Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
-
Ata61
újonc
válasz olasz61 #6001 üzenetére
Fordnál índiás közben ha felvillan a fényszóró,az lemerült akkut jelent.Nekem 1,6 TDCI-m van,és az is vígan indit11,9 V mérve és még a refi sem villan fel.Amúgy érdekes ez a töltési rendszer(itt már kiveséztük,és értem is)pl feltöltőm az akkut töltővel,majd lekapcsolva 14,4V és hagyva másnapig nyugalmiban lemegy 12,8V-ra,ami teljesen jó így.12,8V-al indítva motort(pöccre indít)a töltés 12,2V alapjáraton és menet közben is,ami ennél a rendszernél rendben is van,hisz feltöltött akkunál így tölt.Viszont ami érdekes,hogy akkunál mérve is csak 12,2V van ilyenkor,tehát akkuban is annyi van.Az rendben,hogy az indítás kivett valamennyit,mondjuk 12,2-re de akkor miért nem tölti fel 12,6-8V ra,és ezt tartva hisz az akkunak ez volna jó.Néha felmegy a töltés azért 13,8-14,7re is,aztán megint sokáig 12,2V(műszerfalba van Voltmérő)ilyenkor úgy e akkunál mérve is annyi,és ha leállítom marad is ennyi.Ha mindjárt újra indítom akkor12,2V-al indít.Ha viszont nem indítok, hanem hagyom állni több órát nyugalmiban,akkor felkúszik 12,6ra az akkufesz.Na most ezt mindenhol után járva, jól,és így kell működjön.Én el is fogadom,de azért a nagykönyv szerint 12,2 alatt már megindul a szulfásodás.Jelenleg így működik minden gond nélkül.
-
Ata61
újonc
válasz olasz61 #6012 üzenetére
"Először megijedtem az Opel után, ami ugye konstans14,2V-tal töltött, de ezek szerint minden üzemszerű így."
Igen így üzemszerű,és így működik jól.Az már más kérdés,hogy az akkunak is(sokáig tartott túl alacsony feszkó) mindig jó-e? Ebben megoszlanak a szakemberek véleményei független attól,hogy ezt a rendszert éppen az akku védelmében fejlesztették ki.Vagy is elég sok gyári akku elhalálozik 4-5-6 évesen,míg a régi töltés rendszerben a gyárilag beszerelt akkuk elmentek akár 8-10 évet is.
-
embe
nagyúr
válasz olasz61 #6057 üzenetére
Mikori gyártású az akksi?
Nekem anno 2003-ban vásárolt 1,6 benzines Focusban volt ilyen 44-es. 6 éves korában adtam el, télen-nyáron kint állt, de hibátlanul működött még akkor vele.[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
SZIGMA
aktív tag
válasz olasz61 #6064 üzenetére
Szia!
A másik műszerrel való mérés vagy ebbe friss elemet téve nem rossz ötlet.
A legegyszerűbb viszont,ha a töltőt ráteszed az akkura tölteni és azt méred, ha a töltő és a műszer ugyanazt mutatja, akkor a műszer jónak mondható.
(ezek az olcsó multiméterek tökéletesen megfelelnek a háztartásban előforduló problémák megoldásához, ha valaki laborpontosságot szeretne, az egy másik liga)Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
pjen
félisten
válasz olasz61 #6174 üzenetére
Az is a normális.Egy multiméter jó ha van otthon.Egy töltő is.Viszont ha rendszeresen használod az autót és a töltő kőr rendben van nem kell foglalkozni az akuval.Töltő akkor jó ha véletlen rajta marad mondjuk a világítás..Nekem van töltő 2,multi is vagy 3.Egy 6 éves aksit mégsem kezdek töltögetni,hogy az út szélén álljon meg.
-
Brogyi
senior tag
válasz olasz61 #6917 üzenetére
Nézzük a példádat.
Varta Silver Dynamic
Ebből szerintem nem derül ki, hogy milyen fajta, mert "Silver"-ből találtam AGM-t is. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem ezeket kellene nézni. A Varta ajánlása a "Blue"-tól fölfelé.
Ha nekem kellene választani akkor EFB, vagy AGM-t néznék. Mivel ezek nem olyan olcsók, így már a gyári is szóba jöhet.
Végül a Ford fórumon igazi tapasztalatokat is kaphatsz. Rossz választás esetén kb. 1 év élettartam is kijöhet.
Kérdezz meg mást is, főleg akinek van Ford-ja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- MacBook Air M1, Space Gray, Magyar billentyűzet, makulátlan
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával