposkodni), hogy mutatkozik-e bármi különbség (aztán ha igen, lehet kicsit tovább tesztelgetni és gondolkozni)...?
Én a PoCa-t nem is próbáltam, és amit igen, ott nekem kisebb volt a különbség, de már arra is azt mondtam, hogy szép munka, ha ennyi "kijött csak úgy a motorháztető alól" (a játékot minimálisan sem kellett átírni, csak az OS és driver változott és korábbról meglévő hardware-eken produkálta ezt).
Én emiatt viszonylag pontatlannak is jelölöm azokat a DX11<->Vulkan teszteket, ahol a DX11-et nem Win10-el mérik (legalább is Radeon-on, mert Geforce-al nem néztem meg itthon).
-
Yep, én is i5-ről downgrade-eltem pár éve, és jelen pillanatban a 4560-at venném.
(#52) janos666: lehet a win10 kérdést sokáig ragozni, de a vége akkor is az, hogy jelenleg előnyét nem látom, csak potenciális hátrányát, úgyhogy egyelőre marad a 8.1. Az ingyenes upgrade keretében amúgy bereggeltem és feltettem a 10-est - egy éve ott pihen a HDD-n, pontosan 0-szor bootoltam be
-
Redneck
nagyúr
Tényleg nem lett rossz ez a CPU, gondolkoztam is hogy barátnőmnek összedobok vele egy konfigot!
Régebbi címekhez bőven jó, tényleg felesleges az i5, BF1 multi pedig fog menni a Pentiummal is, nem hiszem hogy téged zavarna az input lag, gondolom nem madfragger stílusban multizol.
Az újabb címeknél nem csak 20%-kal lesz gyengébb, de a 35 rugóból kijön 3-5 liter jó pálinka, 25-30 üveg jó sör, és kolbász is lesz egy darabig.
Én is imádok jókat enni és trinkelni ha valami nyugis gamerkedés van.
A Call of Pripyaton épp gondolkodom hogy újrakezdjem. Az utolsó térképet feloldva hagytam abba anno.
Az 50GB-os ISO-t, nem tudom mire vélni, bár haverom is tolja a virágboltot, hiába vette meg a Divisiont, BF4-et és az 1-et. Én inkább tolok valami régi címet, mint hogy torrentezzek.
Egy ideje már Steamen sem vettem semmit, a legutolsó a Witcher 3 volt de még nem kezdtem hozzá. Előbb a másodikat kéne végig nyomnom.Mindenesetre a 18k tényleg nem pénz érte, később még vehetsz másik procit is...
-
fanti
addikt
Nézd, tisztában vagyok vele, hogy lesznek olyan játékok, amiknél karcsú lehet a két fizikais és a két HT-s mag.
De!
A mostani kedvenceknél bőséggel elég a kis G4560 is, és az új nagy neveknél meg meglátjuk.
Tudod, én már 46 éves vagyok, és nem nagyon hoz lázba egy mai 50GB-os ISO-s divatjáték.
Bárcsak lenne olyan amire azt mondom, hogy hűdeszép grafika, és élvezetes játékmenet is, és emiatt megéri megtartani az i5-öt, de az elmúlt éveket ha nézem, nekem csak a BF1 volt az, aminél azt mondtam, hogy gyönyörű grafika, és még élvezetes is a játékmenet.
De még ott is elég a kis Pentium.Az meg hogy a jövő játékai, az elég tág fogalom.
A jelenben nekem nem kell négy fizikai mag a kedvenceimhez.
És imádok vastag házikolbikarikákat eszegetni, miközben S.T.A.L.K.E.R-ezek, meg söröcskéket szisszenteni.
Így a kivon 35 ezerből bőven tudok eszegetni és iszogatni, és az a kb. 20% amit vesztek teljesítményben, azt így kárpótolomArról már nem is beszélve, hogy a G4560 házhoz szállítással még 18k sincsen, úgyhogy ha valamin, akkor azon nem lehet bukni szinte semmit.
-
Redneck
nagyúr
A Win8 és a 8.1 azért nem ugyanaz, remélem ezt tudod! Utóbbi egyáltalán nem rossz, igaz én egyelőre maradtam a 7-nél. Letisztult, egyszerű és semmi gondom nincs vele.
fanti: Te tudod, mondjuk BF1 miatt biztos nem downgradelnék rá, szerintem baromságot csinálsz.
Nem kövezlek meg, sör, pálinka és kolbász kedvelő vagyok, csak az eredmények fényében jó nagy hülyeség. Mert ha azt mondod hogy veszel egy kicsit gyengébb i5-öt akkor értem...
A többi játék más tészta, de a 2C/4T szerintem karcsú. -
janos666
nagyúr
Nemsokkal a hivatalos megjelenés előtt, (legalább is az akkori RTM-escrow Win10 build-ekkel és hozzájuk való driver-ekkel) számottevően jobban futottak a DX11-es játékok. Nálam például Win8-on kicsit gyorsabb volt a DAI Mantle-el, mint DX11-el, Win10-en viszont ez megfordult, és a DX11 lett egy lehelettel gyorsabb (miközben a Mantle eredmény maradt, ahol volt). Persze lehet, hogy csak azért, mert Win10-re már valami friss codepath működött a driver-ekben, amiben benne volt egy rakat "experimental" optimalizáció, amik később talán lecsorogtak a Win8 driver-ekbe is (passz, sohasem vettem a fáradtságot, hogy retro-teszteljek visszafelé Win8-al), sőt akár mára "lebutulhatott" a Win10 is (ha így volt, nem vettem észre, nekem kb. ugyan azt nyújtja megjelenés óta, se előnyét se hátrányát nem láttam egyik nagy-frissítésnek sem - kivéve, hogy legutóbb ki kellett lőnöm a Game Mode-ot és a Game Bar-t
, de az is csak ~20 perc bosszúság volt). Már nincs is meg a 290X-em, hogy kipróbáljam, és nem tudom a Gefore-oknál mi (volt/van) a helyzet ezen a téren.
Azt megértettem, aki nem váltott 8-ra 7-ről (vagy akár még ma is a 7-est kergeti), de aki 8-ról nem vált 10-re, ott csak vakarom a fejem, mert sokkal inkább volt egy ráncfelvarrás a 8->10, mint "megosztó" átvedlés, ahogy a 7->8 (ott több változás volt GUI-n, sokkal több driver és szoftver kompatibilitás tört meg, stb).
-
fanti
addikt
Nekem pont segített a cikk abban, hogy megérjen bennem egy procicsere. Az i5-7600 megy, és a Pentium G4560 meg jön. Úgy is FHD-ban játszom a S.T.A.L.K.E.R trilógiával, a Crysis 1,2,3-al és a Warhead-el, a BF1-el.
Ezekhez meg minek az i5?
A kis G4560 fog hagyni az RX480-ban kihasználatlan teljesítményt?
Bizonyára.
De nem érdekel, nekem a régi játékaimhoz tök fölösleg az i5-7600.A két proci árkülönbségén meg sört, pálinkát és házikolbit veszek.
Kövezzetek meg érte, de ezt eldöntöttem. -
Nem látok rá okot, hogy a minden szempontból megfelelő 8.1-et a több szempontból is aggályos 10-esre váltsam. Majd egyszer...
(... bár még akkor is ott a probléma, hogy a 8.1-em gépfüggetlen, míg a 10-zel kb. alaplaphoz kötöm magam).(#49) janos666: akkor mégis a megatexturing...
-
janos666
nagyúr
Ja nem, nem próbáltam még ki a Shapern-t visszahúzni magasabbra, ezt csak hozzászerkesztettem még gyorsan a hsz-hez, mint egy ötlet.
Én azt hittem, hogy a Sharpen itt is egy szimpla post-process "képélesítő" szűrő (az élek mentén a sötét pixeleket még sötétebbé, a világosakat még világosabbá teszi, amitől kristályos/zajos, akár alisasing-es hatása lesz a képnek, ami első pillantásra élesebb hatást kelt, pedig lényegében csak pusztítja az információt a képen, hisz nyilván nem tudja hozzáadni, ami sohasem volt rajta, ellenben el tudja rontani, ami ott volt, főleg ha pl. egy másik post-process szűrő direkt lágyabbra maszatolt valamit, mint pl. az anti-aliasing...), mert a legtöbb játékban ezt csinálta, ahol találkoztam vele (pl. a Withcer 3-ban is van ilyen csúszka, több cím nem ugrik be, de léteznek), illetve ebben a játékban is van már olyan opció, ami a textúrabuffer méretét, textúrák felbontását, stb látszik szabályozni a neve alapján.
Néztem viszont olyat, hogy közel szaladtam egy falhoz, és utána 1-2 másodpercen belül kicsit részletesebbé vált a textúra (amit élőben megfigyeltem így, az tényleg csak enyhe változás volt, nem a szokásos átvillanás placeholder-ből magas szintre, pl. a Rage-ben) szóval szerintem inkább szénné van LOD-olva. Bár persze ezt nem mindenki veszi észre, én minőségi megjelenítőn néztem és szándékosan figyeltem a képminőséget, nem egy gagyi monitor elé ültem le és a lövöldözésre koncentráltam...
-
klambi
addikt
miért 8.1es win??
-
Hogy őszinte legyek, már az is meglep, hogy a beállítások egyáltalán változtatnak valamin
A Megatexturing is lehetett volna a háttérben (túl aggresszív LOD menedzsment), de akkor ezek szerint a sharpen a bűnős. Vagy, a kettő együtt - a sharpen azt jelenti, hogy ne hajigálja ki olyan hamar a nagyobb felbontású textúrákat
@all: köszi!
-
_drk
addikt
Division Ennyire öli? Hogy ingyenes lett ki is próbáltam full hd magas részletességgel nagyon szépen fut. I5 3330 660ti. Kint kb 40fps de semmi mikro laggot nem érzékelek amit legtöbb játéknál igen.
Inkább hozzá se nyúltam semmihez -
Redneck
nagyúr
-
#16939776
törölt tag
Nagyon össze foglalva: akit érdekelne a háttér az elolvassa, elraktározza, esetleg levonja magának a tanulságot. Akit csak a TUTI érdekel, az nézegesse a VGA tesztekben a grafikonokat, a számok versenyét.
PH!-n volt CPU-VGA párválasztó cikksorozat, attól hogy soha nem láttál ilyet.
Attól, hogy nem akarsz gondolkodni, nem érdekelnek az összefüggések, még ne legyen már haszontalan ez a cikk sorozat.
Szerintem a cikk hiánypótló, és könnyen fogyasztható információkat rejt, nekem ismét jól esett.
-
jokeph
nagyúr
THX!, ismét jól sikerült, szájbarágós és érthető a bevezető elmélet is (a kicsi ismétlés bonusz pontot ér.
)
-
janos666
nagyúr
Mire felgörgeted ezt a küldetésszálat, lesz pár sárkánykoponyád és a világot is megmentetted kétszer.
Szokás szerint érdekes és alapos iromány.A cikken felbuzdulva kíváncsiságból kipróbáltam a Doom-ot. A hangzás lenyűgöző (nagy a dinamikatartománya és felbontása is: megdolgoztatja a sub-ot, de nem gerjeszti/ropogtatja), a kép viszont nekem nagyon fura.
Hiába kapcsoltam KI (már mániákusan is) a Motion Blur-t, Chromatic Aberration-t és DOF-ot, Sharpening-et és Grain-t, illetve próbaképp még a TSSAA-t is (a többi AA módot meg se néztem), illetve húztam fel 8x-ről 16x-re az AF-et (az Ultra preset-et kezdtem szerkeszteni), valamiért erősen távollátó a játékos karakterem még azután is, hogy felvette a szuper-sisakját (amiben igazán lehetne szemkorrekció is). Mármint álló helyzetben is néhány méterről teljesen elmosódnak a betűk a falakon. Ha közel megyek, akkor szép éles a felirat, aztán ha apránként távolodok, akkor elmosódik, mint ha köd lenne, vagy füst (tudom, füst az van is sok felé, de több helyen nézegettem, minél messzebb a tűztől/füsttől).
Ez valami MagaTexturing fogyatékosság (ha még mindig azt használják), vagy post-process, vagy...?Vulkan módban néztem GTX1070-en (382.05 driver, Win10).
Szerk.: Hopsz, lehet hogy semmi baj nincs itt, csak félreérthető (idióta) a menüben a Shaperining? Mármint hogy ha lehúzom 0-ra, akkor az nem azt jelenti, hogy sharpen=OFF, hanem hogy kvázi -1, avagy blurring lesz belőle?
-
Ezennel megkérnék mindenkit, akit érint, hogy totálisan betépett állapotban ne fórumozzon
-
Zicokuka
senior tag
Manapság annyira sz..ul van optimalizálva minden hogy talán bármilyen vasnál limitbe ütközhetünk.Rengeteg példa van amikor gyengébb gépen jobban fut valami.Elsősorban normálisan megírt játékok kellenének.
-
pomorski
őstag
Érdekes cikk volt köszi!
-
Redneck
nagyúr
Most olvasom épp az egyik friss blogbejegyzést, BF1 teszt i7 procival, különböző magszámmal és órajellel.😆
-
Redneck
nagyúr
Jó cikk lett, kár hogy nem volt kéznél i5 vagy i7. Megnézhettük volna a natív magok és a HT viszonyát is.
A CPU limit alakulására mérnék 4C/4T és 4C/8T vonalon is, igaz ahhoz más címek kellenek.
Blindmouse:
"Fogalmam sincs, hogy a mostani Core i5-4570 -et megérné e lecserélnem, ha vennék egy új VGA-t vagy sem."Ilyenek miatt kellene multis teszt, CPU igényes játékokkal.
VinoRosso:
"GTAV, BF1, Division, ARMA3 mindenképp kellene, ezek a leginkább CPU igényes játékok."Így van, ha CPU limitet akar valaki mérni, ezek a címek alkalmasak rá.
Euromail:
"És még erre jön nettó fasszságként a multys idióták tömegei akik csak úgy árasztják a baromságaikat és a hülyeséget a fórumon hogy a multyban igen is nagyon van cpu limit meg gpu hát hogyne"
Pedig létezik. Jellemzően azok írnak ilyet, akik nem futottak szivatós CPU limitbe multiban.
Az ilyenek tanácsai miatt vettem egy gyengébb i5-öst, és drágább VGA-t. Meg is szívtam, kevés volt a CPU.Végülis van egy alap i7-es procim, ha lesz időm csinálok pár mérést, BF1-et és a Divisiont pedig majd haver fiókjáról toljuk.
CSGO, BF 4 és 1, GTA V, Division mehetne.
2C/4T 3,0-3,8Ghz között
4C/4T 3,0-3,8Ghz között
4C/8T 3,0-3,8Ghz közöttNem tudom mikor tudnám összehozni, de szerintem sokakat érdekelne!
-
GoldhandRent
őstag
válasz
GoldhandRent #26 üzenetére
De amugy igazad van.
A processzor orajele is lehetne alacsonyabb, a memoriak es a tobbi is. Tok feleslegesen porognek annyira, a szemed ugyis csak 24Hz-el lat. Minek ide GIGAHERTZ? -
VinoRosso
veterán
válasz
Hannibhál #20 üzenetére
Az irány szerintem jó, csak hiányzik belőle a valós mérések egy része (így a cikk jó része inkább spekulációÖ, illetve a játékválasztás nem az igazi (bár vannak benne jók), és nincs benne multi(ha jól emlékszem).
Ha fel kéne sorolnom a legfontosabbakat, akkor multis GTAV, BF1, Division, ARMA3 mindenképp kellene, ezek a leginkább CPU igényes játékok. Amúgy jó a cikk.
-
nyakdam
aktív tag
Köszi a tesztet. Érdekes ez a Doom, nem kér erős vasat. Látszik itt is, hogy azért nem árt már a 4 mag, bár a 2+ht még elég lehet.
-
Köszönöm a visszajelzéseket, örülök, ha érdekes volt
@VinoRosso, elég egyértelműen leírtam az első oldalon, hogy miről szól a teszt és miről nem - amit te szeretnél látni, arról deklaráltan nem. Zárjuk ezt a vonalat.
-
-
Blindmouse
senior tag
Mert annak nem sok értelme van, hogy melyik i7 fog több képkockát kidobni egy 1280x1024-es monitorra. Steam hardware surway megmondta, hogy az emberek fele Fullhd-t használ, a maradék nagy része pedig laptopot, hacsak az 1366x768 és 1600x900-as kijelzők piaca olyan hatalmas.
Inkább olyan teszteknek lenne értelme, ami a minimum FPS-t nézi pár éves csúcsproci + új VGA mellett. Pl i2500K + GTX1070. Fogalmam sincs, hogy a mostani Core i5-4570 -et megérné e lecserélnem, ha vennék egy új VGA-t vagy sem. Valószínű nem. De csak úgy tudnám lemérni, ha a kártyát betenném egy teszem azt Core i5-7500 mellé. -
Polllen
félisten
Az ilyen általános kijelentések az értelmetlenek:
"A hardcore játék manapság 1680x1050 vagy inkább 1900x1080-nál kezdődik. Ezalatt minden értelmetlen."
FPS multiban pl. a HC gémer a HC játékot ultra low beállításokon, sokszor fullhd felbontás alatt játszik. A casual gamer meg tolja fullhd-ban feltekerve mindent és örül a 30 fps-nek is. Más játék kategóriában meg más beállítások dívnak.
Amúgy milyen a hc játék?
-
VinoRosso
veterán
Én más véleményen vagyok mint az előttem hozzászólók. Szerintem minden mesterségesen előidézett CPU-limites teszt haszontalan, mivel a végfelhasználástól idegen szituációnak nincs relevanciája. Senki nem fog 800x600-ban játszani low beállításokkal egy combos VGA-val. Meg amúgy se.
A hardcore játék manapság 1680x1050 vagy inkább 1900x1080-nál kezdődik. Ezalatt minden értelmetlen. Meg egy valamire való VGA-val minimum medium beállítások akármilyen játékban. Ettől csak felfele van, mert aki költ gépre és esetleg CPU limitbe ütközhet az csak ezen vagy efelett fog játszani.
Egy normális teszt ami számomra hasznos lenne úgy nézne ki, hogy van a 10 darab leginkább CPU igényes játék (jó eséllyel mind multiplayer) , ezt összeveti egy közepes és egy erős VGA-val olyan beállítások mellett amin valóban játszik az ember, és megkeresi hozzá azt a CPU-t ami még éppen elég hozzá.
Ebből le lehetne szűrni azt a következtetést, hogy ezt vagy azt a procit vedd, mert azzal biztos nem lesz gondod, és biztos lehetsz abban is, hogy nem teszel bele felesleges tízezreket a gépbe.
De az e helyzet, hogy ilyen tesztet még soha nem láttam. -
Mooka-Miki
senior tag
Igényes, jól átgondolt teszt. Köszönöm szépen az olvasnivalót!
-
->Raizen<-
veterán
En azt vettem eszre hogy vulcan alatt fordulaskor gyorsabban betoltodnek a texturak. Erdekes teszt lett, a 8 magos cpuk kora meg nem most van
-
Köszi a tesztet!
"képminőségbeli különbséget nem látok a két leképző között"
Ettől még lehet, hogy van!
-
fanti
addikt
Nagyon tetszik a cikked második része is! És gratulálok az igényes munkádhoz és köszönöm, hogy ilyen tényszerűen leírtad a tapasztalataidat.
-
csepelball
tag
Szuper cikk! Ismét köszönjük
Várom a továbbiakat
-
kikikirly
senior tag
Köszönjük a tesztet.
Abu is többször leírta hogy a Low level api-k 4 szálat szeretik igazán,elvannak a 2-vel is de szignifikánsan gyorsulnak plusz 2 szálra.Nem tévedett.4 fizikai magos procival gyanítom még jobb eredmények születtek volna. -
Hannibhál
őstag
Köszi a tesztet, nagypn állat lett
jó kis péntek reggeli olvasnivaló
-
Melorin
addikt
Igényes teszt és cikk, köszönjük
Új hozzászólás Aktív témák
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Eladó karcmentes Xiaomi Redmi Note 10 5G 4/128GB / 12 hó jótállással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3052, 96% Akkumulátor
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest