Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #1870 üzenetére

    Szerintem nem keverek semmit. Ahhoz, hogy legálisan tudj használni egy pedelec bringát 25km/h felett, már eleve kell lennie típusigazolásnak, amit gyárilag adnak egy S-pedelec bringához! Utána meg tudod rá kötni a kötelező biztosítást, felveszel egy motoros bukót és már mehetsz is szabályosan, amennyiben a jogsi is megvan hozzá (B-s vagy segédmotoros). A gyárilag 25-ös pedelec-el az a gond ebből a szempontból, hogy nincs típusigazolása, mert eleve kerékpárnak gyártották. És a gyárilag 45-ös s-pedelec rendelkezik olyan világítással is, amit nem tudsz kikapcsolni ha aktív a rásegítés. Amint unlockolod szoftveresen, onnantól Te vagy a kerékpár gyártója! Ezért egyrészt semmiféle garanciát nem vállalnak érte, másrészt innentől kezdve csak úgy használhatod a kerékpárt mint hobbi járművet, a forgalomtól elzárva! Ha kimész vele a forgalomba az illegális! Az egy másik kérdés, hogy a gyakorlatban ezzel a Magyar rendőrök kurv@ra nem foglalkoznak, nem is értenek hozzá, de ettől még törvénytelen, illegális művelet a pedelec 25-ös feloldása. És ha balesetet csinálsz, akkor már lehet gond belőle.

    nexuspolaris: Bármi elképzelhető, történtek már cifra dolgok Nyugat-Európában is! Eleve az is egy vicc, hogy a Németek hisztiztek az atomenergia ellen, mert az nem zöld szerintük, le is állították az erőműveket. Aztán kurv@ gyorsan rájöttek, hogy e nélkül nehéz lesz előállítaniuk a szükséges áramot, annyit nem hoz a szél meg a napelem. Lett helyette a létező legrosszabb, a szén erőmű. Ebből kifolyólag Németországban egységnyi villamos energia előállítása átlagosan kétharmadával több CO2-kibocsátással jár, mint hazánkban. Ezek után nekem senki ne mondja azt, hogy bezzegnémetországban nincsenek idióta döntések! :) Ha elég sokan fognak óbégatni a tuningolt pedelec miatt, mert sok lesz a baleset, akkor simán hozhatnak olyan rendeletet, hogy smkp a 25-ös pedelec is. Nem véletlenül harcolnak a gyártók a feloldás ellen! A motor nyilván bírja, nem ezért van a hiszti, hanem, mert veszélyes a bizniszre ha más lesz a besorolása és már nem kerékpár kategóriában lesz! Nézd meg az S-Pedelec piacot, nagy hévvel indult, először volt egy csomó modell, aztán pár év alatt rájöttek a gyártók, hogy a kutyának nem kell! Azért nem kell, mert ha már motornak minősül, akkor inkább vesznek motort. Ha a sima pedelec is smkp lenne, csak azok vennék, akik terepezni járnak vele és azok is jóval kevesebbet, de ez nem tartaná el a gyártókat.

Új hozzászólás Aktív témák