Új hozzászólás Aktív témák
-
djgeg
őstag
válasz
Alchemist #385 üzenetére
Hát, nem értem. Az app megkérdezi azt, hogy "yo man are you black?" vagy, hogy tolószékes? Megrendeled és kijön a kocsi, max akkor döbben rá a sofőr, hogy épp kit kéne szállítani.Ha innen vissza táncol az már necces, de hogy kimegy-e az miért lenne kérdés az app működését figyelembe véve? (már ha van valaki a környéken)
-
Alchemist
addikt
-
djgeg
őstag
-
#35193216
törölt tag
válasz
Alchemist #382 üzenetére
Nem hiszem, hogy egy célszoftver elsajátítása megoldhatatlan probléma lenne egy diploma és szakképzettség nélküli embernek, figyelembe véve azt is, hogy majdnem mindenki használ okostelefont (nem, nem állítok olyat, hogy ez felérne bármilyen it tudással, de az Uber alkalmazáshoz sem kell sok).
Na meg ez nem is függ össze a képzettséggel, láttam már 8 általánost végzett embert netbankolni, de attól még it-snak nem lenne jó, egy mobilapp kezelését megtanulni viszont nem nagyobb kunszt, mibt egy netbank felületét, vagy mondjuk a Windows kezelését.
-
Alchemist
addikt
válasz
#35193216 #381 üzenetére
Csak én érzem az ellentmondást, a tanulatlan, hátrányos helyzetű emberek és az okostelós-netbankos logisztika között..?
A sima érettségivel rendelkező ismerőseim azért "el tudják adni magukat", ugyanakkor alap IT-s felhasználói ismereteikkel nem nagyon használnak extra mobilos technológiákat. -
#35193216
törölt tag
válasz
Meridian #372 üzenetére
"Tudod hol kezdődik annak a bére aki autót is fenn tud tartani? 1500 Ft-tól"
Még mindig nettóról beszélünk, tehát benne van a kocsi fenntartása, amortizációja.
Amúgy pont az alacson képzettségűek találnak nehezen munkát, tehát pontnem releváns, hogy mennyit kaphatnak, ha nagy eséllyel munkát sem kapnak.
-
bobsys
veterán
válasz
Alchemist #377 üzenetére
Philadelphia - brutto $9.34/ora de mar levonva az Uber resze es a kocsi fenntartasa, minimalber $7.25/ora
-
djgeg
őstag
válasz
Alchemist #377 üzenetére
"berek is "mellékeseznek", nem feltétlenül rendszeresen, viszont óraadással, szakfordítással és főleg személyes szolgáltatásokkal 2000 Ft/óra bevétel alatt senki sem dolgozik, az utóbbi műfajokban viszont 5-6 ezertől megyfölfelé az órabér."
"SZAK"... Szakmát igénylő dolgokat soroltál... egy jogosítvánnyal és autóval rendelkező miért kapna annyit mint egy SZAKFORDÍTÓ? Ne szórakozzunk már basszus...
-
Alchemist
addikt
Nekem az lenne mérvadó, ha valaki főmunkában dolgozva leírná a tapasztalatait, hogy a költségek és a közterhek levonása után mekkora havi jövedelmet tudott uberezésből előállítani. Addig csak a spekuláció megy pro és kontra...
A "mellékes" még bizonytalanabb téma... a legtöbb esetben ez eleve a szürkegazdaságban megy és nagyon gáz, ha valaki a főmunka mellett arra kényszerül, hogy pihenés helyett alacsony órabérért dolgozzon.
A környezetemben lévő tanult emberek is "mellékeseznek", nem feltétlenül rendszeresen, viszont óraadással, szakfordítással és főleg személyes szolgáltatásokkal 2000 Ft/óra bevétel alatt senki sem dolgozik, az utóbbi műfajokban viszont 5-6 ezertől megyfölfelé az órabér. -
djgeg
őstag
Na mi van felébredtél?
1.... A lehet és a mennyit kap két külön kérdés... (pl mcdonalds stb...) Mcdonaldsban örülhetsz ha kapsz 700 Ft os órabért ma [link]Amiket én számoltam az egy nagy büdös semmi... ha tovább olvasol le is írom miért reál sokkal nagyobb órabér... az 1000-2000 Ft között mozoghat /óra... de nem olvasod el csak kiragadsz egy egy részt... mint eddig is tetted
2. 1500 Ft os órabér 160 munkaórával/hónap (8 órás munka) az netto 240 000 Ft.... A magyar átlag netto 156 000 Ft (975 Ft/óra)... De szerinted egy autót csak a 240 000Ft os fizetéssel rendelkező tud fenttartani?
Tényleg ennyire nehéz a felfogásod??? Hogy gondolhatsz ilyen irdatlan baromságot??3.2500-3000 Ft ot akarsz keresni egy mellékes munkával /óra ?? "Aki ennél kevesebbért melózik másodállásban, az hülye, lúzer és ostoba. Jah, és előbb utóbb beledöglik, nem éri meg a nyugdíjas kort sem." Te úgy normális vagy? Orvos látott már? Et így kimered jelenteni pont itt Magyarországon?? Hülye aki 3000 Ft alatt dolgozik mellékest /óra? Aztakuva......
Akinek mellékes munka kell nem azért teszi, mert keres 1500-2000 Ft ot / óra. Mindezek mellet örülhet aki ennyit keres normálisan vagy mellékesben... de nem ez az átlag...4. Az én ürabér kalkulálásom 70% ék üresjárattal történt... te 50% számolsz és MÉG MINDIG KIHAGYOD A BEVÉTEL EGYIK LEGNAGYOBB RÉSZÉT A FIX PÉNZT...
NEM LEHET CSAK KILÓMÉTER díjjal számolni.... Isten b@đ^˘°˛^˘5már meg... Retardság a köbön
-
Meridian
senior tag
"Egy átlagos nap 200 km autózást jelent Miklós életében"
na itt az élő példa, hogy egy taxis mondjuk tol napi 200km-t főállásban.
De hogy csavarjak egyet a számolásodban, a 200km-ből a fele üresjárat (itt most nem leszek nagyvonalú, apám mondta, hogy minden km-re jut egy üres km, vagy akár még több is. Azért mert: oda kell menni felvevőponthoz, ez üres út. Ügyfelet elvinni a célhoz, ez teli, majd onnan visszamenni a kezdőpontra, vag drosztra, ez szintén üres út. Lehet saccolni hogyan is alakulgatnak a hasznos és haszontalan km-ek aránya)
Azaz 100km számlázott út.
Taxi esetén nappal: 100*280=28000.
Uber esetén: 100*104=10400Autó fenntartása***: Totalcaros 77Ft /km (öreg autó, ne feledjük el, új autó esetén ez sokkal - nem pár Ft-al - több!). 200*77=15400Ft.
Taxi esetén a bevétel: 12600Ft.
Uber esetén: -5000Ft.Kompenzációként hozzájön még az alapdíjak fuvaronként, de azt nem tudjuk, hogy naponta hány fuvarra oszlik szét. Az Uber nullszaldóhoz minimum 17 fuvar kell. De akkor még nulla közelében van csak, hol a haszon? Ja, hogy számlán kap 15-16ezer Ft-ot?
ÉÉS? Akkor mi van?! Csudajól járt??!
Pénzt kap az egyik oldalról, amit meg el kell költenie később a másik oldalon máskor és máshogy.A hülyéknek jól mutat az, hogy szereztem mellékesként 16ezer Ft-ot és ebből benzinre csak 6400-et kellett kifizetnem, azaz marad 9-10ezer Ft-om... csakhogy az a pillanatnyi állás, nem a végső mérleg egyenlege.
//nem mellesleg: ez napi 8-10 órás melóval jön össze, optimális esetben...//további megjegyzés:
Ugyanez taxis éjjel: 100*560=56000ezer ->40600Ft
Uber: változatlan... no comment.***Azt is elmondanám, az autóba nemcsak benzint/gázolajat kell tölteni, fenntartani, üzemeltetni is kell. lásd Totalcarkiszomoló blog számításait.
-
Meridian
senior tag
"600 Ft os órabér az lúzer kategória? Napi 4 óra plusz melóval az egy hónapban (heti 5x) 48 000 Ft..."
Egyébként az... mert a diákok nálunk órabérben 580Ft-al vannak, és abból többet kapnak, mintha az a bruttó hatszázat leadóznák.
Ennél még a McDonald's-ban is többet fizetnek.
[link]"A McDonald’s éttermeiben a fizikai dolgozók esetében az átlagos bér 750 Ft-os órabér, amely a pótlékokkal együtt akár 900 Ft is lehet."
Azt ugye tudod mikor jár bérpótlék? Mert az Uberesnek még az sem jár. Bár van egy olyan "varázsszavuk", hogy dinamikusan változó tarifák... amiből emlékeim alapján legutóbb is csak botrány volt.
Szóval 600 Ft-os órabérért én az utcát sem söpörném fel. Ennél megalázóbb bért csak a közmunkások kapnak, segély helyett.
Tudod hol kezdődik annak a bére aki autót is fenn tud tartani? 1500 Ft-tól. Szabadidőban plusz munkáért ez inkább 2500-3000Ft.
Aki ennél kevesebbért melózik másodállásban, az hülye, lúzer és ostoba. Jah, és előbb utóbb beledöglik, nem éri meg a nyugdíjas kort sem.
-
djgeg
őstag
Ebben egyet értünk. Kell költségeket kalkulálni a napi benzin fogyasztásokon kívül is, de igazából azért kell ezt tudni, hogy a hosszabb távú költségeket is tudja az ember és tudja, hogy az x jelen napi-havi béremből ennyit meg ennyit kell félretenni erre a célra.
A 10 év onnan jött, hogy a 70-75-77 Ft/Km egy autó ha jól emlékszem 10 év futási ideje alatt keletkező szinte minden költséget tartalmazza (amortizációt is). Ezzel számolni jelen órabért meg baromság (szerintem)Kell egy jelenkori és kb közepes időtávú kiszámítható költségekkel számolni, de 10 éves minden hóbelevancnak az 10 év átlag Ft/KM ével számolni most órabért kb hülyeség. Az max megtérüléshez és hosszútávű egyéb számításokhoz kell.
-
f_you
tag
Abban igazat adok, hogy nem 10 évre kell előre számolni a költségekkel, hanem a rendszeres karbantartás árát kell inkább inkább munkaórára vagy kilométerre leosztva kéne számolni, de akkor is bele kell. Ha nem számolod simán lehetsz veszteséges, hiába repkednek a sültgalambok a szádba a te számításod szerint.
-
#35193216
törölt tag
válasz
Döglött Róka #363 üzenetére
De te azért tudsz irodában dolgozva 3-4-szer annyit keresni, mert magasabb az iskolázottságod és/vagy a tudásod, amivel magasabb hozzáadott értéket tudsz teremteni, mint egy sofőr. Egy minimálbéresnek, márpedig ma egy érettségi meg jogsi mellett szakmai tudás nélkül ez a reális, már bőven megfelelő mellékes. Azt neg ne mond, hogy de az nem tud fenntartani 10 év alatti kocsit, mert az amortizációt beleszámoltuk, nettóról beszélünk.
A másik fele pedig a tényleg csak alkalmi fuvarozás, ha amúgy is nagyjából arra mennél, ekkor nem releváns, mennyit keresel.
-
djgeg
őstag
Teljesen rossz végén fogod meg....Egy termék értékesítése teljesen más tészta... Ki kell számolnod előre mennyi az össz költséged a teljes gyártási ciklus alatt és úgy kell árat szabnod!
Itt viszont fordított. Keresel és abból lejönnek az összköltségek... nem te szabsz árat azt már megtette az Uber...
Kell tudnod számolni hosszútávó Megtérülést és hosszútávú összköltséget stb...
Azonban azt is tudnod kell, hogy mennyi lesz a pénzfogalmad a jelenben... Az pedig nem egyenló a 10 év átlag órabérével...Még egyszer megkérdezem Miért jó az nekem, ha az én személyes órabéremet úgy kalkulálom, hogy a következő 10 év órabére? Nekem a jelen is fontos, hogy tudjam most mennyi pénzem folyik be... mennyit tehetek félre mennyit élhetek fel stb... Nem a 10 éves átlagom érdekel a jelenben mert az alapján nem tudok számolni mert annyi NEM folyik be a JELENBEN.
A 10 éves költségekkel a megtérüléshez stb stb miatt van értelme számolni... de a JELEN órabérét akarod kalkulálni, hogy mennyi pénz fog Ténylegesen befolyni akkor a 10 év átlagával számolsz? Nem... a jelen költségekkel...
Bármilyen vállalkozást indítasz kell hosszútávú számításokat is végezni... de a pénzforgalmat minden hónapban nem úgy fogom kalkulálni, hogy 10 év összköltségét vonom le.... Mert nem is vonhatom....Tegyük fel az összköltséges órabérem 650 Ft (10 év költségeivel kalkulálva) Ezt vallom be???? NEM.... Hanem a téynleges befolyt órabért... Kel azt is tudni kalkulálni...
-
zed juron
aktív tag
válasz
#35193216 #346 üzenetére
Esetleg valaki már utána nézett hogy "az a csávó" (én
) honnan szedte az indulati troll, reaktív troll kategóriákat vagy mindenki azt gondolja hogy én húdenagyon okosnak gondolom e téren magam?
Ha utána nézett, akkor néhány embernek nem ártana nagyon mélyen önmagába néznie.
Egyébként szerintem - még mindig az a véleményem - csak egy-két igazi troll van itt, és mivel ennyire indulatosra-ordenáréra veszi magát, a többiek is "veszik a lapot" és adják alá a lovat.
Mondjuk ami igaz az igaz: minek egy troll alá ló?
A lényeg e topik tekintetében: valaki érti hogy pontosan mit is akar és milyen végeredménnyel DJ izé kiszámolni?
Aki úgy érzi egyébként hogy emellett megéri überezni, az regeljen - amíg lehet - majd csináljon meg pár száz fuvart és csináljon magának elszámolást.
Van már itt valaki aki esetleg tud ilyent felmutatni?
Nem afféle odaírom hogy "én csinálom vazze' és nekem osztán húde megéri" hanem akinél tételes elszámolás van és be is meri itt mutatni adatok kisatírozása mellett? Talán még könyvelővel is megtámogatva?
Hm?
-
f_you
tag
Azért, mert azok a költségek a munkád miatt keletkeznek, arányosak vele.
Jobban sajnos nem tudom leírni. Van az irodista, akinek a munkavégzéstől nem keletkezik semmi költsége. Eszik, iszik nap mint nap, fűti a lakást, akármi, ezek függetlenek a munkavégzéstől.
Ezzel szemben van a taxis/uberes, akinek van egy költsége, egy kiadása, ami közvetlenül a végzett munkájából származik, és arányos vele. Ha kevesebbet dolgozik, kevésbé kopik a gumi, nem fogy a benzin, nem amortizálódik az gépkocsi (erkölcsi avulással még csak nem is számolunk, hiszen az a munkavégzéstől függetlenül, szimplán a gépjármű korától függ).Ezeket a munkavégzéstől függő költségeket pedig úgy érdemes számolni ha átlagoljuk, hiszen így kapod meg hogy valósan óránként mennyit is keresel.
Ezt mindig, mindenhol így számoljuk, gyártásban pl darabszámra leosztva, mert ott a darabonként realizált profit a lényeges, itt meg az órabér (óránként realizált profit). Ott sem azt mondják, hogy a profitunk darabonként x összeg, viszont 300 darabonként ki kell cserélni a simító lapkát az esztergán, 1000 darabonként meg a nagyolót, 10 000 darabonként majd át kell nézetni a szervizessel és még kismillió költség. Leosszák szépen darabra, és így számolják a profitot.
szerk.: Elég nagy szívás is lenne gondold el, ha azt mondanák, hogy munkadarabonként van 100 forint profitunk, és elfelejtenék, hogy 10 000 darabonként a gyártósorra rá kell költeni másfél millió forintot. Akkor most van profit vagy nincs profit?
-
djgeg
őstag
Miért lennél kíváncsi 10 év átlagának az órabérével? Totál értelmetlen... Ezzel nem tudsz most kalkulálni a jelenben. Az megtérülés és stb stb hez jó ha 10 év költségével számolunk.
Kérdezem még egyszer miért jó nekem, hogy ha a következő 10 év órabéremet kalkulálom és hasonlítom valakinek az aktuális órabéréhez?
Tegyük fel, hogy a következő 10 évben bőven nőni fog az órabérem... Mondjuk 3 000Ft /óra lesz a 10 éves átlagom, de ez 10 éves átlag... ennek köze sincs, hogy most mennyit keresek....Nem hip hop romlana el az órabéred, ha fokozatosan számolod ahogy írtam is, egyszerűen fokozatosan... ennyi. Az aktuális jelen órabéremnek a kalkulálásának a módja a jelen költségek, nem pedig a 10 éves átlag költségekkel számolás...
(#363) Döglött Róka
A magyar átlag netto kereset órabére 975 Ft/óra ezek mellet szerinted mennyi embernek érhető el? Ez megint egy átlag szám...
Az aki pedig neki állna Uberezni akár mellékesen akár fő állás gyanánt annak szerinted a "3-4" szerese elérhető?650 *3 = 1 950 Ft /Óra.... netto 312 000 Ft 8 órás munkával. duplája az átlag kereset órabérének...
650 *4= 2 600 Ft /Óra = netto 416 000 Ft 8 órás munkával.Komolyan így állsz, hozzá... "feleslegesen koptatom ha más irodai munkával ennek az órabérnek a 3-4 szeresét is megtudom keresni miközben az autó áll."
Ne nevettess már... Szerinted a lakosság hány százalékának áll bírtokában olyan tudásnak és áll rendelkezésére olyan munkahely ahol netto 300-400.000 Ft-ot kereshet miközben az átlag az 156 000 Ft nettot visz haza?
-
f_you
tag
válasz
#35193216 #360 üzenetére
"Ha az amortizáció oldaláról közelítjük meg, akkor meg egyre kisebb költség, hisuen egyre kevesebbel esik az autó értéke"
Ő arra gondol, hogy az autó értékéhez képest nézve egyre drágább a fenntartás. Egy olajcsere ugyan annyiba fáj amikor vadi új az autód és ér 10 milliót, és 8 év múlva is, amikor már csak 1 milliót ér az autód. Arányaiban egyre nő a fenntartási költséged.
A másik, amit még korábban írt, hogy feleslegesen kalkuláltak az amortizációban olyan dolgokkal, amik az uberezéstől/taxizástól függetlenül is jelentkeznek (erkölcsi avulás pl., az autód akkor is folyamatosan veszít az értékéből ha üvegbúra alatt tartod hermetikusan lezárva).
djgeg: Pedig az a logikus amit ők írnak. Mi pont, hogy a hosszú távú átlag órabérre vagyunk kíváncsiak. Semmi értelme úgy számolgatni, hogy x hónapon át tök jól keresek, majd jön egy hónap amikor meg egy lyukas garast se, mert nagygenerál volt az autón. Ez így nagyon becsapós.
-
djgeg
őstag
válasz
#35193216 #360 üzenetére
Én az egészet úgy néztem, hogy az autó megvan és nem, hogy na most elkezdünk Uberezni és ezért autót veszünk. Természetesen így is az autó vétel költség, de alapesetben annak is havi szinten jelentkező költsége van. Ami ennyi erővel konstrukció függően fix. Ha készpénzért veszel egy autót csak azért, hogy Taxi/Uberezz akkor igen más a tészta ki kell számolni az autó árának a megérülését, de!
Most egy órabérről beszéltünk amit össze lehet hasonlítani egy bejelntett munka órabérével.
Az autó értékét 10 évre tekintve (plusz minden más költséget) átlagolom és kiszámolom, az órabéremet akkor az 10 évre vetített átlag órabér (remélhetőleg pozitív)
Ha a mostra vagyok kíváncsi, akkor kiszámolom a kocsi törlesztőjét óra szintre kivonom + az összes költséget is (benzin amortizáció stb) és meglesz az aktuális órabérem. nem a 10 év összes költségének az órásított értékét vonom ki költségnek... Mert az nem aktuális órabér amit kézhezkapok....Ez olyan mint, hogy 10 évre nézem a fizetésemet (remélhetőleg nő 10 éven belül) és 10 év átlag órabérét nézem az nem lesz egyenlő a mostani órabéremmel amit most keresek... Ezzel nem kalkulálhatok!, Hogy az én 10 éves átlag órabérem mit tudom én 3000Ft/óra... Ez nem reprezentálja a jelent mert most nem annyi...
Az amortizációval jelentkező költség az meg állandóan nő mivel időről időre egyre nagyobb (legalább is tudtommal, lehet, hogy a legnagyobb arányban az első időszakban de attól még növekedve veszít az értékéből.
-
#35193216
törölt tag
Teljesen mindegy, hogy melyik irányból számolod, 10 évre nézve adott egy autó vásárlás, meg 10 éven át a karbantartás, alkatrész cserék, stb., végül maradványértéken az eladás. Ebből induláskor ott az autó megvétele, mint egyszeri legnagyobb költség, tehát ez bizony az elején jelentkezik. Ha az amortizáció oldaláról közelítjük meg, akkor meg egyre kisebb költség, hisuen egyre kevesebbel esik az autó értéke.
Amit nézel, nyilván a pótalkatrészeknek is van értéke, aztán az is amortizálódik, de ezzel együtt is kisebb az amortizáció egy 5 éves autónál.
-
djgeg
őstag
ui.: Érdekesség, hogy nézegettem most amortizáviós kalkulátorokat és ott még gépjárműveknél számolt a nagyobb generál és nagyobb szervízek után értéknövekedést is (vagyis kisebb amortizációt számolt mert beleraktál x pénzt és ettől lehet hogy nem x el hanem x-y% al de nőtt az értéke a kocsinak az adott időszakban). Vicces de kvázi egy kötelező és friss gumikkal stb stb. az autó többet fog érni így az adott időszakban kevesebb lesz az amortizációs költség (nem a teljes alaktrész stb költséggel ) de arányaiban az adott időszakban még kevesebb is lesz az amortizációs költség maga.
Tehát ha a költségeim az amortizáció és az egyébb üzemeltetési költségek és egy nagygenerált hajtok végre a kocsimon ami költség kvázi, akkor az csökkenti az amortizációt (még ha nem is teljes értékében) így kvázi nem lehet az amortizációt csak úgy tovább számolni aztán rárakni az alaktrészek költségeket, mert a belerakott alaktrészektől arányában többet ér az autó.( amik késöbb szintén amortizálódnak)
Kezdem túlbonyolítani
-
djgeg
őstag
válasz
#35193216 #350 üzenetére
Az amortizáció nagyobb az első 1 Km pl ebben igazad van. Arányaiban, Azonban, ha a kocsi értékét nézem és lebontom hónapról hónapra a kocsi amortizációját akkor az egy felvelé ívelő görbe, növekvő költség mert meg tudom határozni, hogy a kocsi ért 5 000.000 Ft ot most. jövő hónapban (első hónap itt ténylegesen van egy nagyobb ugrás ) ér 4 600 000 Ft ot. és ez a szám hónapról hónapra csökken kvázi (vagy nagyobb ciklusonként) de kvázi állandóan romlik az értéke és ez által nekem állandóan növekvő költséget jelent az autó hónapról hónapra (mert az eredeti értékéből folyamatosan fokozatosan veszít)
Így a költségeim (amortizáció) állandóan növekszik amikor már kvázi semmit nem fog érni a kocsi (vagy pl a 10 évnek vett futási idő végén az érték.)Így aktuális költségekkel számolok kvázi minden hónapban akkor lesz relevánsan összehasonlítható a havi órabérem, nem ha a 10 év átlagával számolok, de mind 1 így is túl sok időt fecséreltem erre...
Szerintem így reális és így lehet jól összehasonlítani a jelenlegi órabérekkel. Ennyi
-
djgeg
őstag
válasz
#35193216 #356 üzenetére
Szerintem teljesen reális is lehet, hogy az amortizációt és egyéb költségeket is számba vesszük, de akkor sem a 10 év átlagát. Mert akkor 10 év összes napi órabérednek az átlagát kapod majd meg (mivel a 10 év átlagának a költségét vonod le)
Az amortizáció nem rögtön jelentkezik, hanem fokozatosan nő. Így hónapról hónapra nőne a költséged és a következő hónapban kvázi csökken az órabéred, ha így nézzük (ha havi bontásban... napi már durva lenne)
Az a felvetés is helyes lehet, hogy minek belevenni, mert ezt erre mellékesként tekintünk, úgy, hogy megvan az autó akkor minek. Ebben az esetben ha igazságosak akarnánk lenni csak az uberezésből származó plusz tehert és költségeket kéne kalkulálni (Ahogy te is írtad arányosítva hány % a használatnak az Uber/Taxi). Ami még bonyolúltabb. Arányosítani kell az össz használatot személyes és Uber/Taxi között és akkor lesz meg a Taxiás által okozott plusz amortizáció, fogyasztás és egyéb költségek.
Azonban ezt sem 10 év átlagálval kéne számolni, hanem legalább havi bontásban. Ha 10 éves össz költségek átalgával számolok akkor nem lesz reális az órabérem amit számolok. Mert igazából az elején több lesz az órabér és fokokazotosan egyre kevesebb a teljes ciklus vége felé (mondjuk teljes futás említett 10 év)
Ez egy felfelé ívelő görbe (költség) amíg az elején kevesebb a költség a végére úgy lesz egyre nagyobb a növekvő amortizáció miatt. Ezért az egész ciklus átlagával számolok most órabért akkor nem lesz reális, mert igazábol most még nem akkora a költségem mint a 10 év alatt össz átlaga.
Az egész ciklust akkor érdemes nézni, ha a megtérülést és a hosszútávú pénzmozgást akarom nézni vagy kalkulálni, de ha a MOST per pillanati órabéremet akarom összehasonlítani egy fix bejelentett munkáséval akkor az aktuális költségekkel kell számolnom (aktuális amortizációs költség mostani fogyasztás stb )
-
#35193216
törölt tag
válasz
Döglött Róka #352 üzenetére
Másrészt meg épp te írtad korábban, hogy 750 Ft-os órabérért nem koptatod a kocsidat feleslegesen. Holott abban a becslésben már benne volt a kopás.
-
#35193216
törölt tag
válasz
Döglött Róka #352 üzenetére
Nem olvastad el, mert ő bizony előtte számolt az átlagos költséggel,csak mellékesen megjegyezte, hogy szerinte a költségek egy része utólag jelentkezik, ezért a tényleges jelenbeli elméleti órabér magasabb az általa számoltnál. Ezzel én sem értek egyet, hiszen előbb kell beruházni, utána minden szerelés vagy autó csere pótló beruházás. De te a felvetését sem értetted meg, csak erőből mentél neki, hogy hülyeség.
-
#35193216
törölt tag
válasz
Döglött Róka #348 üzenetére
Nem is olvastad el milyen kontextusban merült fel az a hasonlata.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
#35193216 #346 üzenetére
En szivesen beszelgetnek, ha lenne ertelme. Keveri a kapuszint a tejszinnel olyan osszehasonlitasi alapokat vesz amiknek kozuk nincs egymashoz (lasd irodai alkalmazott kajakoltsege ugyanaz mint a taxis uzemanyagkoltsege, ezert nem er profitot szamolni)
Lasd fentebb : #301: "Aztán kijönne, hogy mennyi a tényleges netto bérem, hiszen én vagyok ebben az esetben a haszongépjármű ami pénzt hoz...." - amiota leirta ezt a f@ssagot csak terel... a 10 eves marhasagat meg nem tudom honnan szulte, viszi be magat a malnasba es vitatkozik magaval
-
djgeg
őstag
válasz
#35193216 #344 üzenetére
A hosszútávú megtérüléshez vagy 10 éves számításokhoz persze hogy számolni kell ilyenekkel is.
Mint már levezettem az amortizáció és minden egyéb költség nem 10 éves öszköltségük átlagával jelentkeznrk most azonnal havi szintenezért is hülyeség egy normál órabért ebböl kalkulálni mert akkor a 10 év költségeivel számolsz és mit kapsz??? 10 év átlag órabéredet!!!
Ettöl még az elején nem annyi az órabéred csak ahogy nő az amortizációs érték(kvázi költség) és egyre több költség merül fel a 10 év alatt fokozatosan hónapról hónapra romlik az órabéredEz annyira alap dolog... Csesze már meg, de k nehéz felfogni látom....
-
#35193216
törölt tag
Ott cseszed el, hogy eteted a trollokat, nem kéne, vedd észre, hogy ezek olyan fajta trollok, akik csak élvezik, hogy te szájbarágósan megmagyarázod, aztán szimplán lehurroghatnak. Csak az idődet vesztegeted, és feleslegesen idegeskedsz. Én korábban ugyanígy jártam 2 más topikban, legjobb otthagyni az ilyeneket, ha vitatkozni akarsz, olyanokkal vitatkozz, akik szintén vitatkozni szeretnének, és nem pedig a gúnyolódást élvezik, mint ezek. Valahol igaza van annak a csávónak, aki indulati trollnak nevez téged, mert tök feleslegesen kapod fel a vizet, ő meg ezt élvezi.
-
#35193216
törölt tag
Arra gondolj, hogy mondjuk lízingelnéd a kocsit. Taxisként havonta elszámolnád költségként. Ha nem lízingeled, hanem megveszed, akkor is megvan, de nem havonta jelentkezik, ettől még illik számolni vele, számvitelileg meg amortizációt számolsz. Alkalmi Uberezésnél bonyolultabb, mert ott elsősorban saját célra van, másodsorba uberezésre, az autónak meg fix és változó költségei vannak.
-
djgeg
őstag
válasz
Döglött Róka #342 üzenetére
Semmit nem fejtettél ki... Ezzel szemben én kifejtettem 20 féle képpen 5 példán keresztűl... Más feldogja és még másik példát is küld, de te NEM AKAROD felfogni... Ennyi a nagy probléma... Trlokkodsz te is ennyit látok ebből...
Az egyik esetben nem számolhatsz 10 éves költségekkel ha az összehasonlítandó másik órabérnél meg havi költségekkel számolsz.... 10 év VS 1 hónap költségei NEM ARÁNYOSAK EGYMÁSSAL EZÉRT NEM LEHET ÖSSZEHASONLÍTANI.... Matektanárod sírna a nevetéstől komolyan....
Ha nem tudod feldogni annyi magyarázás és példa után akkor lehet, hogy most k bunkó leszek de hülye vagy, vagy troll ennyi.....
-
#35193216
törölt tag
válasz
zed juron #331 üzenetére
Pont ez lenne a rendszer lényege, hogy a sofőrök többsége ilyen alkalmi fuvarokat vállaljon, és pont hogy úgy, hogy az autó amúgy is megvan, sőt a sofőr is arrafelé jár. Ehhez persze az is kéne, hogy ne agyonbonyolított szabályozás legyen, meg ne csak olyan vállalkozási forma, aminél akkor is fizetheted a járulékot, ha 0 a bevételed.
-
válasz
Döglött Róka #337 üzenetére
Dehogy, a többiek a trollok. Mind.
-
#35193216
törölt tag
válasz
zed juron #312 üzenetére
A hasonlat lényege, hogy azok ott egy rossz rendszert szolgálnak ki, ahogy kicsiben azok a taxisok is, akik elfogadták a horribilis díjat az engedélyhez, és cserébe garantáltan drágán fuvarozhatnak korlátozott versenyben. Ez nyilvánvalóan az állam (vagy önkormányzat?) és a taxisok kivételével mindenki érdeke ellen van, de elsősorban az utasok ellen, emellett konzervál mindent, nem motivál semmi fejlődésre.
-
djgeg
őstag
válasz
Döglött Róka #337 üzenetére
Na jó.... Te is csak trollkodni vagy itt mint látszik... Gratula neked is...
-
djgeg
őstag
Ui.2: A fenti hiteles összehasonlító példából kimaradt, hogy miután kiszámolod a fenti példát össze akarod hasonlítani egy fix kamatú hitellel ahol a törlesztőrészlet nem nő(költség) és a két hitel havi törlesztőjét akarod összehasonlítani akkor az egyiknél nem számolhatsz 10 év megnövekedett költségeinek(törlesztő) az átlagával a másiknál mivel fix azzal.
Az egyiknél mondjuk hónapról hónapra nő a költség (növekvő amortizáció stb) a másiknál meg fix.Nem tudom minek magyarázom... Ez az én stiklim
-
djgeg
őstag
ui.: Ha pontosak akarnánk lenni az amortizáció és egyéb költségek által generált költségeket arányosan kéne kivonni költségként. Az amortizációt pl ki tudod számolni akár havi szintre, így a következő hónapban növekvő amortizációs költségek miatt arányosan kevesebb a havi órabéred.
Ez max így lenne arányos, de nem úgy, hogy az egyiknél rögtön beszámolod a 10 évre vetülő minden költséget és szembe állítod egy másik órabérrel amiben havi költségek voltak levonva.
Mert az egyiknél így 10 évre arányosan lesz meg a havi órabéred a másiknál pedig az adott hónapra...Egy jó példa lehet erre talán a változó nem fix kamatú hitel. Tegyük fel, hogy a kamat állandóan nő így nő a kamatperiódusonként a havi törlesztőd. (amortizáció) fix kezelési és egyéb banki költségek (fogyasztás), Várható egyéb költségeket növelő események pedig random megnövelhetik a törlesztődet (deviza alapú hitelnél egy jó kis gazdasági válság) (elromlik az autó persze ezzel nem lehet számolni.)
Ha 10 évre vetted fel a hitelt és tudod a fix dolgokat akkor tudsz vele kalkulálni. Így lehet egy 10 éves átlagos havi törlesztőd.... Ettől neked nem annyi lesz az első hónaptól a törlesztőd.Nem tudom tovább ragozni... meddő ez az egész, ha ennyiből nem érted meg...
Komolyan ennyire "nyakatekert"?!... vagy csak én vagyok szar érvelésből és magyarázásból -
djgeg
őstag
válasz
Döglött Róka #333 üzenetére
Attól, hogy meg se akarod érteni attól még, nem értelmetlen...
BYOD egy tökéletes példa. Ha saját eszközökkel dolgozol akkor levonod az amortizációs és egyéb költségeket a netto órabéredből? Nem... Ennyi ennyit akartam jelezni...
Arra se válaszolsz, hogy miért arányos az, hogy a taxizásnál és az Uberezésnél 10 éves költségeket számoljunk, ha össze akarjuk hasonlítani a normál bejelentett munka órabérével? Amikor ott hónapról hónapra vonják a költséget (adót) és úgy lesz órabéred.Ha 1 havi Uber Taxi havi órabért akarsz összehasonlítani egy bejelentett munka havi órabérével akkor az egyiknél nem számolhatsz 10 éves költséggel a másikkal pedig havival............
Ennyi ezen nincs mit ragozni... Ha nem érted vagy nem akarod (nem értesz vele egyet) akkor írd azt... ne azt, hogy nyakatekert... mert pofon egyszerű...(#332) zed juron
Taxis nem utasíthat vissza... na jó talán az utcán leszólított taxis, de ha rendelsz egy taxit az nem utasíthat vissza... Ennyi.
Az Ubert is rendeled nem pedig az utcán szólítod le. A Közösségi Uber sofőrködének pedig pont az a lényege, hogy akár kevesebb üresjáratot is eredményezhet a rendszer mivel te a bizonyos körön belüli rendeléseket fogadhatsz (ami nem megy ki egy bizonyos körön kívül) Taxinál ugyan ezt nem tudod megadni a sofőrjeidnek. mert csak random fogadja a címeket amik szerinte jók lehetnek, de közben kivihet messzire a körből és nagyobb üresjáratot eredményez neked mivel nem látod az ulticélját. -
zed juron
aktív tag
Akkor hogy is fogsz uberezni? Hogy véletlenül pont arrafelé utazik vki ahol te laksz? Mennyi ennek az esélye? Hány ember akar pont akkor pont arra menni? Havonta mondjuk öt?
És mondom a legfontosabb érvet totálisan lehagyja mindenki: ilyen alacsony költségen ha nincs üres járatod akkor sem éri meg, csak akkor kapsz 200.000 nettó körül ha a hónap 30 napján 20 órában dolgozol. És evvel nem tudsz egy új autót megvenni.
-
válasz
Döglött Róka #326 üzenetére
BYOD.
-
djgeg
őstag
válasz
Döglött Róka #326 üzenetére
Nem harcolok semmiér vagy ellen úgy gondoltam beszélgetünk "vitázunk" valamiről...
Ha 10 éves futamidőre számított költségeket vonsz le a mostani órabéredből (vállalkozás esetén) akkor az nem lesz arányban azzal a normál munka órabérrel amiből csak az adott hónap "költségeit" (adók stb) vonod le....
Mert az egyiknél 10 éves költségeket számolsz a másiknál meg max havit.Tehát egy vállalkozásnál a költségeket havi vagy napi szintre vetítjük(kocsi fogyasztás és havi költségek) akkor lesz arányban nem ha 10 éves költségekkel számolsz.
Így érthetőbb? Ennél érthetőbben nem tudom kifejteni... Az egyiknél havi költségeket számolsz (pl adók) a másiknál teljes kocsi futamidő pl 10 év... Nem arányos...
-
Döglött Róka
veterán
Tenyleg nem erted, mondjuk bele se kezdtel volna ebbe a hulyesegbe ha ertened.
Taxis, maganvallalkozo. A munkaeszkoze az auto amit o tart fenn, igy az o eseteben profitrol beszelunk ami a netto arbevetel - uzemi koltseg (auto fenntartasa + uzemanyag)
Irodista, mekis, bolti elado. A munkaeszkozet a munkaltato adja es tartja fenn (uzemi koltseg tehat a munkaltatot terheli) nem a munkavallalo koltsege igy az o eseteben netto berrol berrol beszelunk ami brutto ber - adok, tb, stb.
Az etel, fogyasztasi cikkek, lakhatas egyenenkent elter es amugy sincs semmi kozod hozza, te meg osszekevered ezt az uzemi koltseggel.
Az a szomoru, hogy hiszek abban, hogy felfogod nem pedig csak harcolsz azert, hogy neked legyen igazad, hiaba tomeny hulyeseg.
-
djgeg
őstag
válasz
Döglött Róka #324 üzenetére
Presze persze tudom én vagyok a hülye, hogy amikor a normál órabéreket akartam összevetni a Taxizás vagy Uberezés órabérével akkor nem látom logikáját a 10 éves költségeket levonni az órabérből.
""Ha egy vállalkozásnál hosszútávú megtérülést akarsz pl számolni akkor lehet értelme hosszú távú összköltséggel számolni azonban az nem lesz egyenlő a Havi befolyt Ft-al." - ez bakker, persze hogy nem egyenlo, mert akkor ehenhalsz.."
Nem hiszem, hogy érted amit ki akartam fejteni...
Ha a normál bejelentett órabéreket akarom szembe állítani a Taxizással vagy Uberezésből befolyó órabérrel akkor miért számítanám bele a pl 10 éves költségek 10 évre vetülő óra/költség-ét?
Ha ezt a logikát követed akkor vond le a 10 éven belül keletkező megélhetési költségeidnek az órákra leosztott kapott eredményt a mostani órabéredből.Azonban tudom nincs benne logika... én vagyok a hülye...
-
Döglött Róka
veterán
Komolyan, tenyleg, nem hallottal meg operativ koltsegekrol? Anyagarrol? Egy nyomoronc irodistanak nincs semmi koltsege ami a munkahoz kell, a munkaltato megoldja. Egy taxisnak meg ott van operativ koltsegnek az auto fenntartasa, tankolasa.
Te meg azzal jossz, hogy ez ugyanaz, mint enni. Nagyon kevered es nagyon butan probalod osszeeroltetni a ket dolgot, csakhogy igazad legyen... Es csodalkozol, ha egyesek lehulyeznek. Semmi logika nincs ebben az agymenesben...
"Ha egy vállalkozásnál hosszútávú megtérülést akarsz pl számolni akkor lehet értelme hosszú távú összköltséggel számolni azonban az nem lesz egyenlő a Havi befolyt Ft-al." - ez bakker, persze hogy nem egyenlo, mert akkor ehenhalsz...
-
djgeg
őstag
válasz
Döglött Róka #322 üzenetére
Miért a te netto órabéredet úgy számolod ki, hogy évekre levetíted a te "megélhetésedet" (Lakhatás, étkezés, fogyasztási cikkek, egészségügyi költségek stb) és azt elosztod az adott időintervallumban foglalt órák számával majd azt kivonod a nettó kapott órabéredből? Tényleg így számolod a mostani órabéredet?
Mert az, hogy a jármű pl 10 éves futamidejére számolt összes költség/km el számolsz költséget a Taxizáshoz vagy Uberezéshez az a fent leírtak...
Ha egy vállalkozásnál hosszútávú megtérülést akarsz pl számolni akkor lehet értelme hosszú távú összköltséggel számolni azonban az nem lesz egyenlő a Havi befolyt Ft-al.
-
djgeg
őstag
A 830-1 036 Ft/óra ami több is lehet? (Amit kvázi benzin fogyasztással lett számolva nem pedig x éves kocsi költség/km el? Ahogy néztem a magyar 154 000 Ft átlag netto fizetést amit tegyünk fel osszunk 160 al (8 óra/nap) akkor az netto 962 Ft /Óra (mert ugye ebből sem vesszük le a teljes megélhetési átlagunkat x évre levetítve) Persze az már tényleges netto a fentiből meg nem adóztál... más kérdés, hogy bizonyos összeghatárig lehetne kisebb adóterhes tevékenyég
-
f_you
tag
válasz
zed juron #313 üzenetére
"mi van ha te hazafelé tartasz a gépkocsiddal mondjuk Gazdagrétre, majd az Osztyapenkónál leint egy utazni vágyó és elviteti magát a XVIII. ker.-be."
Nagyon egyszerű, ahogy megyek hazafelé az app feldobja nekem, hogy hé itt egy emberke aki innen mellőled el akar menni a XVIII. kerületbe. Elviszed? Én pedig arra bökök, hogy meh, most nem... Ilyen egyszerű. Ha úgy gondolom ez a fuvar nem éri meg nekem, akkor nem vállalom el.
"Te komolyan megszívatnál egy jogszabályokat be nem tartó cég kedvéért 15.000 vállalkozót Franciaországban?"
Talán. Semmiképp sem az lenne a megoldásom, hogy betiltom az Ubert, hanem megpróbálnám ésszerűen rendszabályozni. Esetleg alkalmazkodnék az új piaci helyzethez. Elgondolkodnék rajta, hogy jó-e a jelenlegi taxis rendszer.
Mi lesz pár év múlva mikor az önjáró autók elkezdenek elterjedni? Szétverjük és felgyújtjuk őket? Az is jogtalan előny lesz, hogy nincs vezető?
-
djgeg
őstag
válasz
zed juron #315 üzenetére
14.000 Egyébként, de miért tenné tönkre?
"apránként a vírus cég lerabolja az autója értkének töredékét azzal az állam is szegényebb lesz." Itt meg mire gonoldsz? Taxi cégek jelenleg mit csinálnak szerinted? Jutalékot azok nem szednek.. ők jótékony nonprofit szervezetek... ááá.... Olyanok mint a FIFA nem?
Ha van egy traktorod vagy bármilyen másik haszongépjárműved... tovább megyek Kaja futár vagy... Akkor is kilopja alólad a cég meg a rendelők a kocsidat vagy robogódat mert nem keresel annyit, hogy Hawai ra menjél nyaralni belőle? Miért? Van egy eszközöd amivel dolgozol és hasznot is hozhat... Ehhez kapsz egy appot aminek a használatáért a forgalmazott szolgáltatások 20% kát leveszik...
Taxi társaság nem vesz le szerinted? -
zed juron
aktív tag
"De pont ez az, hogy nem a cég ellen kéne tüntetni, aki egy tök jó szolgáltatást nyújt, hanem a hülye szabályzás ellen amiért 70 misit le kellett tennem az asztalra. Csak hogy ők ezt nem akarják, mert akkor egyből elveszítenék a jogtalan piaci előnyüket. A saját csapdájukba estek."
Te komolyan megszívatnál egy jogszabályokat be nem tartó cég kedvéért 15.000 vállalkozót Franciaországban?
Amelyik állam ilyet tesz az bolond. Államhoz mérten nagyon gyorsan reagáltak mindenütt az uberre. Nem véletlen.
Mert ha az Uber 15.000 egyéni vállakozót tönkretesz azzal az állam is szegényebb lesz. Ha sok egyéb überezőtől apránként a vírus cég lerabolja az autója értkének töredékét azzal az állam is szegényebb lesz.
De lehet hogy én tévedek ...
-
djgeg
őstag
válasz
Döglött Róka #302 üzenetére
És bármelyik ember nem eszik? (pont, hogy egyébként benzinnel számoltam a kocsi "evéséhez") Én pl nem eszek? Dehogynem.... még sem vonom le a nettó óradíjamból az étel árát...
Vagy ezentúl a munkáltatók egy valaki által meghatározott emberi fogyasztás "karbantartási" díj és megélhetési átlag kalkuláció után azt lebontva napi költségre majd azt levonva a netto óradíjadból kommunikálja neked?
Nem az nem a Netto óradíjad... és még csak nem is a netto óradíjad az adott hónapban... mert van hónap amikor többet kell költeni van amikor nem... Ennyi...
-
zed juron
aktív tag
Ezt már többször többen elmagyarázták, szerintem nem olvastad el, nem gondoltad végig.
A lényeg hogy kb. ugyanannyi üresjárat van mint a taxiknál - ahol egyébként szintén GPS hely szerint osztják a fuvart.
Ha nem baj én sem fogom még egyszer elmagyarázni, de csak egy egyszerű példa: mi van ha te hazafelé tartasz a gépkocsiddal mondjuk Gazdagrétre, majd az Osztyapenkónál leint egy utazni vágyó és elviteti magát a XVIII. ker.-be. Hány kilométer is lesz az üres járatod hazafelé? Sok. Lehet vitatkozni hogy kevesebb mint a taxisé, ugyanannyi vagy több. De mindenképpen elég sok.
Remélem ebből már érthető.
-
f_you
tag
válasz
zed juron #306 üzenetére
"ne jöjjön már egy ilyen vírus-cég amivel ezzel tönkretesznek, útszélén hagynak 70 milliós tartozással, különben akkor én is utcára megyek"
De pont ez az, hogy nem a cég ellen kéne tüntetni, aki egy tök jó szolgáltatást nyújt, hanem a hülye szabályzás ellen amiért 70 misit le kellett tennem az asztalra. Csak hogy ők ezt nem akarják, mert akkor egyből elveszítenék a jogtalan piaci előnyüket. A saját csapdájukba estek.
"Hanem azzal az egyszerű ténnyel - én is ezzel kezdtem - hogy rablócég, mivel annyira nem éri meg a matekja alapján, hogy gyakorlatilag a sok-sok gk. tulaj a gépkocsija töredék értékét elajándékozza az Ubernek, no persze meg a gépkocsit használó utasoknak."
Pont erről szólt az előző hsz-em, hogy ez egyszerűen nem igaz, rossz a matek. Ahogy írtam, itthon most csak a fapados változat van, a tarifák dinamikusan változnak (ez lehet itthon még nem működik), továbbá az Uber nem úgy működik mint egy taxi, ti viszont úgy számoltok. Nincs például Ubernél olyan üresjárat mint a taxiknál, hogy el kell menned több km-t a kuncsafthoz. Csak az egymás közelében lévő sofőrt és utast köti össze. Ha nincs a közeledben sofőr, akkor ennyi, nem utazol (pontosabban akkor hívsz egy taxit
.
-
TomPack
őstag
Nem szeretném az autómat leamortizàlni, karban akarom tartani, és szeretnék 6 év múlva egy fiatalabb autót venni, hogy a jelenlegi szabàlyozàs szerint tovàbbra is bàrmikor hívhass, ha épp rohansz valahová, és nincs autód, vagy haverod aki eldobna. Adózni akarok a forgalmam utàn, és fizetni akarom a jàrulàkaimat, a drosztengedélyt, meg az évenkénti műszaki vizsgàt. És még a tàrsasàgnak is fizetek nem kevés pénzt azért, hogy ne kelljen Neked bonyolult telefonszàmot megjegyezned, ha màr annyira részeg vagy, hogy az -innovatív- appból, ami màr minden tàrsasàgnak van, nem tudod ingyen megrendelni a taxid...
-
TomPack
őstag
-
zed juron
aktív tag
Én nem tudom mi ellen kéne tüntetni Franciahonban. Én csak annyit tudok ha már befektettem ennyit állami előírásra - nyilván befektetett munkával várható haszon reményében - akkor ne jöjjön már egy ilyen vírus-cég amivel ezzel tönkretesznek, útszélén hagynak 70 milliós tartozással, különben akkor én is utcára megyek.
A többi engem nem hiszem hogy kéne hogy érdekeljen.
Gondolom nem jókedvéből fektetett be ennyi pénzt a francőzis taxis, csinálhatta volna feketén is, de betartotta a szabályt. Ha ő betartja, akkor is más tartsa be, ez volna a jog lényege azt hiszem. Mert ha csak egyesekre vonatkozik valami akkor látjuk mi lesz belőle.
Az Uber jogi szempontból is totál gáz.
De ugye sokan nem is ezzel foglalkoztak itt. Hanem azzal az egyszerű ténnyel - én is ezzel kezdtem - hogy rablócég, mivel annyira nem éri meg a matekja alapján, hogy gyakorlatilag a sok-sok gk. tulaj a gépkocsija töredék értékét elajándékozza az Ubernek, no persze meg a gépkocsit használó utasoknak.
Hé, nincs itt párezer ember aki párezer forintot per kopf áttolna a számlámra? Elég volna csak egy pizza ára ...
-
#35193216
törölt tag
Na pont a trafikokat nem kellett volna felhozni, mert az megint egy olyan helyzet, ahol jogilag ütöttek ki minden versenyt, ahogy a haverok kezébe adták a bizniszt. Akik csak protekcionista rendszerben tudnak érvényesülni, és ehhez az állam segítségét veszik igénybe, azok az én szememben erkölcsi hullák.
-
TomPack
őstag
Kàr emiatt matekozni. A magyar jogszabàlyok szerint, ami heteken belül hatàlyba lép, az Uber-re is vonatkozni fog a személyszàllítàsi törvény. Innentől kezdve nincs min vitatkoznunk. Ha az Uber annyira "innovatív", akkor tessék, mutassa meg... De attól félek nem fogja, vagy pedig feketén tovàbbra is feketén fognak működni. Innentől kezdve meg nem kérdés, hogy miért is tud olcsóbb lenni. A Bosnyàkon is àruljàk az ukràn cigit, meglehet vàsàrolni azt is, de nem kell letahózni a nemezeti dohànyboltost, aki akàrmilyen hihetetlen, csak jogszerűen akar dolgozni, és a Taxis, aki Téged, piàsan, utasbiztosítva, szombat este haza akar vinni.
-
djgeg
őstag
Ha nem a 70 x Ft al számolok kilóméterekre és egy 15 liter/100/Km átlagfogyasztást veszek alapul akkor.
20 000 - ( (2*15)*390)= 8 300
/10= 830 Ft/óra
/8=1 036 Ft/óraKiszámíthatnám az én netto fizetésemet is úgy, hogy pl kiszámolom, hogy havi 40.000 Ft fizetek kajára xy összegbe kerül az orvos xy összegbe a megélhetésem. Aztán kijönne, hogy mennyi a tényleges netto bérem, hiszen én vagyok ebben az esetben a haszongépjármű ami pénzt hoz....
Valahogy mégsem így számoljuk a netto bért. A már említett 70 x Ft az a fentarthatóságra és össz költségekre számolták...
Új hozzászólás Aktív témák
- Home server / házi szerver építése
- Netflix
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Spórolós topik
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kuponkunyeráló
- GoodSpeed: AMD Ryzen 7 7700X vs AMD Ryzen 9 9900X Cinebench R23 & R24 Benchmarkokban mérve
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P52s - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I Nvidia I 15,6" FHD I W11 I Cam I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3009
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD (ELKELT)
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest