Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#56573440 #132 üzenetére
"... futni kell, füst van szívás lesz megtalalni a kulcsot. "
Az ajtóban kell tartani belülről. (Természetesen.)
Hogy ne legyek teljesen off.
A Mitsubishik esetében szokásos eljárás, hogy zárt ajtók esetében a vezető tudja egy mozdulattal nyitni az ajtót. Ha baj van és a vezető képtelen rá, akkor a nyitókar melletti zárat kell átfordítani az ajtó nyitás előtt.
Minden ajtónál külön - külön. -
-
#56573440
törölt tag
válasz
tordaitibi #131 üzenetére
Ismerősi körben kb 6 alkalom volt amikor dugóban motoros, biciklis fel akarta tépni az ajtót az anyoson lévő táska miatt vagy nyitottak rá a csomira ugyanezért. Az elmúlt 5 évben... Pl... Nyilván nem szerencsés elájulni a kocsiban így, de mondjuk ha értelmes ember megy oda be lesz törve az ablakod picit oszt csók
A ház ajtaját is zárom pedig ha felgyullad éjszaka valami és futni kell, füst van szívás lesz megtalalni a kulcsot.
-
Én egy hihetetlen baromságnak találom hogy 7-10km/h felett rámzár a kocsi. Undorodok ettől pedig nincs fóbiám, szerencsére a sajátomom kikapcsolható.
Minek ez a funkció, mitől biztonságosabb így? Attól hogyha valaki rosszul lesz és éppen annyi ereje van elájulásig hogy félrekormányozzon vagy megálljon, a segítségre sietők szépen végignézzék ahogy beledöglik a kocsijába? Mer kiszedni nem tudják belőle.
Vagy majdnem benntég, stb.
Nagyszerű találmány!!
A gyerek meg hogy a redvás rossebbe esne ki a kocsiból mikor 127 pontos gyerekülésbe van beleszorítva 15 biztonsági övvel...??
Valaki nézzen már utána a statisztikának, az autózás első pillanatától 1995-ig, amikor bejött ez a hajdenagy gyerekféltés, hány darab gyerek esett ki a robogó autóból?
A mai gyereknek valóban több esélye van kiesni mert ha megunja a dvd-t, tabletet, mesét, Yutubot, hordozható Playstationt meg a hátsó ülésen heverő 200 játékot akkor üvöltve hisztirohamot kap és esetleg tényleg kiszabadulhat.
Nekem az apai nagymamám 360 kilométerre lakott és évente 4-5x látogattuk meg.
Kussba voltam a hátsó ülésen végig, aludtam vagy néztem a tájat, az unokatesóm szintúgy.
Tablet meg Tv meg 100pontos isofixes űrtechnológiás gyerekülés nélkül egy gyerekzár nélküli Wartburgba.
Nem lehet hogy a világba van a hiba, nem az autókba...? -
8th
addikt
válasz
pusszycat #125 üzenetére
Egy vastagfalú acél lpg tartályban hordozza magával a user a gázt amit biztonsági okokból nem lehet csurig tölteni. Ha gebasz van és akkorát csattansz, hogy a tartály nagymértékben deformálódik egy biztonsági szelep kiereszti a gázt autón kívülre. Elég okosan ki van találva gyakorlatilag biztonságosabb mint az autó műanyag tankja.
-
arnyekxxx
veterán
Ott egy házilag gányolt rendszer durrant szét, az vitte magával a kutat.
Forrásunk arról is beszélt, hogy a detonációtól szétnyílt kisteherautóban további két gáztartályt is láttak, egyik sem a szabályoknak megfelelően került a járműbe. Úgy fogalmazott, a hivatalos gázüzem mellé három tartályt is bekötöttek, hogy minél többet tudjon a furgon futni.
Úgy tudjuk, ezeknek a tartályoknak évek óta lejárt a nyomáspróbája, hivatalosan leselejtezték őket. A további felhasználást megakadályozandó a végzáró dugót is eltávolították, amit információink szerint az új tulajdonos kisipari módszerekkel pótolt. -
-
válasz
pusszycat #125 üzenetére
"És mi van egy baleset esetén, ha a tartályba csapódnak?"
Átlagos körülmények között semmi. Ha jól gondolom, valamilyen porózus anyag van a tartályon belül, ami felszívja a folyékony gázt és nem engedi robbanásszerűen elszabadulni. A baj csak akkor jöhet létre, ha szikra keletkezik a közelben. De ez a benzines autóknál is gond. A járművek akkumulátorának pozitív pólusát úgy kell védeni, hogy sohasem keletkezhessen be szikra balesetkor.
Ez alól a hidrogén a kivétel. A hidrogént több kis méretű tartályban tárolják a járművekben. A gáz folyamatos szivárgása miatt, jobban kell vigyázni.Alapesetben nem az üzemanyag fajtája az érdekes. Az eltárolt energia mennyisége határozza meg az esetleges robbanás nagyságát. Az elektromos autók akkumulátoraira ez a megoldás. A több egymástól független rész nem egyszerre fog robbanni, ha robban. Ezért kevesebb kár keletkezik a környezetben.
Egy öngyújtó minimális mennyiségű gázt tartalmaz. Nem vonatkozik rá biztonsági előírás. Egy lakóház gáztartályára már komolyabb előírások vonatkoznak. Minden feltöltés előtt ellenőrizni kell a tartály állapotát.
-
pusszycat
nagyúr
válasz
Hieronymus #119 üzenetére
Gondolkoztam ha lenne elektromos autóm, félnék e töltés közben bent szunyókálni. Feltöltve biztosan veszélyesebb mint mondjuk 20%. De még mindig egy ilyen, mint egy gáz üzemű.
-
-
pusszycat
nagyúr
Ezt már láttátok skacok? Csillagszóró lesz az elektromos buszból. [link]
-
válasz
arnyekxxx #115 üzenetére
"....megoldás egy nyomorult mechanikus karocska lenne az ajtóban úgy elhelyezve, hogy ne kellejen az usermanuálban keresni az eldugás helyét...."
Az olyan ódivatú megoldás.
Sokkal elegánsabb, ha kicsit lecsúszik az ablak, Utána lágyan megnyílik az ajtó, hogy az utasok kiszállhassanak.
Esetleg egy teljesen mechanikus megoldás is beleférhet. Nagyjából olyasmi mint a tűzriasztó vagy vészfék a vonatokon. Ha kihúzod a csapszeget, egy rugó beüti a szén-dioxid patron lezárását, a felszabaduló nyomás működteti az ajtónyitó mechanikát. Nagy előnye, hogy nem kell nagy erő a az ajtó nyitáshoz. Illetve többet is el lehet helyezni, majd csak rátalál egyre a kábult utas.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Hieronymus #114 üzenetére
A kollegától kérdeztem volna aki szerint "A hülye meghal, aki túléli azt tud szaporodni. Azok pedig tudják hogy nyílik egy autó ajtaja... Szóval az egyed/faj fejlődés eljut olyan szintre amikor a Homo Sapiens már 99,99%-ban képes kinyitni egy Tesla jármű ajtaját." bízva benne, hogy nem olvas vissza egy oldalt. Egyébként a kérdés beugratós volt, a 3-ban nincs hátul vésznyitó.
Egyébként szvsz az elegáns és biztonságos megoldás egy nyomorult mechanikus karocska lenne az ajtóban úgy elhelyezve, hogy ne kellejen az usermanuálban keresni az eldugás helyét.
-
válasz
arnyekxxx #113 üzenetére
"Hogy nyílik a tesla 3 hátsó ajtaja ha elmegy az áram?"
Ezt a gyártó dönti el.
Például hangszóró rács eltávolítással, de erről már volt szó korábban.Az elegáns és biztonságos megoldás ha az ajtónyitó szerkezetnek lenne vészhelyzeti energia ellátása. A központi energiaellátás megszűnése után, 5 - 10 percen keresztül annyi energia tartaléka maradjon, hogy egyszer önerejéből lehessen nyitni az ajtót, a megszokott módon.
Szerintem a Tesla és érdekszférája rendelkezik annyi akkumulátor és elektronika fejlesztési gyakorlattal, ami elegendő a kivitelezéshez. -
nyerek01
tag
A Darwini evolúciót alkalmaza a Teslákra: A hülye meghal, aki túléli azt tud szaporodni. Azok pedig tudják hogy nyílik egy autó ajtaja...
Szóval az egyed/faj fejlődés eljut olyan szintre amikor a Homo Sapiens már 99,99%-ban képes kinyitni egy Tesla jármű ajtaját. -
arnyekxxx
veterán
Jelentős különbség, hogy egyik esetben én kapcsolok be egy funkciót ha szükségem van rá (személyes példa, baloldalon a gyerekülésnél be van kapcsolva, a jobboldalon nincs, ha a 3 évesnek menekülnie kell akkor jobboldalon ki tud mászni egyedül is, 2 év múlva meg már a baloldalon se lesz gyerekzár mert addigra nem játszik az ajtónyitóval) a tesla 3-ból meg a felnőtt sem tud kimenekülni mert nincs hátul mechanikus nyitó, az X-ből meg az tud kimenekülni aki tudja, hogy ehhez a hangszórórácsot kell kipattintania a helyéről és alatta kell keresnie a nyitót.
Megjegyzem, szerintem nem én vagyok az egyetlen a Földön akinek alapból eszébe sem jutna ezen az egészen előre gondolkozni és menekülési tervet készíteni mert annyira evidensnek találom, hogy ha meghúzom a nyitókart/megnyomom a nyitógombot akkor az ajtó kinyílik mert hát 100+ éve így működik a dolog.
-
Értő módon történő olvasást kérek, hogy a lényegre tudjunk koncentrálni. Segítek!
A gyerekzárról volt szó. Az meg álló helyzetben sem engedi meg belülről nyitni az ajtót. A rendőrautókban is be szokták kapcsolni a gyerekzárat, nehogy negyvennél essen ki az autóból a nagy gyerek.Onnan indult, hogyha 150-nél "kinyílik" az ajtó, akkor kieshet a gyerek. Mivel 150 esetében nem fogy kinyílni az ajtó, sikerült 50-re levinni a határt. Ha most elmesélem, hogy a gyerekülésben becsatolt övvel utazó 6 éves Józsika 50-nél sem tudja kinyitni az ajtót, akkor tovább lehetett volna csökkenteni mondjuk 20-ra.
Ha Józsika elérte a felnőttség határát, akkor engedjük meg már neki, hogy karambol után, az égő autóból viszonylag egyszerű módon ki tudjon szállni, a hátsó ülésről is. Például meghúzza az ajtónyitó kart.
Ha van energia ellátása az ajtónak, akkor mikrókapcsoló megnyomásáig. Ha nincs akkor erősebben, hogy az ablak is lejjebb csúszhasson. -
válasz
Hieronymus #105 üzenetére
Sőt álló autó esetében sem lehet belülről nyitni.
Várjál, egészen eddig az volt a baj, hogy a Teslát nehezen lehet vésznyitóval kinyitni, de most a többi gyártónál az a fasza, hogy azokat egyáltalán nem lehet kinyitni?
-
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Hieronymus #105 üzenetére
egyébként van bennük gyerekzár
-
válasz
#54625216 #70 üzenetére
"Nem is kell 150-nél, bőven elég, ha közben lelassul 50-re és akkor esik a többi autó elé a gyerek. ..."
OK. Akkor nyomjuk tovább a beszélgetést.
A normális autógyárak legalább 20 éve megoldották a gyerek problémát a hátsó ülésen.
A nyitott ajtóban állítható be a gyerek zár. Minden sebesség mellett véd az ajtó nyitás ellen. Sőt álló autó esetében sem lehet belülről nyitni.Eddig azt gondoltam, hogy a Tesla a normális gyártók listáján van. De hiszek neked. Nincs gyerekzár a Tesla hátsó ajtóiban. Ha te mondod, kénytelen vagyok hinni benne.
Ha nem gyerek ül hátul, akkor mégiscsak egyszerű módszerrel nyithatónak kellene lennie a hátsó ajtóknak is.
Ha vizsgához is kötik a Teslákban való utazást, akkor sem várható el az ütközés után még sokkos állapotban lévő utasoktól, hogy fejből tudják azt, hogy éppen melyik modellben ülnek és abban a modellben mi az vészhelyzeti ajtónyitó előírás.
-
arnyekxxx
veterán
Mert egyébként a haveroknak indulás előtt kiselőadást szokunk tartani az autó biztonsági rendszereiről. Vagy ha 3-al megyünk akkor előre szólunk, hogy "srácok amig kiugrok egy hambit venni legyetek készen arra, hogyha kigyullad a gép és elmegy az áram akkor csak az jut ki élve aki előre tud mászni, az elsőajtós vésznyitót itt találjátok a karfa elején".
-
arnyekxxx
veterán
Egyébként teljesen elérhető helyen van.
Hátul:
Az Y-ban nincs.
A 3-ban nincs.
Az S-ben lent a lábak között a szőnyeg alatt kell keresgélni.
Az X-ben le kell pattintani az ajtón a hangszórórácsot és ott megkeresni a nyitót.Már ha hihetünk ennek a forrásnak: https://www.tesla.com/ownersmanual
-
#56573440
törölt tag
arnyekxxx:A hátul az ülés alatti padlókárpit alá eldugott vagy a hangszórórács alá eldugott bigyót? Milyen triviális, kinek ne jutna az eszébe ezeket keresni amikor utasként épp egy lángoló autóban ül.
Noukoum: Mit keresel egyedül egy idegen autóban? Egyébként teljesen elérhető helyen van.
ForRedGlory: Ez a kérdés most komoly vagy csak vicc? Nem tudom értelmezni.
Noukoum: Nem tudom értelmezni hogy kerülnék egy idegen autóba, amit nem is ismerek úgy hogy egyedül ülök benne, ráadásul hátul.
idegen autóról volt szó, ami a haverok szemszögéből az én autóm simán.
Azt én se tudnám értelmezni hogy kerülnék egy haveromba akit nem is ismerek úgy hogy egyedül vagyok benne, ráadásul hátul... Azon valóban meglepődnék, amennyiben ilyesmi enyhén homoerotikus gondolatok mentén ment a beszélgetés elnézést, félreértettem... Minden más esetben felmerül bennem a kérdés hogy miva?
-
#56573440
törölt tag
Haverokat elég sokszor hagytam így kocsiban amikor együtt mentünk valahova és be kellett szaladni bárhova bármiért, tankoltam és fizettem, kisbolt, etc, készség szinten nyomták a központi zárat le ahogy becsuktam az ajtót, mert általában a csomagtartóban, anyós ülés körül pl volt még cucc, meg jobb a békesség. Én pl ha nem vezetek by default hátul ülök ha ketten vagyunk a kocsiban akkor is, mert jobb1-ben nem érzem magam túl jól, passz miért. A haverok is mind hátulról kezdték tölteni a kocsit, az utolsó ember ült előre...
-
Noukoum
veterán
válasz
ForRedGlory #93 üzenetére
Nem tudom értelmezni hogy kerülnék egy idegen autóba, amit nem is ismerek úgy hogy egyedül ülök benne, ráadásul hátul.
-
#56573440
törölt tag
a kommentem szerintem egyáltalán nem volt szélsőséges, és egészen tényszerű is
. A közbeszédbe meg pl nyilván megfogalmazhatsz véleményt is, ami a sajátod és az meg olyan amilyen, nincs azzal gond, hiszen ez a lényege úgy egyébként egy beszélgetésnek. Csak az emberek sajnos a mainstream média miatt meg úgy a környezet miatt kb ilyen bináris módban tudnak működni, egyetértesz velem 100%-ban, vagy ellenem vagy. Mindegy mi a téma. Pedig a fekete és a fehér között van még nagyon nagyon sok árnyalat, csak hát...
-
#56573440
törölt tag
válasz
#54625216 #85 üzenetére
"Itt az itcafe-n?"
Nem, a hidegburkolók discord csatornáján... Persze hogy itt...
Az első 10 találatból olvasatomban legalább 4 pozitív, 4 teljesen sermleges és azok közül is párban a tesla neve kb csak clickbait mert már a címben is írják nem csak rájuk vonatkozik, 2 negatív történetet dolgoz fel... Csak mondom...
ha csak rosszat akartak volna írni azért lehetett volna, a teslabotnál is kb annyival letudták hogy ezen dolgoznak, és nem fűztek hozzá véleményt, ahogy az eventen elhangzott fsd-s kérdéssel kapcsolatos reméljük hogy elérjük vs 2020-ban is bőszen "enable robotaxi (pending regulatory approval) slide és egyéb, korai nyilatkozatai között mekkora ordasnagy szakadék van, és a lista még mehet nyugodtan.
"hanem hogy jelentős sajtóorgánumok nyíltan hangulatkeltő kampányt folytatnak a Tesla ellen"Mások meg mellette, és továbbra is tartom az embereket kvára nem hatja meg mint látod, még mindig többet ér a befektetők szemében a tesla mint a föld összes autógyártója összesen. So what? Nem mindegy mit hoz le a wsj vagy bárki más, amikor az embereket nem érdekli csak az eloni clout? Egyébként én nem így látom a sajtót, bármi történik tele van a yt meg minden is azzal hogy megint mekkora lépés a jövőbe. Vegas loopról amikor elindult elenyésző kritikus hang volt, a mainstream média jelentős része állva tapsolt hogy ez csodálatos
Persze a szuperézékeny fanoknak tök mindegy, bármilyen kritika totális és frontális támadás lehet csak, úgyhogy nem is vagyok meglepődve, mert ez a jelenség nem ma kezdődött és ne m is a teslával. -
mjani1172
addikt
válasz
#54625216 #86 üzenetére
"hátul"
Komolyan, legalább a képeket megnézhetnéd a fórumban, mielőtt hülyeségeket írsz.
Azért leírom mert nem fog átmenni. Okítás gyanánt beraktad az elöl lévő, köznyelvben első ajtó képét.
Honnan tudnád hol van, mikor ég az autó és most sem tudod mikor erről megy a vita és posztolsz róla napok óta.Tévesen.Szeretem azokat, akik folyamatosan mellélőnek, mégis magabiztosan újra és újra nyomják, nem csüggednek.
-
#54625216
törölt tag
válasz
arnyekxxx #84 üzenetére
"A hátul az ülés alatti padlókárpit alá eldugott vagy a hangszórórács alá eldugott bigyót? Milyen triviális, kinek ne jutna az eszébe ezeket keresni amikor utasként épp egy lángoló autóban ül. "
Komolyan, legalább a képeket megnézhetnéd a fórumban, mielőtt hülyeségeket írsz:
-
#54625216
törölt tag
válasz
#56573440 #74 üzenetére
"Egyébként meg ha használod a keresőt találsz vastagon pozitívat is"
Itt az itcafe-n? Nem nagyon, amíg Harangiék szerkesztőelve a "Tesla-ról vagy rosszat, vagy semmit".
"nem kell itt a szemben az árral mentalitás, mert konkrétan nem igaz"
Az árral szemben nem azt jelenti, hogy soha nem jelenik meg Tesla-val kapcsolatban pozitív írás, hanem hogy jelentős sajtóorgánumok nyíltan hangulatkeltő kampányt folytatnak a Tesla ellen (pl. Wall Street Jurnal) és ezeket rendszeresen átveszik a többiek, így egy pozitív hírre három lejárató kampányírás jut.
-
Nem lenne jó ha valaki megégne akár egy kisgyerek aki biztos nem tudja hogy jusson ki percek alatt meg elég gáz hogy még mindig erről kell hallani miért nem oldják már meg.
-
arnyekxxx
veterán
Mi értelme van annak, hogy beleraknak ebbe a szarba egy olyan dolgot, ami semmi pluszt nem ad
én már ott elveszettem a fonalat amikor a 20+éves golfban a csomagtérajtót egy kapcsoló megnyomásával elektromosan nyitom mert nyilván a mechanikus nyitósmechanizmus már akkor is elavult volt, a hightech érzést a gombnyomásra zizzenő motorhang adja. Legalábbis a kocsi feneke mögött.
-
drkbli
tag
-
#56573440
törölt tag
válasz
#54625216 #71 üzenetére
Kb az összes. Mondjuk már írtam hogy eleve mit vársz egy itctől ahol ez a téma elég offtopic, tehát azt hozza le amire lesz klikk is, az meg ilyen. Egyébként meg ha használod a keresőt találsz vastagon pozitívat is, szóval nem kb az összeset, vannak negatív hírek, meg semlegesek, meg pozitívak is. De nyilván a világfájdalmi törekvésekhez jobban passzol a "kb az összes" siralom.
Arról nem beszélve hogy usában is van bőven elég médium ami bármit mond musk főcím lesz és tapsvihar, szóval ja, nem kell itt a szemben az árral mentalitás, mert konkrétan nem igaz. Mondjuk az meg ugye kit érdekel... Ugye...
-
mjani1172
addikt
válasz
#54625216 #69 üzenetére
150-el mész sztrádán, Az volt a kontextus, hogy ha nincs áram, automatikusan nyissa az ajtót.
Egyébként, bár igen gyerekes az egész gondolatmeneted, nem volt erről szó. Ezt csak te találtad ki, aztán próbáltad ráhúzni, hogy hülyeséget mondott.
Ez volt az eredeti amire válaszoltál:
"Amúgy ha nem csak autóban gondolkodunk, akkor erre már kitaláltak jó módszert. Van olyan hely"
Tehát nem autóról írta, hanem helyről.(ház, objektum, terület, stb.... ) Az meg ritkán megy 150 el. Még árammal sem. -
#54625216
törölt tag
válasz
Hieronymus #29 üzenetére
Nem is kell 150-nél, bőven elég, ha közben lelassul 50-re és akkor esik a többi autó elé a gyerek. A lényeg, hogy áramkiesésre automatikusan nyitni az ajtókat nettó baromság.
-
#54625216
törölt tag
válasz
#72042496 #25 üzenetére
"Csak épp nem a "150-nel mész a sztrádán" volt a kontextus."
Az volt a kontextus, hogy ha nincs áram, automatikusan nyissa az ajtót. Mindössze arra hívtam fel a figyelmedet, hogy ennek a megoldásnak ugyanúgy vannak komoly biztonsági kockázatai, tehát nem triviális mérnöki probléma, így mielőtt észről és használhatóságról okítasz, talán végig kellene gondoldnod a saját ötleteidet is.
-
Myers
senior tag
A megoldás, ezt mindenki tudja használni.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Hieronymus #66 üzenetére
segítek, ezt akarta írni:
A lényeg hogy mindig az lehessen a konklúzió: megint bántják a Teslát.
Nem gondolod hogy esetleg ha valami nem úgy működik ahogy valaki gondolja azt szóvá lehet tenni, publikus fórumon le lehet írni, meg ilyen butaságok... Mármint lehet, csak akkor támadás, és nem is úgy volt és egyébként is. Se. De ez egyébként mindig óta így megy, amikor az alma nem tudott ezt vagy azt az ősidőkben nem habzó szájjal védte a tábor hogy ez direkt van úgy jóazúgy ettől másabb és még sokkal jobb is? A zte blade 1 tulajok 5 év után is egyként harsogták hogy ez nem szaggat értsétekmámeg, ésatöbbi. Amikor nem tud valaki tárgyilagosan megközelíteni egy terméket mert érzelmek és ideológiák kötik hozzá, akkor jön ez, jajmámegintbántjátok mert biztos nektek nincs meg nincs is rá pénzetek. Közben meg nem, csak nekem egy autó, és nem egy csodatermék amit egy félisten tervezett sajátkezűleg. -
"Ha meg ki lehetne könnyen nyitni a hátsó ajtót, akkor gondolom előbb-utóbb kiesne egy gyerek, vagy ilyesmi,..."
Értelmetlen ilyen érvekkel védeni egy gyártót.
Elárulok egy hatalmas titkot.
A forgalomba kerülő járművekben a hátsóajtók nyitását gyerekzárral kell védeni. Ezt a zárat csak kinyitott ajtó mellett lehetséges állítani. További kötelezettsége a gyártónak, legalább is Európában, hogy a vezető melletti ülés légzsákját, a babaülés miatt, ki lehessen kapcsolni. Folyamatos vissza jelzést kell adni a légzsák állapotáról.Gondolom az államok sem áll a biztonsági előírásokban jelentős lemaradásban Európa mögött.
Szóval a gyerekek és az agyilag pelenkásak kivételével nem érv a hátsó ajtók belső nyitás elleni védelme, a magán kézben lévő autók esetében.(#65) Noukoum: "A lényeg hogy mindig az lehessen a konklúzió: szar a Tesla. "
Miért?
Minden autógyártónál előfordulnak problémák. Jármú generációkat érintő hiba miatt is hívtak vissza tömegesen járműveket korrekcióra. Akkor van baj. ha tagad a gyártó vagy elhallgatja a problémát. Még akkor is, ha nagyon veszélyes szituáció alakulhat ki a hiba okán. -
ddekany
veterán
Ha meg ki lehetne könnyen nyitni a hátsó ajtót, akkor gondolom előbb-utóbb kiesne egy gyerek, vagy ilyesmi, és akkor meg azon háborogna a sajtó, hogy miért hagyja az autó menet közben kinyitni... Amúgy, ha hátul nem tudod kinyitni, akkor átmászhatsz előre, és ott szállsz ki. Illetve, a hátsó ablak nem ragasztott, szóval könnyebb betörni. De persze, ha nem működik az elektronika, és kigyullad a kocsi, és elölre sem tudsz átjutni valamiért, és betörni se tudod az ablakot, és nincsenek ott a mentő/tűzoltó/egyéb-tökös-állampolgár időben, hogy kiszedjen, akkor meghalsz. De azzal, hogy kocsiba szállsz, ennél nagyságrendekkel nagyobb kockázatot vállalsz a szokványos közúti balesetek miatt. Szóval kicsit elméleti ez az egész ajtó gond.
-
Picuri az esélye, hogy az ajtók vésznyitóját IS Musk tervezte volna, szóval ami érthetetlen, az a feltételezésed
A kommentek/linkek alapján az első ajtó nyitása teljesen rendben van, de a hátsóké eléggé elfogadhatatlanul rejtett. Azt persze értem, hogy a gyerek inkább ne nyitogassa, de az nyilvánvaló, hogy vészhelyzetben ott hátul gyakorlatilag halott lennél.......
-
mjani1172
addikt
válasz
Dragon3000 #52 üzenetére
Ha két kamasz bent marad az autóban míg beugrasz venni egy üdítőt, vagy tankolsz az akkora baj?
Rendszeresen megcsináltam, remélem a TASZ nem fog üldözni. -
pusszycat
nagyúr
válasz
Dragon3000 #57 üzenetére
Pasikra gondoltam elsősorban. Apuka mondhatnám így is.
-
pusszycat
nagyúr
válasz
Dragon3000 #52 üzenetére
Nem hagyja, felejti.
-
#56573440
törölt tag
Szembeszéllel? Küzdenek?? Az hogy visszahívásra kötelezik a gyártót ezért vagy azért az amerikában úgy konkrétan annyira mindennapos hogy alig hírérték... A kigyulladó bimmer dízelekkel is ment a média napokig itthon is, a prince motorok csodájáról sem csak a tc számolt be, beragadó kárpitelemek a pedálsor alá, és kiscsillió más hiba ugyanúgy megkapta a maga bejegyzését a legtöbb oldalon, visszahívást is meg ami kellett. Megint más kérdés hogy a nagy érdeklődés miatt egy tesla sokkal nagyobb figyelmet kap mint mondjuk egy vw...Főleg offtopik oldalakon mint pl az itc. Tudtad pl hogy lelazuló és kigyulladó motorburkolati elem miatt 16 kiégett autó után 111k vw konszernes csoda lett épp visszahívva 2020-22 közötti modellek? Nem? Pedig több helyen külföldön is hír volt. Csak a legtöbben meg se kattintják mert annyira érdektelen. A tesla by design clout. Az meg ezzel jár.
A tőzsdei értékét elnézve a teslának azért akkora boszorkányüldözés nincs, nem látom hogy gyújtogatna a sajtóban bárki is a beígért fsd miatt amit évekkel ezelőtt már konkrétan kijelentett vezérük hogy elküldheted taxizni a kocsidat egyedül és pénzt termel neked minnyá, butaság lenne mást venni, nemsokára itt van, aztán itt van? Kanyarban sincs. Hogy a model y-ban az akkupakk strukturális része lesz a karosszériában, és úgy alapvetően a right to repair hajnalán érkező modellnél egyre kevesebb dolgohoz fog tudni hozzányúlni harmadik fél... Szóval szerintem úgy alapvetően itt se szembeszélről se küzdelemről nincs szó, sőt.
-
Egy baleset után, amikor az utasok már sokkos állapotban vannak, nem elvárható a logikus gondolkozás. Az sem, hogy "komolyabb feladatsorozatot" hajtsanak végre az ajtó nyitásához.
A korrekt megoldás az ajtónyitás, a szokásos módon történő nyitás megvalósítása. Úgy kell kialakítani a szerkezetet, hogy az energia ellátástól függetlenül nyíljon az ajtó. Nyilván kívülről is szakképzettség nélkül nyithatónak kell lennie az ajtónak. Egy égő autó esetében életet ment a gyors ajtónyitás.
-
ddekany
veterán
Azért biztos volt nagy facepalm, mikor utólag rájött a sofőr, hogy ott volt viszonylag nyilvánvaló helyen egy sima mechanikus kilincs, ő meg átküzdötte magát az első ragaszott (nem szétesős) üvegen.
Ez meg, hogy mi van, ha ott hagyod gyerek/nagymamát... OK, elvileg jogos, de gyakorlatilag... igen kicsi az esélye, hogy kigyullad az álló kocsi. Akkor már nagyságrendileg valószínűbb, hogy belerongyol egy másik jármű, tehát, akkor körül kell bástyázni mobil tankcsapdával a kocsit, ha ott hagyod, mert mindenre fel kell készülni.
-
nevemfel
senior tag
Amúgy miért nem alap az, hogy egy fogalmatlan utast beszálláskor felvilágosítson a sofőr például a vészkijárat használatára?
Személyautóban egy ilyen megoldásnak abszolute hülyebiztosnak kell lennie. Ez nem repülőjárat, hogy a személyzet majd tájékoztat, meg megmutogat mindent, mielőtt felszállna a gép.
-
mjani1172
addikt
Ez nem így van. A legtöbb keret
nélkülinél úgy van megoldva, ahogy nyitod az ajtót a mechanikus nyitóval, egy mikro
kapcsoló, vagy érzékelő van benne, és elktromosan kicsit lejebb engedi az ablakot. De maga az ajtónyitás mechanikus.
Ez mellett keret nélküli megodások voltak már nagyon régóta. -
mjani1172
addikt
Tudom, hogy hátsó ajtó.
De attól még szar elgondolás és szar megoldás. Vagy azért mert hátsó, ott ez megfelelő? Átgondoatlan, hogy elöl és hátul máshogy működik a vésznyitó.
Ez mellett szintén semmi köze hogy első vagy hátsó, ha valaki ki akarja nyitni az ajtót, és nem tudja. Ez egyszerűen ergonómia.
Mint ahogy az is, hogy az ELSő ajtónál sem tudnak a normál ajtónyitóval ajtót nyitni, a vésznyitót használják, és ezt még pozitív tulajdonságként emelik ki.
De már túl sokat foglakoztam vele így is. -
azbest
félisten
Én azt nem értem itt, hogy a default ajtónyitás az miért nem mechanikus??
Elárulom. Nem az elektromos autó vagy elektromos központi zár az oka. A keret nélküli ablaküveg az. Mert nyitáskor le kell kicsit húzódnia, különben letépi a szigetelő csíkot az ajtó keretéről a fenn maradó üveg. [link]
Ez valószínűleg minden hasonló ajtó megoldásnál ugyanígy van. Nem tesla specifikus.
Amúgy miért nem alap az, hogy egy fogalmatlan utast beszálláskor felvilágosítson a sofőr például a vészkijárat használatára?
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
mjani1172 #40 üzenetére
Ha megnyitod a linket, akkor ott szerepel, hogy már 8 hónapja megvolt neki a kocsi, azért ennyi idő alatt annyit megnézhetett volna, hogy lehet kinyitni az ajtót, ha nincs áram.
A videódban mutatja is, hogy az első ajtónál hol van, a hátsónál tényleg nagyon el van dugva. -
mjani1172
addikt
Ajtó nyitás áram nélkül.
Nagyon kíváncsi lennék hogy az itt lévő fotelfizikusokra, mennyi idő alatt jönnének erre rá mondjuk este, mikor ég az autó és belül füst van.A videóban is nyitott ajtónál, világosban kotorászik. Nem csukott ajtónál, mikor hozzá sem fér.
Az meg külön jó, hogy ketten is azzal magyarázzák milyen jó a rendszer hogy ösztönösen a vésznyitóhoz nyúltak.
Ennél nagyobb ergonómiai baki szerintem nem is kell.
Minék két szerkezet? Egy legyen normális. -
-
válasz
Hieronymus #29 üzenetére
Hát ha egy villanyautónál megszűnik az áramellátás, akkor az erősen lassulni fog, szóval ki sem kell nyitni az ajtókat, kivágódnak azok maguktól.
-
tomp
félisten
Hmm ilyen érdekes. Én mikor először ültem Model 3-ban, reflexből a vésznyitóval nyitottam ajtót. Nekem teljesen egyértelmű volt, hogy az a sima ajtónyitó. Nem. Reklamált is a kocsi.
-
Dragon3000
nagyúr
"A Tesla járműveiben van egy vészkioldó, amely kinyitja az ajtókat, ha az áramszolgáltatás meghibásodott. Jutha azonban elmondta, hogy elég nehéz rájönni, hogyan kell használni a vésznyitót a nagynyomású, életveszélyes incidens során."
Ez alapján nem zárt be semmit, csak mivel nem volt áram, a gombra nem nyílt, a vésznyitóról meg az elmondása alapján azt se tudta hol van, #28 Kinder által feltöltőt kép alapján nincs eldugva. -
nevemfel
senior tag
De miért zárt be a központi zár? Magától bezárt, vagy a sofőr pánikhelyzetben véletlenül bezárta a központi zárat, majd megszűnt az áramellátás? Mert az, hogy megszűnik az áram, erre bezár a központi zár, ebben logikát nem látok.
-
gorbep
senior tag
egyáltalán nem agyhalott Geek a megoldás.... annyira triviális, hogy én, aki addig sose ült Teslában ösztönösen is a vésznyitóval szálltam ki, mert az esett kézre... nem is tudtam, hogy elektronikusan is nyitni tudtam volna...
-
btprg
senior tag
Én azt nem értem itt, hogy a default ajtónyitás az miért nem mechanikus?? Mi értelme van annak, hogy beleraknak ebbe a szarba egy olyan dolgot, ami semmi pluszt nem ad, de legalább elromolhat meg bajba is kerülhet miatta az ember? Szerintem a központilag zárható/nyitható ajtónál is minden esetben ott kellene lennie annak a fel-le húzogatható kis pöcöknek, és az elektromos nyitás/zárás is azt kéne hogy mozgassa. Az ajtónyitó kilincs meg szintén a zárat mozgassa mechanikailag. Ha végtelen pénzem lenne akkor se vennék ilyen agyhalott geek-ek által összeálmodott ipari hulladékokat.
-
pusszycat
nagyúr
válasz
Hieronymus #29 üzenetére
Próbáltál már kiszállni 150-nél?
-
válasz
#54625216 #24 üzenetére
"150-el mész sztrádán, műszaki hiba miatt megszűnik az áramellátás, a kocsi még jó pár percig nagy sebességgel halad, de mivel az ajtózárak azonnal automatikusan nyitnak, a gyerek már ki is esett."
Nagyon életszerű a helyzet leírása.
Nem az ajtónak kell kinyílnia, hanem könnyen nyithatónak kell lennie. Amúgy 150-nél te sem lennél képes kinyitni az autóajtót, nemhogy egy gyerek. A légellenállás gyorsan vissza fogja zárni ajtót, ha sikerül valamennyit nyitni rajta.
-
válasz
#72042496 #25 üzenetére
Ha a cucc fizikailag úgy van megoldva, hogy az áram megszűnésekor automatikusan nyit (ahogy pl. a vonatoknál a fékek a nyomás elvesztésekor automatikusan befékeznek), akkor nincs értelme ilyen kontextusról beszélni, meg hát ha nincs áram, akkor valószínűleg sebességérzékelés sincs.
-
pusszycat
nagyúr
Nem minden Tesla tulajdonos Houdini aki 2 perc alatt kiszabadul a leblokált autóból. Még jó h a biztonsági öv nem elektromos vagy igen?
-
#54625216
törölt tag
" Van olyan hely, ahol az áram megszűnésekor az adott ajtó magától kinyit, és kézzel ki lehet lökni, tehát a zár KINYIT áram megszűnésekor,. és nem rázár."
150-el mész sztrádán, műszaki hiba miatt megszűnik az áramellátás, a kocsi még jó pár percig nagy sebességgel halad, de mivel az ajtózárak azonnal automatikusan nyitnak, a gyerek már ki is esett. Ennyit az észről és a használhatóságról.
-
Ha van ebben a modellben is mechanikus nyitó akkor miért nem használta azt az utas? Azért szerintem nem kell zseninek lenni meg elolvasni a manualt, hogy az ember megtalálja a kilincset/nyitót. Jó persze lehet az ipse most ült először autóban...
-
#72042496
törölt tag
"Jutha azonban elmondta, hogy elég nehéz rájönni, hogyan kell használni a vésznyitót a nagynyomású, életveszélyes incidens során."
Motor1Nagynyomású (high-pressure), nice.
-
mjani1172
addikt
Ez nagy ostobaság.
Vésznyitó valóban van benne, de ahhoz nagyon kell ismerni a kezelését.
Használható, ha elektromos gond van. De utasok is ülhetnek benne,nemcsak kaszkadőrök akik bemagolták a kezelési könyvet.
Azért kíváncsi lennék, hogy karambol után, mikor ég az autó, akkor hogy reagálnál..... -
Shyciii
veterán
Az a tervezési hiba, hogy áram megszűnésekor mókolni kell, hogy ki tudd nyitni az ajtót, amire akár lehet hogy csak pár másodperced van, mert a füst ennyi idő alatt elönti az utasteret. Persze onnan a fotelből nagyon tudsz okoskodni, csak még hasonlóban nem volt részed.
Amúgy ha nem csak autóban gondolkodunk, akkor erre már kitaláltak jó módszert. Van olyan hely, ahol az áram megszűnésekor az adott ajtó magától kinyit, és kézzel ki lehet lökni, tehát a zár KINYIT áram megszűnésekor,. és nem rázár.
Persze Musk-tól az ész, és használhatóság nem várható el, nem ez az első és nem is az utolsó eset, ahol érthetetlen dolgok derülnek ki. -
nuke7
veterán
válasz
Alogonomus #9 üzenetére
De ha a teslaban nem lehet áram nélkül kinyitni az ajtót, akkor az bizony tervezési hiba
(nyilván megpróbálta gondolom, mielőtt kitörte az ablakot) -
Aprósólyom
addikt
Pontosan, jól mondod. Vendég utast is lehet szállítani, akinek nem kötelessége ismernie az autó működését. Pont ezért kell intuitívnak és egyértelműnek lennie ilyen alapvető és biztonsági funkcióknak.
Teljesen szürreális számomra, hogy ilyet engedélyeznek. Ráadásul a keret nélküli ajtók egy kilinccsel való elektro-mechanikus nyitásának a kihívását már réges régen megoldotta az ipar. -
...az autóból pedig csak az ablakok
bekitörésével tudott kijutni.
Egyébként rakhatnák egyértelműbb helyre is a vésznyitó gombot. -
F.E.K..
senior tag
válasz
Alogonomus #9 üzenetére
Jó, vannak tényleg egyszerű delikvensek is persze: [link]
-
Alogonomus
őstag
A legfontosabb, hogy nem rázárta a sofőrre az ajtót a Tesla, hanem villamos energia hiányában a megszokott ajtónyitás lehetősége megszűnt. Ugyanígy egy leálló motor sem megakadályozza a sofőrt a fékezés/kormányozás végrehajtásában, csak a rásegítés szűnik meg, és a sofőrnek megfelelően reagálnia kell a helyzetre. Ez a példa is mutatja, hogy az óceán túlsó oldalán sajnos még az itthoninál is alacsonyabb a jogosítvány megszerzéséhez előírt minimális követelményszint.
-
hemaka
nagyúr
Van benne sima manuális nyitó, nem értem mire fel ez a nagy para. Szokásos analfabéta ember, aki nyekereg.
-
F.E.K..
senior tag
válasz
ForRedGlory #3 üzenetére
Egy felnőtt se biztos hogy adott helyzetben észben tudja tartani, elvégre az egy dolog, hogy nyugisan üldögélve kipróbálod a dolgot a leírás alapján, és egy teljesen másik, hogy a beömlő füst mellett is eszedbe jut-e... szóval nem védem a megoldást.
(igazából ha már baj van, a teljes elektromos rendszer leállítása előtt nyithatna mindent, már az is segítene. Persze még jobb, ha eleve ki se gyullad, de egy balesetnél is segítség ha csatt után nyílik minden ablak és ajtó megkönnyítve a távozást/mentést)
-
F.E.K..
senior tag
válasz
ForRedGlory #1 üzenetére
Tűz --> elektromos rendszer lekapcsol --> az ajtó és az ablakemelő is azzal működne..
Elvileg egyébként mindegyikben van mechanikus vésznyitó, az más kérdés, hogy a tulajdonosok nem szokták végigolvasni a használati utasítást. (nomeg kérdés, hogy adott helyzetben van-e lélekjelenléte a bent ülőnek használni)
-
ForRedGlory
félisten
Azért az meredek, hogy ha egy 50 kg-os lány ül benne, aki nem tudja kitörni az ablakot, akkor akár bent is éghet.
Új hozzászólás Aktív témák
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- ASUS TUF RTX 5070Ti OC 16GB GDDR7 Videokártya! BeszámítOK
- Acer Swift 3 Ultrabook / Ryzen 7 5700U / RX Vega 5 / 16 GB RAM / 512 GB SSD
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Új Dell 5330 Latitude 13.3 FHD IPS Touch i5-1235U 4.4Ghz 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Vivo Y76 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest