Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az effekteknél erősen korlátozza a használhatóságot a forráskód elzárása, mert ha valamilyen nem kompatibilis a motorod, akkor nem az effekten, hanem magán a motoron kell változtatni. Ezért nehéz a GameWorksre jó minőségű megvalósításokat csinálni, gyorsat pedig pláne. Ez nem kifejezetten a fejlesztők vagy az NVIDIA hibája. Eleve minden a GameWorks effekthez oda van írva, hogy mivel kompatibilis, vagy mit kell feltétlenül támogatnia a motornak, hogy jól működjön. Tehát a fejlesztőknek ezt figyelembe kellene venni. Az más kérdés, hogy nem veszik figyelembe, amiből a problémák megszületnek.
A GameWorks mint koncepció nem rossz, csak félre van értelmezve. Minőséget és sebességet várunk tőle, amikor valójában ez sosem volt célja. -
Duck663
őstag
Ha azt nem kell megmagyarázni, akkor ezt sem!
Lehet kellően alacsony teljesítményű processzort találni, hogy az szignifikáns legyen. Inkább ilyenekre dobálják ki a pénzt, mint ne csináljanak semmit vagy osztogassák ingyen feltételek nélkül a fejlesztéseiket, mert az valóban pénzkidobás!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nem kell magyarázni. A zárt forrású effekteknek mindig az a hátránya, hogy sem minőséget sem pedig sebességet nem adnak. Egyszerűen csak megspórolják a K+F-et az implementálónak, és úgy ahogy azért futnak.
Az Alien alatt ez nehezen lenne kimutatható. Végeredményben a legtöbb felhasználó annyit látna, hogy ugyanaz a hang és a sebesség TrueAudio és szoftver mellett is. Számokban is alig kimutatható előnyért nincs értelme két implementációt csinálni ugyanarra a problémára, mert csak pénzkidobás. Ez akkor éri meg, ha az egyik implementáció jobb, mint a másik.
-
Duck663
őstag
Ki is kapcsolom.
Az nv mivel magyarázza, hogy a előző példában felhozott dolgot? A látvány nem változik csak a sebesség lesz a fele?
Amúgy meg egyszerű, kisebb lesz a processzor terhelése a bekapcsolásával. Lehet akár számszerűsíteni, hogy a használatával 8%-al csökken a CPU terheltsége X processzoron. És ennyi. Egy valós dologra kell fókuszálni, és építeni. Csökkenti a CPU terheltségét. Amikor ezt állítják, nem hazudnak, nem vezetnek félre senkit, mert ez valós, az hogy ennek nincs eszelős hozadéka sebességben, az már egy teljesen más dolog. Nem is kell ezzel foglalkozniuk, nekik az az érdekük, hogy a termékeiket, a termékeik exkluzív feature-jeit eladják, minél nagyobb számban. Minél meghatározóbbak legyenek a piacon, minél meghatározóbb legyen a technológiájuk a piacon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És akkor ezzel most mit csináljanak? A Warnerhez kell fordulni a problémáddal, hogy miért raknak be a játékba gyenge minőségű sokat zabáló effeteket. Erre azt fogják neked írni, hogy ki lehet kapcsolni, ha nem kell.
És mivel magyaráznád meg, hogy az exkluzív fícsőr ugyanúgy szól, mint a szoftveres mód? A Thief és a Lichdom esetében volt minőségkülönbség a szoftveres és a hardveres mód között, de itt nem lenne. Még a teljesítmény sem lenne előny, mert az Alien alig zabálja a procit. A legbénább hardverekkel is nagyon gyorsan fut. Milyen marketinget építesz fel rá? Milyen előnyt ad az Alienben?
-
Duck663
őstag
Az nem érdekel, hogy mi van GF vezérlőn. De ezt a felére zuhanást nem akarom látni, úgy hogy látványban közel 0 a különbség.
Az Alient mindjárt elolvasom, Köszönöm.
Engedélyezni nem feltétlenül a hangminőség, vagy az amúgy kis gépigény miatt KELL! Hanem STRATÉGIAI OKBÓL! El akarják adni a termékeiket, egy exkluzív feature-rel sokkal könnyebb, mint azt mondani, hogy itt van szoftveresen mindenkinek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elfelejted, hogy az mindenen felére esik. GeForce-on is. Sőt, a Batman Arkham Origins az NV-n jobban leesik, mert kevésbé gyors az LDS teljesítmény. Ez attól van, hogy az effekteket nem lehet optimalizáltan beépíteni. Mindegy, hogy milyen hardvered van a nagy sebességvesztés szoftveres okokból következik be.
Az Alient és TrueAudiót itt kitárgyaltuk már. [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondtam már régebben, hogy a TrueAudio SDK egy jó darabig nem lesz publikus, mert a Sony is ezt használja, és ők nem akarják, hogy ki legyen adva. De ha valaki kéri, akkor annak odaadják.
Egyébként a TrueAudio SDK nem feltétlenül szükséges, hogy használd a hardvert. Ha nem akarsz saját hangmotort írni, márpedig sokan nem akarnak, akkor az Audiokinetic Wwise, a Firelight fmod vagy a Microsoft XAudio2 middleware licencelése szükséges ahhoz, hogy használt a TrueAudio blokkot. -
Duck663
őstag
Nem káros? Batman Arkham Origins, ha a dynamic shadows-ot és a AO-t normálról feltolom DX11 Enhancedre, a sebesség a felére esik, a látvány minimális változása mellett. Radeonon. Nem káros? Na ne vicceljünk már.
" A GameWorks gondja csupán az, hogy a programfejlesztőket arra kényszeríti, hogy előbb a tetőt húzzák fel és ahhoz építsék meg a falakat, ami nem szerencsés." Lényegében a motor működését határozza meg. Elég ez. Elég ez ahhoz, hogy AMD hardverein véletlenül se fussanak jól a programok.
Említették itt előttem a True Audiot. Az Alien Isolationban miért nincsen? Remek lett volna a technológiának, a hangulat, a félelemérzet fokozásához. Miért nincs??? Nem hiszem, hogy azzal ne lehetett volna fokozni az eladásokat, mert True Audio csak AMD hardveren van.
-
Duck663
őstag
Az hogy kevés termék jön ki azt én is problémának látom, és az a kevés is nagyon lassan, laptop, table. Én az AMD helyében azt tenném, miután mindenből készítenek egy referencia dizájnt, ami nincs ingyen, hogy inkább egy piac kész termékkel rukkolnék elő. Ami jobban ösztönözné a partnereket, hogy termékeket készítsenek.
Ott van pl a Kaveri, volt valami kósza hír, hogy érkezhet egy 8GB GDDR5 memóriás változat, ami aztán mégsem jött, én ezt is piacra tettem volna. Akár úgy hogy saját termékként, nem partnerek által gyártott. Nem hiszem, hogy a gyászos APU eladásaikon nem javított volna valamit.
Az AMD-nél azt mondják, hogy a "jövőnek" fejlesztenek, ezzel az a baj, hogy a jelenben vagyunk. Korábban erre írtam azt, hogy a jelen igényeit kell kiszolgálni, a jövő technológiái számára pedig csak egyfajta iránymutatást kell adni. Ahogy ezt kb teszi az Intel is. Nem herélték ki a processzoraikat, hanem a jelen igényeit szolgálják ki velük, de mellette figyelve a piaci irányokat az iGPU-k használata iránti növekvő igényt, fejlesztik azokat is. De ezt fokozatosan teszik.
A mobilt kihagyni nagy hiba volt. De x86-tal az Intel sem tudja igazán megvetni a lábát. Talán ha korábban kezdenek el az ARM-mel foglalkozni, de mellette kellett a két konzolba is kellett az APU-kat tervezni, nem hiszem, hogy mobil irányra lett volna még felszabadítható erőforrásuk.
Én őszintén szólva nem várok csodát a Zentől sem. Illetve már nem merek várni semmit sem, mert folyamatosan sikerül alulmúlniuk minden amúgy sem magas elvárásom.
Ha már a Sandy-t említed, nem egy mai darab, de most gondold el, ki az az elvetemült ökör, aki egy Sandy-t lecserél egy Trinityre vagy egy Kaverire? De komolyan! Ha a grafika nem elég, inkább vesz egy GPU-t, és még nem is biztos, hogy az majd AMD GPU-t. Egyszerűen nem lehet, nem megengedhető, hogy teljesítményben ennyivel alámenni a konkurenciának, mert senki, de senki nem fogja megvenni, akkor ha egy jobbat birtokol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #32 üzenetére
4K-ra? Oda még mindig az AMD VGA-i a legjobbak.
(#35) Duck663: Láttam az Ubi jelentését és a PC az utolsó a támogatott platformok közül. Nem véletlen, hogy le se szarják.
A GameWorks nem káros az AMD hardvereinek. Ez egy totális félreértés, mert a driverben kicserélik a shadert és kész. Ez abszolút nem nagy meló. A GameWorks a PC-s játékpiacnak káros, mert a játékok nem kapnak jó minőségű és gyors eljárásokat, vagyis rossz lesz az optimalizálás és nagy lesz a gépigény.
Gyártói nézőpontból abszolút nem baj, hogy zárt a kód, mert a forráskód ismerete nem szükséges, az IR forrást pedig látja a driver és úgyis arra lesz optimalizálva. A GameWorks gondja csupán az, hogy a programfejlesztőket arra kényszeríti, hogy előbb a tetőt húzzák fel és ahhoz építsék meg a falakat, ami nem szerencsés. -
Duck663
őstag
Nézd meg a FC4 és az ACU mekkora eladásokat produkált a trágya optimalizálása mellett is. És mellette hány GF vezérlőt adtak el velük.
Azért kell hogy érdekelje az AMD-t a ShitWorks, mert az ő hardvereiket húzzák le velük. Amivel pedig az eladásaikat. Amikor egy gépigénynél odaírják, hogy GTX680 vagy R9290, hát piszkosul nem reális, a két GPU köszönő viszonyban sincs egymással.
-
smkb
őstag
-
Cooley18
aktív tag
Ennek inkább az van a hátterében - szerintem, hogy rengeteget költenek R&D-re, viszont az a kevés termék is sok esetben alig kapható, amit piacra dobnak. És amit kifejlesztenek, az túlzottan meghaladja a korát, ezért nem kell a kutyának sem (kivételt képeznek szerencséjükre a konzolok), mire meg már elkezdenék használni, addigra a konkurenciának is megvan a technológia vagy valami hasonló megoldás, töredéknyi ráfordított pénzzel és munkaerővel. A mobil piacon, ahová főként koncentrálniuk kellene, szinte behozhatatlan lemaradásban vannak minden fronton. Ha a Zen mutatványuk is befuccsol, esélyét látom, hogy a CPU részlegük végleg lehúzza a rolót, bár bízom benne, hogy ezt nem fogják hagyni (már így is épp elég túlárazottak az Intel procik, és a fejlesztést sem viszik túlzásba a SandyBridge óta)... Arról nem is beszélve, hogy kisebb büdzsével nagyobb munkaerőt foglalkoztatnak. Itt a fejlesztőkhöz való hozzáállásuk a legkisebb probléma, már ha probléma egyáltalán.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy ne segítene jobb eladáshoz a jó játék. Itt maradnak a PC-s játékosok és nem mennek konzolra.
Hol érdekli az AMD-t az, hogy a GameWorks játékok rosszul optimalizáltak. Nem feleltek érte, nem az ő hibájuk, hogy így lett. Az AMD arra koncentrál, hogy a saját maguk által támogatott játékok jól optimalizáltak legyenek.
Igazából az AMD-nek ez az egész még jól is jön, mert az NV-nek nagyon káros, hogy az olyan PC-t leszaró idiótákkal kell szerződést kötniük, mint az Ubisoft és a Warner, mivel a többi nagy kiadót elvitte az AMD. -
Duck663
őstag
Az AMD számára pozitív hozadék! Pozitív hozadék az, ha a CPU-ik, APU-ik, GPU-ik, eladásai növekednek. Nem elég, a jó PC-s port, az még nem fog jobb eladási eredményt produkálni.
"Mindenki tudja ezen a piacon, hogy amelyik effekt vagy eljárás zárt annak a minősége és a sebessége nem lehet jó, mert ellehetetleníti az optimalizálást."
Abu, korábban szerinted miért írtam, hogy az AMD-nek kell a fejlesztőket kényszeríteni arra, hogy no black box?! Pontosan ezért! De ahhoz hogy ezt el tudják érni, nem lehet ingyé osztogatni semmit sem, csak feltételek mellett. És itt nem kell feltétlenül pénzre gondolni. Csak megszabni bizonyos dolgokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Johan mondta még az elmúlt évben a GDC-n, hogy a játékaiknál multiban mindig visszavesznek a grafikán, mert a single-re nagyon jól lehet tervezni, ugyanis csupán a játékos a kiszámíthatatlan tényező, míg multiban mellé van még egy rakás másik játékos is. Ezért a multis grafikát mindig finomabbra tervezik.
(#20) schawo: Minden AMD által fejlesztett effekt teljes hozzáférésű itt: [link] - amint az egyes verziók véglegesek lesznek felkerülnek ide, és ha letöltöd őket, akkor láthatod, hogy a forráskód is benne van mindegyikben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A multi az mindig rosszabb minőségű a BF játékokban. A BF4-ben a single 3k-ja multiban 2k-ra csökken.
(#17) Duck663: A pozitív hozadék, hogy jó minőségű a játék és a PC-s játékpiacot nem hagyják el a felhasználók. Ennél fontosabb dolog nem létezik, ezért kell ezeket az effekteket/eljárásokat nyílt forráskód mellett publikussá tenni.
Mindenki tudja ezen a piacon, hogy amelyik effekt vagy eljárás zárt annak a minősége és a sebessége nem lehet jó, mert ellehetetleníti az optimalizálást. Nem véletlen, hogy a PC-ben igazán érdekelt kiadók (EA, Square Enix, Capcom, SEGA) ezeket a megoldásokat ignorálják.(#21) Surcharger: Ezt annyira mélyen kell implementálni, hogy erre zárt megoldást nem igazán lehet építeni.
-
#92591872
törölt tag
Várjuk az NVIDIA zárt, gameworks-alapú megoldását ugyanerre a problémára.
-
Az egyre fejlettebb globalis illuminacioval nem igazan van szukseg 10k fenyforrasra. Sokkal hasznosabb lenne ha az egymast atfedo, arnyekveto es terulet fenyek teljesitmenyen dolgoznanak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel ennél az eljárásnak pont az a hozadéka, hogy lényegesen gyorsuljon a feldolgozás, így igen alapvetően ez egy rendkívül elterjedt irány lehet az aktuális konzoloknál, hiszen nem változik a minőség, de mégis gyorsabb lesz a sebesség.
(#11) Duck663: Annak semmi értelme, ha nem teszik ingyenessé és nyílt forráskódúvá. Ismerni kell a forráskódot az eljárás implementálásához.
Nem mellesleg az AMD-nek nem érdeke szembemenni a fejlesztők igényeivel, és elzárni a kifejlesztett eljárásaik forráskódját, különben rossz minőségű PC-s portok születnének, ami szintén nem érdeke az AMD-nek. -
Duck663
őstag
Ez szépen hangzik, csak a hozzáférhetőségét kezeljék majd megfelelően! Nem osztogatni ingyé, csak megfelelő licenszfeltételek mellett. Tökösen gyerekek!
-
Cooley18
aktív tag
Most például nagy a visszhang a StarSwarm körül, mi lenne, ha mindegyik kis űrhajó kapna egy refit az orrára?
Amúgy én sem nagyon tudok elképzelni olyan helyzetet, ahol szükség lehet ennyire, de ki tudja, lehet csak nincs hozzá elég fantáziám. Viszont nyilván nem is az a cél, hogy ennyit használjanak, csak erre is képes lenne, ami azt is jelenti, hogy ennél jóval kevesebb fényforrással nagyon takarékosan bánik. Gondolom én.
Szerk.: Akkor így Abu után, nem szóltam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kell messzire menni. A Battlefield 4 3000 dinamikus pontfényforrást is használ jelenetenként. Ennél csak jobb lesz.
Amire te gondolsz az amúgy a shadow casting fényforrás. Abból valóban nincs sok a mai játékokban, de ennek elsődlegesen az a gondja, hogy egy ilyen fényforrás rengeteg rajzolási parancsba kerül az árnyékok miatt. A low-level API-kkal ezek száma is drámaian nőni fog.(#5) Hiftu: Nem fut DX10-es hardveren. A korábbi megoldások még megoldhatók voltak. Ez már nem. De ez már elfogadható hátrány.
-
Hiftu
senior tag
ok, de mi a hátránya az új algoritmusnak? Nagyon szépnek hangzik, túl szépnek.
-
Jack@l
veterán
Úgy látom valaki megint benézett pár nullát annál az 5-10e fényforrásnál(vagy csak mert nagyot mondani), jó lesz az pár 10-nek is...
-
Malibutomi
nagyúr
Kiváncsi leszek a gdc-re, sok dolgot akarnak bemutatni. Meg hogy mennyi a valós nyereség/gyorsulás ezekböl.
-
zzola
titán
Nah, ebből mikor lesz valami...
Új hozzászólás Aktív témák
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Manli GeForce RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit LHR videokártya (használt)
- Asus TUF Gaming OC Rtx 4090 24GB gar 2027
- 3x ASUS Turbo RTX 2080 Ti (11 GB) / Frissen pasztázva / Igény esetén + EKWB vízesblokk.
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3074, 100% Akkumulátor
- Panasonic TX-L47E5Y 47" LED TV eladó
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Lenovo IdeaPad Gaming 3 - 15.6" FHD IPS 165Hz - Ryzen 5-5600H - 16GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 P
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest