Új hozzászólás Aktív témák
-
tirdi
csendes tag
Sziasztok!
Nekem nemhogy tablettel, de még telefonnal sem kompatibilis az alkalmazás. Tableten gondolom a GPS dolog miatt, telefonon (Galaxy Mini) meg talán a 2-es Android okozza a problémát. Nincs meg valakinek az APK?
Vagy pedig hogyan tudok tárcsázóban betűt írni? Mert az APK Downloader kér valami ID-t, amihez azt kéne beírni, hogy *#*#TALK#*#* -
pete_21
addikt
Ha ilyen problémás a vissza gombbal, akkor egyértelműen a Home gombot. (mellesleg én minden programból így lépek ki. Akár menne a vissza gombbal, akár nem.)
Ha zavar, hogy futhat még a háttérben, akkor a recent appsból kihúzod.(#133) asdf_: Én mindig a home gombbal "lépek ki" belőlük. Ez rögződött belém. Rendszeresen ürítem a recent apps listát, és így nem tud futni a háttérben.
Mellesleg használat közben nálam nem annyira stabil a program. Leteszem háttérbe a home gombbal, megnyitok más alkalmazást, majd vissza a BKK Futárt, egy pillanatra felvillan az ablak, majd kilép. Ha megint elindítom a Futárt, akkor már betölt, de a kezdőképernyőre dob, és megint meg kell keresnem az adott járat kívánt megállóját. (Illetve olyan is volt, hogy FC-zett.)
Meg a stabilitáson is kéne csiszolni, de egy kedvenc járatok funkció nagyon kellene bele. -
WinstonWolf
senior tag
Az a két szó, melyeket egy napja keresel tahókám, az "elnézést kérek".
De semmi gond "őstag", részemről, és azok részéről, akik mindezt elolvassák pontosan tudni fogjuk hova is tegyünk, és miként olvassuk a hozzászólásaidat.
Részemről lezártnak tekintem ezt az egész ügyet.
-
x1port
addikt
Csak azt tudom, hogy már elindult a villamos a megállóból rég amikor a futár azt jelezte ,hogy most ért csak oda.
Viszont ha elmegy az orrom előtt akkor várhatok rá 5 percet és ez katasztrófa !Azt meg,hogy mit írnak le......hagyjuk .
Szerintem nem jó app.
Ötletnek sem jó egy Fővárosi tömegközlekedésre ahol szinte percenként jön minden.
Persze késő este jól jön egy menetrend de abból van ezerszer jobb , áttekinthetőbb ennél.Na mindegy.
Én léptem innen , szép napot és pontos járatot mindenkinek ! Nézegessétek! -
x1port
addikt
válasz
kurtuzov #168 üzenetére
Egyébként ez pszihológia.
Mint a Törököknél , akik szarnak arra hogy piros a lámpa , áthajtanak rajta.
Aztán kitettek egy számlálót mellé ami mutatja ,hogy mikor lesz zöld.
Így hogy tudják: nemsokára , már kivárják.Kb ez a helyzet itt is.
Látod , hogy 6 perc múlva jön a busz már nem dühöngsz , hogy mocskos bkv ( sálálálá ) -
asdf_
veterán
Igaz ez csak 2 járat de mindkettőnél bebizonyosodott , hogy nem real time.
HÉV beérkezett a megállóba , felszálltam , leültem , elindult.
BKK 1' percet ír még mindig.
Megállótól 200 méterre MOST
( telefonon ekkor váltott az óra , menetrend szerint tényleg akkor kellett volna odaérnie )Mivel megmondtak, hogy a HEV-en nincs futar, igy en olyan nagyon nem csodalkoznek a tapasztaltakon...
-
WinstonWolf
senior tag
Kedves "HOZZÁÉRTŐ"
Mivel meg lettem általad szólítva, én a dilettáns megkérdezném, hogy az alábbi hozzászólás részletemből:
"Akik itt azt mondják, hogy semmi baja azok vagy olyan helyen használják, ahol nincs dugó és max 2-3 járat van a környéken, vagy BKK fizetett alkalmazottak"
hogyan sikerült ezt a ferdítést leírnod:
"...Arról nem is beszélve, hogy egy dilettáns (nem te) még személyeskedésbe is belement az elején, hogy vagy hülye aki használja, vagy BKK bérenc..."
Pedig csak az 55. Hozzászólásig kellett volna visszalapoznod...
Szerintem Te vagy aki személyeskedett, én meg felvenném a kesztyűt. Elmondanád, hogyan lehetnék nem dilettáns ehhez a komplikált rendszer megítéléséhez?
Bár nem tudom hogyan vegyem komolyan a tanácsodat, ha nyilvánvalóan alapvető szövegértési és értelmezési problémákkal küzdesz...
-
x1port
addikt
Nos tegnap nekifutottam újra.
Csepel - Jászai Mari tér.Igaz ez csak 2 járat de mindkettőnél bebizonyosodott , hogy nem real time.
HÉV beérkezett a megállóba , felszálltam , leültem , elindult.
BKK 1' percet ír még mindig.
Megállótól 200 méterre MOST
( telefonon ekkor váltott az óra , menetrend szerint tényleg akkor kellett volna odaérnie )2-es villamos dettó ugyanez.
Visszafelé szintén.
Ez nem csinál mást mint ,hogy egy menetrendhez igazítja az egészet.Talán darvinya írta, hogy egy táblázatból dolgozik.
Jelen esetben meghajolok előtte. -
ClioRS
őstag
De látod közben, hogy hol van helyileg. Azért ha 5 megállóra van, akkor rövid időn belül odaér, legalábbis ahol én járok. De azért nagyjából mindenki ismeri az általa használt vonal forgalmát.
De, hogy még egy példát adjak, át szoktam szállni a 9-es buszra az Astorián, 5-ösről vagy 178-ról. Ma például több, mint 10 percet kellett volna várnom, úgyhogy nem szálltam át, hanem mentem tovább és villamosoztam.
Nekem nem gyorsabb lett tőle az életem, hanem egyszerűbb. Meg azért ahogy látom sok másnak is.
-
edward2
addikt
Azt elolvastam, de nem segített, mert ahogy írtam a BKV kb. annyira gyakori, hogy ez a real time nem segít rajtam semmit, hogy őszinte legyek 5 perc egy városi közlekedésben tervezhetetlen mi van ha időbent ír a járatra de mire lemész abban az 5 percben csúszik be valami ami miatt majd késik? Vagy késik 3 percet lemész 3 perccel későbbre és elhalasztod a járatot? Ezek miatt a bizonytalanságok miatt egyszerűen feleslegesnek és túlkomplikáltnak érzem. Megnézem mikor kéne jönnie és azzal tervezek aztán lesz valami. Ha késik megvárom.
Amúgy ha nem érzed, hogy ettől az információtól az amúgy is felgyorsult életed még gyorsabbá válik akkor nem fogom tudni jobban elmagyarázni.
-
Burt1793
veterán
Utálok 10 percet várni a megállóban, sőt 5 percet is. Általában 4-5 percet kell sétálnom a megállóig, előtte vagy közben megnézem, hogy mikor ér be a busz/villamos, ha 3 percet ír a futár, sietek, ha 8at, akkor nézelődök.
Amíg nem volt ez a program, a zseniális szerencsémnek köszönhetően (najó, csak azért, mert azt mentem el magamnak, amikor az orrom előtt megy el a jármű) mindig épphogy lekéstem.
Nagyon jó érzés úgy lemenni a megállóba, hogy amikor odaérek, akkor fut be a busz, persze ez lehet, hogy csak az én agybajom, vagy lehet, hogy te sokkal kevesebbet bkv-zol (vagy csak metrózol és combinozol, amik tényleg egymást érik).
A budapest menetrendet természetesen nem töröltem le...
-
akos_ur
aktív tag
én is használtam ezeket az offline menetrendeket, csak az a gond velük, hogy vagy frissül az adatbázisuk, vagy nem, és ebből már volt gondom, hogy közbe változott a menetrend (pl. iskolaszüneti lett)
ezzel szemben a Futár app meg folyamatosan online, igaz net kell hozzá, de így mindig aktuálisak a "nem real time" (mondjuk másnapi) menetrendi adatok is
-
x1port
addikt
Én nem beszélek se rá se, le róla senkit.
Számomra igenis nesze semmi fogd meg jól.35 éves vagyok eddig sosem volt olyan helyzetem ,hogy az életem múlt azon mert lekéstem egy járatot .
( remélem ezután sem lesz ).
Ha meg elmegy az orrom előtt akkor várok, akár 10 percet is !Használja mindenki egészséggel aki fontosnak érzi magát annyira,hogy nem fér bele az életébe pár perc megállóban várakozás.
Ennyi" amit viszont használgatok az a budapesti menetrend.
Főleg az éjszakai járat részét. Na az már párszor nagyon jól jött.. -
ClioRS
őstag
Senki nem mondott ilyet. -> Viszont nesze semmi fogd meg jól dolog.
De, te, méghozzá a második mondatoddal.Neked, meg még pár embernek nem nagyon értem miért nehéz felfogni, hogy van aki használja és meg van elégedve vele. Arról nem is beszélve, hogy egy dilettáns (nem te) még személyeskedésbe is belement az elején, hogy vagy hülye aki használja, vagy BKK bérenc....
Én is megelégedéssel használom, mert én sem szeretek a megállóban állni, inkább elindulok később. Vagy ha egy megállóból a másikba sietnem kell, akkor sietek, nem nyugodt tempóban sétálok. Pl ma reggel nem néztem meg, és 10 percet álltam egy olyan megállóban, ahol 5 percenként jön busz, pár napja meg 15 percet. Neked lehet ez nem vészes, de ha én úgy gondolom van lehetőség mással tölteni, akkor miért ne tehetném meg? Megnézem, 15 percet késik, később indulok el. Nem egy bonyolult dolog.
-
x1port
addikt
Ez az app is jól jön annak aki pont ilyet keresett.
Ez is real time. -
x1port
addikt
Senki nem mondott ilyet.
Viszont nesze semmi fogd meg jól dolog.
Ezerszer több helye lett volna ennek a pénznek. Nem az app hanem az egész futár pénzére gondolok.Belülről rohad az egész BKK de kívülről örüljünk annak ,hogy tudjuk 3 perce ment el a busz és 4 perc múlva jön a következő.
-
akos_ur
aktív tag
szombat délután a metróból átszállok egy olyan buszra, ami ilyenkor 10 percenként jár, pont addig megnézem az appot, amíg feljövök a mozgólépcsőn és nem sz*pom be, hogy pont elmegy
igen, nekem ez így segítség
...van időm megnézni a lépcsőn állva
és szerintem bőven vannak a városban a metrók mentén riktán járó járatok, ebben is kiegyezhetünk
-
x1port
addikt
És 3 napon belül.
onnantól asszem' 3 naponta újabb 2 pisztolyorrú Mátyás.(#138) akos_ur : Fantasztikus ! mert ha nem futsz fel az aluljáróból akkor várhatsz 5 percet !
Gondolom abban kiegyezünk,hogy ahol aluljáró van ott nem 30 percenkként közlekednek a járatok.Mondjuk ha ezekből a pénzekből a járatokat sűrítenék az még jobb lenne , akkor nem kellene aggódva figyelni, hogy jönni fog vagy már elment...
-
kurtuzov
senior tag
Ezt még London Oyster cardos rendszere sem tolerálja. Ha nincs nálad, akkor komoly bibi lehet, akár Ł1000 fine is ,meg feljelentés. A legvadabb népek is, akikről azt hinnéd mindjárt előkap egy skulót és végigrabolja a buszt, mint valami amerikai filmben, még az is pittyent. Vagy csak simán nem indul el a sofőr, ha valaki nem zöld pittyenéssel száll fel.
-
akos_ur
aktív tag
a real-time adatok nagyon jól jönnek, ha pl.:
- jövök fel a metróból, a mozgólépcsőn állva megnézem, mikor jön az a busz, amire át akarok szállni, ha 1 percet ír, gyorsan felfutok az aluljáróból és elérem, nem megy el az orrom előtt
- állok egy kereszteződésben, ahonnan mehetek busszal és villamossal is, megnézem az appot, hogy melyik érkezik előbb, és abba a megállóba állok be
- egy buszmegállóban több járat is jó nekem, de az egyiktől kicsit többet kell sétálni ha leszállok, de látom az appon, hogy a "jobbik" busz 1 perc múlva jön, így nem szállok fel az előtte jövő "rosszabbikra"
a Futár app óta jóval kevesebbet várok a járatokra, nekem tetszik, sokat használom, szerintem tökjó
-
kurtuzov
senior tag
Semmi konteó - azokat egy jó film erejéig szeretem. Nem a NAGY adatgyűjtéstől tartok, hanem attól, hogy feltörnek párezer accountot, na és a bűnözőket már tényleg az fogja érdekelni kinek milyen sebezhető adata van.
edward2: Persze, hogy unalmas. A kurvázást még nem tudják lekövetni, mert a rákospalotai szemétégető melletti lányokkal még analóg kapcsolaton megy a tranzakció, a felnőtt filmeket, meg inkognitó módban nézem
x1port: igaz, csak hétvégén van félóra - most néztem meg én is a BKK appon! Elég rég jártam már vele.
-
x1port
addikt
Sokmindenre nem érett meg a BKK sem.
Például arra , hogy a drágán megvásárolt havi bérletem ( ami már ráadásul regisztrált ) ha otthon marad miért kell még 2000 HUF-ot fizetni a bemutatásáért.
Mikor a bérletet úgy kapom meg ,hogy be kell diktálnom a bérletigazolványom vagy a személyi ig.-om számát.Kvázi benn van a "rendszerben".
Szerintem inkább erre kellene egy app nem arra,hogy az a nyomorult busz ami 5 percenkként jár az épp hol van.
-
taip
senior tag
Először is, nem tart 10 percig megnézni, hogy hol tart a kinézett busz.
Ezen kívül elég nagykisfiú vagyok már ahhoz, hogy eldöntsem egyedül, hogy annyi idő alatt mit tudok magammal kezdeni.
És speciel magam részéről marhára utálok akár 10 percet is álldogálni esőben/hóban/fagyban, meg úgy egyáltalán.
-
edward2
addikt
Fél óránként járó busznál mégis mekkora késés az ami reális és minden nap megtörténhet. 5-10 perc? Végülis míg appon megnézed addigra kb el is megy ez az időd meg most mit tudsz még 5 perc alatt csinálni? Viccen kívül. Ezt akartam az előző kommentemben érzékeltetni, hogy real time marha jól hangzik csak értelme nincs semmi. Ugyanúgy lemegyek arra az időre amire kell aztán max várok.
(#122) kurtuzov
Én kifejezetten rettegek tőle a végén még Mountain Viewban rajtam fognak röhögni a Google dolgozók milyen unalmas életem van...
-
LouiS22
veterán
válasz
kurtuzov #122 üzenetére
Ennyi erővel ne használj Androidot, meg semmi Google terméket, mert adatot gyűjhet. Sőt, a Facebook is. Meg minden app, amiről még nem derült ki, vagy nem olvastad el a szerződési feltételeket. És mi történik, ha a Google adatot gyűjt rólad? Semmi. Célzottabb hirdetést kaphatsz. És igen, felételes módban írtam.
-
taip
senior tag
Nem szoktam vele útvonalat terveztetni. Általában tudom, hogy mivel akarok menni, csak azt nem, hogy az a jármű mikor fog jönni. Nem mindegyik jár 2 percenként, hogy tök mindegy legyen, mikor állok ki a megállóba. Ezért jó, hogy már nem csak a megállóban értesülök róla, hanem előre, így tudok hozzá alkalmazkodni. Nem egyszer előfordult már, hogy azt hittem, már lekésem a fél óránként járó buszt, de a FUTÁR-ról kiderült, hogy késik, így pont elértem. Például ezért is jó.
Én úgy tekintem, hogy az útvonaltervezés egy másodlagos extra, ami benne van, aki akarja használja, de elsődleges feladata a valós idejű menetrend szolgáltatása.
pete_21: Miért, mit nyomogassak, ha ki akarok belőle lépni?
-
edward2
addikt
Real time adatra meg az a válaszom:
Totál lényegtelen. Miért? Mert ha ott állok a megállóban és mennem kell akkor feldughatom mennyit késik a villamos. Késik. Meg kell várni. Így is úgyis. Ha meg jön másik opció akkor látom, hogy az a másik villamos épp most ér oda tehát felszállok rá.
Ugyanez a problémám 3 hónapnyi waze használat után. Értem hogy real time meg szuper csak épp nemsokra lehet vele menni. Tegnap este jöttem M7esen baleset volt. Oké. És? Ugyanúgy át kellett rajta szenvednem ha tudom előre ha nem semmi nem változott az életemben.
Real time-al ez a baj, hogy annyira gyors az élet, hogy ilyen nüanszokra szerintem képtelenség figyelni. Egyszerűen gyorsabb megoldást találni.
-
akos_ur
aktív tag
mondjuk én a Futár app útvonaltervezőjét egyszer sem használtam, ismerem elég jól a várost, tudom, hogy merre kell menni..
a valós idejű adatok a lényeg számomra, mint egy kijelző a zsebemben, amit bármikor elérek..
(mert igen, a menetrend sokszor nem tartható, kétmilliós nagyvárosban élünk, rengeteg az autó, balesetek vannak, stb stb.. ez ilyen, ehhez hozzá kell szokni... ahol naponta három sárga busz megy el, ott biztosan kiszámíthatóbb, de ez itt ilyen...)
-
edward2
addikt
Na akkor végül kipróbáltam lássuk:
-ugyanúgy a Google maps alapot használja ezt az elején nem tudtam így még kevesebb értelme van élből az egésznek
-csináltam pár random útvonaltervezést ugyanazt adja ki mint a Google Maps (mondjuk maps 2 opció helyett simán ad 4-et...)
-mapson élből megkeresem a céget ahova menni akarok és egy gombnyomás a tervezés amíg ebben ez körülményesebb
-még 1 extra applikáció egy dologra amit már egy beépített app megold ugyanolyan jól
-maps hatalmas előnye, hogy korábban desktopon keresett cím egyből megjelenik google nowban mint kártya így nem kell újra keresgélnem csak 1 gombnyomás az egész.
Tehát én a kipróbálás után sem lettem meggyőzve.
-
kurtuzov
senior tag
Még nem próbáltam, de megnézem! Jó ez, hogy akár államon belül leválasztásra került a megbízó és a végrehajtó, mert ezáltal a BKK-nak is prezentálnia kell mit csinál és vannak tényleg biztató lépések.
Én azt továbbra sem bánom, ha a design ennél az appnál nem az utolsó Google módit hozza, szerintem van okos megoldás a menü/gombok továbbfejlesztésére, emiatt nem kellene eldobni az IOS-sel közös alapokat.
Mondom úgy, hogy nem látok bele. -
akos_ur
aktív tag
Így van, nekem is nagyon sokszor segít, nyilván nem 1000%-ig pontos, mint ahogy az autókban lévő GPS sem tudja másodpercre pontosan, hogy mikor érsz a célhoz, ilyen a technológia, de szerintem teljesen jól üzemel.
A fikázásról pedig annyit, hogy ég és föld, ami a BKK megalakulása óta a budapesti tömegközlekedésben történik, igencsak pozitív irányba változik, ezt mindenki láthatja, persze aki hajlandó meglátni a változást és nem csak reflexből mondja, hogy "hát ez sz*r", meg ez is "sz*r".
Aki követi a BKK facebook oldalát, az nap mint láthatja, hogy (véleményem szerint) ez a cég tényleg tenni akar, a körülményekhez képest megpróbálják a legjobbat kihozni.
Illetve ugye mint tudjuk, a pozitív hír az nem hír...
-
taip
senior tag
Azért hihetetlen, hogy csinálnak egy jó és előremutató dolgot és mennyien fikázzák.
Szerintem igenis nagyon jó dolog a FUTÁR és főleg a mobilos szoftvereknek örülök. Amerre én szoktam járni, ott nincsenek megállóhelyi kijelzők és amúgy is, ha már ott állok a megállóban, akkor már nem annyira érdekes, mikor jön a jármű. Persze jó tudni, de igazából a haszna ott van, hogy előre tudom, hogy el fogom-e érni az adott járatot, érdemes később indulni, mert késik, stb.
Persze, eddig én is használtam offline menetrendeket, ami megmondja, mikor kellene mennie a járatnak, de ezerszer hasznosabb, hogyha azt mondja meg, hogy ténylegesen mikor megy. Nagyon nem mindegy.
Az appot lehetne fejleszteni, biztosan fogják is, de első kiadásnak teljesen jó. 1 dolog megy az agyamra, hogy nem bírtak bele kilépés gombot rakni, így ha sokat használom, nyomogathatom meg 20x a vissza gombot, mire kilép. Vagy kilövöm alkalmazáskezelőből. Nem elegáns.
De azért örülök, hogy van, sokszor segített már.
-
Burt1793
veterán
válasz
sing1ep1ayer #105 üzenetére
Azért az már nem biztos, hogy annyira jól működne.
Kb évente egyszer ülök vonatra és nem azért mert otthon ülök, illetve a volán társaságról van aki 30 évesen hall először (belvárosiak)De persze hosszútávon lehetséges lenne, főleg úgy, hogy minden hatszor meg van adóztatva, a szolgáltatások simán belekapcsolódhatnának ebbe a rendszerbe.
-
Burt1793
veterán
Ne viccelj, sokkal többet adózik a Budapesten élő legalább 5-600ezer dolgozó, mint amennyit a bkv-nak "ad" az állam. Biztos vannak kimutatások, de én azok nélkül is megmondom, hogy a főváros környékén adóznak messze a legtöbbet és a legtöbben.
Ja, és az app még mindig tetszik.
-
x1port
addikt
Kizárt dolognak tarom,hogy az a pár ember aki be van jelentve Budapesten az fenn tudná tartani ezt az egész tömegközlekedést.
Pláne minimálbérrel. -
sing1ep1ayer
őstag
Aki meghal 35 évesen, az minek is fizetett nyugdíjjárulékot? Aki sosem volt beteg, miért fizet TB-t? ...sorolhatnám. Amúgy az általad felsoroltak egyikének sem kellene fizetnie. A munkáltatók tennék, mint ahogyan jó részük jelenleg is fizeti a dolgozók helyközi utazásának 86%-át - de nálunk például a teljes összegét. A változás tehát pusztán annyi lenne, hogy ezután minden egyes dolgozójuk után fizetni kellene, még azok után is, akik a szomszédban laknak.
Zsebbe kapod a fizetést munkás: ez jelenleg törvénytelen dolognak számít, felesleges példaként felhozni. Utána számtalan más járulékot most sem-, vagy csak részben szednek be, tehát mi lenne a különbség? A TB, vagy nyugdíjrendszer sem ezek miatt roppan össze. Valószínűleg eleve kalkulálnak is velük.
Ehhez nem kell ideális világ. Figyeld meg, hogy egy a miénknél fejlettebb - leginkább fejlettebb gondolkodású - országban nemsokára rájönnek majd erre és bevezetik. Hasonlóan, mint az alanyi jogon járó szélessávú netet, amire már van példa. Mint mondtam, az egész jegyellenőrző rendszerre és annak folyamatos, állandó fejlesztésére és fenntartására bődületes pazarlás pénzt kiadni. Pláne egy ilyen szegény országban, mint a miénk, ahol a tömegközlekedés gyakorlatilag haláltáncot jár.
Azt pedig még meg sem említettem az idegenforgalmi vonzerőn kívül, hogy ha ingyen utazhatna mindenki, aki az utazási feltételeknek megfelel, illetve a jelenlegi jegyeladásban- és ellenőrzésben révő személyek a rendre ügyelnének a járműveken, akkor talán valóban sokakat át lehetne csábítani erre az utazási formára az autó helyett, aminek számtalan előnye van megintcsak, kezdve a jobb levegőtől, egészen az ennek következtében kevesebb betegségig, ami már a TB részére is egyfajta megtakarítás.
-
darvinya
titán
Ezek szerint most is az állam tarja fenn a bkv-t
Igen.
Részesül vállalkozói adóból főváros részéről, egyszeri állami juttatásokból(ez 2010, '11, '12 összesen 200Milliárd volt).Erre jön még a BKK amit a főváros és az állam finanszíroz 80-20%-ban.
Az éves bérletet kiosztják családtagok között így abból nincs bevétel.
Havi b. és jegyből évente max. 1Milliárd jön össze, ami alig 1%-a az éves költségvetésben.
Már ez a szép rendszer 18Milliárdba került, ha ezt tényleg bérlet és jegy árból lenne finanszírozva kb. 50 év lenne mire visszatérülne. -
IkszIpszilon
aktív tag
sz*r
-
Xaels
félisten
válasz
sing1ep1ayer #97 üzenetére
Egy ideális világban működhetne... De aki mondjuk autóval/bringával stb. jár az meg miért is fizessen?
Vagy ott van a sok zsebbe kapod a fizetést munkás. De lehetne még sorolni.
(#92) Burt1793: a jegy- és bérlet már rég ki van szervezve a BKK égisze alá.
-
x1port
addikt
Szerintem nagyon el vagytok varázsolva.
Ezek szerint most is az állam tarja fenn a bkv-t. ( ezt írtad )
Kvázi a dolgozók kivételével mindenkinek ő állja az utazását.Szerinted ha a Bkv nak olcsóbban jönne ki ingyenesen utaztatni mint jeggyel bajlódni akkor már nem rég ezt csinálná ?
Így sem ő tartja fenn a vállalatot mert már szinte minden ki van adva alvállakozóknak.(#97) sing1ep1ayer : Ha ilyen emnóóberek gondolkodnának ott fent mint Te , akkor már ez a maradék kis tömegközlekdésünk is becsődölt volna.
Szerinted a budapesti dolgozó emberek fenn tudnának tartani egy komplett közlekedési rendszert a munkanélküliek , vidékiek , diákok ,egyetemisták , turisták számára??
Hol éltek ti ?
-
sing1ep1ayer
őstag
Amennyiben a munkáltatóktól a dolgozó bérének meghatározott százalékát szednék be tömegközlekedési hozzájárulásként (nevezzük mondjuk így), akkor nem lenne rá szükség, hogy az általad felsorolt polgárok részére bárki is térítsen. Vannak gazdasági szakértőink, akik könnyedén ki tudnák számolni, hogy a bruttó bér hány százalékát kellene a cégektől levonni ahhoz, hogy a diákok, munkanélküliek, idelátogató küföldiek... stb. utazása is "fizetve legyen" - vagy fogalmazzunk inkább úgy, hogy a BKK átlagos havi bevétele változatlan maradjon. Illetve picit alacsonyabb is lehet, hisz milliárdokat spórolunk meg ugyebár a korábban említett dolgokon. Nem kellenek többé tenderek, egyre komolyabb informatikai háttér, miegymás.
Azt ugye nem kell magyaráznom, hogy a jelenlegi rendszerben is vannak olyanok, akiknek az utazását mások fizetik. Ha most megoldható, akkor jegy nélkül is az lenne.
-
Burt1793
veterán
Az iskolásokét és a munkanélküliekét most is a dolgozók fizetik. Az "állami" cég (mondható államinak, mert az államnak kell egy közlekedési cég a fővárosba...) a dolgozó emberek adójából él, mint ahogy azok, akik az állam segítségére szorulnak. De persze ez mindenkinek egyértelmű.
És a jegy kiadás, kezelés és ellenőrzés tényleg nem két fillér, ebből az összegből az összes busz lecserélhető és Budakesziig kivihető lenne a 4es metró... -
x1port
addikt
válasz
sing1ep1ayer #94 üzenetére
Oké. Fejtsd ki.
Iskolások , egyetemisták , munkanélküliek ?
Nekik pl kik fizetnék ? -
Burt1793
veterán
Volna az ötletében realitás, végül is az állam most is kiemelt támogatója a bkv-nak
Noha elvileg az is igaz, hogy a jegy és bérletek jóvoltából - ha a sok hitel nem lenne - nyereséges a bkv, ami ugye nonproft volna. És igazából ha jól tudom, van olyan város, ahol "ingyen" van a tömegközlekedés, vagyis simán az adóból fizetik. (Ez akár még a népszerűségét is növelheti a tömegközlekedésnek...) -
x1port
addikt
válasz
sing1ep1ayer #90 üzenetére
igen.érdekelt.
-
sing1ep1ayer
őstag
A pénz továbbra is beérkezne a közlekedési társaságokhoz gázolajra, meg a sofőrök bérére, csak nem az utasoktól szednék be, ellenben rengeteg költséget megspórolnánk. Hol itt a baj szerinted? Miért lenne rossz? Nem értelek. Érdekelt vagy a jegybizniszben, vagy mégis mi a gondod ezzel?
-
catroot
veterán
válasz
sing1ep1ayer #80 üzenetére
Ingyen sört/füvet minden állampolgárnak! Ja és adót se fizessek már, ha lehet.
Ja, nem.
-
kurtuzov
senior tag
Régi Ikarus 280-as busz, kis balhé volt a (khm) utazóközönségnél és leszállították őket. Az app végig azt mutatta, hogy ott van a megállóban, nem vitte tovább automatikusan.
-
x1port
addikt
Tök igazad van.
Én gondolom rosszul ezt az ingyen utazást.
Hisz a buszt is és a gázolajat is ingyen adják.
Sőt a sofőr is ingyen nyomja a gázt napi 8 órában.A szerelők is ingyen javítják és a buszmegállók is maguktól nőnek ki a földből.
Atyaég !!
Én kiszálltam ebből....
Még jó hogy T. úrra szavaztam ma -
darvinya
titán
Kicsit keversz valamit.
Egy szolgáltatás nem egyenlő egy termékkel.
Te mit utazó nem a buszt veszed meg jeggyel/bérlettel, hanem csak jogot hogy utaz.Értsd úgy: te vásárlásoddal nem a kenyeret kapod, hanem csak a jogát, hogy megfogd.
Ez nagy különbség, a háttérben iszonyú értékek vannak, hogy a zsebüket megtömjék.
-
RaZroX
addikt
Nagyon jó app! Élesben is teszteltem, nagyon pontos és megbízható.
Ami még kéne bele:
- Kedvenc járatok
- Live Tile
- Környező megállóhoz tartozó buszok helyzetének egyszerre való követése (pontosan arra gondolok, hogy pl állok a bosnyák téren és az ott járó buszokat egyszerre látom a térkepen amik a leghamarabb érkeznek meg.)(WP 8.1)
-
x1port
addikt
válasz
sing1ep1ayer #80 üzenetére
Ingyenes közlekedés...hmmm igen. Meg persze világbéke !
Ugyanmár.Az összes jelenlegi ellenőrből és jegyeladóból meg közterest csinálnék
Mondjuk az eszük megvan hozzá , ruhát meg úgy is adnakDe minek kellene ennyi nyomorult közteres?
A csövest nem szállítják le , a C típúsuakhoz oda sem mennek.
A szerencsétlen Magyart csesztetik.És miből fizetném a társaságok működését? Egyszerű: minden munkáltató munkaadónként havi (mondjuk) 10 rugót befizet az államnak (mindenkori minimálbér x%-a lenne meghatározva, vagy a dolgozó jövedelmének bizonyos százaléka).
Cafetéria. Létező dolog. Választasz belőle bérletet és kész.
Már rég ingyenessé kellett volna tenni az egész országban a tömegközlekedést és pusztán ezeknek a mindig újabb és újabb rendszereknek a fejlesztésén és üzemeltetésén, no meg a jegyek és bérletek előállításán, illetve a velük kapcsolatos adminisztráción milliárdokat spórolhattak volna
Így van ! De akkor legyen ingyenes a kenyér is!
Nem kell az a sok üzlet meg alkalmazott , szállító autó.
Mindenki menjen be az ingyenes bkv-val a kenyérgyárba és kap ingyen kenyeret!Fura gondolatok.................
-
Igazán kikapcsolhatnák a fine location megkövetelését http://stackoverflow.com/questions/11074228/gps-manifest-gps-in-app-is-optional-want-to-make-it-available-to-gps-less-devi tabon így nem lehet felrakni playről. WP-n elég jó. Arra, hogy sok ideig egy időn marad arra az lehet a magyarázat, hogy beleragad a busz a dugóba, viszont a távolság megvan és a régit írja ki, ez általában akkor szokott lenni, ha már közel van (2-3 perc), de hirtelen belefut valamibe.
-
darvinya
titán
válasz
sing1ep1ayer #80 üzenetére
Igazad van abban, hogy valójában a jegy/bérlet eladásából csak a álmunkát fizetünk, hogy ne legyen munkanélküli.
Mint anno másik korszakban.
Az összes finanszírozás állami/adóból van. -
sing1ep1ayer
őstag
NFC-s jegyrendszer? Egy kanyi fillért nem költenék semmilyen jeggyel kapcsolatos dologra sem a BKK-nál, sem más közlekedési társaságnál. Már rég ingyenessé kellett volna tenni az egész országban a tömegközlekedést és pusztán ezeknek a mindig újabb és újabb rendszereknek a fejlesztésén és üzemeltetésén, no meg a jegyek és bérletek előállításán, illetve a velük kapcsolatos adminisztráción milliárdokat spórolhattak volna. Az összes jelenlegi ellenőrből és jegyeladóból meg közterest csinálnék, akik lerugdossák a csöveseket a járatokról és fenntartják a rendet; például felállítják az ájfonozó tinilányokat az elsőbbségi ülőhelyekről, ha egy mama, vagy terhes anyuka száll fel. És miből fizetném a társaságok működését? Egyszerű: minden munkáltató munkaadónként havi (mondjuk) 10 rugót befizet az államnak (mindenkori minimálbér x%-a lenne meghatározva, vagy a dolgozó jövedelmének bizonyos százaléka). Puff, meg is vagyunk. A helyközi utazást 86%-ban jelenleg is ők fizetik a törvények szerint.
Lényeg a lényeg: egy nyomorult fillért sem szórnék el további jegyvásárlással kapcsolatos fejlesztésekre. Hosszú távon ez irdatlan pazarlás. Az ingyenes tömegközlekedés ráadásul turisztikailag is vonzó dolog lenne.
Hogy az apphoz is szóljak: nekem sem jön be. Nem csak ez az alkalmazás, hanem maga az egész rendszer - mivel gyakran pontatlan. Már előttem leírták kik azok, akik ezt nem látják, most nem ismételném meg.
-
Xaels
félisten
Hát lehet azzal jobban jártunk volna. A fedélzeti egység napfényben nehezen olvasható ha egyáltalán olvasható, rezisztív érzékelésű. Windows(és nem a 7-es) alapú az sw és az egész körülményesen, lassan kezelhető. Erre rájön, hogy sok helyen össze-vissza kevergették a technikákat amik nem szeretik egymást.
-
x1port
addikt
Mit szükséges tudni a FUTÁR-ról?
A FUTÁR (Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer) a legmodernebb technológiai vívmányokat követve biztosítja azt, hogy a fővárosi közösségi közlekedést használók a lehető leggyorsabban érjék el céljukat. A műholdas járműkövetésen alapuló rendszer nagymértékben elősegíti a budapesti forgalom valós idejű, folyamatos, 24 órán át történő felügyeletét, a menetrendszerű közlekedés fenntartását, rendkívüli esetben pedig a gyors és hatékony közbeavatkozást. A fejlesztés első körben a busz-, villamos- és troliágazatot érinti, de tervben van a hév-, a metró- és a hajóközlekedés új rendszerbe integrálása is.
értelemszerű ,hogy műholdas járműkövetésen alapul.
-
x1port
addikt
Ezt mondom én is.
Abban figyel a GPS.
Szomszéd buszsofőr barátom imádja is
A nagytestvér szemének hívja.És igenis szerintem az NFC-s jegyrendszer sokkal fontosabb lett volna.
Vagy például,hogy az ember ne fizessen 2 megállóra ugyanannyit mint ha egy teljes vonalon végigmegy.
Talán többen is vennének jegyet ha pl 70 forintból megteszi a neki szükséges távot.E-jegyrendszer mellett le lehetne építeni legalább az 50%-át a sok iskolázatlan antiszociális jegyellenőrnek.
A metróvonalon is állnak minden megállóban , legalább 2-3.
Az 2 irányba 4-6 "ember".
10 megállónál ez 40-60 ember . 1 vonalon !!
3 vonalon már 120-180 semmirekellő.ha ezt megszorzom a 100 ezres fizetésükkel az 12-18 millió forint egy hónapra.
És akkoör csak 1 műszakról beszéltem.Iszonyatos pénz megy el erre.
Kvázi pont leszarom,hogy tudom,hogy hol tart a 85 ös busz.Sokkal fontosabb dolgok lennének itt.
-
darvinya
titán
Idézek 1-2 hsz-emből:
Ha ezek az adatok lennének kiküldve, akkor pontosan írná mikorra érne oda, és 5'-es várakozás után nem írna 4'-et érkezésére.
Ez kb. 20 éve van a buszon, még régi Ikarusz buszon fekete dobozka aminek az oldalán ott fityeg a cb.
Analóg rendszer is tud olyan jelet adni (ez nem digitális!) ami átváltják a kijelzőt.
De ezt csak a kijelzővel ellátott megállóban!(#74) x1port
Szegény sofőr barátotad jól megették ezzel.
(#75) Xaels
De tudná, ha a sofőr megnyomná a dugó gombot, stb. és ezt a rendszer fogadná.
Ami most egyedül működik a szerelő kérése. -
Burt1793
veterán
Azok a dobozok, amik a villamosokon és buszokon vannak gps-szel vannak ellátva és azok figyelik, hogy hol a busz, írják a sofőrnek, hogy késében van-e vagy sem, ezt látja a központ és ezt küldik ki az appnak is szvsz. Vagyis nem csak a volvokban van gps, ami 3G-n kiküldi az infót.
Vagy ha tévedek, akkor szerinted mi ez a doboz, ha nem a futár és mi lenne az értelme.
Ha a busz sokáig áll a piros lámpánál, az alkalmazás ott mutatja a buszt, valós időben. -
darvinya
titán
-
darvinya
titán
Aha…mint írtam ez csak 1-2 buszon van, és saját adatbázisból dolgozik.
Ha ezek az adatok lennének kiküldve, akkor pontosan írná mikorra érne oda, és 5'-es várakozás után nem írna 4'-et érkezésére.
Amúgy kicsit közelebbről tudom a dolgokat.
Erről lett is botrány, csak szak.szerv.-et elküldték nyaralni. -
x1port
addikt
De van.
Bekerült a buszokba egy táblagép ami GPS alapján lövi be a járat helyzetét.
Mutatja is a vezetőnek hogy mennyire van csúszásban illetve mennyire jár előrébb.
Ez hasznos így legalább be van tartva hogy mikor érjen az adott megállóba.Ezek az adatok vannak kiküldve a megállóba a kijelzőkre.
És persze korlátolva ( igencsak korlátolva ) portolják át az adott applikációra az adatokat.Szerintem sokkal több helyen elfért volna ez a pénz a bkkv nál.
-
_Scythe_
aktív tag
Én is kipróbáltam, nem vagyok elájulva. Eddig a Bp menetrendet használtam, ha használtam és szerintem egyelőre maradok is ennél.
Bár tagadhatatlanul vannak újszerű funkciói, de szerintem nem sok haszna van (legalábbis az én szempontomból), belváros környékén mozgok főleg, így mire ebből előkeresem, melyik járat hol tart, már rég elment kettő. A tervezője csak a felajánlott listából választható közterekre és házszámokra keres, meg se próbálja korrekciózni. (Pl.: Rózsa utca 23-at nem enged beírni, pedig létezik). Olyan kalandos utat tervezett a III. Bogdáni úttól a Batyira, hogy csak lestem
Másrészt amerre az ember járkál, nagyjából tisztában vele, hogy mi mikor jön, megint csak feleslegesnek, nagynak és lassúnak tűnik az alkalmazás (Galaxy SIII)
Végül az ember ha tudja, hogy ismeretlen helyre megy, általában előre megnézi, hogy mi mikor megy arra jó esélyel még otthon a PC/laptop/okostévé/okosműanyagindiánján.
Én leginkább részegen az éjjeli járatokat szoktam nézni, hogy mikor mennek, de akkor tuti nem fogom előbányászni, hogy épp merre járSzerk: Minden másra ott a google maps tervezője
-
darvinya
titán
Nincs BKK(V) rendszer.
Ez csak egy egyszerű visszaszámláló, ami felvitt Excel-ből dolgozik.Régebben, volt pár csuklós Volvo buszon GPS-t mobilnetet tudó rendszer.
De ahhoz, hogy olyan legyen a soooookkkkaaaallll kevesebb éhes embernek kellene lenni.
Igaz amit erre elköltöttek, már ebből is kijött volna. -
darvinya
titán
-
Burt1793
veterán
Jesszusom, ezt elolvasni is rossz volt. Igen, a futárt nagyrészt maguknak csinálták, hogy kapcsolatban legyenek a diszpécserek a sofőrökkel, ez egy nagyon fontos dolog. Ez mindenképpen szükséges ahhoz, hogy -ha majd bejáratódik - flottabbul működjön a BKK(V). Ha lerobban a busz rögtön tudja a diszpécser és küldik a pótlót, ha baleset van, azt is gyorsabban tudják kezelni stb-stb.
Én sok helyen bkvzok a belvárosban és csak jó tapasztalatom van a futárral kapcsolatban. Jó mondjuk engem érdekel is a technika, így nézem is néha útközben, hogy hogyan működik, pl hogy tök jól korrigál a futár, amikor a Móriczon a Gellért tér felé szinte mindig megelőzi a 18as villamos a Kelenföldről érkezőt.Na mindegy, szerintem nagyon hasznos tud lenni a program, illetve nem kötelező használni, szóval vagy építő jellegű kritikát vagy dicséretet szabad írni erről.
Ha el kell költeni az eu-s pénzt, akkor szerintem igenis ilyenekre kell költeni, főleg, ha másra nem is nagyon lehet.
-
WinstonWolf
senior tag
100 szónak is egy a vége.
Minden ilyen jellegű program annyira jó, mint az a rendszer (adatbázis) amiből az információkat kapja. És ez a "rendszer" eléggé döcög pont azokon a pontokon, ahol értelme is lenne. Mert a peremkerületekben annyira nem szokott dugó lenni, hogy lenne is értelme... ( mondjuk busz ott is le szokot robbanni gondolom...)
Az időkép appja sem azért szenzációs mert olyan parádés lenne a felülete (bár azért a BKK Futárnál fényévekkel jobb) hanem azért, mert az adatokat egy jól működő rendszerből kapja.
-
x1port
addikt
Igen , vagy például egy dugóban áll.
Amit mondjuk egy felkiáltó jellel jelezhetne a perc után, hogy valami gebasz van , akkor az ember keresne egy másik alternatívát.
Mondjuk felszállna az előtte érkező járatra.Nem lesz ez jó sosem.
Ez nem erről szól.
Ahogy írtad is ez politika. Ezt maguknak csinálták,hogy az uniótól kapott lét be tudják húzni.
Sajnos ez kikötés volt. -
darvinya
titán
Erre ott a Telvira app, ott mutatja, hogy az előző megállónál mennyi volt a valós idő mikor érkezet oda.
Amúgy itt sincs valós követés, csak az előre meghatározott érkezési idő.
(#58) asdf
Nem ilyen.
Annyi, hogy ilyen helyeken kommunikálnak és ennyi.
Mint fent említettem.
Ilyen kialakításra soooookkkkk M kellene, mert mindenki éhes. -
asdf_
veterán
Megállóban a kijelző írja,hogy 4 perc múlva érkezik az aktuális busz. Igaz már vagy 4 perce...
Ilyenkor van az, hogy elvileg 4 perc mulva ott kene lennie, de forgalmi ok miatt nem tud, igy ertelemszeruen a 4 perc nem megy lejjebb.
Az mondjuk jo kerdes, hogy behatasi pontok alapjan mukodik a dolog, vagy ha mondjuk a Thokoly-n 3 kulonbozo busz 3 perc helyett 10 perc alatt tudott megtenni 2 megallot, akkor van-e olyan intelligens a rendszer, hogy az ezutan ott athalado buszokba automatikusan beleteszi azt a plusz 7 percet... (nagy osszegeket mernek amugy tenni ra, hogy nem)(#54) vipnolf A mavosban siman benne van 30-90 masodperc keses (legalabbis vonatdroidon keresztul, az iemiget nezze mobilrol akinek het anyja van)...
-
LouiS22
veterán
A piros lámpát, vagy azt, hogy egy béna sofőr parkolni próbál és emiatt nem tud menni a busz - na, ezt nem képes kezelni a Futár. Mondjuk néha tényleg vannak érdekes dolgok: beáll egy busz, ami még a kijelzőn sem szerepel. Szóval döcög ez még. De nem baj, át lett adva a választások előtt, ez a lényeg
-
x1port
addikt
Ez egy neszesemmi fogd meg jól alkalmazás.
De az egész BKK futár az.
Megállóban a kijelző írja,hogy 4 perc múlva érkezik az aktuális busz. Igaz már vagy 4 perce...
Akkor most mennyi is valójában a 4?A másik pedig az hogy ha valaki időre megy valahova akkor elindul időben.
Ha pedig késésben van akkor pont nincs kisegítve azzal , hogy látja mikor jön a másik járat ami már nem jó neki..Szerintem a Budapest menetrend sokkal jobb.
Egyszerűbb , kezelhetőbb , energiatakarékosabb , átláthatóbb.
Amire való azt tudja. -
WinstonWolf
senior tag
Szia!
Nem,általában az ellenkező irányban a vár felé megyek a Clark Ádám térről, és ott nem jön össze a kiírás pontossága 10 esetből 4-5 alkalommal. Egyébként valami okos úgy tette a kijelzőt, hogy a pest felé tartó oldalról de a 86-os egyik megállójából sem látszik a futár kijelzője, szóval csak azok "élvezhetik" az előnyét, akik egy megállóban állnak.
Más.
Tegnap 8:30-kor a Móricz Zsigmond körtéren Kelenföld irányában kihelyezett kijelzőn az alábbi kijelzés volt: 107-es busz úgy nézett ki, mintha éppen a megállóban állna. Nem állt ott. Nézek a Kosztolányi irányába, nem is ment el. Mindez úgy egy percig, a következő busz 5 percre. Majd eltűnik a 107-es (Philip Broyles rá is állította az ügyre azonnal Olivia Dunhamet) És a következő 7-es buszt 4 percre írta. Majd 2 perc múlva, amikor a 7-es busz még minidg 4 percre volt (közben egyszer felugortt 5-re is) megjelent az a 107-es busz, ami elvben 3 perce elment. Direkt figyeltem a kijeézőt, mert rohadtul siettem a dokimhoz, és még egy vonatot is el kellett kapnom Kelenföldön.
70-30%-ban használom az autómat 70 a BKV-t 30%-ban. Szóval nem vagyok az a BKV b**zi csak tényleg bizonyos helyzetekben amikor jobb, és szükségem van rá. Mégis nap, mint nap látom, hogy milyen gagyi a BKK Futár nyomkövetése. Egyre inkább mellőzöm a BKV-t amennyire tudom. Egyrészről ahogy lassan betöltöm a 40-et rohadtul emberundorom lett, és a gyönyörű feleségem mellett már nem poén strihölni a 20-as buxákat sem. Viszont egyre jobban zavarnak a hajléktalanok, akiket érdekes módon se a buszvezetők se az ellenőrök nem végzálnak. Engem viszont a metróra felszállásnál leszállásnál is baxtatnak az ellenőrök, és volt, hogy a 41-es villamosra (egy kocsiból álló villamosról beszélünk, amin akkor kb 5-6 ember utazott...) felszálló 5 ellenőrből három elkérte a bérletemet. Szerintem a többi azért nem mert a harmadik után fennhangom elküldtem az összeset a pi***ba. És mivel 189 vagyok 105 kilóval meg 52-es biepszel ( jókat is szoktam röhögni amikor az itten Geekek fitnessztermékekről írnak autentikusan... ) inkább nem szólt vissza egyik sem...
Akik itt azt mondják, hogy semmi baja azok vagy olyan helyen használják, ahol nincs dugó és max 2-3 járat van a környéken, vagy BKK fizetett alkalmazottak
-
vipnolf
aktív tag
Egyébként számomra nagyon izgalmas kérdés hogy ha a MÁV meg tudta csinálni a real-time követést (mármint tapasztalataim szerint real-time, de javítsatok ki ha rosszul gondolom), akkor a bkk miért 20mp frissítést alkalmaz? Pedig pont olyan viszonylatokon lenne szükség a folyamatos frissítésre ahol nagyobb a járatsűrűség.
Gondolok itt arra hogy egy vonatnal pont elég lenne a 20mp frissítés, ugyanakkor nekem nem egyszer van olyan szitu hogy pont azon múlik hogy elerem e a buszt, hogy a kijelzőn még villog a járat, a busz meg már a következő megállóban van... Én meg rohanok... -
hemaka
nagyúr
Én csak a sima BpMenetrend appot használom, teljesen jó az is. Látom mikor kell(ene) jönnie, az nekem bőven elég.
-
LouiS22
veterán
Ha sokan írunk negatív kommentet a Play Store-ban és hozzá egy csillagot, akkor mindenképp. Egyébként valami olyan bullshitet írtak vissza a fejlesztők, hogy ez egy egységes, letisztult dizájn. Kár, hogy ez kb. 2008 óta elkoptatott parafrázis
Szóval Holo, de most már sokkal inkább Material Design irányelvek alapján legyártott, valóban Androidra fejlesztett appot szeretnék látni.
-
SUPREME7
őstag
Nekem ma pl pont jól jött. Menetrend szerint 5 perce elment a buszom, ránéztem a futárra és láttam, hogy még most ér az előző megállóba, úgyhogy ha sietek elérem. De már rengetegszer használtam mióta kijött, sokszor már láttam előre, hogy nem érek el egy csatlakozást, és másfelé mentem.. az ilyen apróságok jól tudnak jönni, főleg a tömegközlekedésben
-
asdf_
veterán
Hetkoznap este mennel Budaorsre, es a felorankent jaro buszhoz mennel ki (vagy eppen mar 10 perce nem jon). Egesz mas a helyzet, ugye?
@kurtuzov: pl. az, hogy igy a GUI-ja es a kezelese is ugyanaz a programnak, ergo lehulyulunk oda, hogy az iphone-nak egyetlen home gombja van es csokolom, androidon igy most androidon nyomogathatod a menu gombot, marhara nem csinal semmit.
-
kurtuzov
senior tag
Nem értek hozzá, de azzal mi a gond, ha egy IOS verziót tesznek át ide. Nem tudom mekkora az átjárás bizonyos szinteken a két OS és az ahhoz írható appok közt, de én csak örülnék megbízói oldalról, ha tudják nekem azt vállalni, hogy minden frissítés kis eltéréssel és valószínűleg emiatt valamivel olcsóbban is végrehajtható, mert sok mindenben egyeznek.
-
LouiS22
veterán
Az miért hiányzik a cikkből, hogy az Androidos verzió lényegében 1:1 ios port, ios irányelveket követve (hello Holo). Androidosként nem ios felületre megálmodott, annak minden nyűgjével megtoldott programot szeretnék használni, főként, ha elcseszett rá a BKK ennyi pénzt. Komolyan nem marad +1 millió egy korrekt Androidos verzió fejlesztésére? Nehezen hiszem el. Sorry, de ez a cikk leginkább burkolt pr volt.
-
darvinya
titán
Ez most hogyan mutatja aktuálisan hol jár a busz?
Mert most csak azt mutatja, hogy abba a megállóba mikor érkezik.
Android, net van.Hasznosabb lenne közvetlenül a térképen mutatná a várható időt buborékban.
-
kurtuzov
senior tag
Meglepően gyorsan tudja a pozíciót GPS nélkül is. A kuszaságra utal, hogy én eddig nem találtam meg a konkrét jármű adatokat mint pl a Windows verzióban. Most hogy írtátok, igy találtam meg
Nem baj, ha saját tulajdonú kódjuk lesz. Mert így ezt érdemben is frissítik, javítják és korrekt a tájékoztatás is az app állapotáról. -
Burt1793
veterán
Igen ezt én is kipróbáltam, teljesen jól mutatta, hogy hol vagyok éppen a járművel.
Amúgy az is jó benne, hogy kiírja, hogy milyen jármű jön, ha többféle irányba, ugyanannyi idő alatt elérek a célomhoz és az első irányba régi szar busz megy, akkor megnézem a másik irányt is és ha arra egy új citaro megy, akkor abba a megállóba állok.
-
eventus
veterán
Lehet én vagyok maradi (30 körül) és budapesti vagyok mióta élek, szóval ismerem a közlekedést, de ez már kicsit nagyon "elkényeztető" alkalmazàs
Mindig a telefont bújni mindenért....
-
asdf_
veterán
Az ugye megvan, hogy alapban ezt nem nekunk (utasoknak) csinaltak, hanem maguknak, hogy legyen normalis menetiranyitas, es ha mar ugyis ott van minden adat, akkor mellekeskent kiszorjak nekunk is?
Mindenesetre egy nyomorult kedvenceket igazan beletolhattak volna, mert a fene akarja minden egyes alkalommal elokeresni azt a nyomorult jaratot, amivel menne, es a millioszor kell vissza gombot nyomni, na attol en is agyfaszt kaptam.
-
dchard
veterán
válasz
WinstonWolf #1 üzenetére
Nekem kifejezetten pozitív tapasztalataim vannak, pedig napi szinten nem keveset BKV-zok.
Eddig a kijelzők és az app is faszán működött, tudtam rajta követni a járatot ami érdekelt, és pontosan akkor volt a megállóban amikor az app mutatta. A legutóbb csak a poén kedvéért azt a buszt néztem amin utaztam, és teljesen jól működött, természetesen az elvárható mértékben, figyelembe véve a 20 másodperces pozíció adatokat.
Egyébként nem azért mondom, de Clark Ádám tér? Nem lehet, hogy az alagútban araszoló buszok - ahol se műhold jel, se térerő nincs - zavarják meg a rendszert és ezért ad hibás predikciót?
Dchard
-
Szmeby
tag
Nyilvános apit kérünk, folyamatosan frissített adatokkal (koordinátákkal). Mondjuk jsonban.. vagy amiben tetszik. Köszönjük.
-
Dr. Akula
félisten
Biztos jó ez a FUTÁR, csak nemtom mire. Az biztos hogy nem a busz érkezését mutatja, mert amikor 10 perc múlva is 1 perc múlva jön a busz, az már Einstein relaitivtáselmélettel is megmagyarázhatatlan.
-
Burt1793
veterán
válasz
Tesztelo.hu #25 üzenetére
Nálam még s2-n is gyors, flott az egész.
Teljesen más, mint a budapest menetrend, amúgy én mindkettőt használom, mindig azt amire éppen szükségem van.
Biztos lesznek javítások, de sztem sokkal jobban indult a program mint más első kiadások. -
Tesztelo.hu
senior tag
Felmerül a kérdés, hogy miért kellett egy új appot fejleszteni, ami nem tud csomó mindent, amit más appok. Pl. miért nem adtak egy kis pénzt Szincsák Tamásnak és az adatokat, hogy építse be az appjába a valós idejű infókat? Kicsit olcsóbban kijöttek volna, nekünk meg lett volna egy jól kezelhető, nem IOS-ről portolt gyors appunk.
-
Xaels
félisten
Nem mondtam egy szóval sem, hogy bajom van a BKV-val hisz gyönyörű égszínkék csíkos pizsamában dolgozom egész nap
Viszont a BKK-t és a BKV-t nem szabad összekeverni, most nem írnék litániát arról, hogy miért.
A FUTÁR mint olyan nem csak a menetrendről való tájékoztatásra van. Például ha van valami a metróval akkor az azzal kapcsolatban lévő összes viszonylatra központilag tudnak tájékoztató hangüzenetet küldeni, így az is tájékozódhat az esetleges forgalmi zavarokról és tervezhet másik útvonalat akinek nincs okostelefonja. A 4-6-ossal rengeteg viszonylat kapcsolódik.
-
Burt1793
veterán
Szerencsére én olyan helyen bkv-zok, ahol mindennel elégedett lehetek. Pl.: 64-es busz és társai rendben vannak (mondjuk oda nem kell ez az app, mert tudom a menetrendet fejből). A 4-6osra felesleges a futár, de azt hallom, hogy sokan panaszkodnak, hogy nincsen. Nem tudom milyen problémád van a bkv-val, ha azt nézed, hogy nagyon el van adósodva, pedig amúgy mostanában nyereséges, akkor igazad van, de utazás szempontjából sztem megfelelő. Biztos nekem van szerencsém, de én mindig csak hallom, hogy áll a 2-3-4-es metró. Amikor én használom őket, mindig rendesen közlekednek. Egyszer nem robbant le még busz alattam. És ez is ennek az alkalmazásnak köszönhető.
-
Xaels
félisten
Az igazat megvallva, a teszt időszaknak elméletileg vége hisz Okt. 1-én átadták nagy csinnyadrattával a Főpolgármester közreműködésével a FUTÁR rendszert. Ezen felül ez az app bár működik és kis szerencsével minden klappol akkor jól is tájékoztat, de ez csak próbálja elterelni a hiányosságokról és az egyéb gondokról az utazóközönség figyelmét.
-
Szatyor95
senior tag
Már használom egy ideje (megjelenés óta) és felemás érzéseket hagyott eddig. A UI nem igazán lett jó, ha épp zötykölődik az ember, nehéz kezelni. A pontosság jó, de nem mindig jut el oda, hogy egyáltalán működjön. Sokszor kapom, hogy ez a verzió nem képes offline működni. Holott a mobilnet be van kapcsolva. Ha reszelnek még rajta, jó lesz ez.
-
Polllen
félisten
Így.
Amúgy jó kis app!
-
elmepocok
tag
Miben különbözik ez a Here Transittól? Csak a gps járműkövetésben?
-
pete_21
addikt
Egy járat adott megállóját nem lehet elmenteni mondjuk kedvencként?
Vagy egyelőre mindig be kell írnom a keresőbe, és kiválasztani a megállót? -
Maximum1
őstag
Azt is mutathatná hol nincsenek ellenőrök.
-
ClioRS
őstag
Nálam hajszálnyival gyorsabb, plusz tetszik, hogy nem időpont ír az indulásokhoz, hanem a következő járatig hátralévő időt. Jobban látszanak rajta a megállók, ahol több megálló van, ott jobban ki lehet venni, mert jelöli színnel, hogy troli, villamos, busz, vagy esetleg egyben van az utóbbi kettő. Nekem jobban is tervez mint a Maps. 4 éve használom a BKV-t, bőven van még mit tanulnom, és azt vettem észre, hogy nekem ezzel könnyebb a navigálás mint a Maps-szel.
De, hogy példa is legyen itt, én az 5-ös és 178-as busszal sokat járok, és össze-vissza járnak, messze nem a menetrendnek megfelelően. Így, ahogy más is írta, meg tudom nézni, hogy merre jár a busz, ha kell sietek, ha meg nem kell, akkor meg nem sietek. Ugyanez igaz a 18-as villamosra is, ahogy (#10) Burt1793 írta. Én mindig lekésem a 18-ast, vagy nem időben jön, pedig arra szoktam kimenni, amire ki van írva.
Próbáld ki, nem haszonltalan dolog.
-
edward2
addikt
Ott kezdődik, hogy nem is mondtam de nekem legtöbbször már a Google Now is kidobja a hozzám legközelebb lévő állomás indulási idejeit. Azt azért részletezhetnéd miért használhatóbb jobban.
(#10) Burt1793
Nem kell GPS ahhoz hogy a telefon tudja hol vagyok pontosan. Kb 1-2 másodperc amíg térképen rányomok a megállóra ha ott nyitom meg. Wifi meg cella információból már többé kevésbé le van szűrve a terület. 18-as vonalán lakom én is és eddig eléggé pontosan jöttek -
WinstonWolf
senior tag
-
Burt1793
veterán
Nagyon nincs igazad. Ott van pl a 18as villamos, 8-10 percenként jár, és nem mindig menetrendszerűen. 5 perc kell hogy kiérjek a megállóhoz, megnézem mikor jön, és úgy indulok el, vagy ha menet közben nézem és látom, hogy nem érem el, nem sietek...
Plusz nem kell hozzá gps, mert tudom hol vagyok, rákeresek a megállóra. -
edward2
addikt
Google mapson fent van minden állomás indulási ideje most miért is kell nekem real time adat? Ha futnom kell a buszra akkor nem tudom ezt nézegeteni hol jár a busz ha meg nem sietek akkor simán mapsen megnézem mikor indul a következő. Egy újabb app a nagy semmire.
-
Burt1793
veterán
Én androidos eszközökön használtam, tablettől telefonig mindenen tökéletes volt. Írja mindig, hogy mikor frissült utoljára (20-40 mpenként szokott), végre tudom, hogy mikor kell kimenni a megállóba, ha bkvzok. Sokkal többet ér nekem, mint a kirakott ledes kijelzők.
Egy kilépő gombot hiányolok, mert ha több járatot megnézek, akkor a vissza gombbal az előző nézett jármű jön vissza, kilépéshez van, hogy 20szor meg kell nyomnom a visszát (igaz, ez csak az s2-n zavaró, azzal mindenhonnan ki szoktam lépni, hogy ne merüljön).(#1) WinstonWolf: Nem tudom, hogy te merre jársz a fővárosban, amikor kikerültek a kijelzők és nem volt ez a program, nézegettem őket, mindig jól írta ki az értékeket (persze, ha reggel dugó van és látod, hogy nem megy a forgalom, nem kell csodálkozni, hogy nem csökken az érkezési idő). talán az zavaró, hogy a kijelzők még akkor is villognak, amikor már csukva van az ajtó és áll a busz a piros lámpánál, de már nem lehet felszállni.
-
Maxentius
addikt
válasz
WinstonWolf #1 üzenetére
A járművek 20 mp-enként küldenek adatot a hollétükről, a programban ez nem mindig látszik.
-
Gusztáv
addikt
Nagyon örömteli, hogy WP-re is elkeszült az alkalmazás. Már csak az elektronikus jegyre várok, remélem lesz nfc-s telefon támogatás is (2017-re minden készülékben lesz).
-
ClioRS
őstag
Én is nagyon szeretem, gyakran használom az androidos verziót LG F6-on és Galaxy Tab 4 8.0-án is, eddig mindig pontos volt. 1-2-szer nem akarta betölteni a térképet meg a járatokat, de nagyon ritka hiba.
-
akos_ur
aktív tag
Rengeteget használom, bele lehet jönni és másodpercek alatt ott a Futár kijelző a kezemben, eddig még mindig pontos volt. Egy Galaxy Ace 2-n használom, simán megy rajta, semmi extra kütyü nem kell hozzá.
Jövök fel a metróból, át akarok szállni egy buszra, már a mozgólépcsőn megnézem, tudja, hogy hol vagyok GPS nélkül is (nem kell neki annyira pontos hely), már írja a közelben lévő megállókat, látom, hogy kell -e sietnem vagy nem... nagy segítség
Nem is beszélve arról, hogy szerintem nagyon menő, hogy van ilyenünk
-
.Szaki.
addikt
Én WP-n használom, és nekem egyelőre bevált. Tegnap a pótlóbusz picivel hamarabb futott be, de ez volt az egyetlen különbség, eddig 100%-ban jó volt.
-
WinstonWolf
senior tag
"...A jelenlegi androidos szoftververzió kissé bugos..."
Ez egy nagyon-nagyon enyhe kifejezés. Pontatlan, a busz már rég nem ott van, ahova írja, stb...
Persze lehet, hogy nem csak a program hibája, hanem a BKK-Futár rendszer egy gigantikus fhos, ami azért is valószinű mert ugyanilyen hibákat vélek felfedezni a saját kijelzőiken is...
Persze időve lehet lesz még
(rosszabb)jobb is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Intellivision multikártya 130 játékkal. használati utasítás és játéklista Opció-ovarlaykártyák
- Nikon z 20mm f/1.8 S Újszerű!
- Eladó egy remek állapotban lévő Google Pixel 9 telefon + az eredeti tokja
- újszerű iPhone 13 Pro Max 128GB graphite grafit független Apple
- újszerű Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49 mm-es titántok 3 év garancia ajándék extra szíj
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3384, 95% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 850W ASUS ROG STRIX Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest