Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
-
Redneck
nagyúr
válasz
micafighter #50 üzenetére
Duma... B*sztak normálisan programozni és most magyarázzák a bizonyítványt. Mi meg majd megvesszük a 3-4-6-8 GB-os VGA-kat, plusz memóriát és szálanként erősebb processzorokat és ez így megy az idők végezetéig. Vagy konzolozunk, teszünk az aktuálisan elérhető (és horror árba kerülő) PC-n szebb grafikára és félretesszük a technokrata okosok által bebeszélt sz*rságokat.
-
micafighter
nagyúr
Idézet Abu másik cikkéböl: ,,A Dying Light esetében a felhasználók egyöntetűen arra panaszkodnak, hogy a PC-jük a játék felvezetőjénél könnyedén veszi az akadályokat, de amint kilépnek a szabadba a sebesség a felére-harmadára esik vissza. Ismét ugyanaz a nóta, a külső tereken, főleg a magaslatokon több tízezer rajzolási paranccsal kell számolni, ami CPU-limitbe taszítja a PC-ket. Ezt a gondot tetőzi, hogy igazából a Dying Light PC-n leginkább két processzormagot használ, mivel a többi erőforrást zömében szabadon hagyták a fejlesztők, hogy a grafikus meghajtók kitombolhassák magukat. Itt a legtöbben rögtön ebben látják a hibát, hiszen a program így nem nyúl a mai processzorok erőforrásainak nagy részéhez, de ezt koncepcióból teszi meg, mert rosszabb lenne, ha a programszálak és a grafikus kernel driver szerver szálai egymást akadályoznák a munkában."
http://prohardver.hu/hir/velemeny_szelsosegesen_viselkedik_dying_light.html
-
mekker
őstag
Eddig az ment, hogy "FullHD-ra bőven elég a 2 giga", most meg a 4 giga jön. Lehet, hogy betölt 2 gigánál többet a memóriába, de középkategóriában nem hiszem, hogy a vram hiány visszafogná a kártyákat (persze speciális esetek vannak).
-
sb
veterán
válasz
#16939776 #43 üzenetére
Nem úgy értettem, hogy 30fps elég.
Hanem, hogy az a gáz, ha már sz*ros 30fps elérésére is űrkonfig kell 1-2 játékhoz... miközben 90%-ban a negyede is elég.Másik kedvenc meg a detail-kompromisszumképtelenség. Pl. GTA IV-ben is sokan izmoztak 100% látótávval úgy, hogy kb. semmivel nem voltál előrébb mondjuk 40%-hoz képest sem. cserébe a fél gépet ki kellett cserélni és még úgy is. 2/3 fps-ed lett.
Ennél a játéknál nem tudom mi a helyzet. Mennyire élhetetlen mondjuk 50-60-80%-ra belőve.
-
sb
veterán
válasz
dergander #39 üzenetére
Addig amíg beleolvasol egy ilyen topicba és azt látod, hogy a userek hajlandóak 2-3 gpu-ban, 4-8GB vramban meg 16 szálas procikban gondolkodni, hogy egy játék 30fps fölé menjen?
...amellett, hogy ha pont ilyet nem is, de hasonlóan kinéző játékok vannak töredék hw igénnyel is. Vagyis a maradék 80% gamehez meg elég lenne a 4mag, 2GB és középkat gpu.
-
stratova
veterán
A készítők alapvetően az fps-drop elkerülésével indokolták a 60-ról 30 fps-re való csökkentést 1080p felbontás megtartása mellett PS4 és Xbox One konzolokon.
E tekintetben logikus feltételezés, hogy XBO GPU-ja volt a szűk keresztmetszet?
Más játékoknál panaszkodtak a fejlesztők CPU limitre is, bár azóta frissültek a fejlesztőkörnyezetek és mint írtad XBO-n is elérhetővé vált az aszinkron compute.PS4 / XBO GPU (elméleti max.):
Proc. Power: 1,84 / 1,23 TFLOPS
Texel fill rate: 57,6 / 38,4 GT/s
Pixel fill rate: 25,6 / 12,8 GP/sA compute kapcsán:
Amellett, hogy az Infamous Second Son részecskerendszere tényleg jól néz ki és a látótávolság is élvezhető (csak azok a fák..) szvsz kicsit erős a DoF és textúrák talán lehetnének kicsit jobbak is. Valószínűleg vas fényében ez még mindig igen ütős szint.
SPOILER? [L:https://www.youtube.com/watch?v=LD5t3jWikNA)]First Light[/L]
-
atenza
senior tag
válasz
djculture #36 üzenetére
Abszolút lehetséges, ha jól látom ez az engine már valós időben számolja a fényeket, még ha nem is Vray szinten. A jövő mindenképpen ez, és örülök is ennek az iránynak, mert ez elég nagy lépés lesz a valósághű grafika irányába.
Amúgy sem szeret senki sem optimalizálni, mert rengeteg idő, nem is látványos az eredmény, plusz pénzben sem éri meg. Nagy textúrákhoz pedig kell a sok vram.
-
MongolZ
addikt
Én amikor vettem a 6870-et, gondoltam ha kevés lesz, veszek még egyet... most ott tartunk, hogy nem kevés, de még egyet CF-be kötve már réééég kevés a memória... úgyhogy ha legközelebb veszek videókártyát, csakis több memóriávan rendelkezőt, hogy CF/SLI-be tudjam kötni... (fogyasztás bizonyos határon belül nem izgat)
-
atenza
senior tag
Pedig hányan állították biztosan a 7850es és a 650ti boost szériánál is hogy elég az 1GB, nem kell a 2GB-osat venni
Most pedig meglehet nézni mire elég az 1GB... Jelenleg ugyanez a helyzet, 2GB-ot már most benyel egy csomó játék 1080p-nél.
-
Sinesol
veterán
válasz
huskydog17 #32 üzenetére
Szerintem Pc fronton a Dx12-ig sokat ne várjunk.
-
huskydog17
addikt
Gondolom a Techland nem használhatott Mantle-t, mert ott a hatalmas Gameworks lógó a játékban, vagyis az NV-val paktáltak le. Valószínűleg az NV csak úgy adott GW-öt, hogy cserébe a Techland nem épít Mantle-t a játékba.
Én sokkal többet vártam ettől a lengyel csapattól, nem gondoltam volna, hogy PC fronton ennyire durván elk*rvulnak.
-
djculture
félisten
Értem, mondjuk én azok kívül hogy renegeteg mozgó cucc van a pályán nem nagyon látom hogy mi indokolja ezt a sok rajzolást, annyira nem is szép játék. Az biztos hogy akinek nagy gépe van most anyázhat, mert én médiumon eljátszogatok vele de gondolom hogy akinek új drága hardverei vannak az most anyázhat rendesen. Remélem mihmarabb jön a dx12 és ezeken túllépünk..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
djculture #27 üzenetére
De ez szoftvertervezési probléma. Nem használ a játék low-level API-t és összeesik a teljesítmény, mert húszezer rajzolás is lesz. A PS4-en még 20%-kal nagyobb a PC-s szinten maximalizált látóhatár és semmi gondja. Nem a kártya rokkan bele ebbe, hanem a processzor, amit még 4,8 GHz-re is húztak. Egyszerűen a DX11-et kétezer drawra tervezték és ha ráküldesz húszezret, akkor ez lesz az eredménye. Ezért bullshit ezt így engedélyezni. Meg kellett volna húzni a határt tízezer drawnál, ami a mostani szinten 50% körüli látóhatár. Most megint van egy olyan játék, ami alá nem lehet olyan gépet rakni, ami maxon viszi. És a 980 SLI ezen nem segít, mert procilimites. Megint jön majd a rossz optimalizálás szöveg, és a bezzeg a PS4 ezt megoldja 125k-ból.
-
sb
veterán
Én 1680-ban elvoltam az 1GB-ossal is. Emlékszem, volt 1-2 topicban hiszti anno, de mégsem futott rajta rosszul a legtöbb dolog.
Nyilván kivételek vannak mindig... most is van game aminek a 4GB sem elég. (vagy épp 2-3db gpu
)
@lenox:
Elrontottad: Ezen 4GB lassú ram lesz. 128 bit.
Amúgy is minél több ram van egy kártyán annál lassabb teleírni. Vagyis annál lassabb az egész. -
stratova
veterán
A Combatról jut eszembe: az a minimum hogy ebből is legyen ITX változat, ha a GTX 670-et is kihozták ilyen méretben a 170 W-os TDP dacára.
-
Sinesol
veterán
Pedig nem véletlenül lesz bestbuy népkártya. Már alig van 60k felett a 285 meg még mindig 70k. A 280-ast meg lassan kivonja majd az AMD,
Ha közeljövöben lesz is 300-as széria, az is kb ugyanezt fogja tudni. Mégis minek törje magát az AMD, hiszen annyi dolga van csak, hogy belője ugyanoda a terméket, ahol a konkurens vga van, minden tovabbi már felesleges pénzkidobást jelent...A GTX 960 a kellő teljesitményt hozza, FullHD/Wqhd-ra bőven elég...oké hogy nem nagy előrelépés, de mégis hova és minek lépjen előre amikor évek óta akkora az átlag gepigeny, hogy már minden game jol játszható APU-val is...
4k-ra meg ott a top kategoria.. -
kpal
nagyúr
Ez 960 már veszett ügy akárhogy szépítik.
-
Speed®
titán
válasz
FragMaster #14 üzenetére
Gonosz..lenne. Ha a 970 a "maradék" 3.5GBal nem döngölné földbe a 960at
Egyébként a "mikor" kérdésre a válasz: amint megszedték magukat a 2Gsekből.
Mert nincs kétség, megoldják, hogy jól fogyjon..az előállítási költsége alacsony.. -
BomiBoogie
MODERÁTOR
Amennyivel drágább lesz, szerintem akkor már tényleg ott lesz a 970.
-
FragMaster
addikt
Az érzés amikor rájössz, hogy ennek gyorsabb a memóriája, mint a 970 utolsó fél gigájának.
-
Sinesol
veterán
válasz
SirCsimbók #10 üzenetére
Nem érted hogy a 970 miert is csak 3.5 gigat er el teljes sebességggel, ugye?
Amugy meg emlékszem már a 7850re is ajánlott volt a 2giga, pedig ott is nagyon max a high beállitas ment fullHdn és az is a 2 gigat majdnem megette. Ez a vga meg sokkal erösebb egy 7850-esnél szóval nem is értem ki köt bele a 4gigaba, kb ez volt a gyenge pontja, hogy csak 2 gigás volt.
-
TTomax
félisten
Hurrá... de minek?SLI-re drága... egy gpura meg felesleges...
-
SirCsimbók
tag
"Ez nem csonkitott chip, tehát teljes sebességen elérhető az egész memória."
különben meg egy féléven belül majd kiderül úgyis
nvidiáék támadnak a 8 CSIGAbites kártyákkal? az szép
-
shiftac
aktív tag
Full HD-ra elég 2GB vram, afölé meg kevés a gtx 960. És nemcsak optimalizálatlan, hanem rossz, unalmas játékokból is egyre több van. Grafika fejlődik, játékélmény csökken
-
Geller72
veterán
" Ezt az igényt többnyire a rosszul optimalizált PC-s játékok indokolhatják, amelyből persze egyre több van."
-Végre megtanuljuk bátran kimondani..
De én sem vennék már négy gigánál kevesebbel VGA-t. -
Sinesol
veterán
Hát ha egy r7 260x-ra,vagy Gtx 660 kell 2gb, akkor ide bőven elfér a 4gb. Nem is értem ezt a buta kérdést a cikkben...
-
miazmá
tag
Vagyis a 3,5 GB-osak
-
imibogyo
veterán
Én megvárom a 8 GB-os GT920-akat, természetesen DDR3-mal. Az alá nem adom.
Viccet félretéve például Skyrim esetében is bizony elkél a 2 GB feletti memória, ha agyon-moddolja az ember. Szóval ilyen szempontból logikus a nagyobb memóriát preferálni. Lehet, hogy teljesítményben ez nem mutatkozik meg, de a fentebb is említett példát alapul véve esetleg időtállóbbak lehetnek az ilyen megoldások.
Új hozzászólás Aktív témák
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Parfüm topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- GARIS - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 10 GB
- Asus Dual GeForce GTX 1650 OC Edition 4GB Garanciával!
- GIGABYTE Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24GB GDDR6 384bit
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire PULSE RX 7900XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - Újszerű, Karcmentes,256GB
- GIGA AKCIÓ!!! AKTIVÁLATLAN iPad Air M2 11" WiFi + CELLULAR 512GB!!! KÉK
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- AKCIÓ! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest