Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #3098 üzenetére
Pedig ez így működik egy túlmerült, de jó akkunál is, ahogy részleteztem korábban is, legutóbb másik témában is szóba került.
Mélykisült akkunak megnő a belső ellenállása, emiatt még kis áramtól is hamar fel tud szaladni feszültség, a töltő korlátjáig. (Ilyenkor a legrosszabb, ha feszültségkorlát nélküli, egyszerű töltőről van szó.)
A feszültség hatására egyre csökken a belső ellenállás, nő az áram, lejjebb húzza a feszültséget, majd egy ponton ismét emelkedni kezd, míg le nem kapcsol a töltés.
Az előzményben arról volt szó, hogy 15 Ah az akku kapacitása, 11,3 mA a készenléti áram. Két hét 336 óra:
0,0113A x 336h = 3,8 Ah
Ez azért még messze van a teljes kapacitástól, hogy annyira lemerüljön, 4 V-ig. Így csak a korábbi feltételezésre tudok gondolni, hogy az említett túltöltés, pezsegtetés miatt leváló részecskék átvezetést képezve megnövelték az akku önkisülését, méghozzá több cellában is. (Egyébként magam olyanokkal találkoztam, amiben csak egy cella lett átvezetéses, az is csak 10 éves kor után.)
(#3099) doso21
Az annyiban más eset, hogy a soros belső ellenállás növekedésére utal (vagy arra is). Az önkisülést okozó ellenállást a cellával párhuzamosan kell elképzelni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Sziasztok!
Van egy feltehetően többszörösen mélykisütött ( nyugalmi áram 620 mA autó miatt) Exide premium 77 Ah akkum. Még működik, de érezhetően gyengébb, mint egy 4 éves Electric Power, annak ellenére, hogy csak pár hónapot szolgált az Exide.
Érdemes-e CTEK 5.0, vagy Optimate 6 töltőt vennem, hogy regeneráljak, javítsak rajta?
Vagy inkább hagyjam a fenébe és majd ha kb jövő télen megadja magát, akkor vegyek egy új akkut.
Aldis-Lidlis töltőm van, tás ez az XS valami.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Érdemes. Nem a regenerálás miatt, az inkább célgépnek való ( és azzal sem garantált a jó eredmény), hanem a következő akkud mindennapos, gazdaságos, megbízható töltésére.
Az Aldis kategória, amennyiben rendeltetésszerűen működik évi pár töltésre való. Az Optimate 6, Ctek MXS 5.0 pedig mindennapos otthoni használatra.
Az a 620 mA fogyasztás is megérne egy felülvizsgálatot, javítást.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz agyarka #3104 üzenetére
A 620 mA miatt egyenlőre nem használjuk az autót, akku ki van véve, csepptöltőn van.
Az akkau DHC 500A2 terhelő vilával tesztelve. nem volt őszinte a mosolyom, amikor 380A -el megterhelve 10 V alá kúszott és folyamatosan csökkent a feszültsége.
Ha jól értelek, ezen állapoton nem tudna javítani a CTEK sem. Fizu után meglátjuk, még rágódom rajta.
Az Aldis töltőt csepptöltésre használom egyébként.
Ha csak simán töltöm-merítem pár amperrel, akkor várható javulás, vagy azzal sem érdemes nyűglődni?
Az új akku még a harmadik 15 sec-es terhelésre is megtartja a 10,5 V-ot. A használtabbak is csak inkább a második, esetleg harmadik mérésre kezdenek folyamatos feszültséget ejteni. Ebből gondolom, hogy az az Exide lassan kuka...
-
agyarka
aktív tag
A Ctek csak felkeveri a savat, amennyiben szulfátosodás miatt csökkent a kapacitása, akkor azon a merítés, normál töltő nem segít.
Rakd rendbe a fogyasztókat, vagy amennyiben nem lehet, akkor a klíma akku mindig töltőm legyen, amikor nem jár a motor. Az Aldis töltőt én már nem használom, mert az Optimate jobban feltölt, és a hatásfoka is korrektebb.[ Szerkesztve ]
-
peti85
senior tag
Itt a legtöbbünknek bevált amit vett legyen az CTEK vagy Optimate. Szerintem egyikkel sem lehet mellényúlni.
Nekem Optimate 6 van. Két éve volt, hogy reggel nem indult el az autó (rövidebb távokon használom). Akkor még nem volt töltőm, de pont akciós volt az Aldiban az AutoXS, hát vettem gyorsan, feltöltöttem és elmentem egy autóvillamossági szakihoz, aki valamilyen BOSCH műszerrel rámért az akkura. Indítózást szimulált, meg még nem tudom miket. Azt mondta, hogy ez az akksi már nem fog sokáig menni, tél előtt cseréljem le. Úgy alakult, hogy az Aldis töltő hibás volt, így visszakértem az árát és megrendeltem az Optimate 6-ot. Az akkumulátor azóta is üzemel az autóban. Pár havonta ráteszem a töltőt, télen kb. 3 hetente. Lehet hogy egy olcsóbb töltővel is bírná így, de ezt nem tudom megmondani. Minden esetre én nem bántam meg. Ahelyett hogy vettem volna egy új minőségi akkumulátort, vettem ugyan azon az áron (27e volt) egy minőségi töltőt hosszú távra.
Ami nem tetszik az Optimate-ben, az a kábel. Viszonylag hosszú, azzal nincs baj, de hidegben eléggé meg tud merevedni, bár nem volt még belőle gond, csak ennyi pénzért azért nem ezt vártam. Ebben állítólag sokkal jobb a CTEK, az szilikonos úgy tudom.
A CTEK 21e, az Optimate 27e környékén beszerezhető. Hogy megéri-e a magasabb árát az Optimate, az nem biztos. Szerintem nyugodtan válaszd amelyik szimpatikusabb.HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
Mr Bond 007
őstag
válasz Mr Bond 007 #3111 üzenetére
Most nézem az is csak 5A-l tölt. Akkor nem gyorsabb. Lényegi különbség akkor csak annyi hogy az optimate6 teljesen automata (nincs gomb semmi) és max 240Ah-s aksit is tud tölteni, szemben a Ctek msx 5.0 160Ah-jával. Szerintem ha csak nincs teherautótok bőven megfelel a ctek is. Tegnap feltöltöttem vele 2db párhuzamosan kötött 70Ah-s aksit együtt (140Ah) gond nélkül. (Toyota Hiace D4D)
Ja és a ctekre 5 év gari van.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Optimate6 37-39e 3 év gyári garanciával, 27 ért 1 év bolti garis szürke importos van csak.
21e ért 5 év garis MXS 5.0 át kapsz, ami sajnos csak hegesztett házas, tehát -a kétségtelenül hosszú- gari után csúnyán javítható. 37 körül már a 7 A os verziót vehetsz, ami tud tápegység módot és csavarozott házas.A Ctek csatlakozói jobbak, valamint Recond módban állandó árammal savforralással a rétegződést megszünteti. Utóbbi az egyre elterjedtebb felitatott savas akkukra egyre kevésbé jellemző.
A Ctek-ben van külön AGM mód azokhoz az akkukhoz amihez a gyártó magasabb töltési végfeszültséget ír elő.Az Optimate6 a leírásoktól eltérően valójában csak 4,6 A es max töltőárammal dolgozik, mivel nekem van 4 esem is ami csak max. 0,8A es, ezért nyugodtam állítom a 4,6 A is bőven elég.
A Ctekkel ellentétben az Optimate finomabban szabályozza a töltőáram erősségét, a tesztelt 6,5 Ah akkut nálam 700mA el töltötte, A Ctek MXS 5.0 több felhasználó 50 Ah nál kisebb kapacitású akkujából kiforralta a a savat.
További különbség, hogy az Optimate impulzustöltést alkalmaz ami kedvezőbb az akkumulátor számára. A leírásokkal ellentétben 200 mA alatti impulzusokat is mértem.
Az Optimate4 14,4V míg a 6-os 14,3V töltési végfeszültséget alkalmaz, utóbbi kompromisszum a szelés akkukhoz illetve nyáron is hasznos, ugyanis a jelenleg nálunk forgalomban lévők még nem hőmérséklet kompenzáltak (a Select gombos verziókban van csak ATC).
Az Optimate kábele valóban merev, de még hidegben sem törékeny.A merevsége miatt alig van rajta törésgátló, viszont éppen ezért nehezebben csomagolható.. A Ctek csatlakozói is jobbak.Az ATC működéséről egyik gyártónak sincs nyilvános dokumentációja, ami a hibaszűrést jelentősen megnehezíti. A papírmunkával sajnos mindkettő hadilábon áll, a leírásaikban csúsztatnak vagy egyszerűen csak hemzsegnek a hibáktól. -(
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Mr Bond 007 #3112 üzenetére
Ez valószínűleg azért van, mert a Cteknél max. 20 óra a CC-szakasz. Eszerint még akkor is, ha ezalatt nem éri el a 14,4 V feszültséget az akku.
Elvileg ilyenkor a töltő újraindításával lehetne folytatni ismét 20 óráig.
Az Optimate 6-nál nincs ilyen korlát gondolom, attól eltekintve, hogy az adott árammal túl sokáig tartana még nagyobb akkut tölteni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #3111 üzenetére
Az Optimate6 korrekten leszabáéypzott áramerősséggel tölti 6,5 Ah riasztó akkut, és a 12V os motor akkuk sem jelentenek számára problémát.
Az akku 240 Ah korlátozás csak marketing, bármekkora kapacitásút lehet vele tölteni aminek az önkisülése kisebb mint a töltő teljesítménye. Ez mindegyik töltőre igaz, legfeljebb a töltési időkorlátozás miatt újraindítást igényel.(#3114) Kernel
Az Optimate-nél .72 óra az időlimitÉrdekes, hogy az 5A es Ctek ezen a videón a 80A akkut a 3. fázisban max 4,62A rel tölti. Lehet, hogy ők is kerekítenek mint a Tecmate?
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
-
csiga8
senior tag
válasz agyarka #3113 üzenetére
Ez így nagyon korrekt válasz, köszönöm szépen!!
Amin azért csodálkozom, hogy a Ctek nem impulzus töltő. Én azt hittem, már a Aldis-Lidlis töltők is azok.
Emiatt jobban tetszene az Optimate, de az ára nagyon sok. Legolcsóbban a 33.000 Ft-ért láttam magánkézből.
Ha jól tudom az Imax B6 is meg a Voltcraft IPC-1 is impulzusos, tán azért is vettem őket anno.
Nekünk 4 db dízel autónk van a családban 72-77 Ah akkukkal. 1 kivételével az összes Exide akku és zárt. Tán abból nem forralna ki semmit a Ctek.
Te melyiket vennéd?
-
Mr Bond 007
őstag
A Cteknél a rekondícionálás opcionális, te döntöd el hogy lefusson vagy sem. Tehát emiatt nem kell félni, hogy forralni fog. Nyilván az optimate jobb, de annyival drágább is. 4 autónál már viszont azt mondom lehet megéri. Ezen a szinten már egyikkel se jársz rosszul.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Az Imax B6 sem impulzusos, viszont van Pb töltése. A pontosságában elég nagy a szórás. Mostanában nem néztem, talán az új szoftverben van kalibrálásra lehetőség.
Nekem a ragasztott házas, melegedő piros gombos Ctek kel vannak fentartásaim. A 7 es tetszett, de én az Optimate 6 mellett döntöttem, igaz nekem van rendes szulfátalanítóm külön, meg fix tápom.
-
agyarka
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #3119 üzenetére
A 70Ah miatt nem kell félnie a kiforralástól, és nem azért mert választható a Recond. Akiknek panaszuk volt, azok kis kapacitású 40 -50Ah) akkura tették normál módban.
-
csiga8
senior tag
válasz agyarka #3120 üzenetére
Egész komolyan fel vagy szerelve!
A túlmerített ( mélykisütött) Exide premiumon segítene a szulfátalanítás? Igyekeztem utánanézni, és azt találtam, hogy ez nem kalciumos, nem AGM, hanem tasakszeparátoros. Bár azt is olvastam, hogy visszafordíthatatlanul károsodik, max 10 mélykisütést bír ki a mostani akkuk, és ilyenkor egyből harmadolódik az élettartamuk.
Terhelővillával terhelve a feszültsége nem áll be egy fixre, hanem szép lassan csökken, nagyjából úgy viselkedik, mint egy öreg akku.
-
agyarka
aktív tag
Nálam 10 ből 1 nél ért valamit, a többi vagy eleve zárlatos / átvezetéses volt, vagy az lett néhány ciklus után. A jó akkut nyilván senki nem veszi ki a kocsijából azért, hogy kedvtelésből kisérletezzek vele.
Érdemesebb a megelőzésre fordítani az energiát.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
A jármű elektronikáját nem lenne jó impulzusokkal megszórni, ezek a töltők viszont bekötve is használhatók.
Alapelvet tekintve egy szokványos kapcsolóüzemű tápegység, a szabályzókör egy processzorral megfejelve, mivel itt nem elég szimplán csak feszültséget stabilizálni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
peti85
senior tag
válasz agyarka #3113 üzenetére
Szerintem itt hivatalos 3 év garancia van az Optimate-re, ráadásul készleten van. Egy kérdést minden estre megér szerintem: [link]
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
agyarka
aktív tag
Ennél drágábban is árulnak olyan töltőt, ami nem szerepel a magyar importőr nyilvántartásában. A importőrnél kisker áron 39950, ami kb. kinti ár. Nekem soknak tűnik a közel 13 minusz, úgy hogy mindenkinek haszna legyen beleértve az államot is.
Természetesen lehet, hogy mindenki túl nagy árréssel dolgozik, kivéve az általad linkelt. -
Soma01
veterán
Akkor, hogy bonyolultabb legyen, mondok egy olyat, hogy Akkukraft töltő. Arra sem hallottam panaszt eddig. Nem tudom impulzussal tölt-e, de mintha a 4-es pontban, fázisban ezt csinálná, ezt írják:"Pulzáló töltési fázis", de recond sincs benne elvileg, ennek ellenére az 5-ös fázisra ez van írva: "Kondicionáló fázis". Hogy van ez agyarka?
Igaz, nem 5 amperes, csak 3,8 de szerintem az is elég személyautóhoz.
Ja, és ennek az ára 14.000 Ft postával együtt.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Az említett fázisok megvannak a Ctek és az Optimate töltőkben 1,2 fázis. Ezek külön nem választható programrészek.
Az AKKUKRAFT ra én sem hallottam panaszt, bár az elterjedsége sem túl nagy. Nekem a közelmúltban linkelt kinai 20a es töltő volt talán a legszimpatikusabb az 13e ért ajándék volt. Tesztelés impulzusos recond, választható feszültség korlát. Nyami. -)
[ Szerkesztve ]
-
peti85
senior tag
Ott van még a Noco Genius is, mintha itt is vett volna valaki és elégedett volt vele. Bár az meg aztán tényleg fehér holló.
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
koppim
csendes tag
Hideg garázsban, ahol kb. -3 fok van, szabad használni az Ultimate speed töltőt?
-
kaliber
aktív tag
válasz agyarka #3113 üzenetére
Milyen árakat írsz 20-40ezerig durva egy töltőért most komolyan egy akku csere pár évente olyan nagy tétel egy autónál csak az üzemanyag évi 2-300 ezer ft a "többi" kopó alkatrészt amit természetesen cserélni kell gumi téli-nyári szett 80-80ezer ft szűrők+olajcsere 20ezer évente és még a többi kötelező+súlyadó+vizsgáztatás ehhez képest a LEGrosszabb esetben 3-4évente akku csere 20ezer ft (az enyém 100Ah volt 21ezer ft) környékén nem tűnik olyan soknak hogy ezért egy ilyen drága töltőt keljen venni szerintem ésszerűbb egy lidl vagy aldis töltőt venni 5ezer környékén.
Miért jársz futni? Mert az élet rövid, a futástól kicsit hosszabbnak tűnik :)
-
Kernel
nagyúr
Elvileg épp pincében nem szabad akkut tölteni, legfeljebb gyakorlatilag ezek a töltők nem pezsegtetik különösebben az akkut, így kicsi az esély a durranógáz képződéséhez.
A kezelési utasításokban szokták is írni, hogy jól szellőző helyen kell tölteni, szikra ne képződjön stb.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
koppim
csendes tag
Multiméterrel ennyit mértem, de a töltő 12,2 12,3 körüli értéket mutatott.
Múlt héten eléggé le lehetett merülve, mert be kellett tolni. Aztán mentem vele nagyobb távot, akkor már jó volt. De akkor nagyon hidegek is voltak. Este 10 kor nem akart beindulni. Reggel mindig elindult, de akkor garázsban áll. -
Kernel
nagyúr
Gondozásmentes akkuim nekem is vannak, tetején a címke alatt egy műanyag lapot fel lehet feszegetni, alatta vannak a rejtett dugók, apró lyukkal ellátva, ami a gáznyomást elengedi, hogy ne robbanjon lehetőleg.
De én sem azt mondom, hogy vészes a dolog, csak nem árt tudni, ha ilyesfajta. Ezekbe lehet tölteni vizet is, ha szükséges.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
koppim
csendes tag
Már 5 órája tölti, és most mutat 13.5 V ot.
Muszáj megvárni, hogy teljesen feltöltse? -
agyarka
aktív tag
válasz kaliber #3135 üzenetére
Nekem a gyári AGM akku 60e, amennyiben nagyobb kocsira váltanék akkor 90 lenne. Édesapáméba nemrég néztem a gyári 70, az utángyártott 35 -40.
A 4,5 éves akkum nemrég mértem, hozza a gyári értékeket. Hosszútávon megéri jó töltőt venni. Annyit nyilvánvalóan nem érdemes belefektetni töltőbe amennyit én, de én hobbibol csinálom. Még kellene itthonra egy rendes szkóp is. -)[ Szerkesztve ]
-
-
Soma01
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen