Új hozzászólás Aktív témák
-
Ablakos
őstag
A standard pedelec gépeknek a magasabb sebességre tuningolása megoldott? (garancia vesztés figyelmen kívül hagyva)
-
big-J
őstag
-
Somatom
veterán
válasz Ablakos #1452 üzenetére
Én a linkelt cikkben szereplő Badassbox -nak néztem utána. Azt írják, hogy Shimanonál X szoftververzióig használható, fölötte nem. A kereskedő meg azt mondja, hogy átadáskor neki kell készítenie egy diagnosztikai lapot. Ez úgy kezdődik, hogy szoftverfrissítés, ami után ugyebár a Badassbox bukta. De, a sebesség mérése továbbra is úgy történik, hogy egy, a küllőre rögzített vasdarab elhalad egy érzékelő előtt. Ez azért még nem atomfizika. Rézfán fütyülő rézangyal legyek, ha nem tudom majd átverni valahogy.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1454 üzenetére
Amúgy próbáltátok már egyáltalán a 25-ös korlátozással milyen?
Mert eleinte én is ezen voltam hogy így tuning úgy tuning, de szvsz a 25kmh bővenkirály mindenhova. Igaz, e-bike típus függő. Trekkingre nembiztos hogy elég. MTB-re bőven elég. Úgy kell közlekedni vele hogy elég legyen.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Somatom
veterán
válasz Ferdzsoo #1455 üzenetére
Igen. Mielőtt megvettem volna az enyémet, teszteltem egy E8000 -es Shimanos bringát. Nem tetszett a fal. Erőltetnem kellett, hogy 27 alatt tartsam, mert az is zavaró volt, ahogy a határon ki/be kapcsolgatott a rásegítés. Direkt gyorsultam vele lámpánál úgy, hogy boost -ról indulva, fokozatosan vettem vissza a rásegítést. Símán tudtam együtt indulni az autósokkal. Király volt, csak aztán 27 -nél vége lett a mókának és kezdtem félni, amikor a nyakamon éreztem őket. Megnéztem Runner_fxr tuningos, városi videóját és azt gondoltam, hogy "Nnna, kérem, erről van szó, ez kell nekem!"
Hegyen persze tökéletesen elég volt a bringa. Sőt! Egyszer véletlenül boost -ban felejtettem és szerencse, hogy csak meglepetés lett, nem perec. De, én első sorban városi használatra veszem a gépet, a hegyi játék lesz a ritkább eset. Bevallom, nem nagyon értem ezt a trkking, meg MTB témát. Miért ne használhatnék egy MTB -ot utcán? Én semmilyen hátrányát sem éreztem a falat leszámítva. Az meg trekkingnél is ugyanúgy megvan.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ablakos
őstag
válasz Ferdzsoo #1455 üzenetére
Nem is akarom megpróbálni milyen egy 23kg kerékpárt csak láberővel tekerni 25km/h felett.
Egyébként nem is nagy a különbség speed pedelec és standard között a Gepidánál. Eddig az agyváltós Alfine 8 (900e) volt a kiszemelt, de ez csak standard. Fastida 950e . Lemondok a sebesség hekkelésről. -
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1456 üzenetére
Ha MTB-d van miért az autók között tekersz?
Én ezen változtattam, és sokkal jobban élvezem az utat is és nem a kipufogógázt szívom..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1460 üzenetére
Nem tudom mik a lehetőségek arra, de én ilyesmire gondolok. (Mondjuk 3:10-től).
Én itt kerülöm az összes olyan utat ahol autók vannak, vagy nagy a forgalom és próbálok mindenen átvágni ami a legrövidebb. Próbálom úgy igazítani hogy gyalog merre mennék, és azt próbálom követni bringával. Így közben fejlesztem a tudásomat is, és nem a kipufogógázt szívom.
Ha nem is ilyen szinten mint a vidiben, de biztosan tudnál Te is egy jópár rövidítőt beiktatni amire nem is gondolsz.
Gondolj tekerés közben arra hogy gyalog merre mennél. Iktass be minél több betonmentes szakaszt már ahol lehet. Ne jelentsen problémát a padka le föl akár 3 x 100 méteren belül.Vicces, de alaból én is arra terveztem a bringát hogy városban közlekedek aztán néha eljutok terepre.
Amióta terepen voltam, folyamat oda vágyok és már legalább annyit megyek terepen mint városban közlekedve.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
big-J
őstag
Kovetkezo donor:
https://www.infinitycycles.co.uk/1044/products/cube-two15-hpa-275-race.aspx
https://www.youtube.com/watch?v=P_fTXTi0Yqs
Cel: Ezuttal is ~5500w, csak most ~21kgs cangaval. 4kg hatizsak akksi + 4kg-s vaz akksi, amik egymastol fuggetlenul otthon hagyhatoak vagy hasznalhatoak es onalloan is hozzak a teljesitmeny 100%-at (864Wh egyenkent). Nyomatek szenzoros pas/gazkar, rendorbiztos moddal , bar ezzel a dugokban mar az autok tetejere is felugratok ha utanam jonnek.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Canga hasznaltan (otszor hasznalta a 15 eves) ujszeru 1300 font, 470e
Motor+vezerlo Cyc X1, 1000 usd, 290e
Akksik darabja 400 eur, 130eModositasok: 28t helyett 42t fogas hatso, valtohosszabito, ebike lanc, 20e
~780e 0 akksival,
~910e 1 akksival,
~1040e 2 akksival.Pedalnal ~240nm (es max 500 fordulat), kereknel ~300nm, Dt szerint 400nm-ig belefer, 500ig a ebike huboknal, az meg jo lenne valamikor, most csak $280 es adjak hozza az acel kazetta tartot ami kulon $80. Bar az en kinai soraimnak 1.5 centis tomor talpazatuk van, nem szokott a festek se lekopni .
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
A motor ekkora:
De itt 10 centire van, en megprobalom ennyire odanyomoritani:
Fedo van ra, az elso fogasnal igy sem log lejjebb az en vazamon, abban alul nincs kanyar.
Amugy ezek az allatok a 63t/42t fogasokat hasznaljak elol jo nagy bumszli (latszik itt a bcd104), en a 53t/36t-t fogom, ugymeg ezeknel is kisebb lesz, anodizalt feketeben.
Hatizsak akksival, errol ki mondja meg hogy egyaltalan elektromos, nem hogy meg nem 250w?[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Megharagudott ram a frissites gomb, pedig a ph altalaban jol kezeli...
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Megvolt az első próbaköröm. Már tudom, hogy imádni fogom az új játékomat. Nekilódultam a Bécsi úti Eurocenter mellett, oszt huss, feltapostam a hármashatárhegyre. Legurultam, de kevés volt. Gondoltam, kipróbálom a Kiscelli utcát (20% -os emelkedő). Úgy mentem föl 17 -tel, mintha húztak volna.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Jarod1
addikt
Valamelyik nap volt szerencsém kipróbálni egy kollégámét, nagyon állat, megtekered és suhansz vele, ülést is kormányról állíthatod.
-
Somatom
veterán
válasz csimpy131313 #1475 üzenetére
Írtam korábban. A linkben ott a bót, meg a kedvezmény is. Én is filóztam, mert nem lett volna sokkal drágább egy szintén tavalyi Sixty. Csak nem tetszett a színe.
Viccet félretéve, azért a Sixty -nek érezhetően jobb a rugózása (teszteltem egyet). De, sztem nekem ez is elég lesz, mivel alapvetően trekkingnek vettem. Viszont, a 2019 -es már drágább, a 2020 -as pedig még drágább lesz az átdolgozott konstrukció miatt. Ugyanakkor, nekem úgy tűnik, hogy a lényeg jövőre sem változik. Ugyanaz a motor, ugyanolyan teljesítményű akku.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Somatom #1477 üzenetére
A rugózásra vonatkozó kijelentésemet módosítom. Egy profi biztosan észrevenné a különbséget, de én nem. A módosítás oka az, hogy közben kiengedtem némi levegőt az elejéből, a hátulját pedig lágyabbra állítottam. Most már az enyém is úgy "hajókázik", mint a próbált Sixty. Sokat kell még tanulnom.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
Van a bringámon hátul egy csomó fogaskerék egymás mellett. Tudja vki, hogy a három nagy az mire való? Játékból vadászom az emelkedőket, de még nem találtam olyat, amihez arra a háromra szükség lenne. Lehet a Merida -n áttételt módosítani? Szívem szerint egy 5 gangos agyváltót raknék bele, mert azt álló helyben is lehet kapcsolni. Ha most valamiért hirtelen lassítanom kell, akkor benne maradok a leggyorsabb fokozatban és csak menet közben tudok visszakapcsolgatni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1482 üzenetére
Hagyd el az aszfaltot és számos emelkedőt fogsz találni ahol szükséged lesz rá. Főleg ha jó köves, gyökeres a terep...
Monti elég unalmas aszfalton amúgy is.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
sanzi89
addikt
válasz Somatom #1482 üzenetére
A bringádon nem pedelecre szánt fogaskoszorú van, hanem általános. Ha csak lábbal hajtod akkor igenis kellhet a nagyobb lánckerék elég hamar.
Agyváltót montiba pedig elég eretnek dolog szerintem. plusz egy ilyen szép, új, komoly bringához kár hozzányúlni.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Somatom
veterán
válasz sanzi89 #1484 üzenetére
Az elég baj lenne. Úgy tudtam, hogy a Merida és a Shimano összedolgoztak a fejlesztésnél. Fura lenne, ha egy gyári pedelecen nem pedelec -hez lenne méretezve az áttétel.
Ha csak lábbal hajtanám, akkor cirka 5 kilót dobtam volna ki az ablakon. Azé vettem bele motrot, hogy dógozzon helyettem.
Most fékezésnél pakolom neki vissza a gangokat, mint a motoron, de ez a mechanika nem reagál olyan gyorsan. Ha viszont nem pakolom vissza, akkor utána, elinduláskor terhelés alatt kéne váltogatnom, ami biztos, hogy nem tenne jót neki.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1482 üzenetére
11-46 az ma már egyáltalán nem számít extra nagy áttételnek. Pontosan, ahogy előttem is mondták, be kéne menni egy erdőbe, komolyabb emelkedőket próbálni, mindjárt látnád az értelmét. Meg ugye ha épp kikapcsolnád a rásegítést, akkor sem árt ha van áttételed. Próbáltam a 900-as felszeretségű eone sixty-t, azon 10-50-es Sram volt. Érezhetően erősebb volt a motor is, ezzel az áttétellel, és volt olyan emelkedő ahol ki lehet használni, persze felmegy a 46-al is bárhova ha nyomsz egy boost-ot, de az akkut jobban kíméled az 50-es tányérral. A rugóútban is azért nem érzel jelentős különbséget, mert nem mész rendes terepre, 120mm és 160 között egy lób@szónyi különbség van, és nem kell hozzá profinak lenni, hogy érezd a különbséget, csupán a megfelelő terepre kell vinni és megfelelő tempót kell menni.
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #1486 üzenetére
Nem kívánom kemény terepre vinni. Arról nem tehetek, hogy nekem való bringa nincs gyárilag, így magamnak kell kifaragnom. Motoron ezt a kategóriát túra-enduronak hívják.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1487 üzenetére
Nincs azzal a bringával semmi baj amit vettél, 120mm út, pláne plus-os kerekekkel, egy komoly biztonságot adó, nagyon kényelmes túra/trail MTB, vagy nevezzük túra Enduro-nak. De trekking irányba elvinni, agyváltó és társai, na az már tényleg totál értelmetlen lenne. Azt sem hinném, hogy utólagosan beletéve egy agyváltót, működne e rendesen a motor. Mivel nem agyváltóhoz programozták. Arról nem is beszélve, hogy már a közepesen kemény terepezés is hazavágná az agyváltódat. Meg egyáltalán, hogy menne bele az agyváltós hátsó kerék a boost-os, átütős vázba?
Szerintem amúgy Te kategóriát tévesztettél, mert létezik az a kategória amiről nagyjából beszélsz.
Íme: Riese & Müller Delite GT ABS
Az elektromos túra, trekking kerékpárok S osztályos Mercedes-e. Össztelós MTB alapokon van, de trekking igényekhez igazítva. Dupla akku 1000Wh, hatalmas átfogású automata agyváltó, gyárilag 45Km/h, ABS-es Magura fék, szíjhajtás. Minden ami csak kellhet egy túrázónak. Bár ebben még az előző generációs Bosch motor van, de a Te esetedben nem probléma, mert a hátrányai csak komolyabb terepen jönnek ki, trekking felhasználásban nem.[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1485 üzenetére
Szvsz te rossz bringát vettél ha azzal a meridával trekkingezel.
Az kívánja az erdőt.
Ill. Arra is találták ki...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
nagyúr
-
sanzi89
addikt
válasz Somatom #1485 üzenetére
Ha lehet hinni a Google-nak, akkor egy Shimano SLX CS-M7000 11-speed 11-46 fogaskoszorú van a bringán. Erre ha rákeresel pl. a Dealers Manual-ra, ott látszik, hogy a MTB kategóriába sorolja a Shimano. Ezer meg egy klasszikus kerékpárt szerelnek ezzel az alkatrésszel, erre utaltam, amikor írtam, hogy ez nem pedelec specifikus alkatrész.
Ettől függetlenül tökéletesen üzemelhet egy elektromos bringán is természetesen, csak eredetileg nem ide lett tervezve."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #1488 üzenetére
Nem elektromos váltó van rajta. A motorvezérlő semmilyen szenzor visszajelzést sem kap a váltótól. Sztem annak tök mindegy, hogy milyen váltó van mögötte, mivel pedálfordulatot és pedálnyomatékot érzékel. Ezt a "mi fér be" dolgot nem értem. Ami befér a lengővillába, az beépíthető. Lehet, hogy a küllőhosszokhoz külön tárcsa kell, osztókörön kifúrva a küllők lukait, de amióta feltalálták az esztergapadot, meg a marógépet, azóta ez nem olyan nagy kunszt.
Ilyen Meridája, mint most az enyém, bárkinek lehet. Még hiányzik belőle az egyediség. Ahogy nézem a mutatott bringa árát, most egy millával beljebb vagyok. Annyiból komolyat lehet faragni. Arról nem is szólva, hogy a Merida formája jobban bejön, mint annak az izének a kinézete.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dugo_
veterán
válasz Somatom #1493 üzenetére
Egyáltalán nem mindegy.
A motor nyomatékgörbéje hozzá van igazítva a hátsó váltó típusához, agyváltó esetében leesik közel nullára, enélkül soha nem lehetne agyváltót elváltani rásegítés mellett. Boschnál pl. ezt csak a kerékpár oem programozásánál lehet beállítani, retail változatban nem is elérhető az opció. Shimanoból már nem vagyok up to date, de a váltótípust és áttételt ott is be kell állítani előre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1493 üzenetére
Nem, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen áttétel és váltó van rajta. A pedelec motorokat gyárilag felprogramozzák egy felhasználási területre. Ettől minimálisan el lehet térni, de jelentősen nem, különben letilt a motor. Egy agyváltó akkora módosítás lenne, hogy a motor nem tudná értelmezni azt a fajta nyomatékot és működést ahogyan az agyváltó működik. Hibakódot dobna és letiltana.
"Ami befér a lengővillába az beépíthető" Sajnos ez sem ilyen egyszerű. Különböző tengely szabványok vannak. A Te Merida vázad 148 X 12mm-es csőtengelyekkel kompatibilis. Ilyen agyat tudsz beletenni. Az agyváltóknak vékonyabb, végig menetes tengelyük van, ráadásul, 135mm-es papucstávolsághoz van, nem 148mm-hez. Abszolút nem kompatibilisek.
Természetesen megvetted, azt csinálsz vele amit akarsz, de ez kb olyan mintha vennél egy cupé M3-as BMW-t, mert az tetszik, aztán közbe rájönnél, hogy neked igazából egy családi kombi kellett volna, és akkor nekiállsz szétfaragni a kasznit, hogy legyen kicsit kombi is.
A Riese & Müller csak egy példa volt, mert jóval közelebb áll a felhasználásodhoz mint amit vettél Merida One Twety-t. Drágább, de vannak benne plusz extrák is, amik miatt drágább.
Én a helyedben ezen is elgondolkodtam volna: Haibike Xduro Adventure TQ motorral, kétszer olyan erős mint a Shimano motor, ha kiveszed a korlátozást 70km/h-t is megy síkon.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1493 üzenetére
Én már sejtem, hogy mi lesz ennek a vége.
Múltkor találtam pár elképesztő képet egy ugyan olyan Merida eOne-Sixty Enduro bringáról mint az enyém.
Gondolom itt is hasonló lehetett az elképzelés mint nálad, hogy tulajdonképpen trekkingre lenne szüksége a felhasználónak, de Enduro MTB-ot akart, mert az menőbben néz ki. Aztán nekiállt saját ízlésére átalakítani, hogy legyen kicsit ilyen is meg olyan is, a végeredmény pedig ez a torzszülött lett! -
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #1496 üzenetére
Na, ez már jobban néz ki, leszámítva azt a csomagtartó kazulátumot.
De, én ennél is bátrabb vagyok. Csináltam már ilyenből:Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1496 üzenetére
Az nem baj, h torzszülött. A lényeg, h "egyedi" legyen.
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1496 üzenetére
Megveszi az MTB-t, mert menőbben néz ki és olyat csinál belőle, ami egy trekkingnél is szarabbul néz ki, logikus
Run&Ride
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen switch-et vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Villanyszerelés
- Facebook és Messenger
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- További aktív témák...
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás