Új hozzászólás Aktív témák
-
lemusz
addikt
válasz
Aprósólyom #107 üzenetére
CSGO-ban magas fpses kamerákkal felvett jeleneteknél nagyon észrevehető a 144 és 240hz közötti különbség. 144nél még a karakter mozgása olyan tickes, stutteringes, 240-nél meg már teljesen vajsima. Aztán hogy ezt a valóságban mennyire lehet észrevenni passz, még nem próbáltam.
Single playernél is van az a helyzet szerintem, ahol jól jön a magas Hz. Need for speedet tudnám felhozni példának, régen sokat kockultam rajta, aztán mikor meglett a 144es monitorom megint elővettem. Érdekes mód olyan könnyen megdöntögettem a korábbi köridőimet minden futamban és elsőre, hogy egyértelmű volt minek a hatása.
-
Bossp
addikt
válasz
Aprósólyom #107 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani de mintha Linusék csináltak volna egy vidit erről Shroudal és 60hz en kb mindig vétette a fejest és szignifikámsan kijött 240hz ig folyamatosan nőtt a telejsítménye azt hiszem cs ben
. Bár én mint Casual gamer 144 nél nem akarok többet de single playerben sem bírom már a 60at aki ezt nemérti meg annak vagy nincs pénze pcre és rage-el vagy szimplán ráért ittkukiságokat beszélni
-
Aprósólyom
addikt
válasz
Synthwave #106 üzenetére
Ez az egész diskurzus annak az esete, mikor színvakok akarják meggyőzni a színeket látókat, hogy az ő világuk az igazi. Ők akarják megmondani, hogyan kell élvezni egy olyan játékot, amivel nem is játszanak. De betenném őket egy quake fórumra vagy egy quake stream chatre, kérdezzék meg őket mi a véleményük a framerateről/framtimeról/képfrissítésről/input lagról/pixel response timeról/game engineről stb... Ott sem akarnák elhinni, még ha több ezren mondanák több felől. Valószínű sosem voltak olyan hardware környezetben, hogy megértsék.
Én már semmin nem lepődök meg. A "monitorokban" erős Oázisban is már meg akartak győzni, hogy nem fogok igazán különbséget látni 144Hz után 240Hz-en. Ennek ellenére a legtöbb játékos nem erről számol be. Még CS-ben sem, ami nem is kifejezetten fast-paced gém, kivéve egy-két szituáció.
Ezután én nem akarok meggyőzni senkit sem arról miért jobb így-úgy jâászani fast paced gémet. Lehet azt se tudják micsoda, nem hogy láttak vagy játszottak volna ilyennel.
Nekem van tapasztalatom arról, hogy 1-1 AAA gémet nincsen értelme sokszor 40fps fölé se vinni, mert annyira "lassú" a játékmenet, nem hogy 60fpsre és van arról tapasztalatom milyen 500fpsel 160Hz CRT-n játszani arena shootert. Ellenben itt meg akarnak meggyőzni mi jó és mi nem. Ők a témát csak egy oldalról kerülgetik, míg én körbejártam azt. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
"A játéknak a mellékes grafika, a háttér is része."
Már ha az lényeges a játékmenet szempontjából. Ha nem az, akkor csak sallang/körítés, ami single playerben teljesen oké, de multiplayerben századrangú bárki számára, aki legalább egy picit komolyan veszi a játékot, mint olyat. Alma a körtével esete.
Modern példánál maradva: pl. Apex Legendsben pont nem érdekel, hogy milyen a bumpmaplensflare hegy, csak az a lényeg, hogy minél kevesebb szir-szar (textúrákat is ideértve) legyen egyszerre a képen, mert látni szeretnék (persze még így sem lehet benne rendesen, de ez már mellékes), nem szafarizni a mapon. Mi lenne, ha nem csak hébe-hóba, hanem komolyan játszanám? -
Tetsuo
őstag
válasz
Synthwave #103 üzenetére
Persze, de itt nem erről van szó. A játéknak a mellékes grafika, a háttér is része.
Talán ha tehetné, addig butítaná a grafikát, hogy csak néhány pixel legyen full kontraszton, mert így a leggördülékenyebb a kép (videó). Szerintem ez beteg.
Ez hasonló ahhoz, hogy valaki kikapcsolja a GTA-ban, vagy a Morrowindben a növényzetet, hogy 200 fps helyett 250 legyen. Ezzel durván rontja a látványt a +50 fps-hez. -
Tetsuo
őstag
válasz
Aprósólyom #97 üzenetére
"Mi pont, hogy nem full grafon, meg 4k-ban akarunk játszani. Azok, akik élményt szereztek a CRT-s high fps/high refresh rate korszakból, azok sokszor a grafikát lebutítják, lecsökkentik a mai LCD-k natív felbontását is, mert tudják, hogy így a videójáték motorja is gyorsabban dolgozik: alacsonyabb lesz a framtime."
Nem hiszem, hogy ez a csoport jobb, mint az említett "vérpistikék", kb. ebenguba.
-
Aprósólyom
addikt
válasz
Synthwave #86 üzenetére
Biztos emlékszel még, a nem is túl távoli múltban, mikor 160-200Hz frissítő CRT monitorokon több száz frame/sec-kel játszottuk a quake-t.
Amikor oda fejlesztettem végre a gép teljesítményét (és lebutítottam a grafikát) és tudtam venni egy monitort, ami képest volt 160Hz-re, akkor olyan 400-500 fps-nél a quake3 már nem virtuális valóságnak tűnt, hanem valóságnak, annyira direktté vált minden mozgás.
Az az élmény most is hiányzik, mert az LCD technikával 144Hz-en sem tapasztalok hasonló élményt. (Kellene a strobe effektus, meg a még gyorsabb/direktebb felfutású pixel response.)fanti: Amiről mi beszélünk, az kifejezetten fast pace fpsekre igaz. Amiről te beszélsz, az pedig minden másra igaz.
Vagy nem szereted vagy sosem próbáltad ezeket a játékokat komolyabban, mint pl. Quake, UT, stb..
Mi játszunk is és szeretjük is és pont emiatt érzékeljük az érzékszerveinkkel is, hogy mennyit javít a játékélményen a sok fps és a magas képfrissítés, egy jó egér/billentyűzet. Nem utolsó sorban, de inkább az egyik legfontosabb eleme a rendszernek a jó videójáték motor.Akikről te beszélsz, azok a "vérpistikék", akik a "gamer piac" kínálatában és a tesztek sokaságának hatására (vagy hogy dicsekedhessen a szomszédnak) akarják az együgyű kis AAA/single player játékaikat minél nagyobb grafon, felbontáson és/vagy képfrissítésen játszani. (Kivételek persze bőven vannak.)
Ellenben minket nagyon összekeversz velük. Mi pont, hogy nem full grafon, meg 4k-ban akarunk játszani. Azok, akik élményt szereztek a CRT-s high fps/high refresh rate korszakból, azok sokszor a grafikát lebutítják, lecsökkentik a mai LCD-k natív felbontását is, mert tudják, hogy így a videójáték motorja is gyorsabban dolgozik: alacsonyabb lesz a framtime. Ergo emiatt is és a magasabb frame rate miatt is reszponzívabb lesz a játékélmény: növelini tudjuk az egérmozgás gyorsaságát és pontosságát, vagyis az online játék közben növeljük a versenyképességünket, ügyességünket.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Csak egy metafora volt.
Az a százezerből egy jó lesz ezerből egynek is ----> niche, célhardver. Újfent.Úri hóbortnak pláne nem mondanám, tekintve, hogy nem csak a legeslegújabb AAA+ játékokkal lehet játszani (és azt is kizárólag 4K ultrán), de ezt a korábbi posztomban már részletesebben is leírtam. A 240-es monitorok ára sincs már az egekben, közel sem.
-
fanti
addikt
"A NASA meg egy olyan számítógéppel szállt le a holdra, aminél már kb. a kvarcórád nagyobb számítási kapacitással rendelkezik."
Igen, de mikor is tette ezt a NASA? Biztos nem 2020-ban, és itt most az az épp aktuális témaidőpontunk.Nos, én 71-es születésűként dolgoztam igazi Szovjet számítógépen, azzal csináltuk a SZÜV-nél egész Békés megye gázszámláinak számítását és nyomtatását. Lyukszalagról lehetett programot betölteni, adattárolásra meg index szekvenciális elérési formát használó mágnesszalagos egységek szolgáltak. Egy 195 négyzetméteres csarnokot töltött meg ez a technika.
Elég volt a teljesítménye ennek a Szovjet monstrumnak?
Volt hogy igen, volt hogy nem.
Ha nem volt elég, akkor bizony elő kellett szedni a derék assembly-t, vagy volt egy fószer aki igazi gépi kódban tolta a programozást. Elvetemült egy csóka volt, soha nem szólt senkihez, egyfolytában cigizett, és ő csinálta azokat a programrészeket illetve szubrutinokat, amik nagyon komoly számítási teljesítményt igényeltek.Tehát nem a hardver alakult a feladathoz, hanem a program lett addig optimizálva, ameddig nem volt képes ellátni a feladatát.
Na, most ugye ehhez képest a 240Hz-es, százezer emberből 1-et érintő (úri hóbort) képfrissítéshez kellő számítási teljesítmény....elég nevetséges műgond...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
#06658560
törölt tag
-
BiP
nagyúr
válasz
Synthwave #86 üzenetére
"Nem mindenki elégszik meg a minimummal/még elfogadható szinttel."
Tavaly gondoltam egyet, gyerekek mellett úgyis keveset használom a gépet, elég bele az 6700k i7 helyett egy 6100-as i3, ne álljon benne a pénz.
Pár hétig bírtam. Pedig nem volt agyonnyüstölve a 8 szál, mégis annyival reszponzívabb volt a rendszer, hogy szörnyű volt a visszalépés. És még csak nem is munka volt, ahol meg forintban is mérhető a várakozással töltött időkiesés. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Semmilyen difi nincs"
Maximum te nem látod (merthogy ilyen is van, bőven nem lennél egyedül ezzel). Nagy különbség. Ha ezt nem tudod elfogadni, nincs értelme vitázni ezen, mert produktív dolog nem sülhet ki belőle.
Mint mondottam, egyértelmű, hogy nem te vagy célközönség. Ahogy én se a professzionális futócipőké vagy ahogy a szomszéd srác se az emelt szintű algebrás tankönyvé.
"Hogy mást ne mondjak, a BM alá tartozó Vízügyi Igazgatóságok mérnöki számítógépei (CAD) mind i3-as és i5-ös procikkal futkároznak a Kaby Lake családból."
A NASA meg egy olyan számítógéppel szállt le a holdra, aminél már kb. a kvarcórád nagyobb számítási kapacitással rendelkezik. Kis költői túlzással élve az miért valid indok, ha hazánk mérnökei szívnak?
"Sandy Bridge i7-eseken mennek."Egy újabb procival meg jobban mennének. Nem mindenki elégszik meg a minimummal/még elfogadható szinttel. Én tuti nem vágnék üzemszerűen 4K <-- videót egy 9 éves platformon, mert kb. az első hónapban behozná az árát az újabb rendszer. Volt Ivy i7-em, és már egy Ryzen 5 2600 is tekintélyes előrelépés ahhoz képest, az meg egy ~30 rongyos proci.
-
#16939776
törölt tag
folyt.: Azt az érvet elfogadom, hogy ez a természetesség valakit nem fog meg, vagy nem is érdekeli, de azt nem igazi indok hogy "nincs különbség".
A pénzes része meg mindenkinek a saját mérlegelése alapján működik. Én elköltöttem egy konfigra 600K-t, hogy egy darab Dx10-es játékkal játszhassak havi 4-5 órát. Marhaság volt? Az! Jó hangulatban töltöm azt az 5 órát? igen. Akkor megérte?
-
#16939776
törölt tag
válasz
Synthwave #78 üzenetére
Azt hiszem összesen két olyan helyszín van, ahol FPS-felező irányba nézve harcolni is kell, ezek közül az egyik ilyen helyszín a játék szerintem legnehezebb pontján van.
De így autentikus.
(#80) fanti: Maradjunk annyiban, hogy ha minden részlet stimmel, akkor természetesebbnek, direktebbnek hat a magasabb frissítéssel játszani.
-
fanti
addikt
válasz
Synthwave #29 üzenetére
"Milyen munkát?"
Hogy mást ne mondjak, a BM alá tartozó Vízügyi Igazgatóságok mérnöki számítógépei (CAD) mind i3-as és i5-ös procikkal futkároznak a Kaby Lake családból.
És érdekes, hogy a stúdiós gépek is, amikkel a promós 4K videókat vágják, (fólyószakaszok feletti, drónok által felvett anyagok, és 4K-s egyéb kamera anyagok) meg Sandy Bridge i7-eseken mennek. -
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
klopisemis #35 üzenetére
Bár úgy lenne.
-
Béééla
őstag
Nem is értem a szájhúzást. Hány éve 8 magos a két nagy konzol?
Nem a sose jövő jövőbe néznek, hanem a jelenbe/múltba. A 4 magos asztalim elavultnak érzem, amikor a laptopom 4 mag 8 szálat tud (ryzen 2500) és dolgozni kéne rajta (én pont renderelek/vágok időnként, az alá elfér az összes mag), és 8 mag alá nem adnám semmiképp ha cserélném. A telefonok-tabletek mennek 4 alap maggal, a fenébe is! Tervezték csak a motort jövőállónak, nekem például a közröhej tárgya, hogy például egy GTA 3 "alig gyorsabb" és "alig szebb" egy mai gépen. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
Nem csak 4K ultrán van élet. Egyeseknek azért, mert nem engedhetik meg maguknak, másoknak azért, mert a jelenkor hardverei nem nyújtják azt a csudás folyást ilyen beállításokkal, amit elvárnának (főleg, ha már ennyi pénzt belelapátoltak). Megint mások meg azért, mert az általuk játszott játékot amúgy is szénné butítják, hogy még éppenhogy tournament legal legyen, hogy lássanak rendesen.
Nem kell hozzá két diploma, hogy rájöjj, nem 4K-hoz szánják az ilyen képfrissítést, eleinte legalábbis.
"Jaaaaa, hogy legyen értelme a nemsokára elterjedő 300MHz-es képfrissítésnek"
*Hz
Most is van értelme. 144 Hz felett már nincs olyan égbekiáltó diffi, mint 60 és 120/144 között, de az input lag tovább csökken és finomabb a mozgás megjelenítése. Aki játszott már komolyabb szinten kb. bármilyen lövöldét, szerintem egyetért abban, hogy minél több az fps/Hz, annál jobb (kivéve, ha az engine fixen definiált frame rate értékeken működik megfelelően; pl. id Tech 3 és derivációi). 20 éve, a CRT időszakban is lehetett már 200 Hz-cel zúzni low resen, és eléggé álomszerű volt a reszponzivitás.
Hardcore old-school szinten QuakeWorldben pl. a legtöbben betonstabil 308, de méginkább 500 vagy 1000 fps-sel játszanak. Itt már nem is olyan ördögtől való az a 300 Hz. De gondolom, a lassan kenyérpirítón is elfutó újabb eSport címek (LoL, CS: GO, DOTA2) is csípik az über fps-t és Hz-et.
Nyilván nem a kanapén elterülő (és/vagy new school only) kazuároknak szánják.
-
fanti
addikt
Olyan jókat röhögök, miközben olvasom a kommenteket.
Na, lényeg hogy jön egy új motor, ami :
-sok magon jól skálázódik
-lehet akár ezer fpsMinek is? Kinek is?
Jaaaaa, hogy legyen értelme a nemsokára elterjedő 300MHz-es képfrissítésnek?
Nos, legyünk őszinték.
Ez kinek kell majd?Megnézem én azt a konfigot, ami pl. egy FarCry5 grafikai szintű játékot 4K-ban ULTRA beállítással 300fps-el futtat majd....úgy kb. 7-10 év még van addig minimum....
-
#25237004
törölt tag
válasz
GodGamer5 #69 üzenetére
De ha jelen pillanatban az lenne a helyzet, hogy egy játék 16 szálon pörgetné 60-70%-on a procit, akkor a játékosok 90%-a nem játszana a játékkal a 4-6-8 magos prociján.
Bár én azt sem értem, hogy miért az az igény, hogy 60-70% fölé menjen a proci terhelés, és nem az, hogy odacsapjon a játék.Szerintem ideálisabb az, ami a Doom 2016 esetében is volt, hogy max. grafikán 1080p-ben, miközben rohadt jól nézett ki a dolog, gyakorlatilag száguldott a 4 magos i5-ömön.
-
Szerintem meg olyan ember, hogy "felnott", a szo hagyomanyos ertelmeben nem letezik. Legalabbis sajat tapasztalataim szerint. Van a nagyobbra nott gyerek, meg a besavanyodott, unalmas, ido altal kikezdett ember. Na, ez utobbival nem foglalkozunk, mert ket daruval se tudod a szaja ket szelet meghuzni felfele.
Az osszes ismerosom, akivel erdemes 5mp-nel tobbet eltolteni, kortol fuggetlenul csak nagyobb lett, de ha lehetosege van ra, ugyanolyan hulye, mint regen, es ez igy van jol. Max a jatek valtozott, de ennyi.
Legjobb pelda amugy, hogy kb egy eve vettunk negyen taviranyitos autokat es azokkal jartunk ki a parkba veretni. A sok hulye besavanyodott majom nezett rank csunyan, a jofej meg odajott, sokszor gyerekkel, hogy kiprobalhatja-e (O es/vagy a gyerek), hol lehet ilyet venni, stb.Mondjuk miutan az egyik kissrac kb elso huzasa volt a hugat bo 30km/h-val elgazolni, szigaritottunk a vezetesi elofelteteleken, de ennyi belefer, na.
GodGamer5: Ha kicsit belegondolsz, es nem csak a mindenhonnan omlo mantrat nyomod (ami amugy orbitalis baromsag), akkor ennek pont az lett volna a vegeredmenye, hogy evekkel ezelott minden jatek 6, de minimum 7 magot tokeletesen ki tudott volna hasznalni, kb azonos terhelessel. Sokaig En is azt hittem, amit most irtal, aztan rajottem, mekkora marhasag. Nem tudom, honnan terjedt el ez a baromsag, kitol szarmazik, de sokat artott, az biztos.
-
GodGamer5
addikt
Az a probléma, hogy a játékok többsége konzolport, az meg nyilván nem fogja pörgetni a procit, mivel eredetileg fényévekkel lassabb a konzolok procija.
Amúgy meg van már sok engine ami felkészült erre, de ott sem látok olyat, sőt még techdemo szinten sem, hogy 60-70% fölé menne a proci terhelés. Szerintem az új Doom sem fogja úgy pörgetni a processzort, hiába látszódik majd a 16 szálra levetített terhelés. -
#16939776
törölt tag
(#66) s912: Stalker LA
(#64) opr: Akkor legyen az adatlapomon.
A cikkhez:
Ezt meg kellene élőben is nézni, mert az animációk így videón keresztül nem meggyőzően folyamatosak, fordulásnál dadogások vannak. Nekem nem úgy tűnik hogy beton stabil 300-400FPS-el futott volna a játék, amit levideóztak 60 FPS-re. -
-
#16939776
törölt tag
nincs ma olyan ember a földön aki csak és kizárólag játékra használja a gépét.
Az aláírásomban szereplő gépre 1db játék van feltelepítve, azért raktam össze, hogy az magas FPS-el, vajsíimán fusson. Semmi másra nem használom ezen kívül a gépet, még hálózathoz sem csatlakozik.
-
Ha jol lattam, ugy van az a 16szal kihajtva, hogy elso dolgozik, masik harom neha beszall, a tobbi meg neha az allanak nem a jobb, hanem a bal felet tamasztja a lapaton. Munkanak azt fogjuk fel, amig felemelte a fejet es attette a lapatot a masik oldalara.
Amikor arrol beszelek, hogy ennyi szal legyen kihasznalva, azt ugy ertem, hogy kb azonos szinten, +/- 10%.
Tegyuk hozza, ez valami rohadt nehez vallalas, sok dolog nem, vagy cska nehezen parhuzamosithato. Nagyon kivancsi lennek, ebben a motorban hogy oldottak meg, meg mi lesz igaz az igeretekbol. -
Bossp
addikt
Most pont itt tartunk. 16 szalon 60-70 max a jobban optimalizalt idei AAA-knal. Persze ezert jobb meg mindig az i7 6 maggal mint a 8 magos ryzenek... De már jó lenne látni hogy 100%hasut egy multi lovoldenel a ryzen 7! Egyebkent pont a mostani Cod meg az elozo ami siman 60-70%on hajtotta a 16 szalat!
-
válasz
GodGamer5 #53 üzenetére
Nem igazan tudom, mit varsz. Egy jatek fejlesztesi ideje 5-8 ev korul mozog, egy egyszerubb jatek eseteben legyen ez nagyon minimum 3. Most ne a lecserelt texturakkal 20 evig ugyanugy ujrakiadott CoD meg FIFA szintben gondolkozzunk, hanem komoly jatekokban.
Hany eve is van a piacon atlagember szamara elerheto 8 magos proci? Harom. Hany eve lehet komolyabban szamolni a jatekra is megfelelo, negynel tobb magos procikkal? Ketto? Hay ev lesz, meg mire ezek valoban el is terjednek? Meg minimum 2-3?
Megis, mit varsz?
Ha az ot ev mulva kiadott AAA jatekok 60-70%-a ki fogja tudni hasznalni erdemlegesen a 16 szalat, azt mondom, jok vagyunk, fejlodunk rendesen.Ha eljutunk oda, hogy Az UE meg a Unity is skalazodik n>12 szalra akkor is, ha csak scriptelessel csinaltad a jatekodat, akkor mondom azt, hogy megerkeztunk, de tippre ez meg nem holnap lesz.
Tegyuk hozza, hogy a tobb, mint 8 szalra optimalizalas elterjedesenek a gyorsasaga attol is fog fuggeni, hogy a nextgen konzolokban lesz-e SMT, vagy nem (box mar nyilvanos, hogy lesz, PS-t meg nem mondom el.).
-
lemusz
addikt
10-15 éve sokan vélekedtek a pc gamingről úgy mint valami iskolából kirekesztettek, tipikusan elhízottak vagy éppen vékony kis szemüvegesek sötét elszigetelt szubkultúrája, manapság viszont már pont az ellenkezője igaz, egyre szélesebb és színesebb körben űzik, menő téma és elfoglaltság lett. Pont ezért különös számomra, hogy léteznek még olyan berögzödött attitűdök efelé, mint a kedves feleségedé vagy a fentebbi hozzászólóé.
Pár éve nekem az volt nagy vízválasztó az elfogadásban, amikor twiccsen ilyen 40-50 év körüli felnőtt, ugyanakkor nem gyerkőccel együtt játszó, hanem sólóban LEGÓzó embereket láttam. Én is legóztam kiskoromban, de úgy kb általános iskolám végére abba maradt és azóta úgy tekintettem rá mint kisgyerekek játékára. Mikor döbbentem írtam csetre, hogy "de nem gyerekes ez?" meg hasonlók, még én lettem lehordva meg kioktatva. Azóta már nem lepődök meg ilyesmin és én magam is elfogadóbb lettem. Mindenki azzal tölti a szabad idejét, amit szeret és a társadalmi elvárások egyébként is csak hátráltatják az embert az önkiteljesedésben.
-
Bossp
addikt
végre egy jatekban lenyomja majd a 2700x-em a 3600x-et
-
GodGamer5
addikt
Úgy ír a 12 magos prociról a cikk mintha érdemben bárki gondolkodna játékra a beszerzésén, pedig a 8 mag is tök felesleges, ha csak játékra kell. Mindig olvasom ezt a most így meg úgy kihasználják a jövőbeli játékok a sokmagos procikat, de közben meg ha használva is van 6-8 mag, alig kap terhelést és tök jó lenne ha ez mostmár változna.
-
BiP
nagyúr
válasz
#25237004 #42 üzenetére
"ez max 18 éves korig kötheti le az embereket."
A feleségem magáról az egész számítógépes játék dologról így gondolkodikDe amúgy nem, felnőttként is lehet élvezni a lövöldéket. Mindenkinek más tetszik.
A Doom meg sosem a stratégiáról meg a mélyenszántó csavaros sztoriról szólt, de hát ezt tudjuk. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
válasz
GodGamer5 #43 üzenetére
Ez most egy erdekes hsz volt.
Vizsgaljuk meg!A cikk arrol szol, hogy jonnek a skalazodas/parhuzamossag szempontjabol fejlettebb jatekok.
A hsz igy kezdodik:
"A cikkben említett 12 magos példán felröhögtem."
A folytatasban le van irva, hogy a mostani jatekok nem skalazodnak rendesen, aztan igy fejezodik be:
"Jöhetnének már a fejlettebb játékok[...]"Segits kerlek: Mirol is szol a hozzaszolasod, mert eskuszom nem ertem.
Most az a baj, hogy azert baj, hogy jonnek a fejlettebb jatekok, mert szeretned, hogy vegre jojjenek a fejlettebb jatekok?
Kicsit olyan erzesem van, mint amikor meg egyetemen fuztem egy csajt, aki folyamatosan arrol beszelt, hogy de enne egy jo steak-et, mire egyik nap mondtam neki, hogy akkor menjunk el, egyunk egy steaket, erre kozolte, hogy hova gondolok, O vegetarianus. -
GodGamer5
addikt
A cikkben említett 12 magos példán felröhögtem. Legtöbbször 2-3 max 4 magot használnak a játékok, a nyolc magom folyamatosan malmozik, na de majd most...
Jöhetnének már a fejlettebb játékok, mert így nincs sok értelme gépet újítani. -
#25237004
törölt tag
"ez már annyira gyerekes és uncsi, mikor készül már valami FarCry5-öt grafikában jócskán fölülmúló hatalmas nagypályás játék, aminek van története is?"
Ezt azért érdekes pont az Eternalnál olvasni, mert most úgy néz ki, hogy rágyúrnak a sztori elemekre is. Nyilván most sem az lesz a lényeg, de na...
Egyébként meg jön majd a Cyberpunk 2077, az valószínűleg kielégíti majd a fent sorolt követelményeidet.
"Mert ez a szörnyeket lövök szét egész nap.....ez max 18 éves korig kötheti le az embereket."
Én imádtam ezt a pusztítás-balettet, amit a Doom(2016) nyújtott. A látvány, a profi design, a gyors akció, a reszponzív irányítás, a jól megtervezett és átgondolt játékelemek, hozzá a bitang jó metál zene... Lehet ezt értékelni 18 felett is. Miközben - ha már szóba került - a Far Cry fetch questjeit pl. nem igazán értékelem. -
Daelion
őstag
Játék elő rendelve + 2016 DOOM újra befejezve nemrég mint előkészület.
Kíváncsi leszek,hogy fog futni a 2016-os részhez képest mert az egy nagyon jól optimalizált játék illetve a Wolfenstein II/Youngblood is jól futott 1600x/RX 570-el 2560x1080 felbontáson.
Ha már egy nagyrészt High beállítás meglesz akkor elégedett leszek.
-
Pedig most Kopi31415-nek teljesen igaza van. Ebben a topikban pont konkretan arrol van szo, hogy vegre a 8 mag folotti prociknak is lesz ertelme akkor is, ha csak jatekra vannak veve. En is ezert raktam offba az elobbi hsz-t.
Ez nem azt jelenti, hogy altalanossagban van ertelme egy barmilyen processzort csak egy felhasznalasi modra ertekelni, mert nincs. Ez azt jelenti, hogy itt es most, ebben a szuk kontextusban konkretan csak a processzor - jatek viszonylatot kell nezni.
Mondhatni az id megint megmutatja, mire szamithatunk 5-10 ev mulva jatek szempontbol, es a vegeredmeny az, hogy a dinnye a jovo. Masik kerdes, hogy vegre megint olyan szintu fejlodes van az iparban, hogy ertelme nincs hosszu tavon gondolkodni, mert amit ma megveszel, hogy csucs, az 5 ev mulva talan eppenhogy a kozepkategoria legaljat fogja alulrol surolni. -
andor80
senior tag
válasz
#06658560 #37 üzenetére
Mert miért kellen CSAK azt nézni?A processzor egy általános hardver nem gamer.Ahogyan nincs ma olyan ember a földön aki csak és kizárólag játékra használja a gépét ez teljesen nonszensz.Mindenki legaslább böngészik .stb ott meg ugye....Majd ha lesz "gamer proci "megértelek addig bőven elfért a véleményem ide is.
-
klopisemis
csendes tag
timedemo 1 - újra él majd??
-
Petykemano
veterán
válasz
Synthwave #26 üzenetére
2017-ben $500-al debütált a 8 magos 1800X
2018-ban $329 volt a 8 magos 2700X
2019-ben $500-on debütált a 12 magos 3900X
2020 elején van és $420-ért lehet kapni az amazonon.Az árak és a lehetséges előrelépés persze leginkább a versenyhelyzet függvénye.
De a következő 1-2 évben ben a 12-16 mag megérkezhet az elérhetőbb $350-400 magasságába
Ugyanez azért nehezen mondható el a hatmagos részlegről.
Ha jól emlékszem $220-270 körül indult a 1600/X, és $199-249 volt a 2600/X és a 3600/X is. Előbbieket persze már $80-100-ért is meg lehet kapni, de ez lehet, hogy csak a WSA lejártáig marad így.Igazából már az is remek lenne, ha a válogatást nem kéne max frekvenciára optimalizálni ahhoz, hogy egy játékban is érezhető legyen a több mag. Több szempontból is hasznos lenne a frekvencia csökkemthetősége. Egyrészt mert nyilván az is visz el tranyókat,.másrészt meg a.. hősűrűség miatt egyre nehezebb hűteni. Na meg hát ugye a 3d tokozás is rátesz egy lapáttal.
-
rumkola
nagyúr
-
Dr. Akula
félisten
4K-ban jó ha a 60 fps megvan, fullHD-ban meg már nem akarok semmilyen képet nézegetni.
-
sb
veterán
Én már biztos öreg vagyok ehhez. Már a videó elején besokalltam, hogy gyakorlatilag 8-10 esetből mind belezés. Nincs egy sima lelövöd és annyi szituáció sem. Ez így szórakoztató?
@Pinky Demon
Ezt most nem igazán értem, elég sok mindenről írtál.
GPU limit: akkor van ha csinálsz. Low grafika, felbontás, stb... ezerszer jobban skálázható mint a cpu oldal. Jellemzően a min fps-ekben sem a gpu a bottleneck, már 10-15 éve, hiába tűnik úgy, hogy ez a gpu-k időszaka volt.
Persze ezt akkor kell érteni, ha úgy skálázod be, hogy ne avg 30-al fusson és így a min fps gpu oldaláról is a kemény 5-15 fps tartományban mozog. Értelmes beállításokkal ez már régóta inkább cpu kérdés.
Ha pedig cpu oldali a limit akkor ritkán ered alapvetően a késleltetésből. Az annyit nem jelent... ott sem ahol igazán számít, a manapság divatos high fps környezetekben is kifullad 10, max 20% körül ami nem váltja meg a világot. Korábban órajelben, most magszámban jóval több van/lesz benne. Átlagos beállításoknál, 60fps körül meg még ennyi sincs benne a latencyben. Bár most nyilván kicsit több ott is a különbség a korábban megszokott 0-5%-okhoz képest pl. a Ryzen érzékenysége miatt.
Az igazi bottleneck szerintem - ahogy korábban is - a több mag kihasználása, és így sw oldali a probléma továbbra is. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
"amik megint csak baromságok"
Azt a lényeges dolgot kifelejtetted a mondatból, hogy számodra.
"Az összes ismerősöm 2 illetve 4 maggal dolgozik, DOLGOZIK, munkát végez."
1) Milyen munkát?
2) Nem hiszem, hogy az ismerőseid nyújtják az alapot a mai sztenderdhez. 6 mag alatt már én sem vennék semmit, ha a felhasználási mód túlmutatna a netezésen/lightos irodán/média centeren.
-
BiP
nagyúr
Intel csak a 8-as szériával mozdult el a 4 magról, idő kell, míg feljebb lépnek az emberek. És mivel játékra most ár-érték arányban a 6magosak a legjobbak, (mind AMD, mind intel oldalon) még csak erre vált a többség.
Még a 8magos korszak is messze van, nemhogy az említett 16/32, még létezik is ilyen proci desktopba - két aranytömböt elcserélve. -
Tetsuo
őstag
Eddig azt hittem, a VGA-n múlik az fps.
Az 1000 fps különben nem nagy dolog, mármint az emberek 99%-a nem találkozik majd vele még jó ideig; mással is promótálhatták volna az adott szoftvert. -
-
fanti
addikt
Milyen jó is lenne ha mindez valami szép természet szimulációban is villantana, nem csak ebben az eszetlen hentelésben...ez már annyira gyerekes és uncsi, mikor készül már valami FarCry5-öt grafikában jócskán fölülmúló hatalmas nagypályás játék, aminek van története is?
Mert ez a szörnyeket lövök szét egész nap.....ez max 18 éves korig kötheti le az embereket.
És ennél kit érdekel hogy hány magot dolgoztat.
Az meg hogy ezer fps....csak arra jó, hogy eladja a 240Hz-es moncsikat, amik megint csak baromságok.
Persze jöhettek itt nekem a nagy kalinfalvi dumátokkal, hogy de igen a gémerek....pont szarok a gémerekre, minden tízezer felhasználóból egy profi gamer van, az meg kit érdekel?És mi az hogy belépő a hat mag?
Az összes ismerősöm 2 illetve 4 maggal dolgozik, DOLGOZIK, munkát végez. Hat mag....persze! -
-
Cathulhu
addikt
Amíg GPU limit van, kb mindegy 6-8-16 magod van, úgyis a latency és a magonkénti teljesítmény a döntő, lehet, hogy egy 9900K bucira ver egy 3950Xet, akkor is, ha amúgy jól skálázódik a motor és oszt feladatot mind a 16 magra. Aztán majd lehet a 4080ti (vagy hívják ahogy akarják) idején fordul a helyzet, csak akkor már mindegy lesz :D de az is lehet nem fog fordulni, mert a késleltetés akkor is mérvadóbb lesz adott esetben, mint a magszám. Azt akarom mondani, hogy amíg nem fuldokik a proci, addig nem ő lesz a bottleneck, akkor se, ha 128 magot is ki tud használni a motor.
-
yagami01
aktív tag
Szerintem nem HEDT-re gondolt, hanem a csúcs mainstream AMD-re (3950X még nem HEDT...). Egyébként nem csak stream-re lehet jó, van ott más munka is, pl. render (és az sem csak videórender). Ahogyan lehetnek olyan felhasználók, akik nem csak dolgozni szeretnének a gépükön, hanem játszani is. Számukra pl. szerintem teljesen jók lehetnek ezek a sok magvas, nem vagy nem csak munkára szánt procik.
-
kikikirly
senior tag
,,Mindemellett fontos kiemelni azt is, hogy a GPU-k kihasználása tekintetében is történnek előrelépések, így például a részecskeszimuláció komplexebb lesz. ''
Jól hangzik.2016-os Doomnak se volt szégyenkezni valója,elég változatosan sérültek a démonok.Nem részletezték hogy hol vetik be,de jó lenne újra olyasmit látni mint a PhysX-es cimekbe hogy végig ki van számolva a törmelék/testek esése,ebből kifolyólag meg is maradnak, nem kell 2-3 pattanás után ,,eltűnniük" a semmibe.
Controlnak van még egészen részletes fizikája, csak nem kezdenek észhez térni a fejlesztők!? -
Aprósólyom
addikt
A belépő 6 magra nekem is az jutott eszembe, hogy az alsó házban nem nagyon szokott benchmarkokat nézni. Számtalan tesztet megnéztem és bizony akár 1080Ti szintű GPU-val sincsen jellemzően nagy különbség egy pl. i3-8350K, i5-9400, i7-8700k, R5-3600x között (csak nagyon kevés játék alatt), ha közepes-magas beállításokon játszunk. Más kérdés lehet, ha low graf/high frame rate a cél. De ilyenből pedig kevés tesztet találni. Akik főleg competetive/esport játékokkal játszanak, azoknak nem hiszem, hogy nagyon félniük kell az elavulástól, mert ott pont szempont az alacsonyabb gépigény.
Mit meg nem adnánk, ha a QC-t átültetnék majd az ID tech 7 motorra.
-
F34R
nagyúr
400 fps-t max a menuben mernek, ahol eppen nincs texturabetoltes.. ugy azert mar nem is nagy szam
-
Cassi
őstag
Talk is cheap, nem hiszem én azt a fene nagy CPU-skálázódást. Sokan
lódítottakmondtak már hasonlókat.Tipikus mostani eredmények, BF V, WQHD, 2080 Ti mellett:
i9 9900K: 135 fps
3800x: 129 fps
3700x: 128 fps
3600: 128 fps -
Lacika112
aktív tag
Akkor félre értettél, nem azt mondtam az az átlagos! azt hogy az az asztali csúcs jelenleg.
8/16 ost pedig 2xxx et 55k ba, 3xxx et 100k ba lehet venni
2 éve egy 4 magos no ht volt 70k !!! (pl i5-7400)Elég nyilvánvaló az irány..... Így teljesen logikus hogy "sok" tehát 16+ magra írnak motort hiszen ahogy egy magosokat se kapni már 2-4-6 magosak is ki fognak kopni lassacskán.
(igen nekem is 4 magom van és nem használhatatlan, de egy "jövőbe" mutató motor... Nem lesz túl népszerű 4-8 magig skálázva.....) -
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Asztaliba 16/32 es procik korát éljük"
HEDT platformon legfeljebb, sokszázezerért. Nagyon messze van az átlagostól, de még az elterjedtől is. Játékosok szintjén még inkább, mert jelenleg kb. semmi értelme nincs, maximum ha streamelsz (de arra is jobb egy külön PC).
"de aki friss fejlesztést akar nem a használt piacon kotorászik ez a véres valóság"
Miért, a használtpiacon nincsenek 12, 16, meg 8593285923 magos procik? -
Lacika112
aktív tag
3500x (apust nem számolva) a belépő ami 6 mag, a jövőben pedig valószínűleg ez majd 8 mag belépő.... stb fog alakulni így logikus lépés hogy sok magosra írnak motort.
Asztaliba 16/32 es procik korát éljük.....
Tavaly óta a 8 mag már csak "középkategória" (igen alatta is van élet de aki friss fejlesztést akar nem a használt piacon kotorászik ez a véres valóság) -
#06658560
törölt tag
Ez valami csoda lesz, hogy több maggal megoldja a VGA bottlenecket is!
-
BiP
nagyúr
1. bekezdés: Mióta nevezték át magukat ID Software-re id Software-ről?
-
SunyaMacs
aktív tag
Az optimalizációk ellenére hűtőgépen mégsem fog futni, míg az első rész igen
-
Egon
nagyúr
Biztos lesz értelme akár 24 magos CPU-val futtatni, a vga sosenem lesz szűk keresztmetszet - oh wait...
-
oriic
HÁZIGAZDA
A játék előrendelve, kíváncsi vagyok, hogy mit tudok majd kihozni belőle a kis GTX1080Ti - Ryzen 5 2600 kombóval.
Új hozzászólás Aktív témák
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- sziku69: Szólánc.
- A VBIOS az oka a Radeon RX 9070 és az X99-es alaplapok inkompatibilitásának
- Milyen egeret válasszak?
- PlayStation 5
- macOS PC-re
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LED világítás a lakásban
- BMW topik
- További aktív témák...
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Honor 90 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3407
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest