Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz Ablakos #1401 üzenetére
Persze, egyértelmű. Csak arra gondoltam, hogy utazás közben néha megáll az ember. Tankolás, WC, vásárlás, egy étterem, stb. A hátsóajtós tartót 2cm széles spaniferek rögzítik. Egy késsel kb. 10mp levágni tartóstól a bringát.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1405 üzenetére
En ott elek, tegnap hazmester 10 percre az udvarra jott, ket kisgepet elvittek a kisbuszabol (nem zarta be). Egy honapja szomszedet felnyitottak es kitakaritottak az ut menten delutan negykor. Pentek valakit agyonlottek 2km-re. 2 honap alatt a toloajtos tornacrol 4 par cipot vittek el (rongyos szarokat is), en azt csodalkozom, hogy a babakocsit babastol nem vittek meg el, mert neha ott alszik.
En azt tudom, hogy nem allok meg senkinek se, rendornek latszo targyakat beleertve, zebran tudom mi zajlik korulottem, ha valaki kivancsi ram megnezzuk (ket 2mp-s 20-rol 60-ra kozott) mennyire birja ugratni a jardaszegelyeket, de csak addig, amig benavigalok a legkozelebbi parkba, amiknek jopar rejtett ki/bejaratat ismerem.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #1405 üzenetére
Nem véletlenül ilyenek. Ott már az alapokkal baj van. Voltam párszor angliában. Totál lehangoló. Normális emberi életre csak olyan hely alkalmas, ahol pálma nő a tengerparton.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
Tegnap letoltam az eddigi leghosszabb ebikeos túrámat. Nagymezőre mentem, ez az egyik kedvenc bükki célpontom. Onnan még átugrottam Bánkútra is - ezt a hosszú, hűvös lejtőzés miatt megbántam egy kicsit. Lefelé majd szétfagytak a golyóim, úgyhogy egyszerre húztam a féket és tekertem a pedált.
Igazából még csak most tanulgatom, h mit bír az akku, szóval végig spórolósan mentem, soha nem raktam Touring módnál feljebb a rásegítést (ez a második fokozat a négyből),- de az Eco mód volt a jellemzőbb. Így maradt kb 20% az akkuban mire hazaértem. Közepesen fáradtam csak el, szóval jó lenne ettől hosszabb túrákat is megcsinálni. Ma is megyek, megpróbálom egy kicsit kitolni a határokat. Jó lenne eljutni 100km közelébe egy töltéssel, szóval nekem nagyon jól fog jönni a 625Wh-ás Bosch akku jövőre.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1409 üzenetére
Nem a táv merít hanem inkább a szint. 625-ös akkuhoz szerintem másik bringa is fog kelleni, mert a régi rendszerekkel nem lesz kompatibilis.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1410 üzenetére
'Nem a táv merít hanem inkább a szint.' -persze. De úgy gondoltam, h a Bükkben tekerni egy százast a szintet is arányosan növelve. Mondjuk 100 kilométert 1300-1400 szinttel.
"625-ös akkuhoz szerintem másik bringa is fog kelleni, mert a régi rendszerekkel nem lesz kompatibilis." - jönni fog az új bringa.
[ Szerkesztve ]
-
Ablakos
őstag
Azt hiányolom az elektromos tekerőknél, hogy nincs visszatöltés, ahogyan az autókban ez alap. Biztosan hozna ez is vissza kilómétereket.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ablakos #1412 üzenetére
Egy autónak van súlya amit meg lehet fogni egy erősebb generátorral, és egy autónál nem fontos hogy gurulj szabadon lefele mint az állat.
Egy biciklinek nincsen súlya, arra bármit rárakni teljesen értelmetlen mert olyan ellenállása lenne hogy nem gurulnál lefele a dombon kb. Illetve egy biciklinél lényeg hogy lefele fusson szabadon mint az állat, mert ez kell az erdőben a dombon lefele, illetve a lejtőkön. Azért tekersz fel hogy utána csak száguldozz lefele, nem azért hogy egy rekuperátor épp hogy 10-el hagyjon döcögni, mert ő áramot termel. Kicsit gondolj bele mindjárt érthető is miért nincsen."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1411 üzenetére
Nem lehetetlen ha nagyon spórolósra veszed, nekem általában 1500m/70-80km szokott összejönni.
Ablakos: Agymotoros bringákba előfordul még manapság is, de a középmotorosban nincs. Egy trekkingben nem hülyeség a visszatöltés, de egy MTB esetében pont semmi szükség nincs rá.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Ferdzsoo #1414 üzenetére
Sztem félreértetted. A visszatöltés fékezéskor lenne. Amikor a féket húzod, akkor először egy ellenállást szabályzol, ami az elektromos fékezőerő ellenében áramot termel és csak erősebb fékezésnél lépne be a normál fék. De, ez csak a fékagyakon működne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
6030D
Ármester
Hirtelen rákeresve:
A szabály a következőket rögzíti:A rakomány magassága a talajtól mérve maximum 4 méter lehet.
Oldalirányban személygépkocsi esetén a rakomány nem nyúlhat túl a járművön.
Előre és hátra legfeljebb 40-40 cm-re nyúlhat túl a rakomány.Ettől függetlenül, ha van kiegészítő lámpa, meg rendszámtábla, akkor nem hiszem, hogy beleköt a rendőr.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Somatom
veterán
Kérdeztem a boltban a szoftvert. Azt mondták, hogy mindenképpen frissíteniük kell átadás előtt, mert egy kezdő diagnosztikai adatlapot kell készítsenek az átadáshoz. Úgyhogy más trükköt kell alkalmazni a sebességkorlátozó kiiktatásához. Majd megnézem, hogy van-e mód mechanikus beavatkozásra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dugo_
veterán
Teherszállítás
47. § (7) A gépkocsi hátsó részéhez rögzített rakományt úgy kell elhelyezni, hogy
a) a gépkocsi hátsó részén elhelyezett világító és fényjelző berendezések és a rendszámtábla látható legyen,
b) a gépkocsi hossztengelye irányában hátrafelé legfeljebb 1 m-re, oldal irányban legfeljebb 0,4 m-re nyúljon ki,
c) a rakomány szélessége 2,5 m-t ne haladja meg,
d) a rakomány megjelölése feleljen meg a (6) bekezdésben meghatározott rendelkezésnek.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1415 üzenetére
Az jól hangzik. Mondjuk én még csak most kezdem kiismerni a motort, és most kezdek ráérezni, h hogyan lehet takarékoskodni az energiával. Plusz jobb erőben is vagyok már mint amikor elkezdtem (~2 év kihagyás után) - szóval emiatt is sokat tudok spórolni ha akarok.
[ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
válasz bulikavagyok #1409 üzenetére
Ez a kalória érték elég túlzás, de amúgy gratula. Mi is voltunk a fiammal első nagyobb túrán. A shimano e7000 kicsit többet fogyasztott csak egy csík maradt , míg a bosch cx-nél 2. Mindkettő bicajomon 500.as akku, sok domb, jobbára eco, volt egy komoly hegymenet ott kellett a boost.Igaz én nehezebb is vagyok. Nekem erre a távra 1680kcal égett apple watchal.20.6-os átlaggal.
-
nagyúr
Köszi, de ez még csak a kezdeti "szárnypróbálgatás". Lesz ez ennél sokkal jobb is szerintem.
Az elégetett kalóriát nem érdemes nézni, mert nyilván nem tudja kiszámítani az Endomondo. Te egyébként ismersz olyan programot ami valamennyire figyelembe veszi, h elektromos bringával mentél? Az órádon be lehet állítani?[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz bulikavagyok #1425 üzenetére
Sztem az csak úgy lehetséges, ha a mérő kommunikál a bringa szoftverével. Az én bringás edzettségem a zéróhoz konvergál. Amikor a teszkós bringámmal hazatekertem, akkor oxigénsátorért imádkoztam. A Meridaval meg se kottyant ugyanez a hegymenet. Ha egy app nem tudja figyelembe venni a rásegítést, akkor totál fals kalóriaértékeket ad. Azt viszont csak a bringa szoftverétől tudná megkapni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz Somatom #1426 üzenetére
Igen, ezt vágom, de én inkább valami olyasmi megoldásra gondoltam, h megtippeled az átlagos rásegítés mértékét (pl 50% Eco, 20% Tour...), és az app abból kalkulál valamit. Ez nyilván nem lesz pontos, de még mindig sokkal jobb mint így, h kiszámolja rásegítés nélkül. Én kerestem ilyet, de nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
válasz bulikavagyok #1425 üzenetére
Ismeri a testsúlyom, méri a pulzusom, a mozgási tevékenységet nézi, nem azt hogy mit tekersz.
-
nagyúr
-
Somatom
veterán
válasz bulikavagyok #1427 üzenetére
Ezt passzolom. Nem érdekel a "tudományos biciklizés". Tekerek, mert élvezem és egyáltalán nem foglalkozom a pulzusommal, az össz pedálfordulatommal, meg az elégetett kalóriákkal. Épphogy elmúltam 50, az ilyesmiken ráérek majd öregkoromban aggódni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
-
Bib
őstag
válasz bulikavagyok #1429 üzenetére
Nem mondtam hogy pontos, csak azt hogy a 3000 sok 65km-re. De tényleg a mozgás a lényeg meg az élvezet.
-
Somatom
veterán
válasz bulikavagyok #1431 üzenetére
Sztem azt érzésre is elég tudni. Pl. ha én az erdei szerpentinen áttekernék Pomázról, Esztergomba, akkor tudom, hogy azzal elégetnék annyi kalóriát, hogy lelkiismeretfurdalás nélkül bevágjak egy kétszemélyes tálat a Csülök-csárdában.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
-
big-J
őstag
válasz Somatom #1413 üzenetére
Kozepmotornal, pl motorokban meg-meg oldjak a regent, (zero, ktm) de sokat nem adnak vissza %-ban, inkabb fek kimelesre jok, cangaval meg annal is kevesebbet adnanak.
Ugye ha regened van, akkor mindig forog a lanc, nincsen uresjaratod. Vagy gyorsulsz, vagy epp annyira nyomod a gazt hogy sebesseget tartasz, vagy lassulsz a motor magnesei miatt, amik ugyanugy dolgoznak aram nelkul is.
Szoval orokhajtos rendszerben allandoan megy el a mechanikai energiad, es minel konnyebb a szerelvenyed, annal kevesebb mozgasi energiat tudsz fekezessel vissza tolteni. Egy valtos regenes rendszernel orokhajtosban mar annyi minden vinne a az energiat, hogy kanyargos sik terepen, ahol sok hasznalt venned az uresjaratnak, orulsz, ha 0-ba kijosz.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Óriási a különbség a legnagyobb és a legkisebb fogaskerék között. Ez lánchosszban is nagy különbség. Egy nagy utat bejáró, rugós szerkezettel tartják feszesen a láncot. De, ez csak akkor működik, ha az erőhatás egyirányú, csak a lánc felső szakaszán van húzóerő. "Motorfék üzemben" alul lenne a húzóerő, ami berántaná a feszítőt, miközben felül lógna a lánc. Ezért írtam, hogy ehhez az egész váltómechanizmust át kéne konstruálni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem ilyen egyszerű ez. Több szempontot is figyelembe kell venni. Például azt, hogy mehetnék motorral is. Az is élmény, de a kalória töredékét sem égetném el. Viszont, a csülök-tálat ugyanúgy befalnám. Ez tapasztalat, mivel már soxor megtörtént. Tehát, mindegy, hogy a bringázással mennyi az össz elégetett kalória, mivel a csülök-tál bekebelezése mindenképpen megtörténik. Csak az a tudat számít, hogy égetem a kalóriát. Arról nem is szólva, hogy mi a fenének mennék Esztergomba, ha nem azért, hogy csülköt falhassak? Anélkül az egész biciklizés-project értelmét veszítené.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1427 üzenetére
Vegyél egy Garmin órát, 530 vagy 830. A mellett, hogy nagyon komoly navigációja van (nem olyan használhatatlan fos mint a bryton-nak), elég komoly edzés funkciók vannak benne.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1440 üzenetére
Nem gondoltam, h szükségem lenne ilyesmire, de utána fogok olvasni egy kicsit. Köszi a tippet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1442 üzenetére
Nekem a pulzusmérés bőven elég, engem ezek az edzés funkciók annyira nem érdekeltek, leginkább a navigáció miatt vettem, illetve a normál kerékpáros funkciókhoz mint magasság mérés, távolságok, hőmérséklet stb. Viszont tényleg nagyon komoly dolgokat tud, sokféle kiegészítőt lehet hozzá venni. Ha valakinek profi edzés tervezés kell, ebben mindent megtalál.
Nekem ez a típus van: Edge 830
Előtte bryton óráim voltak, azok vicc kategória ehhez képest.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #1443 üzenetére
Az edzésfunkciók engem sem mozgatnak (egyelőre), a navi viszont jól jönne - de csak az erdőben. Rá lehet valahogy varázsolni a turistaútvonalakat?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1444 üzenetére
Igen, benne vannak a turista útvonalak is, sőt van egy Trailforks nevű cucc is rajta, ami kifejezetten a MTB-os útvonalakat jelöli, épített pályákat is meg lehet rajta jelölni, és onnantól bárki látja akinek olyan Garmin órája van amin van Trailforks.
-
StLui
veterán
Ma voltunk DH edzésen, Hárs hegy, Contest nevű pálya, többen DH-ztak e-montival, mint analóggal
(és ők tényleg DH-shoz méltón mentek a bringákkal a pályán)Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1449 üzenetére
Ez a felfogás simán változni fog a következő néhány évben, nálunk még az enyémet is úgy megnézik, mintha valamilyen űrszerkezet lenne, közben meg Németo-ban kb mindenki pedelec-kel mászkál kortól függetlenül.
Run&Ride
Új hozzászólás Aktív témák
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED