Új hozzászólás Aktív témák
-
tibor2010
tag
válasz Inhouse #3092 üzenetére
A Penny áruházban kapható töltő:
Cartrend 50264 DP 4000
Átlagos értékelése 4,3 *
Felrótt hibák Amazon értékelésekből:
- nincs LCD kijelzővédő fólia a csomagolásban, így volt aki karcosan kapta,
- szikrázik a csipesz az akkura csatlakoztatáskor,
- a hálózatra kapcsolás után 5 másodpercen belül választani kell üzemmódot, különben hibára fut,
- gyatra leírás, több dologra úgy kell rájönni,
- állítólag nem jelzi ha csepptöltésre kapcsol,
- nagyon extrém esetben teljesen kimerült akkunál nem töltött (?)Nagy általánosságban dicsérik.
Vettem egyet, tényleg nincs védőfólia az LCD-n, a többi majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
tibor2010
tag
válasz Mr Bond 007 #3155 üzenetére
A Penny újságban benne van a 14. oldalon.
5490 Ft -
Kernel
nagyúr
válasz tibor2010 #3153 üzenetére
Lehet előbb felcsíptetni, utána bedugni a konnektorba, hátha akkor hibát sem jelez és nem is szikrázik.
Noha leírják több töltőnél is fordítva, de elektronikai szempontból ennek semmi indoka. Hacsak nem úgy van programozva, hogy direkt "akadékoskodjon".
Más téma (AA / AAA akku), az IPC-1 / BC-xxx töltőknél is leírják, hogy előbb betáp, utána akku. Ehhez képest fordítva talán még kényelmesebb is, ha egyszerre akarok több cellát indítani, egyforma üzemmódban. Utána Mode-gomb, hosszan nyomni, beállítás egy menetben.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz kaliber #3135 üzenetére
Elő olvasatra nekem is vadul "hangoztt" a 23ezres töltő! Viszont Ők alapból a prémium kategóriáról beszéltek csak!
Nyilván akinek csak 1 kis 15ezres aksija van, max egy 6ezres töltőt vesz, mert arra a havi 1-2 órára az is elég! Mint pl nekem! (ha meg minden rendben, nem 1-2km-eket megy a kocsi, akkor lehet nem is kell az évben 1x sem töltő!)
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #3154 üzenetére
Itt már írtam...
Ez a Pennys Cartrend DP4000-es -20 és +40C fok között üzemképes. Alkatrészek alsó hőfoktűréséről nem nagyon van infó, csak a felsőről. Milyen alkatrészek lehetnek benne, amitől ez mehet -20-ban, a Lidl-s meg nem mehet csak 0-tól? Költői kérdés...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
agyarka
aktív tag
válasz tibor2010 #3153 üzenetére
Még maguk a gyártók sem döntötték el, hogy mekkora feszültségre töltsenek. A specifikációknál 14,4V, 5 oldallal később a töltési módoknál 14,3 V (az autós mód 14,3VA nyilvánvalóan sajtóhiba a német leírásban).
Biztos ami biztos, a töltési végfeszültséget + - 0,25 V, az áramerősséget + - 10% ban határozták meg. -(
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz Inhouse #3160 üzenetére
Igen, láttam. Nálam a lidlis -15-ben is ment kint, most is rá van dugva, kertben állok, szabad ég alatt. 12,9-et jelez csepptöltésen, valaki írta, hogy 2 tizeddel kevesebbet mutat az LCD, én akkor megnyugodtam, hogy csepptöltésen jó a 13,1V - tényleg, jó egyébként? Honnan jön, a 0 fok feletti üzem? Most nincs nálam a használati, abban írják?
-
Soma01
veterán
Vettem egy ilyen Pennyset én is.
Majd megnézem jobban később...
Amúgy mennyi garancia van rá? -
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #3162 üzenetére
Ha láttad, akkor miért kérdezted, hogy mennyibe került, hiszen ott írtam korábban...
Jó az csepptöltésnek, semmi gond.
A használatit is linkeltem már a Lidl-s LCD-s Ultimate Speed töltőhöz itt.Üdv Inhouse
-
ddsteel
aktív tag
Szerintem egy év. Most hoztam el, rádugtam, de ilyen 15,7-15,8 V-okat ír ki. Nincs nálam a multiméter, de vagy hülyeséget ír az LCD, vagy ennyivel tölt, ami viccnek is rossz. Lekapcsoltam, mert most nincs időm nézegetni, egyelőre visszadugtam a lidliset rendesen írja a 12,9-13 V-ot. Sajnos most nincs időm próbálgatni, de azért érdekelne, miket írogat ez itten....
Inhouse-nak: igen, kösz, azt láttam, az újságban/újságot nem találtam valamiért, de most már mindegy is
[ Szerkesztve ]
-
tibor2010
tag
Kicsit tesztelgettem a Pennys töltőt.
Valóban szikrázik kicsit a csipesz a csatlakozáskor, de nem vészes.
Akku: Perion 60 Ah, gondozásmentes, kb. 3 hete feltöltött, külső digitális műszerrel mérve 12,62V induló feszültséggel.
A töltés a FUL kijelzésig kb. fél óráig tartott, a max. töltési feszültség 14,49V, a FUL kijelzés után 13,05V-ot mértem az akkun.
Csepptöltésnek nem láttam nyomát, de lehet, hogy nem állandó a töltés, csak időnként kapcsol rá, hosszabb megfigyelés kellene.
A belső műszer 1 digit pontosságú, kb. 0,1V-al mér kevesebbet a tényleges kapocsfeszültségnél.Ráraktam egy cellazárlatos 100Ah-ás munkaakkura. Ennél a LED-es Ultimate Speed mindig gondolkozik egy sort, előbb regeneráló módba kapcsol, aztán motor akku töltésre, kézzel kell átbillenteni autó akkura.
Ez nem sokat tökölt, rögtön nekiállt tölteni, amivel egyébként soha nem fog végezni.
A cella állapot vizsgálata tehát egy nagy kamu.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Megnéztem pár LCD adatlapot, bár akad olyan, aminél 0 °C üzemi hőmérsékletet írnak, de még annál is -10 °C a tárolás. Tehát ennyit kibír károsodás nélkül.
Viszont nem ez a jellemző, mínuszokban mennek lejjebb is. Van -20 °C működés és -30 °C tárolás is, valamint mindezek közötti értékek.
Többi alkatrész szempontjából lényegtelen (legalábbis a mi éghajlatunkon), nem kell foglalkozni ezzel a kérdéssel. A kimeneti feszültség stabilitása szempontjából sem. Nagyon minimális eltolódás lehet csak.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
kirket
csendes tag
Beneveztem én is egy ilyen Pennys töltőre. Mikor az elem ikon utolsó pálcikájához ér átkapcsol 15.7V-ra. Nem vagyok akku szakértő de inkább kihúztam itt. (probából visszadugtam akkor azt irta teli és nem volt töltő fesz).
Gondolom akkor ez isr szemetesbe való.
-
ddsteel
aktív tag
Na erről beszéltem én ma már viszem vissza, úgyis útba esik, meg csak "hobbiból" vettem a Carstel és a lidlis mellé. Lehet, hogy semmi galibát nem okoz, de vagy ne írjon hülyeségeket, vagy ne töltsön egy feltöltött akkut majd' 16 V-tal.
A végén még lehet, hogy veszek egy Cteket a sok kísérletezgetés helyett. A lidliset lehúzva, várva 1 órát, pennyset rádugva 12,6-7 V-ot mutatott tegnap a "teljesen feltöltött" akkura a pennys LCD-je. Vagy nem pontos az érték, vagy a lidlis képtelen teljesen felnyomni az akkut (hópehellyel töltöttem, de mintha csepptöltéskor uyanannyira esne vissza hópehely után a töltési fesz, mint normál módban, szóval a végén szerintem ugyanannyira (vagy ugyanannyira nem) tölti).
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
csiga8
senior tag
A mélykisütött Exide premium akkut ( kárt már nem tehetek benne, gondoltam tesztelgetek) terhelő villával, (10-20 percenként terheltem) meg rákapcsolt izzóval lesütöttem 12-12,1 V környékére.
Ultimate speed töltővel hópihés módban feltöltöttem, majd merítésnél feltűnt, hogy ha a 380 A-t nem is , de 320-340 A terelésre fesz. esés nélkül tartja 10,4 V-ot +12 C fokon.
Nosza próbáljuk ki az új autoxs töltőt, szintén hópihe módban, a full tötés után egy battery tender nevű 4 kivezetésés, ( vagy 5-6 éve vettem egy felszámolás alatt lévő akkustól) 1,25A-es csepptöltőm hagytam egy fél napot.
Éjszára leszedtem róla a csepptöltőt, reggel 13,3V a feszültsége. Referenciaként a zsír új Exide ott van mellette, amiről szintén leszedtem éjszakára a csepptöltőt, az 12,78 V lett reggelre.
A töltögetések előtt autóban tesztelve mindkettő akku. A zsír új hallhatóan jobban tekert és a 380 A terhelésre 10,6 V-ig esett vissza a feszültsége, tehát ő biztosan jó.
Van ennek a magas feszültségnek valami magyarázata, vagy végleg sikerült gallyra vágnom az akkut?
Esetleg javítottam rajta? -
tibor2010
tag
-
Kernel
nagyúr
Ha a másik akku az autóban van, a nyugalmi áramfelvétel miatt érthető, hogy az lejjebb ment.
Egyébként nem kóros a jelenség, a hosszabb távú viselkedést kell majd megfigyelni, önkisülés, terhelhetőség alakulását. Nekem szerencsém volt pár mélykisüléssel, nem lett semmi baja, de azok másfajták.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
Na visszavették szó nélkül a pennyset. Mondjuk megkérdezte a nő, mi baja, elkezdtem mondani, de láttam rajta, hogy teljesen elgyengülnek a karjai és ólmos fáradság vesz rajta erőt, úgyhogy szerencsére mondta is hogy rendben, ennyi elég lesz, hagyjam
Eddig próbáltam AutoXS-t, LCD nélküli és LCD-s lidlist, Carstelt, pennyset. Ezek közül szerintem a lidlis LCD-se a legjobb ár-érték arányú. A Carstel is kb ugyanennyit tud sztem, de majd' 2x-es áron. A pennys abszolút kiesett nálam, AutoXS-t csak kicsit próbáltam, azt apósom vette 7E körül, annál jobb sztem (mármint ár-értékben) az LCD-s lidli és olcsóbb is.
Már ha valaki ezek közül válogatna és érdekli egy szigorúan szubjektív minta
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Az új akku is csak addig volt az autóban, míg kipróbáltam.
A csepptöltés és mérés idejében mindkettő a pincében +12 C-on volt. Az autóban (most) nincs akku.Magyarán elképzelhető, hogy nagyobb gond nélkül elviselte. Találtam a neten olyan grafikont, mely szerint a mélykisütött akku élettartam a tervezett 1000 ciklus helyett kb 300 lesz. Ez valós lehet?
Lehet, hogy most jó, de harmadával hamarabb "letérdel"?
-
csiga8
senior tag
A ( használtan vett) Passatból ezt az akkut szedtem ki:
Ez AGM lenne? A kupakokat leszedve elkezdtem feltölteni deszt vízzel. Az első 50 ml után ( töltés-merítés) mérhetően jobb lett, aztán mégegyszer 50 ml, igaz már picit a cellák felett van, de egészen jó lett.
A kezdeti 380 A terhelésre 10 V alá eső akkuból most a 10,4 V-ot tartja kinn a szabadban ( -5 C ) 2 mérésig erejéig. ( 15 mp mérések).
Őt is az autoxs töltővel cseszegetem hópihe módban. ( tölt-merít) Kárt ebben sem tudok tenni, kíváncsiságból tesztelem, de még a végén lesz belőle valami.
-
Kernel
nagyúr
Bizonyára van alapja, csak a gyakorlatban nincsenek általában teljes ciklusok, így nehéz megmondani, mennyit számít.
Szokott lenni egy kis szintjelző műanyag pöcök, ami látszólag céltalanul lóg bele a savba. Amikor a végét ellepi a folyadék, akkor jó.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz tibor2010 #3180 üzenetére
Ennek nincs rekondícionáló módja:
https://www.conrad.hu/hu/automatikus-olomakku-toelto-084-a-cartrend-dp-4000-1387434.html
Inkább arra tudnék gondolni így látatlanban, hogy az Auto XS egyes típusaihoz hasonló koncepció szerint működik:
https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_3071-3071.html
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
tibor2010
tag
válasz ddsteel #3192 üzenetére
A hópelyhes módban nem tudom kipróbálni. AGM akkum nincs, hidegen pedig nem fogom így tölteni, inkább behozom a lakásba.
Normál 12V-os módban nekem még nem váltott át 15,7V-os töltésre. Az első 60Ah-ás akkuval újra megnéztem.
Jelenleg folyik a tesztelés a másik akkuval: 12 éves Varta Blue 45 Ah.
12,42V-ról indult a töltés, eddig a max. töltőfeszültség 14,35V, a belső és külső műszer ugyanazt mutatja.
Nemrég váltott 13,6V-os töltésre.Új fejlemény, ami magyarázatot adhat a rossz LCD kijelzésre:
A készülék megjegyzi a korábbi töltési állapotot!
Tehát ha a hálózati feszültség elmegy, ott folytatja, ahol abbahagyta. Ha valaki még a FUL jelzés előtt megszakítja a töltést és másik akkura kapcsolja, a töltő azt hiszi az előző akku és hülyeségeket mutogat.
Nagyon egyszerű a megoldás, a csipeszeket össze kell érinteni.
Ha ezután a másik akkura kötjük, a készülék világítása működik egy pillanatra, majd az LCD-nek üresnek kell lenni, csak ezután kezdődhet a töltés. Tehát a töltő önmagában nem alkalmas az akku feszültségének mérésére, mint ahogy itt valaki már próbálkozott és biztosan fals eredményt kapott. -
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #3178 üzenetére
A rövidzárlat védelem ma már nem egy ördöngösség.
A Ctek MXS 10 nekem is tetszik, masszív db, láthatóan használni tervezték, főleg a gumi védőkerettel. Az én akkumhoz a 0,1 C szabály alapján túl nagy. Jó lenne végigmérni, pontosan hogyan is szabályoz a Ctek, és megtudni, hogy az 5.0 nál pontosan mikor és mi okozta a kiforralást.
-
-
tibor2010
tag
A Pennys töltő szépen helyrerakta a 45 Ah-ás akkut. Hajnalban pont elkaptam, amikor az utolsó töltési fázisra kapcsolt, ekkor 14,47 V-ot mutatott a külső, 14,5-öt a belső műszer. Nem sokkal ezután váltott FUL jelzésre.
Korábban sűrűn váltogatta a 13,6 és 14,3V-os töltést. Ugyanezt tapasztaltam a LED-es Ultimate Speed töltővel, még a feszültség értékek is megegyeztek.
A 60 Ah-ás akkunál volt némi hiányérzetem, a feszültsége túl gyorsan ment lefelé (századokról beszélek) a töltés után. Ezért azt még ráraktam a Ring töltőmre. Ennél mindentől függetlenül lehet kapcsolni a szulfátlanítást. Ezután még töltött rá kicsit, most ez is rendben van.Nagy becsben tartom az Ultimate Speed töltőt, három halottnak hitt akkumat hozta helyre, de ...
Áramszünet esetén visszaáll alapállapotba (az LCD-s változatot nem ismerem), ehhez képest a Pennys előrelépés.
A másik, hogy nagyon gyenge minőségű kínai kondit (33uF/350V) raktak bele. Konkrétan teljesen szétégett,
lyukat égetett maga alatt a NYÁK-ba, tönkrement 2 dióda és csak ezután ment ki a biztosíték.
A Pennys is aggasztóan melegszik, amikor max. árammal tölt. Nem szeretem ezeket a teljesen zárt dobozokat. -
Mr Bond 007
őstag
Totalcar csekkolta az Ultimate speed töltőt [link]
-
Jimmy66
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs