Új hozzászólás Aktív témák
-
-
simonjoe
senior tag
válasz Runner_fxr #2152 üzenetére
..nem csinál (annyira) xar dolgokat a BOSCH, de én egy kicsit szkeptikus vagyok az új technikai dolgokkal szemben. Nagy a piaci nyomás, mindenki újat, újabbat szeretne piacra dobni, ez valahol érthető. Régebben sokkal több idő jutott a tartós tesztekre, ma ezt majd elvégzi a júzer, majd a fídbek-ek tömkelegéből kialakul a végleges verzió, na én ebben nem szívesen veszek részt. Csupán ennyi az érvelésem.
Joe
-
#46105344
törölt tag
Sziasztok!
Látom, hogy itt többnyire ennél komolyabb gépekkel foglalkoztok, komolyabb gyártóktól, de itt van ez a Samebike masina. [link]
Esetleg valaki találkozott már vele valaha? Abszolút nem vagyok otthon e-bike témában, így nem tudom kerülendő termék-e. Review-kat olvastam sokat, de azoknál nem vagyok benne biztos, hogy hozzáértők írják hogy jó.
Igazából semmi kemény használatnak, vagy hobbi célnak nem lenne kitéve. Munkába szeretnék vele bejárni (6,4km oda-vissza összesen), mert ahol élek, a forgalom miatt már gyorsabban érek be dolgozni gyalog, mint autóval vagy busszal. Én így laikusként ezt találtam a legjobbnak ebben az árkategóriában. Tekerni nem akarok.
Szerk.: Talán fontos extra infó, hogy teljesen sík minden a távon, és jó minőségű bicikliút az egész.[ Szerkesztve ]
-
-
#46105344
törölt tag
válasz Somatom #2156 üzenetére
Igen, próbáltam. Nem vagyok az a tunya fajta, de ébredés után fél órával nehezen veszem rá magam a tekerésre. Vettem sima bringát, 1 hónapig húztam, aztán azóta ott rohad.
Viszont ha nem kifejezetten okos erre használni, akkor marad a 4 kerék, és a korábban kelés. Ezért is nyitottam rá erre a topikra, mert annyit tudok az elektromos kerékpárról ami benne van a nevében, butaságból meg nem akarok rá pénzt költeni. -
Gömbike
senior tag
válasz #46105344 #2155 üzenetére
Én pont erre a célra vettem ezt: [link]
A legalapabb kerékpár és nem sportolásra való. Munkába , piacra, üzleteket meglátogatni. Arra viszont tökéletes.
Rakattam rá kosarakat előre és hátra is, így a munkába járáshoz belefér a kajás cucc, a piacról a krumpli, stb
Egyszerűen imádom. Kisváros, kis távolságok, azokat viszont nagyon gyorsan és könnyen letudja.
Ha belekóstolsz az ízébe, a feljebb lévő kategóriákat fogod nézegetni
A robogót simán kiváltja, a kocsit én is csak nagy bevásárlásokhoz veszem elő.
[ Szerkesztve ]
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
simonjoe
senior tag
Egy kis újdonság:
[link]Joe
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2163 üzenetére
Nem hinném, hogy ez megtörténne. Az új váltók már most is elektromosan működnek, tehát a lehetőség adott. Annyi előnye mindenképpen van, hogy az elektromos váltó, váltás közben elveszi a nyomatékot. Az enyém még mechanikus és bizony a terhelés közbeni váltásnál be kell kalkulálnom a motorvezérlő késését, különben nagy csattanás az eredmény. Szóval, már most is símán megoldható lenne az automatikus váltás. De, a kedvelt pedálfordulat user függő. Opcionálisan viszont érdekes feature lenne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
simonjoe
senior tag
válasz Somatom #2164 üzenetére
Az az elektromos váltás sajnos nem olyan. Nekem az outin SRAM villanyváltó van, ráadásul vezeték nélküli, de az sem szereti ha terhelés alatt használod. Valami olyasmire gondolok mint a Merci új automata 8 sebis automata váltója, nem veszed észre a váltást csak suhansz.
Joe
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2165 üzenetére
De, az az outid pedelec, vagy analóg, elektromos váltóval?
Nekem ezt a Berguson -ban mondták, a DI2 váltóról. Ha ők kamuztak, akkor én is. Talán Runner_fxr tudja erről (is) a tutit.
A személyautó más tészta, mivel a hajtáslánc minden eleme előre kalkulálható. A bringánál viszont más a szitu. Ráadásul, az automatika nem látja előre az utat, így azzal nem tud kalkulálni. Kamionon is gyönyörűen vált az automatika. Legalábbis, amíg üres a verda. Megrakva viszont gyakran felül kell bírálnom és ez nem típushiba. Bringánál sem az emelkedő közben, terhelés alatt váltogatok, hanem már az emelkedő előtt áttételt váltok. Ezt nem tudhatja az automatika, mert az csak a terhelésváltozásra tud reagálni. Aztán ott a megállás "problémája". Autónál bármelyik fokozatból tud ürest kapcsolni az automatika, majd onnan, az induláshoz szükséges sebességfokozatot. Bringán, láncváltónál ez nem kivitelezhető.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
simonjoe
senior tag
válasz Somatom #2166 üzenetére
Az országúti sima kerékpár a váltásom, olyan mint a Di2 csak madzag nélküli. Én csak azt próbálom vizionálni, h mi lenne az űberkirály, és talán 1x az is megoldható lesz. Az más kérdés, h nekem tökéletesen megfelel az pedelec ezen formája is. Kár, h sz@...r idő van, most kedvem lenne tekerni. Közben a nejemnek is megjött a KTM, szóval bővült a családi flotta.
Tegnap voltunk az Alföldön csavarogni, őszintén sajnálom, h nem vittük a gépeket. Míg itt Pest környékén 13°C volt mikor indultunk, Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula 18 °C. Sokan kerekeztek ott, ráadásul rövid szerkóban.Joe
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2167 üzenetére
Na de vazze! Az analóg teljesen más story! Az csak úgy tudna működni, ha váltás előtt megcsapná árammal a lábadat, hogy addig ne tudj erőt kifejteni. A tehermentesítés persze, hogy csak pedelecen működik, mert ott a váltáshoz el tudja venni a motor nyomatékát.
Olyasmi ez, mint a dragster motorokon az automatizált, levegős váltó. Egy dugattyú húzogatja a váltókart (mint nálad az elektromos váltó), de, ez szart sem ér, ha közben nincs összehangolva a gyújtás megszakításával, ami a váltás pillanatára kuplung nélkül tehermentesíti a váltót. Analóg bringán "csak" annyi az elektromos váltó előnye, hogy megszabadít a bowdenektől.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2169 üzenetére
Nyilván, mivel ez pedelec topik és egy pedelecen az elektromos váltóval minden hardverelem (sebesség, fordulat, nyomaték szenzor, végrehajtó mechanizmus, energiaellátás) adott, tehát csak szoftver kérdése az automatizált váltás megvalósítása.
Analógra viszont ez egyáltalán nem áll.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz simonjoe #2171 üzenetére
Ez több összetevős project. Remélem, olyan időpontban fogja tartani, amikor otthon leszek! Próbálom ezügyben korrumpálni úgy, hogy franciából szállítom a nejének a kedvenc sajtját. Úgyhogy, remélhetőleg találkozni fogunk, viszont jövőre motorral szeretnék menni. De, lehet az is, hogy szállást foglalok és akkor megint autó+Merida lesz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sxxorp
őstag
válasz #46105344 #2155 üzenetére
Ez a táv inkább a párom elektromos rollerének ideális, ha úgysem tekersz, az is megfontolható.
simonjoe: ez a Fazua a zéró ellenállásával a limit felett elég vonzó nekem, aki jelenleg analógon edzett lábát használja arra, hogy mint amikor egy űrjhajó plusz hajtőerővel elhagyja a bolygó gravitációs mezejét, úgy lendítsem tovább a bringát a 25-ös limiten (utána már, 27+-on teljesen jó)[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Runner_fxr:
Érdekel ez az eszmecsere, de inkább itt folytatnám, nem odaát, OFF -ban. Szóval, mi lenne az az SMKP e-bike? S-Pedelec? Bemegyek a számlájával/adásvételijével a biztosítóhoz és kötnek rá SMKP kötelezőt? Mert anélkül nem mehetnék közútra vele. Sztem sokkal enyhébben büntetik, ha egy SMKP -t bringaként használok, mintha egy bringát SMKP -ként.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2176 üzenetére
A KRESZ szerint az S-Pedelec smkp, mivel a rásegítő motor teljesítménye 300W fölé mehet. Tehát ha valaki vesz egy ilyen kerékpárt, akkor ezt legálisan csak smkp-ra vizsgáztatva tudja használni. Még nem vizsgáztattam ilyen kerékpárt, de szerintem a számlájával, és a típus igazolványával bemész egy biztosítóhoz és kötsz rá kötelezőt. Utána persze kelleni fog a rendes motoros bukósisak is. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2177 üzenetére
Sztem ez egyáltalán nem így működik. Abból, hogy 300W fölé megy még egyáltalán nem következik automatikusan, hogy SMKP. Lehet akár kerti kapa is. Kell egy típusbizonyítvány, ami alapján egy hatóság úgy dönt, hogy a jármű SMKP -ként alkalmas a közúti közlekedésre. Tehát a járművet kategóriába sorolják és nem kategóriába sorolódik. Vizsgáztatásra pedig egyáltalán nem kerül sor, mivel az SMKP nem vizsgaköteles. De, ha nem szerepel vmi hivatalos határozatba, hogy az egy SMKP, akkor a biztosító nem köti meg a kategóriára vonatkozó biztosítást. A bukósisak már huszadrangú kérdés. Főleg úgy, hogy a rendőr ugyanúgy nem különbözteti meg egy pedelec -től, mint egy "tuningolt" pedelecet. De, még ha meg is különböztetné, ugyan, mekkora büntit ver rá a vezetőre a bukó hiányáért. Na, ezen én nem aggódnék.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2178 üzenetére
Pontosan nem értem, hogy hova is szeretnél kilyukadni? A KRESZ szerint 300W felett már smkp, ha a rásegítő motor 300W felett működik, az már nem kerékpár kategória! Akkor se ha a fejeden pörögsz! Amikor vásárolsz egy s-pedelec kerékpárt, ahhoz kapsz típusbizonyítványt (valóban így mondják helyesen), a vizsgáztatást képletesen értettem, rosszul fogalmaztam nyilván nem kell, de itt is minden ugyan úgy működik mint egy 50-es robogónál. Kötsz rá biztosítást, kell hozzá jogosítvány és motoros bukó. Ha vásárolsz boltban egy s-pedelec-et újonnan, azt biztosan tudod forgalomba helyezni, ha magad építed/tuningolod, na az a problémás eset. Egyébként azért van kevés s-pedelec, mert pont ezek azok a dolgok, amik a kerékpár vásárlóknak nem hiányoznak, mármint a jogsi, biztosítás és a motoros sisak. A rendőr valóban nem tud ezzel mit kezdeni az út szélén, max akkor tudja megmondani ha kipróbálja, de mint mondtam, ezzel senki nem foglalkozik, no problem. Gond esetleg baleset okozásakor lehet. Egyébként az s-pedelec-en, gyárilag van lámpa, elöl-hátul és nem tudod kikapcsolni, ha aktív a rásegítés!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2178 üzenetére
És pont emiatt harcolnak a gyártók a tuning ellen, mert addig van e-bike (pedelec) biznisz, amíg a 25km/h-nál korlátozott pedelec kerékpárok, kerékpár kategóriában vannak! Ha elharapódzik a tuningolás, sok lesz a baleset, fenn áll a veszély, hogy egy tollvonással kiveszik a sima pedelec-et is a kerékpár kategóriából, és vége is a sok milliárdos üzletnek, mert kb a kutyának nem fog kelleni pedelec, ha az smkp-nek minősül.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2183 üzenetére
Pont a baleset okozás az egyik nagy különbség. Ha a pedelec tuningolva van, akkor már nem kerékpár, de nem is SMKP. Ergo nem vehetne részt közúti forgalomban. Így balesetet okozni gáz. Egy S-pedeleces (SMKP -s) balesetnél max azért büntetik a vezetőt, mert nem volt rajta motoros bukó. Na, bumm. Azon kívül van egy éves bizt. díj, ami nem egy nagy összeg. Szvsz. közlekedési szempontból jobb egy S-pedelec, mint egy pedelec.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ironizer
tag
Van itt vkinek TEC-es rendszerű (dupla akksis) Focus bringája? Pl: [link] Hogy használja a rendszer az akksikat, mindkettőt egyszerre, azaz egyenlő mértékben merülnek, vagy egyiket a másik után?
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
https://www.jogiforum.hu/forum/34/32471#589051 [link]
Azt, hogy mi szamit
"típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető két- és háromkerekű segédmotoros kerékpár" - nak, jo kerdes ha csak nem irsz NKH-nak, nem derul ki.
Annelkul pedig valoban csak az a dolgod hogy bemutatod nekik hogy muszakilag megfelel.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Akkor lesz legalis bajod abbol ha korlatozast kiveszed ha:
- Rossz helyen vagy sokkal gyorsabban mesz mint szabadna (kerekpar alaku targgyal pedig nem fogsz kitunni kerekparuton, de uton se)
- Rendor jelenleteben teszed
- A rendor eppenseggel tudja, hogy az nem egy sima bicikli
- Eppen olyan napja van, hogy ez nem tetszik neki
- Annyira nem tetszik, hogy nem csak figyelmeztet, hanem megallit es elkezd bunkoskodni
- Bonusz: Nem park/sikator mellett vagy es meg is allsz neki
- Rad tudja bizonyitani hogy nincs korlatozas (egy par boxban titkos kombinacioval lehet ki be kapcsolni)
- Megmutatod a jogsid es az smkp biztositasod, az utobbit tok egyszeru beszerezni sima cangara is 3000ft/ev
- Ez sem eleg neki es nem E jelu lampad (ugy tudom utolag is be lehet epiteni pedelecbe is) vagy gumid (schwalbe e-50 szeria)
- Ezt mindet bemutattad, es meg mindig nem tetszik valami neki, es tud is talalni valami kifogast (anekdota de olvastam cm50-el valoban nem foglalkoznak mar, a tipusbizonyitvanyt pedig nem is tudom magadnal kell e tartani mert nem forgalmi)Most emlekezz vissza hanyszor lattal rendort igazoltatni valakit bicikin vagy biciklinek latszo objektumon.
Teged nem ismerlek de nekem boven eleg rovid az eletem hogy esszel, de pont leszarjam.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Somatom #2192 üzenetére
Meg lehet csinalni a tipusigazolast is, es akkor sem fizeted zsebbol.
Amerre/ahogy en jarok(bicikliut vagy vegelathatatlan ures utak) , elobb ut belem a villam. Inkabb az elemkanyarodo Ladaba csattanastol felek, meg utana a kiszallo kapas kaszas rokonoktol
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
baluka
tag
válasz Ironizer #2186 üzenetére
Ilyen bringam van: [link]
Megvettem hozza a TEC packot is, tehát saját tapasztalat alapján írom hogy amennyiben csatlakoztatod a TEC-et, akkor a bekapcsolás után ez lesz az elsődleges akksi egészen addig míg le nem merül, egy kis csavar azért van a történetben, mivel a lemerülés után ki kell kapcsolni a rendszert és fizikailag le kell csatlakoztatni a kábelt a TEC-ről, pont emiatt van a felső cső hátsó részében egy mágneses, kör alakú bemélyedés kiképezve hogy ezt az így felszabadult kábelvéget ide pattintva biztonságban legyen a kábel, magyarul ne vesszen el még a legrosszabb terepviszonyok okozta rázkódások során sem még akkor sem, ha nincs nálad hátizsák vagy egyéb tárolásra alkalmas motyó, ezután megint bekapcs és már az integrált akksival mész tovább. Az egész művelet nem több mint 30-40 másodperc, szval semmiség. -
Ironizer
tag
Ettől féltem. Így ha valamiért mégsem megyek annyit, hogy jól lemerítsem a vázakksit is, akkor az feltöltve marad, ami az egyik legrosszabb, ami történhet egy li-ion akkuval. Meg így a külső akksiba több ciklus kerül, hamarabb elhasználódik. Megcsinálhatták volna azt, hogy időnként átvált a két akksi között. Persze ezt kézzel is meg lehet csinálni, de akkor arra külön oda kell figyelni. Ezt kicsit sajnálom, pedig amúgy tetszik a rendszer, nem is tudok róla, hogy más kínál-e hasonló kapacitást mtb-n, csak a Speci van közel az új 700Wh-s akkujaival, de azok elég elmebeteg áron mennek.
Amúgy én a 6.6 plus-al szemezek, igazából csak a villa nem tetszik a felszereltségében, a 6.8 plus jobban bejönne ilyen szempontból, de a 2020-as 6.8 az már Bosch-al van szerelve, így az már nem TEC-es, hanem csak 625Wh.
-
baluka
tag
válasz Ironizer #2196 üzenetére
Csinálhatod fordítva is, tehát felkattintod a TEC-et de nem csatlakoztatod, elindulsz a tervezett utadra, ahogy alakul az igénybevétel az alapján látod hogy mennyire merül a belső akksi, ha kell akkor rapattintod a kabelt a TEC-re es mesz tovabb mosolyogva, a következő utadon kezdesz a TEC-el, ezáltal egyformán veszed igénybe mindkét akksit, szval problem solved... Azert a Focusnal elegge atgondoltak ezt az akksi temat, nem azt mondom h tokeletes megoldas de van benne racio
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...