Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
A mai autók egy részével sem lehet kilinccsel előre közlekedni üzemszerű használatban, ahogy az autonóm autók esetén is csak szoftver kérdése egyeseknél.
-
válasz
BlackPriest #71 üzenetére
amíg a kocsikban az automata vezérlés opcionális marad, addig nem gáz.
Majd akkor kezdj el aggódni, amikor a normál vezetési sebesség elér egy olyan mértéket, hogy veszélyes legyen a manuális vezetés.Mondjuk ez eléggé távoli jövőnek tűnik, de szerintem csak idő kérdése, hiszen ha minden auto automatizált lesz, akkor ennek nem lesz technikai akadálya.
Én mondjuk örülnék, ha még az én életemben megvalósulna ez, habár pici rá az esély. -
BlackPriest
őstag
nagyon off téma, de én marhára nem szeretném, hogy az autó helyettem vezessen. sokat megyek melóban is, a hobbim is autózás, annak biztos praktikus az automatizálás, akinek nyűg a vezetés, de gondolom nem én egyedül élvezek vezetni
-
Kisgépkezelő
senior tag
Még az előző évezred legvégén volt divatos ilyen "Harmadik évezred technológiái" meg hasonló műsorokat csinálni. Amit ezekben a műsorokban mutattak, annak a 90%-a eddig még nem valósult meg, sőt a nagyobb része valószínűleg meg sem fog, mert azóta ugyanarra a problémára kitaláltak valami egészen más megoldást.
Néha egészen vicces visszagondolni arra, hogy az 5-10 évvel ezelőtti önmagunk mit gondolt a jövőről. -
bambano
titán
válasz
BlackPriest #66 üzenetére
a lajtos kocsi nem tömegközlekedés.
a lajtos kocsiaz.
-
azbest
félisten
válasz
Dark Archon #49 üzenetére
Csak szólok, hogy sok helyen használnak ma is önjáró eszközöket.
- A gyárakban vannak önjáró targoncák,
- némelyik kórházban (honvéd) van önjáró szállító robot,
- London Heathrow önjáró minibuszok [link], [link]
- A repülők, vonatok, metrók is eléggé automatizáltak. A vezető sokszor csak azért van ott, hogy az utasok ne izguljanak
- kaliforniában már az utakon is jár néhány önjáró autó [link]Persze lehet azt mondani, hogy a példák egy része kötött pályás. Viszont a közút maga is kötött pálya. Szóval ha kitiltjuk onnan az emberi vezetőket és gyalogosokat, akkor a reptéri pod autókhoz hasonló egyszerűbb megoldás is életképes. Jelenleg elsősorban jogi okai vannak az automata vezetés ritkaságának.
-
bambano
titán
válasz
mrhitoshi #61 üzenetére
Ez volt az eredeti állítás:
"Mi valósult meg ebből? Semmi. Még az unokáink életében sem fog semmi ilyesmi bekövetkezni, hiába is kísérleteznek - a példánál maradva - önjáró autókkal."
tehát az állítás szerint sem most, sem az elkövetkezendő 75 évben sem fog *SEMMI* megvalósulni az önjáró autóból. Ez pedig konkrétan nem igaz, hiszen az önjáró járműből egy korlátozottabb verzió, amely zárt területen már képes közlekedni, megvalósult. Tehát a semmi kitétel nem igaz. De ugyanezt el lehet mondani az önállóan repülni képes utasszállítókról, vadászgépekről, drónokról, automata űrrepülőkről vagy a san francisco-i villamosról, stb.Ezeknél különböző módon csökkentették a forgalmi helyzet komplexitását, amivel elérték, hogy a rendelkezésre álló számítási kapacitás és programozási tudás elég lett az önállósításhoz.
Azt az állítást, hogy minden szempontból önállóan közlekedni képes autó most nincs, elfogadom. Azt, hogy ebben a kérdésben nulla volt az előrehaladás, nem.
-
Maegoss
tag
"A 3G hálózatok sem rosszak, de a hálózati késés miatt hosszú másodpercek telnek el, miután az ember megnyomta a hívás gombot a mobilján és mielőtt a kimenő hívás hangját meghallanánk. Ha 3G és LTE hálózatokra kapcsolódott telefonokkal végezzük el a tesztet, jól látszik, hogy az LTE kapcsolattal rendelkező készülék töredékidő alatt képes tárcsázni, de az LTE késése is legalább 50 ms. Ezzel szemben az 5G 1 ms körüli latency-t ígér."
Ezt így nem igazán értem. Egy 3G-s hálózat esetében a beszédhívás nem a csomagkapcsolt hanem a vonalkapcsolt hálózaton megy keresztül, ahol a késleltetést sok minden okozhatja (pl.: hívott mobil valamiért nem válaszol elsőre a paging request-re). Tudomásom szerint a beszédhívások egy LTE hálózatban is a vonalkapcsolt hálózaton keresztül kerülnek felépítésre, a csomagkapcsolt hálózat az adatforgalomra van fenntartva. A szerző szerintem inkább arra gondolt, hogy az LTE csomagkapcsolt hálózatban a késleltetés sokkal kisebb, mint a 3G-s csomagkapcsolt hálózatban. Vagy a szerző az LTE-s hálózat esetén VoIP hívásra gondolt, ami a csomagkapcsolt hálózatot használja?
Megjegyzés: az a tény, hogy a hívó fél hallja a csengetést (ringing) az egyáltalán nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a hívott fél telefonja kicsörög. A mobil hálózat konfigurációjától függően előfordulhat, hogy a "hálózat" (valamelyik hálózati elem - mobil kapcsolóközpont) még azelőtt elkezdi lejátszani a csengőhangot, mielőtt a hívás elérné a hívott felet (pl.: ha a hívás felépítése kicsit tovább tart, akkor a "hamis" csengőhang azt mutatja a hívó félnek, hogy a hívás felépítése folyamatban van).
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dark Archon #49 üzenetére
a google par eve mar hasznal onjaro autokat.
a strong ai kerdeskor megoldatlan, de nagyon aktiv kutatas van, emergent cognitive systems teruleten is.
-
bitblueduck
senior tag
javaslat a nokia-nak kis cyberpunk fanbojsaggal:
connecting machines and people -
bambano
titán
válasz
Dark Archon #49 üzenetére
"Én eddig egyébként egy igazi mesterséges intelligenciáról szóló hírt sem láttam, ugyanis annak egyik fő ismérve a tanulás képessége kellene legyen": ennek kismértékben lehet oka, hogy rossz a szemed, nagyobb mértékben lehet oka, hogy a bulvárt nem érdekli. 1990 környékén láttam olyan szakdolgozatot, amiben mi karakterfelismerő volt, amit először be kellett tanítani.
"önjáró autók": metró.
-
Garold
senior tag
válasz
Dark Archon #49 üzenetére
Ja, az csak 7 órányi vonatozás lenne 2-3 átszállással, és a legkorábbi sem ér oda reggel 10 előtt.
-
-szp-
aktív tag
válasz
Dark Archon #52 üzenetére
A mai autókban is ott van a technika: az okostempomat, amelyik távolságot és sebességet is tart, vagy éppen araszol helyetted a dugóban, stb. Ott a holttérfigyelő, a sávelhagyásgátló, a parkolósegéd, (az intelligens világítás, ablaktörlés pedig már 10 éve sem volt sci-fi). Még hat évünk van addig, autópályán és többsávos úton már szinte most sem kell vezetned, éppen csak a navigáció nincs összekötve a kormánnyal. De ezen egyre többen, egyre nagyobb pénzekért igyekeznek változtatni, lásd a Google autóit, vagy a Volvo, Mazda, vagy épp a WV csoport fejlesztéseit
-
#06658560
törölt tag
Valaki összefoglalná a bullshitmentes mondandót?
-
Persze, hogy nem annyiból áll, hanem egy durván hosszú folyamat lenne. De a tudomány jelenlegi állása szerint helyből felszállásra igen kevés jármű képes, azt se 5-6l / 100km fogyasztással
A repülő autóhoz bizony fel kéne találni az anti-gravitációs hajtóművet, mivel a már ismert elektromágnesesség felhasználása az aszfalt vajmi kevés mágnesessége miatt nem fog menni. Kötöttpályán ugye már most is használják, nem túl olcsón.
Ezért is maradtam - földhöz ragadtabban - az önjáró autóknál, amiről tudom, hogy kísérleteznek vele, de hasonló problémák felmerülnek azzal is. Nyilván nem úgy megy az sem, mint a sci-fikben, hogy hirtelen mindenkinek az van, alkalmazkodni kell más járművekhez. De mindig ott lesz a félelem, hogy téved az elektronika. Nyilván az emberek is tévednek, de ezt már a mérnököknek kell bizonyítani, hogy melyik téved gyakrabban. Én akkor sem tudnám elengedni a kormányt. Szerintem ezért sosem lesz 100% önjáró autó, marad a vezetés rásegítés, mint az ABS például.
A légdeszkát egyébként már poénból feltalálták, az is az elektromágnesességet használja, tehát nem működik bármilyen talajon.
-
Penge_4
veterán
válasz
Dark Archon #49 üzenetére
"Elég megnézni néhány filmet, pl. Vissza A Jövőbe trilógia. Repülő, önjáró autók, teleportáció, stb. Mi valósult meg ebből? Semmi. Még az unokáink életében sem fog semmi ilyesmi bekövetkezni, hiába is kísérleteznek - a példánál maradva - önjáró autókkal."
Azért a repülő járművek nem csak annyiból állnának, hogy feltaláljuk, sorozatgyártjuk és forgalomba helyezzük. Az emberek a talajon sem tudnak normálisan közlekedni, egy sima kereszteződésnél nem tudják kinek van elsőbbsége, mi lenne, ha még légi folyosókkal is bonyolítanánk a helyzetüket?
Vagy a villanyvezetékekkel mi lenne? Ezek miatt még az sem kivitelezhető, hogy a mentőknek, tűzoltóknak meg a rendőrségnek legyen olyan speciális járműve (és engedélye), amivel használhatja a légteret 10-50 méteres magasságban.
Szóval ha ráfeküdtek volna a témára, akkor simán lehetne ma már repülő autó, de egy idealista tudós utópisztikus elképzeléseire nem fog egyik befektető sem pénzt adni, ha abból nem származik neki közvetlen haszna.
-
Angel1981
veterán
-
válasz
Fitzgerald #11 üzenetére
Ugyan, nézd már meg, miket gondoltak 20-30 éve is. Elég megnézni néhány filmet, pl. Vissza A Jövőbe trilógia. Repülő, önjáró autók, teleportáció, stb. Mi valósult meg ebből? Semmi. Még az unokáink életében sem fog semmi ilyesmi bekövetkezni, hiába is kísérleteznek - a példánál maradva - önjáró autókkal. Ami elromolhat, az el is romlik - arany igazság. A teleportáció, csillagkapu meg ilyeneket az cáfolja meg - szvsz - hogy amit szétszedsz, teljesen ki van zárva, hogy 100% ugyanúgy össze lehessen rakni.
Én eddig egyébként egy igazi mesterséges intelligenciáról szóló hírt sem láttam, ugyanis annak egyik fő ismérve a tanulás képessége kellene legyen, nem az, hogy egy rohadt nagy adatbázis. Sehol nem tartanak az agy vagy az immunrendszer működésének megfejtésével sem, hogyan is építhetne akkor bárki is hasonlót.
Garold: vonat
-
Garold
senior tag
Én imádok vezetni, de azért tényleg jól jönne néha az önvezető autó!
Van olyan hogy munka miatt kelek 4:30kor és levezetek 4 órát pályán 1megállással mert ott kell lennem 9re. Ez után egész nap még szellemileg, testileg a topon kell lennem. Szívesen átaludnám én azt a 4 órát...máskor meg ha van kedvem élvezem a vezetést. -
winhate
őstag
Amikor elöször neteztem mobilszutyokkal (alcatel one toch) még netes csomag sem volt. (kb 2000) Vártam az este 10 órát amikor percenként kellett csengetni némi zsetont.
-
winhate
őstag
Realitas ,magyar fizetesek.
Mobilon youtubot nezni realtime penzkidobas.
Letoltod otthon akar teloval akar geppel es megnezed.Ja hogy azonnal kell u most kell megmutatni ? Ez a baj.
Sajat szememmel latom nap mint nap hogy az emberek a kezukbe kapjak a technologiat soot fizetnek is erte es nem tudjak megfeleloen kihasznalni azt.
20 letoltenek egy videot a beepitett nezegetovel ezzel 20x akkor forgalmat generalnak.
1x is eleg lenne letolteni a hattertarba es onnan meg mutogatod .
Ez csak egy dolog az emberi butasagra es pazarlasra. -
Penge_4
veterán
"Figyelik a környezetet, van amelyik sugárzást, van amelyik szélerősséget, van amelyik hőmérsékletet mér, de olyan is akad, ami egyszerűen azt figyeli, becsuktuk-e az ablakot és kihúztuk-e a hajsütő vasat."
Valószerű, hogy ilyen high-tech környezetben ki kell húzni bármit is (a szenzor akár áramtalaníthatja is a konnektort, amibe bedugva hagytunk bármit), ablakot nyitni meg pláne, amikor klímás, légcserélős megoldás sokkal gazdaságosabb energetikailag és még egészségesebb is egy szmogos nagyvárosban. Ilyen esetben pedig ablakot maximum akkor kellene nyitni, ha valaki ki akarna hajolni/ugrani rajta. Ezt meg az USA felhőkarcolóiban lakók is túlélik, hogy valahányadik emelet felett nem tudnak ablakot nyitni...
"Ha nem lenne biztos a dolgában, egy 4K-s videókonferencián segítséget kérhet a kollégáktól"
Ezt a labdát nem lehet nem leütni...[link]
-
azbest
félisten
Nem mindenki azért utazik, mert imád vezetni, hiszen akkor nem lenne, aki tömegközlekedést használna.
Sofőrre meg nem mindenkinek telik. Szóval biztosan van olyan, aki inkább aludna vagy a munkájával foglalkozna a kormány markolása helyett
Előbb vagy utóbb biztosan eljutunk oda, hogy a vezetés csak drága hobbi lesz. -
mufi
senior tag
El sem merem képzelni mekkora zsíros fizetések fognak becsúszni ott a zsebekbe....főleg a vezetői posztokon...
Más: és ha az emberek nem ezt akarják? Az olyan autókázásban mi az élvezet, amit nem én irányítok? pl...? -
azbest
félisten
válasz
BlackPriest #37 üzenetére
A vezetékest hiába hasonlítod a mobilhoz. A vezetékes szolgáltató azt tesz a kábelével amit csak akar. A mobilhoz viszont az államtól lehet frekvenciákat bérelni. Emlékszel, hogy milyen zavaros frekvenciatenderek mentek az utóbbi években? Még valami állami mobilszolgáltatót is csináltak, ami még indulás előtt meg is szűnt.
Szóval a lényeg, hogy a rádiós technikánál komoly fizikai korlátja van a net sebességének, mivel az egész világ azon osztozik a mikrosütőtől a rádiós egéren át a katonai és meteorológiai radarokig. Vezetékesen, meg ha másképp nem megy, akkor kihúznak még egy kábelt és máris dupla sebességgel lehet tolni. Na ezért drágább a mobilnet.
Bár érdekes kezdeményezés, hogy valamelyik szolgáltató a wifis routerein bármelyik előfizetőjük számára lehetővé tette a kapcsolódást. Ha jól tudom az usa-ban is vannak területek, ahol a szintén inkább wifis a hordozható net és nem feltételen mobilos.
-
BlackPriest
őstag
tényleg, most, hogy mondod, nekem is. igaz, hogy 2500-ért van korlátlan netem éjjel nappal, de nem lehet cipelni. a 12 giga, ahogy említetted is, pár tecső videó. az éjszaka nem tudom mikortól meddig számít, de elég perverz arány. plusz elképzelem a családot, ahogy ül otthon az órát lesve és ölik egymást, hogy ki zuttanyjon le a gép elé elsőként, aki többet netezik, az meg mehet mosogatni. álomba illő. de valóban egyre olcsóbb, csak 100*-os tempóban fejlődik a technika, mint ahogy csökken az ár
-
azbest
félisten
válasz
BlackPriest #35 üzenetére
Nekem a vezetékes sem ingyen jön, az is több ezer forint.
Egyébként, amikor először használtam mobilnetet, akkor 100MB-ot kaptam 2-3 eFt körül. Ma ennyiért 1-2GB körül adnak feltöltősre. De ahogy nézem előfizetősre jobb konstrukciók is vannak. Úgy látom van amelyiknél 5ezerért 12GB, plusz még 100 éjszakai forgalmat kap az előfizető.
-
azbest
félisten
Ugyan már... mindig is lesz olyan régió, ami elmaradottabb. Sőt a fejlett régióban is lesz olyan hely, ahol nincs gigabites internet...
Ettől függetlenül 6 év múlva teljesen reális, sőt szerintem simán alábecsültek a számok. Minden évben megtöbbszöröződik az interneten bonyolított forgalom nagysága. Egyre inkább tolódunk a vezeték nélküli eszközök felé. A korábbi évek statisztikái [link] elég szépen megmutatják a tendenciát.
Már manapság is vannak sokan akik havi több száz gigabájtot forgalmaznak. Napi 1GB-hoz elég csak 10 fhd youtube klippet megnézni.
-
mrhitoshi
veterán
Sima ügy. Én 4G-t használok, és a T mostani fejlesztése óta az kell mondjam, elég komoly lett vidéken, és hozza a 40-90Mb-t is, olyan helyeken is, ahol eddig csak GPRS volt. Ha ez az ütem marad, akkor simán elképzelhetőnek tartom.
-
winhate
őstag
"2020-ra napi egy gigabájt mobiladattal számol fejenként a vállalat,"
Na ne vicceljünk már. Afrikában meg káánaán lesz mi ?
"Képzeljük el, hogy 2020 van
Az ágyban, a szobában, a lakásban, a házban, de az utcán is, bármerre nézünk, apró szenzorok vesznek körbe bennünket. Figyelik a környezetet, van amelyik sugárzást, van amelyik szélerősséget, van amelyik hőmérsékletet mér, de olyan is akad, ami egyszerűen azt figyeli, becsuktuk-e az ablakot és kihúztuk-e a hajsütő vasat."
Magyar valóság ha így folytatjuk:
A pincében patkányok a a hideg lakásban egerek keresik a morzsákat.
Mi éppen a régi múltból származó bringáinkra pattanunk fel és el kezdjük tekerni őket hogy legyen a rezsóhóz is egy kis áram. Közben felrakjuk a konzerves babot kicsit melegíteni. -
shiftac
aktív tag
HERE részleg
-
Fryskitt
addikt
válasz
FoxiestFox #7 üzenetére
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz
BlackPriest #19 üzenetére
C, Bevezetk és jól megadóztatják.
-
válasz
BlackPriest #19 üzenetére
Hmmm, mondasz valamit
-
BlackPriest
őstag
-
Cifu
félisten
Azért nagyon kiváncsi lennék én arra, hogy szándékozzák mindezt elérni. Egyfelől milyen hullámhosszon, sávokon működne? A Wi-Fi sávok már most is le vannak terhelve a nagyobb városok frekventáltabb helyein, a mobil hálózatok frekijei is meg vannak már eléggé tépdesve. Másfelől pedig valóban lehetséges lenne a roppant alacsony késleltetés mobil kommunikációval? Ez nekem egy kicsit sci-fi, per pillanat a távirányítású drónoknál (de írhattam volna akár önvezető autókat) is ezért igyekeznek legalább részlegesen önirányításúra építeni / tervezni, mivel az elvárt reakcióidő vészhelyzetekre csak így biztosítható.
Megint hasonló probléma a rendelkezésre állás / megbízhatóság kérdése, amit nagyon nem emlegettek. Itt egyébként van is egy kicsi ellentmondás a cégen belül, hiszen a HERE egyik legvonzóbb tulajdonsága éppen az, hogy offline működőképes...
Ezzel párhuzamos a felhőbe vetett bizalom kérdése, amire itt sincs válasz. Roppant jó, ha minden a felhőbe van integrálva, de lessz-e forgatókönyv arra, hogy reagál a hálózat részleges vagy teljes leállás terén?És lehetne még hosszan folytatni...
-
KisDre
senior tag
S egykettőre eltűnne "a sofőr" szerep a pálinkázások alkalmával
Na persze ez nem ilyen egyszerű.
Amúgy reálisan tekintve, valami elterjed valahol, ahhoz minimum +5 év mire elterjedjen a világon is, legalább is autók-közlekedés esetében, s onnan még 5 év mire Magyarországon is. De úgy ámblokk valahogy a 2020 túl közeli számomra.(#15) sz.balazs.95
Szovjet Oroszországban autó vezet téged! -
Fitzgerald
veterán
Nagyon futurisztikusan hangzik ez az egész, főleg a mobil eszközökön dolgozó mesterséges intelligenciák. lol 14 éve még a négysoros monokróm kijelző volt a sláger, meg a segghülye telefonok. Aztán majd néz mindenki amikor elszabadul a SkyNet, Schwarzi meg b#szik visszautazni a jövőből.
-
A szlogent valthattak volna siman "connecting"-re is, most, hogy jobban belegondoltam
-
válasz
FoxiestFox #7 üzenetére
Csak a thermal throttling miatt meg ne alljon a szive nyaron
-
válasz
FoxiestFox #7 üzenetére
-
-
-szp-
aktív tag
A piramis három csúcsa a Nokia ábráján: 10 éves üzemidő akksiról, 10 GBPS sebesség és 1 ms válaszidő. A piramison belül a piktogramok úgy helyezkednek el, ahogy azt a függőségi viszony indokolja. Pl. az önvezető autónak nyilván nem lenne szerencsés egy nagyobb késés, ugyanakkor a vizuális tartalomnak főleg az átviteli sebességhezkell közel helyezkednie az ábrán a logika szerint.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- Fiorenzato AllGround eladó
- Új Zsír Dell Inspiron 14 7441 Érintős Ultrabook Laptop -25% Snapdragon X Plus 10Mag 16/1TB SSD QHD+
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest