Új hozzászólás Aktív témák
-
Szergei
tag
Nagyon jó, akkor ezek szerint még a Haswell IGP-nél sem lehet driverből AA-t erőltetni, viszont a textúraszűrést az Ivy Bridge-nél is lehetett már kényszeríteni driveresen. (Vagy a Haswell már azt se tudja
)
Egyébként van rá valamennyi esély, hogy a jövőben lesz ráerőltethető AA az Intel driverben, vagy teljesen kizárt? -
Neovenator
senior tag
Valóban nem marad örökre, de mire rendesen elterjed, már rég nem ezekkel a generációs IGP-kkel használják majd a fogyasztók, de ezt te is nagyon jól tudod.
Én is olvastam, mi a helyzet az FXAA-val...viszont a technikai fölény nem minden. Az lehet -sőt biztos-, hogy az MLAA technikailag jobb megvalósítás jelen hardverekre, de elképesztő dolgokat tud művelni egyes motorokkal (most így hirtelen a Genome engine jut eszembe elsőre), vagyis a fogyasztó szempontjából nézve ez sem a legjobb megoldás.
-
válasz
Dark Archon #22 üzenetére
Csak én nem értem, hogy egy integrált VGA-n mi a fenének kellene egyáltalán MSAA?
Sőt, 2D-n kívül minek bármi más, igaz?
smkb:
Ez még annyi vizet sem fog zavarni az eladásokban
Írta a cikk, hogy az eladásokat befolyásolná? Nem hiszem.
Mellesleg egy IT szakoldal nehogy már ne közölhessen le egy new gen APU-val kapcsolatos tech infot. De ugye lényeg, hogy a mai beszólásod is megvolt Abunak.
-
smkb
őstag
Ez még annyi vizet sem fog zavarni az eladásokban, mint ugyancsak itt a PH-n agyonnyomtatott SB 23.976 bug... a döglött kutyát sem érdekli, hogy a 2xMSAA-t, vagy 4xMSAA-t, vagy akár a 8x-et nem kapcsolják be a juzerek, mivel az intel és sz amd igp-in is olyanok ezek a funkciók, mint 40 lóerős kombiban a légkondi... lényeg, hogy megvolt a napi negatív Haswelll igp hír
-
Csak én nem értem, hogy egy integrált VGA-n mi a fenének kellene egyáltalán MSAA?
x_424: hát ja
Vagy akár a telefonomon.
-
#31600896
törölt tag
Intel IGP? Inkább már akkor egy ilyennel játszok
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Romano #18 üzenetére
Nincsenek az Intelnek driverben beállítható szűrői. Az AF és az AA minősége egyébként nagyon jó az Ivy-től számolva. Az AA az ugye szabvány, míg az AF az pontosan olyan jó, mint az AMD-é, és jobb mint az NV-é. De annyira nem veszed észre egyik között sem a különbséget.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Neovenator #15 üzenetére
A deferred render nem marad örökre. Az ALU kapacitás sokkal gyorsabban nő, mint a memóriasávszél, így a tiled forward render lesz a jövőben az uralkodó, ami az Intel által is támogatott GRID 2-ben van. Ennek a 2x MSAA alig 2-3 fps csökkenést jelent.
Az NV csak leállította az FXAA fejlesztését. Ennek stratégia okai voltak. Egyrészt az AMD hardverek sokkal gyorsabban csinálják, másrészt az AMD MLAA 2.0 algoritmusának minősége jobb. Az FXAA 4.0 egy alternatív irányban indult el, de arra ott lett a TXAA. Az MLAA 2.0 pedig annyira elhúzott subpixel pozíció keresésével, hogy felesleges utána menni minőségben. Nem mellesleg az NV-n ez az implementáció gyorsabban fut, tehát az NV-nek az MLAA 2.0 úgy jó ahogy van.
Az Intelnek van saját AA megoldása. Készítettek egy központi processzorokon futó MLAA implementációt. A fejlesztők használhatják, ha akarják. -
Neovenator
senior tag
Gondolom, hogy neked szörnyű belegondolni abba a lelkiismeretlen, botrányos hozzáállásba, hogy valószínűleg egyáltalán nem érdekelte őket, hogy hibátlan legyen a kétszeres MSAA támogatás (ami, mint tudjuk, egyre fontosabb szerepet tölthet be napjaink játékaiban a deferred rendering elvet követő enginek elterjedésével...), vagy, hogy legyen-e egyáltalán. Megint más kérdés, hogy volt-e valaha is értelme a kétszeres módnak, ami látványban alig-alig nyújt jobbat, mint az eredeti kép, de teljesítményben viszont taxáló. A FullHD és afölötti felbontások korában, teszem hozzá. Szubjektum következik: Én soha életemben nem használtam, semmi értelme. A mai játékmotorok mellett pláne. Nyolcszoros mintavételezést pedig értelemszerűen megint felesleges egy IGP-re rálőcsölni. Ennek ellenére azt tudom mondani, ha még mindig álmatlan éjszakáid vannak ettől a felelőtlen lépéstől: Van egy világ odakünn! Lehet, hogy most épp nem olyan jó az idő, de egy kellemes séta a természetben mindig is a legjobb stressz-oldó volt.
Amin inkább én aggódom, az az alternatívák hiánya. Az Nv ugye elkaszálta az FXAA-t, pedig egy-két általuk pénzelt játékban (AoC például) kifejezetten jó volt a végeredmény, az AMD morfológiai szűrője egyszerűen pocsék, a Zintel meg ugye még jó ideig nem fog mocorogni ezügyben, van nekik még épp elég behoznivalójuk száz másik területen meghajtóilag. Én a helyedben inkább ezen morognék, mint egy tök felesleges opció meglétén vagy nem meglétén. Ha már mindenképp vöröspárti cikket kell rittyentened, így a termékbemutatók szezonjában, inkább ostorozd az Intelt a saját AA megoldások hiánya miatt, mintsem egy banális csacsiság miatt. -
Vico87
tag
"Információink szerint az Intel arra kéri majd a fejlesztőket, hogy ha MSAA-t építenek a játékba, akkor a kétmintás beállítást tiltsák le a Haswell IGP-in"
Mint köztudott, a fejlesztők imádják a hardverek speciális kezelését a kódban, ezért külön örülnek, hogy az Intel erre kéri őket.
-
Male
nagyúr
Tranzisztorban vajon mennyibe kerül, ha a 2x-et is megcsinálják meg a 8x-et is? Ha sok, akkor lehet ez szándékos is, mert úgy voltak vele, hogy hasznosabb részekre is el tudják ezt használni.
Amúgy hányan kattintottak át a PH!-s Haswell teszt IGP részére a hír elolvasása után?
kovsol: Jaja, örüljünk, ha valami natív felbontásban játszható szinten fut, nemhogy még MSAA-t kapcsolgassunk. (Nekem ugyan még HD2500-am van, de még egy Heroes VI-ban sem képes játszható szintre minden minimumon, 1280x720-ban... ennél lejjebb meg már nem mentem, mert így is ritka ronda 23"-on már, és túl keveset látni. Ezen kívül Aquadelic GT-t próbáltam, nincsenek textúrák, Star Wars Battlefront, ez csak kidob a desktopra... a Star Wars Battlefront II ami megy, natív felbontáson éppen hogy játszható közepes beállításokkal... egy 8 éves játék...)
-
djculture
félisten
Volt aki meglepődött? Volt valaha normálisan használható intel vga/igp? Eleve mostanában kijött legtöbb játék borítóján is ott van hogy nem támogatott az intel megjelenitő, mert ha működik is hibákat okozhat.
Attól hogy most pár játékfejlesztővel összedolgoznak a többi még ugyan úgy nem fog indulni vagy textúra hiba hegyek és egyéb jóságok lesznek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Neovenator #8 üzenetére
Igen valószínű, hogy ezt nem így gondolták. Legalábbis nagyon meglepődnék, ha kiderülne, hogy ezt tényleg így tervezték. Azért ahhoz még érettségi sem kell, hogy kiszámold, ha két mintára van szükséged, akkor felesleges négy mintát szerezni és kettőt azonnal eldobni. Ezek a mérnökök pedig jó eséllyel diplomával is rendelkeznek, így nem hiszem, vagy nem akarom elhinni, hogy ezt így tervezték eredetileg. Valószínűbb egy hardverhiba, ami natív 2xMSAA-nál előjön, így inkább ezt a módot letiltották, és 4xMSAA-ból csináltak egy alternatívát, mert a 2xMSAA támogatása kötelező valamilyen formában.
(#9) Dr. Romano: Lövésem sincs. Abból indultam ki, hogy szimpla logika úgy tervezni egy hardvert, hogy ne dolgozzon többet a szükségesnél.
-
Dr. Romano
veterán
Eddig sem fenyegetett olyan veszély hogy integrált Intel "vga-n" bármiféle szűrőt kapcsoltam volna, szerintem ezután se fog
Abu85
Miféle hardverhiba lehet ami ilyet okoz? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Neovenator #5 üzenetére
Nem fosztanak meg a 2xMSAA-tól, csak ezzel a működési elvvel ugyanakkora sebességvesztést kapsz tőle, mint a 4xMSAA-val. Ettől még beállíthatod, mert a fejlesztőket valószínűleg nem fogja érdekelni, hogy az Intelnek ez kellemetlen. Viszont ha már beállítod, akkor kapásból ugor a 4x-re, mert sebességben nem különbözik.
-
kovsol
titán
válasz
Neovenator #5 üzenetére
édes mind1, mert nem lesz túl sok játék ahol 1024x768 -as felbontás felett bírni fogja az AA -t
-
atti_2010
nagyúr
Erre mondják hogy tákolmány de nem lepődtem meg.
-
djculture
félisten
Megboldogult gyakorlati elektronikai tanárom szavai jutnak eszembe erről: Emberek mindegy hogy kókányoljátok össze csak működjön! Hasonló színvonalban dolgozta ki az igp-t is az Intel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Az időjárás borongósabbra váltott, de a hardverek még vígadnak
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- EA Sports WRC '23
- Háztartási gépek
- Autós topik
- További aktív témák...
- Új FULL HD webkamera + Számla
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3364
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3520, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3511
- BESZÁMÍTÁS! GMKtec NucBox M6 mini számítógép - R5 6600H 32GB DDR5 1TB SSD AMD Radeon 660M WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest