Új hozzászólás Aktív témák
-
veze
őstag
Mikor korábban nézegettem olvasgattam ezeket, emlékeim szerint volt olyan amiben volt késleltetés.
kamionba kellett , hogyha alszik a vezető és közben az akkuról megy ez az, akkor ébressze fel ha leesik a fesz egy kritikus beállitott érték alá. Viszon ha öninditózik és emiatt esne a küszöb alá, akkor nem szerette volna hogy jelezzen, és volt benne állítási lehetőség késleltetésre (addig közben a motor beindultés visszaállt a fesz és ez a késlelteteés elég volt 20-30 mp csak)
megkeresem majd hátha megtalálom- -
Kernel
nagyúr
Pontosabban valamennyi hiszterézisre lenne szükség a kattogás kivédésére, töltéshez pedig kisebb áram.
Amikor egy akkut teleltetni akarunk, nincs szükség gyors töltésre, 500 mA is már elég lehet, hogy szép lassan kússzon felfelé a feszültség. Ekkor viszont a végértéken már úgy fel lesz töltve, hogy az nem fog (nagyon) leesni, hiába kapcsol le a töltés. Elkezdődik a lassú merülési folyamat, amit az önkisülés mellett autó készenléti árama is befolyásol, ha beépített akkuról beszélünk.
Az akku belső ellenállása miatt természetes, hogy ha több amper árammal megtoljuk, a kapocsfeszültség hamar felszalad, de attól még nem lesz tele, hiszen ennyi idő alatt kevés Ah töltés ment bele.
Az áramot lehet korlátozni az előzményben tárgyat CC/CV modulokkal is, vagy régebbi hozzászólásomban említett dugasztáp is alkalmas ilyen célra, ami belül csak egy trafót, egyenirányítót és pufferkondenzátort tartalmaz. Esetleg opcionálisan LED+ellenállást is.
Hasonló a 12 V-os Ni-Cd csavarbehajtókhoz mellékelt dugasztáp is, de az nagyobb áramot tud, egy éjszaka alatt már képes túltölteni is, kontroll nélkül.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Attól függ, mennyire intelligens, illetve ha már annak nevezik, annak tudni kellene az állandó bekapcsolt állapotot is.
Ha például a CTEK karakterisztikájából indulunk ki, ez simán megteszi, hogy a feltöltés után 10 napig rajta tartja a 13,6 V-ot, csak utána kezdi ezt a ciklikus játékot. Tehát ez arra is utal, hogy 10 napig nem árt az akkunak (ők már csak tudják, akik tervezték).
Időzítős vezérlés is jó lehet, csak akkor meg kell figyelni egy hétig, méregetve a feszültség alakulását.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
flegga92
senior tag
Fesszabályzó rendben van, alapjárat (600 RPM) és a max fordulatszám között 0,2 V eltérés van. Amikor teljes gázról visszaengedem egy pillanatra visszaesik 12,X V-ra, de ha normálisan engedem vissza, nincs ilyen. Biztonság kedvéért az új akkuval figyelgetem majd, meg mérek egy nyugalmi áramfelvételt.
Szomorú, hogy egy épp nem 2 éves gyári Honda akksi ennyit bír... Gondoltam 4-5 évig nem lesz gond vele. Családban 3 autónál 10 évet elment a gyári első kiszerelésű akkuval az autó, ebből 2 kocsi jó, ha 2 havonta kijutott a városból. Ráadásul többször is a nyitott csomagtér ajtó miatt csutkára lemerült, és nagyapám ruszki alkatrészekből összerakott töltőjével volt töltve, amiben a villanykörte fényereje jelezte a töltés állapotát
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
Nekem rémlik egy olyan panel, amiről olvastam korábban ( nem itt hanem ebay) ami írt olyat hogyha leesik a fesz, arra be lehet vállítani még késleltetést, és csak annak letelte után lép akcióba ( pl kamionban ha még ok az akku fesz de insdítozáskor pár pillanatra alá megy.De nem mentettem el a linkjét...
De létezik ilyen is -
ddsteel
aktív tag
Szia. Erről elég első kézből való infóm van: EFB-s akkuval szerelt (merthogy start-stopos) Hondám van és sokszor lóg CTEK-en, meg szeretek is képben lenni, úgyhogy fixre szereltem be USB-s szivargyújtót, ami a feszültséget is jelzi. Menet közben a generátor teljesen máshogy tölt, mint a 10 éves volt Opeloman, ami állandó 14,1-14,3V-tal töltött, ahogy járt a motor. Itt ez nem így van. Sokszor 11,5 V-ot is jelez a kütyü, de van, hogy 15,3V-tal is tolja, igaz, csak impulzusszerűen, szinte csak pár mp-ig. Szerintem ez így üzemszerű, mivel: tök érdekes, de az a tapasztalatom, hogy ha autózom mondjuk legalább 10 km-t normálisan, utána legalább 1-2 napig 12,8Von áll az akkufeszkó, tök új VARTA akkum van egyébként. Most cseréltem a 4 éves gyárit, cellazárlatos lett, amit ez a kütyü is kimutatott (a végén már indítózáskor nem is értékeket írt, hanem csak krikszkraksz vonalkákat, ekkor cseréltem le és sztem jól tettem.) Viszont, ha a CTEKkel töltöm, legyen rajta akár 1 hétig is csepptöltéen,utána max 1 napig tartja a 12,8V-ot. Nyilván mindkét töltés jó, de ez nekem kicsit furcsa, azt hittem a CTEK ''jobban'' fel tudja tölteni. Végülis csak azt akartam kihozni, hogy 15,3V-tal is tol egy új autó generátora, persze nem hosszú ideig. Pont ezért végülis nem is mertem bele sima akkut venni, dacára annak, hogy 1. a start stopot mindig kilövöm, mert utálom, 2. volt olyan infóm,innen is meg FB-ról is, hogy páran tettek normál akkut EFB helyére.Éne ezt a töltési karakterisztika miatt nem mertem megkockáztatni.
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Meg ugye kérdés, hogy a a negatív értékelést, a nagyon negatívat, nem cenzúrázzák-e.
Nekem egy laposról írt, valóban korrekt értékelést nem jelentettek meg a MM oldalán. Persze a laptopot nem pozitív színben tüntettem fel.[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
-
i-sti
senior tag
Köszönöm.
Annak más jele is lenne?
Napi szinten használom az autót semmit nem érzek rajta, hogy nem indítana vagy hasonló.
Megelőzés céljából raktam rá a töltőt és meglepődtem mikor mégsem akarta kezdeni a töltést.Akkuból mi az ajánlót?
Banner
Rocket
Yuasa
MOLL
?Sajnos kisbornás kell és elég helyszűkében vagyok. GE Jazz az alany
Novum Forum Siculorum
-
ati2
őstag
Lehet nem az neve. De teljes töltés után rögtön 12,7V-14,4V között van az aksi, amíg nem raksz rá terhelést, vagy 1-2 nap nem telt el. Terhelés után kellene elvileg mérni feszt, de szerintem az esetemben mindegy volt, mert magától is drasztikusan lemerült 0-ra előtte, valószínű cellazárlat miatt. 1 éves az aksi, idáig nem volt lemerítve, csak most a világítással, lehet túlélte annyira, hogy még az első hidegig kibírja, annyi nekem meg elég.
-
KrAt
veterán
Toltes rendben, neztem, es leallitas utan par perccel megint 12,89V volt a feszultseg. Utana 13 oraval kesobb 12,4V korul volt. Aramfelvetel amikor merem, felugrik 20-30mA-re par masodpercre, majd lemegy 0ra, es ott is marad. Most lekotve maradt az akksi, reggel megnezem, hetvegen megtoltom toltovel 1 napon at, aztan amig birja, birja..
-
Inhouse
őstag
A nagy, ami tönkrement egy Carstel 01.80.250 12-24V 25A-12,5A, egy 24V-os targonca akkucsomagon volt. Majd a hosszú téli estéken megjavítom.
A másik egy CTek MXS5.0, ami egy motorakkun volt. Sokszor írtam már, hogy a motorakkukkal nagyon rossz a tapasztalatom. Eleve utálatos szárazról felsavazni, bár egy gyártónak sikerült ezt elég használható módon megoldania, a több viszont gyalázatos. A másik, hogy mindegy mit csinálunk velük, itt a környezetemben levők 1-2 éven belül halnak. Nem AGM, sima mezítlábas motorakkuk, de több gyártótól.
Jut eszembe egy Suzukis ismerős is szívott a garázsában valamelyik multis töltővel (Lidl, vagy Aldi). Bár ott még olyan is van, hogy áramszünet után el kell indítani, különben csak áll. A Ctek legalább elindul.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
troll81
addikt
Igen egy kombi hatulja meg test alatt de lassan csak 2 személyes auto. Nem sok jelenleg a teszt 2x kisebb erovel folyik azok 200A korul vesznek fel. 4 db 15 col subot hajtana a későbbiekben a 2 erősítő. Jelenleg elvagyok a 2 akuval. De kell az A folyamatos teljesítmény hez.
-
Inhouse
őstag
Szerintem ez nem így van, hiszen ez lehetetlen. Az első évben a gyártót terheli a bevizsgálás és a bizonyítási kényszer. A másodikban a fogyasztóé a megtisztelteés, neki kell bizonyítani, hogy a hiba gyártási eredetű. Azért azt mindenki végiggondolhatja, hogy egy gyártási hiba nem tud 1-1,5-2 évig várni és közben tökéletesen működni, hogy egyszer csak tönkremenjen tőle. Ha egy akku gyári hibás, akkor a használat legelején kijön a hiba.
Üdv Inhouse
-
takas
újonc
Szia! Az elején jól tölt ,később mászik fel 15,4-re. 14.8v ebben a beállításban a max a leírás szerint ,de mindegy is mert 14,4 felett már károsodik az akku ha jól tudom.Az akku jó ,1 éves itthon tároltam 12,3 v állandóan rajta. Csak megóvás miatt akartam kicsit rátenni.
-
-
Brogyi
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- További aktív témák...